Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD navýší investice do grafického softwaru

Netvrdili už něco podobného minulý rok? To budou ty peníze navyšovat, nebo už opravdu začnou?

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Slibem nezarmoutis...

Ale jinak jim preji hodne stesti. :-)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

O týmu specializovaném na softwarovou podporu profi segmentu loni neříkali nic.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

", kdy se Nvidii podařilo přesvědčit zákazníky"

tohle jsi formuloval dost nestastne, protoze je to presne naopak, to AMD ukazalo ze se da udrelat GPU/VGA s dobrou spotrebou a vysokym vykonem a Nvidia na to tenkrat tezce doplacela prave s Fermi ktera byla extremne uzrana, takze spise zakaznici presvedcili Nvidii, ze chteji usporne VGA a ty zrave moc lidi nechce ;)

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

1. Ta „extremne uzrana Fermi“ měla v herní zátěži nižší spotřebu než současný úsporný velký Maxwell.
2. „Nvidia na to tenkrat tezce doplacela“ - čím na to Nvidia doplácela? Tím, že od okamžiku zahájení prodeje Fermi (tzn. od začátku Q2 2010) strmě stoupal její podíl na trhu, zatímco u AMD klesal? :-)
http://img.techpowerup.org/131030/discrete.jpg

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

tak to by ses mel podivat do toho grafu co jsi poslal jeste jednou a zacit v Q1 kdy se na trh dostala Fermi a dojizdela jiz znacne nekonkurenceschopna 200 rada, ja si tenkrat objednal GTX470 z US za $349 a dorazila me tenkrat zacatkem dubna, tusim objednano v den uvedeni na trh nekdy v breznu, po uvedeni Fermi v podobe GTX480 a GTX470 je na tom grafu asi treti nejvetsi propad Nvidie a to z 64.5 na 54.3 a ten propad zvratila az GTX460, v te dobe mela Nvidia take jedny z nejvetsich financnich ztrat ;) meli tenkrat tusim ztratu za kvartal prez 200 milionu a o kvartal pozdeji to stahli na polovicni ztratu, bylo to obdoby kdy i Nvidia snizovala ceny a bylo to obdoby kdy byla vpodstate "cenova valka" ;)

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Zase pohádkaříš. GTX 480 byla uvedená 26. března 2010 před víkendem. V prvním kvartálu se prodávala všeho všudy 3 dny, takže mohla těžko ovlivnit výsledky za první kvartál :-) Prodeje Fermi odrážejí data za druhý a třetí kvartál, kdy prodeje setrvale rostly.

Tolik k zájmu a nezájmu o žravé a úsporné grafické karty ;-)

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

no jak jsem psal jiz nekolikrat, proste umis cist asi tak jako ja umim pravopis, te zminky o 200 rade sis zajiste nevsiml ze, doslova se v tom textu ztraci :D

na tom grafu je vzestup az v pulce Q3, od pulky Q1 az do pulky Q3 Nvidia pouze ztracela

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Žádné půlky tam nejsou :-) Prodeje jsou (vždy) za celý kvartál. Druhým kvartálem počínaje (tj. dostupností GTX 480) začal podíl Nvidie výrazně růst.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

obe jak GTX480 tak 470 byly normalne dostupne jiz v puli dubna, a jelikos rust zacal az v Q3 (nebudem to tedy brat jako pulku, ale hned od zacatku) tak kde jsou teda pak ty 2 mesice z Q2 kde Nvidia porad klesala? tim chces jako rict ze GTX480 a 470 nebyli dostupne po 3 mesice?

je to tak ze zacala stoupat az ve chvili kdy byli dostupne GTX460, a to bylo zacatkem Q3 ;) klidne si to dohledej jak zde na diit, tak na konkurencnich servrech, a nechovej se stale casteji jak Stach kterej ma podobny hemzy a snazi se komentama pokrivovat kde co, aby to pak nasledne vyvracel a jeste se usvedcoval odkazama

