Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Hodnotit grafickou stránku tahových strategií je zcestné

pan Jezek, zahrajte si prosim New Vegas, mozno zistite, preco je F3 shitozna hra

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

<i>zahrajte si prosim New Vegas, mozno zistite, preco je F3 shitozna hra</i>

No comment, ale článek je o tom, zdali u tahové strategie je grafiky tím hlavním. A podle mě není. S chutí bych si zahrál starého dobrého Warcrafta (1) - byla to legrace. Škoda, že se nespáchal (nebo o něm nevím?) nějaký Windows port, aby si člověk mohl zahrát na normálním PC a nemusel mít pro tyto účely DOSbox emulátor s jeho limitacemi a problémy, atd.

Jistě, 320x200 a 256barev nebylo moc, ale hlavní byla hratelnost a zábava, ne grafika. Dneska by to ve vyšším rozlišení obrazovky mohlo být moc hezké a méně o scrollingu a více o hraní :)

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

OT: Warcraft (stejně jako Dune2) nebyl tahový, ale RTS. ;-)

Klasické tahovky byly např. Battle Isle/History line od BlueByte.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Clanek by mozna mel byt o *viz nazev* ale otreni se o Fo3 je fakt mimo, ten je srackou ne kvuli 3D a VATS, ale kvuli debilnimu ne-obsahu. Ani "slavni predchudci" nebyli nevim jak taktickym ci strategickymi hrami. Slo primarne o pribeh, variabilitu reseni (z velke casti neakcnim "adventure" stylem), atmosferu. Fo3 jsou tupe prazdne hloupe kulisy, a to minimum jakehosi deje je silne nablble. Ale je to nejlepsi simulator vybuchujicich vraku aut, to jo. Ze to jde podstatne lepe a 3D 3rd/1st person a VATS neni az tak prekazkou viz Fo:NV - nesrovnatelne zabavnejsi. (a protoze Fo4 zase dela samotna Bethesda, tak nejak predpokladam ze to zas bude desna sragora)

Jo a pokud bych chtel hlavne tahovku, tak tam je u mne neprekonanym kralem stary dobry Jagged Alliance 2. Po strance turn-based souboju je proti tom Fo1 - Fo2 jen velmi zmrzaceny a velmi chudy pribuzny....

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Stejné platí pro mnoho jiných her. Důvod, proč má Fallout 3 tak špatnou pověst, mimo jiné spočívá v tom, že původní dvojice her Fallout 1+2 přecházela v bojích do tahové strategie. Implementace VATS ve Falloutu 3 byla přiohnuta (podle mnohých „znásilněna“) do podoby začlenitelné do „3D survival střílečky“ a tím se zcela vymkla původní herní sérii. Ti, kteří to nepřekousli, nemohou Falloutu 3 přijít na jméno, ti kteří to překousli, mají Fallout 3 v oblibě (já mezi ně patřím)

komentoval som toto

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

odehrál jsem vícekrát kompletní edice F3 i FNW.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Já bych si teda dovolil nesouhlasit. Hodnotit cokoliv - včetně tahové strategie - podle grafické stránky, je úplně legitimní. Je mi 36 a celou svou dosavadní kariéru jsem dělal grafika (PC her i jiného) a myslím si, že pro každého člověka je nějaká úroveň estetické příjemnosti důležitá. Např. zmíněný F3 a FNV jsem nehrál, protože se mi prostě nelíbil, býval bych ocenil ty hry klidně i v úplně stejném kabátě jako počátek série F1 a F2. Ale na F4 se třeba těším, protože už to vypadá dobře. To je jako s auty, může mít skvělé jízdní vlastnosti, ale když se mi nebude líbit, tak v něm nebudu jezdit. A je mi jedno, že se v tom nesvezu, nemám pocit, že bych o něco přicházel. Ale tady mluvím jen sám za sebe. Někomu jinému to nemusí vadit, nebo naopak vizuál ocení. Jsou lidi, kterým je asi vizuál více méně ukradený (otázka je, co všechno snesou), to ale neznamená, že bych to podle toho nemohl subjektivně hodnotit. Něco se mi prostě líbí a něco ne. Když se tahové strategii dá pěkná a funkční grafika tak to snad ocení každý. UI, animace nebo barvy mají samozřejmě sloužit účelu. Pokud něco z toho při hraní ruší, je to špatně udělaná práce. Ano, dá se zvyknout, ale jak se říká - člověk si nakonec zvykne i na rakev. O tom to není. Hodnocení vzhledu je prostě legitimní. Buď se to líbí, nebo ne.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

