Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k O iPhony za 799 korun se s Alzou zákazníci chtějí soudit

Super, tak im treba. Zákazník nevedel o omyle keď Alza všade vypisovala 96% zľavy. Odkiaľ má zákazník vedieť že tá zľava "bola omyl"? Nech sa snimi súdia, držím im palce. Lebo hnusí sa mi Alza aj pre takéto špinavé praktiky a "zľavy"

http://www.dsl.sk/images/articles/2014-12-11-alza-discounts-2.jpg

+1
+44
-1
Je komentář přínosný?

Pockej, ten obrazek je realita? Neupravovana?:-)
To jako ze oni chteli 246 EURO za 16BG flesku????? A pak to "zlevnili" na 14?
To jako to tam puvodne opravdu stalo 6,5 tisice korun? To si někdo dela prdel, ne?:-))

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Áno je to naozaj. Takéto zľavy majú tu u nás na SVK. Podrobnejšie sa to riešilo tu http://www.dsl.sk/article.php?article=16432

Vyhováraju sa na to, že "kedysi toľko naozaj stál". Ale hlavne že na druhý deň keď bola iná cena tak sa záhadne zmenila aj cena koľko stál kedysi. Blbci :D

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

Toto sa naozaj stalo. Pisalo sa o tom pred nejaky casom. Alza argumentovala, ze pri uvedeni tejto flashky na trh jej cena naozaj bola takato. Da sa o tom precitat napr. tu http://www.dsl.sk/article.php?article=16432

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak, na alza.cz jsem koukal na cartrige do inkoustovky se slevou přes 90% s cenovkou 350Kč a původní cenou skoro 6000. Bohužel screenshot nemám. Buď chyba nebo podpovod na zákazníka jako prase protože ani doporučená cena při uvedení na trh není o 2000% vyšší

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

uplne to same delaji i dalsi obchody, treba na CZC pokud nejakou takovou slevu daji, tak u daneho produktu dokonce deaktivuji historii cen, aby sis ji nemohl porovnat :D jsou to neskutecny zmrdi

+1
+29
-1
Je komentář přínosný?

Na tuhle featuru slo czc tech 10 mega z evropskych fondu ne ? :)

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

A takových je víc. Já jsem kupoval někdy v listopadu SunDisk Extreme 64GB za 46Eur a jak jsem se divil, když při akci 70% najednou stál jenom 43 Eur, protože jeho původní cena je 86 Eur. Co k tomu dodat.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Nebo třeba tady. Jinak takových "slev" kolovalo na internetu spoustu.

http://archiv.roumen.cz/a/Alza_mega_vyprodej.jpg

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Alza asi zacala praktizovat bezny podvodik na zakaznikoch, ze pri zlave deklaruje nezmyselnu povodnu cenu. Druhy pruser je, ze zjavne sa jej miesaju ceny v eurach a korunach, ja som si tak pred rokom vytlacil staru fakturu z cias platnosti slovenskej koruny a proste tam bola mena eura a cisla v korunach. Pri kurze 1:30 slusny preklep. Teraz to uz fixli, ale podla mna niektore ich dalsie preslapy s cenami vyzeraju tohto druhu. Co dodat? Aktualna cena iPhone 6 64GB je na slovenskej verzii alzy je 799 eura :-)

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

No oni 96% slevy nevypisovali, snad až 70 % myslím, ale je to jedno, taky bych to Alze hezky nechal dodat, takhle budou lákat nakupující na slevy a potom to stornovat, že to byl "omyl", nas*at. Ať jim to tedy proplatí ten, kdo slevy špatně navedl. Za chyby se platí.

+1
+33
-1
Je komentář přínosný?

No já doufám, že se Alza soudit bude... Aspon bude výklad zákona pak už jasný.... BTW stačí aby se objednalo 5000 '(proč by někdo nemohl zadat třeba 200ks) a jsme na 100 milionech manka.... Divíte se že nechce dodat?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ja by som si istý prehrou Alzy ešte nebol. Napr.
§ 551
O právní jednání nejde, chybí-li vůle jednající osoby.
§ 552
O právní jednání nejde, nebyla-li zjevně projevena vážná vůle.

Alza môže argumentovať, že nemala vôľu/úmysel predať Iphone za 799 Kč.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Vuli prodeje projevila zrizenim eshopu a funkcnim prijetim platby.

+1
+35
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nema umysl prodat, pak to asi nema nabizet k prodeji v eshopu. Vystaveno to byt muze, ale pak to melo byt oznaceno v popisu jako "Produkt neni urcen k prodeji". V opacnem pripade maji nejspis smulu.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

U e-shopu platí, že 1) smlouva je uzavřena v okamžiku přijetí objednávky obchodem (a je jedno, že automaticky), 2) zboží bude dodáno za cenu, platnou v okamžiku uzavření smlouvy.

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

doufam ze tech zakazniku co svuj iPhone budou chtit najde co nejvice, a ze vyhrajou :)

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Kazdemu je jasne ze neslo o omyl ale o formu reklamy.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Evidentne to ale nepochopilo pravni oddeleni alzy, ktere radi obchodnimu drzet se stanoviska jako ze ne.
Jinak zajimavy zpusob prezentace delat ze sebe hajzlika.
Kdyz T-mobile omylem kdysi vypustil na svuj web iphony za par tisic tak bylo chvili ticho ale behem toho sameho dne marketingove prohlaseni, ze mobily dodaji.
A alze se toto nestalo poprve: http://mobil.idnes.cz/obchod-alza-cz-prodaval-mobily-za-11-korun-byl-to-...

