Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Apple chce konkurovat Tesle, v iCar se svezete do pěti let

Vypadá to jak otvírák na pivo...

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

uz by konecne mohli uvest na trh Apple apple bez hryzance z vlastnich sadu...
zeby dochazela invence?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby tu nebyla taková zkur* regulace, což si samozřejmě automobilky a židácké skupiny tyto vlastnící vymohly schválně, tak je tady dávno spousta čínských elektroprdítek s konstrukční rychlostí do 80 km/h, naprosto ideální pro město a blízké okolí.

Ovšem protože tu ten pokrok pro naše blaho máme, tak takový šunty od Renaultu stojí stovky tisíc a ještě k tomu baterky nemáte v ceně, ale máte je zapůjčené za měsíční poplatek, oproti kterému jezdím s 23 let starým autem s průměrnou spotřebou 10,5 litru levněj a to ještě ani nezapočtu elekriku k nabíjení!!! Tohle bude podobně jako Tesla akorát pro smetánku, za ty miliony co to bude stát si to nebude nikdo jinej smět dovolit. Takže zase otočme list, tady není pro normálního člověka nic k vidění.

Ale bude líp, socanští šmejdi v Praze pořád vymejšlej jak zakázat vjezd/zkasírovat řidiče ještě víc (a až se jim to povede, tak všichni ostatní půjdou podle jejich vzoru), na nový slušný auto člověk nedosáhne (takový začíná na půl mega) a když jo, tak provoz bude zase jenom dražší. Po malé přestávce už jde ropa zase nahoru, tak zas se budem mít dobře, protože všichni budou pořizovat turbodehtový šmejdy s půllitrovejma motorama a hned z toho sundávat DPF a podobnej šunt. Už se těším na ten čistej vzduch…

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

V Malajsii je benzín za 14 kč za litr, který Asiat by řešil elektroprdítko? :)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

jaka kupni sila je v Malaysii ? kdys si predstavim asiata, tak me napadne spise Japonec, Cinan, Korejec, a tam vsude se elektromobilum darit bude a kupni sila je to sakra nezanedbatelna :D

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Proč by se jim mělo dařit?
Mimochodem jak v Číně tak v Japonsku se cena 1l benzínu pohybuje v přepočtu kolem 20Kč.
Pokud se elektromobilům nedaří v socialistické evropě kde stojí benzín de facto 2x tolik co v normálním světě, jak se jim asi může dařit v normálním světě?

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Zase tak levné to v Japonsku není. Teď po pádu cen ropy stojí litr průměrně 129 ¥ (cca 26 kč), nicméně ještě vloni v listopadu to bylo kolem 154 ¥ (cca 31,20 Kč).

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Třeba protože v Pekingu není vidět Slunce a běžně tam zakazují polovině aut vyjet na silnice? A že elektřina tam stojí korunu za kWh a ne 4,5 jak tady?

HLavně ovšem číňani to VYRÁBÍ. Ale kvůli naprosto nepředstvitelnýmu voseru s homologací co se zhoršuje každej rok je skoro nereálný sem dovézt čínský auto vcelku. O trošku jednodušší je dovézt to na díly a tady smontovat a dát tam nálepku „vyrobeno v EU“, jak se dneska začíná ve velkym dělat.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Cina je raj pro elektromobilisty, maji vyjimky a jsou jedini kdo muzou jezdit ve velkych mestech s restrikcema podle znacek ikdys nane vyjde zrovna ta restrikce ;) navic plany na elektrifikaci zverejnila Cinska vlada jiz nekdy v dobe konani olympiady, vizosky na zimni olympiadu o kterou se Cina uchazi jsou plne elektromobilu, ale elektrifikace tam neni jen co se aut tyce, oni v tomhle postupuje neskutecne rychle i co se tyce vlaku a hlavne rychlovlaku, ja bych se ani nedivil kdy jiz davno nebyli tou 2hou ekonomikou

a Japosko? vzdyt tam jsou elektromobili propagovane a dari se jim tam jiz dnes, prumer prodeju elektromobilu v Japosku dosahuje cca pul procenta, jo je to smesne cislo, ale je to vic nez v Evrope a vic nez v USA, celkove sice nejvetsi prodeje maji v USA, ale na procenta dane zeme vede Norsko, Svicarsko a Japonsko ;)

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

ropa ma zase klesat, podle tech analitiku co predpovidali ze pujde dolu kvuli bridlicim a nakonec se tak stalo, je dno ceny ropy nekde u $35-40 za barel, a tam jsme se jeste nedostali, ono as cena za barel zase stoupne, tak se zas zacnou vyplacet pridlice a kolotoc se bude opakovat :) elektromobily budou hrat alespon nejakou roly az tak za 10-15-20 let, nejdrive se pro ne musi vybudovat einfrastruktura, a to nejde udelat prez noc, a pak si jich zacnou vsimat i lide, co dnes ani netusi co pod haubnou vubec maj, a zajima je jen to jestli to jezdi, aneb drtiva vetsina kupcu aut :)

nekde byl clanek, nebo rozhovor s nekym z Tesly, kde zdelili, ze ac je tesla Americkou automobilkou a na internetu se oni dost pise (jinak reklamu vpodstate nema) tak o nejake Tesle nevi vpodstate 3 z 5 americanu a vubec netusej ze delaji nejaka auta

elektromobily si ted prochazi fazi vyvoje jakou si prosly na zacatku minuleho stoleti benzinaky a na konci minuleho stoleti naftaky, a vpodstate budoucnost je prave v tech elektromobilech, a je uplne jedno z ceho tu elektrinu budou brat, jestli z baterek, z vodiku nebo treba indukcne z vozovky coby OLEV, ano i to se jiz testuje v provozu, a dokonce i v evrope, Volvo a Siemens to testuji na Busech , v Korei nejaka jina busova slopecnost, a na osobakach to zkousi BMW, aneb draty pro trolejbusy putuji do silnice a muzou se tak "dobijet" nejen busy, ale i nakladaky a osobaky,

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

To je blbost, malý auta o kterých mluvím, co vlastně nejsou ani auta, ale motorky s kapotou, vystačí na jedno nabití na 2-3 dny ježdění do práce a domů v Praze, na krátké vzdálenosti. To se nabíje 2-3× týdně doma na prodlužovačce, normálně ze zásuvky s 2kW dobíječem. Ale zatím je to hlavně drahý kvůli regulacím, číňan vyrobí to co Renault za polovinu.

