Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k O GPU netřeba mít obavu, postará se o ně 4k a 8k rozlišení, případně VR

AMD pocita, ze z techto i dalsich duvodu s vyrobou velkych monolitickych grafickych cipu skonci uplne.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Uprimne nevim v cem je problem u vicejadrovych GPU. Vzdyt GPU je dnes slozeno ze stovek stejnych jednotek, tak asi jediny problem je to poskladat na PCB s dostatecnou propustnosti mezi sebou, ale to je jen vec architektury. Driv nebo pozdej IMHO prijdou s tim, ze vyrobi 500 stejnych cipu a ty naskladaji 10 na sebe jako HBM a vedle sebe na desku .... bude se to daleko lip chladit, kazdy cip bude 100x mensi nez dnes, cili daleko vetsi vyteznost a cena. Moc GPU nesleduji, spis vubec, ale prijde mi to, jako by jen pridavali paralelni jednotky a zvysovali takt, coz pri mensim vyrobnim procesu znamena vyssi takt a to, ze se jich na jednotku plochy vejde vic. Podle me prijde doba, kdy nebudou zadne dual GPU nesmysly, kdyz uz kazde GPU ma stovky jader, ale rovnou tam bude tuna tech cipu ..... kdyz se jeden podela, tak karta pojede dal, akorat s nizsim vykonem.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Nezapomeň , že už teď se blížíme fyzikálním limitům výroby na křemíku ... ve 100x menší a 5000 vyšší hustotu už dneska nikdo nevěří . Stohování ala HBM je už nyní obrazem budoucího vývoje , ale logicky to spotřebu a chlazení řeší pouze částečně . A evropa je snižováním spotřeby posedlá ...
Je otázkou jak dlouho budou ještě firmy obecně podporovat enthusiasty (a ti naopak generovat zisk fitrmám) a jiné nadržené jedince , kteří se nebudou moci nabažit výkonu ... který do budoucna bude stagnovat , protože Moore se nám už nějak zadrhl .

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ale ja nepisu 100x mesi a 5000x vyssi hustotu .... ja rikam, ze se dnesni velke GPU rozdeli na desitky nebo stovky mensich cipu, ktere se nastohujou ala HBM a rozprostrou se po PCB karty .... vyroba 100 malickych cipu bude patrne levnejsi nez jednoho obrovskeho a taky se budou lip chladit nez jedno velke jadro.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

100 bodov....

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

....Stohování ala HBM je už nyní obrazem budoucího vývoje , ale logicky to spotřebu a chlazení řeší pouze částečně ....

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Chlazeni to resi ..... kdyz budou jadra rozprostrena po cele plose karty misto na ctverecku 3x3 cm, tak se to bude chladit mnohem lip, jednoduseji, efektivneji a levneji. Ale spotreba samozrejme bude stale stejna.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Řekněmě že vyrobí nevýkonný miniaturní derivátek s několika jádry , řekněme že sám o sobě už bude vrstvený, však stále dostatečně levný a schopný spolupráce s dalšími podobnými unitami .... Tak , máme tu pouzdření - interposter po celé kartě ? Cena PCB nám tak rázem skokově naroste , osazení - počítám ve stovkách , zmetkovost narůstá . Výkonové součástky a napájecí kaskáda ... tady asi vrstvení půjde stranou a žádné tyristory nám nebudou zahřívat jádra pod sebou .....
To mi teprve připadá jako utopie . Jediné co očekávám je že místo čtverečku 3x3 cm se časem dostanem ke kvádříku 3x3x0,5 cm .... a ten si pak chlaďte :/ bez peltiera v mezivrstvě to bude stejně problematické jako předtím , jen reálnou plochu chipu zvýšíme skládáním nad sebe - prostě stohování je opět technologie se svými hranicemi . Úspora materiálu a energie u HBM vyplývá jen a pouze z minimalizace potřebných přechodových propojů a jednotného pouzdření - a to je stále docela málo .

