Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Canon představil 50Mpix full-frame zrcadlovky EOS 5ds a 5Ds R

Ten Olík má stanovenou doporučenou počáteční cenu 1099€ za tělo, takže cca 31 tisíc.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Me by zajimalo jak si povedou vuci fullframe Sony A7R 36Mpix :-) Ktera stoji kolem 50 tis kc telo? Jinak jakou to ma pri 50Mpix pixel pitch na full frejmu? Sem ted posledni dva tydny intezvivne prozkoumaval trh, porovnaval sensory, objektivy sample fotky, ceny, funkce, moznosti, vybaveni. A chvilku jsem i v ramci mojich financnich moznosti uvazoval na telem Sony A7, na kterou me presla chut kdyz jsem si precet specifikace na A7 II, ale ta je zase uz docela draha a tak jsem nakonec vratil zase na zem a necham si zatim olympa e-pm2 a panasonica G6. Kdyby ta G sestka mela senzor a JPG engine z toho olympu , tak by to byl dokonaly fotak pro me.

Prikladam foro porizene Olympem e-pm2 + Canon FD 28 f2.8, myslim ze se mi docela povedlo :-)

https://lh3.googleusercontent.com/-dpQIczX_EJU/VMkWlQOOgMI/AAAAAAAADSw/1...

+1
-21
-1
Je komentář přínosný?

Pixely vychazi na 4.00 az 4.15um

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"Tohle není zrcadlovka pro video lidi, to je pro fotografy"
Nesouhlasím, s Mk2 se toho natočilo až až a používala se právě jako levná alternativa k profi digi kamerám.
Jinak škoda toho 4k, all I to by byl celkem masakr, ač cena už je oproti minulé verzi fakt jinde :-/

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

S MK2 se toho moc natacet nedalo, je to odpad! Ale ano, i Trabant RS se muze ucastnit rallie a dat cestu kolem sveta :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

tak a ted uz jen objektivy s potrebnym rozlisenim a je to doma :D

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

No právě, ty objektivy. I špičkové objektivy budou na hranici, spíš mírně za. To aby člověk kupoval jen něco takového jako Canon EF 85mm f/1.2 USM L II nebo Canon EF 200mm f/2.8 L USM II . Za takovou výbavu by člověk pomalu postavil barák.
A to ještě nevíme jaké další vlastnosti nám nové snímače donesou. O zlepšení dynamického rozsahu si dovolím pochybovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nikon D800 ukazal, ze to s temi objektivy neni tak zhave. Canon posledni dobou slusne skla inovuje, pripadne je tu Sigma Art, tudiz objektivu bude dost. A treba Zminovany 200/2.8 II stoji 20 tisic, za to moc baraku nepostavite ;)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

To ano, byla to nadsázka takže uberu a říkám auto,ale jen s jedním objektivem si člověk nevystačí. Takže pokud vezmu cenu samotného těla 120k, k tomu EF 24-70mm f/2.8 USM L II jako záklaďák za 50k,dále EF 70-200mm f/2.8L IS II USM za dalších cca 55k jsme skoro na 220k a pokryl jsem 90% ohnisek, které běžně člověk využívá, teď odhlédnu od lovců zvěře či makro světa. Netvrdím, že musím kupovat zrovna jenom Canon (zmiňovaná Sigma Art je dobrá volba - mám, mohu potvrdit, že na té řadě něco je), ale na druhou stranu, vy by jste si k takovémuto tělu koupil něco co by jej degradovalo ? Mě vychází, že Canon možná teď uspokojil pár krajinkářů a když uvážím nový zajímavý objektiv 11-24 je to dokonalý doplněk do této sestavy. Čekal jsem teď něco jako 7DMIII jen v provedení FF (řekněme hodně vylepšená 6D) a né se hnát za 50MPix, které mi jsou tak na dvě věci. Osobně bych se klidně spokojil s rozlišením okolo 20MPix, ale raději větším dynamickým rozsahem.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ted uplne nechapu, o co vam jde. Ano, je to fotak pro krajinare. Ano, je unikatni a proto je drahy. Taky bude chtit kvalitni objektivy, ktere jsou take drahe. Coz vas z nejakeho duvodu trapi, prestoze to neni fotak pro vas (soude z prispevku). Asi tak to na me pusobi

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

DR neni to nejdulezitejsi. Zkuste se podivat kolik maji ktere snimace SNR... je to des a bida

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

No zrovna ve světě FF to není nejhorší. Ale právě Canon v DR za konkurencí zaostává, takže bych čekal že aspoň srovná krok a nová FF bude právě ten model, který to dokáže. Také jsem myslel (doufal ?), že se soustředí na 6D a vylepší jí podobně jako 7DMIII . Jenomže to by potom kanibalizoval svojí 5D, takže rozumím tomu proč to neudělal.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Mě to někdy přijde jako honba za chimérou. Měsíčně mi projde rukama stovka fotek z různých kamer a popravdě je dost těžké poznat, jaké a které firmy tělo to vyfotilo. Pozná se low end, ultrazoomy a kompakty to jo, o mobilech to snad ani nemá cenu mluvit, ale lepší třídy zrcadlovek jsou dosti vyrovnané a spíše lze pozorovat projevy vad objektivů. Ještě pře pár lety měly inverzní filmy kolem 6 EV a muselo to stačit (a na i profi fotografii stačilo). Dnešní špičkové kamery mají daleko více, resp. násobek a přesto se to někomu zdá málo? Jestli si někdo myslí, že bude mít kvůli o 2EV většímu DR konkurenční značky lepší fotky - nebude. Ano mezi 5 EV mobilu a 11 EV zrcadlovky rozdíl je, ale mezi zrcadlovkama je to tak nepatrné, že nemá cenu dělat nějaká "přestupní" harakiri.