"...a myslím si, že pro každého člověka je nějaká úroveň estetické příjemnosti důležitá."

Jistě a proto šeredný Minecraft už pár let trhá rekordy. Hry jsou o zábavě a ne o grafice. Dítě se může na celý den zabavit s pár dřevěnými kostkami a nebo mu můžete začít vysvětlovat, aby si hrál s šestihrany s logem a vůní David Backham a divit se, že ho to nezajímá.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Minecraft není šeredný, mě se ta jeho grafika líbí.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Pointa je v tom, že grafka Minecraftu je "mírně řečeno" kostičkovaná na úrovni 8 bitů z roku 1990... ;)

Že se Vám retro může líbit, to je věc druhá. Že nejsta sám je věc třetí. Ale objektivně vzato, kvalita grafiky Minecraftu stojí za starou belu. Přesto to a hratelnost a zábavu má jen velmi malý, skoro nulový, vliv.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Grafika Minecraftu je pomerne narocna. Kvoli velmi dlhej vzdialenosti je nutne mat pomerne dobru grafiku na to aby to bezalo aspon na 20fps. Napr integrovanu aspon Ivy Bridge a lepsiu.

Ziadny 8bit by tolko objektov nezvladol texturovat.

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Vidíte, a mně ne. Hra, kde jedna kostička mlátí druhou kostičku třetí kostičkou - tu jsem si naposledy užíval při sledování videí optimalizovaných pro hloupé mobilní telefony, nebo když bylo potřeba dostat dvouvrstvé DVD na jedno CD (osmicentimetrové ;).

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

No vidíte. A přesto všechno jste Minecraft ohledně grafiky posoudil. Podle Vás je jeho grafika šeredná. Takže s tím produktem zřejmě není graficky něco v pořádku. Být grafika jiná (podle Vás třeba hezčí), zase by to mělo jinou skupinu hráčů. Takže toliko k hodnocení grafiky. Minecraft se mi nelíbí a prostě jsem tu grafiku nerozchodil - čili jsem ho nehrál. A nemám pocit, že jsem přišel o něco skvělého. Pro mě je skvělý zážitek ze hry, pokud je k tomu i (pro mě) hezká grafika. Stejně tak bych nejedl odporné jídlo, které krásně vypadá, nebo naopak vyložený vizuální "blitek", který ale bezvadně chutná. Pokud jste opravdu četl, co jsem napsal, tak přece musíte vědět, že nikomu nevnucuju svůj názor. Minecraf může být vynikající hra, ale lidi jako já to zajímat nebude, protože pro nás není hezká. Tečka. Hodnotit grafiku Minecraftu je stejně legitimní, jako u tahové strategie. Můj kolega má na stole Creepera, jemu se to líbí. Já s tím nemám problém. A ty spousty lidí, co to hrají, to buď taky žerou, nebo je jim to jedno. Mění to snad něco na tom, co jsem napsal o tom, že je možné cokoliv hodnotit z hlediska grafiky?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Z hlediska grafiky můžete hodnotit cokoliv, jde spiš o to, jakou váhu tom přikládá člověk, který daný typ hry hraje. Minecraft je poměrně originální hra a asi ji těžko porovnáte s nějakou jinou. U těch tahovek je to trochu jiné, tam máte na výběr a můžete to porovnat.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

