Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Videa: 4kB grafické demo generované real-time compute shadery a příroda v UE4

" pomocí Unreal Engine 4 cílí na fotorealistickou grafiku - rendering přírodních scén. Autorem je (Art by) Rens a delších komentářů nepotřebuje:"
Ale zislo by sa aspon cosi viac informacii :)
Napr na ako HW to bolo realtime renderovane a ako rychlo ? kolko polygonov ? ake boli textury ,Typ rendereru atd

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Doslova jeden klik myší a v popisu videa je autorem uvedeno "ač působí náročně, běží scéna v reálném čase 1080p na vícero standardních high end grafických kartách". Dále slibuje hratelné demo a postupné uvolnění tutoriálů. Tohle je první náhled na projekt.
Renderer byl - pozor, překvapení - Unreal Engine. Co se výroby takové scény týče, tak trochu (spíš hodně) podvádí. Graficky je to OK, ale jedná se prakticky o fotometrii (fotogrammetrii) - prostě přenesl existující reálnou scénu do 3D modelu. Přišel na konkrétní místo, vyfotil 100-1000+ snímků a z těch zrekonstruoval model + použil i textury. To zásadní je, že ta scéna nemá dynamické světlo, ale používá jen ty fotky.

Fotometrie je dnes relativně jednoduchá a asi nejznámější mezi laiky je Autodesk 123D Catch - nakonec, mrkněte se do galerie http://www.123dapp.com/Gallery/catch/page/1/content/all?app=catch
Tohle je primitivní zpracování, protože to Autodesk používá spíš jako propagaci, ale pro pochopení to stačí. Profesionální výstup pak umí třeba Autodesk Memento - https://www.youtube.com/watch?v=sphHTk4qNqg
Co jsem nezmínil, je téměř automatický proces tvorby 3D modelu. Ten pak sice není nejčistší, ale protože je potažen fotorealistickou texturou, tak to krásně klame oko.

+1
+36
-1
Je komentář přínosný?

obdiv autorum prvniho dema.. to dostat do 4 kil je nepochopitelny.. mensi uz to ani nema smysl protoze to stejne na disku zabere celej sektor ((:

titan-x je v tom 2x pomalejsi jak fury-x..
http://s14.postimg.org/9utc84j3l/ssboss.png

to k fame ze na radeonech behaj dobre jen proflakly tituly (:

+1
+40
-1
Je komentář přínosný?

No kdyz tam nemaji co vetsinou zabira nejvice mista (textury, zvuky) a misto toho maji jen nahodne generovane neco, to se to minimalizuje. Jako ukazka zajimavy (respekt), ale jinak neprakticke a nepouzitelne.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tudvo, obdivuji vaše skvělé programátorské schopnosti a těším se, až se to na vašem PC dominimalizuje a náhodně dogeneruje, že nám přinesete "zlatou" z Tokyo Demo Fest 2017 :).

+1
+54
-1
Je komentář přínosný?

Jako neupiram jim velke zkusenosti a trpelivost s tim, ale uz me nejak neimponuji takoveto "rekordy" jen pro to ze to jde. Navic to vidim jako ukazkovy priklad minimalistnosti na ukor funkcnosti/pouzitelnosti/prehlednosti, ktery je v poslednich letech tak moderni, ale me se prici.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

To nejsou rekordy, to už je mnoho desetí regulerní kategorie programování. Soutěží se v tom, kdo dokáže naprogramovat něco poutavějšího. Lidi to dělají pro svou radost a ze soutěživosti, tak nechápu o co vám jde. Není to zboží, není to nic byste musel používat.

+1
+45
-1
Je komentář přínosný?

Velký respekt k autorům, ale tohle není o programování ale o analýze. Mít zadání, naprogramuje to každý zdatnější programátor. Ale VYMYSLET jak zobrazit něco co nejjednodušeji je o matematické analýze. Mnoho hodin analýzy. Vymyslet obrazce které budou vypadat dobře a půjdou definovat co nekratšími vzorci (byť výpočetně náročnými) dá určitě víc zabrat, než do pak dostat do kódu ;)

+1
+48
-1
Je komentář přínosný?

Věřím, tohle je zcela mimo mé možnosti. :-)

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

4096 bytů = 512 ascii znaků / jeden obvyklý blok na disku. Udělat v tomto mikroprostoru generátor objektů animace a povrchů + přehrávač hudby včetně jejího obsahu, to opravdu neodpovídá pojmu "to se to minimalizuje". U mě tedy rozhodně klobouk dolů. Je to demo, jako demonstrace, nevím proč by to mělo být praktické.

Mimochodem, tímto příspěvkem jsem vyčerpal téměř většinu dostupného prostoru, 470 z možných 512 znaků - uvažujeme-li zjednodušeně, že by to bylo ASCII.

+1
+37
-1
Je komentář přínosný?

Jenze to neni ASCII, ale zkompilovany kod. Vlastni zdojovy kod bude minimalne 10x vetsi (nebyva vyjimka ani 100x vetsi)
A jen tak mimochodem 4096 bytu je 4096 ascii znaku. Takze prispevky muzete psat delsi :)

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Máte pravdu, 4096 bytů aka znaků. :-) Též mi došlo co píšu za kravinu, ale pozdě, už to neopravím.