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Pokud jde o reklamu, musi to byt jako reklama oznaceno. Pokud to nechteji prodat, musi to oznacit jako "Produkt neni urceny k prodeji". Pokud se v eshopu dostanes na vyrobek co se uz neprodava, musi byt oznacen jako neaktualni zbozi, napr. popisem "vyrobek se jiz neprodava"... atd. Jinak je to chyba na jejich strane a je celkem jedno, jestli je to chyba, nebo podvod.

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

Sory zle som to napisal - o druh _podvodnej_ reklamy.

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Skor blby preklep alebo vseobecnejsie problemy Alzy s viacerymi menami. Pisem vyssie, ale naznacim, ze aktualna cena iPhone 6 64GB je na slovenskej verzii alzy 799 eura :-) Aka nahodicka.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

jednalo se určitě o omyl, došlo pouze k záměně CZK a EUR, naprosto stejnou částku totiž stojí ten telefon v eurech na alza.sk. Každopádně je dobře, že bude soud, alespoň pak bude jasný výklad zákona.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

jj, bude to tak, ale to si maji ohlidat oni a ne zakaznik :)

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Stalo se mi už aspoň desetkrát, že mi eshop zrušil objednávku kvůli omylem zadané nízké ceně (záměna Kč/Euro). V životě by mě ale nenapadlo to z nich tahat, když šlo o omyl. To bych si fakt připadal jak debil. Na druhou stranu aby to nevypadalo, že ze sebe dělám svatouška, před dvěma lety mi ultrabook za 700 kč opravdu přišel a špatné spaní z toho nemám ;-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Alza ma fakt divne obchodni praktiky, staci kouknout na "akciove" ceny flashdisku (Akciova cena 2749 , puvodni cena 7135, sleva 61%)
http://www.alza.cz/kingston-datatraveler-hyperx-128gb-d281034.htm

Tu samou flashku jsem koupil na Alfe 30.3.2014 za cenu 2811 s DPH.
Asi se pridam k podnetu pro COI o prozkoumani obchodnich praktik. Zaslouzili by hezkou 7. mistnou pokutou.

+1
+34
-1
Je komentář přínosný?

tohle je standartní praktika Alzy... napíšou "sleva/akce" z nějaké přemrštěné ceny a když to člověk porovná s ostatními e-shopy, tak zjistí, že ta "sleva/akce" je většinou stejná, jako "normální" cena v jiných obchodech. (někdy dokonce dražší!)

proto v Alze většinou nic nekupuji. Teda pokud se nejedná o nějaké nedostatkové zboží, které se nedá snadno sehnat v jiných obchodech...

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
podobně je na tom i Datart.
Pamatuji si velké výprodeje, když rušili jednu prodejnu (přesnější je říct,že ji přesouvali o 500m dál do jiného nakupního centra). Při té "likvidaci" prodejny měly být ceny až o 80% nižší a lidé se tam tlačili a kupovali všechno, co šlo... a jak to dopadlo??
Uvedu 2 příklady:
- známý si z té prodejny odnesl wifi router za 1500kč... o 2 dny později zjistil, že ten samý router normálně koupí v jakémkoliv obchodě za 900kč!!!
- další týpek si odnesl televizi (ve slevě!) za 26000kč... o dva týdny později zjistil, že ten samý model prodává Electroworld za 23000kč :D

------------------------------------------------------------------------------------------------------------
bohužel v dnešní době člověk nemůže věřit žádné cedulce "akce/sleva" ... vždy je lepší si to porovnat s konkurencí.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Já tedy nevím, ale lidi kteří bezmezně věří hausnumerům označovaných sleva, by měli být finančně nesvéprávní. Cena je daná, co se okolo píše za slevy, dárky, to jsou jen psychologické tlaky, nic závazného pro prodejce. Kdo na to skočí, musí být trubka. Obzvláště u e-shopu a v době internetu, kde si ověřit situaci na trhu trvá zhruba minutu.

Já teda tyto praktiky také moc rád nemám, ale že bych kvůli tomu obchodníky odsuzoval - vždyť je to už naprosto běžný rituál. Od supermarketu po autosalony s klimatizací "zadarmo".

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

Proti alze je tu spousta lidí už jen z principu (a kvůli "zelenému z*rdovi"). Ale zkuste to posoudit, jak by jste chtěli, aby to dopadlo bez ohledu na shop, o který se jedná. Vážně si myslíte, že jedná chyba v systému obchodu má vést ke krachu?(slevy/"slevy" jsou dnes v každém). Alza to nejspíš ustojí (záleží na počtu), ale menší shop by podobná chyba v ceně okamžitě položila a provozovatele zadlužila na několik let.
Starý oz na to pamatoval, nový jak se zdá ne, ale uvidíme co na to soud.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Precti si muj prispevek a obdobne prispevky dalsich lidi. Alza uvadi vyslovene zavadejici informace. Nejdrive uvadeli primarne ceny bez DPH, ted uvadeji neexistujici slevy.
Neni to o averzi na zeleneho z*rda v TV, je to o averzi na jejich praktiky.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A teď zkus dočíst zbytek a zhodnotit bez ohledu na obchod.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem si to teda precetl a zhodnotil bez ohledu na obchod a reknu ti ze za svoje jednani by mel byt kazdy zodpovedny, takze kdyz udelam chybu musim nest nasledky.
Kdyz udelas chybu na silnici a nekoho zabijes taky s tim budes muset zit do konce zivota, nevidim nic spatneho aby za svoji chybu obchodnik platil. Kdyz udelas hodne velkou chybu tak muze byt placeni i likvidacni co je na tom spatneho ? Nemas li na to nepoustej se do velkych obchodu ktere te muzou zlikvidovat.

