Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k AMD Zeppelin má čtyřkanálový řadič, Greenland výkon přes 4 TFLOPS

Inu.. je dost možné, že se díváme na čistě enterprise řešení, ale já si to nemyslím. Velice reálně si dokážu představit, že tohle bude i "nové" APU, ale už nikoli coby základ mediálního PC, ale APU herního PC. Je tam jediná podmínka: AMD bude muset zapracovat na podpoře HSA, optimálně na úrovni nějaké lowlevel knihovny, která offloaduje některé funkce mimo CPU.

Kdyby to bylo na úrovni emulace instrukčního kódu procesoru (a tedy zcela nezávislé na použitém OS), byla by to neskutečná bomba IMHO.

P.S.: proč si myslím, že záběr "Cepelína" bude širší: právě kvůli té "dálnici" k běžným RAM. To předpokládá, že se jednak bude dát škálovat výkon i cena podle počtu osazených slotů na desce a/nebo počtu paměťových modulů. A další předpoklad je, že 4GB HBM nebudou stačit a zároveň se očekává, že data potečou z klasické RAM, což by mohl být typický scénář pro 4K hraní. Možná to nebude hned, ale podle mě takto nějak budou dříve či později vypadat APU pro běžný consumer segment.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Též bych to viděl na nějaké APU, možná to taky bude pro Xbox či PS.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ještě aby při škálování produktů "nezapoměli" u nepro na podporu ECC pamětí a bylo by to fajn.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

ani u tych HBM nie ja napisane, ze su ECC

SUNNYVALE, Calif. 2/1/2016

​AMD (NASDAQ: AMD) today revealed the world’s first hardware virtualized GPU products -- AMD FirePro™ S-Series GPUs with Multiuser GPU (MxGPU) technology.

AMD Multiuser GPU (MxGPU) technology to enable consistent, predictable and secure performance from virtualized workstations with the world’s first hardware-based virtualized GPU products to enable users with workstation-class experiences matched with full ISV certifications.
GDDR5 GPU Memory to help accelerate applications and process computationally complex workflows with ease.
Error Correcting Code (ECC) Memory to ensure the accuracy of computations by correcting any single or double bit error as a result of naturally occurring background radiation.

IT budgets can realize support for up to 16 simultaneous users with a single AMD FirePro S7150 GPU card which features 8 GB of GDDR5 memory,
http://www.amd.com/en-us/press-releases/Pages/amd-reveals-worlds-2016feb...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

>tohle bude i "nové" APU, ale už nikoli coby základ mediálního PC, ale APU herního PC. Je tam
>jediná podmínka: AMD bude muset zapracovat na podpoře HSA, optimálně na úrovni nějaké
>lowlevel knihovny, která offloaduje některé funkce mimo CPU.

Nie je to tak davno, co AMD tu podmienku splnilo nad ramec

AMD's Guide To Using Boltzmann ROCK/ROCR & HCC On Linux
Written by Michael Larabel in AMD on 1 February 2016 at 07:21 PM EST. 9 Comments
Last week AMD launched GPUOpen and began shipping their new and open code. Today the company has published a guide for taking advantage of the Boltzmann stack with their Radeon Open Compute Kernel and Runtime.

The post published today by AMD's Adrian Edwards covers the process of installing and configuring the ROCK kernel driver, setting up the ROCR runtime, and then setting up the Heterogeneous Compute Compiler (HCC). From the HCC you can then compile code using the HSA API and program HSAIL kernels
https://phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMD-Boltzmann-Guide

De facto staci mat system s ROCR a ROCK a program skopirovat HCC do HSAIL a ROCK a ROCR sa postara o beh, a HSAIL kodu je jedno ci bezi na CPU alebo GPU alebo sa medzi nimi prepina pocas behu..

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Taky mě to napadlo, ale nesedí mi na tom dvě věci:

1. Roadmapa hovoří o SoC (system on chip), ale schéma ukazuje SiP (system in package). Tzn. zde nejde o CPU, GPU a čipset v jednom čipu, ale o samostatné čipy, tedy procesor, grafiku a paměti - sjednocené pouze umístěním na společném pouzdru.

2. Objevily se nějaké zprávy o tom, že velké SoC/APU se Zenem bude mít grafický výkon na úrovni konzolí, což značí spíš integraci GPU na úrovni Polaris 10. Tady je použito GPU tak 3-4× výkonnější.

Myslím si, že budou existovat dva základní produkty - SoC/APU se čtyřmi CPU jádry a integrovaném GPU o výkonu Polaris a dále SiP (slepenec) samostatného CPU o 8(-16?) jádrech a samostatného GPU s HBM. Oba zřejmě budou dostupné pro různé segmenty profesionálních trhů, ale pouze první bude určený i pro herní desktop.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

On neni takovy problem vzit serverovou platformu a udelat desktop. Intel to dela leta. Vykona workstationa se od serveru lisi pridanim hromady USBcek a grafickym vystupem. Herni PC se od workstationy lisi debilnima maluvkama a nesmyslnym tvarek chadicu :-D.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Je to dost zásadní problém v situaci, kdy je pro výpočetní platformu zvolen koncept, který zvyšuje výrobní náklady a zároveň zvyšuje výkon pouze při výpočetním nasazení, nikoli herní FPS. Pak takový koncept není v herním světě konkurenceschopný.

Integrace velkého procesoru a velkého grafického jádra do jednoho pouzdra přináší výhodu pro výpočetní úlohy, protože je možné oba kousky křemíku propojit několikanásobně rychlejším rozhraním než je PCIe. Pro hry to ale neznamená prakticky nic, protože herní výkon není PCIe sběrnicí limitovaný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

4 kanály na DDR IV 3200Mhz, to už má slušné koule a s dostatečným množstvím stream procesorů teoreticky může takové APU dohnat úroveň mainstream grafik

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

4 kanálový řadič DDR4, není myšleno na SSD v DDR4 slotech dejme tomu 2 :-)
Já už AMD pohřbil ale když to bude do Vánoc ke koupi, tak to možná přehodnotím.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.