aby dnes hra uspela, hra s takovim rozpoctem, tak musi utahnout nejen par starcu z nostalgie, ale hlavne miliony novych hracu kteri si ji koupej, ano hratelnost je dulezita, ale spatna grafika dnesni mlade hrace proste odradi natolik ze to pak nehrajou, tak jako je pro kazdeho z nas dulezite jak vypadaji veci co se nam libej, tak je dulezite aby hra vypadala peken pro co nejvetsi moznou skupinku hracu, paralelu zde muzeme vzit s filmem kteremu se hry celkem podobaji, i sebelepsi pribeh a scenar divaka odradi pokud se na to neda divat, no schvalne si predstav jak by asi vypadal treba Pan Prstenu nebo hobit kdyby ho delali lidi co delali treba Kozi pribeh nebo Ctyrlistek? (pro me nocni mura) jak by byli uspesne zavodni hry kdys by dodnes vypadali jak automatovky? grafika je nedislnou soucasti cele skladacky

od dob kdy jsi hral hry a hraci tobe podobni Davide, a byli rekneme stezejni pro uspech jsou davno pric, dnes je hlavni vlnou hracu osoba mezi 10-15 lety co u hry vydrzi maximalne par dni a pak sup na dalsi, a dalsi a dalsi,..... a dalsi hru

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, na jednu stranu s Vámi souhlasím, ale současně si myslím, že ani Vy tomu nevěříte vždy a všude. Dovolte mi vysvětlit:

Sám vím, že hlavně některé hipsterské hry, kde je pixelart za každou cenu mi lezou na nervy, protože z mého pohledu pouze předstírají. Váš příspěvek mne ale přivedl k zajímavé úvaze, a i když to tak nebude asi znít, nejsem sarkastický, ale upřímný. Sám mám velké problémy s pravopisem, mám na něj papír od doktora a když něco na web napíšu, pečlivě si to čtu, abych se ujistil, že tam není moc chyb. Díky Vašemu textu si dovedu představit, proč někdo začne při pohledu na ošklivou hru nadávat a pak ji raději vypne, protože Váš pravopis na mne působí naprosto stejně, nejprve jsem se rozesmál, a pak jej přeskočil. Až po velkém přemáhání jsem se přinutil to přečíst a překvapeně zjistit, že v některých bodech souhlasím.

Pokud jste takovou interpunkci použil jen proto, aby jste předal názor a obvykle tak nepíšete, well played. Pokud ale takto píšete normálně, zaměřte se na to prosím, jinak vaše názory budou lidé přeskakovat stejně jako ošklivé hry. Vím že to není lehké, sám jsem tím prošel.

A pro rýpaly: Ano, čárka ve větě je má slabina, určitě jsem jich tu pár napsal špatně.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

No s timhle nesouhlasim. Graficka stranka neni jen o tom, jestli je model draka kostickovej, nebo zelenej, jak je velikej, atp.

Graficka stranka je treba i to, jak se dodrzi jednotnej styl. A to se v Heroes7 tezce nepovedlo. Nefunguje sychnronizace modelu a zvuku, jinak vypadaji mesta, jinak vypada mapa, je to nesourode a hnusne. Efekty jsou take naprd.

V tahove strategii kdyz 2 minuty premyslim, kam hodit ultimatni kouzlo CHCI videt to ultimatni kouzlo. Precejenom, je to imploze, ne naka magicka sipka :) Kdyz promyslim na jakou potvoru a z jake strany zautoci muj zlobr, chci videt, ze tu vilu rozplacne kyjem, ne ze se tam jaksi levitacne posune a pak ji polechta mezi kridly!

Kdyz proklikavam jednotlive casti (hrdina, mesto, strategicke budovy ve meste) chci, aby meli jednotnej styl. V H7 to vypada, jakoby kazdou cast delal jiny tym, je to k zbliti. V kazde se clovek musi jinak orientovat.