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

Takže pokud se přepíšeš a například místo 10000.00 za mobil pošleš 1000000, nebudeš chtít nazpět peníze? Nebo pokud to místo své babičce pošleš na špatný účet? Nebo jakýkoliv jiný případ, kde malá chyba nebo i překlep vede k obrovskému ztrátě? Samozřejmě náprava je na tvůj účet (např. poslání peněz zpátky, zaplacení poplatku za zpracování,..).
Pokud to považuješ za správné, tak ok. Já to tak nevidím.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Hele, tak tedy takto. Ja osobne kdybych udelal tu objednavku, tak bych jim tu chybu uznal a stornoval to z me strany.
Ten kdo to ale neudela nebude mit u mne minus. Jejich reklamy jsou o tom, jake slevy na tisice polozek nabizeji. Neni na zakaznikovi aby sledoval zda ty slevy jsou mineny vazne nebo je to omyl. Kdyz si vemes muj prispevek o flashdisku udajne zlevnenem o 66% proc by nemela moje mama verit ze ten telefon ma slevu 90%? Jak ma vedet ze to je novy model a ne 2 roky stary? A proc by to mela overovat?
COI uz se vyjadrila v iks pripadech ze kamene obchody zavadeji vyskou slev kdyz umele navysi puvodni cenu. Toto je ten stejny problem.
Ja bych mel problem pozadovat naplneni objednavky na predmetny iphone ne z duvodu nejakeho soucitu k alze, ale neumim se obohatit na ukor jineho. Ale opakuji, ten kdo bude narokovat splneni objednavky je podle mne v pravu (I kdyz ne v moralnim). Howgh.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Já s ním v zásadě souhlasím. Akorát není šťastné na věc nahlížet černobíle, vždy lze najít sporné případy, kde je vhodnější postupovat individuálně. Každopádně chybující strana by měla být znevýhodněna a důsledky odpovídajícím způsobem pocítit. To jednoznačně nad jakoukoli diskuzi. A klidně to může znamenat dodání zboží za podnákladovou, či symbolickou cenu. Jen tak se lze vymanit z dnes rozšířené mentality nenesení odpovědnosti a nešvaru omlouvání chyb.

Těžko si představit, že někdo svéprávný pošle platbu s např. o dva řády vyšší částkou. Příležitostí zkontrolovat údaje před dokončením transakce je celá řada. To by jedinec musel být na drogách a/nebo magor. Nicméně proti těmto typům chyb existuje zákonná ochrana, viz bezdůvodné obohacení příjemce.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

O dva řády vyšší částka byl jen příklad, kdy jedna tečka znamená průšvih. Naopak je to hodně běžná chyba - v restauraci, kde se platí kartou ti nezapomenou z tohoto důvodu připomenout, že máš na konci při zadávání dýška přidat 2 nuly. Běžně se stane, že se doprostřed vloudí jedno číslo (nebo jedno číslo chybí) a lidské chybě se nejde úplně vyhnout. Přinejlepším jde snížit pravděpodobnost chyby. Stejně tak se snadno stane, pokud máš poslat 5/50/500 plateb, že prohodíš/posuneš o jedno apod. Nebo v případě zadávání ceny.
A skutečně mi nešlo o současnou úpravu (vím jaká je), ale o to, co vnímám jako spravedlivé. A v tomto se mi stará úprava zdála lepší a lépe reflektovala právní teorii (viz náležitosti vůle).

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Asi som nesvojpravny, no podarilo sa mi zadat platbu o 2 rady vyssiu - internetbanking si 400.00 vysvetlil ako 40000,00 (anglicky interface mobilneho bankovnictva, desatinna ciarka vs desatinna bodka). Mojou chybou bolo, ze ma ani nenapadlo to skontrolovat. Nastastie alebo zialbohu na tom ucte take mnozstvo financii nemam, tak mi len banka oznamila, ze platbu nemoze realizovat.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Hrušky a jabka. Jedná se o dvě naprosto rozdílné záležitosti. Navíc omyly jsou při bezhotovostních platbách ošetřené jako neoprávněné obohacení. viz. např. http://www.finance.cz/zpravy/finance/347951-penize-odeslane-na-nespravny...

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz neco delam tak vzdy premyslim nad tim (a myslim ze to dela podvedome asi kazdy?) jake je asi riziko toho kdyz tu cinnost zpackam. Je treba si vzdy nastavit korekcni mechanizmy. Kdyz posilam nekomu 10kc tak to moc neresim ale kdyz posilam nekam 1000000 tak si sakra hodne dam majzla aby vsechny cisla sedely, 10x si to projdu tam a zpatky protoze jde o moje prachy o moje riziko.
Kdyz to vztahnu na alzu tak ta ma mit nastaveny takove kontrolni mechanizmy aby byla moznost omylu minimalizovana nebo dopadu takoveho omylu (rychlost napravy).

Pokud by slo o jednotky kusu tak verim tomu ze to alza zatahne z marketingoveho rozpoctu (potresta daneho zamestnance nebo mu to da k uhrade) a pouzije to jako reklamu (coz je mozne ze se prave ted deje). Mimochodem ve finale si myslim ze pokud jde o vetsi castku pujde to z pojistky na blbost pokud to projedou...