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To lze jen do určité míry, pak nastává problém se synchronizací a stabilitou komunikace mezi nejvzdálenějšími jednotkami a s režií - adresace, distribuce.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

netusim jak to pocitas, ale spotreba bude nasobna podle poctu tech ctverecku, pri stohovani nasebe naopak bude s chlazenim problem

priklad: mam cip 1x1cm se spotrebou a tedy odpadnim teplem v podobe rekneme 50W, kdys ty cipy dam nasebe 4, tak mam pro odvod tepla porad jen plochu 1 centimetru ctverecneho, ale spotrebu jiz ne 50 ale rovnou 200W, problem tedy bude s okamzitym odvodem tepla z plochy cipu ;) stohovani na sebe jde u nizkoenergetickych cipu, u GPU je to v soucasnem stavu spise utopie, kdyby se misto na sebe dali vedle sebe, tak to bude stejne jako kdys tam bude jen 1 cip, proste co plocha 1cm2 to 50W, a tak bude proste potreba cca 4x vetsi chladic nez ktery by stacil na jeden ten cip

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ne primo, nemusi takty vest tak vysoko, tudiz by vykon byl treba treba 3x vyssi a spotreba by mohla byt jen 2x vetsi. A jestli budou muset byt na jednom interposeru, pokud tam budou i HBM bude to uz zajimava plocha, to zalezi jak moc resi dx12 a vulkan rozdelovani, pripadne jejich budouci verze.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Architektura navržená pro stohování čipů ale bude mít jiný návrh než architektura navržená pro propojení čipů na plošném spoji, takže takovéhle násobení moc nedává smysl. Navíc se nejspíše nebudou stohovat jádra, paměť zcela jistě nebude mít 50W/cm². A jako bonus navíc odpadnou budiče sběrnice pro plošný spoj, které jistě taky něco žerou (paměť najednou není 10 cm daleko, ale jen 1 mm).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že to hlavní, co HBM řeší, je rychlý přístup do sdílené paměti po sběrnici rozumné šířky - třeba šířky velikosti cache line, což je asi optimální. Jestli to nějak přispívá ke snížení spotřeby, tak asi třeba tím, že kvůli lepšímu rozhraní není třeba "nasteroidovat" jiné jednotky systému, aby se tím vyrovnaly s nedostatky paměťového rozhraní. Nebo třeba tím, že je najednou možné použít víc menších jader, které jistý výpočet zvládnou provést s nižší spotřebou (a tudíž rychleji), protože se najednou neperou tolik o paměť.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

" A evropa je snižováním spotřeby posedlá ..."

To nemá nic společného s Evropou. Kdyby nárůst výkonu nebyl doprovázen sníženou spotřebou energie na provedenou operaci, tak by se vám jednoho dne nově koupený desktop/notebook/tablet/smartphone roztavil po prvním zapnutí. Snižování spotřeby není "posedlost", ale technická nutnost.

(Naštěstí jsme ještě nenarazili na Landauerovu mez, to by teprv byl průšvih. ;))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak jednak, vyssi rozliseni nema moc uz vliv na to, co zatezuje CPU. A u GPU to taky nebude tak dramaticke .... urcite ne 4x ve FHD vs. UHD. Stejne jako VR nebude mit 2x vyssi naroky, ale overhead bude treba 5-20%, pro CPU prakticky zadny.
Dalsi vec je, zda ma smysl hrat na 4k monitoru. Verim, ze 4k monitor si clovek nekupuje kvuli hram, ale kvuli necemu uplne jinemu. Kvuli malovani, wordu, webovemu prohlizeci, defacto kvuli TTF fontum a obrazkum. Nemam 4k monitor, nemohu posoudit nejake brutalne kvalitni video pustene v UHD a pak FHD. Ale mam moznost si pustit 1080p a 720p a tam proste ten rozdil temer neni patrny. Uprimne neverim, ze UHD bude mit nejaky vetsi prinos u filmu, ano jsou krasne, vetsinou temer staticke dema, ktere jsou presne pro prezentaci delane, tam ten rozdil videt je. U statickych veci jako krava, pochopitelne. Ale u pohybujici se hry nebo videa, tak verim, ze nema moc smysl hrat v UHD. Ano, nejaka tahova strategie, starcraft nebo neco, tak tam samozrejme, ale u rychlych her jako UT nebo dooma neverim, ze clovek pozna rozdil. Musel bych to videt, ale neverim tomu. Ani neverim, ze to clovek pozna na VR. A zase jsme u toho .... hra typu starcraft pobezi v klidu u v 8k na dnesnim mainstreamovem HW .... a stejne tak 8k VR bude na kochani se obrazkama, vetsinou nejake demo videa atd a to taky HW v klidu zvladne. Takze neverim, ze v tomto bude do budoucna problem .... samozrejme, ze se lidi budou predhanet v tom, kolik hra pojede na 4k .... ale nevim, proc bych hral na rekneme <30" monitoru ve 4k nejakou akcni hru (vic uz neni monitor a hlavne, kdyz od toho clovek sedi dal, tak zvlast v nestatickem obrazu stejne ztrati to rozliseni). Vemte si pasivni 3D u LG, polovicni rozliseni, polovicniho SBS (kdyz je blbe udelane a je vedle sebe a ne nad sebou) a je to v klidu koukatelne.
Takze si opravdu nemyslim, ze 4k nebo ty SW pseudo HDR nesmysly maji budoucnost ..... respektive maji, samozrejme, bude doba, kdy si vyrobce nedovoli vyrobit ne4k televizi, ale neverim, ze to bude mit vyznam .... o 8k ani nemluve. Daleko lepsi revoluci cekam s prichodem 8k, ze snad konecne dostanou rozum a nebudou pouzivat nejake priblble maximalne 1.5m HDMI nebo Display port kabely, ale prejdou konecne na optiku.
Je tu nekdo kdo ma 4k monitor? Ja nemam a rad bych .... ale potrebuju 10m kabel:) A muze poreferovat? Vim, ze na text je to super ..... ale vazne je pozorovatelny rozdil mezi FHD (nebo treba 720p) a UHD ve filmu, pripadne nejake rychlejsi hre?