Zatimco v krute rezi si kolikrate nevsimnete, jak se imp mraci, tak v tahove strategii kde cucite nekolik desitek minut na jedno bojiste, tak chcete detaily. Heroes 3 hraju stale. Je to starsi hra a na tu dobu dobra grafika, detaily tam jsou, nemam s tim problem. Ale aby H7 vypadal takhle hnusne za plnou cenu! To tedy ne!

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

V Heroes jsem měl vždycky nastavenou maximální rychlost, protože mě opravdu nezajílo několik sekund čekat, až přeletí fireball.
Na druhou stranu, dokud to bylo 2D, tak to bylo příjemnější na pohled, ta verze (už nevím která, asi 5), která přišla v 3D, byla taková hnusně prázdná. A na tuhle verzi jsem ani nekoukal, protže u tahovky mě v první řadě zajíma, jak se hraje. Až daleko potom je grafika, jenže i ta může hru zabít, když se v tom člověk nevyzná.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Tady můžu s panem Ježkem jedině jednoznačně nesouhlasit. Grafická stránka věci je prostě nedílnou součástí a nezlobte se na mě, ale i v tahové strategii se rád pokochám mimo jiné pěknou grafikou. Přirovnal bych to například k výběru partnerky/a. Může být "sebehratelnější" s "výborným nápadem", ale pokud prostě "grafická" část nebude odpovídat našemu vkusu, tak si prostě takového partnera "nezahrajete". Grafika u her se prostě musí hodnotit stejně jako cokoliv jiného, co ta hra nabízí a přináší.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Celou dobu razite dogma atmosfera je dulezitejsi nez grafika. Ale grafika je soucasti atmosfery, dokaze ji umocnit nebo uplne znicit.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

http://www.teleglitch.com/ niekto by povedal ze seredna grafika, ale ta hra ma vybornu atmosferu asi prave aj preto.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Osobně moc nerozlišuju mezi "dobrou" a mezi "špatnou" grafikou. Spíš mě zajímá konzistence návrhu prostředí a prvků, celková stylizace a z toho (částečně) vyplývající atmosféra. Samozřejmě se rád pokochám, Metro 2033 Redux, Crysis 2 s HD texturama, "vymóděný" Skyrim atd. ale taková Primordia nebo Tormentum, ty mě prostě dostaly skvělou celkovou vizí a perfektně zvládnutou stylizací, která je vidět ve všech detailech hry.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Zacinam mat taky pocit, ze pan Jezek cielene tvori svoje blogy tak, ze zamerne prezentuje kontroverzne nazory, aby s nimi takmer nikto neuhlasil a tym mali vsetci potrebu to vyvracat :o) Zdroje... SSDcka... grafika tahovych strategii... mozete dat nejaku uputavku na nasledujuci blog?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

své blogy tvořím na témata aktuální tak, jak mi přicházejí na mysl či před oči. asi jako každý blogger.

