Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Malá vzpomínka na velkou závislost, promarněných 1199 Kč i starý dobrý Blizzard

No na D2 existuje hi res patch akurat ze je to neoficialny takze na battlenete sa neda pouzit ale fakt netusim ci D2 este cez battle.net ide, davno je co som ho hral. Starcraft mal skor nez problem s behom v poslednych rokoch "aktivneho zivota" problem s castym cheatovanim prave na battlenete. A W3 je komplet mimo mna. Pre mna osobne bol D3 skor sklamanim. Ani nie koli grafike ako skor koli celemu systemu ako bol nastaveny. Nemoznost vyberania si schopnosti zo stromu, len chabe pridavanie bodov k uz prevybranym schopnostiam podla postavy. Az prehnany doraz na loot prave koli aukciam ktore nakoniec aj tak zrusili. A tak isto to co ma aj na D2 dost sralo a to otvorene priestranstva a nahananie priser po mape. Proste D1 bolo asi najlepsie, temny dungeonovy styl, chodby a docela jednoduchy a priamy system kde sa ale dali vytvorit rozne kombinacie a buildy. To co predvadza D3 pri niektorych itemoch je na migrenu. A paragon mi pride uz ako uplna uchylovina.
Inak mne by uplne stacilo keby sa Blizzard inspiroval u Id softu a vydal zdrojaky prave k D1 a SC1 a nechal komunitu nech sa s tym pohra. Je fakt ze by vzniklo kopec verzii a takto bude stale jedna "oficialna", len ci to bude stat za to. Ale inak chvalim tento ich postoj k vlastnym produktom.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mam nainstalovane D1, D2 i D3 a nejlepsi je asi opravdu D3. D1 je dobre jen kvuli atmosfere, respektive stylu. D2 je super kvuli mechanice, ktera je presna, snadno dohledatelna a zmapovana. D3 ma atmosferu (grafika, celej diablo vesmir), je svizny, neni tak casto flustrujici. Konkretne lepsi v ...

Skilly? Super vec. Mnohem vetsi svoboda. V D2 bylo az flustrujici, ze kdyz jste nechteli podvadet editorem, tak nebylo mozne zkouset ruzne buildy naraz. Buildu bylo malo, vetsinou 2 dobre, jeden party, jeden uplne tak pro srandu. V D3 to vyresili moc dobre a synergie s vybavenim je bomba (on hit napriklad).

Atributy? Dalsi plus. Skoro ve vsech buildech co kolovali svetem bylo "sem nic", "sem jen 85 na tohle brneni", "sem 179 na max block", atp. Samo ze slo jit jinou cestou. Ale skoro nikdo to nedelal. Proc taky. Malokdo chce videt, jak mu jeho sorcku zabije aura enchanted extra fast elitak, kterej ji rozklepe behem 3 sekund i presto, ze diky impozantni sile drzi masivni, opravdu masivni stit.

LOOT? Taky fajn. Flustrace chodit Pindleskina furt a furt a furt... a furt dokola, pac to jedno chybejici platovani pada jenom z nej. V D3 muzete napriklad chodit "lovit" eventy na Achievement a behem toho vam popadaji pekne veci. Staci jen krapet stesti na dobry roll atributu a je to :)

V cem je horsi?
V D3 je dost velky problem dopatrat se, kolik vase kouzla davaji zraneni. DPS co uvadeji je hezke pro BFU, ale ja bych si rad zjistil idealni rotace pro delsi boje atp :) clovek si to musi dopocitavat stranou.

D1 to si delate srandu, ne? Je to stara klasika to jo, temne koridory taky dobry. Ale je to hoodne prekonana hra a ruzne build delat nesli. Pokud nepocitate za ruzny build pridat par bodiku do sily a nosit jine brneni. Coz slo i tak (elixiry padali v dungu, nebo se dali koupit a nic nelimitovalo). O buildu se v tom pripade neda mluvit.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak...

V D2 se stejně atributy dávaly podle jasného vzorce a kdo si chtěl něco vyzkoušet, velmi brzo se pak na postavu vykašlal. U skillů zase člověk musel dávat pozor, aby se nepřekliknul. A časem se dalo zjistit, že to není ono a chtělo by to jinak a co potom? Chuť hrát poznavu znova většinou nebyla.

Tohle je v D3 opravdu lepší. Můžeš si to změnit, ale systém "něco za něco" pořád funguje. Nejde používat víc skillů naráz.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"kdo si chtěl něco vyzkoušet, velmi brzo se pak na postavu vykašlal."
Ale ved toto je jeden z najdolezitejsich prvkov RPG. Rozhodnutie su nemenne! Ako sa rozhodnes, tak hras. Ak si si chcel nieco vyskusat, tak si mal editor - ale ten s hrou nema nic spolocne (teda iba ten, co s jeho pomocou podvadzal).
Prave to bolo to najzaujimavejsie - rozhodnut si svoju strategiu skillov a obhajit si ju pomocou itemov resp. pomocou kombinacie postav u spoluhracov. Ja som napriklad dohral na vsetky tri obtiaznosti asi 6 amazoniek (z toho 5 krat s lukom), 3 druidov, 5 sorcerreriek a 2 paladinov. Proste ak bola nejaka kombinacia slabsia - tak som sa hned nerozplakal, ze nemozem resetnut zmenu.