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

u 4k a hlavne pak u 8k odpadnou takovy blbosti jako antialiasing a podobne

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono je to taky vsechno o SW ze jo? To je dnes alfa omega vseho. Taky se muze stat, ze nove directx (pokud uz to treba nemaji) bude moct renderovat do 4k, ale ve skutecnosti to bude jen FHD, kde ve vysokem rozliseni vyrenderuje treba jen texty, HUD atd .... nejake blizke textury nebo nejak chytre bude videtelne hrany davat takto, co ja vim? Treba s tim HUDem, zamerovacem a texty by to 100% slo a zbytek by byl FHD do vyssiho rozliseni 4x nebo pomoci nejakeho ditheringu (nebo ceho), vykonostni penalizace oproti FHD zadna, akorat by to vypadalo krasne:o) Neverim, ze jsem prvni, koho to napadlo.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Presne obracene uz to funguje a ma to svuj duvod.

"Full-scene anti-aliasing by supersampling usually means that each full frame is rendered at double (2x) or quadruple (4x) the display resolution, and then down-sampled to match the display resolution."

Takze na 1920x1080 se to renderuje v 2x nebo 4x vyssim rozliseni a po renderu se to zase downsampluje na FHD.
Spis bude pri UHD zobrazeni zbytecny pouzivat FSAA

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Člověk by řekl ,že takhle jsme smýšleli už s Full HD ,když běžné rozlišení bylo 800x600 /1024x768 ... a viditelně dvě dekády poté by mělo dostačovat až 8k rozlišení :DDD
Něco mi říká , že tyhle "blbosti " budou s námi i v době 8k mainstreamu , protože stále budou kola trhu ovládat Antmani , kteří budou tvrdit , že rozdíl a výsledná kvalita prostě stále bude postřehnutelná pouhým okem :DDDD