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Což je samozřejmě naprostá hloupost. Aby to bylo to samé co vyrobí Renault, určitě to Čína neudělá za polovinu. Jednak je cena materiálu a dílů na světě skoro stejná, díky globalizaci a konkurenci, a dnes již není cena pracovní síly v Číně žádná výhra. Kór takto vysoce kvalifikované síly, co to musí vymyslet a vyrobit. Takže budou levnější o 20% a nebudou splňovat bezpečnostní parametry. On je rozdíl v materiálech. Pak na to dáte DPH, tak jako na ten samohyb z Francie, a nijak zvlášť neušetříte. Oni totiž zrovna Francouzi nevynikají v ziskovosti v automobilovém průmyslu.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Potřebujete být za vola? http://www.motorbeam.com/2015/01/cars/renault-twizy/meet-rayttle-e28-ren...

Bezpečnost je tady v každým případě nula, šance na přežití je, že se v tom člověk odrazí jak je to lehký a odletí do trávy, ale jinak čelní náraz do osobáku v 50 rozšrotuje za hadry oba dva. Tak za to radši dám tu polovinu když je to jedno.

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

a vis proc to stoji polovinu? protoze Cinan si koupil original, a proste to okopcil, takze nama vubec zadne naklady na vyvoj, jo to se to pak vyvyji kdys to za tebe udela nekdo jinek :D

obleceni si taky kupujes u Vietnamcu, sak tam prece boty stojej desetinu ne, a maj navic o jeden prouzek navic ne? a nebo rovnou nesou dve loga :D

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Kecy, na tomhle levným šuntu se skoro nic nevyvýjí, tam nic není. Navíc dveře jsou úplně jiný, palubovka úplně jiná, kola jiný, motor jinej, baterky jiný. Krom toho je to příklad, je tam spousta generickejch automobilek co dělají kompletně vlastní auta a všechno to stojí polovinu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

a jeste pak napis tamnim delnikum jak se v praci maj kolik berou a nebo jestli vubec nejake peniz eberou

kdys je tak zboznujes a je to tam tak levny, tak by ses tam mohl prestohovat

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Nikdy ta nenapadlo, ze naklady na vyvoj moze zrazit pocet predanych kusov? Ktore sa v tomto pripade budu lisit o rady.
Dalsia vec je neefktivnost vyroby Europskych firiem s prebujnenou birokraciou. Napriklad VW potrebuje na jedno vyrobene auto 2 krat tolko ludi ako Toyota. Potom to ideme hadzat na nizku cenu prace v Azii a ludia tomu veria.
Ale ano pracovna sila vo Francuzku je draha aj na pomery EU. Robia 37 hodin za tyzden a ich pracovne tempo je take, ze na Slovensku by si na druhy den ani nemusel prist do prace. A to este v automobilkach maju silne odbory, takze za to nic nerobenie dostavaju dobre zaplatene.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Víte co je zajímavé pravidlo na internetových diskuzích? Lidé co sami nic kloudného nedokázali, nemají ponětí co to obnáší něco nového vyrobit a vytvořit, jsou ti největší odborníci a ředitelé zeměkoule. Podstata je, že ten Číňan to prostě za polovinu nevyrobí, to prostě nejde. To jde u výrobků, kde velkou část koncové ceny tvoří cena za značku, prostě výdaje za fluidum. Pak je možné že z Číny koupíte za půlku. Ale ne v tom o čem se bavíte. Sám můžete takovému Číňanovy konkurovat, vyrobte si takový vehikl a pak mám poreferujte jak to funguje. Jinak ta kvalita materiálu souvisí s vaší bezpečností i při tak nízkých rychlostech. To je dávno ověřená praxe. To prostě koupíte čtyřkolky. Jednu ojetou originál Honda, druhou novátora ŤaňkTónk-Hug, který je o 20% levnější než ta jetina. Zatímco Honda bude dlouho sloužit, ten Číňan bude mít po roce pokroucený rám, sem tam upadené kolo a je dál neprodejný. To není pohádka, to je příběh z reality. A ty čtyřkolky jezdí právě pomalu.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

jj asi tak, mam docela dobre zkusenosti s minibike z Ciny za 3 a pul :D jiz pri prvni jizde upadli stupacky, pak zacali problemy s brzdama a nakonec i motor neni tak uplne to prave "motorove" a pochybuju ze to ma aspon pulku vykonu co Blata 2.5 :D kdys to vezmu kolem a kolem, tak na cenu originalni Blaty 2.5 ktera tehdy stala cca 15 tisic jsem se nakonec stejne dostal, a na minibike stravil opravama a upravama asi 50 hodin + hodiny kamose co me to svarel aby to drzelo po kupe, kdybych si nazacatku koupil rovnou Blatu 2.5, tak bych sice nestravil tolik casu v dilne a nenaucil se novym zkusenostem, zato bych asi stravil vic casu na motokarove draze prave v sedle minibiku :) znami co koupili Blatu sice po case taky zacali upravovat, ale jen drobnosti aby jim byla pohodlnejsi, technicky zadnej problem

jinak samotnej ram toho cinskeho minibike vs. Blaty, to je jak porovnavat nuz z hliniku a kalene ocele, ten muj je narovnavany a svazeny jiz nekolikrat, vpodstate vetsi naraz do kol a zkrouti se to klidne i o 1 cm, a ve svarech jiz 2x prasknul

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

"To jde u výrobků, kde velkou část koncové ceny tvoří cena za značku, prostě výdaje za fluidum."

Nebo u vyrobku, kde velkou cast ceny tvori cena za praci...

"Číňan to prostě za polovinu nevyrobí, to prostě nejde"

Zvlastni, a proc pak bilej muz poslednich 20 let uplne vsechno vyrabi v Cine ?

