Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD pracuje na VR-setu se 4k rozlišením pro každé oko

tak pokud vydaji grafiku 3x rychlejsi jak titan x tak bych tomu veril, ale zatim pochybuju

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

To je v rámci očekávání duálního 14/16nm high-endu.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Technoligcky je takyto system mozny aj dnes. Len si to nekupim ja do obyvacky, ale viem si predstavit ze napriklad Boeing, NASA alebo americka armada si taky set postavi, hoci aj 8K pre jedno oko a 120Hz skoro bez latencie, napojeny na nejaku renderovaciu farmu poskladanu z n Titanov X so specializovanym softwarom.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

praveze som niekde cital, ze nvidie maju problem s latenciami, tj vymen v tvojom premyslani titanyX za furyX

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

no spíš vyměňte nesmyslné customer grafické karty (jedno zda zelené nebo červené).. používat obecné a nevýkonné železo? Je lepší vyvinout HW pro potřeby konkrétního účelu... Tohle není o běžném spotřebitelském HW... Jasně ceny nejsou v jednotkách desítek tisíc ale desítek milionů...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono taky pokud to bude mít nízké latence, tak by nemusel být problém sledovat pohyb očí a vykreslovat "dlaždičky" na požádání. Čímž se hromada pixelů ušetří, protože v periferních oblastech člověk vidí velký kulový (a nějaký ten pohyb), a i kousek od středu pohledu pořád stačí vykreslovat mnohem méně pixelů. Takže z toho zase nemusí být nakonec velká farma ultrakaret, ale stačila by výrazně menší.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázka je, k čemu by jim to bylo. Pokud posadíte pilota ve výcviku do simulátoru nějakého velkého jetu, tak to co vidí "ven" je téměř bezpředmětné.... třeba v zatažené noci vidí krásnou tmu :) Klíčové je zvládnout obsluhu všech systémů, všechny procedury. VR je v tomto případě nepoužitelná, jelikož neumožní/znensnadní interakci s ovládacími prvky, které jsou 1:1 jako v reálném letadle.

Pro mnoho použití je VR jednoduše nevhodná a osobně si myslím že to bude poměrně velká bublina, než že nakonec budou mít všichni doma nějaký VR set.

A k článku... rozlišení současných setů je tragické.. 4k na oko už je rozumnější rozlišení, chtělo by to ale ještě o něco víc...

Z toho samo plyne výkon a cena za HW která ten výkon poskytne. Když napíšu že koupit kartu s výkonem nižším než GTX970, dostanu tady vynadáno že je to blbost a lidi na to nemaj... Na VR ale nebudou mít ani ti, kteří na tu 970tku mají... Na VR si připravte tučnou peněženku a zapomeňte že vám ušmudlané FuryX nebo GTX980Ti/TitanX budou stačit

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

To já si dokážu představit systémy, které právě pilotům dají možnost vidět dokonale ven. Díky senzorům budou mít perfektní přehled o výskytu špatného počasí, v HUD se jim budou zvýrazňovat ostatní letadla, bezpečné zóny a podobně. V ruce jim bude stačit knipl a o zbytek se postará druhý pilot.
Použitelnější ale budou brýle s rozšířenou realitou. Dokážu si představit, že taková věc bude skvělá po pokrytí slepých úhlů, vzdáleností od vozidla a podobně. Pro kamioňáky dokonalá věc.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

"Díky senzorům budou mít perfektní přehled o výskytu špatného počasí, v HUD se jim budou zvýrazňovat ostatní letadla, bezpečné zóny a podobně. V ruce jim bude stačit knipl a o zbytek se postará druhý pilot."

