Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Architektura Jaguar jde do důchodu, Playstation 4 Pro vypadá na derniéru

Obrázek uživatele Much Doge

Tohle umí snad jen AMD, vyvine dobrý produkt, ale radši ho skoro nevydá a propustí lidi co na něm pracují :DDDDD

-13 +1-1 Je komentář přínosný?

Tohle umi uplne kazda firma o vic jak 500 lidech a na ty, kterym se to jeste nestalo to ceka v budoucnu.

+14 +1-1 Je komentář přínosný?

No ja myslim, ze uz je nacase, Jaguar byl jiste jeden z povedenejsich produktu od AMD, ale nejake dalsi pokracovani to snad uz ne. Ted uz je cas, aby AMD naskladnila Zeny a ukazala po dlouhe dobe, ze jeste neco umi.

+5 +1-1 Je komentář přínosný?

14nm a 16nm "cat-cores" existuji pod kodovym oznacenim Cheetah a Tiger. Jeste pred 1.5 rokem se na nich usilovne pracovalo.

16nm Tiger by mel byt ve Scorpiu. Samozrejme to mohl byt jen paralelni vyvoj s Zen/BD based SoC.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Pokud vím, tak Cheetah a Tiger nejsou ani kódová označení, ani označní pro cat-cores, ale názvy projektů. Produktem projektu Tiger je Zen a produktem projektu Cheetah má být SoC. Vzhledem k tomu, že na projektu Cheetah se začalo pracovat až po skončení prací na Zenu, by mohlo jít buďto o Raven Ridge (APU se Zenem), nebo SoC pro Xbox Scorpio, nebo něco úplně jiného.

+6 +1-1 Je komentář přínosný?

Tiger je 16nm, proto neverim, ze by to byl portovany Zen ze svych 14nm GF. Mimochodem, i Zen je SoC...

-1 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

1. Zen není SoC, Zen je architektura procesorového jádra.
2. Informace o jménech Tiger a Cheetah mají prapůvod na LinkedIn stránce inženýra z AMD. Nerozumím, jaký smysl má si z těchto informací brát jen půlku a druhou půlku ignorovat. Tento inženýr výslovně uvedl, že Tiger je Zen a Cheetah je SoC.
3. Tyto informace jsou zároveň velmi staré. Vzhledem k tomu, že se až do podzimu 2015 uvádělo, že Zen vznikne na 16nm procesu TSMC, to patrně bylo přesně opačně - původní 16nm návrh byl převeden na stávající 14nm.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

přesně, tam prostě neštimují ty nanometry. Takže velmi pravděpodobně se jedná o pokračování Cat Cores pro konzole. Nakonec v PS4 slim/PS4 PRO je 16nm Jaguar v SoC vyrobený u TSMC a totéž platí pro XBONE slim. Nicméně ten 16nm čip zcela určitě není ZEN.

Co je to ten 14nm Cheetah ví bůh.... Vypadá to spíš jako nějaké ZEN based APU s Polaris iGPU

http://www.pcworld.com/article/3124306/hardware/dont-call-amds-upcoming-...

-1 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Proč by AMD měla vydávat čip s Polaris iGPU? Pochybuju, že letos vydaná APU/SoC ponesou něco jiného než Vegu.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

protože historicky byly vždy GPU v APU o generaci pozadu před desktopem ...

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

"pozadu před"

Tak už se rozmyslete! ;)

0 +1-1 Je komentář přínosný?

nějaký relevantní argument by nebyl ? :-)

-1 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

1) Stoney Ridge, první APU s Polaris: únor 2016
Radeon RX 480, první GPU s Polaris: červen 2016

2) Zen a Vega jsou postavené na Infinity Fabric. Polaris ne. Jak by to mělo fungovat?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

http://www.fudzilla.com/news/processors/41037-zen-apu-to-have-polaris-gpu

nějaký důkaz, že Stoney Ridge na 28nm má Polaris GPU, protože pokud pokud je mi známo žádny 28nm Polaris neexistuje .....

-2 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Že v té zprávě mají i další parametry, které jsou už nyní známé, špatně, nevadí? ;-)

Asi takhle, ovladače AMD mají Stoney Ridge ve škatulce Polaris (GFX 8.1) a Raven Ridge ve škatulce Vega (GFX 9). Řekněme, že AMD ví o vlastním hardwaru trochu víc než Fudzilla...