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Dobrý den, nechci se Alzy zastávat, ale co by se stalo v případě, kdy si objednám zboží, zaplatím ihned a druhý den mi obchod napíše, že zboží již nemají a už nejde sehnat. V eshopu měli napsáno např. "dodání do týdne, skladem u dodavatele", ale proste zboží je vyprodané a dodavatel jim už nic nedodá.
Pak se objednávka stornuje, ne? Přece nemají povinnost sehnat zboží, které se již nevyrábí.

Mimochodem, jaka je pokuta za nedodržení obchodu?

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Proti těmto praktikám stát nic nezmůže, příště vymyslí něco jiného. Je to na zákazníkovi jak a kde nakupuje, pokud má takový eshop na heurece 97% není co řešit. Do diskuze tam asi moc lidí nechodí. To samé czc.cz. Co člověk nemůže ovlivnit jsou dotace, který tyto eshopy dostávají, jsou v řádech milionů. Co se týče Alzy - http://www.granty-dotace.cz/reference-dotace/praha/alzacz-as/ . CZC - http://www.fondyeu.eu/prijemce-dotace/77129-czc-cz-s-r-o - To je hodně nasírací..

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Jj, pak zkuste takovým zmrdům s malým shopem konkurovat. Sami si vybudovali svou pověst, tak teď sklidí úrodu. Mlýny ještě melou…

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Znám několik malých e-shopů, některé z nich založené před pár měsíci, a všechny prosperují, tržby i zisky jim jdou nahoru, svým majitelům vydělávají deseti- i statisíce měsíčně. A nemají reklamu v TV, kupodivu. Vím dokonce i o e-shopu, který vědomě rezignoval na hon za nejnižšími cenami, prodává za jeden a půl- až dvojnásobek cen zde obvyklých, dává k tomu dopravu zdarma a kšefty se mu pěkně točí - každý zákazník nenakupuje podle Heureky, někdo jde podle seznamu prodejců z webu výrobce, někomu je to prostě jedno, protože má peněz dost, někdo radši kvalitní rychlé služby, než nízkou cenu...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Statisíce měsíčně, jo aha…no záleží, jestli jedou vlastní distribuci šuntu z Číny a prodávaj to za trojnásobek nákupky, dá se. Z místních je to tragédie, kvůli marži 150 Kč na věci za 3000 bych nehnul rukou, něco se podělá a jsi v mínusu (2× poštovný z vlastní kapsy, čas, paliva).

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Mam eshop, predajnu, servis ale "Statisíce měsíčně" nieje fakt len tak, v elektronike je to s tou marzou nicmoc..... treba sa otacat...

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Včera psali o Mironetu. Mironet přišel díky zásahu policie o zisky, a dole v článku je srovnání obratu a zisku firem Mironet vs. Alza. Myslím že jejich zisky nejsou statisíce měsíčně, ale miliony. Okopíroval jsem spodní odstavec článku:

Robert Novotný založil firmu Mironet před dvaceti lety - v roce 1995. Předloni měla jeho skupina (Mironet.cz a Mironet Technology) podle účetních závěrek obrat jednu a čtvrt miliardy korun a zisk před zdaněním 6,5 milionu. Pro srovnání: lídr trhu Alza v roce 2013 utržil 8,7 miliardy korun a jeho zisk před zdaněním činil 423 milionů korun.

Celý článek: http://zpravy.aktualne.cz/domaci/zatah-policie-znicil-firmu-mironet-ted-...

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

Á, někdo si zas plete zisky a obrat…

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

A to je co? ...zisk před zdaněním činil 423 milionů korun.
Psal jsem že kopíruju část článku.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

„Myslím že jejich zisky nejsou statisíce měsíčně, ale miliony… …podle účetních závěrek obrat jednu a čtvrt miliardy korun a zisk před zdaněním 6,5 milionu.“

Tak asi né…

Krom toho Mironet s tržbama přes miliardu asi těžko bude malej e-shop, že?

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Ja naražal na "Znám několik malých e-shopů, některé z nich založené před pár měsíci, a všechny prosperují, tržby i zisky jim jdou nahoru, svým majitelům vydělávají deseti- i statisíce měsíčně."

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Dobře jim tak. Celé Vánoce jsem byl u rodičů, kde věčně hrála televize a v ní neustále ty neskutečně pitomé reklamy na Alzu s tím skřehotajícím zeleným blbečkem. Už jen za tohle trýznění si zaslouží Alza platit :) Nehledě na způsob jejich "slev", kdy se zboží nesmyslně nadcení, aby se pak mohlo super-mega-brutálně-mimozensky "slevnit" na jinak běžnou (často původní) cenu...to je na pěknou pokutu od ČOI.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Já se tedy s názorem většiny moc neztotožňuji - objednat a následně se domáhat dodání zboží, byť muselo být každému jasné, že je cena uvedena chybně mi příjde spíše jako vychcanost....

Když vám např. servírka v restauraci omylem vrátí o dvě stovky navíc, tak byste si ty peníze také nechali ?

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby predmetna restaurace mela reklamu ze vraci az 70% z uctovane castky, tak bych pokladal pocin servirky za naplneni reklamovane vyhody. Mozna bych se (JA) zeptal zda je to ok, ale nedaval bych za vinu lidem kteri by se nezeptali.

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby Vám servírka přinesla jídelní lístek v němž jsou lanýži za 30kč, asi je budete chtít za tu cenu ochutnat. Po jídle Vám naúčtuje 5000kč s tím že na lístku je chyba... Nevím jestli by jste se nedomáhal zaplacení jen 30kč, i když Vám musí být jasné že cena lanýžů je opravdu někde jinde.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Ale to je demagogie. Každému prostě musí být jasné, že iPhone 6 za 699 Kč je nesmysl bez ohledu na nějakou slevovou kampaň která v té době na Alze běžela.

