Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Battlefield 4 pro Mantle v prosinci, 14 dalších her od EA bude následovat, i pro APU

Plants vs. Zombies Garden Warfare
Johann Andersson z DICE vystoupil na Developer fóru, kde předložil několik novinek na téma API Mantle a jeho přijetí ze strany EA. Mimo to padla první zmínka o výkonnostním nárůstu oproti DirectX…

Zatímco AMD oficiálně uvádí tři novinky, kde je podpora Mantle potvrzena (Battlefield 4, Thief a Star Citizen), Andersson hovoří rovnou o (minimálně) 15 titulech, které od EA vzejdou. Krom Battlefield 4 jsou to například Star Wars: Battlefront, Dragon Age: Inquisition, Need for Speed: Rivals, Mass Effect, Mirror's Edge 2 a další.

ADS2013 Andersson Mantle 03

Krom těchto je na Frostbite enginu s podporou Mantle připravená hra z trochu jiného soudku: Plants vs. Zombies: Garden Warfare, která cílí na platformy s APU. S ohledem na Mantle tak mluvíme o modelech s integrovanou grafikou generace GCN, což je Kaveri (vydání v lednu), Kabini a Temash.

ADS2013 Andersson Mantle 02

Battlefield 4, který se stane první hrou s podporou Mantle, bude o jeho podporu doplněný v druhé polovině prosince. Nepřekvapilo by nás, kdyby DICE chtěla příslušný patch „nadělit“ k Vánocům.

ADS2013 Andersson Mantle 01

Konkrétnější informace prozradil Jorjen Katsman z Nixies, který pracuje na portaci hry Thief na PC. Zatímco DirectX 11 podle jeho slov vykazuje overhead kolem 40 %, je na tom Mantle s 8 % podstatně lépe; není prý nerealistické očekávat až 20% výkonnostní nárůst na Mantle-kompatibilních grafikách.

Sami předpokládáme, že konkrétní výkonnostní rozdíly budou velice závislé na konkrétním titulu, nastavení grafiky i sestavě (výkonu procesoru), takže by mohlo být nemoudré Katsmanem zmíněných 20 % zobecňovat nebo je vztahovat i na ostatní ohlášené tituly.

Zmínka o optimalizacích Plants vs. Zombies pro kombinované procesory APU nás přiměla k zamyšlení nad významem nového API v integrované sféře. Na jednu stranu lze říct, že procesorový výkon APU bývá vzhledem k výkonu grafickému (více než) dostatečný, takže snížení procesorové zátěže nemusí vést k výraznému nárůstu FPS. Na druhou stranu ale nemluvíme o samostatých subjektech - CPU a GPU, které by fungovaly nezávisle. Obě zařízení jsou totiž spojena sdílením jednoho TDP limitu, který se týká jak Kaveri, tak nově chystaných čipů jako Beema a Mullins. V tomto případě má snížení procesorové zátěže jako důsledek uvolnění určité části TDP, který pak může využít grafická část k dosažení vyššího výkonu.

Zdroje: 

AMD Developer Summit 2013

Diskuse ke článku Battlefield 4 pro Mantle v prosinci, 14 dalších her od EA bude následovat, i pro APU

Žádné komentáře.