SI: TAHITI
CI/GFX7: MILOS, KRYPTOS, HAWAII, NEVIS, PENNAR, BONAIRE, KABINI
VI/GFX8: ICELAND, TONGA, CARRIZO, BERMUDA, RACERX, FIJI
GFX81: AMUR, STONEY, ELLESMERE, DERECHO
GFX9: GREENLAND, RAVEN1X, VEGA10, VEGA11

+3 +1-1 Je komentář přínosný?

Nevadí, protože ty informace, které tu postuješ jsou taktéž neaktuální :-)

Polaris má GFX 8.0 nikoliv GFX8.1 sorry ....
https://lists.freedesktop.org/archives/dri-devel/2016-March/103402.html
http://pctforum.tyden.cz/viewtopic.php?p=9046089#p9046089

Hlavním důvodem proč je Polaris architektura označována jako nová i přes stejnou verzi GFX jako 28nm Fiji/Tonga je to, že je vyrobena 14nm Fin Fet , viz: http://www.amd.com/en-gb/innovations/software-technologies/radeon-polaris AMD to všude ve svých materiálech zdůrazňuje. Stoney Ridge není Fin-Fet produkt.

Stoney narozdíl od Polarisu má skutečně GFX 8.1 , http://support.amd.com/TechDocs/55072_AMD_Family_15h_Models_70h-7Fh_BKDG...
Jde o přidanou podporu texture formátu potřebného pro Embeded Aplikace . Důvod proč tomu tak je vysvětlil Bridgman na SA fóru : https://semiaccurate.com/forums/showpost.php?p=265953&postcount=194

Jak jsem napsal už dříve, historie vydávání APU u AMD je taková, že iGPU integrované v APU bylo vždy o generaci starší než aktuální desktop. Bylo by to historicky poprvé, kdy by AMD mělo stejnou generaci GPU v desktopu i v APU. Ostatně nejlepší bude nechat se překvapit, třeba v AMD změnili názor i plány :-))

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

A jéje...

1. Dokument, na který se odkazuješ, je starší (červen 2016) než informace, kterou jsem ti předložil já. Nikoli opačně, jak tvrdíš. GFX 8.1 je po stránce podporovaných instrukcí zpětně kompatibilní s GFX 8.0, proto ve starších dokumentech nebyly rozlišované.
2. Výrobní proces s verzí architektury nijak nesouvisí.
3. GCN 2 APU i GPU vyšly během jara 2013.
4. GCN 4 APU vyšlo o kvartál dříve než GCN 4 GPU

Nejen, že by to nebylo poprvé, ale zhruba v polovině případů se aktuální generace grafické architektury dostala do APU plus mínus zároveň s GPU a u zbylých případů byl důvodem zdržení odklad APU, nikoli strategie vydávat APU s o generaci starší architekturou, jak se domníváš.

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

"Stoney Ridge budou slabší verze se dvěma jádry Excavator a grafikou Radeon s maximálně 192 Stream procesory a jednokanálovým kontrolerem pro DDR4" Nevím, co se tady perete, ještě není ani Bristol Ridge a APU Zen Raven Ridge bude až příští rok. Bristol Ridge má Polaris arch.??? (GCN 1.2 je Polaris?) No ono asi co jinýho.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Zajimave je ze Anadtech uvadi ze BR i SR maji GCN v 1.2. Tuto informaci mu reklo samo AMD , stejne jako Fudzille rekla LisaSu o APU s Polarisem http://www.anandtech.com/show/10362/amd-7th-generation-apu-bristol-ridge...

Takze Anand i Su a ocividne i Bridgman maji spatne informace o AMD hardware, protoze na Diitu maji jine.

Stejne jako vsechny materialy zduraznujici Polaris a Fin-Fet http://www.anandtech.com/show/9886/amd-reveals-polaris-gpu-architecture/3

Zbytek bez komentáře....

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

Já to neověřoval, jestli je GCN 1.2 Polaris - to bylo od pasu, to důkazní břemeno bylo na vás dvou, já to nějak nepochytil o co se tu hádáte. A vida, Polaris je až GCN 1.3 https://en.wikipedia.org/wiki/Graphics_Core_Next#GCN_4th_Generation_.28A...

