Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Dodací lhůty

"Hlavně se z toho neposrat!", o Vánocích především :)

Byl by whitelist a blacklist eshopů někde k dispozici? Věřím že by o něj byl zájem, ideálně s důvody "proč ne".

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Občas je otázka, zdali za to shop může nebo ne. Na Alze.cz jsem si 25.11. objednal Asus Z97-PRO desku s tím, že na Heuréce tvrdili 3 dny. Na Alza.cz už to byly dny 4 a pracovní. Desku dodnes nemám... Tož tak. Prostě všichni lžou s dodací lhůtou, dokud je nenachytáte "na hruškách."

Jistě to může být tak, že tady Alza.cz prostě lhala, ale ostaní neměli výrzně jiné dodací lhůty a po dotazu se také vytáčeli, objednávka na ten samý mainboard v CZC.cz také "vysí" v nedodejnu... Tož tak. Lžou všichni a kdo nelže, nemá objednávky. Divný to svět...
3dny: http://postimg.org/image/a10dcort5/
4dny: http://postimg.org/image/c7se3i18f/

Takže jsem nucen vzít Asus Z97-PRO WiFi as mobo, i když WiFi neužívám a užívat nehodlám a je mi na nic. Stejně jako USB 3.1 karta na jeden USB 3.1 type C port - v zadu na kejse... kdybych to zapojil...

Tu mají v jednom shopu skladem a 8h po objednávce byl mainboard u PPL... nyní je na doručovacím depu. PPL doručuje i v sobotu. Prý te příplatek stojí za to, takže ok...

...

PS. v 5min od dopsání se mi ozval na mobil chlapík z PPLky, že pro mě má balíček a mainboard je doma. Objednán včera asi kolem 5h odpolední. Takže tomu říkám Blitzkrieg a sotva si na něco mohu stěžovat... Shop ExaSoft Holding a.s. si tuto malou reklamu jistě zaslouží, tohle byl fakt fofr.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

S to poštou mám přesně stejnou zkušenost. Ten den jsem měl směnové volno a tak jsem si ráno s uspokojením přečetl že balík který očekávám je na doručovací poště, Byl začátek června a tak jsem si vynesl na balkón který je nad vchodem do domu křeslo, na stolek skleničku s mou oblíbenou Bushmills Malt (proč ne, když mi balík přivezou a tak mohu na auto zapomenout). Prostě jeden z těch krásných relaxačních dní. Má pohoda však postupem času brala za své a když bylo téměř 16:00 hod jsem se namíchl a zavolal na poštu, aby mi zdělili kde můj balík vázne. Obratem mi bylo zděleno že jsem nebyl doma zastižen a že balík je u nich na poště a že si ho mohu přijít zítra vyzvednout . Namítl jsem že jsem celý den doma a poštu jsem si od doručovatelky převzal a žádná výzva ohledně balíku v poště nebyla. Bylo mi zděleno že to je v pořádku, že my bude výzva doručena zítra ráno doručovatelkou. V ten okamžik ve mě bouchly saze a chytil jsem na první našlápnutí a řval jsem na tu ženskou jak nějaký cholerik. Nejen že se poštovní auto u baráku neobjevilo, ono se neobjevilo ani v ulici kde bydlím a kterou mám z balkónu jak na dlani. Později jsem se dozvěděl od sousedů že jeto naprosto běžná situace a balík tu nikdo z poštovního auta nedostal už více jak rok. Tak že u mne má pošta od té doby smolíka a už nikdy více. Mám ale i jednu trochu nepříjemnou zkušenost s PPL. Bohužel se stala mimořádná situace v práci a musel jsem do práce. Když mě kontaktoval řidič PPL, zdělil jsem mu adresu mého zaměstnavatele že si balík vyzvednu v práci. Odpověděl že neví kde to je a na mou poznámku ať si jí zadá do navigace mi zdělil, že navigaci nemá a tak mi balík doručil druhý den domů.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Doručovatel PPL či pošty někdy volá, někdy nevolá - to je čistě o tom, co si u něj odesílatel zaplatí, o ničem jiném. Čím nižší cenu za doručení najdete, tím horší služby dostanete.

