Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Alza nabídla iPhone 6 omylem za osm stovek, zákazníci mají právo na dodání

Bwhahahaha, Alza bude cálovat a nezbyde jim na reklamu s tím odporným zeleným skřetem.

+1
+63
-1
Je komentář přínosný?

Naivko. Tohle JE reklama. Jak snadnejsi dostat alzu do clanku a behem toho rict ze tam probiha velky vyprodej. A az to opadne tak alza jakoby vymekne a lidem telefony doda. A tohle zase probehne zpravodajstvim, jak je alza hodna atd. Cista reklama.

+1
+26
-1
Je komentář přínosný?

Ale bez odporneho zeleneho skreta.

+1
+32
-1
Je komentář přínosný?

Já tyto reklamní maily okamžitě mažu a tak jsem nic neobjednal. Nicméně přeji lidem co do pře s Alzou do sporu půjdou, aby vyhráli. Nic mě tak nevytáčí jako tyhle akce kde jde hlavně o to zblbnout lidi. Když udělá prodejce chybu ať už nechtěně, nebo dokonce to chyba není a je to záměr jen lidi zblbnout. Tak ať na to obchod doplácí.

+1
+43
-1
Je komentář přínosný?

doufam ze ti co si stihli iP6 objednat tak ho po Aklze budou chtit i nadale a pokud jim Alza nevyhovi, tak to daji hromadne k soudu a vyhraji :)

vsechny inet obchody me s tema jejich akcema serou, na CZC zase treba u zlevneneho zbozi odstranuju graf s hystorii ceny (moc dobre vedi proc, v drtive vetsine se o slevu nejedna, a 2x jsem tam dokonce jako "slevu" nasel fakticke zdrazeni)

je skoda ze Coi si tohohle temer nevsima a vpdostate to nepokutuje, pritom by natom mohli vyvarit slusnej balik do jejich kasicky treba na testovai zbozi, a obchodnici by pak treba tyhle svinarny prestali delat :)

ps> obcas si takto kupuju letenky kde se prevazne jedna opravdu o chyby v zadani do systemu, a ikdys je casto nevyuziju tak je presto kupuju, tak jsem jiz letel do Rima a zpet do Prahy za 28 korun :D

+1
+60
-1
Je komentář přínosný?

Já doufám, že Alza půjde do soudu a bude si tvrdě stát za svým tak, abychom viděli na konci nějaký judikát. Aspoň bychom se konečně dozvěděli jak to je....

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Konečně pravý masakr cen a oni to stornují :)

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

No nevím teda. Alza za své zločiny proti lidskosti (zejména reklamou) určitě nepatří mezi moje favority, ale takovéto jednostranné právo mi taky nepřijde zrovna moc ideální. Chyba se může stát každému a dokud nevznikla škoda, mělo by to jít (nějak) vzít zpět, třeba s pokutou.

To si naštvaný admin (klidně v jiném obchodě) dá ze srandy do nabídky, že prodává F15 za 200Kč, někdo na to klikne a položí to firmu, nebo co?

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

To není jednostranné právo. To je podcenění nového OZ ze strany Alzy. Obchodníci si klidně mohou pomocí nereálných cen, za které reálně zboží neprodají, dělat reklamu dál. Jen je třeba, aby si to napsali do obchodních podmínek. Pak mohou objednávku zrušit jakožto důsledek oboustranné dohody (=obchodních podmínek).

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

obchodaci na Alze proste podcenili oz a proste jako reklamni tahak pouzili neco co se prave novej oz snazi odstranit z praktik obchodu

a admin je jiste odpovedna osoba, stejne jako kupujici, a pokud je F15 letadlem, tak to je prave odduvodnitelne tim zakonem citovanym v clanku

ale jako jestkli je to prijemne jak obchodnici jednaji se zakazniky a klamou je kde muzou, tak s tim holt nikdo nic nenadela

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Příjemné to často samozřejmě není. Ale pak nenakupuju v těch "nepříjemných" obchodech a jdu raději do příjemného.

