Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD „nakopla“ Kaveri - výkonnostní posun na úrovni generace?

No mě teda tyhle ovladače stabilitu nezlepšili. Po nainstalování sem nechal běžet počítač přes noc a ráno bylo v protokolu událostí něco kolem 90 resetů grafického ovladače, takže sem zpátky u 13.12.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

jo, 14.1 beta (první s mantle) moc stabilní nebyl, od instalace 14.2 mi počítač zatím nespad :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mna by zaujimalo, kedy sa dostane do obchodov APU A8-7600 ... uz to budu 2 mesiace, a stale nic.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Při vydání zmínili Q1 2014, takže mají ještě necelé dva týdny: http://diit.cz/clanek/amd-kaveri-specifikace/multimedia-specifikace-ceny...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nechapem tu snahu o zvysovanie vykonu GPU v APU. OS GUI zvladalo lavou zadnou uz archaicke prastare iGPU HD 3200/4200 (tusim s 80 SP) v prvych 11-12 palcovych netbookoch. To dokonca prvou/druhou generaciou UVD zvladalo HW akceleraciu prehravania XviD/DivX/H264 full HD a 40 Mbps, 25 fps, 1080p, Sumsung Oceanic Demo nebol problem. Chvalihodna je snaha o vylepsovanie UVD pre podporu dekodovania 50-60 fps full HD vysoko nad 100 Mbps ci aspon 25-30 fps 4K, resp. vylepsovanie VCE pre HW enkodovanie videa.

Skutocne vsak nechapem snahu o vylepsovanie herneho vykonu a pridavanie SP a vylepsovanie pamati. Naco mi je v APU 512 SP? Na obmedzenych frekvenciach? Na novsie hry to aj tak nie je a treba nasobne vykonnejsiu dedikovanu VGA. Usilie pokojne mohlo skoncit pri 256 SP a radikalnom vylepsovani UVD a VCE, aby full HD nemalo problemy ani pri prehravani 120 ci 240 fps a 4K pri 60 fps progresivne, vsetko pri nejakych 300-500 Mbps. Malokto s APU bude drtit hry, kde treba na normalnu hratelnost aspon HD 280(X), pokial nechcem hrat na HD ready/SD a minime detailoch.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

HD 3200/4200 Samsung Oceanic Demo rozhodně nezvládaly - mám oboje, 4200 dokonce se sideport memory. Naopak jsem si na té grafice v pohodě zahrál první díl Mafie, o jiných starších hrách nemluvě. Takže kdo nehraje nové hitovky, tak mu může APU klidně stačit.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

"Usilie pokojne mohlo skoncit pri 256 SP a radikalnom vylepsovani UVD a VCE, aby full HD nemalo problemy ani pri prehravani 120 ci 240 fps a 4K pri 60 fps progresivne, vsetko pri nejakych 300-500 Mbps."

HSA HSA HSA...? ;-)

Jo, já vím, že to zní banálně, ale zrovna kodeky budou asi jedny z prvních aplikací, že?

http://us.hardware.info/reviews/5156/6/amd-a10-7850k-kaveri-review-amds-...

"Together with Telestream, AMD has developed HEVC codec that uses HSA that's able to play 4K HEVC content on Kaveri with a very low load on the CPU."

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tak už je venku 14.3. A furt to padá, tentokrát už sem se dočkal i BSOD. Taky pozor na ten jejich novej "čistič ovladačů", kromě ovladačů od AMD (které nezlikvidoval úplně, ještě toho po něm zbylo dost a dost) mi zlikvidoval i USB3 ovladače Intelu a nabořil Avast.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No, mne by spíš zajímalo, jestli by byli schopni nějakým způsobem zvýšit procesorovy výkon? To navyšování grafického, jako jo je to sice hezké, ale hlavní problém apu a FX cpu OS AMD je jejich výkon v jednom vlákně...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ufff...tak AMD se snaží lidi cpát do paralelního softwaru (více CPU jader, méně výkonu na jedno jádro, co nejvíce výkonu na více jader, CPU-kompatibilní GCN architektura připojená ke stránkované paměti pro ještě více jader operujících s CPU daty), a vy za problém APU považujete výkon v jednom vlákně? To je jako stěžovat si, že hlavním problémem traktoru je nízká rychlost na dálnici...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A k čemu je zvyšování paralelního výkonu??? Když stále není spousta aplikací schopna více vláken využít? A když už, tak stejně ve více vláknech je výkon AMD obecně max na stejné úrovni jako Intel.
Ten paralel má své využití, to nepopírám, ovšem dost specializovaných využitích, šitých na míru a ne consumer segmentu...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"A k čemu je zvyšování paralelního výkonu??? Když stále není spousta aplikací schopna více vláken využít? A když už, tak stejně ve více vláknech je výkon AMD obecně max na stejné úrovni jako Intel."

Máte v tom trošku bordel, že? :-) Tady nejde o vlákna OS (zatím - dokud se GPU kontext nestane součástí CPU kontextu, to je v plánu myslím na příští tok). Jestli v CPU vláknech je Intel srovnatelný nebo má o něco navrch nemá s tímhle nic společného. A paralelní výpočty se dají aplikovat na mnohem více věcí, než mizerní programátoři tuší (doporučuji přednášku Guy Steela Jr. ohledně jazyka Fortress a programovacích technik: http://www.infoq.com/presentations/Thinking-Parallel-Programming). Houby "specializovaná využit", tyhle programovací vzory jsou prakticky všude.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.