Vezmu-li ten příklad s lanýži - uvádíš, že to je jako kdyby sis je objednal za 30 Kč a po konzumaci po tobě chtěli 5 tisíc. Jenže v tomto případě k žádné "konzumaci" ani nedošlo :-) Kdyby ti ona servírka po tvé objednávce sdělila, že na lístku je chyba a chceš-li lanýže, nebude to za 30 korun ale za x tisíc, tak se začneš rozkřikovat na celou hospodu, že chceš ty zku*vený lanýže za 30 káčé když to tak mají na lístku ? :-)

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Jenže podle zákona u e-shopu platí jiná pravidal než v klasickém obchodě. Tam platí že přijetím objednávky (i automatické), je uzavřena kupní smlouva. Alza ale objednávky stornovala a tím porušila zákon. Každý rozumný člověk ví že iPhone za 799 je blbost.. ale oni deklarovali tak vysokou slevu. Klamali zákazníka a jsem pro aby za to platili. Jak dlouho budou dělat z lidí blbce?! Flashku kterou jsem před 4mi roky koupil za 1200, Alza teď prodává za 399 s tím že ji slevnili z 6800!!!! To je do nebe volající!

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Ale já se k tomu ani nevyjadřoval, řekněme, v legislativní rovině. Koneckonců, když asi před patnácti lety "šmejdi" vnutili mojí babičce, budiž jí země lehká, sadu hrnců asi za 30 tisíc, tak bylo také formálně všechno vpořádku :-)

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

no dobre im tak, sledujem jednu vec a cca 1x tyzdenne si znacim ceny. http://goo.gl/xBIwqe tie sa pohybuju od 13.20 do 13.98€ a ked som pisal na obchod, odpisali:
Dobrý den,
děkujeme za Váš email.
Cena je vždy původní cena v době kdy byl produkt nově v prodeji.
V případě jakýchkoliv dalších přání či dotazů nás neváhejte kontaktovat.
Jakub Galuszka - Alza.sk
Obchodní podpora

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

To je jednozne lziva odpoved. Pokud by ta cena byla "vždy" puvodni, tak jakto, ze tam nebyla zverejnena pred zahajenim megavyprodeje ? Zde by stacilo mit screenshot stejneho produktu pred akci a bylo by hned videt, ze jde o lzivou obhajobu podvodneho jednani.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

Mě trochu udivuje, že by takový případ neměli ošetřený v obchodních podmínkách (většinou tam bývá možnost stornovat objednávku, pokud zboží nejde dodat nebo pokud uvedená cena je zjevně uvedená omylem). Na jednu stranu by mi asi přišlo ze strany zákazníků fér od obchodu dobrovolně odstoupit (ten, kdo to naceňoval, je taky jenom člověk, a každý prostě někdy nějakou chybu může seknout - jenže tady to je docela fatální). Na druhou stranu je tady neustálé omílání otravného eMZáka od Alzy všude, kam se člověk podívá + pochybné obchodní praktiky (hypersuper slevy, ovšem z extrémně přemrštěné ceny), což je zase k tíži Alze. A když pak propagují takové extrémní slevy, spousta lidí, hlavně těch neznalých, tu cenu může považovat za zcela reálnou, takže asi by ty telefony Alza měla dodat a pro příště změnit OP a hlavně obchodní praktiky :-). Jen je mi docela líto toho, kdo to naceňoval.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Ja myslim, ze to tam nikdo neresi .... soud jasne rozhodne, ze slo o omyl, ktery by alzu poskodil, kdezto zakaznika nedodani, o kterem byl neprodlene informovan, nijak neposkodi ..... soud ani vlastne jinak rozhodnout nemuze!!! A akorat ti zalujici by zaplatili soudni vylohy.
Nacenovac bude v klidu a jediny koho tahle kravina tizi je par pitomcu, co by se radi soudili i pro korunu ......

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Ja si ale myslim, ze ALZA to ma velmi dobre spocitane a vrasky si s tim nedela .... stejne jako bych si ani ja nedelal ve svem eshopu. Zakon je nahodou napsan dobre, ze nevypisuje kazdou kravinu, ktera muze nastat.
Jak by to asi bylo, kdyby nekdo objednal zbozi, ktere pak eshopu nedoda velkoobchod, protoze ho treba nekdo vykradl???? Proste stornuje objednavku a tecka. Kdyz se nabouraji na stranky hackeri a nastavi spatnou cenu, tak je to ten samy pripad.
Realne to alza u soudu prohrat proste nemuze ..... pokud dojde na soud, tak skonci smirem s tim, ze alza jim ty telefony nabidne za nakupku jako omluvu (pokud uz tak neudelala) .... a soudni vylohy nejspis zaplati zalujici strana, coz se skutecne "vyplati":o)
Zakony nejsou pro soudy svazujici, zvlast kdyz jsou psany obecne ..... v tomhle pripade si dovolim opet lustit z kristalove koule a reknu, ze verdikt soudu bude ten, ze alza pristroje dodat nemusi, proste z toho duvodu, ze by ji takto nizka cena jednostranne poskodila .... kdezto zakaznici nedodanim nebudou nijak poskozeni .... navic jestli alza prokaze, ze jim jako omluvu nabidla cenu za nakupku atd., tak neni co resit. Zalujici strana zaplati poplatky (coz si osobne myslim, ze do soudu nikdy nepujdou, jsou to jen silne kecy nejakeho vocasa, co si jich koupil 500! - jednou jsem takhle tusim na starem shop.cz - dnes uz neexistuje, koupil LCD monitor za stovku .... se mi jenom omluvili za chybu a podekovali za odhaleni chyby:o)))) .... navic takovy soud by se tahl roky a roky .... ve finale by zalujici strana zaplatila desitky tisic za advokaty a soudni poplatky a telefony by nedostali .... respektive byla by sranda, kdyby jim pak za 10 let alza ty telefony jako legraci dala:o) V dobe kdy to bude mit hodnotu mensi nez za kterou to chteli koupit:o)