To ostatní je, jak správně napsáno, o lidech. Také jsme zde měli období, kdy poštovní dodávka s balíky rozvážela jen oznámení o uložení, a někdy ho dokonce přinesla až další den doručovatelka. V posledních cca 3 letech je ale pošta v pořádku a rád ji využívám.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

PPL mi vzdy nejprve posle SMS, ze prijede mezi xx a yy (rozmezi 4 hodin), a pak mi vola ridic, ze tam za 5 minut bude...
Jinak co se tyce eshopu, tak si radsi priplatim par korun, pokud skladem = skutecne skladem a reklamace vyrizuji korektne. Nechci zazraky, nechci nic nad ramec toho, co je bezne, ale potrebuji mit jistotu, ze vse bude probihat korektne.
Za svuj zivot jsem nakoupil dost a dost v Alze a nikdy nebyly problem. Neco malo v CzC a taky nebyly problemy. U Alzy je fajn, ze pokud pisou skladem, bude to rozhodne skladem. Jako uz se mi stalo, ze jsme se s nekym tahali o nejake zbozi takovym zpusobem, ze bylo skladem, a nez jsem odklikl objednavku, uz to nemeli :-) ale to se holt stane. Dobre je, ze v okamziku potvrzeni objednavky me to upozornilo, ze uz to skladem neni :-)
Co se tyce prepravy, poslal jsem Ceskou Postou tisice zasilek, z toho mozna neco mezi 500 - 1000 pocitacu a zazil uz jsem ledacos. Od jiste doby nesetrim bublinkovou folii (pokud nekdo potrebuje hodne takovych veci, jako je bublinkova folie, mohu doporucit http://www.obalove-materialy.cz/ - dobre ceny, vse skladem...
Rozhodne nejzajimavejsi, co posta dokazala, bylo prepraveni Pc, kteremu upadl chladic z CPU, a to prosim ten z AMDcka!!! Kdyby clovek ten chladic pacil pacidlem, tak ho z toho nejspis nesunda, ale Posta to dokazala...
Jinak kdyz jsem bydlel v Praze na Pankraci a parkrat mi hodili listek "nezastizen", I kdyz jsem byl 100% doma, tak jsem jim 2x udelal bordel u vedeni a pak uz se naucili mi volat a vse fungovalo 100% dobre. Clovek holt nesmi byt linej, musi jit za vedouci pobocky a trosku se -konstruktivne - rozcilit.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

V Alze jsem nikdy nenakupoval, ale slyšel jsem o ní dost negativ abych se jí vyhnul.
První co mě zaujalo je alzashop.com - nižší ceny, pokrývá snad celou EU, neposílá do ČR. Nevím jak teď, takhle to bylo když alzashop začínal a nejspíš nemají důvod na tom cokoli měnit.
A potom samozřejmě reklamace o kterých se toho dá vygooglit vskutku hodně. Třeba http://oskar.blog.root.cz/2012/10/26/reklamace-aneb-pribeh-pevneho-disku/ :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Alza uz reklamace naopak neresi vubec - proste to vymeni kus za kus, pri tech objemech prodeje je to pro ne nejrychlejsi a nejlevnejsi reseni. Kus za kus meni prakticky vse - disky, sluchatka i televizi za 40 tisic.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

A reklamovane zbozi se rovnou srotuje, je to taky levnejsi. Zadna oprava nebo posilani vyrobci, to dnes uz nehrozi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

No pokud je nekdo hotentot, neni se co divit, ze nekoho "nachyta" na necem, na co vubec nema pravo.
Totiz, co se tyce zbozi s delsi zarukou - pro koncoveho kupujiciho je rozhodujici to, co mu da za zaruku prodejce. Pokud tedy mu prodejce da napriklad 2 roky a zaroven vyrobce garantuje zaruku napriklad 5 let kazdemu, potom zcela logicky po 2 roky mu zaruku resi prodejce a pak uz si ji musi resit sam, s vyrobcem. A ano, potom napriklad musi disk poslat na vlastni naklady kamsi do nemecka...
Co se tyce Alzy a reklamaci, v zivote se mi stalo jen 1x, ze bych nebyl s reklamaci spokojen, a byla to moje "chyba" - kdybych to byl byval vedel, zbozi bych si nekoupil a koupil bych jine.
Totiz - koupil jsem set 4 pameti, po case jsem je z nejakeho duvodu rozstrrkal do 3 ruznych PC, z toho jeden na Slovensko, a pak jsem zjistil, ze 1 je vadna, z tech 2, co mi zbyly. Tak jsem ji sel reklamovat a oni na to, ze potrebuji cely ten set, jinak mi to nevezmou.