chcete upoutávku? pořád přemýšlím, jestli ten kváskový chléb pojmout jako 1str blog, nebo vícestránkovou detailnější recenzi.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Heroes III maji jak peknou grafiku, tak prehlednost i atmosferu. U novych dilu jsem nevydrzel dohromady ani par hodin,protoze me ten pseudo 3D neprehlednej pohled proste nevyhovuje a naprosto me do hry nevtahne. Proste chci zapadnout do kresla,rozvalit se a pouzivat jen mys ke klikani :) Nejaky podelany rotovani,zoomovani,hledani spravneho pohledu,zdrzovani ingame animacema atd....ne dekuji. Proto si radsi zahraju Civku 2,Colonizaci,Ufo v puvodnich verzich. Navic je tu moderska scena a takovy OpenXcom je proste lahudka :) Heroes3 ma svuj neoficialni datadisk,HD podporu atd... Nechapu proc ti trapaci z Ubisoftu proste neudelaj druhou linii,ktera bude vypadat jako homam3 s vylepsenimi, ktera prosla testem u modingu a novym pribehem a HD faceliftem. Takove Homam bych si koupil. Koupil jsem si i ten blbej HD remake na steamu jen tak abych to mel :) Nove dily bych si nekoupil ani v bundlu za dolar :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mně osobně se verze IV dost líbila. Byla hodně odlišná od předchozích, ano, ale ale ono by ani v té době nemělo smysl zkoušet jen vylepšovat bez zásadních změn. Ani s dnešními technickými možnosti velká část hráčů nepovažuje ty V VI a VII za výrazně lepší než III.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A jeje...Jezek zase ...perli.
Clovek si dneska musí davat pozor na slova, aby ho nezabanoval, no...tak budu velmi opatrny.
Ale chtěl bych se pana Jezka zeptat - prosim te, ty mas patent na rozum? Ci patent na to, jaka hra je dobra a jaka je spatna?
A nebo jak si vůbec dovoluješ napsat "spatne dily 4-6"?
Jo, pokud jsou spatne pro tebe osobne, tak to tam laskave napis. Ja osobne na dilech 4-6 nic spatneho nevidim, naopak mi prisly svým zpusobem všechny (uz od 2) relativne stejne dobre, mnohdy každý dil jinym zpusobem.
Fakt ty pises jak borec největší, jak kdyby ti to tu cely patrilo, ovšem když se někdo ostreji ozve, dostane ban.
To jsem zvedav, jestli dostanu zase nejakej...

Co se tyce HoMaM7 - prijde mi, ze největší problém je priserna zabugovanost. Pravda, bohužel nemuzu stahnout aktualne nejakej patch, protože ty idioti to klasicky delaj tak, ze patch = stahovani cele hry znova, takze i když jsem si to koupil jako krabicovou verzi, tak stejne musim tyden počkat, az nebudu na mobilnim netu, abych si stahl patch.
Pokud patch neopravi milion a jeden bug, budu vcelku nasranej.
Jinak hra jako takova je imho super, je to takova kombinace 3,5 a 6 dohromady, z vetsiny si to bere to lepsi, nektere věci jsou mirne inovovane (rozdelovani talentu bez prvku nahody, podobne jako v 6, me trosku stve, ale to uz se neda nic delat)
Graficky to vypada pekne, neumim si představit, jak to moc vylepsovat, coz uz se ukazuje od 5, kdy to imho vypada plus minus všechno podobne a fakt není kam dal.
Boje jsou pomerne slusne, konecne hraje roli odkud jednotka utoci (zepředu, zboku, zezadu) a to pomerne značnou, ale obavam se, ze stejne jako u všech HoMaMu předtím si proste clovek najde nejaky zaruceny systém a ten pojede a nebude mit problémy. Klasicky hraju od zacatku na nejtezsi obtiznost a je to extremne jednoduchy, ale tak zatím mam za sebou jen par misi nejakych kampani, takze to mozna doufam casem pritvrdi...

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

měl by ses konečně smířit s tím, že nadávat druhému do debilů se prostě nedělá. jestli tě baví se v tom neustále babrat, prosím, je to tvoje věc. ale já už na tyhle výpady vůči sobě reagovat nebudu.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Mě vyhovuje homam3 HD který jsem pořídil v rámci humble bundle. Chybí sice datadisky, ale grafika je přesně taková jaká má být - jako u původního dílu, jen animačky a všechno faceliftované do HD, takže se z toho člověk nepozvrací ani na dnešním velkém monitoru

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Podle mě by hra graficky neměla urazit rok ve kterém vychází, ať už jde o tahovku či střílečku. Některé jsou udělány tak nadčasově že i po letech se dají dobře hrát a vizuál je pořád slušný - třeba Rome TW a Medieval 2.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

S timhle musim souhlasit, i kdyz podeziram, ze jste to myslel jinak nez ja.