Špatné počasí v noci neuvidíte. Mlha, oblačnost, srážky a jejich intezitu máte před sebou na displayi weather radaru na desítky mil před sebou... Pilot se nesmí spoléhat na to co vidí před sebou nebo co cítí... ke zmatení těla i smyslů může snadno dojít, od toho je tam spousta přístrojů, které jsou klíčové právě pro to aby pilot dokázal zachovat orientaci v prostoru, o náklonech letadla, rychlosti atd..

letadla vám již dnes kontrolují a pokud chcete znázorňují provoz pomocí TCAS (nezřídka mají i nejmenší letadla, větší pak povinně) v detailu jaký chcete...Všechny potřebné informace pilot vidí na HUD dispalyi, pokud je jím letadlo vybaveno a používá ho.

Je normální že při pilotním výcviku IFR letů (z části lze provádět na certifikovaných simulátorech) pilot ven vůbec nevidí, jednoduše se monitor vypne, zatáhne... student pak musí provádět navigaci jen podle přístrojů a až na finále zase může koukat "ven".

U malých letadel není tak klíčové, resp. tam toho moc k ovládání není a může se měnit dost zásadně majitel od majitele i když jde o stejný typ letadla, ale na velké airlinery je třeba vědět přesně kde se co nachází, kde se co zobrazuje atd. V reálném letadle je pak vše na minimetr a pixel stejně. liší se jen tím, že při výhledu z okna máte "lepší grafiku"

.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No a teď si zkuste představit, že díky rozšířené (ne plně VR) realitě špatné počasí uvidíte.

Já rozumím Vašim argumentům a máte definitivně pravdu v tom, že pilot musí umět zvládat ovládání daného typu letadla automaticky a skoro "poslepu". Stejně tak téměř celý let jen podle přístrojů a tak dále.

Ale zkuste si představit, že díky rozšířené realitě uvidíte jako (poloprůhledný) overlay výstup z radaru přímo ve směru, kterým se díváte, včetně informací o tom, jakou hustotu daný mrak/uskupení má a jak je daleko od Vás. Stejně tak siluety letadel kolem Vás, jejich relativní rychlosti, vektory a vzdálenosti.

Podle mě by to byl schopný pomocník (zdůrazňuji, pomocník) pro piloty.

Ale je jasné, že každý pilot musí bezpodmínečně být schopen létat jen podle přístrojů, či jen pomocí záložních (analogových, zjednodušeně) přístrojů a nedejbože i bez nich (v noci určitě super "zábava"). To nikdo nezpochybňuje.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Doporučuji zkusit nějaký aktualní VR hardware - ať již Vive nebo Oculus a pak zopakovat, že 1080x1200x3 @ 90Hz je tragické :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

současné rozlišení těch setů je opravdu nedostatečné... Chtělo by to násobně více.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Panenko Maria podsrpenská, co to je za zvanila?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A teď si to roztáhněte na normální zorné pole (u člověka asi 180x135 stupňů). Představa, že tenhle 1920x1080 monitor, co stojí přede mnou, najednou bude mít čtyřnásobně veliké pixely, mě příliš nenadchává. To by skutečně chtělo minimálně 4K na šířku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

asi to k tomu smeruje mozna rychleji nez si myslime. dulani karty se brzy stanou mainstreamem, protoze pokud se bude muset vyrobce grafiky rozhodovat mezi mizernou vyteznosti velkeho cipu, nebo naopak skvelou vyteznosti mensiho cipu, tak si myslim ze udela tech cipu radsi vice a osadi jich do karty vice. VR je idealni paltforma, kde dualni karty sednou jako prdel na hrnec. kazdy cip ma na starosti jedno oko. myslim ze tohle vsechno rozlouskne vyteznost 14 a mensich vyrobnich procesu

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, jak ostatní, ale kdyby neexistovala žádná možnost, jak stáhnout film nebo ho vidět bez placení, stejně bych si žádnou placku nekoupil a do kina nešel, protože celou tuhle mašinerii považuju za naprosto zbytnou a bezcennou zábavu. Existuje asi milion zajímavějších činností než čumět hodiny na ty jejich hovadiny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.