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Za nákupku? BTJ, tomu vážně věříš že i kdyby to dopadlo jak píšeš jim to Alza nabídne za nákupku?! Nebo spíš "nákupku"? :) Pokud to soud nenařídí ( o tom pochybuju ) , tak se plebs skutečnou nákupku vživotě nedoví. Ty možná ne, ale hodně lidí se diví, jaký je rabat na bílé elektronice. Je to HODNĚ přes 100%. Pokud by se ale někdo dozvěděl skutečnou nákupní cenu produktu Apple, byl by to skandál i za hranicema.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Nakupni cena nebude urcite nijak zvlast cenene tajemstvi:o) Podle me bude mit alza podobnou nakupni cenu jak jine eshopy z velkoskladu ....

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Alza prodává za nižší cenu, než má většina obchodů nákupku. Pak se musí člověk dohadovat o tom, že to mají alze levně a oni ti to možná slevní, ale budeš mít směšnou marži, že to za to nestojí a raději doporučíš zákazníkům nakoupit na alze...

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Alza udělala chybu, zákazníkům měla telefony vydat a zaplatit škody sama. Ono to je sice pár ufounů, ale cena je ohromná, a tak by nebylo asi na nové Bávo. Kdyby bylo na mě, tak bych jim dodal maketu se sdělením, že se zapomněla tato informace dát to popisu. Bohužel nevím, jestli by se poté lidé nesoudili taky :D

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Mám s Alzou dobré i zlé zkušenosti a stále u nich nakupuji, protože mají dobře zpracovaný web a dobře se v něm vyhledává. Je fakt že jejich akce 70% se mi dvakrát nelíbí - viď výše. Akci s iPhone odhaduji, že je nejspíš překlepem, protože evidentně došlo k záměně jednotky měny (CZK/EUR). Z pohledu zákona si také myslím, že spíš nakupující je v právu - v záplavě slev nemohl odhadnou zda se jedná o markenigový reklamní tah , chybu nebo skutečnou slevu.
Pro Alzu by to mělo být poučením, že systém by mohl kontrolovat, zda cena není nižší než nákupní a v takovém případě upozornit a nechat si ještě jednou potvrdit, že je to ok.
No v případě takovéhoto omylu je těžké rozhodnout zcela obecně tj.zákonem jak postupovat. Jak už v diskusi zaznělo, může to být likvidační pro prodávajícího. Tak už to v životě bývá, pravda je někde mezi. Ze strany Alzy už zaznělo, že se jedná o chybu. Na druhou stranu to klidně mohl být záměr - zvýšit návštěvnost webu. Kde je pravda už nezjistíme. Takže ze strany Alzy by bylo férové navrhnout kupujícím dohodu, že iPhony dostanou se slevou 70%, takže Alza sice něco prodělá, ale současně dostojí sloganu své slevové akce. A ani kupující nebudou až tak zklamáni.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

tak očividně se jednalo o chybu... a myslím si, že by bylo kruté nutit prodejce to prodat za tu chybnou cenu. Kdo ví, jestli tam nebylo pár uživatelů co naklikalo několik desítek/stovek objednávek a to rozhodně není příjemné.
Navíc tenhle debakl by Alze pravděpodobně nijak neublížil, odnesl by to nějaký nevinný webový správce, který by dokonce života splácel tohle překliknutí.

Spíš jsem pro nějaké vyrovnání dohodou: všichni uživatele, kterých se to týkalo, by měli nárok na 20-60% slevu na jeden iPhone.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Podle mne Alza jednoznacne podcenila tu kompenzaci(sleva 10%) ktera se snad ani kompenazaci neda nazvat a je dle meho uplne smena. Jelikoz Alza nepatri k nejlevnejsim tak o 10% levnejsi zbozi sezenu u konkurence uplne bezne.
Ale dle meho kdyby ty zakazniky obvolali a nejak se s nimi dohodli a uznali svou chybu za kterou budou muset zaplatit a nabidli nejakou OPRAVDOVOU slevu tak by to jiste pak pusobilo v mediich spise jako reklama a zlepseni reputace alzi. Pak by tu mohl byt treba clanek s nazvem "Alza uvedla chybne ceny ve svem shopu ale nabidla zakaznikum adekvatni kompenzaci slevu XX%"

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo nic do konce zivota splacet nebude, protoze ruci za skodu do vyse ctyrnasobku mzdy.........

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

To si děláte jenom prdel. Vlastně ne, asi budete nastrčenej zaměstnanec.

„mají dobře zpracovaný web“ rozhodně není to odporné svinstvo, co mi zaseká jedno jádro Pentia 4 3,3 GHz (Prescott) na 100 % a tím i celej prohlížeč, nedá se tam udělat absolutně NIC, protože odezva je asi minuta.

Vono to mimochodem zaseká i jádro FX-8150 na 4 GHz, eště, že jich mám 8. Absolutní katastrofa.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

To se ale neni cemu divit :-)

Pleskot Pentium je vykopavka stara 10 let, tu dneska zatizi na 100% kazda slozitejsi stranka.