Hra by nemela graficky urazit rok kdy vychazi, ale to je hlavne o rozliseni. Je pravda, ze aby dneska vysla hra ktera ma maximalni rozliseni 640x480 (nedejboze 256 barev) je ostuda. U strilecky je pak jasne, ze musi byt 3D a ze stromy nema dneska smysl delat texturou, ze uz muzou taky byt 3D.

Ovsem u tahove strategie me nejak nenapada co dalsiho krome nizkeho rozliseni by urazilo. Ne ze by se nedalo, ale spis pokud je neco viditelne odflaknute. Nebo zminene nekonzistence, kdyz to vypada jako dve hry slepene dohromady. I izometricky pohled jde udelat slusne. Oproti tomu existuje spousta hledisek, predevsim z oblasti hratelnosti a umele inteligence (protivnika, ale i tvych jednotek), na kterych zalezi velice.

Hmmm ... mozna uz taky v dnesni dobe neni uplne ok kdyz se tvoje a nepratelske jednotky lisi jen barvou, jako kdyz se driv nakreslila jednotka jednou a pak jen zmenila paleta.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

nemusí být hyper-efekty ale dobrým základem jsou textury ve vyšším rozlišení a samozřejmě dobře zpracované modely.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Ve zpracování hry neexistuje dogma, stejně jako v umění. 2D sprite může vypadat lépe než 3D model, rozlišení nebo barevná hloubka na tom proste nezáleží. Důležité je, aby vše ladilo, mělo to atmosféru, rozumnou paletu barev, určitou propracovanost, správné proporce, animace. I když to je třeba pixel art nebo jednoduchá 2D grafika tak to vůbec nevadí, imaginace je silná zbraň. "Technickou" dokonalost grafiky zvládá málokterá herní firma, z českých např. Warhorse, za což klobouk dolů.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Dle indicií v článku jsem přesvědčen, že vím, na jakou recenzi reaguje. A z porovnání obsahu té recenze a této úvahy jsem přesvědčen, že články nemají jediný styčný bod.

V recenzi bylo zmíněno, že na nejnižší detaily vypadá hra ošklivě, což bylo zmíněno v souvislosti s rozběháním hry na dosti slabém hardwaru. To hře nevyčítala. Co jí ohledně grafické stránky vyčítala, byly zejména cut-scény, respektive úvody do jednotlivých map v kampani: Že jde o dva statické obrázky s textem.

Pan Ježek se zde dívá na věc pohledem, jakým já se dívám na HOMAM3. Hodněkrát jsem klikl na singl mapku Pestilence lake a pak se zuřivě snažil o přežití. Nečekal jsem od toho nic, než právě ten souboj. Ale od kampaně se dnes čeká trochu více. Přiznejme si, i letitý Starcraft zvládl protagonistům alespoň rozpohybovat tlamičku.

Že dle recenzentky barevná paleta vůbec nenapomáhá přehlednosti bych už zařadil spíš k připomínkám k ovládání, zabugovanosti a tak. Ale jinak jsem na kritiku grafiky v recenzi nenarazil. Autorka hře vyčítala kde co, ale rozhodně ne ošklivou grafiku. Nepřehlednou ano, ošklivou ne. A přehlednost je kritická i u tahových strategií.

Zdá se mi, že tato úvaha se opravdu jen letmo inspirovala danou recenzí.

edit: Prošel jsem znova tu recenzi a opravdu na jednom místě padlo: "Hrůzostrašné jsou i některé modely postav a jejich animace." Tak ju, beru, nedával jsem asi napoprvé pozor.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nove zkusenosti, co se tyce hry:
Po patchi (který mi stahoval 11Gb a uz se mi i dotahl na mobilnim pripojeni) jsou zatím veskere bugy pryc, hra dela to co ma a vse funguje.
Alespon prozatím :-)

Hru v soucasne podobe hodnotim velmi kladne :-)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Řekl bych, že hodnotit grafickou stránku není zcestné, ale ryze subjektivní.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.