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

"Zvlastni, a proc pak bilej muz poslednich 20 let uplne vsechno vyrabi v Cine ?"
protože bývaly doby, kdy byl Číňan výrazně levnější. To dnes už tak úplně neplatí. Levnější je stále, ale ne o tolik, aby to snížilo cenu výrobku natolik, aby to bylo zajímavé i při započtení cel, daní a dovozu. Aktuálně se tam vyplatí nechat vyrábět akorát malé věci, které ve statisících kusech můžete naložit do kontejneru.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

Uz som to pisal vyssie cenu vyrobi dokazem zrazit aj tym, ze je vyroba efektivna. Dobrym prikladom je prave porovnanie Toyoty a VW, kde obe automobilky produkuju asi 10mil aut rocne, ale Toyota ma 350tisic zamestnancov a VW 600tisic pricom samotny VW sa vyjadril, ze musia prejst restruktualizaciou, lebo velka cast ludi sedi na neproduktyvnych poziciach. A to je velmi drahe.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, můžu hovořit třebas za výrobu forem pro vstřikování plastů. Taková obyčená malá forma, když má něco vydržet, jsou statisíce minimálně. Mega žádná míra. Čiňan to sice udělá o něco málo levnějí, ale když se připočte doprava (formva nevažá pět kilo), je to už prakticky plichta. Jedinej důvod, proč to tam někdy děláme je to, že u nás je omezenej počet mašin a výroba jedné formy trvá dlouho, opravdu dlouho... A tak se to řeší číňanem, který má k dispozici daleko větší arzenál. Nicméně, to už je jediný důvod. Před 5-10 rokama tomu bylo jinak.

Dtto elektronika, když jsme tam vyráběli, tak čínaní byli schopný dát cenu úplně jinde, než u nás, hlavně protože si součásky nakoupili sami za pakatel. I pří stovkových seriích měli ceny hluboko pod budgetary cenou samotného výrobce pro 10K... Když ale ale potřeba deska, s kontrolovanou impedancí (nedej bože měřit každou desku), tak už ani ta výroba PCB není o mco levnější než u nás... Notabane, jim je jedno, kam ty kyseliny nakonec odtečou...

R.

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

"Jednak je cena materiálu a dílů na světě skoro stejná"

Materialu ? Myslis jako zelezne rudy ? Ano ta muze byt stejna. Jestli myslis veci jako polotovary z oceli, tak ta neni stejna ani nahodou - kupodivu je tam totiz potreba kopa prace, elektriny a dalsich veci, ktere se cenou lisi po celem svete... Tady mas ceny oceli z 2014, US vs Cina:
http://marketrealist.com/2014/12/difference-chinese-us-steel-prices-narr...
Me stejna neprijde ani priblizne...

"dnes již není cena pracovní síly v Číně žádná výhra"

To je pravda, naprosty souhlas. Nicmene prozradim vam tajemstvi - zatimco cena inzenyrske prace a sofistikovanych stroju bude jen a jen stoupat, dostatek lidi kteri budou delat za 0.5 USD / den najdete vzdy. Cina je draha ? zadny problem, mame Thajsko, Vietnam, Kambodzi...Za 20 bude cela Asie draha ? zadny problem, v Africe je lidi jako sr***k, Kefaline...

(pro ty neverici, staci vyguglit "samsung china vietnam", pripadne vymenit slovicko samsung za intel, nokia, nike, adidas... )

Takze si prosim nedelejte iluze, ze protoze Cinane jsou ted o neco drazsi, ze to nejake firme dela zasadni problem dosahnout nakladu jako predtim...

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

jenže v Africe nemají problém vzít do rukou zbraně, bílé, včetně posluhovačů bílých vymlátit, fabriky vypálit a pak zase natahovat ruce, ať je bílí vykořisťovatelé zase dotují.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

To umi korporace resit docela snadno, totizto $$$$ -> vlada :-)

Co myslis, takovej De Beers by byl desitky let v Africe, kdyby to nemeli zmaknute ?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

a ty bys v tom po Praze chtel jezdit? a nebal by ses ze kdys dotebe vrazi treba bruslar nebo cyklista, tak ze to nebude pro tebe smrtelna nehoda? nedej boze aby to byl stret s beznym autem, to by byli jatka :D

jinak prodluzovacky jsou samozrejme nesmysl, nutnostui jsou proste verejne dobijecky, a ostatne zrejme se jich diky Ek dockame do roku 2020 v celkem hojnem poctu :) CR ma kvotu tusim 13 tisic kusu, cela EU pak prez 250 tisic kusu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby to stálo těch 150 litrů jak od číňana, tak to je rozumné riziko. Za asi tak 300k co by to stálo dovézt sem mám tři velmi slušné ojetiny co budou dohromady jezdit za jen o málo víc než tohle.

Dobíječky ať si strčí EK hluboko, já nebudu těm prachatějším co beztak už cucaj dotace ještě platit todle. Nic co nařizuje EK není zadarmo, zaplatíme to všichni. Už by to fakt chtělo nějakou defenestraci…

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

ja si elektroskutr postavil sam za cca 25 tisic, co ti brani si takhle postavit treba 4kolku se strechou? baj voko to bude tak za 50-75 tisic, to je jeste pulka toho za kolik uvadis ze by to zmakli Cinani :D

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

A můžeš s tím na silnici bez papírů?

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

postaveno na havarovanem Derbi, je tam vpodstate stejny proces jako kdys si postavis elektricke auto na necem co puvodne jezdilo na benzin/naftu, vozidlo, v mem pripade skutr musi projit atestem zakona 56/2001, cos stalo u skutru 2tisice a pak beznou STK

vpodstate jsem jen nahradil motor a variator elektromotorem ze sekacky, misto nadrze se vmestnali baterie z APC (zalozni zdroj k PC) a nechal si u znameho co ho zivi elektroinstalace v autech udelat elektroniku aby to vse spravne fungovalo a reagovalo a nechovalo se to jak splasenej kun, dojezd byl cca 35km

dneska us ale nic takoveho nema smysl, elektroskutr se da v CR poridit od 28tisic s dani a ty lepsi okolo 50tisic s dani a dojezdem okolo 70km, s puvodnim benzinovim Derbi jsem mel dojezd podobnej

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

OK. Vzít něco co už jezdilo a mělo všechny homologace, zkoušky, etc. a upravit to na elektriku a znovu opapírovat jen tu úpravu mi už dává smysl.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Presne tohle jsem nedavno zkoumal, ale aplikovane na auto, na netu, youtube je spousta tipu a tutorialu, pry je nejlepsi / nejlevnejsi sehnat starou lehkou ojetinu (pod tunu) a elektromotor z vrakoviste z vysokozdvizneho voziku a ten jednoduse renomovat (ocistit a vymenit kartace).. Nevim jak je to se zakony v EU, ale v USA to je po 'homologaci' road legal.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Ve Státech si můžete postavit auto nebo motorku na koleně a není moc problém to zhomologovat. Proto je tam taky tak moc malých podniků či jednotlivců, co vyrábí zakázková a speciální sberatelská vozidla. U nás je to naprostá utopie a blbý roadstery Kaipan neustále bojují s úředníkem o přežití, místo aby se tam věnovali autům.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

nic ti nebrani si zalozit firmu a postavit elektro auticko a prodavat ho v EU za 150 tisic, kdys to zvladne Cinan, ty to jiste zvladnes taky :) a navic muzes nato cerpat dotace :D, mimochodem Cinan nato cerpa taky velice slusne dotace od Cinske vlady, na elektromobilitu ma Cina nejvetsi dotace na svete ;)

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

"elektromobily budou hrat alespon nejakou roly az tak za 10-15-20 let, nejdrive se pro ne musi vybudovat einfrastruktura"

Jaka infrastruktura ?