Jinak vzdyc vse vyreklamovano v pohode - pravda, obcas 30 dni stihnou na posledni chvili, ale nakonec mi vyreklamovali zcela vse

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak jsem psal, slyšel jsem hodně, zkušenost žádná. Ale k srdci mi Alza moc nepřirostla.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Alzu hodně lidí pomlouvá z pozice jejího úspěchu, nebo proto že není nejlevnější (což snad každý vidí sám a když mu cena nevyhovuje, tak tam prostě nekoupí). Je to něco jako Student Agency, s těma by někteří nikdy nikam nejeli, protože proto. Každý má svobodnou volbu, ale proč pomluvy, to mi uniká.

Osobně s Alzou nemám jedinou špatnou skušenost. Párkrát jsem koupil věc co měla vadu, nefungovala, odešla po 10 minutách po zapojení, ale to byly vady výrobku a reklamace POKAŽDÉ vyřešena okamžitou výměnou. I NTB za 65 tisíc, co se občas ve zvláštní nakloněné poloze nechtěl probudit. Netřeba demonstrace, žádné zkoumání, výměna, tečka. I o víkendu. Kvůli tomu mi nevadí, že to stojí o pár desetikorun více.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Taktéž dobré zkušenosti, moc jsem toho nereklamoval, ale vždy rychle provedeno, typicky kus za kus. Pro mě hlavně rozhoduje fakt, že je prodejna skoro u baráku. Klíčové je, že když je zboží skladem, objednám dopoledne, večer už je na prodejně k vyzednutí, bohužel některé velké krámy to nedokáží i když jde o zboží skladem a člověk si ho vyzvedává osobně v centrále. Několikrát jsem tak stornoval již zaplacenou objednávku, protože večer prostě zboží připravené nebylo a jel ho adhoc koupit do alzy.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak je fakt, že ideální je být v Praze a být schopen se dostavit do Holešovic. To spoustu věcí urychluje.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zaklepati musím, ale za 5 let doručování přes Českou Poštu sem nenarazil na větší problém. Zato PPL mi jednou doručila rozbitý balík a jednou se nějaký řidič dokonce ztratil a musel sem ho po telefonu navigovat :3

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je to o lidech, já nemám problémy ani s poštou, ani s PPLkou. Mimo občas nového řidiče, co ještě neví, že je vhodné zavolat předem... pak jsu problémy typu "byl jsem doma, doručovali jse Vám ale nepodařilo se"...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Doporucuji neco objednat z Nemecka pres Hermes Logistics :-)

Funguje to tak, ze Herpes....eeee Hermes zasilku preda rakouske poste, ta to preda slovenskemu Intime, ktery to preda ceskemu Intime. Trik je v tom, ze se pritom nekde ztrati cast adresy, obvykle ulice - takze cesky Intime sice vi komu, ale nevi kam. A jelikoz se hraje pouze na data ktera nacte ctecka z baliku, kompletni adresa na baliku nikoho nezajima. Takze na Hermes webu je to postupne jako doruceno do depa dodavatele, adresa neexistuje, vraceno odesilateli.

Ve chvili kdy se to tam objevi, je nutno volat na cesky Intime, kam ze to maji vlastne dorucit, jinak se to do 14 dnu vraci jako nedorucitelne.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Se divim ze to neposilaji kratsi cestou, tedy z Nemecka do Anglie pres Gronsko do Ameriky pak pres Japonce do Ruska a tradicni Polsko nam to preda. Takto by to bylo urcite levnejsi. V dalsim levelu by to mohlo jit kolem mesice a z5.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

S dodacou lehotou som nikdy nemal problem, dokedy som nechcel nieco objednat podla najnizsej ceny na heureke - co sa tyka pc hw si myslim, ze je nahoda ked nieco maju skladom a za cenu ktoru deklaruju.