Takže ani FX-8800 / 9800 v noteboocích ani žádný Polaris APU v reálu (AM3, AM4) není. Ani na papíře, ani "téměř" současně. O žádným GCN 4 = GCN 1.3 APU (dostupným) nevím teda. Jestli tu šlo o gfx 8.0 vs 8.1, tak si nejsem jistej, jak moc to s GCN a generacema souvisí.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

AMD Carrizo a Bristol Ridge i Stoney Ridge jsou 28nm Bulk produkty, pro které má AMD vytvořené masky specifické pro použitý výrobní proces. Polaris má zase masky pro 14nm Fin-Fet proces, který je daleko složitější. Jakou logiku by měla portace 14nm GPU na výrobu jednoho jediného čipu na starém 28nm výrobním procesu ??? Mně přijde naopak naprosto logické použití stejných masek jako u BR a Carriza pro Stoney, protože jde de fakto o polovinu BR čipu který má jen mírně vylepšenou verzi UVD/VCE a jednokanálový řadič pamětí....

@Hrdina: zatím žádné APU se Zenem nevyšlo, takže těžko může být dostupné

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

APU s Polarisem, o APU Zen Raven Ridge píšu jen proto, že ten by býval mohl mít Polaris, ale nakonec Polaris nebude v žádným APU to vypadá. Vo co go?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

no podle NO-X je Polaris GPU už ve Stoney Ridge čipu :-))

Bridgman si ale evidentně myslí něco jiného https://semiaccurate.com/forums/showpost.php?p=258569&postcount=108

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Takze se vlastne da rict, ze AMD trvalo 15 let, 3 CEO a malem krach nez naslo poradneho CEO po tom co sel do duchodu jeho zakladatel.

+7 +1-1 Je komentář přínosný?

presne tak, Jerry Sanders a po ňom až Lisa Su....to sú(boli) ľudia na správnom mieste... Jerry to vedel, dokázal nájsť špičkových inžinierov, ba presvedčíť ľúdí od konkurencie aby išli pracovať ku nemu...To isté vie aj Lisa...uvidíme o 10 rokov, kde AMD bude.

+5 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Tralalák

"AMD dokázala s omezenými prostředky vyvinout jádro lepší, než jaké nabízel Intel (tehdejší in-order Atomy byly pomalejší i přes pokročilejší výrobní proces)."

Tak tak je to veľká vec, ktorá sa často opomína!

Na druhú stranu táto argumentácia platí aj o Centaur Technology, ktorá je za dizajnom procesorov VIA, Zhaoxin (VIA Alliance Semiconductor company Ltd.)...

P.S. nechce sa mi veriť, že by spol. ako AMD, ktorá vlastní IP, dokumentáciu aj k malým "mačkovitým" jadrám (Bobcat, Jaguar, Puma, ... Cheetech) nedokázala aj s divíziou inžinierov, ktorý pracujú na veľkých jadrách posunúť (inovovať) túto microarchitektúru ďalej.
Skôr sa domnievam, že v AMD jednoducho v čase "reštruktualizácie" dospela až do takého bodu, že si z hľadiska efektivity nedovolili dvojkolajnosť drobenia x86/x86-64 CPU tímov na malé/veľké jadrá (nezabúdajme, že mnohí robili paralélne mali skillsi aj s ARMom SkyBridge) aj s poukazom na slová Jima Kellera, že pri architektúre Zenu využili to najlepšie DNA z malých "mačkovitých" jadier ako aj veľkých jadier "stavebných strojov" proste vo finančnej kondícii išli týmto smerom "mačkopsa" v dobrom slova zmysle výsledkom ktorého je Zen (Ryzen).

+10 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

„nechce sa mi veriť, že by […] AMD […] nedokázala aj s divíziou inžinierov, ktorý pracujú na veľkých jadrách posunúť (inovovať) túto microarchitektúru ďalej.“

Určitě ano, ale oni se neumějí rozdvojit. Museli by zanechat stávající práce (na nástupcích Zenu), aby se mohli věnovat něčemu jinému. Tím by imho daleko víc ztratili než získali.

+10 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Mně to dává navíc perfektní smysl, mít jen jednu mikroarchitekturu, která (pokud to opravdu efektivně zvládne) pokryje vše od pidimidi smetí o pár wattech po "enthusiast" CPU sosající sto a více wattů.