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

co myslis ze jsou benzinky? infrastruktura pro auta na benzin, naftu a nebo plyn ;) a kolik myslis ze by jich jezdilo, kdyby neexistovali benzinky? infrastruktura pro elektromobyly jsou verejne dobijeci stanice a stojany, treba to co stavi po celem svete tesla, a letos 2 takove dobijeci stanice s 5 a 6 stojany vzniknou i v CR, jedna u Prahy smerem od Plzne a druha na D1, treti je pak planovana u Olomouce (v planech byla Mohelnice a nebo Prerov - vpodstate taky u D1)

a EU to ma taky v planu, mela by se takova sit dobijecek budovat po cele EU, aneb 250 tisic verejnych rychlonabijecek po cele EU, nejvice z toho by mela byt rozsirena jiz soucasna CHAdeMO sit http://www.chademo.com/wp/eumap/

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Ach tadle infrastruktura, ja uz se lekl ze navrhujete jako jisty pan tady, ze budem potrebovat jeste 2x tolik jadernych elektrarni. Ano dobijecky v nejake forme budou potreba..

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Ja jsem nedavno zkoumal elektro-motorky, sice se neda v nekterych zemich jezdit cely rok, ale jsou levnejsi nez auta (nektere fakt hodne levne) a nektere jsou hooooodne vychytane. Nerekl bych ze nove slusne auto zacina na pul mega, za nove slusne auto povazuji neco jako fabii a ekvivalenty. Ale kazdy trosku zkusenejsi clovek ti rekne, ze nove auto se nevyplati, pokud jsi normalni smrtelnik a ne milionar. Nove auto jsou vyhozene penize. Nejlepsi je neco tak kolem 3 roku stare s malo najetyma kilometry co ma uz po zaruce abys ses nechytil do pasti placeni povinnych servisnich prohlidek. Moje auto nove by pri dnesnim kurzu stalo 670 tis, vzal jsem ho na splatky kdyz mu tahlo na 3 roky a melo 17 tis mil najeto, za 270 tis + dalsich asi 65 tis na urocich, potreboval jsem tehda pri studiu spolehlive auto. Za 3 a pul roku co ho mam jsem zatim zapatil jenom za vymenu dvou pruzin na technickych, jinak bez zavad, jo a jeste predni gumy. Jeste rok a pul splaceni, £154 mesicne a je moje, najeto zatim 33k mil. Mam to ted strasne blizko do prace, asi jenom mili a pul, to same do teska. Za benal utratim mesicne tak £12 max kdyz jezdim jenom prace / tesko....

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

No jo, jenže když nebude dost hloupých milionářů, nebudou ani tři roky stará auta :P

+1
-26
-1
Je komentář přínosný?

firem je dost. Třeba naše malinkatá firma o 20 zaměstnancích "produkuje" každoročně dvě tříleté ojetiny. Když si spočítáš, že je v ČR cirka 5 mio pracujících, hrubým odhadem má služebák každý 10., tak to hodí nějakých 160000 tříletých ojetin ročně.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

A tady v UK je to i tak, ze hodne lidi ma co tri roky nove auto, ale porad plati mesicne stejne...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jasněěě, jsou hloupí... a proto jsou milionáři :-)) ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Behemot, rozhodne nevidim ziadny prinos tahat sem cinske elektroprditka, ktore za nejaky ten rok zdochnu a bude sa tu len hromadit nerecyklovatelny srot. Cina je uz teraz jednou z najznecistenejsich krajin odpadom a exhalatmi aj kvoli tomu, ze vyrabaju a spotrebuvaju taketo lacne smejdy na jedno pouzitie. Myslim, ze vozit sem hromadu odpadu je to posledne, co by sme chceli. Za tu relativnu chvilku pohodlia, ktore to cinske elektroprditko v ramci svojej kratkej zivotnosti poskytne, to nestoji. Naproti tomu ta Tesla pre hornych 10 tis. bude fungovat a mat svoju hodnotu aj za 10 rokov. Je to dane konstrukciou a zodpovednym pristupom samotneho vyrobcu. Onedlho pride na trh X-kovy voz od Tesly, ktory bude rozhodne dostupnejsi aj pre bezneho smrtelnika a dam krk na to, ze bude mat porovnatelnu zivotnost ako S-ko.
Mimochodom, tu si myslim, ze Apple vela vody nenamuti. Kym sa oni za tych cca 5 rokov este len budu rozbiehat, Musk bude mat na trhu uz stvrty typ elektromobilu (ak pocitam Roadster, S-ko a teraz toto X-ko) a bude o dalsich 5 rokov dalej. Co v kontexte vyvoja elektromobility moze znamenat neprekonatelnu vyhodu.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Jen aby se to při průjezdu zatáčkou neohýbalo...

+1
+33
-1
Je komentář přínosný?