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

A neni to náhodou úplně jedno? Problém GCN je že od začátku jejího prodeje se její efektivita nepohla. Kdežto u NV se věci hýbou, nejdříve Kepler (už ten byl v herních kartách úspěšnější než GCN) a pak Maxwell. GTX980 je úspornější, levnější na výrobu a výkonější jak Hawai, to je prostě fakt a tento fakt se kopíruje i do všech nišších segmentů trhu, protože GCN co se herního výkonu týče je oproti Maxwellům neefekltivní jak v poměru výkon/plocha tak výkon/watt. Jedinej segment kde se na to nekouká je ultra high -end, a tam výkonnostně opět NV vede, vedla už s 980tkou a nyní má ještě GM200 která to jen potvrdila. Dále ztráci na poli technologií, omezené DSR, absence HDMI 2.0 absence jakéhokoliv h265enkódingu/dekódingu, to všechno jsou body co to srážej dolu a to raději nemluvim o SW stavu, ala největší bolístce, stavu DX11 MT driveru a pod. Všechny GCN produkty co jsou nyní na trhu jsou takové +- 2012 style grafiky, ne 2014/15. Co maj za výhody? Nic. Jen maj solidní GPGPU, ale to použije kdo? Navíc Tahiti byla poslední neořezaná, od Hawai AMD stejně jak NV u non-profi karet řeže DP výkon. Pokud Fiji neurve výkonnostní trůn, nebo těžce nezlepší efektivitu neočekávám u AMD změnu k lepšímu.

GCN je hodně univerzální a programovatelná, bohužel si myslim že tudy cesta nevede, nebo zatím ne. Zatím budou prostě vítězit méně univerzální řešení co jsou efektivnější v té konkrétní oblasti na kterou se zaměřujou. Když chci GPGPU tak mě nezajímá jakej herní výkon ten čip má, naopak mě štve pokud bude brát W navíc protože na to ssebou tahne tranzistory, to samé naopak, pokud kupuju herní karty tak mě nezajímá DP výkon čipu kterej žádnej SW co v životě potkam nepoužije, ale vadí mi že dannej čip je kvůli přítomnosti tohoto HW větší a žravější. Vývoj v mobilních technologiích toto potvrzuje, máme speciální jednotku na kompesi toho či toho, UVD na dekóding, jinou na enkóding, etd. Neexiustuje žádnej univerzální silnej čip co by se snažil zvládnout vše ale neexceloval v ničem, poslední čip takovéhoto stylu je klasické CPU, a všichni se práci z něj snažej tahat jinam, tak proč by se GPU měly vydat stejnym směrem. Smysl by to dávalo kdyby jsme měli neomezené možnosti růstu, ala každej rok novej výrobní proces, nové silnější GPU, raketovej růst hrubého výkonu jak v 90tých letech, ale to už se dnes nekoná. Dnes jsme na konci křemíku, po 14nm bude možná 10nm a to je konec, tzn dokud nepřijde něco úplně iného, jsme výrobně zaseklí na místě, tzn nastává čas specializovanejch čipů/obvodů a úpadek těch univerzálních.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

V první řadě: GCN není od Maxwellu o tolik horší, a to i přes to, že Maxwell efektivity dosáhl ořezáním svého výkonu v DP.

V řadě druhé: GCN se samozřejmě vyvíjí a optimalizuje, viz např. výkon tesselace

V řadě třetí: Je legrační zmiňovat výstupy. V dobách kdy Radeony přinesly DP (a uměly více než 2 monitory), tak ze zeleného tábora zněly hlasy, že to je zbytečné, že to není třeba atp. Podobně to platilo pro zvukový kodek, ale v okamžiku, kdy se nvidia náhodou v této výbavě dostane kousek dopředu nebo alespoň funkčně dorovná, je to naopak jasná známka dominance nvidie.