Preto ma aj Fallout1-2 bavil, ze kazde rozhodnutie bolo v hre nemenne a musel som a chcel som s tym pocitom tu postavu hrat.

Najvacsi zabijak dojmu hry je "reset skillov a atributov" - pretoze sa do takej postavy neda vcitit. Da sa len na nu pozerat ako na dokonaly vyber. Ked raz hram ako paladin s pomalym obojrucnym mecom a v polovici hry si z neho spravim dokonaleho bojovnika s jednorucnym mecom a stitom... ved to sa musi tvorca RPG v hrobe obracat.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

To "nemenne" ma cenu u hry, kde je je ten duraz na Role-playing. V clickfestu jako je D1&2 a i 3 to postrada smysl. To je hack&slash s prvky RPG. Tech bambilion postav bylo k nicemu, vubec si se s nima neszil. Proto ti nedelalo problem rozjet postavu novou. D3 stejne jako WoW sazi na to, ze s tou postavou ses dlouho. Jasne, resetnes si skilly, ale to neni podstatne. Podstatne jsou vzpominky. Jako v RL neni nic vytesane a muzes zmenit lasky, prace, rezidenci... V D3 muzes zit s tou postavou dlouho. Vyfarmis set co podporuje uplne jiny build? Tak ho bez cheatu vyzkousis. V tom ta zabava lezi!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"vubec si se s nima neszil"
Ako to mozes tvrdit? Hral si za mna? Ja si myslim, ze ano, kedze som to dohral do konca tretej obtiaznosti a vdaka nemoznosti na postave cokolvek resetovat ma to omnoho viac bavilo a viac mi to pripominalo RPG. Samozrejme, ze prve moje kombinacie skillov boli skor k smiechu a casto som skapinal.

To, ze som chcel zahrat aj za inu kombinaciu skillov a teda aj inym stylom celu hru, bolo moje osobne rozhodnutie. No rozhodne mi moznost resetovania skillov a vlastnosti prekaza. Uz len koli tomu, ze to implementovali do hry, a mam tu moznost na ociach a musim ju koli detskym individuam ignorovat.

Viditelne ty povazujes za zabavu uplne nieco ine ako ja a dalsi stari harcovnici. Ja to povazujem za zdementievanie hier, prisposobovanie sa detskym bezcitnym klikacom, ktori za zabavu povazuju, ze pre nedavno padnuty skvely item a vdaka resetnutiu skillov mohol rozprasit desiatku online bojovnikov v arene, ktori este nemali to stastie.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Hehehe, to ty si dobrej :)

Strasne te irituje, ze musis ignorovat jednu moznost v D3, pac proste prece nechces resetovat. V D3 jsou achievy za to, ze dohrajes podruhe s jinou postavou stejneho typu. Tohle je pro tebe ideal prece :D

Hodne vtipne jsou tvoje narazky na RPG. Hodne RPG bylo o tom ucit se kouzla schopnosti (jako treba tady zminene D1) ale nedavat tam nic napevno. Moznost vybrat cokoli. Ale tohle v D2 prave chybi.

Chapu, ze TY jsi si vybral, ze stravis dalsich X desitek hodin v D2 abys rozjel krapet jinou postavu a dalsich X desitek hodin abys vyfarmil vybaveni. To neni o tom "starem harcovnictni" to je o tom, ze si ten cas mel a nemel fantazii ho vyuzit jinak. Ja se dokazu stale zapalit pro hru a hrat ji dlouho. Ale ne takovymhle zpusobem. Jeden vecer mi muze padnout v D3 zajimava legendarka, udelam si k ni druhou, udelam si matiku, predelam build, zaparim, libi-nelibi, rozhodnu a nemusim si na to delat rok v kalendari volno :D

A nejlepsi je ten tvuj hlod o "bezcitnym klikacom" hlavne v kontextu Diabla. Hry, ktera zacinala naprosto tupym anonymnim pribehem a jako serie dala celem generacim syndrom karpalniho tunelu diky systemu "Hack&Slash" :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To, o čem píšeš, ale můžeš klidně ve trojce dělat taky. Vybrat skilly a pak už na nich trvat do konce hry. Nikdo tě nebude nutit je měnit. Je to jenom možnost. Ne povinnost.

Já teda skilly měním. Snažím se to sladit s výbavou. Když najdu dobrý věci na určitou dovednost, tak zvážím, jestli bych neměl svoji strategii boje přehodnostit. A někdy tak udělám a je to fajn. Jak píše tady kolega, jsou to vzpomínky a větší sžití s postavou.