A aby šla vyměnit baterka :)

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

lol

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

lol, spise neohnulo, permanentne :-)

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

Tesla prebrala Applu nekolik zamestnancu a vznikl model S, no a Apple tak ted dela to same jim, otazkou je jak se to komu z nich povede dobudoucna, Tesla si to vyskousela na maloserii s Roadsterem a teprve pak se pustila do velkeho projektu kde je vse v jejich rezii, vyzkum maji s Panasonicem a staveji spolu i GigaFactory ktera ma zacit chrlit baterky jiz snad tento rok, nez Apple uvede jakekoliv auto (a ted nehodnotme jake bude) tak Tesla bude mit na trhu minimalne 3 modely a vlastni sit superchargeru v poctu nekolika tisic po celem svete (v roce 2017 jich ma bejt v provozu 2000 kusu s vice nez 10tisici stojany) a co si budeme nalhavat, infrastruktura dobijecek je alfou a omegou elektromobilu, stejne jako cerpaci stanice jsou alfou a omegou pro spalovaci/zazehove motory a bez nich by proste temer nikdo dnesni auto nemel, pro Apple asi neni problem do toho nalejt spoustu financi, ale tady proti nemu bude stat nejen dnes celkem mala Tesla, ale vpodstate vsechny automobilky co se o elektromobily snazi a snazit budou, treba BMW, Mercedes, Audi, Nissan, atd.... a co je mozna jeste dulezitejsi, po boku Tesly je nyni Google

http://goo.gl/fH0H9w

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Spálením 1kg PHM získáme necelých 12kWh energie , i ty nelepší baterie dneška nedokáží z kg dát více než trapných 100Wh. Jinak řečeno rozdíl více než dva řády. To je ten důvod proč auto s 50kg nafty ujede i 1000km a elektromobil s více než půltunovou baterkou stojí po 100km. Naděje na nějaké razantní zlepšení v podstatě není, již při dnešní mizerné hustotě energie trpí Li-xx baterie problémy se stabilitou a občas shoří, zvyšte hustotu energie a stabilita bude klesat s druhou mocninou.
Energie v PHM je tzv. primární energie, tedy energie, kterou těžíme, elektřinu musíme vyrábět a v drtivé většině případů spalováním primární energie. Příklad z ČR nejmodernější uhelná elektrárna v ČR (zatím rozestavěná) za hodinu vyrobí 650MWh na to spolkne 700 tun uhlí a pokud zanedbám nabíjecí a přenosové ztráty tak v autech udělá stejně práce jako nafta která se vejde do krychle o hraně něco přes 7m. Fakt ekologie jako svina :-).
Pokud bychom jen osobní dopravu v ČR chtěli převést na elektřinu museli bychom postavit 5 nových Temelínů a druhou paralelní elektrorozvodnou soustavu. Ta současná se budovala cca 100let.
Pokus udělat něco podobného jen na úrovni Evropy vy narazil na nedostatek paliva do potřebných nových jaderných elektráren, na Zemi prost není dost uranu pro takový experiment, teorie o thoriových a jiných reaktorech si nechte, nic takového za našeho života ve stovkách exemplářů existovat nebude. Podobné to je s zásobami Lithia, na světě ve známých těžitelných ložiscích je ho nějakých 20 milionů tun, a po světě jezdí více než 500milionů osobáků .... baterka váží 600kg a její životnost je max. 5 let. Zcel opomíjím, že zpracování lithia je jeden z nejekologičtějších procesů vůbec, o energetické náročnosti nehovoříc

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

To je v poho, postavíme slunečníky, větrníky, posbíráme prdy a je to doma...
A i kdyby to nestačilo, za dvacet let máme všude funkční fúzní elektrárny... to furt někde píšou, už zbývá jen takle malinko, aby měl každý ve sklepě tokamak. A taky nám to teda říkal profesor fyziky před čtrnácti lety... no, teda taky ještě říkal, že jim to taky říkali, když kdysi studoval. :-B

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

zajimave " i ty nelepší baterie dneška nedokáží z kg dát více než trapných 100Wh" tak proc maj teda lionky 150-250Wh na kg? treba baterky v Tesle S maji 220Wh na kg a opravdu nevazi 600kg jak tu opet uvadis, jako v predchozi diskuzi kde jsi to uvadel taktez

a s tema poctama to mas mimo i dal, ja myslim ze bude stacit jedinej odkaz http://energostat.cz/elektrina.html

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Snad 1000km s 50kg ujede nějaký turbíčkový 4válec s milionem kurvítek včetně předem mrtvého turba, s jednou osobou na palubě a to po dálnici tak 120km/h ….
Tesla s 80kWh baterkou ujede s dle US/EU 450-500km - spořiví maníci dávají 600 km.
Takže dle tvých hloupých slov tu je zlepšení kolik 400% ? 
Ta tvá primární energie spálí 20% do pohybu a zbytek uvalí do tepla, to de ta efektivita hodně do háje…
Ta tvá primár energie sežere kupu elektřiny pro těžbu, kupu elektřiny pro rafinaci, kupu elektřiny pro čítění a další ropu pro převoz…
A standardní blbost, pro eauta je třeba 57 nových Temelínů…toto říkají Norům už 15 let, světe div tesel a leafů mají jak nasráno, a na síť defakto nesáhli, vše to v pohodě sít zvládá…
Lithium, jen v ČR je ho pro Čechy kupa, další kupa na zemi a momentálně nevyčerpatelná zásoba "solí lithia" v oceánech.
Je to divné ale roadstery tesla mají víc než tvých deklarovaných 5 let ano majitelé hlásí 10-30% ztráty kapacity ale nikdo víceméně nehlásí víc.
A kupodivu tyhle "teslácké lotusy" jezdí všude včetně mrazivého Norska atd…
Nakonec představ že baterie a jejich části včetně lithia se již dnes recyklují a % recyklovaných částí jen stoupají…
Libí se mi jak lidi absolutně bez informací ví naprosto přesně úplně všechno…
Nebyli předci tvé rodiny náhodou jedni z těch co rozbíjeli za prům-parní revoluce parní stroje protože lidem berou práci, špiní vzduch a a jsou vůči koním neekologické..?