Ale primárně - když někdo reaguje na reklamu "80% sleva" a pak se hrozně diví, že půlka nakoupených rajčat je plesnivá, považuju to spíš za jeho problém, než problém toho obchodu. Jistě, neměli by to prodávat, ale normální civilizovaný zákazník, kterému kvalita a služby nevyhovují, by tam hlavně už neměl chodit a měl by to říct ostatním (!), ne se dovolávat svých patnácti korun zpět a příští týden přijít na báječné levné okurky.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Tak to s těmi rajčaty není zrovna dobrý příklad. Né že by to neměli prodávat! To je přímo zakázané prodávat! Tak že to je vlastně jen další nezákonná levárna na zákazníka.

+1
+32
-1
Je komentář přínosný?

Hehe, jsem si vzpomněl na bábu u nás v kantýně. Nějaké pečivo měla ve slevě (asi za polovic) a na námitku "helejte, ale tady je to plesnivý" suše odvětila "no dyť, právě proto je to ve slevě" :).

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

No Alza patří mezi ty dražší obchody, tak jen ať ji trochu pustí žilou. Jen mám takovej pocit, že to dají k úhradě nějakému zaměstnanci, kdo tam ty data zadával a tu chybu udělal... takže majtel Alzy na tom stejně neprodělá :( Navíc má tady pěknou reklamu a ještě párkrát se toto téma tady objeví.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

clovek ktery je zodpovedny za takove veci ktere mohou ovlivnit neco takoveho by mohl mit pojisteni "proti blbosti" , ale tady bych veril ze to proste byl zamer Alzy a jiste by se k tomu nasla i interni komunikace, proto ja si vzdy digitalni komunikaci v zamestnani zalohoval, a to jsem delal vpodstate interne jen pro 4 firmy, IllusionSoftworks, AltairInteractive, Symbio a jedne firmy kde to nebylo treba, zadna interni komunike se nekonala, od zbylich 3 mam veskerou komunikaci dodnes na disku ac je to od prvni jiz 15 let zpet :D

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

Velmi vážně pochybuji, že tohle byl záměr, protože to jaksi postrádá logiku. Záměr podvést by byl, kdyby se lákalo na sníženou cenu a prodávalo za plnou a nebo se lákalo na ajfouna za 800, ale nešla by dokončit objednávka (takže přilákanec by možná dál bloumal e-šopem). Tohle vypadá na úplně obyčejnou chybu (ať už lidskou nebo strojovou).

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

podla mna to bola obycajna chyba, ked tam cenu nahodili omylom v €. 799€ stoji ten fen v alza.sk

+1
+34
-1
Je komentář přínosný?

Zaměstnavatel může chtít maximálně 4 a půl násobek průměrné mzdy :-) pokud ovšem tu chybu neudělal úmyslně (tam by to šlo přes soudy a musel by to zaplatit celé) - ale nevím, jak by mu dokázali úmyslnost :-)

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

no jiste okamzite odeslat zadne vymulvy

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Není mi jasné, ve které fázi objednávky se ty telefony nacházely. To by měl být docela rozdíl mezi stavem "objednávka" a "zboží již zaplaceno". Předpokládál bych, že smluvní vztah vzniká až okamžikem předání a zaplacení.

Pokud totiž byly "jen" objednané, těžko podle mě cokoliv vymáhat a pak by si mohli možná vysoudit něco za osobní újmu za "vodění za nos", ale dodávku zboží, no nevím. Já si snad zase budu muset přečíst obchodní podmínky.

EDIT: Tak jsem to našel, to má asi Alza smůlu...
Kupní smlouva vzniká odesláním objednávky Kupujícím po zvolení dopravy a způsobu úhrady a přijetím objednávky Alzou, za případné chyby při přenosu dat Alza nenese odpovědnost. Uzavření smlouvy Alza neprodleně potvrdí Kupujícímu informativním emailem na Kupujícím zadaný email.

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

Smluvní stav vzniká potvrzením objednávky. Což pravděpodobně na netu je již automatické založení zakázky po objednání.
Zde bude důležité, v jaké fázi Alza objednávku odmítla. Zda rovnou v potvrzovacím mailu po objednání (pak je Alza podle mne v právu), nebo až po potvrzovacím mailu (který je většinou vytvořen automaticky). Pak už by byla objednávka pro Alzu závazná.
Alu skutečný výklad může podat jen soud.