A poslední věc: já chci, aby mé PC bylo co nejuniverzálnější, protože to vždy byla (a věřím že i bude) parketa PC platformy. Pokládám za perfektní a přirozené, že grafika zvládne hraní, zároveň třeba nahrávat a enkódovat videostream z hraní a později zase pomůže s výpočty nebo renderingem (například). UVD je super, ale jen do okamžiku, kdy po něm chceš něco co neumí, co do něj nenaprgali. Obecné řešení je vždy univerzálnější.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

a otom to prave cele je, AMD s necim zacne, pak se nato vyprdne a jde jinym smerem, zato konkurence to okouka a v tom smeru pokracuje

univerzalnost oceni jen minimum zakazniku, proste kady si nakde to svoje a k tomu PC pouziva, a ten zbytek je mu tak nejak burt, hracum je nejake Dp u zadnice, stejne jako v HPC jim je zase burt ze to ma podporu nejakych API vyuzivanych ve hrech, a tech co zaroven chteji hrat a zaroven vyuzivat DP bude kolik? do 1% ale spise mnohem mene? a prioritou firmy je uspokojit vetsinu, ne nejakou titernou mensinu, pro ne tu jsou produkty z high-endu

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tynyt - Všechno co jsi vyjmenoval právě zvládá NV lépe a efektivněji... jediné v čem je GCN silnější je DP a složité větvené GPGPU, ala nic z toho co hodnláš používat. Já také nejsem BFU, ale už předem vim že s takovou apliakcí se v životě nesetkam. Tzn nemam důvod to vůbec brát v úvahu. A efektivitou/provozními vlastnostmi jsou si dosta daleko, ty je asi nemáš oboje doma že jo? Já ano a GCN vypadá vedle Maxwella jako Fermi vedle Keplera.... asi tak bych to srovnal.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Já bych nechtěl dělat nějaké orákulum, ale fakt že AMD tak tvrdošíjně lpí na GCN s podporou DP mi jednoduše implikuje, že v budoucnu to budou chtít použít a budou potřebovat rozumně velkou podporu hardwaru, a to i "historického". A že dnes neexistuje masově používaný SW co vyžaduje DP neznamená, že se to v (blízké) budoucnosti nezmění, a tedy bych s pojmem "v životě" určitě takto nehazardoval. :-)

Co se týká toho co "mám doma", tak mám jen R9 280X a upgrade nepotřebuju. Nicméně rukama mi prochází dostatek HW abych si mohl udělat obrázek. A ten je takový, že v 85% času se odběr mé vlastní karty a Maxwella prakticky neliší, nebo se liší v řádech jednotek wattů. Při hraní je to samozřejmě rozdíl větší, ale s ohledem na to že hraju max. 4-5 hodin týdně, tak mně to žíly netrhá.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

280X přejmenovaná 7970, tu mam taky a výtop v case to udělalo větší jak 780TI, navíc hlučnější protože to GPU hůře snáší vysoké teploty, rychlkeji se mu pak zhoršuje OC. Mam jí stále v druhém kompu, a i taková GTX970 je dnes naprosto jinde, tohle už je dnes fakt těžkej mainstream s provozními vlastnostmi co měla konkurence v high-endu minulou generaci, a dnes má efektivitu skoro 2x takovou.

Problémem absence DP v běžném a z 99% i v profesionálním SW je jeho nepotřebnost. Je to něco jako FMA u CPU. OK, v jdenom cyklu ti to umožní spočítat 256-bit FPU operaci! Super! Až na to že to nikdo nepotřebuje a žádné 256-bit FPU operace nejsou součástí reálného SW.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Nepletou se ti náhodou nějak ty pojmy jako DP, 256bit, FMA?

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

"Ta „extremne uzrana Fermi“ měla v herní zátěži nižší spotřebu než současný úsporný velký Maxwell."

GTX 480: 223/257/320 avg/peak/mx
Titan X: 223/243/275 avg/peak/max

techpowerup.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

to bude urcite nejaky fake, se urcite proti no-X vsichny weby nejak spikli, stejne jako se spikla Nvidie a vyvojari proti AMD :D

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Nikoliv, nox si zase ohyba realitu dle sveho. Urcite prida nejaky test, ktery pobije vsechny ostatni, treba hwcanucks, kde jim spotreba 480ky vysla 148W load. Naopak sveho casu se zde argumentovalo merenim z ehw, kde mela 480ka standardni spotrebu 295W (a throttlovala pod zakladnim taktem), a nikomu to neprislo divne.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

„Nikoliv, nox si zase ohyba realitu dle sveho.“

Á, Nest káže o ohýbání reality a vydává čísla z FurMarku a 3D Marku za herní test :-)) Následují popisky ke grafům, ze kterých pocházejí výše citovaná čísla:

- Average: 3DMark03 Nature at 1280x1024, 6xAA, 16xAF. This results in the highest power consumption.
- Peak: 3DMark03 Nature at 1280x1024, 6xAA, 16xAF. Highest single reading during the test
- Maximum: Furmark Stability Test at 1280x1024, 0xAA. This results in a very high non-game power consumption.

http://www.techpowerup.com/reviews/NVIDIA/GeForce_GTX_480_Fermi/30.html

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Coz, pokud se jedna o pomerove srovnani, plne dostacuje, ze. Notabene se vysledky shoduji s ostatnimi weby, jmenovite anand (crysis), toms, ...
http://www.anandtech.com/show/2977/nvidia-s-geforce-gtx-480-and-gtx-470-...
http://www.anandtech.com/show/9059/the-nvidia-geforce-gtx-titan-x-review/16

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Těžko to může dostačovat, když právě GTX 480 byla poslední karta s velkým jádrem, která nelimitovala spotřebu ve FurMarku a podobných energeticky náročných testech :-)

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

....ale protoze to plne koresponduje i s uvedenymi hernimi benchmarky (jsi to crysis nejak prehlid, vid), tak to muzeme uzavrit s tim, zes zase kecal.

Techreport 350 versus 420 ve prospech titanu x crysis/left4dead... Jak dlouho mam pokracovat? Jako vazne tu chces vsem dal tvrdit, ze titan zere vic jak 480ka?
Ze sem vubec lezu, to uz vazne nema dalsi smysl....

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Ako to tak citam, tak sme zase u mackovitych (cesky kockovitych) selmach

AMD Forms A Tiger Team For Catalyst Improvements, Including Linux
Published on 13 May 2015
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMD-Catalyst-Tiger-Team

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

proste dnes je trendy riesit spotrebu a nVidia naskocila na tento vlak. Tak isto mohla AMD marketingovo tlacit univerzalnost GCN a dalsich specialit ktore maju len oni. To ze sa im to nedari je len ich chyba a chyba ich marketingu.
Inak co je toto za clanok ? Z nadpisom suvisi akurat tak poslednych par viet na konci clanku kde sa aj tak prd dozviem. Len ze idu natlacit peniaze do SW vyvoju. Cakal by som aspon nejaky predbezny plan alebo konkretne do ktorych projektov a ktore budu mat prednost (ovladace?linux?kniznice pre hernych vyvojarov?). Tu je zasa vecsina clanku plkanie o tom ako je na tom AMD zle a ako chuderka nova sefka dostala rozdrbanu firmu a teraz ju musi zachranovat (co obsahuje pomali kazdy clanok o AMD ktory tu je).

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

stava se tu z toho v podani no-X takovej standard, ze pise podobne clanky o necem uplne jinem nez co by ctenar cekal, a bohuzel je to fnukani nad tim kam to AMD nedotahla, jeste by mohli zacit jako na jistem blogu zacit banovat "spatne diskutery" a bude z toho cistej DD2 minimalne co se oblasti Nvidia AMD tyce, zbytek autoru se zde da nastesti stale pohodlne cist a neco zajimaveho se tak i dozvedet

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

A co bys teda čekal? Mě třeba zajímá co AMD s tím svým existenčním průserem dělá.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

no a o tom ses v te novince stejne skoro nedozvedel, vpodstate jen v nadpisu a pak nakonci v posledni citovane vete, zbytek textu je omacka kterou sis tu mohl precist jiz nekolikrat

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Strategii predstavili strategii na dalsi roky na AMD Financial Analyst Day 2015, 6.5.2015. AMD nema svoje vyrobni kapacity, tudiz jejich uspech zalezi, krome jich samotnych, na napr. kvalite vyroby v pristim roce. Ale o tom by se bylo dobre informovat spise u GF.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

<i>proste dnes je trendy riesit spotrebu a nVidia naskocila na tento vlak</i>

Hmmm, a nemůže to být tak, že nVidia tento trend prostě... vytvořila? Většinou problém vytvoří ti, kteří na se jeho "řešení" mohou napakovat. Je to asi jako s recyklačním podvodem: http://www.youtube.com/watch?v=rExEVZlQia4

<i>mohla AMD marketingovo tlacit univerzalnost GCN a dalsich specialit ktore maju len oni</i>

Jenže v marketingu je AMD opravdu slabá - a je možné, že je to prostě nVidia je v tom o tolik lepší, že AMD nemá moc šancí, dokud nebude nVidiu válcovat výkonem, k čemuž HBM ramky v R9 390X snad pomohou.