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

50kg = 60l nafty tj. 6l/100km, to dám po dálnici i se svým 3l BMW řady 5 a budu překračpvat povolené rychlosti.
Jasně jen to nesmí testovat nezávislý novinář, protože pak se v testu viz. NYT nebo Top Gear jaksi nezadaří a to si chudáci nemohli ani pustit rádio o luxusu jménem topení nemluvě.
Kolik že to v tom Norsku těch Tesel jezdí 5,10 nebo dokonce 20?
Proč lžete, v ČR není žádné bilanční ložisko lithia, čili v ČR se žádné lithium netěží a do roku 2030 těžit nebude. Teoreticky v ČR existuje jedno nebilanční ložisko a to jsou haldy na Cínovci, ale jde o ložisko nebilanční čili netěžitelné a to opomíjím, že těžba by byla ekonomická sebevražda. Podobné to je se solemi v oceánech, tušíte proč se to netěží, protože je to ekonomický nesmysl.
Když už rozebíráte ekonomiku těžby tak zde jsou jednoduchá čísla.
Všechny ty kupy energie vložené do ropy vedou k tomu, že v ČR stojí bez spotřební daně a DPH 1l nafty cca 17Kč, nyní méně. I když budu počítat s 35% účinností spalovacího motoru bude to ekvivalent 4,3kWh elektřiny. Pokud budu počítat velmi levnou elektřinu tj. 3Kč/kWh jsme na 13Kč jen za elektřinu. A kdepak máme amortizaci baterii? Jakmile do nákladů započítáme baterky v ceně bratru 300.000Kč zjistíme, že se mám to kapku zaseklo.
Absolutně bez informací a hlavně bez schopnosti s informacemi procovat jste spíše vy. Já bohužel jak na akademické půdě tak v průmyslu narážím na realitu. Viz například v předešlém příspěvku zmíněná kapacita 220W/kg. Krásný to marktetingový krasožvást, problém je, že tohle číslo platí pro baterii , která právě vyjeta z fabriky a ještě při 25C. Kupodivu podle všech norem by auto v ČR mělo jezdit od -20C do +45C (v realu -35 /60) a to už se dostaneme na kapacitu 150W/kg a když kapacitu změříme v 60% životnosti baterii jsme více méně na 100W/kg. Ne že by ro bylo podstatné, viz necelých 12kWh v kg PHM.
A to jsme zatím nezabrousili k nabíjení kdy auto natankujete za cca 120s a tuten elektrický zázrak nabíjíte hodin. Řeči o rychlo nabíjení nechme pro někoho kdo nemá technické vzdělání a neví co s bateriemi a jejich životnosti dělají tyto turbo režimy.
Když už jsme znímil znečištění, baterie tesly obsahují kobalt a tak hořící tesla rovná se ekologické blaho.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

chlapi nerste zbytecnosti, lithium je prechodna zalezitost, stejne jako ropa pro pohon osobni dopravy, baterky tak jak je zname dnes jsou jen prechodna zalezitost, stejne jako jsou prechodnou zalezitosti treba hybridy, soucasnym typum elektromobilu, respektive jejich baterkam davam tak max 20 let zivota nez prijde jiny typ nebo cerpani energie, i samotne ropne koncerny dnes vetsinu svich vydaju na vyzkum davaj do vyvoje ukladani elektriny, oba projekty kde jsem mel moznost delat vizualizace pro vyzkum baterii byl financovany z Emiratu :)

mimochodem v Emiratech vzniklo i prvni energeticky samostatne mesto (pro nas spise satelit) kam dokonce "nesmi" bezna auta se spalovacim/zazohovim motorem, je plne zavisle na obnovitelne energii ze slunce a vetru a pro pohyb v tom "meste" slouzi male elektromobily, je to i prvni co uvidite kdys v Abu Dhabi pristanete, staci hledat Masdar City, a podle prohlaseni to rozhodne neni konecna :) vpodstate kdys se nato podivame z nadhledu, tak dva celkem vyznamni dodavatele ropy na svete, se sami snazi prejit komplet na elektrinu, a ropu jen vyvazet, aneb Emiraty a Norsko, a nemalou snahu oto ma i USA, ac tam je to krapet slozitejsi :)

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

K beru palivo zpět, většina normálních lidí píše tekutá paliva v litrech ale budiž…
To že byl novinář idiot…ten článek jsem četl, bohužel jel v elektro autě a ne v ropákovi, zda dali instrukce z tesly že to auto nemá nádrž ne naftu nebo byl podplacen obrovský lobysystémem klasických automobilek, o tom moc neřeknu…je zajímavé že několik se tisíc majitelů jak tesel tak leafů tyto problémy nemá, jáká záhada, všude propraný čálenk problém 1 človíčka problémy má, xy lidí co to používá denně je nemá…aˇt si každý myslí co chce…
V roce 2013 v září prodali v norsku přes 300 tesel, tyto čísla každý měsíc od té doby pomalu stoupají, nissan leaf se tam prodává 2-3 lépe než tesla(aby ne, za cenu tesly jsou 2-3 leafy)
To je teoreticky za dva roky dost velký počet aut(důvod je šílená daň na spalovací vozy které silně znečištují ovzduší a navíc levná vodní energie v norsku a další bonusy lokality)
cca 50 tesel jezdí v čr, země nepolíbená nabíječkami, dotacemi a kupou dalších věcí které v okolních státech mají, nehledě na cenu nové tesly v čr to ujde…
Proč se netěží, na to mám pouze jednu odpověd, ca 30-50 let zpět bylo řečeno že ropa se ze kilomterových hloubek nikdy těžit nebude protože je jedna nerentabilní a protože to je příliš hluboko, nejsou na to technologie…a hle kde jsme s těžbou ropy ze dna dnes…
Co se týče "akademických" keců o wh na kg/km etc baterek do toho se nepouštím neb má znalosti vychází ze znalosti elektrojezdičů v čr, kdy nejeden z nich má najeto statisíce a to jak na sériových vozech tak home stavbách kde přesně ví co v tom autě je akolik toho ještě přežije…
Momentálně tesla provozuje síť "superčádžrů" kte lze cca 350km jízdy dobýt za cca 30 min.
Nevím zda to je turbo režim u tesly nicméně několik lidí jezdí a nabíji již více než dva roky u těchto nebíječek(cca 320A při 360V) a kupodivu všem auta jezdí, ubýtek kapacity nikdo nereklamuje...
Takže ne za 120s auto nikdo nenabijete, nicméně pro cesty na delší vzdálesti se dají tyto hamčurpauzy protáhnout a vůz tak pohdlně na další trasu dobít.A jinak popravdě ano doma z běžné zásuvky ho opravdu nabíjíte hodiny, ale to znamená dobíjet v noci, často za nižší tarif neb ulevíte vyrvnávačům v sítích.Ano baterie obsahuji ale jak často hoří baterie v eautech?
Jak často hoří, běžná auta, denně, ač řízeně, denně se v nich spaluje a tufíž moc ekologicky nehoří, kdo říká že ne ať mrkne k šikmoočkům ať jak vypadá smog, a když jde o ekologické blaho, ty cisterny brzdovek, chladivek, kapalin posilovačů a kdo ví čeho všeho co v e autech nahrazují emotorky to je úplná ekologie...…ps soráč za chyby..

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Vozy silně znečišťující ovzduší, to asi myslíte turbodiesely, že?