Mě se to takhle líbí víc. Přesto chápu, sic bych si dvojku už nekoupil.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja ti tvoj pohlad neberiem. To je moj subjektivny pohlad. Samozrejme ze dnes uz D1 docela tazko obstoji, ci uz z pohladu ovladania ale aj niektorych dalsich vlastnosti. Na druhu stranu sa mi paci ze je ta hra pomerne jednoducha a priamociara ale stale je v nej vela moznosti ako kombinovat a tvorit postavu. Stale sa pri D3 riesia buildy a podobne blbosti ale pritom Diablo bolo od zaciatku o akcii a atmosfere a nasledne o tvorbe postavy. Dnes je to uz len o loote a hrabanie sa v nabotnanych statistikach ci ten alebo onen mec je lepsi. Tak isto sa mi nepaci ze kladie vecsi doraz na vlastnosti itemov ako na schopnosti samotnej postavy. Ale bolo to tak designovane.
A atmosfera ? Ako fakt ta nebola od D1 prekonana. Ten bol proste temny,depresivny a tak spravne ladeny. Ta miestami prehnana farebnost D2 a hlavne zbytocna roztahanost bola otravna. A tak isto D3, miestami je to tiez otravne roztahane len aby sa ta hra tvarila ze ma viac hodin obsahu ako v skutocnosti ma. Osobne by mi kludne stacil polovicny rozsah map a celej hry ale keby sa prostredia generovali viac nahodne.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A tak jo. Rikam ze D1 porad mam a hraju cas od casu. A jeden cas jsem znal nazpamet Halls of the Blind. V D2 ani v D3 nic takoveho neni. Ale porad je D3 skoro ve vsech ohledech lepsi nez D2

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"otvorene priestranstva a nahananie priser po mape"

Heh, měls hrát za Amazonku, no!
J8 bych řek že to mělo s tím mixem katakomb a pouští/divočiny/džungle (ta džungle byla super, ale líbil se mi i Act I) tu správnou romantiku. Peklo uznávám bylo míň zajímavý.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Koupil jsem si Heroes III HD (lepší textury a rozlišení oproti staré verzi) a vítám to. Dřív sice bylo menší rozlišení, ale i menší monitory a vše kolem. Logicky tedy ta grafika vypadá na dnešních fullhd monitorech hůře. Verze HD vypadá na dnešních monitorech tak, jak si jí pamatuji :D.
Zdar Max

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jak se to vezme - 20" monitor s rozlisenim 1600x1200 jsem kupoval v roce 1995. Tudiz ta hra dneska vypada stejne kostickovane jako pred 20 lety.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Nepletete si trochu datům pane v 1995? jakou pak jste k tomu měl grafárnu ? jenom monitor CRT 20 v těchto letech stál 50tisíc...

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Proč by si měl plést datum? Já v roce 95 kupoval 4ks Eizo 21", kus za 55 tisíc.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To by mě teda zajmalo na co vám byl v 95 21monitor a co jste k tomu měl za grafárnu...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Macy v té době měly nějaké Matrox čipy + 5 kabelů jako pro 10MBi síťovku, co táhly každý zvlášť RGB a V + H syncy a dělalo to v pohodě i větší monitory. Blbej Mac s 68030 zvládal 27' monitor. DTP si žádá své...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak se monitor připojoval přes BNC to mě ale nezajmalo já chtěl vědet čím to kdo živil monitor co v 95 utáhnul 1600*1200 už jsem našel v 1993 udělal Matrox (Titan) toto za lidovou cenu 1999 dolarů

http://www.vgamuseum.info/index.php/home/item/201-matrox-is-titan-dubic-...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Já si pamatuji, že někdy před 2000, kdo měl 15" byl king, běžnější byla 14" CRT.
Myslím, že v roce 1999 jsem si pořídil super nabušený PC, byl to Athlon 900MHz, 40GB IBM, 256 ram, Geforce 2 MX 400 64MiB.
Zdar Max

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jenze v tomto rozliseni jsi tu hru urcite nehral.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Blackthorne byla paradni plosinovka. Diablo I a II jsem taky hraval vice nez zdravo, stejne jako UFO I a II (X-COM), Fallout I a II. Nekdy kolem roku 2003 me kamos ukazal DOTU a tu od te doby hraju s ruznyma pauzama porad... Dota je takove kondezovane Diablo do jednoho hodinoveho matche.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

nejaky clanek kolik HW se da poridit na 1199kc ??

jinak u diabla2 jsem stravil nejaky ten rok ... hrano LoD s modem ancestral recall a descendents of dragons, na players8, projeto 4x s barbarem z toho jednou na hardcore :))
a i vizualne se m elibi vice nez diablo3, proste kreslena grafika vs nejaky rendery ...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

"nejaky clanek kolik HW se da poridit na 1199kc ??"

