Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Boeing začal s 3D tiskem částí 787, ušetří 3 milióny USD na každém letounu

Nejak nerozumim tomu, jak se da kov "tisknout". Chapu to jeste u plastu, ale kov? Pokud tedy se jedna 3d tisk "kovu".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stačí se zeptat strýčka :) např.: https://all3dp.com/metal-3d-printer-guide/

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

fascinujici , diky :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jinak běžně se používá tzv. sintrování pro výrobu dílů a forem ... https://www.youtube.com/watch?v=rEfdO4p4SFc

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jestli jsem dobre pochopil rozdily, tak laserove sintrovani je super na mensi presne dily, ktere se pak uz se obrabeji co nejmene. Nevyhodou je mala rychlost a tim padem i omezeni velikosti dilu a vysoka cena.

To co pouziva Norsk Titanium je vlastne neco jako kombinace CNC frezky, ktera ma misto nastroje neco jako TIG svarecku, ktera tavi povrch vyrobku a pridava se na nej roztaveny titanovy drat. Princip vypada hodne jednoduse, ale urcite bude extra komplikovane sladit vsechny promenne takovym zpusobem, aby z toho vzniklo neco homogenniho. Predpokladam, ze to cele musi byt dostatecne levne na to aby, se nevyplatilo frezovat stejny dil z titanoveho kvadru.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

On ten titan dává smysl i v tom, že je komplikovaně obrábitelný (vyžaduje spaciální nástroje), má vysoké teploty tání, takže obrobený materiál co je sice normálně recyklovatelný, ale stojí to spoustu peněz. A vůbec je drahý, takže použít jen množství co je třeba bude šetřit prostředky. Zajímavé bude, jestli to má stejnou homogenitu, pevnost a životnost jako odlitek, což je jistě to, co FAA zajímá nejvíce.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No a právě u té pevnosti a životnosti mám jeden velký otazník. V tom materiálu bude uloženo hodně pnutí, díky způsobu výroby. Určitě se nevyhnou nějakému popouštění pro rozvolnění vnitřního pnutí a případně žíhání kvůli povrchovým vlastnostem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

šD tiskárna je dobrý :D
ale minimálně pro tisk náhradních dílů to bude veliký!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak mám dolítáno. Do toho nevlezu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

:-D

Casem to vyladej.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Abych se toho dožil :-/

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Proč? Já bych se spíš obával necertifikovaných dílů (padělků), které nemají správné vlastnosti a dostávají se do oběhu. Součástky se našly i v Air Force One :-)

U zpracování titanu se naopak dbá na přísném dodržování postupu, protože nežádoucí příměs např.: vzduch, silně naruší strukturu dílu a ten se může vlivem vysokých teplot roztrhnout. Taková nehoda už byla zaznamenána a zdokumentována (United Airlines DC10 19. července 1989), exploze přerušila hydraulické systémy řízení.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Svařování hliníkových materiálu mívá nižší pevnost oproti původnímu materiálu. Cca 60% jestli se nepletu.
Je ale pravda že tiskem lze vytvořit tvary jinak nevyrobitelne a po optimalizaci může být díl lehčí a pevnější.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Kompozity nevadí? Už se z nich dělají i lopaky motorů. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jak slyším kompozit, tak se mi v kapse vždy otvírá kudla :) Kompozity vadí. Umí se velmi krásně lámat na únavu. Ono vyrobyt něco ze spékaného prášku a to tak, že to ohřeji pod tavící teplotu a ztlačím to, tak aby se do sebe zatavily hrany zrn. Fuj

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Preklizka nebo beton je taky kompozit...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jaka je odolnost a trvanlivost casti tiskle po kouskach?
Do toho bych mel celkem strach sednout.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A to ještě nevíte o tom, že se už delší dobu v konstrukci letadel používají místo hliníku používají kompozitní materiály :-(

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

je to vpodstate jeden velkej mikrosvar, pevnost bude dostatecna

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Za drtivou vetsinu nehod je odpovedny clovek, ktery neco zapomene, nebo je proste linej, nebo chce usetrit.Technika selhava vyjimecne.

Jinak toto bude dobry hlavne do budoucna pro tisk zbrani.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Toto je i není pravda. Pravda je, že člověk dělá chyby a může za věci jako řízený let do terénu.