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Skutečné řešení by asi spočívalo v tom, že se bude rychle detekovat pohyb oka a pro část obrazu, na kterou se člověk podívá, se dopočítají detaily, které jinde zapotřebí nejsou. To by mělo mj. velmi výrazně omezit potřebné výpočty proti současnému modelu, kde se zcela zbytečně počítá všechno všude, i ve vašem periferním poli. Bohužel to ale vyžaduje velmi úzkou spolupráci VR vybavení, grafické karty i softwaru, a navíc s nízkou latencí (aby si toho člověk nestihl všimnout).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jeste bych teda dodal, ze daleko vetsi smysl u domacich TV nez nejake 4k nebo pseudoSW HDR, by melo aspon 60FPS nebo 100, 120, 150 .... to je jedno. Mam LG televizi, ktera ma nejaky ten "ted si nevzpomenu na nazev", ale proste to dopocitava framy a obraz je ZNATELNE plynulejsi ..... IMHO rozdil mezi UHD a 4k ve filmu nepozna nikdo/opravdu malokdo, ale 30 a 60Hz je nebe a dudy nebo PAL vs. 720p, proste na prvni pohled rozdil jako krava! Mimochodem, poradi nekdo jak tohohle jednoduse dosahnout na PC?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?
+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jj, ciste nahodou jsem na to narazil, ze to mam uz nainstalovane:o) Verze 3x nefungovala, ted je 4 a vypada, ze to jede, sic je to placene. Ale zda se, ze to vali. Nicmene to vyzira celou grafiku a pulku CPU, coz je teda dost mizerie. Kdyz se veme, ze to CPU dokaze SW dekodovat h265 a stezi se zapoti a tohle ho vytizi vcetne grafiky, tak je to celkem spatne. Podle me morphing dvou obrazku podle mpeg vektoru musi byt strasne jednoduche a nenarocne, vzdyt to dnes zvlada kazda televiza. Moc se mi to teda nezda .... akorat ted po chvili pozorovani se uz na normalni film divat nemuzu, jak se mi zda, ze to trha:o)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem nakonec vypl tu GPU akceleraci, muzu mit grafiku podtaktovanou na minimum, CPU to zere stejne a na nicem jinem se to neprojevilo:o) Akorat se mi zda, ze to rychleji seekuje a nepada:) Asi tomu nakonec dam (jestli dobre pocitam) treti sanci:o) Ale stejne by me zajimalo, jestli je tohle jedina vec, bych cekal, ze bude vic projektu, ktere bude lip optimalizovane.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Me 3ka jede v pohodě a zůstávám na ni, 4ka má cílený fps v placené sekci. K náročnosti, CPU tak na 15pct, GPU tak 40pct, s aktuálními ovladači nižší neslyšitelné otáčky. 8jader AMD z nejmenšího segmentu a R9 380.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ja pouzivam K-lite mega codec pack, kde je MPC-HC spolu s madVR (obdoba SVP + upscaling) a maka to dobre. Pocita mi to 7970ghz do 120hz 1920x1080, chroma upscaling NNEDI3 16 neuronu, image doubling taky po 16 neuronech a image upscaling mam Jinc. Procesorem bych se k temto hodnotach nedostal, nedaval by to, jsou jak delany prave na grafiku diky mozne paralelizaci. Vcera jsem dokoukal znova black books s 640x352 a rozdil mezi madVR a "klasikou" je do oci bijici.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Podle mpeg vektorů to právě morphovat neůmžeš, jelikož potřebuješ morphovat sousední snímky, zatímco v mpegu je to napřeskáčku. Leda snad bez B snímků by to šlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano zatezuje to procesor hodne, protoze se to pocita softwarove. Az na to nekdy v budoucnu bude v grafice vyhrazen 1mm² (tak jako dnes dekodovani h265) tak to nebude zatezovat skoro nic.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

já byl dříve také skeptický k vyšším rozlišením ale když jsem přešel z 1920 x 1080 na 2560 x 1440 tak dneska už bych zpět na full HD nešel je lepší hrát s nižšími detaily ve vyšším rozlišení než naplno v malém to rozlišení je hodně znát obraz je jemnější ale hlavně vidíte podstatně víc u strategií , RPG , ale třeba i u FPS máte podstatně větší rozhled a na to se zvyká opravdu rychle.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

" Sony has acquired important parts of OnLive. Due to the sale, all OnLive services were discontinued as of April 30, 2015 "

" NVIDIA GeForce NOW™ is a game-streaming service that delivers a GeForce GTX gaming experience to your SHIELD device from NVIDIA's cloud-based supercomputers "

*****************

Všechno bude v čoudu .. pardon cloudu . Konzole k tomu spějí delší dobu a PC se ještě rády přidají .
Budeme si pronajímat kapacitu velkých sálových realtime renderframe které budou distribuovat koncový obraz na hromady miniaturních přenosných klientů .
Vše bude mít kladeno důraz na Online ochranu a ekologický provoz , výkon koncového zařízení bude podružný - vše bude integrováno . Bude to masivní nástup služeb .
Dnes se to může ve světle nástupu GeForce GTX 1080 a AMD Polaris 1011 jevit jako utopie , do roku 2030 však stačí , aby začal jeden z lídrů trhu generovat zisk a naskočí všichni .