+7 +1-1 Je komentář přínosný?

Otázka je, jestli výraz "univerzální CPU architektura" není oxymorón. V drtivé většině případů ze života je výraz "univerzální" roven výrazu "příliš mnoho kompromisů". Bojím se, že u CPU to bude podobné a žehlit to budou jen výrobní procesy (co se týká spotřeby úsporných jader).

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu, že "univerzální" už je nadstavba - operační systém, tak ta univerzálnost procesoru by tomu odpovídala.

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

„Otázka je, jestli výraz "univerzální CPU architektura" není oxymorón.“

Tak v době dvoujader a jednojader to samozřejmě bylo nemožné, ale pokud je základním produktem osmijádro s TDP 95 wattů, tak logicky můžu na téže architektuře vyrobit jednojádro s plus mínus osminovým TDP, to je 12 wattů. Pokud se navíc odstraní L3 cache a použijí konzervativnější takty, nebude problém se dostat pod 5 wattů. Vzhledem k tomu, že AMD nehledá řešení pro smartphony, kde by byly třeba ~2W čipy včetně GPU, je tohle pro její potřeby dostatečně univerzální.

+4 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Souhlas, otázka je jen ta výsledná efektivita.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Tak na soutezeni v efektivite s ARMv8 to asi nebude, ale Intel potrapit muzou. Nejspis jim v tom pomuze i vyrobni proces, ktery je puvodne urceny prave pro ARMy s frekvenci pod 2GHz.

+3 +1-1 Je komentář přínosný?

u armu moc zavisi na implementaci a urceni SoC, velke army zerou +- stejne co x86_64.. ( zas na druhou stranu maji +- stejne IPC a mnohdy jsou nektre casti i o dost rychlejsi nez intel)

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

Výbornej článek, to se hned tak nečte. Tos dělal celej tejden rešerši nebo si to všechno pamatuješ? (!)
Přesto několik poznámek k hrozícím a rozmáhajícím se klišé (zde na Diit):
1) Nevím, kolik inženýrů je málo, nevím kolik hodně, jestli odešlo 10 lidí ze 100 nebo 5 lidí ze 7mi. Ověřovat to nebudu, kolik lidí se vleze do (hnusnýho) sídla (t.č. v pronájmu) a kolik z toho jsou "uklízečky a markeťáci".
2) Nevím, jestli první věc, na které začne šetřit "podfinancovaná, chudák malá firma ve ztrátě", jsou platy klíčovejch guru. Jinými slovy jak moc finance mají vliv na udržení zaměstnanců. Řekl bych, že zanedbatelnej. Důležití jsou nadřízení a image firmy, zprasená špatnými rozhodnutími, neschopnými obchodníky a doražená marketingem k smíchu. Nikdo nejde dobrovolně do Korejské firmy ( ;) ). Teda pokud není někdo vysazenej na asiatky.
3) Keller přišel, viděl jádro navržené z části "autonavrhovacím" systémem místo lidí, zase do toho vnesl lidskej důvtip a fištrón. Tento moment mě nikdy nepřestane fascinovat a stálo by to za článek. Přesto v AMD nevydržel o o o (tři tlustý tečky)
4) Lisa udělala jen to, co by na jejím místě udělal každej s mozkem a i čtenář tohoto webu, resp. všichni okolo ní. Nic extra bych jí nepřisuzoval. Možná jenom nebyla na koksu jak ti před ní )))

+1 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

0) Musel jsem dohledat data („datumy“), letopočty si u procesorů nepamatuju.

2) AMD během krizové éry několikrát propouštěla a několikrát snižovala platy. Tehdy to pár lidí z branže, kteří pracovali v podobně velkých firmách, komentovali slovy, že snižovaní platů je hodně špatná strategie a že většinou pracovníci v podobných firmách nesou líp, když se více propouští, než když se paušálně všem sáhne na finance. Ono to dává smysl. Ti, co jsou schopní, většinou nejsou propuštěni (pokud o tom nerozhoduje idiot), kdežto snižování platů se jich dotkne, i když odváděli dobrou práci. Snižuje to loajalitu k zaměstnavateli.