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

"spalovák" sice natankuješ za 120s, ale připočítej si k tomu ty prostoje kolem. Dojet k pumpě, vystát si frontu (stačí, že jsou obsazeny všechny stojany a jsi první na řadě), zaplatit. Bez problémů to dá 10-30minut u kterých musíš být.
Elektromobil? Dojedu domů, zaparkuji auto v garáži, připojím na nabíječku ... časová ztráta při zapojení kabelu? Asi 10 vteřin. Že se to nabíjí několik hodin? No a? U toho nemusím být. Se to nabije přes noc.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Heh, tak s tuhle logikou už není problém si jednou za čas nechat dovézt domů cisternu benzínu, nalejt to do 1000litrové nádrže a pak si to z ní tankovat rok hadicí. Žádný fronty, mám to za chvilku a eště navíc asi i levněj.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

No este je tu moznost, ze Apple kupi Teslu. Penazi na to maju dost. Este budu musiet zahojit Muskovo ego. (CEO Apple ?)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Když čtu komentáře články tady a jinde. Ropná loby, zázračné patenty v trezoru atd
To jsou ti li fakt tak hloupí? Nebo to jsou jen provokatéři najmutí lobisty?
Souhlasím s tím že auto na benzín/ naftu nemá budoucnost. Dokud někdo nevymyslí super baterie je to marné. Budoucnost je hromadná doprava napájené z jaderných elektráren. Jiná není bohužel.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Hromadná doprava, OMFG…další zbytečná existence co jezdí někam dělat zbytečnou práci na osmičku denně a klidně stráví dvě hodiny denně trmácením se v smradlavé socce? Super no.

Akorát jsou ostatní co potřebují občas někam něco odvézt a docela se jim hodí jet do práce 25 minut místo hodiny. O tom komfortu vůbec nemluvím.

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

To je trosku povrchni nazor.... Jake si to udelas, takove to mas. Kdyz jsem zil a pracoval v Praze jako PC technik pred 13ti lety, bydlel jsem na Zizkove a primo pred vchodem jsem mel zastavku jedenactky, Strazni... Na Vodickovu jsem to mel 20 minut tramvaji. Sem tam brzy rano, kdyz cesty byly prazdne, jsem si to daval z domu ze Strazni na Vodickovu i na bruslich :-)0Nekdy je auto zbytecny luxus a strasny plitvac a zrout penez, jindy je nezbytne... Ale to je ta nase zapadni civilizace. Jak rika Dalajlama "Cely zivot se porad nekde za necim honime jako psi, misto toho aby jsme si zaridili zivot tak, ze praci budeme mit blizko" Vim, ze to nejde pro vsechny takhle, ale jake si to udelas, takove to mas. A zvlaste v Praze a asi i v ostatnich vetsich mestech je hromadka super a auto si kdyz tak vzdycky muzes pujcit kdyz ho nutne potrbujes a porad usetris mega penize...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Ano, akorát pak přijde jakýsi haluz a pár tisíc dalších takových socek co nemaj na auto a začnou to s politikounskýma vepřema násilně ostatním měnit. To je snad trochu jiná situace, ne? A k tomu půjčování bych si tady vypůjčil jeden komentář odjinud…tyhle dementní fantasmagorické představy jsem jako socka co jezdila sockou měl taky. Akorát jsem si to spočítal a nakonec koupil ojetinu za pár peněz.

„A jako bonus pro zasmátí bych ještě zmínil tento "článeček", ten je výborný http://brno.idnes.cz/dalsi-firma-v-brne-provozuje-carsharing-f02-/brno-z...? c=A150210_2138416_brno-zpravy_daj

Představa že jedu někam MHD pro auto přes půl Brna, abych pak objel Brno tím autem, vyřídil si pochůzky a zaplatil za to několikanásobně víc než svým autem je vskutku kouzelná. A ještě byl omezenen tím, jestli vůbec to auto bude k dispozici. Ale možná bych pak mohl jezdit vyhrazenými pruhy, protože tato auta jsou z mně neznámého důvodu sluníčkovější než jiná, tak jejich provozovatelům nestačí jejich zisk a že mají auto zadarmo, ale chtějí i neodůvodněné výhody na úkor ostatních.“

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Lidi zkuste si to spočítat. Na netu jsem si našel nějaké auto s kapacitou 85kwh. Pro snazší výpočet to zaokrouhlím na 100 kw:
Nabíjecí cyklus 8 hodin - přes noc když spím.
To je nabíjecí výkon 12,5 kw. I když použiji 3 fáze je to pořádný kabel.
Tedy potřebuji zřídit přípojku 3x 25A. Nic levného.
Koukám z okna jen na jednom parkovišti je nějakých 50 aut. 12,5 kw * 50 = 625 Kw. A to je jen jedno parkoviště. Bohužel proud u nás není, naše firma nemohla rozšířit výrobu, protože nedostala navíc 1MW. A v celém městě bychom potřebovali desítky MW.
Další věc jsou kabely. Už se několikrát stalo že zmizely dráty pro tramvaje pod proudem, zakopané hluboko v zemi. Celé sídliště volně visacích kabelu to ráj pro sběrače kovů.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

zaokrouhleme to nahoru na nesmyslnou hodnotu kterou stejne vetsina elektroaut nema a nepotrebuje :D nejprodavanejsi elektroauto na tehle planete ma baterie 24kWh ;) dalsim a nejdulezitejsim faktorem je, ze elektromobily budou pribejvat postupne, ne narazove za jednu noc kdy se jako zazrakem ze vsech benzinovich a naftovych aut stanou elektromobily s cims pocitaji vsechny tyhle vypocty ;) nez tu bude jezdit podilem rekneme 10% elektromobilu, tak uplyne 15-20 let ;)