Jsou jisté parametry těla co by se neměly přehlížet, ale určitě se vyplatí více vrazit do skel a nad nimi opravdu přemýšlet.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

1. Souhlas, skla jsou základ a často je to ten prvek, který ze špičkového čipu může udělat ve výsledku patlaninu (trochu přeháním).
2. Ano, uznám že z fotek z FF zrcadlovek a i APS-C jsou výstupy poměrně vyrovnané za běžných světelných podmínek. Ty rozdíly vyplavou při zhoršených podmínkách - slabé osvětlení, velké kotrasty (typicky divadlo, koncerty, svadební fotografie). Jenomže to by jste musel srovnávat přímé výstupy v RAWu aby ty rozdíly byly viditelné. Ta matematika okolo zpracování obrazu je potvora, takže ledacos se dá zamaskovat a v JPG to až tak není vidět (co je svým způsobem dobře). A ten DR dává prostor si s tím světlem pohrát a současně umožňuje se víc soustředit na objekt namísto hledání jak to vyfotit aby to světelně vyšlo na jednotku. Ani se nesnažím tvrdit, že zvýšený DR je to nejdůležitější, jen chci říct, že když to dokáže Sony, proč né Canon. Proč se Canon žene do megapixwar namísto vylepšení svých produků nad úroveň konkurence ?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Popravdě proč to Canon nemá a Sony jo by mě také zajímalo, ale holt je to složitá technologie a není nic divného, když se jednomu nedaří dosáhnout stejných parametrů jako druhému. Případně tam může překážet i nějaký patent, nevím. Kdybych se dnes rozhodoval kam jít, tak by to asi byl Nikon, ale důvod proč rozprodat drahou Cannoní výbavu to není ani omylem (v mém případě třeba od 5D MkII). Pentax jsem měl filmový, tam byla spokojenost, u digitálu zase až tak nevím, no (i když těla jsou dost dobrá).

Ad 2. na koncertech také tu a tam fotím a třeba dle mých pocitů mě 5D MkII víceméně neomezuje. Stejně je to kontrast stále mnohem převyšující rozsah fototechniky, případné jedno dvě EV navíc na tom nic nezmění, takže záleží kam si to já usadím. Co je daleko větší omezení je často nutnost převádět distribuční fotky do sRGB a 8 bitů (zpracovávám v 16bit Profoto), což s výsledkem nadělá šílenou paseku. Přeci jen se dnes hodně svítí LED a ty produkují velmi výrazné, syté červené a modré odstíny a pak je smutné, že to jde vyfotit, ale jen omezeně to jde reprodukovat (bez speciální výbavy).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Díky za mínusy, ale raději bych si přečetl argumenty, kdy se tedy vyplatí mětit sakum prdum celou fotovývavu kvůli tomu, že konkurenční značka má čip s o něco lepším DR nebo nějakou jinou fičurku. Jinými slovy vyhodit z okna 50 - 100 000 tisíc - podle toho za kolik se ta stará výbava dá prodat. Mě to prostě smysl nedává a raději bych to vydal za lepší objektivy, což bude mít přínos po všech stránkách a ve všech situacích. Pokud má ke kameře někdo jen seťák, tak to má jednodušší, ale na druhou stranu pak tuplem nechápu, že se raději nekoupí lepší skla.

Každý svého štěstí strůjcem, ale argumenty by mi pomohly pochopit jednání.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Honba za stále se zvyšujícím počtem Mega pixelu na fotografii je nesmyslná, pokud z těch snímků nebude někdo dělat fotografie na celý 15 patrový panelák. Normální fotografie nepotřebuje tolik Mega pixelů.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Děkujeme, žes nám to objasnil, náčelníku :-D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

normální??? fotografie? Vas ist das normalny??? ;-) Ale potřebuje! 24MPg na APSC je při dobrém skle využito a FullFrame klidně snese 50-100 MPx :-) (dle skla) Potřebuji to jak na výřez tak to má smysl i na stále vyšší Mpx monitorů!!!

Apropo, i když jsme koukali na ani né 1MPx (1280x1024px) monitory, byl rozdíl mezi 2Mpx a 8Mpx fotko uvelký rozdíl! Vidím to dnes na 42" UHD , kde vše pod 20Mpx je propadák! Hnus. :-( A to je "jen" 8Mpx ten můj monitor :-)

A bude "hůř" ;-) a to , valí se na "nás" 8k!!! :-) Věřím tomu, že vnoučata budou koukat na moje fotky na 100k monitoru přes celou stěnu!!! obejváku. Nebo vše moje dílky nakonec smažou, s tím že je to nudný a hnus obraz a bude "vymalováno" :-))

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.