Jistě že to je zkompilovaný a zřejmě komprimovaný kód. Já bých tedy program (který něco dělá) o velikosti 1 bloku napsat nedokázal. Jde jen o to uvědomit si jak je to málo prostoru.

+1
+30
-1
Je komentář přínosný?

No tak bity a byty už by byly na pravé míře. Teď ještě ta kompilace. :-) Takhle úsporny kódy nejsou výsledkem kompilace, to by neměli šanci uspět. Kompilace se provádí u vyšších programovacích jazyků, ktery na zabraný prostor moc nehledí.

Už jen ten nick 0x4015 napovídá, že si nejspíš hraje přímo se strojovým kódem (popř. jeho symbolickým zápisem, tj. s assemblerem)....

+1
+36
-1
Je komentář přínosný?

To je otázka jestli je to napsané v assembleru od nuly nebo je to výsledek drsných ručních optimalizací zkompilovaného kusu kódu. Ať tak nebo tak, nesejde na tom, programovat umí, aplikovat matematiku asi ještě lépe. :-)

+1
+38
-1
Je komentář přínosný?

Assembler také není nutně nejkompaktnější. APL, Forth, GolfScript...

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

S nickem 0x4015 to sice muze byt magor co pise primo kod, ale spis bych predpokladal, ze to napise v assembleru a pak zkompiluje. Kompilace assembleru je sice mnohem jednodussi nez u vyssich programovacich jazyku, ale porad se tomu rika kompilace.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Sem si říkal, jak rychle se toho kdo chytne. Ano, assembler se taky kompiluje. :-)

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

Nee, ten se assembluje.

A ne, bude to relativně normální program v C++ a OGL/DX (GLSL a HLSL shader), který se následně se speciálním nastavením standardně zkompiluje a speciálním linkerem ořeže a zkomprimuje.

Je i 1k kategorie :P

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

A co to je za graf?? Ořez něčeho co nikdo neví co to je?? Asi by bylo vhodné, když už tak aspoň napsat zdroj a pod jakým enginem test proběhl... Jinak to nemá žádnou vypovídací hodnotu. Asi tolik k tomu tvrzení... "to k fame ze na radeonech behaj dobre jen proflakly tituly (:"

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

''A co to je za graf?? Ořez něčeho co nikdo neví co to je??''
no jasne, snazim se utajit podrobnosti ktery si kazdej kdo klikne na link v clanku muze precist.. koukam ze jsem megauspesnej ((:

+1
+29
-1
Je komentář přínosný?

Keby mile AMD radsej spravilo poriadne ovladace -> premeriavat si pindiky na zachodkoch s NVidiou je divadlo pre pubertakov a magorov co nemaju iny zivot, no ked ti inak slusny HW zhorkne kvoli chybam obsluzneho SW a suvisiacich problemov napr. s kvalitou obrazu tak to je skutocny PROBLEM! :o(

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

Jasně a právě proto jsme tu měli již dvakrát za čtvrt roku warning, ať neinstalujeme nové WHQL certifikované (!sic) ovladače od zeleného slizu.

AMD má problémy v obraze vždy a výhradně když tzv. programátoři udělají hru, zakomponují do ní ShitWorks TM a neumožní ten shitworks vypnout. Jinak má AMD poslední roky ovladače stabilnější, vyváženější a s vyšším výkonovým ziskem v čase (pravda, díky pozoruhodném předstihu AMD v hardwaru má kam růst) než nvidia a co předvadí nvidia na windows 10 by pro každého normálního člověka bylo varování, že milionkrát opakovaná lež nVidiotů, se zřejmě nezakládá na pravdě.

PS: Výsledky v tomto demu jen čirou náhodou odpovídají poměrům v hrubých výpočetních výkonech daných karet ;-) důvod je prostý, tento pán je totiž PAN PROGRAMÁTOR, takže jeho kód je nejen maximálně úsporný, ale také maximálně efektivní. A to pro nvidiu, která má u komparativních karet o třetinu nižší výpočtní výkon, není dobré. Což, mimochodem ukazují i hry s nativními AS.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Clovece, ja tu nikde nazastavam firmu NVidia (tej sa tiez podarilo par pruserov jak napr. `thermi` atd...)
No pokial nie si `update freak` a nedrbnes si na comp zakazdym hned najnovsiu verziu - tak som s NVidia NIKDY vyrazny problem nemal!!!!
(za `problem` nepovazujem onanovanie nad par FPS v nejakej hre oproti konkurencii atd...)

Takisto vyrobci SW pustaju nedorobky -> to je bohuzial znamy fakt!!! :o(

Co je ale blbe u AMD, ze ich drivery su NEKVALITNE (len tak zo srandy si pozri support forum k najnovsim `crimson` driverom - to je iny `narez`)

A konkretne ja osobne riesim kruty problem NETYKAJUCIM SA ZIADNEJ HRY -> ale uz vyse roka zle fungujuci obraz vseobecne:
https://forums.lenovo.com/t5/Lenovo-B-and-G-Series-Notebooks/Lenovo-G50-...
Obraz vyzera dobre len na jednom konkretnom type LCD a na inych driver nezapne dithering...
Aj to je pokrok, pretoze v starych driveroch sa nezapol vobec.