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Alza to podle dostupných informací odmítla až následující den. Podle právního výkladu ve článku zmíněných organizací dochází k uzavření smlouvy okamžikem objednání, resp. okamžikem, kdy objednávka dorazí do systému Alzy.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

to je na zmenu obchodnych podmienok. Zmluva by mala byt platna az po zaplateni, takze ak objednavajuci platil prevodom na ucet, alza musi dodat, ak dobierka, nemusi dodat. Kazdopadne zrejme z toho bude sud, uvidime...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Obecně smlouvy nabývají platnosti uzavřením, nikoli zaplacením.

ad absurdum: Představte si, že by si u vás někdo objedná uhlí. Vy mu ho přivezete a on si ho nechá, ale nezaplatí a bude vám argumentovat tím, že na něm nemůžete chtít peníze, protože smlouva, na jejímž základě si ty peníze nárokujete, není platná, protože vám nezaplatil ;-)

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

nenecha si ho ked ho nezaplati kurier mu ho neda. Tak isto ako ja ked neprevezmem od kuriera tovar, zoberie ho spet do alzy. Ak ho zaplati cez banku tak uz je zaplateny, a ak ho nezaplati tak to neposlem. Tu nieje co riesit, ak tovar nebol doruceny ani vyplateny, alza by mala mat narok odstupit.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Kurýr mu uhlí nedá a odveze ho zpátky. A náklady na cestu bude platit kdo, když je smlouva neplatná?

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Takže objednám si zboží za 10 tisíc na dobírku s dodáním za týden. Mezitím cena zboží zdražila na 20 tisíc. Takže jakou cenu při převzetí budu platit? Deset tisíc? Ani omylem. Pokud smlouva platí až při převzetí a zaplacení, tak platí cena v době zaplacení, tedy 20 tisíc. Proč? Protože neexistuje žádná dohoda, že při převzetí zaplatím 10 tisíc.
Tohle chcete, aby se stalo?

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

nie, ja chcem, aby ked sa stane takyto omyl bola zakonne moznost odstupit pred dodanim a vyplatenim. Ked ti v predajni omylom na zmluvu napisu za octaviu 1800 miesto 18000€ tiez musia dodat alebo ked si to pracovnik vsimne moze zmluvu roztrhat a vystavit novu?

napr. pred 2 mesiacmi som vracal tovar v zakonnej 14 dnovej lehote do mall.sk a vratili mi peniaze 2x. Tiez som mohol povedat, ze vasa chyba nic vam nedam a sudit sa. Peniaze som im zaslal spet na ucet, lebo som slusny clovek a preto by som neocakaval, ze mi daju 800€ telefon za 30€ lebo to bola evidentne chyba zadania ceny.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Pokud prodejce na objednávce napíše chybnou cenu a tuto smlouvu s kupujícím potvrdí, pak musí dodat octávku za 1800 eur. Protože prodejce s tou cenou souhlasil. Že jde o chybu je nepodstatné. Platí to co je na smlouvě, kterou oba potvrdili. Je to chyba prodejce, že si neumí před potvrzením zkontrolovat smlouvu. Zrušit smlouvu jen tak a jednostranně nelze. Byl podepsán závazek a ten se musí plnit. Roztržením smlouvy se závazek nezruší, protože kupující má svoji smlouvu. Pokud se na smlouvě zjistí chyba, tak se musí obě strany dohodnout. Jestli kupující nesouhlasí, že jde o chybu, pak jediná možnost je soud. Ale popravdě ten dá za pravdu kupujícímu, protože bude argumentovat tím, co jsem tady argumentoval já - prodejce potvrzením smlouvy s tou cenou souhlasil.

Pokud prodejce omylem vrátil peníze 2x, pak je to chyba. Jenže toto je něco úplně jiného. Existuje dohoda, že prodejce vrátí peníze s danou částkou. Pokud poslal víc než je dohodnuto, pak je povinnosti ten přebytek vrátit, protože se jinak jedná o nezákonné obohacování. Samozřejmě si ty peníze můžete nechat, ale pokud se prodejce ozve a požádá o vracení přebytku, tak musíte poslechnout a ne soudit. A pokud chcete soudit, tak stejně prohrajete.

