Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Catalyst 13.8 s CrossFire Frame Pacing a OpenGL profily

AMD Radeon HD 7990 - Obrázek 1
Catalyst 13.8 nejvíce zaujmou dvě skupiny uživatelů: Uživatele duálních Radeonů nebo jednočipových modelů v CrossFire konfiguraci a pak hráče OpenGL titulů…

Primární novinkou srpnových Catalystů je podpora pro technologii CrossFire Frame Pacing, která slouží k úpravě synchronizace renderingu dvou (či více) grafických čipů v AFR režimu. Uživatel tak může volit mezi latencemi a pravidelnější snímkovou distribucí. V defaultním nastavení je Frame Pacing zapnutý, lze jej globálně vypínat / zapínat nebo pomocí profilů zapínat či vypínat v závislosti na aplikaci. Podporované jsou DirectX 10 a 11 aplikace a rozlišení až po 2560×1600.

Dále byla upravena podpora OpenGL - krom kompletního OpenGL 4.3 feature-setu jsou k dispozici nové OpenGL profily. Ty umožňují používat různá nastavení pro jednotlivé aplikace, což mimo jiné znamená, že v pravidelně vydávaných profilech CAP budou zahrnuté i vylepšení a bugfixy pro OpenGL hry.

Z dalších novinek můžeme jmenovat až 7% zvýšení výkonu v Metro: Last Light na Radeonech řady HD 7000 nebo novou funkci Catalyst Control Center pro systémy využívající technologii Enduro - CCC nyní zobrazuje, které aplikace jsou defaultně spouštěné na „úsporném“ a které na „výkonném“ GPU.

AMD také vyřešila nestabilitu CrossFire konfigurace, která se projevovala na některých deskách s čipsetem 970, dále byla zlepšena stabilita na Radeonu HD 7790 a vyřešené poškození kurzoru, které se mohlo objevit při velmi rychlém přejíždění kurzorem přes hranu okna.

V rámci Linuxu došlo k vyřešení stability Source Enginu na výkonnějších GPU v režimu Enduro, řadu oprav a optimalizací pro software Maya, zvýšení stability a výkonu Unigine Heaven (OpenGL), opravy obrazových anomálií v Left4Dead2 a několika drobných bugů. Přibyla podpora Kernelu 3.10.

Stahovat můžete na oficiálních stránkách:

Diskuse ke článku Catalyst 13.8 s CrossFire Frame Pacing a OpenGL profily

Pondělí, 5 Srpen 2013 - 10:32 | Richmond | Jasně, pak to jde ještě přes DAC > monitor/...
Pondělí, 5 Srpen 2013 - 10:18 | webwalker | Složený obraz z více snímků ti vzniká až při...
Pondělí, 5 Srpen 2013 - 09:54 | Richmond | Ne tak docela. On je inputlag jak ten se vstupním...
Pondělí, 5 Srpen 2013 - 09:11 | no-X | Mícháš jablka a hrušky. Inputlag je časový rozdíl...
Neděle, 4 Srpen 2013 - 23:15 | Richmond | A ještě jeden postřeh - při nastavení obnovovací...
Neděle, 4 Srpen 2013 - 23:00 | Richmond | Mě se to třeba osvědčilo u SHIFTU na klávesnici,...
Neděle, 4 Srpen 2013 - 22:34 | webwalker | U 60Hz monitoru a framerate nad 60 fps je vždy...
Neděle, 4 Srpen 2013 - 20:00 | Richmond | Prakticky měřili zda jsou snímky vykreslovány...
Neděle, 4 Srpen 2013 - 13:27 | j j | Funny je, že sama AMD prohlásila, že preferovala...
Neděle, 4 Srpen 2013 - 00:38 | Radek Liška | Veselé :-) A tady to píšou sice bez klíčového...

Zobrazit diskusi