Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Apple navrhuje WebGPU API zastřešující DX12, Metal i Vulkan

"WebKit tým Applu tak navrhuje univrzální otevřené rozhraní, které vše sjednotí."

https://xkcd.com/927/ ;)

0 +1-1 Je komentář přínosný?

No nevím, za mě by stačilo dál využít jen "nový OpenGL", tedy Vulkan a šlapalo by to všude - Windows (i 7), Linux, Android.. Jen nevím, jak je to s podporou Vulkanu na iOS a MacOS...

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Pokud dobře chápu situaci (čímž se nejsu jistej a chce to hlubší výzkum), tak Vulkan je API na nižší úrovni než OpenGL nebo DirectX a přímo je nenahrazuje. Dělat pomocí něj nějaké vizualizace bude složitější (i když nad tím bude větší kontrola a míň magie) a proto nad ním vniknou nějaké mezivrstvy jako knihovny a enginy.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Těžko říct. Výhoda nových API je v tom, že nad ním má programátor větší kontrolu, pokud se vše opět schová do knihoven efektivita se zase ztratí

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ne nutně. Specializovaná knihovna nad low-level rozhraním klidně může být navržena pro výrazně vyšší výkon v té konkrétní aplikaci, pro kterou je určena (třeba zrovna ty vizualizace).

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Nechápu co tu v diskuzi řešíte, je to webGPU API. Chápu to jako náhradu za webGL. Díky tomuhle spojení to jednoduše vývojář napíše jen jednou a nemusí se starat jestli ten web otevíráte z win(dx12), macos(metal) nebo linuxu (vulkan). Mezivrstva zajistí překlad, přitom to bude stále efektivnější než webGL. Máte pravdu, že to je proti filozofii low level API když se vytváří mezivrstvy

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.