A to AMD? On ten vykon toho jednoho jadra neni o moc vyssi nez u toho Pleskota :-)

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Stránka která dělá hovno a vezme si asi 4,4 GFLOPS…jasný, chyba v procesoru. Máš dneska vycházky?

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Mě bude stačit, když v televizi chvíly neuvidím toho zelenýho skřeta. Ony ty reklamy taky nejsou za pár korunek.
Byl bych ale nerad, kdyby to Alzu položilo. Konkurence je nutná a akorát by na její místo nastoupil někdo jiný.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

bohužel zeleného skřeta se nezbavíme... jsem si jistý, že pokud by to Alza musela dodat, tak by jí to nijak neublížilo, protože by to naúčtovala nějakému webovému správci :-/

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

O zeleného skřeta nejde, ten jenom nejvíc vyčnívá. Stejné praktiky najdeme snad na všech e-chopech.
Ale je fakt, že chybu by si asi kompenzovali na někom, kdo to nemá z čeho zaplatit. V tomhle je tento systém krutý, protože dotyčný asi těžko bude mít na dobrého právníka, který by mu pomohl snížit jeho podíl na vzniklé škodě. Protože i podle selského rozumu nemůže za to nést odpovědnost jediný člověk. Má svého nadřízeného a ten určitě má pravomoc zasáhnout a také je podle toho průběžně odměňován. Navíc, pokud nejsou v Alze padlí na hlavu, mají pojistku (zaměstnanci i firma). To že to může být problém zhoršení ratingu firmy a další pojistky budou dražší, je právě ta daň za chyby.
Také očekávám, že v obchodních podmínkách se objeví, něco jako, že slevu je možné uplatnit jen na omezený počet kusú výrobku v rámci kampaně a jednoho objednavatele.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

to v CR fakt zamestnanec ruci do celej vysky sposobenej skody? u nas je to myslim iba do trojnasobku platu. preto by mali byt poisteni

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Ctyrnasobek.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby je to položilo, jenom dobře…konečně by se zas zamíchal trh.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

V dnešní době se prodejci uchylují k různým praktikám, aby nalákali zákazníky. Nejvíce to jsou právě slevy, na které většina lidí slyší. Pro mě je to naopak zbystření, zda se opravdu jedná o slevu a ne o podvod mě v domnění prodat tentýž stejně drahý výrobek s domnělou slevou.

Z mého pohledu jsou zákazníci v právu, protože byly navíc nalákáni obrovskými slevami. Nikdo nemůže vědět, zda ta akce je třeba časově nebo kusově limitovaná. Proč by někdo nemohl v rámci takovéto akce nabídnout i velmi luxusní kousky pod cenou? Tím by přeci ještě více nalákal další zákazníky, aby více sledovali jejich nabídku. A kdyby tomu tak bylo, tak bych byl blbej to nevyužít. V opačném případě bych si mohl rvát vlasy, že jsem si to nekoupil v domnění, že šlo o chybu.

Podle obchodních podmínek ta smlouva prostě uzavřená je. Jediné, co by mohlo být v rozporu by byl případ, kdyby si jeden zákazník takto objednal vícero kusů. V tomto případě by soud mohl přihlédnout ke spekulaci ze strany zákazníka o jeho obohacení, neb by mohl předpokládat, že daný zákazník více než jeden (možná tak dva) telefon prostě pro běžné použití nepotřebuje. I v obchodech s potravinami je často upozornění např. na maximální množství.

A jak tu zaznělo pár příkladů se zaplacením nebo posláním vyšší částky za zboží, tak to je zcela jiný případ. Zde totiž došlo k jasnému omylu, neb zaplacená částka nesouhlasí se smluvenou cenou zboží a tedy došlo k obohacení druhé strany. Ta je povinna na žádost odesílatele převyšující část ceny vrátit zpět. Ona by to měla udělat i tak, jinak by došlo k porušení zákona. Je jasné, že když Vám třeba pokladní vrátí více a vy se neozvete, tak vám to pak už nikdo nedokáže. Tady už je jen na vaší morálce, jak se zachováte.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Moj pohlad na vec je taky, hoci alzač nieje moja oblubena figurka..... v Alze jednoznacne islo o omyl, ano, je to blbý omyl, ale je jasne, ze takyto tovar nemoze stat tolko, boli zamenene eura a CZK... neprajnici sa z alzy smeju, no omyl je bezna vec a stava sa a pre omyl nemoze teraz zakaznik chctiet tovar za takychto okolnosti, predstavte si ze by niekto klikol a objednal 1.000.000 kusov? alebo proste..... a je tu rovina aj danova.... DPH.... predaj pod cenu je kratenie DPH.... dalsia vec ze takyto obchod/konaie by bolo v rozpore s dobrymi mravami. Alza sa bat nemusi, zakaznici by mali pochpoit, ze jeden klik nemoze zruinovat firmu a v kazdej firme su iba ludia, nahadzoval to do systemu mozno nejaky briganik, co sa ma teraz zastrelit? co ked podpisal hmotnu zodpovednost? proste cudujem sa ludom, co pojdu do sporu a dufam, ze v zivote neurobia ziadnu chybu a ak ano, ci budu rovnako vraviet....