Na druhej strane tu mame velkoobchody ako atcomp, abc data a inych, ktory bez problemov dodavaju na druhy den deklarovany tovar.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Služby ČP možná nejsou ideální, ale oproti jiným přepravcům má jedno velké plus - síť poboček. Nejenže nehodlám celý den sedět na jednom místě a čekat, než někdo přijede. Ono mi je k ničemu i to, že mi přepravce zavolá předem, když stejně v jím uvedeným časem budu pryč. Na poště si to prostě vyzvednu, kdy se to hodí mně. Z tohoto hlediska je dobrý i Geis, který má smluvní síť úložných míst, a pak služby typu Uloženka, které jsou o proti přepravcům levnější. Naopak nejhorší je pro mě DPD, které má depo v zapadákově daleko za Brnem.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Souhlas, ja v podstate nemohu z nekterych eshopu vubec nakupovat, protoze nenabizi jako dopravce Ceskou postu. Asi jsem zvlastni, ale chodim do prace, tam si to nechat dovest nemohu a doma proste v dobe, kdy se to hodi PPL a spol. nejsem. Pro me pripada v uvahu jen ceska posta nebo ruzne ulozenky nebo jina sit vydejnich mist.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

vždyť i PPL vám ten balík nechá na poště, pokud vás nezastihne.

Někdy to ještě zkusí druhý den znovu, ale pak vám to nechají na nejbližší poště, ať si to vyzvednete, kdy se vám to hodí. (Aspoň já jsem se takhle s nima vždy domluvil po telefonu)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

PPL na poště? Proč by pošta něco takového konkurenci umožnila?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím si, že si můžou dovolit blokovat vyzvednutí balíků jenom protože je nedoručila dodávka ČP ale nějaká jiná firma. (už 2x jsem to tak s PPL vyřešil a bez problémů)

Proč? Řekl bych,že celé je to jenom o penězích: tak dlouho dokud někdo zaplatí, tak jim je prakticky jedno, kde kdo co vozí.

---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Známý je řidičem PPL a nedávno se zmínil, že zrovna vozí balíky pro Českou Poštu (před vánocema je prý balíků tolik, že to ČP nestíhá a tak si pronajímá vozidla jiných firem... takže určitě mezi sebou nemají nějaké špatné vztahy, že by si museli dělat naschvály)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

DPD má ale spoustu úložných míst, ne jen depa. Osobně mám štěstí, že ho mám kousek od baráku.. ale tam ti řidiči ráno začínají, takže se ke mě většinou dostane v dobu kdy odjíždím do práce :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Problémom z nezastihnutím adresáta riešim štandardne posielaním si zásielok do práce. Nestalo sa že by som nebol zastihnutý. Tovar objednávam len tam, kde ho majú na skladom. Pred vianocami sa spoliehať na dodaciu dobu nie je rozumné.