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Presne TO, jsem tu psal pred tydnem. Na FPS to samozrejme neni, ale kdy naposledy vysla nejaka FPS? DOOM 4 po 10-15ti letech, vypada celkem nadejne. U zbytku her LAG 100ms nicemu nevadi. Ale jde to samozrejme ruku v ruce s rychlym internetem ..... a teda HLAVNE ve zmene mysleni, kdy se bude platit za hry mesicni pausal.
https://en.wikipedia.org/wiki/Cloud_gaming
Se staci podivat, kolik bylo zruseno a zbytek ma dohromady 100 her a to jen nejake detske hricky. Jsem hledal, jestli nekde neni mozne predplatit si treba toho dooma, ze bych to zkusil, ale ani hovno. Jenom par naprostych kravin na kazdem z tech serveru.
Az bude gigabit standard, az se dohodnou, ze cely steam si za mesicni pausal dvou az peti kil podle doby muzes hrat vzdalene co chces, tak se muzem bavit. Ale do te doby je to jen utopie.
Taky bych si rad platil mesicni pausal na pristup na vsechny filmy a serialy, co kdy vysly nez mit doma kupu 8TB disku .... ale ani napad. Tuna poskytovatelu, kazdy ma jen neco, je to drahe jak cyp a dokonce jeste rozdelene podle regionu na co ma clovek narok a na co ne, to je vysmech. Ale tohle prijde, tomu verim, na tohle je mrak jak delany!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mám ten dojem , že bychom si měli všichni uvědomit , v jaké idilické době to stále žijeme - Dnes můžeme stále mít doma technologii ohlášenou před několika měsíci , o bezpečnost na síti se stále staráme sami , status quo nám dovoluje stále zálohovat TB dat na domácí média .
Nejednotnost distribuce je předem odsouzena k nezdaru , však pokud díky podpoře většiny konzumentů začne na síti dominovat jedna nebo dvě online služby , které budou pohodlně a v ještě lepší kvalitě nabízet to co bude konzument očekávat .... bude mít případný globalizovaný cenzor mnohem snažší práci .

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

to tak. Tahle vize tu už byla dávno. A při nárůstu objemu dat jí nejsme blíže než tehdy. Ty nároky na infrastrukturu by byly obří. A při existenci věciček jako je FUP jde o čirou fantasmagorii.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Však i poskytovatel FUPu jednou pochopí , že zisk může generovat i tím , že bude podporovat tu či onu výhradní službu . Prostě časem místo TV programů nabídne "realtime" herní streaming z cloudové farmy .... Vše je o načasování a následném zisku .