Jinak můj názor je, že článek je informativní dobře napsaný a člověk se z něj doví to podstatné - že si AMD konečně uvědomila, kde bota tlačí a kde by se dalo zvítězit vcelku snadno.
Mantle je také ukázkou, jak se pomocí SW dá setřít náskok Intelu v IPC efektivitě a jednovláknovém výkonu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ale sak trendy vzdy niekto vytvara. Bud to vytvori anonymna masa ludi (aj ked vzdy sa asi da dohladat kde a ako vznikol) alebo nejaka spolocnost. Tak isto ATI/AMD moholo a moze robit a udavat trendy. Je ale asi fakt ze vecsine ludi vyhovuje mat v PC nieco co nehuci ako vysavac a nezere ako bojler.

Co sa tyka clanku, tak netvrdim ze je najhorsi, len vzhladom na nadpis tam teda toho moc o tlaceni na SW vyvoj nebolo. A zvysok su zasa informacie ktore tu su v kazdom druhom clanku o AMD, t.j. plakanie nad tym v akych srackach su.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

AMD nevyrabi grafiky! Referencni modely jsou k dispozici pouze po velmi omezenou dobu a pouze u novych (neprejmenovanych atd. cipu) z duvodu NDA. Nereferencni 290X jsou velice tiche a chladne, alespon pokud muzeme verit recenzim a pochybuji, ze by nizsi modely byli hlucnejsi. Tedy vase stiznost by mela 1. mirit k vyrobcum grafickych karet, ti rozhoduji jestli se specifikace budou lisit atd.
To ze by ale vsechny grafiky s cipy od AMD byli nasobne hlucnejsi (mluvite o vysavaci a boileru) a zravejsi je naprosty nesmysl!
Stagnaci zaziva cely trh desktop a nejvetsi ztraty celkovych cisel zaznamenal intel.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

"Mantle je také ukázkou, jak se pomocí SW dá setřít náskok Intelu v IPC efektivitě a jednovláknovém výkonu."

Nikoliv. Mantle je dalsi ukazkou, jak se amd totalne vykaslala na sw podporu, notabene sve potencialne primarni technologicke i marketingove vyhody. Jeste nekolik let ho mohla tlacit priznivcum Win7, misto toho ho potopi.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nazor, ze uspet by mela firma, ktera ma lepsi marketing je dost nestastny, prestoze v dnesni zrejme pravdivy, a take dost vypovidajici o poptavajicich.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

No ako sa to vezme. To uz potom skor na zakaznikoch, akych "kvalitnych" dana firma/segment ma. Ked je to hlupa masa ktora pocuva iba na par reklamnych blabolov nuz tak hej. Ale zasa pokial firma nedokaze o svojom vyrobku informovat a aj ho dostat do povedomia ludi, tak tazko ho bude niekto vo velkom kupovat. Ked proste neviem ze nejaka firma vyraba to co zhanam a je to za dobru cenu a v dobrej kvalite, tak samozrejme ze idem za konkurenciou ktora je mozno aj horsia ale viem ju najist aj jej produkt a tym aj riesi moj problem.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Pro zacatek by stacilo poresit v CCC funkcni herni profily (momentalni stav se hodne blizi nepouzitelnosti). Uz jsem na to psal i bugreport. No a pak samozrejme DX11 overhead, protoze nez bude vetsina her DX12 jeste potrva dlooouho.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

pockaj, herny profil je nieco take, co ti automaticky nastavi rozlisenie, mieru kvality obrazu, detaily a pod?