... popřemýšlím ;-)...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Na D2 jsem byl totalne zavisly. Perfektni hratelnost a levelovani postavy. Libilo se mi jak pak pridaly "synergie", clovek pak investoval i do skillu, ktere driv preskakoval a vznikaly zajimave kombinace. Porad jsem hral dokola s ruznyma postavama a buildy, jen s jedinou jsem hru dohral na HELL, "golem+bone necromant".
Dvakrat jsem hral trial D3, ale proste me to nudilo. Strasne moc veci tam chybelo, hlavne skill-tree, clovek neresil lahvicky. Proste stacilo jen klikat a pouzivat pak skillu porad dokola.. strasna nuda. Skilly sly sice prizpusobovat, ale v podstate slo jen o detaily. Mozna D3 koupim nekdy ve sleve, nebo si ji spis zahraju na konzoli, protoze ona to vlastne konzolova hra je.. :-/

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"protoze ona to vlastne konzolova hra je.. :-/"

bohuzel a jde to hodne znat jak to tu hru negativne ovlivnilo.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No evidentne to D3 moc neznas. Skill tree vs. skill set je zmena konceptu, ktera se moc povedla.

Vsichni sice blaboli, jak jim chybi skill tree, ale krom prvnotniho seznameni s D2 ho nikdy poradne nepouzili. Tim myslim, ze kdyz byli lide v D2 nove, libil se jim plaminek od pat vsude kde chodili. Utikali pred goblinem a on za nimi uhorel. UZASNA PRCA. Ale vydrzelo to jen do prvniho bose. Nebeha za vama, smete vas kouzlem... Kurna. Nebo je tak rychlej, ze vas dobehne a mlaskne po zadech. Kurna. Takze reroll a znovu. A tedka uz fireball, teleport, orb a stit. Jednoduche, ze? Hmm... degradace na 4 ability. Mozna 6 kdyz zapocitam situacni telekinezi a sem tam ze zbrani zlepsenou firewall. A co D3? 6x4 dobrych skillu + asi dalsich 30 aspektu, ktere se daji pouzit na top levelu vsechny, zalezi na tom, co hrajete za styl.

V D2 nemelo cenu investovat a prepinat na vice nez 2 skilly. Jakmile jste potkali elitaka, ktery nevyhovoval (ergo imunita na ty 2 co jste razili) tak restart a znovu. Nikdo, NIKDO to nehral delsi dobu tak, ze by rozmelnoval skill bodiky do byt 10 skillu. Vzdy 2 na max. Zbytek jako synergie. Plus 1-2 utilitky.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ale mal si moznost si vyskusat aj ine skilly, vyhrat sa s nimi. Ano vecsinou, podla stylu hry, aj tak kazdy skoncil s 2-3 max 4 ktore pouzival a ostatne hrac ignoroval. Ale mal som moznost vybrat si ktore chcem ale aj motivaciu rozohrat tu hru s dalsou postavou a vyskusat ine skilly. V D3 to moc zmysel nema. Designery mi predpripravili vybrany set ktory nenmozem menit len mozem menit do ktorych z nich investujem body. Je ich par a na konci aj tak pouzivam 2-3 ako v D2 a hlavne pokial nieje emzak nejaky specialny ale bezna prisera tak mozem skilly veselo ignorovat, dolezitejsia je vybava. Skilly zacinaju byt dolezite az pri bossoch.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Cetl sis to po sobe?

Vyvojari D2 ti pripravili nakejch 45skillu na postavu. A to je vsechno. Muzes si zvolit jake budes pouzivat, ale dostanes se k tomu, ze pouzivas 2 utocna, 1-2 obranna a 1-2 tak pro efekt.

Vyvojari D3 ti pripravili nakejch 25 skillu, ale kazdy ma 5 run, ktere zasadne meni jeho pouziti (dlouhe DoT vs velka exploze vs brutalni poskozeni instatni vs zmena typu z jedu na chlad, atp.) Navic ti dali k dispozici nakejch 30 aspektu, ktere muzes kombinovat dohromady. Tady se proste ten hroznej grind na nakej 85lvl a namaxovani 3 kouzel v D2 jevi jako absolutne hnusne a flustrujici. Navic grind pres porad stejne kobky. Zadne ozvlastneni. Prisaham, ze jsem za svou "karieru" D2 nasel 1923123178129 zastlanejch Khalimovejch oci. A kvuli tomu jsem musel projit 3x tolik STEJNEJCH sklepeni (neberu ze jedno melo slepou ulicku v pravo a druhe vlevo jako rozdil!)

V D3 je dulezita vybava ale jenom pro ty skilly, co pouzivas. Jiny build vyzaduje jinou vybavu. A ty nemusis restartovat postavu a pak 3 mesice grindovat nejake brneni. Evidentne o D3 nic nevis :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Vzdy 2 na max."