pak zapominas na to ze elektroauta maji svou vlastni nabijecku jiz na palube a je jen na vyrobci jak vykonnou poskytuje, od toho se odviji pak i cena nabijecek statickych, kuprikladu Nissan Leaf se ti z normalni domaci zasuvky nabije za cca 10 hodin, ma na palube nabijecku 6.6kW, takze limitem je zde ta samotna zasuvka a nikoliv nabijecna v aute, z taktez domaci cervene 3 fazove zasuvky (11kW) se ti nabije za 6 hodin a tady je jiz limitem palubni nabijecka ktera ma 6.6kW, a ted Tesla S (to je to cos nasel s 85kW baterkama) ta ma na palube 11kW nabijecku a nebo za priplatek dve, tedy dohromady 22kW nabijecku, z bezne domaci zasuvky se ti tak nabuje za strasne dlouhou dobu 22-25 hodin, z 3 fazove cervene (11kW) ale jiz za cca 8 hodin a z 3 fazove cervene (22kW ktera neni uplne bezna) se nabije za cca 4 hodiny, takze Tesla S ma vyhodu v tom ze pro rychle nabijeni ji staci jen vcelku levne reseni pomoci 5 kolikove 3 fazove cervene zasuvky 22kW, kdesto mensi elektromobily s mensima palubnima nabijeckama potrebuji pro rychlonabijeni externi rychlonabijecku, a to jsou ty stojany za 150-200 tisic (cena se udava vcetne vystavby parkovaciho mista a to se ne vsude deje) , pak tu jsou jeste superchargery ktere stavi po celem svete Tesla, ty maji 120kW nabijecku a jsou tedy schopne Teslu S nabit za necelou 1 hodinu, zpravidla je ale tech 120kW deleno mezi 2 stojany, takze realne kdys bude plne obsazeno, tak bude plne nabiti trvat asi hodinu a pul

no a aby jsme se dostali k te elektrine samotne a jejimu nedostatku, na cesky stav instalovaneho a vyuzivaneho vykonu jsem tu jiz odkaz dal, a CEZ (vyroba) a CEPS (distribuce) maji samozrejme plany a ty take uskutecnuji, jak nejen rozsirovat a modernizovali instalovany vykon v CR, ale i rychleji rozsirovali prave prenosovou soustavu, kazdy rok se v Cr svedne instalovany vyrobni vykon o cca 2MW (ackoliv rocne spotreba za posledni 3 roky klesala o cca 4GW rocne) takze do roku 2025 tu bude jiz takova infrastruktura ze nebude zadny problem ani kdyby tu jezdilo 200 tisic elektromobilu s prumernou baterii 50kW a byla na siti 24 hodin denne ;) tolik elektromobilu tu ale stejne nebude ;)

a jen doplneni, Ek tedz Evropska komise jiy podala navrh a ten se jiy schvaluje, ye bz ya prispeni EU a jednotlivich statu, melo na uyemi EU do roku 2020 vyniknout prey 250 tisic verejnzch nabijecek a pro Cr je tam kvota 13 tisic kusu, nic jineho totiz nema sanci elektromobilum pomoci v alespon nejakem rozsireni, ani lepsi baterie ani nic jineho, lidi totiz nezajima ze muzou dobijet z domaci zasuvky, protoze to muze jen nekdo kdo ma barak nebo garaz, lidi zajima ze muzou "natankovat" tam kde parkuji, nebo tam kde sasto jezdi, a to ve mestech jsou a budou parkoviste a v druhem pripade pak dalnice a odpocivadla na nich, a tam je potreba budovat infrastrukturu dobijecich stanic

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem to ted hodil do kalkulacky a vyslp mi ze pokud bychom chteli v nasledujicich 20ti lete nahradit vsechna auta na svete elektromobily tak pocinaje dneskem je treba v nasledujicich letech kazdych 5 dni spustit novou elektrarnu velikosti Temelina. Prenosovou soustavu ktery by ty vykony dokazala prenest si snad ani nedokazu predstavit. Musela by byt asi 200 x hustejsi nez ta dnesni. A to jsem pocital s tim ze elektromobil ma mensi spotrebu v KWh nez auto se spalovacim motorem. Tak to asi neklapne.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

nastesti se takovej scenar nestane, a to ani za 50 nebo 100 let, za 20 let bude zemekoule rada kdys tech elektromobilu bude tak 10-20% a bude to vpodstate +- i doba kdy by se mohli zacit pomalu uvadet z testovacich do beznych provozu jaderne reaktory 4 generace, zeme jako Nemecko, Norsko, Cina ale i treba Emiraty chteji mit vetsinu vyrabene eletriny z obnovitelnych zdroju, Norsko ma splneno, prez 95% elektriny maj z vody, nemecko jiz ma dny kdy prez 50% maj ze solaru a vetrniku, Cina pokulhava, ale projekty jako 3 soutezky jsou doslova famozni monstra (vodni elektrarna s vykonem cca jaky je instalovany v cele CR), Emiraty prechazi vzhledem ke sve poloze na solar

ono se musi zvazovat i takove drobnosti, jako ze se meni i treba architektura, kdy se snazi architekti mnohem vice o energeticky sobestacne stavby a dnes jiz ne jen ty male, i v oblasti velkych komercnich budov, kdy kuprikladu na mrakodrapech se testuji specialni vetrne "elektrarny" nebo solarni pruhledne panely ktere ve dne pusoby jako zatmavene sklo a vyraby elektrinu a v noci jsou plne pruhledna, solarni tasky na rodinne domy (kdyby kazdy dum v Praze mel takove pokryti strechy, tak v Praze nebude treba zadna externi elektrina) atd.... proste dobudoucna bude te elektriny dostatek, i tak je ale utopie si mysle ze ropa pro dopravu v tomto stoleti skonci, v tomto stoleti bude porad tou dominantni v doprave, jen elektrina proste zacne pomalu rust nad ramec dnesnich promile procent

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Vy to počítáte jak hudební průmysl ztráty prodejů. To pominu, že 12,5kW je 3x18A, což není zase takové drama z hlediska průřezu, běžná domácí prodlužka je stavěná na 16A. Měl byste vycházet spíš z reálně najetých kilometrů, a to zejména těch najetých na krátké vzdálenosti. Posílení rozvodné soustavy bude potřeba, tak v řádu 10-20%, pokud se dobře pamatuju.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Se mi libi vsichni co tady spilaji, kolik bychom potrebovali dalsich Temelinu, a pritom zcela ignoruji drobnosti jako http://reneweconomy.com.au/2015/solar-grid-parity-world-2017 a http://www.computerworld.com/article/2882762/apples-850m-solar-plant-roc...

Ano mate naprostou pravdu panove, v Apple sedi totalni idioti, kteri si neumi spocitat, ze na tom krute prodelaj...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Do konce století se lidská populace zmenší na max 2 miliardy lidí.
Války, nemoci, hladomory, nedostatek vody, přírodní katastrofy.
Jestli máte děti, dejte je na bojová umění, střelbu a kurzy přežití.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.