toto fakt niekto pouziva?(asi som uz fakt stary)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Ne, herni profil je separatni (rucni) nastaveni AA, AF, vsync a dalsich veci pro kazdou hru zvlast. V anglickem CCC je to pod Gaming -> 3D Application Settings.
Proste ta nejzakladnejsi cast ovladacu, ktera se pouziva ve stejne podobe pres 10 let.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

tak to jsem nikdy nepoužil. ;-)

Většinou si nastavení dělám přímo ve hře. ;-)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Njn, klasicky BFU pristup... takovym lidem pak klidne staci AMD grafika.
Ve spouste her se vyplati zapnout minimalne 16x HQAF napevno (pres ovladace). Treba GTA V potom vypada mnohem lepsi, nez se da docilit nastavenim z menu hry. Ale ne kazda hra to akceptuje a potom prijdou ke slovu profily. Bohuzel pro AMD driver team je i tak jednoducha vec neprekonatelnou prekazkou.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Smutny fakt, ze ani po dvaceti letech neni AF beznou soucasti, ze by HQ bylo nejak lepsi jsem si ale nikdy nevsiml (a to jsem si mohl vykoukat oci). Stejne tak je dobre u AMD si pohrat s faktory tessellace, predevsim pro kombinaci urictych efektu a generaci GPU.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Svata pravda, obzvlast kdyz na dnesnich grafikach je ztrata vykonu minimalni. HQAF trochu snizuje shimmering, ale projevi se to jen v nekterych hrach... zalezi podle typu povrchu.
GTA sice AF umi z menu zapnout, ale zrejme nizsi level (rozhodne ne 16x). Dvojita delici cara na silnicich vypada s tim jejich defaultnim AF hrozne.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Mně vždy přijde hodně srandovní řešit nedostatky hry přes ovladače HW - to je možná ten tvůj "BFU přístup." :-) Hru si nastavím tak, aby se mi dobře hrála a zatím jsem to nepotřeboval. Anebo hraju hry, které jde nastavovat dobře, což s ohledem na to, že provozuju prakticky jen BF4 a pár dalších velkých her plus cca 50 her typu indie, je dost pravděpodobné . :-)

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Jiste - chyba je ve hre, ve hracich, v pocasi, v politicke situaci... ve vsem, ale v zadnem pripade to neni problem AMD. Klasicka argumentace AMD fanatiku. Za zadnou cenu nepriznat chybu. :facepalm:

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já netvrdím, že tam AMD nemá chybu. Tvrdil jsem, že jsem to nikdy nepoužil, narozdíl od jiných featur v Catalystech (a vím o jiných catalystích chybkách, které mi tedy přijdou jako subjektivně závažnější).

Co je podstatné (alespoň pro mně): veškerá nastavení co se týká kvality zobrazení by přece měla řešit samotná hra, která by to měla přece zvládnout nejlépe - aktivovat funkcionalitu driverů podle své potřeby a záměrů, a nikoli to nechávat na obslužné aplikaci dodavatele driverů, která původně sloužila k nastavování dektopu a HW parametrů (výstupy, chlazení, apod.), a která to je nucena řešit doslova "hackem" či přebitím nastavení samotné hry. V první řadě bych obvinil z lenosti vývojáře hry, kteří se neobtěžovali implementovat tebou požadované funkce, nikoli výrobce grafiky.

A jen doufám, že tyhle prasárny s DX12 skončí.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

CCC nastaveni vsech openGL/DX funkci idividualne pro vsechny profily. Nazev profilu odpovida nazvu spousteciho souboru.
Dovedu si predstavit vylestenejsi stav (ten si ale rozhodne dovedu predstavit i u konkurence), ale nikdy se mi nestalo, ze by profil pro nejakou aplikaci nefungoval!
Nepouzivate standartni zobrazeni? Pro pristup ke vsem funkcim je nutne zapnout pokrocile.
DX11 overhead je otazkou mnoha faktoru, a mimo ovladacu je faktorem i samotna architektura GPU! Je to zrejme i jeden z duvodu proc AMD zacalo samo pracovat na MANTLE, protoze GCN se proste hodi vic pro low level access. AMD to podle dostupnych informaci resi, ale je otazkou jestli je to dnes jeste relevantni. Ono resit overhead u API, ktere je samo o sobe jeho pricinou nedava moc smysl, a pokud nejake studio ma problem s poctem drawcalls, tak muze vyuzit (MANTLE dva roky a DX12 cerstve) alternativy! To jak dlouho bude adopce trvat zavisi predevsim na uzivatelich, ti nakupuji - rozhoduji.
DX12 overhead naopak maji zase znatelne lepsi nez zbytek trhu.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