To je zavadzanie resp. nepravda. U D2Lod sa dalo dostat bez problemov o pocte 4-5 hracov na konci obtiaznosti HELL s levelom 60-70. Co je dolnym odhadom 60 skillov + 4 skilly za questy za kazdu obtiaznost t.j. 72 skillpoints. Maximum sa dalo ziskat 110 skillpoints. Okrem toho itemami a charmami sa dalo vyzbierat kludne aj dalsich 1-12 skillpointov (podla toho co).

Vacsinou to stacilo aj na 4 skilly na takmer max, s itemami urcite cez 22 skillpointov. A s tymto sa dalo vyrobit kopec kombinacii.

Pri dobrej kombinacii sa velmi tazko dalo natrafit na niekoho, kto by bol takmer imunny na 3 druhy utoku. Okrem toho sa dala pocas hry odlozit/kupit zbran, ktora doplna hrdinovu slabinu a samozrejme pomoze spolubojovnik, ak je dobre vyzbrojeny a este samozrejme pomozu spoluhraci.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

No tak to D2 asi neznas...

Prvni skilly ve stromech nejsou k nicemu. Jdes po tech lepsich na konci. Coz ti vezme tak 10, nez muzes zacit maxovat. Cili 60Skill pointu ti vezmou jen ty 2 utocne. Chces taky nejakou obranu, vsestranost, investujes dalsich 20 bodiku. A jses na tom 65lvl. A co ted? Mas pred sebou nakejch 40bodu. Ale nema cenu startovat 3 hlavni skill. Lepsi (a vsichni to delaj) je investovat do synergii. A mas to. Kdyz budes brat jenom itemy s +skill bodama, prijdes o hodne. Napriklad o masivni zraneni, ktere je v D2 vetsinou kompenzovano prave absensi +skill. Takze dojedes na nakejch +9 to all. No ale porad je lepsi pouzivat Orb na 30lvl plus synergie, nez to zkouset s orbem na 20 a vedle toho mit neco situacniho. Stejne... CO BYS POUZIL? Spike co mrazi? Sak orb ma sanci taky. A dava 15x tolik zraneni.

Pokud potkate elitaka, co ti tavi zadek bleskama a ty proti nemu mas jenom pomocnika, co mu dava smesne, neregistrovatelne zraneni. No tak obihat 3 hodiny takoveho elitaka musi byt zabava. Na to ja nervy nikdy nemel :D

Kopec kombinaci s 4 skillama :D No to nemuzes myslet vazne. To chces porovnavat s tim, ze D3 ti nabizi nejakych nespocet kombinaci (6 slotu pro skilly kazdy z 4 skillu a kazdy skill s 5 runama + 4 vybrane aspekty z 30).

Rikam, D1 ma skvelou atmosferu. Ale D2 a D3 jsou podobne barevne, zasazene do podobnych prostredi (poustni mesto, peklo, zmrzle plane, atp.) D3 je skoro ve vsech smerech lepsi. Lepsi pribeh, lepsi "vesmir", lepsi system dropu, vice moznosti jak hrat, vice zajimavosti, lepsi grafika samo, lepsi "end-game".

Jedine co D3 nema a co me chybi je takova ta 2000-2007 Blizzardi mechanika. Tedy ze ten engine byl uzasne dobre popsanej zpracovanej a dovoloval hodne veci. Napriklad prolomeni imunit, atp. Melo to D2, mel to do urcite miry W3, mely to i par prvnich WoW, nez to zacali zblbnovat. Tedka sice vsechno pise ze to dela "400% weapon damage" ale to nikde nevyhrabes. Musis to dopocitat, pac udaj co D3 udava je kombinace vseho mozneho jako "DPS" coz je tragedie zavlecena z WoW sveta posedleho DPS metry...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"No tak obihat 3 hodiny takoveho elitaka musi byt zabava. Na to ja nervy nikdy nemel :D"
Presne o tom pisem, koli detinskym nervakom sa hry zdementievaju. My ked sme hravali, nervy sme mali pevne, rozhodnuti spolupracovat. A podla poctu hracov a kombinacie postav som si dovolil experimentovat aj so styrmi skillmi. Ak nas bolo vela (napr plny pocet), tak som si bol isty, ze mi bude uplne stacit namaxovat dva skilly, alebo po updatu jednu cast stromu. Ak sme hrali traja, tak mi casto boli dva skilly zbytocne a casto sa mi zisli dalsie dva aj ked len na 17lvl + itemy, ktore som si pocas danej hry nasiel a nutne potreboval pri mojej strategii ak by sme narazili na nejakeho vzdorneho babraka hodneho zabitia.