Ale pravda je i to, že na člověka padají i chyby na jejich začátku je chyba techniky a každá technika má poruchy, denně jsou jich v letadlech tisíce - člověk je vrcholný supervisor, první se vypne autopilot, potom flight director, třeba protože vypadnou různé systémy, přístroje začnou ukazovat nesmysly a člověk by to měl umět pořešit i když za okny není nic k vidění. Je na to trénován, ale buď kvůli podcenění nebo dezorientaci (nejtěžší je vždy rozpoznat vo co go a jaký nacvyčený postup tedy využít). Ale holt se neřeší, že piloti denně vyřeší situce kdy "propotí uniformu", to jejejich job, řeší se, když selhají.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nastane chyba techniky tak nejspis nastala lidska chyba uz pri udrzbe.. a jestli se piloti potej tak je to spis kuli pocasi nez technice.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Toto je i není pravda. Pravda je, že člověk dělá chyby a může za věci jako řízený let do terénu.

Ale pravda je i to, že na člověka padají i chyby na jejich začátku je chyba techniky a každá technika má poruchy, denně jsou jich v letadlech tisíce - člověk je vrcholný supervisor, první se vypne autopilot, potom flight director, třeba protože vypadnou různé systémy, přístroje začnou ukazovat nesmysly a člověk by to měl umět pořešit i když za okny není nic k vidění. Je na to trénován, ale buď kvůli podcenění nebo dezorientaci (nejtěžší je vždy rozpoznat vo co go a jaký nacvyčený postup tedy využít). Ale holt se neřeší, že piloti denně vyřeší situce kdy "propotí uniformu", to jejejich job, řeší se, když selhají.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Toto je i není pravda. Pravda je, že člověk dělá chyby a může za věci jako řízený let do terénu.

Ale pravda je i to, že na člověka padají i chyby na jejich začátku je chyba techniky a každá technika má poruchy, denně jsou jich v letadlech tisíce - člověk je vrcholný supervisor, první se vypne autopilot, potom flight director, třeba protože vypadnou různé systémy, přístroje začnou ukazovat nesmysly a člověk by to měl umět pořešit i když za okny není nic k vidění. Je na to trénován, ale buď kvůli podcenění nebo dezorientaci (nejtěžší je vždy rozpoznat vo co go a jaký nacvyčený postup tedy využít). Ale holt se neřeší, že piloti denně vyřeší situce kdy "propotí uniformu", to jejejich job, řeší se, když selhají.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sorry za tripple post. Posílám to z velmi daleka a netuším proč se to naklonovalo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když tu už je řeč o 3D tisku.
Existuje nějaká 3D tiskárna, za rozumné peníze, která by šla použít pro tisk 3D modelů z kterých by se pak vyráběly formy pro voskové modely pro odlévání a to cele v "šperkařské" velikosti a přesnosti?
Nejde mi o šperky, ale asi to tak nejvíce přiblíží o co mi go. Takové ty RepRapy tak je tu hrubé a nepřesné

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud je v PC model, neměl by být problém vyfrézovat grafitovou elektrodu a na hloubičce udělat formu ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro tento konkrétní případ je to pro nás nepoužitelné,modelů a tím i forem je tolik, že by nás to finančně zruinovalo zvláště u toho co se pak realizuje v malých počtech.
Nicméně v jiném případě máme i modely s větší sériovosti u kterých jsme uvažovali o výrobě tvářením a tam by se ekeltro erozně obráběná forma mohla hodit
Máte představu na kolik vyjde výroba formy pro model řádově 1-2 cm3 ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No to je různé ... dle složitosti tvaru, přesnosti atd. Nástřelově cca 1500 kč elektroda + 1500 hloubení. Nepočítám železo okolo, případně doleštění povrchu atd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

existuju, len ta firma ma bisnis model formou clenskeho predplatneho do klubu

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

DIY SLA 3D Printer Kit (Moai) Review

https://m.youtube.com/watch?v=UTRUMETt9qY

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, vypadá to zajímavě, zkusím kontaktovat autory a pokud to bude splňovat to co tvrdí tak ....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na něco takové velikosti je výborný tisk ze světlem vytvrditelného plastu. Na trhu je několik řešení. Ty rychlejší používají projektor. Jinak litr materiálu stál +- 1000kč. Jedna z těch technologií je snad i nejstarší metodou 3d tisku (SLA) takže už nebude pod patenty stejně jako není FDM.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Přijde mi to jako navařený materiál na obrobeném kuse. Zajímalo by mně kolik za to platili doposud že tím tak ušetří.
Tahle metoda je sama o sobě celkem pomalá a problematická díky obrovskému pnutí co tím v tisknutém tělese vzniká.
proto to taky požívají jen na části dílů a stopro to nestačí navařit ale následuje ještě žíhání.
Viděl jsem už i pokusy s klasickým svařovacím agregátem ale prostě jak toho tma člověk navaří víc tak se to zdeformuje a držet to celé neustále nahřáté nebude sranda...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.