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

No ja nevim, ale rozhodne bych nebral v soudnim sporu v potaz nejake logicke argumenty a definice zakona. Rozhodovat bude soudce podle sveho uvazeni a je jen na nem do jake miry prihledne k litere zakona. Rozhodujici je to, kdo jej presvedci o tom, ze je v pravu. Taky to muze, a vetsinou to tak byva, skoncit plichtou a naklady se rozdeli na pul. Jenze pak se stane, ze se naklady na soudni rizeni vyhoupnou do takovych castek, ze pozadovana kupni cena zarizeni bude minoritni. Dve stejne kausy mivaji malokdy stejny verdikt a kdyby bylo vsechno vzdy podle zakona, tak muze rozsudek nalistovat a precist u soudu nejaka sekretarka a soudce by nebyl potreba. Soudny clovek se soudi se sobe rovnym. Zalovat Alzu muze byt pro budoucnost cloveka z financniho a psychickeho hlediska likvidacni. Alza to podle mne ustoji vzdy a nakonec se zase bude smat jako posledni. Myslim, ze pripadny spor vyhraje uz z toho duvodu, ze zalujici strana je hnana jen svou lakotou a urazenym egem. Nepochybuji o tom, ze se jich soudce na to zepta a nechtel bych byt v jejich kuzi, az tam budou pred nim koktat neco o svych pravech. Alzu rad nemam a toho jejich zeleneho "tvora" taky ne, ale tento pripad se mi jevi spis jako pokus o zviditelneni nejakych zoufalcu, kteri nevedi do ceho se riti po hlave.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby to bylo v jinem obdobi, tak by lidem asi doslo, ze je to omyl, ale pokud prodejce sam vsemozne (az vtirave) inzeruje, ze ma megaslevy, tak ta cena podivne vypadat nemusi.
Ono kazdemu, kdo do obchodu s IT trochu vidi, je jasne, ze u zbozi, ktere je oficialne dovezene na nas trh, se da v naproste vetsine pripadu dat sleva sotva v jednotkach procent. Slevy v desitkach procent jsou u oficialniho dovozu nesmysl. Prodavali by pod nakupni cenou a tim stat kratili na dani. To ale bezny zakaznik netusi.

Proto Alza pri akci umele navysuje cenu a prodava s domnelou slevou, coz je podvod. Oni to sice maskuji prohlasenim "Cena je vždy původní cena v době kdy byl produkt nově v prodeji." viz vyse v diskusi, ale toto tvrzeni pravdive neni, protoze tu puvodni cenu neuvadeji VZDY. Jinak by bud vubec nic neprodali, protoze cena by byla nekonkurenceschopna, nebo by akci meli trvale a pak by ji tedy nemuseli vyhlasovat. :D

Souhlasim s tim, ze Alza asi pripadny soudni spor o cenu vyhraje. Nicmene seriozni obchodnik by se k problemu mel postavit celem a problem vyresit ve prospech zakaznika. Presne dle stareho znameho porekadla "zakaznik ma vzdycky pravdu". Soudni spor se zakaznikem je to nejhorsi, co muze dobry prodejce dopustit. Jenze vime, ze Alza seriozni neni.

Kdyby Alza nevyuzivala nekalych obchodnich praktik, kdy umele nadhodi cenu, aby prodala zbozi za beznou cenu s nalepkou mega akce, tak by k tomu nejspis nedoslo. Jejich nekale praktiky jsou vsak jiny pripad a resit by to mela COI s tim, ze za toto, jestli se nepletu, mohou vyfasovat pokutu do 10 mil. Kc. Jenze u nas je COI dost bezzuba a ani u rozsahu, v jakem klame spotrebitele Alza, by asi neudelila pokutu vyssi, nez 5% z mozneho rozsahu. Proto tento podraz na zakaznika drze vyuziva nejen Alza, ale o dost vice eshopu... :-/

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

Pridam vlastni posledni zkusenost s "nakupem" v Alza.
Planoval jsem nakup za cca 50tis. Kc. V ramci Alza "garance" jsem jim poslal ceny z netu a at mi nabidnou nejakou lepsi nez jejich webovou cenu (ne nutne stejnou jako z netu, coz bylo -6%, stacilo by mi 4-5%). Vzapeti mi kdosi zavolal z Alza a chtel mi vnutit prodlouzeni zaruky (ntb za cca 30tis), mj. mi tvrdil, ze i7-4700HQ a GTX860M bude za tri roky nevykonny. Odmitl jsem. Pak dotycny zjistil, ze jsem to vlastne neobjednal, ale chtel jsem jen nabidku (checkbox v objednavce). Tak jsme se rozloucili.
Vzapeti mi prisla automaticka nabidka do mailu: "Mate v kosiku zbozi, kdyz objednante do 3 dnu, dostanete 3% slevu".
Pak se mi ozvalo mailem jejich obchodni s "osobni" nabidkou: sleva 1.5%. Humoristi.
Takze nakonec jsme si udelali vylet do Alza, ohmatali vsechno, co jsme chteli koupit a nakoupili jinde. A dobre jim tak.
Mam nakoupeno, nakonec i s prodlouzenou zarukou za 1600 misto 3200 v Alza (ozelel jsem dodatecnych 8GB RAM, ktere dokoupim casem). V Alza jsem nakonec nekoupil nic a celkem usetril cca 6 nebo 8tis proti Alza cenam i s naklady na dopravu.
Ale budiz jim prano, aspon se snazili. CZC napsalo, ze nic takoveho nedelaji a nazdar. Tak jsem u nich taky nakoupil jen to, co jinde nebylo - za cca 1600,- (misto 48tis).
Fascinuje me ten cesky zpusob obchodovani - "nez prodat s mensim ziskem, radsi neprodam vubec".

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.