"No tak to D2 asi neznas..."; "No to nemuzes myslet vazne."; "Prvni skilly ve stromech nejsou k nicemu."; "Kdyz budes brat jenom itemy s +skill bodama, prijdes o hodne."
Samozrejme, ze som nemal vsetky veci len koli skillom, ale ty sa snazis napisat za mna, ako som to hral ja. Ja si myslim, ze som to hraval na slusnej urovni a vzdy som podporoval timovu hru. Tak ako aj v CSku, kde som sa umiestnil vdaka timovej hre na 7-8mieste na majstrovstvach Slovenska v PC hrach. Rovnako dobre som hraval aj D2. V piatok o 14:00 po skonceni prednasok na vyske sme do noci mali normal prejdeny, skoncili sme o 5:00 v sobotu rano o 13:00 pokracovanie a este pred vecerom sme mali NM hotovy. A znovu sme koncili o 5:00 v nedelu rano a opat o cca 13:00 po obede sme pokracovali a v nedelu vecer sme boli cca v polovici- az na konci Hella. Sice dnes to povazujem za zabity cas, ale vtedy boli ine casy a niektore vikendy som mohol obetovat. Tak mi tu netvrd svojimi slovnymi spojeniami, ako som ja hral!

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja mam trpelivost velkou. Wipovat ve WoWku cely vikend mi nevadilo (kdysi :) Ale neco jineho je, kdyz vis, ze tam sance je a dosahnout cile je vzasade o tom az se naucis lepe pouzivat tvoji postavu...

A neco jineho je tlouct do elitaka zbytecne palickou, protoze skilly, ktere jsi naplanoval 3 mesice zpatky se nedaji pouzit a navic z toho elitaka nic nepadne a akorat ti stoji v ceste a po 2s restartu tam nebude :D

D2 byla v tomhle ohledu hodne flustrujici. Grindovat brneni, runy do nej atp. Souboje v D3 taky trvaj (hlavne na vetsi obtiznosti) delsi dobu, ale je to vsechno datelne a zalezi na tom, co delas, ne co sis vybral X hernich hodin zpatky za build a jake jsi mel dotedka stesti na predmety.

Kdyz jsem D2 hral po Bnetu, tak jsem taky chodil s par lidma pravidelnejc. A bylo to o tom, ze jsem si potavil build na to. ALE! zase nemelo cenu pouzivat moc veci. Mohl jsi mit treba vsechny cursy namaxovane, ale vic jak jedna aplikovat nesla a dobre byli stejne jenom 2-3. Takze i kdyz si hral MP, tak jsi jel 2-3 skilly.

D3 ti nabizi lepsi moznosti a skrze ne vice zabavy, to je proste fakt.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Do Diabla III mě teď dotlačil kamarád. Sám jsem hrál betu a nechtělo se mi to kupovat z důvodu masivního zjednodušení herních prvků od DII, stupidního příběhu, hnusné grafiky, repetivnosti atd...
Teď to s ním hraju po vlastně letech od vydání, s datadiskem a ikdyž je to coop, tak pořád musím jen konstatovat: Je to nudná hra, se stupidním příběhem a stupidními dialogy.
Diablo III pro mě bohužel nezachránil ani Coop, což je co říct, protože většina her mě v coopu baví x násobně více.

Pokud se ale plánuje remake Diabla II, pak to jen vítám s otevřenou náručí. Když zachovají "komplexnost" Diabla II a třeba i jeho grafický styl, tak je to pro mě jednoznačná koupě a pápá zjednodušené Diablo III.
+ V brzké době by měl snad vyjít i remake Van Helsinga, což byl celkem zajímavý diablo klon.

Edit: Necromancer a jeho armáda poskoků, to je to, co mi také v Diablu III hodně chybí.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Stupidni pribeh? Stejny. Akorat ze v D3 si dali tu praci, ze to krapet osvetlili kde sakra naka slaboucka kouzelnice sebrala silu na porazeni demonu ktere ani armada angelu nedokazala skrabnout!
Hra je to stejne "nudna" D2 neni nic jineho. Nenamlouvej si, ze je tam nejaky prvek, ktery to dela zajimavejsim. Teda krom jedine vyjimky. A to je presneji zmapovana herni mechanika. V D3 je to zjednodusene (sice kopa statistik, ale malo vypovidajicich).

Necromancer X Witch doktor
1x Golem X 1x Gargantuan
mrte koster X mrte coklu
ozivlaci X zkovertovani
ehmm.... X fetisaci, zaba, zombici...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ano, naprosto stupidní příběh a stupidní, otravné NPC (nerovnávám s předchozími díly). Jo, je to subjetivní věc.
+ Necromancer x Witch Doctor ani náhodou.
Hraju za Witch Doctora a vidím, že narozdíl od Necrouše z Diabla II umí tak maximálně 1/4.

Vzhledem k tomu, že jsem strávil s Diablo II značně času a hraju teď Diablo III, tak můžu srovnávat ... a taky to dělám. Snad to s tím remakem vyjde.