3) Keller se za svého „posledního“ působení v AMD zaobíral návrhem ARM jádra K12. Tým Zenu nevedl, ani do vývoje nezasahoval. Setkal jsem se se dvěma názory na jeho epizodní roli v AMD: Buďto to byla více-méně hra pro investory, kteří mají rádi známá jména a legendy, nebo bylo už předem domluvené, že tam bude na dobu určitou, protože na jeho setrvalé financování nemá firma prostředky. On ani na předchozích místech nevydržel déle, zřejmě mu postup - přijít, vyřešit problém, jít hledat další problém - vyhovuje.

4) Vzhledem k tomu, kolik čtenářů IT webů už několikátou dekádu předpovídá, že AMD zkrachuje, bych tak optimistický nebyl ;-)

+10 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Johnny K8

Mimochodem, nový vývojářský tým AMD dokázal vytvořit (Ry)Zen, s čím přišel hvězdný tým vývojářů Bobcat / Jaguar pod vlajkou Samsungu ... ?

+1 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Pokud to bylo mířeno na mně, tak vlastně ani nevím, ale logicky by prvním produktem mělo být jádro Mongoose vydané loni. Časově to tak nějak dopovídá (vývoj menšího procesorového jádra trvá tak 3-4 roky).

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Myslel jsem, že když budou obě majoritní konzole běžet na AMD+AMD, rapidně vzroste procento optimalizací herních enginů pro AMD+AMD. Zdá se ale, že ani po letech se nic nezměnilo a podpora nVidia grafik a Intel procesorů je pořád lepší...

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Koukám na poslední herní recenzi PCGH, Resident Evil 7:

GTX 970: 35,7 FPS
R9 380X: 49 FPS (+37 %)

GTX 1060: 58,2 FPS
RX 480: 71,6 FPS (+23 %)

GTX Titan: 45,4 FPS
R9 390: 73,09 FPS (+62 %)

Ta podpora je vážně lepší a lepší.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Jedna věc je FPS, ale jde i o kvalitu. Mám R9 290 a například v Race Driver GRID se občas objeví nějaká blbina ve stínech. Málo, ale dost aby se mi kolegové vysmáli. Problémy jsou i ve hrách přímo optimalizovaných na AMD/ATI, například Stalker. Někdy se třeba ukáže micro-stuttering - často dojde k propadu FPS když se prudce otočíš, například ve World of Warcraft. I nová Forza Motorsport 6 Apex, která je dělaná pro XboX One má dost často micro-stuttering. Jsou to takové ty problémy, které jsem na nVidii nezažil, a to jsem vystřídal GF4 MX420, GF6100, HD3650, HD4670, HD5770, GTX 660M a R9 290, a viděl jsem i spoustu dalších karet jako HD6870, GTX950, ani nemluvě kolik je problémů s HD7550 v pracovních počítačích Optiplex, kterých máme 500.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Pokud máte rád Microshutering, tak NV přímo doporucuje Geforce 970, z novějších pak Geforce 1050 a 1060 3gb edici. Myslím že si přijdete na sve ;)

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Jednoduchou matematikou mi tedy vyplývá, že na hovno jsou pořád oba výrobci. Micro-stuttering a další artefakty jsem přesto zažil na všech Radeonech a žádném GeForce. :(
V dobách Xbox 360 a PS3 jsem chápal, že mnoho her jsou zbabrané porty z konzolí na PC, ale teď v době PC-like konzolí, ještě k tomu AMD-based mi tyhle problémy prostě nejdou do hlavy.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ja myslim, ze se shodnem, ze jak AMD, tak NV maji svoje mouchy. Kazda z nich trochu jine. Pak zalezi uz jen na tom, ktere z tech masarek Vam vadi mene a ktere vice ;)

+1 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

O tom testu vím, ale den poté,co vyšel, vydala nVidia na tu hru ovladače. Takže je to otázka...

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Test byl dělaný s ovladačem NV releasenutym ke hře. Takže výsledky by měli odpovídat.