Ale obhajujte si `svoje` AMD jak jehovisti... :o(

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Ako to druhe video, wtf ? Len aby to nebol nakoniec nejaky joke lebo to vyzera ako odzoomovanie na nejaku detail fotku z prirody. Prd z toho vidiet ci je to Unreal a lebo hocico in a ci je to realtime. Skor mi to pride ako video spravne v After Effect

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

"all comes from scans or is photographed, some is processed to work with procedural tools", se 3D scanem to je asi jednodušší, ale vyhrál si s tím no :)

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

Adblock vypnutej a stále nic nevidím, kde je chyba?

+1
-32
-1
Je komentář přínosný?

Nedavno som si tieto dema prechadzal a najvacsi dojem na mna urobilo 64K demo Timeless:
http://www.pouet.net/prod.php?which=62935

+1
+29
-1
Je komentář přínosný?

Na me udelalo asi nejvetsi dojem tohle, urcite stoji za shlednuti https://www.youtube.com/watch?v=Grqb1aIa_4s&index=60&list=FLhXlldoX5srdI...

A kdyz pripoctu nostalgickou hodnotu, tak u me vede tohle https://www.youtube.com/watch?v=06b7VMfeptc

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Fajne ale je to klasicke demo (81MB). Myslel som dojem v style "neverim ze toto sa da dostat zo 64KB!"

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna vcera sem koukal na tohle 4K demo. Pripada mi technologicky zajimavejsi, co se tyce renderingu. https://www.youtube.com/watch?v=nYQXNeeLY8Y

"And about the lighting/performance. It's actually one bounce of light, computed in lower res, upsamped using a bilateral filter. I could just have computed it full res, which would have given me at least 200 extra bytes, but then it would only run on a top of the line GPU. In the end, this is a 4k, so there's compromises that you have to do :)"

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

To vypada impozantne:)
4k jsou ultramachrovina, ale vetsinou jsou nic moc, ale jak rikam ... kdyz da clovek F3 a vidi, ze je to jen stranka kodu a co to umi:)

Moje oblibene 64k jsou https://www.youtube.com/watch?v=1dcrV_7JpXQ
https://www.youtube.com/watch?v=ycmgjZLU0xQ
Clovek fakt neveril, ze si to netaha neco z netu:)

Naprosta bomba je, ze to bezelo jeste nekde na 98kach a ted v pohode i na 10kach:o) Co si pamatuju treba na kolejich jak v nekterych trvalo generovani na celeronu i par minut a ted na i7 smik smik a jede to:o) Pro zasmani maji nektere i linuxove verze, ale tam je to neustale "error while loading shared libraries: xxxxx: cannot open shared object file: No such file or directory" .... mnohe uz nejdou ani rozjet diky nekompatibilitam v linuxu a kdyz si to pak taha jeste 2GB balicku nebo by to melo 2GB se statickyma knihovnama (coz jsem mimochodem zjistil, ze stale na linuxu neexistuje tool jako treba windows installer, ktery by prosel binarku a prilinkoval vsechny nestandardni knihovny, aby to jelo vzdy a vsude - ultraostuda!!!), tak je to tak trosku wohovne:) Ale na windows cloveku vypadnou oci z dulku.

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Zasnem jak si zase dokazal pri komentari o demach vychvalit Windows za sucasneho pohladenia Intel CPU. :D

+1
+30
-1
Je komentář přínosný?

Tak ono sa to vacsinou kopmiluje v masm, no castejsie nasm (mensi kod) asembleroch. A samozrejme pouzivaju kompresiu tzv. packers kde castokrat dosahuju extremne ratio. Este v dobach ked leteli 64k intra bolo u jedneho rozpisane napr. 240 mb nekomprimovanej hudby dali na 15kb atd. Mna zatial najviac uchvatilo 4k intro cdak https://goo.gl/sqjGML
Ak vas troch fascinuju taketo pociny pozrite si na nete CodeSize competition. Jedna z uloh bola Sudoku. Najmensi COM subor mal 67B! :) Potom sa do toho obuli este dalsi freelanceri a dali to tusim na 64B. Tyto ludia strcia hocakeho robycajneho programatora do vacku. To je dokonale zvladnutie strojovych instrukcii a hlavne ich kombinacie.
Fandim im!

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

kloubouk dolu, pripomnelo mi to dobu, kdy jsem se pres Atari 800xl zacal prvni pokusy s programovanim v Basicu a zjistil ze mezi ucebnicovou teorii a praktickymi ukazkami programovani her (peek a poke, nebo co to bylo) je obrovsky rozdil, a ze ze mne nikdy opravdovy programator nebude :)

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

Co Atari 800, ale takové Atari 2600 se 128 bajty RAM a žádným framebufferem... tady se odděluje programátorské zrno od plev zcela jednoznačně... vaše desetikilobajtová dema...

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.