+ Vysvětlování, že něco dělá něco, protože tamto není znakem lepšího story tellingu, ale zjednodušení a polopatické vysvětlování. Asi aby tomu ty konzolisti rozuměli :-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

WD a Nekromancer jsou dost odlisny a vzasade jedine v cem se spojuji je prave ten vyvolavaci "strom". Jenze to je prave to, co jsi ty zminil. Proto ten muj argument :D

Jak muzes rict v jedne vete, ze D2 je lepsi nez D3 a pak zase rict, ze neporovnavas s predchozima dilama? D3 ma stejne stupidni pribeh. Ale je lepe vyobrazen. Sirsi kontext. To treba ja mam rad. Nicmene D1&D2 i D3 jsou na tom stejne. Neni tam nic znameniteho na pribehu. To neni polopaticke vysvetlovani pro konzolisty, tomu se rika vtahnout do deje :) Jako Hack&Slash je D2 horsi. A nema nic lepsiho. Pokud jsi hral nekdy D2 bez cheatu, modu nebo editoru, tak musis uznat, ze to bylo dost o nicem.

Shodujem se na tom, ze D2 herni mechanika byla lepsi. To me na D3 chybi. Ale i pres to, je D3 po vsech ostatnich smerech bud lepsi, nebo alespon srovnatelne.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No ono je to aj pochopitelne. D1 robil Blizzard North ktory sa volali povodne Condor a po odkupeni Blizzardom ich premenovali na North. Ty pracovali na D1 a po ukazke asi nejakej alphy ich Blizzard kupil a vydali hru pod Blizzardom. Dalej pokracovali na D2 ale bolo tam zopar kiksov a restartov a vidiet ze im uz do toho Blizzard dost vyrazne kecal. Po vydani D2 zacali pracovat na D3 ale po 3 rokoch zacal velky exodus z Blizzardu North prec a po dvoch rokoch v 2005 bol North kompletne zatvoreny a na D3 zacal pracovat kompletne novy team uz z Blizzardu, preto ta hra ani nema moc spolocne s D1 a D2.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

D3 je významně jiný. Loot 2.0, Smart Loot (ačkoli kontroverzní) nebo odstranění aukce to překopaly. Nyní jsou ve hře legendární gemy a Horadic cube, člověk si může postře dělat vlastnosti (neberu top end obsah, kdy je vždy spíše omezený setup), ale cesta na vrchol je poměrně pestrá.
Já jsem ti více méně ukončil ve chvíli, kdy jsem měl cca top výbavu, ale na další progres bylo třeba vlastně jen zvyšovat stats věcí, hlavně gemů. To byl signál jít dál.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kéž by tím vývojem pro nové systémy byl myšlen Linux, ale tomu Blizzard stále ještě odolává. Nicméně jak už psal David, prakticky všechny jejich hry fungují velmi dobře pod WINE, starší tituly dokonce lépe než ve Windows, takže na tom svět nestojí, ale bylo by to hezké.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Diablo II bylo skvělé v tom, že existoval Zy-El mod a mod pro nekonečnou truhlu. Kraftování od začátku hry a brutální obtížnost tomu dodávaly šťávu. Každá další lokace nutila hráče farmit a kraftovat, skládat plakáty... Diablo III něco trochu podobného nabízí až v endgame a prostě to není ono.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

A co Path of Exile?

D1/D2 jsem hral hodne (dokonce jsem kvuli tomu D1 vyrabel i 20m nebo co seriak) DIII jsem hral jen betu (system me moc nenadchl) a kdyz uz jsem diky tomu prekousnul nutnost byt OnLine, tak jsem skusil i PoE a docela me to chytlo...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ingame nick ?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pomalu se z toho stává trend - nové díly oblíbených her nedosahují kvalit těch původních a tak studia raději remakují - Age of Empires II HD, Heroes of Might and Magic 3 HD, Diablo bude HD, dokonce i ne zas tak staré hry jako Metro 2033 už mají remake (redux). Podle mě to ukazuje na úpadek nové tvorby. Ale z pohledu tržního to funguje. Já raději hraju ten HD remake HOMAM 3ky než novou 7ku, takže ano, našli způsob jak vytáhnout peníze i ze mě. Je to ale úpadek

