Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD představí GPU Vega 10 letos, zřejmě však jen v serverové edici

Vždy keď píšete článok o AMD grafikách, tak mám pocit ako keby sa jednalo o nejakú "zberateľskú edíciu" ktorú treba kúpiť čo najskôr lebo potom už nebude :)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

a co přesně to navozuje? Já nic takového nepozoruju. :-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

To dáva zmysel

lAn Early Port Of GCC To AMD's GCN Architecture
on 22 September 2016
Longtime SUSE toolchain expert Jan Hubicka started a port of GCC to AMD GCN a few weeks back.Hubicka presented on this AMD GCN GCC port at this month's GNU Tools Cauldron conference in the UK. As of earlier this month he characterized the GCC GCN port as being around 3,000 lines of new code and enough that simple kernels written in C work, but only a subset of the integer scalar/vector ISA is currently implemented.
http://phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=GCC-For-AMD-GCN-Early

orting GCC to AMD GCN microarchitecture
Honza Hubicka ˇ
SuSE CR s.r.o ˇ
Prague
Joint work with Martin Jambor
GNU Cauldron 2016

AMD Graphics Core Next
New and clean instruction set used by AMD GPUs
First specification released in 2011, Generation 3 in 2015
Primarily designed for graphic cards, but with parallel
computation in mind
GCN code generator is needed to complete HSA
infrastructure (currently we rely on a proprietary finalizer)
Similar to traditional CPUs (unlike the predecessors)

Toto je pekná Česká stopa v tomto diele...
Ak to pokročí, môže to byť dôvod, prečo by VEGA10 bola výpočtovou kartou. Ale v tom prípade DP nebude pomalšie ako SP a možno budú aj EP výpočty

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

žeby to bola 2. generácia Radeon SSG
Radeon s terabajtem onboard paměti: Radeon Pro SSG
27. 7. 2016
Když je třeba více paměti, než kolik mohou nabídnout GDDR5, dojde na HBM. Co dělat, pokud ani jejich kapacita nestačí? AMD profesionální Radeon pro zpracování 4k UHD videa vybavila 1TB NAND flash.
http://diit.cz/clanek/radeon-pro-ssg

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ešte doplním

K tomu možnosť robiť jednoduché aplikácie na GPU
Videa: 4kB grafické demo generované real-time compute shadery a příroda v UE4
31. 3. 2016 |
Letošní 2nd stage BOSS pro změnu získal první místo Tokyo Demo Fest 2016 a to nejen díky tomu, že spadá do kategorie 4k (což v tomto kontextu ovšem neznamená rozlišení, ale hry menší než 4 kB, tedy čtyři kilobajty). Prostředí i hudba je v reálném čase generováno pomocí výpočetního potenciálu grafického čipu (compute shaders). Z celkových 4088 bajtů, z nichž se hra skládá, je 2486 věnováno shaderům pro grafiku (autorem je 0x4015), 841 shaderům pro syntézu zvuku (autorem je YET11) a 761 ostatním účelům.

Pro „budoucí grafické karty“ je pak určena druhá verze, která vykresluje v 1920×1080. Ze současných jednočipových karet dokáže podle testů redakce PCGamesHardware tuto verzi udržet stabilně nad 20 FPS pouze Radeon Fury X.http://diit.cz/clanek/4kb-graficke-demo-priroda-v-unreal-engine

31 May 2016
7th Gen AMD FX 9800P @ 15 Watts is 28% faster for LibreOffice (yes, the LO icon was shown), 44% faster for compression, 43% faster for Photoshop
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Computex-2016-AMD-Go

Toto by malo byt vďaka HSA.

Pod DirectX12 funguje kombinace AMD Radeon + NV GTX grafik! Primární ale použijte AMD
Napsal Jan "DD" Stach
Pondělí, 26 říjen 2015

Ve známém benchmarku hry Ashes of Singularity, která nativně DirectX12 využívá včetně všech pokročilých technologií jako Asynchronní shadery a právě i explicit multiadapter, to funguje. Kombinace dvou grafik, kdy jedna je od AMD druhá od NV, nejen přináší vyšší výkon, ale i funguje bez problémů.

Záleží jen na tom, která karta bude primární, protože ta kromě výkonu musí zvládat i výsledný obraz složit a poslat na monitor. V tomto případě se opět prosazuje vyšší výkon AMD Radeon grafik a hlavně jejich lepší připravenost na DX12, než když byla primární NV grafika. http://www.ddworld.cz/aktuality/graficke-karty-gpu/pod-directx12-funguje...

Asynchronní shadery: velká výhoda AMD pro DirectX 12
1.9.2015, Jan Vítek

Oxide Games komentují výsledky benchmarků ve hře Ashes of Singularity, v níž karty firmy AMD ukazují výrazný výkonnostní nárůst v DirectX 12, zatímco karty firmy NVIDIA často nedosáhnou žádného zisku FPS, ale někdy i poklesu. Čím to? http://www.svethardware.cz/asynchronni-shadery-velka-vyhoda-amd-pro-dire...

18. 11. 2015 08:00 Rubrika: Technologie Autor: Jakub Pavlis
DirectX 12 - zlepšení nového API Windows 10 pro mobilní zařízení
Velkou událostí je také zřízení asynchronních shaderů. Jde o jakousi obdobu Hyper-threading technologie. DirectX umožňuje grafickým kartám pracovat s více frontami úloh najednou, paralelně
http://notebook.cz/clanky/technologie/2015/directx-12

teda asi fakt ma GCN atribúty podobnosti k CPU..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Tak ono to, že se AMD architektury GCN drží už několik let jasně dokládá, že mají nějaký další (skrytý) zájem či cíl. Jedním z nich může být kompatibilita s konzolemi, ale z hlediska neherního bych právě viděl HSA (Fusion) jako spíše ten hlavní a převládající. Ono to totiž nakonec může skončit i tak, že Zen APU budou podobně jako kdysi Kabini akcelerovat některé funkce CPU (u Kabini to bylo, co se pamatuju, dekódování (M)JPEG na úrovni Catalyst driverů), jen propracovanější a rozšířené o obecnější funkce a dost možná už na úrovni mikrokódu CPU (tj. z hlediska OS by se jednalo o zcela transparentní funkcionalitu, nevyžadující žádné drivery).

Je to sice jen hypotéza, ale postavená na již realizovaných řešeních.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 0xB800

Serverová verze? Myslí se tím opravdu, že to bude karta určená striktně na výpočty v double přesnosti? Slyším o tom zatím poprvé, ale rozhodně je to zajímavé. K tomu budou i nějaké nástroje které usnadní naprogramování výpočtů? Neumím si nějak představit, jak se to bude kompilovat pro grafické jádro, když je zaměřené na rychlé zpracování matic a vektorů. Věděl by někdo?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.