Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Apple i Samsung v příští generaci použijí vrstvení PCB

Ani som si nevšimol, kto to vydal. Až pri vete "a s ohledem na další očekávaný růst kapacity Li-ion / Li-pol z hlediska energetické hustoty" som zbystril. Pretože tieto hovadiny niekoľko rokov omieľané môže zopakovať iba Ježek. Namiesto toho aby výrobcovia neboli sprostí a pridali by na hrúbke 1-2 milimetre, tak radšej novými technológiami predražujú výrobu (lebo novinka). Nehovorím, že netreba pokrok, ale pokiaľ je ten pokrok drahý (drahší), tak nemusí vždy fungovať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No jasně, milimetr po milimetru a skončí to externí baterkou kterou budem nosit v batohu ne ?
Naopak je vidět že na bateriích pracují co to jde, viz problémy s baterkou v Note7 kde to fakt přehnali.

Největší motor ve vývoji bateriií jsou elektroauta a tam je názorně vidět, jak jsou s tím vývojem pěkně v háji. A ne že by se nesnažili ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To mi připomnělo ten starý fór, jak jde chlap v Rusku a táhne takové dva velké a těžké kufry a zastaví ho jiný a ptá se ho, "prosím Vás, nevíte kolik je hodin?" Chlap položí ty dva kufry podívá se na hodinky a říká, "je půl jedné." A ten druhý na to, "to jsou ale boží hodinky" a první chlap odpoví, "hodinky jsou boží, ale ty baterky jsou těžké."

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

S vývojem jsou v háji? To jsem nějak nezaznamenal. Kapacita se zvyšuje o 8% za rok, cená klesá dost rychle. V roce 2010 to bylo kolem $1000 za kWh, dnes již skoro desetina: https://electrek.co/2017/06/28/audi-electric-car-battery-cost/ Díky elektroautům za praktický a velmi rychlý vývoj uvedený do praxe.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To je pořád minimálně 10 000 EUR za baterky 100 KWh, aby to nějak slušně a někam dojelo. Na druhou stranu je možná elektromotor levnější než benzín. Elektromobily tudíž přicházejí z horních segmentů a vzhledem k poptávce po bateriích a kovech v souvislosti s jejich rozmachem si úplně nejsem jistej, že se dočkáme fábie za 300k na baterky - vůbec někdy. Navíc u nás jsou elektromobily asi tak ekologický jako polský uhlí.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

> No jasně, milimetr po milimetru a skončí to externí baterkou kterou budem nosit v batohu ne ?

trapny argument ad absurdum. Jinak receno pisete kktiny.

Viz napriklad tohle: http://gadgets.ndtv.com/oukitel-k10000-3160

Hroubka 9mm, baterie 10000mAh, 4-7 dni na jedno nabiti bez problemu. Chtelo by to jen oprasit ten zastaraly HW.

Jo a BTW externi baterii uz vetsina lidi v batohu nosi, ta vec se jmenuje powerbanka. Vzhledem k tomu kolik se jich vsude vali, rekl bych ze ten "vyvoj baterii" o kterem mluvite je cira fikce...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ovšem to má jeden problém - 9mm telefon si koupí jen specifická skupina lidí. Běžný user co tlf bere zároveň i jako módní doplněk se ho nedotkne ani dvoumetrovým klackem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"9mm telefon si koupí jen specifická skupina lidí"

Skupina lidí s extrémně malýma rukama? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

184g - dakujem neprosim.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

kus funkcionality... božínku...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

s ohledem na další očekávaný růst kapacity Li-ion já teda nevím, ale nikdo rozumný na růst kapacity Li-ion nečeká, protože jde defakto o fyzikální nesmysl. Prostě tekuté elektrolyty jsou na mezi své dielektrické pevnosti a přes to nejede vlak, i když soudruzi v burelu možná odhlasují něco jiného.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"ohledem na další očekávaný růst kapacity Li-ion"

Zákazníci skôr požadujú veľkú vydrž batérie a to je problém, lebo v momente ako sa uvoľní nejaké miesto v mobile, výrobca ho vyplní nejakým neužitočným marketingovým nezmyslom (6 foťákov a pod.). Takže jediné čo potom ostáva je "pretaktovanie" pôvodnej batérie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je divnej článek plácající jedno s druhým.
SLP je jen evoluční krok po HDI deskách. spoj/mezera 20um. K tomu je technologie ic substrate interconnection, která dělá interface mezi slp a silikonem, tam je spoj/mezera <10um.
Mnohem přínosnější je embedded substrate package.
Ale jasně, ve výsledku jde o ušetřené mm3 a větší baterku.
Apple šetří každej kousek místa a pak tam nacpou "taptic engine" velikosti kamionu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je k tomu nejaky paper co to SLP vlastne je? Nejak nechapu ten evolucni krok, kdo brani vyrobcum pouzit 2 desky nad sebou? (klasicky pres B2B konektory)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.