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ono ako sa hovori herny trh dospel, viac menej su uz vsetky mechaniky zname tak isto zabehane typy, styly hier a v podstate aj to co funguje a co nie. Este sa samozrejme mozu vynorit orignalne pristupy a napady ale to su fakt skor ojedinele pripady. Velky vydavatelia musia ist na istotu. Jedine co sa meni je obash, pribeh len ten sa neda vycucat z prstu kazdy rok ak ma byt kvalitny a to je problem. Vydavatel by chcel vydavat vysoko ziskovy AAA titul kazdy rok ale kvalitny obsah sa neda vymysliet a vytvorit za rok, nehovoriac ze aj ludia sa toho prejedia. Jedny dalsi posun moze vytvorit zmena v HW, povedzme VR. A tak isto 3d grafika zastarava rychlejsie ako kreslena.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"pribeh len ten sa neda vycucat z prstu kazdy rok"
uvidime, pri Tides of Numenera. a videli sme to pri Pillars of Eternity aj Wastelands 2(ked sa chce, pribeh sa da vymysliet, ale ludia ho nepozaduju)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to zlozite. Na jednej strane je tu obrovska zaplava titulov ktora sa tlaci na hracov a este aj Steam a ostatny davaju krute zlavy len aby to hraci kupovali. Nieje nic nezvycajne , hovorilo to kopec developerov, ze podla statistik hru dohra tak 10-20% hracov. Vecsina hry rozohra a mensia cast sa vobec dostane za polovicu a len male nozstvo vobec dohra. Preto komplexny a dlhsi pribeh je z tohto pohladu skor na skodu. Na druhu stranu, kvalitny pribeh posunie danu hru niekde uplne inde.
Len samozrejme nemoze to byt len pribeh, samotna hra musi byt v ramci svojho prostredia a mechanizmov uveritelna. A toto je casto krat problem. Vymysliet dobry pribeh s kvalitnou zapletkou chce cas a tak isto potom to naimplementovat ale aj prave citom pre detail.
Staci sa pozriet napriklad na teraz vyjdeny Fallout 4 a taka drobna blbost - pes ktory je spolocnik hraca nemoze zomriet. Ok, ale dost "divne" vyzera ked pocas suboju sa zapali a beha dokola s horiacou srstou ako keby sa nic nedialo. Tazko potom takejto hre budem verit nejaky dospelejsi pribeh a uz je to pre mna skor komedia ako hra kde sa povedzme snazia riesit napriklad moralne dilemy.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"Kdyz hrat stare hry, tak i s nepohodlim te doby"
S tim bych zas tak nesouhlasil, a to jedine (krome nefunkcnosti na novych systemech) ospravedlnuje remaky. Grafika zas tak nevadi, ale stare hry casto mivaji hrozne UI a nepohodlne ovladani a casto ruzna omezeni (napr u rts v poctu oznacenych jednotek). V tomto vidim vetsi pokrok za ty roky nez v grafice.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ze všech Warcraftů se mi jednoznačně nejvíc líbí ten úplně první (syrově temný v rozlišení 320x200px). Pro mne má bezkonkurenční atmosféru.

Jen mne trochu nesedí ovládání, přeci jen se pak vyvíjelo dost dlouho do současné podoby.

Warcraft II se Starcraftem jsem koupil v nějaké antologii ... a ok, dá se to. Ale už to pro mne nebyla záležitost na celou noc (jako třeba Heroes III). Diablo 1 v té antologii bylo taky, ale nehrál jsem. Zřejmě nejpodobnější věc Diablu jsem hrál jen Freedroid RPG (což doporučuji, ale podobné to je jen herním principem, nikoli tématicky).

Zajímavý pro mne byl alternativní engine Freecraft, z něj odvozený (přejmenovaný) Wargus + Stratagus, ale už je to spoustu let, co jsem to viděl naposledy. Bylo to přesně to, co bych od předělávky staré hry chtěl - větší rozlišení, modernější ovládání, provoz na nových OS, ale původní grafika a zvuk, původní herní principy i mapy atd...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hej je smutne ze Wargus + Stratagus v podstate skoncili alebo pokial viem tak sa nevyvyjaju. Na druhu stranu vznikla celkom slusna komunita okolo Starcraftu a modovania jeho AI. Staci si vyhladat BWAPI.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

po zklamání z (čerstvě vydané) D3 jsem zkusil MOD D2 LoD - MedianXL (Ultimative) a ten mě pohltil téměř stejně silně, jak původní D2. MOD se navíc stále vyvíjí a má slušnou hráčskou základnu pro online hraní - fanouškům D2, kteří ho neznají vřele doporučuji - http://median-xl.com

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

D2 som drtil denne na battle.net, pred tym cracknutu verziu offline bez LOD a nasledne uz online s LOD.
Urcite najlepsia RPG vsetkych cias.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jak jsem již psal k novince, pokud vydají remake, tak jisto-jistě znovu naloaduju staré postavy a zkusíme s kámošema obnovit náš D2 kult, který trávil celé noci u této hry... Ale dokud nebude něco hmatatelného (pojede to na stávající battle.netu? Půjdou obnovit postavy z původní hry? Bude stejný engine?), tak jásat nebudu... Objevil jsem Path of Exile a pokud se remake (ne)povede podobně jako v případě D3, tak u něj i zůstanu...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Diablo bylo paskvil už tehdy, teď jsou xnásobně lepší "nástupci" - ať už Multiplayerový Path of Exile, nebo single Grim Dawn - oboje výborné. Osobně tedy - Grim Dawn je lepší :)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Paskvil jo? Tak tohle si zaslouzi aspon 158 minusu... :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Inak existuje free verzia Diabla 1, teda nanovo naprogramovana verzia - http://freeablo.org/

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Diablo je síce skvelá hra, ale za svoj úspech vďačí tomu, že vykráda roguelike hry, ale to Blizzard neprizná.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.