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To neni tak jiste. S mobilnima sitema to bude problem .... hodne stoji a to hlavne to, ze to musi byt nekde fyzicky umisteny velky stozar, maji omezenou kapacitu a proste se to musi nejak zaplatit. Ted je to regulovane FUPem a navrch jeste vydelavaji na klasickem volani, ale to je vsechno v upadku, teda teoreticky. Trosku se v tomto odvetvi pohybuju a vim, ze jsou nalady FUP jeste vice pritvrdit a dokonce spoustu sluzeb jako skype omezit. Oni vi, ze mobilnim internetem se proste nikdy neuzivi a ja se jim nedivim. Co se tyce pevneho pripojeni, tam jsem na FUP nenarazil snad nikdy a snad jsem ani o zadnem nikdy neslysel. Problem je samozrejm ta "sitova neutralita" kdy spousta sluzeb vyzira velke pasmo pro zisk nekoho jineho nez je ISP, ktery ma jen naklady na vic. Samozrejme sklidim zas milion minusu, ale muj nazor je takovy, ze ISP nezbyva nic jineho nez ty naklady prenest bud na zakaznika nebo na provozovatele te sluzby ..... chces streamovat do me site? zaplat! ... on je to celkem holy fakt ISP to dotovat nebude. Jsou to filozoficke otazky, ale je treba na ne znat odpoved .... neni mozne za petikilo mesicne dovest kazdemu do bytu exkluzivne 100mbit .....
Osobne predpovidam, ze omezovani sluzeb na strane ISP je v plenkach a podstatne se rozsiri, zvlast jestli se nejak markantne nezvysi rychlosti prenosovych prvku (ono taky treba nejaky podmorsky kabel neni zadna lacina sranda), nejake ultrasilne dedikovane satelity nebo nevim co .... a taky mobilni FUP se bude posunovat spis smerem k horsimu, aby to meli lidi jen na internet a ne streamovani videa nebo hovory.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To je pohled současného insidera ... bohužel vycházejícího z praxe běžné u nás . Každá technologická změna se musí zaplatit ideálně na ní musí poskytovatel vydělat . Pokud není zaintersován přímo ve vývoji technologie a není tím pádem jedním z early adopterů (Koukněte na dálný východ) + pokud není podporován státem a platí navíc za licence a nákup technologií , postihne to cenotvorbu služeb . Teoreticky náklady na infrastrukturu jako takovou by měly stagnovat př. být podřízeny tržnímu vývoji . Problém nastane ,když potřebujete kvůli nové technologii 2x a víc stanic , případně pokud stávající kapacity, které máte k dispozici jsou poddimenzované . Pak vznikne i posvědcený kočkopes a dohoda o sdílení technologií u tržních rivalů .
Pravdou je , že už dávno telefonie nehraje prim jako v minulosti . Pevný internet a TV sharing je aktuální mantra , FUP samozřejmě nevzniká jen pro mobilní zákazníky , FUP či agregace ve vlastní síti byl a je na pořadu dne stále. Overhead bezdrátu , metaliky a optiky je aktuálně tím ,co rozhoduje o míře omezenosti . Pravda LTE skokově ukázala rezervy , které v síti jsou a další generace opět potrápí privilegovanost starých metalických kabelů v zemi . Ted´jsme svědky preferování bezdrátového připojení před investičními akcemi , výkopovými pracemi a ... celkově zastoupení optiky jako jediného smysluplného média pro budoucnost stále stagnuje .
O úpadku má smysl hovořit , ten je hmatatelný a proto provider musí využít vlastní zbudované sítě a nabídnout zákazníkům služby , za které opět budou ochotni dlouhodobě platit ... Už zítra to může být zpřísnění FUPu a payment model za data i na fixním připojení ............ ale za pár let už core business bude dedikovaný virtuál ; cloud a big data ...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jenže při vstupech co by to potřebovalo (a i pak by to fungovalo jen ve větším městě kde by byla centrála) je zisk čistě hypotetický a hlavně časově vzdálený. Žijeme v době která je orientována na krátkodobý zisk, na to se nesmí zapomínat. A hráčů zase není tolik aby se postavila zbrusu nová infrastruktura s očekáváním brzké ziskovosti. V cca milionovém městě už by to mohlo mít slušnou členskou základnu, ale opět záleží na ceně služby která by nemohla být vysoká aby dosáhla masovějšího využití, tudíž opět oddálení vůbec nějaké ziskovosti. Čistě pro hraní by se to tedy nevyplatilo stavět, tudíž by se musely přidat další služby které by zhltly další porci pásma a často nejvíc v tu nejméně vhodnou dobu. Dále je třeba vzít v úvahu populační skladbu onoho města. Jedna věc je když je velká část populace ve věku 15-35 a jiná když hlavní věkový proud je mezi 40-55....

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nebude to trochu, trochu docela hodně, lagovat? Sebevětší výpočetní výkon nepřemůže rychlost světla. On je přeci jen rozdíl mezi lagem v reakci ostatních hráčů, a zpožděním v reakci celé hry na ovladač.
I když teda, konzolový hráč, co se s nepraktickým ovladačem motá po scéně jak opilej a hra mu úslužně servíruje nepřátele pod mušku, to asi nepozná.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Rychlost světla je stále pro naše chápání fyziky brána jako konstanta . Však u GPS už musí fungovat korelace .... a u Cloud gaming služeb lze 100% do budoucna počítat s predikcí dle typického chování uživatelů v té které scéně hry . O existenci nasazení monitoringu a AI pro vyhodnocování dat bych se byl schopen vsadit už dnes . Takže i když budeš vesele lagovat - ve výsledku se bude provozovatel služby starat o to aby jsi to ani nezpozoroval ;) .

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pohyb uzivatele se predvida dost blbe a pritom pro VR musi byt dokonaly ... ale ... co svindlovat vsechno ostatni? Po siti se proste posle vypocitana cast kulove plochy (nebo nekolik rovin) s hracem v ohnisku a lokalni graficka karta to vezme a upravi o ten kousinek kolik z ohniska mezitim hrac uhnul. Sice to bude znamenat, ze perspektiva bude trochu blbe, ale pri pohybu se to ztrati a kdyz se zastavis, tak efekt zmizi.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ja jako občasný hráč bych si i nějaké to, nejméně 32 placové, 4k zobrazovadlo i pořídil. Grafiku bych ale neupgradoval a hrál pořád v 1080p. Jen na jiné záležitosti bych to používal, jako video a foto. Zítra mi příjde Panasonic GX80, můj první 4K ready foťák, takže využití by se už in našlo + netflix :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.