A pridám poslednú skúsenosť z Alzou. Z objednávky 2 balíky prišiel len jeden, ale dali si zaplatiť dva. Na reklamačný formulár o nekompletnosti dodávky sa neozvali. Po týždni prišiel aj druhý balík, ale UPS mi ho najprv odmietlo dať s tým, že mám opäť zaplatiť celú cenu zásielky. To som odmietol a po nejakej dobe sa kuriér vratil aj z balíkom s tým, že platit už znovu nemusím. Údajne to takto Alza robí, keď tovar skladom nemajú.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, u mě když část nebyla skladem, tak se systém zeptal, jestli to má doručit separátně, nebo čekat na celou zakázku a tak se také stalo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Skladom mali údajne všetko. Prišlo to na dva razy a ešte chceli 2x zaplatiť za to isté.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, nebyl jsem u toho. Jestli někdo chtěl něco platit 2x, tak bych to viděl spíše na bordel u dopravce. Ale je to jen pocit...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kontaktovať sa dajú, len cez reklamačný formulár a ani na ten neodpovedia. Takže mám z toho celkom iný pocit.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jedine, co mi opravdu funguje je Balik na postu. Balik do ruky byva nedorucen, ikdyz jsem doma. Jedna prepravni spolecnost mi nechala balik u sousedu. Predpokladam, ze kdyby ho zapreli, tak mam smulu a penize v ... . Druha prepravni spolecnost mi nechala balik skoro presne v miste dodani, Akorat v jine firme, v jinem dome a na jine strane ulice. A zapomeli mi dat vedet, ze tam vubec je.
No abych jen nechvalil - posledni zasilku jsem na webu menil z Balik do ruky na Balik na postu, neb odesilatel Balik na postu neposkytuje. Kdyz jsem suverene nabehl na postu, prvni, co mi rekli bylo, ze balik nekde jezdi po meste. Asi jsem se musel tvarit hodne nas....tvane, nebot po opakovane vyzve jej zacli hledat a nalezli. Jedine reseni je asi odstehovat se do Prahy, kde si muzu na prislusne prodejce proste dojit a vyzvedavat osobne, nebo nekdo vite o lepsim reseni?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, mít pobočku pošty v práci :o) ale to asi někomu jen tak nepoštěstí. No, ještě poznamenám, že pokud většinou něco chci expresně, tak si to nechávám poslat na služby typu uloženka, alzapoint atd.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tusim zasilkovna mi funguje bezvadne. Ovsem nevyuziva ji zadny z mnou pouzivanych e-shopu, vyuzil jsem ji jen cca 3x kdyz jsem z urcitych duvodu nakupoval jinde nez obvykle (vycerpani bonusovych bodu). A takovych mam v miste bydliste vic. Jenze pokdu chci prodejce, ktery ma slusne ceny, neignoruje reklamace a pouziva nektere z uloznyhc mist, tak proste neni.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Balík do ruky je asi nejhorší produkt ČP. Interně v tom pro ně asi není velký rozdíl, minimálně doručovatelé z dep jej nevidí a klidně hned pošlou po doručovatelce oznámení a ani se nepokusí o doručení. Což je ještě více k vzteku, než když to byl prostě balík. Teď se to tváří jako produkt, který něco garantuje, platí se za něj více, ale garance pokusu o doručení veškerá žádná.

Nejhorší je, že uvnitř je pošta korporace nejkorporátnější, takže si postěžujete na poště kde to uložili, ale vedoucí vám poví: "když pane, to není řidič z naší pobočky, ten je z depa z Hostivaře, tak si budete muset stěžovat tam. Navíc dneska byl nějakej záskok, mám dojem". Takže problém se přehodí jinam. Dokud nebude mít pošta propojený vnitřní restriktivní systém na flákače (a odměňující výkonné a spolehlivé zaměstnance), tak se nic nezmění a bude to na lidském faktoru.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

V životě jsem využil několik přepravců. Ať již zmíněnou UPS/DHL, tak české DPD, PPL, ČP a Geis. Vzhledem k tomu že sídlo místní pošty je asi 30m od baráku jsem raději preferoval poštu. Důvod byl jednoduchý, pokud mne nezastihli > papírek ve schránce a já si mohl pro balík ještě ten den tesně před zavíračkou dojít. Pošta fungovala výborně, často se mi stalo, že zboží objednané v neděli večer přišlo již v pondělí ráno (v případě velkých eshopů, jako je alza, czc a další).

S ostatními přepravci je to o fous horší v případě nezastihnutí, protože... nemají sklad 30m od mého baráku. Jinak také nikdy nezklamali.