To jsem rád. Ovladače byly hlavní důvod proč jsem o AMD neuvažoval při koupi grafické karty. Pokud konečně stáhnou obrovský rozdíl kvality ovladačů a podpory her, tak do budoucna o nich zase začnu uvažovat.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

kvalita ovladacov, konecne je to tu :D

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

já zase kvůli zabugovaným ovladačům nvidia neuvažoval nikdy o nV grafice. :-)

u mně je problém ten, že hry jsou jen část mého využití PC, takže dbám i na funkce v desktopu..

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Aha, funkce v desktopu - treba o 50W vyssi spotreba pri prehravani videa (i bez DXVA) proti idle stavu, pofiderni podpora vice monitoru, nekompatibilita s nekterymi druhy videa. Proste must-have funkce, kvuli kterym se vyplati par stovek pri nakupu grafiky usetrit. :D

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Pokud prehravani videa pouziva UVD, tak samozrejme bude zrat vic, kdo chce pouzit software mod samozrejme muze! Podpora vice monitoru je skvela, kompatibilita je prakticky se vsemi beznymi kodeky, AMD nedavno sponzorovala h265 openCL kodek a ma jednoznacne nejvic funkci zlepsujicich kvalitu videa.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

H265 hodnotit nebudu, s tim jsem dosud nemel tu cest.

Nvidia od GTX 600 nahoru dokaze prehravat video bez zvysovani taktu (tj 135 MHz jadro a 300 MHz RAM +/-)... s DXVA i bez. Stejne tak pri zapojeni dvou libovolnych monitoru zustavaji idle takty. Tri monitory uz frekvence navysi, ale pres nvidia inspector se da vynutit nejnizsi P state a no problem.

Na AMD to funguje trochu jinak - HD 7970 prehrava videa bez DXVA na normalnich 2D taktech, s akceleraci vyleti frekvence pameti na plne 3D takty a jadro taky o neco nahoru. Na R9 290 je to jeste horsi - tam jedou pameti naplno i bez DXVA a jadro kolem 400-500 MHz... cili to dela tech 50W navic vzdycky a nemuzu to ovlivnit. Zapojeni dvou stejnych monitoru je ok, ale pri ruznem rozliseni nebo trech monitorech jdou RAM automaticky na 3D takt a spotreba o desitky W nahoru.

Nekompatibilita s videem je konkretne kombinace VLC + FHD DVB-T stream z TV tuneru + CGN Radeon. Po case prehravani zmrzne, vyjimecne nastane i BDOD (tak jednou za mesic). Stejny PC s HD 5970, GTX465 nebo GTX 760 jede bez problemu.

V tehle oblasti ma AMD jeste hodne co dohanet.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Tak furt lepší než nvidia, která nebyla schopna s jakýmikoli dostupnými drivery ani rozchodit správně na svou dobu nestandardní monitor (kdežto AMD vlastně ještě původní ATI, tj. grafika o pár generací zpátky, monitor a jeho rozlišení detekovala naprosto správně a to s prastarým driverem)... ;-)

Hele, nemá to cenu, přesvědčovat tě nehodlám a ty mě taky nepřesvědčíš.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Uveď ostatné časti využitia tvojho PC nech viem prečo by som mal používať AMD grafiku namiesto NV grafiky.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Dovolil bych si to upresnit: co mi prakticky prinese ta udajna univerzalita gcn? Nejaky konkretni sw nebo hra?

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Chceš prozradit, co zrovna tobě přinese GCN? :)

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

tak mne nic, stejne jako nikomu jinemu. jsou to jen kecy. dodnes napr. neexistuje jedina hra pouzivajici DX11.1 nebo .2. Zatimco amddecka uz zase nadsene oslavuji budouci vyuziti tieru DX12.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.