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

správně! vracení je naprosto jiný případ. ikdyž se se to někomu nemusí zdát, ale obdobně jsou řešeny omyly při bezhotovostních platbách/převodech. taky by jste si nemohl nechat např. mega, co by vám omylem přistálo na účtu

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Objednávka je závazná potvrzením objednávky ze strany kupujícího i prodejce. Což se projevuje právě v okamžiku kdy kupující potvrdí a odešlete objednávku, a následně přijde od prodejce email o přijetí objednávky. Takže vlastně rozhodující je email o přijetí objednávky.
Pak vzniká závazná objednávka, kdy je prodejce i kupující povinen splnit to, co je uvedeno. Platba nebo dodání na to už nemá vliv. Prodejce je povinen dodat zboží, kupující je povinen zaplatit. Pokud něco z toho není uplatněno, pak jde o porušení smlouvy.
Takže vztah nevzniká v době předání a zaplacení, ale vzájemnou dohodou, kdy kupující potvrdí objednávku a prodejce následně potvrdí přijeti objednávky.
Ostatně, kdyby platil vztah v době předání a platby, pak by mohla nastat zapeklitá situace. Zboží může být dodáno o týden později. Mezitím se však zvýšila cena zboží. Jakou cenu bude kupující platit? Pokud by vztah vznikal při předání, pak by musel kupující zaplatit tu zvýšenou cenu, protože předtím mezi prodejcem a kupujícím žádný vztah nebyl, tudíž neexistovala ani dohoda o ceně.

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Xperii mi pred par lety taky nedodali. Kdyby za tu cenu do sveta vypustili par telefou, tak maji vetsi, levnejsi a pozitivnejsi reklamu, nez jim dela ten zelenej skret. Ale holt se k tomu nepostavili celem jako jini prodejci ale prdeli a tak jsem sve nakupni aktivity presunul ke konkurencnim firmam. Tohle dobou uz mohli mit telefon davno zaplacen a mit spokojeneho zakaznika. Takhle maji kulove.

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

Ten jejich slavný výprodej je většinou bazar, kdy se zbavují použitého zboží, anebo když už tedy prodávají nové zboží, nasazují fiktivní slevy. Takže kdybych si ten iPhone objednal já, klidně bych se s nimi rád soudil, už jen z principu. Z obchodů typu Alza (kterých je v našich končinách většina) je mi zle.

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

bohužel Alza je velká firma a určitě má na to, zaplatit si prvotřídní právníky, kteří ten případ budou táhnout po soudech několik let.

A i když bych to nakonec vyhrál, tak po těch několika letech už ten iPhone6 bude z dost staré generace a nevím, jestli by mi to za to stálo.
(Jelikož to Alza stornovala, tak to nepůjde teď převzít za plnou cenu a pak se soudit,že vám vrátí peníze)

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

To je pravda. Vždy, když alza něco nabídne levněji, než například CZC nebo jiné firmy, tak to znamená, že zboží bylo užívané. O tom vám ale nikdo nepoví. Stalo se mi to dvakrát, vždy s laptopem. Jednalo se o pár škrábanců, na které se musíte soustředit, abyste je viděli, a tak jsem to neřešil.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

stále stojí 799, ale EUR, to má alza za to, že nezobrazuje znak meny :)
http://www.alza.sk/search.htm?exps=iphone%206

+1
+20
-1
Je komentář přínosný?

Stále drahé :D

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

a neni to teda to uzavreni smlouvy jen prostrednictvim vytvoreni objednakvy nejak silene vyhodny pro kupujiciho ? Ja kdyz si neco objednam, Alza to potvrdi, pak rovnou odesle nekam na vybranou pobocku a ja si to nevyzvednu tak pro kupujiciho postih neni ? Presto ze jsme teda uzavreli smlouvu uz objednanim ? Neni to divoky naky ?

+1
+23
-1
Je komentář přínosný?

jak vám přijde 14-ti denní lhůta na vrácení zboží z eShopu? divoký? šílený? nebo ne? eShop, který by trval na odběru ev. sankci za neodebrání, by se vystavoval riziku, že zboží bude nejenom neodebrané, ale ještě rozbalené a vošahané.
zkuste ale neodebrat zboží z aukce na Aukru nebo eBay a pravděpodobně vám naskočí negativní hodnocení za zmařenou aukci.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.