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

ok, jsem si počkal, až to někdo za mě vyzjistí )))

Nicméně 970ka je na QHD už trošku de mode. Ve full HD jí ty 3,5 Giga ještě stíhají. Njn, slušný. Jinak mají ideální sestavu do příchodu Ryzenu: Core i7-6800K @ 4,4 GHz, 16 GiByte Corsair DDR4-3000, MSI X99A Gaming Pro Carbon (až na to MSI teda)

0 +1-1 Je komentář přínosný?

jenze sjenej vykon sezere AMD 150W na to same staci nVidii 90W... popravde radsi jsem zvolil GTX 1060 nez R9 ikdyz bych "mel" v nekterejch hrach 150fps misto 110 schvalne pisu "mel" v uvozovkach pac stejne muj monitor ma 60fps... takze nVidia vyhrala na cele care hry mi jedou konstantnich 60fps na full tak jako tak a jeste mam mensi spotrebu a VYRAZNE tissi PC :D

0 +1-1 Je komentář přínosný?
0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele no-X

Je sice hezké, že jste se pochválil, ale reagujete na diskusi o ovladačích a zmínce o jedné konkrétní hře, ve vámi předložená metrika neplatí. Ta patrně neplatí pro žádnou hru, protože Nvidia nevydala žádnou 90W grafickou kartu, která by konkurovala libovolnému 150W produktu AMD.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Taky je hezké že se vyjadřujete k blbinám a ne k podstatné části konverzace. :)

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Možná by bylo lepší se vůbec zamyslet, co uživatel tóny napsal, než se rýpat v někom jiném. Rada R9 není aktualni rada AMD, tudíž srovnávat s ji 10xx řadou NV je už chyba. Za druhého jak spravne napsal Nox, NV žádnou 90W kartu nevydala, spotřeba 1060 taky není 90W. Tudíž tato část také nedává smysl. Za třetí pořizovat si nákup 1060 tim, za mam 60hz monitor a tudíž nevyuziji vyšší fps 480ky je další hloupost, protože tem 60hz je jedno jestli dostává 110 nebo 150 fps stejně. Tudíž vysledek je naprosto stejný.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

O blábolu od Tonyho se vůbec bavit nemusíme, ale No-X záměrně obešel mé stížnosti na bídné optimalizace i za ta léta - patrně pochopil, že jedinou kartu AMD - vyšší FPS - mu nezbaštím. :)

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Jelikoz nemam aktualni RX kartu a taky uz nejsem moc velky paran, tak nemuzu mluvit z vlastni zkusenosti. Ale z toho co nactu na rucnych webech, kdy nektere z tech clanku treba jsou hozeny jako resume tady, tak si myslim, ze se AMD dost zlepsilo. Ja mam 380 a to co jsem na ni hral, tak jsem nikde problemy nemel.
Jinak, ale co jste tu zminoval vyse, treba o chybach v grafice na AMD, to najdete u ruznych her u NV taky podle videi na Youtube... zalezi, co Vam vadi mene :)

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Stačí se kouknout na ovladačové průsery nvidie za poslední rok. :-)

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Nějaký seznam by nebyl? :) přiznám se, že to už tak aktivně nesleduju, ale AMD Crimson na desítkách také není žádný zázrak. A co teprve pády Catalystů na firemních Optiplexech. Jaj.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Toho bylo vic, tady jeden priklad..
http://diit.cz/clanek/nvidia-geforce-driver-36451

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ony jsou ty problémy u výrobce s min. třikrát vyšší penetrací grafických karet taky víc vidět.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

A co to ma spolecneho s tim, ze je nekde chyba? Jako ze tu chybu budu videt 3x vic :))

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Crimsony mi na W10 spadly všehovšudy jednou. Ale to bylo po updatu BF1, kdy měnili něco v DX12. Jinak je to rockstable.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Nápodobně u Geforce ovladačů. Doma mám čtyři mašiny s GTX kartama a na všech se ovladače pravidelně aktualizují. Měl jsem i některé tzv. problémové a vše OK. Mám ještě jeden stroj s AMD APU, ale tam mám zatím Catalysty - taky bez problémů.

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele hajčus

Hm, konkrétní typ těch Optiplexů by nebyl?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Konkrétně...
Optiplex 760 - Radeon HD2600
Optiplex 780 - Radeon HD5450
Optiplex 790 - Radeon HD6450
Optiplex 7010 - Radeon HD7550
Optiplex 5040 - ten už je jen s Intel HD4600 a nepadá. :)

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele hajčus

Hm, to je hodně široký rozpětí. Já jen, že některý intelovský chipsety měli s některýma Radeony celkem problemy...

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.