V současné době je to s ČP problematické, jelikož budova, kterou využívali vlastní zahraniční firma. Tato firma od nich chce nehezké peníze a zřejmě to přerostlo únosnou mez. V současné době zredukovali využití prostor a balíky se vozí z jiného místa. Tohle řešení sebou nese pouze nevýhody a problémy, někteří si už veřejně postěžovali a dokonce hrozila i jakási petice. Bohužel, nelze v tomto vinit poštu (protože další kdo narazil na problém s výší pronájmu bylo O2 a mnohé další firmy).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jj obrovsky najmy likviduji nejednoho podnikatele, tyto obri narodni/nadnarodni firmy to jeste utahnou protoze si muzou dovolit ten luxus "zdrazit" Bohuzel to lepsi nebude malokdo ma totiz to stesti podnikat ve vlastnim. Skoro vse jsme jiz prodali a tak nam ted vse budou jen zdrazovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevím nevím jestli to souvisí s nájmy. Pošta obecně přestala balíky vozit z místních poboček a doručuje je z velkých dep, podobně jako to dělá PPL nebo UPS. Určitě to zkracuje čas doručení, protože odpadá další mezisklad a třídění, bohužel se též vytrácí kontakt s doručovatelem. Uložení zásilky vždy probíhá na pobočce patřící k adrese.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Letos jsem posílal Českou poštou notebook. Chtěl jsem jej pojistil na 10.000 Kč a až doma jsem si na lístku všiml, že se paní u přepážky spletla a je pojištěn jen na 1.000 Kč.
To by asi nebyl problém, když by se následně poště balík s notebookem neztratil neznámo kde. Šel jsem na podací poštu, tam mi řekli, že balík odešel.
Volal jsem na jejich linku, tam jsem byl následně přepojen na poštu někde v okrese kam měl balík doputovat. Paní mi sdělila, že tam nic nedošlo a že ona ani nemá jak zjistit, kde právě je. Byla ale ochotná a říkala mi, že by měl jít na centrální uzel a teprve potom někam dál. Jenomže centální uzel nemá veřejné telefonní číslo a prý dokonce ani oni se tam většinou nedovolají.

Sice jsem se udržel a na nikoho neřval, ale tahle zkušenost s ČP mi stačila. Nic dražšího už jim nesvěřím.

Týden jsem měl stažené půlky a asi osmý den dorazil notebook adresátovi. Z toho asi 6 dní byla zásilka ve stavu "Odesláno z podací pošty". Nejhorší na tom bylo to, že nikdo nic nevěděl, protože se nějaký lempl zřejmě neobtěžoval naskenovat čárový kód zásilky.

A tohle se stalo tuším v lednu nebo únoru, tedy mimo dobu Vánočního shonu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Skutečným bermudským mnohouhelníkem se ČP stane ve chvíli kdy zásilka jde z nebo do zahraničí.
Nejen že při odeslání do ciziny to je často, co pobočka to jiné vstupní podmínky. Tuhle se to vejde do dopisu a tuhle je to balík (v obou případech to byla videokazeta ;-).

Na vstupu do ČR to pak dostane ještě větší grády, hlavně proto, že tu je něco jako celníci.
Takže balík putuje k Vám a v Praze někdo zcela náhodně rozhodne jestli tenhle balík budou nebo nebudou zkoumat (fakt je to čistý random, protože bez ohledu na obsah zásilky a její případnou cenu, Vám občas zastaví obálku s Arduinem za 3 dolary a jindy projde záblesk za 100 dolarů).
Pak následují poplatky. Takže Pošta Vám začne počítat nikým neobjednané uskladnění (komu si máte stěžovat nikdo neví, každopádně účtovat něco co jste si neobjednali je skutečně přes hranu). K tomu většinou clo. Ale i když dokážete že clo nebude a DPH taky ne. Stále je tu to uskladnění, bez něj nic nedostanete.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hottentotův sklon nechat se „chytit“ při činnostech, ke kterým nemá žádný legitimní vztah, je stěží překvapivý. https://connections-game.com
Jinými slovy, pro konečného spotřebitele je u věcí s delší zárukou rozhodující záruka prodávajícího. Pokud prodávající poskytuje krytí po dobu dvou let, ale výrobce poskytuje krytí po dobu pěti let, je logické, že odpovědnost prodávajícího v rámci záruky po dvou letech skončí a kupující bude muset záležitost řešit přímo s výrobcem. Pokud chce DVD převést například do Německa, bude tak muset učinit na vlastní náklady.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.