Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k DICE se pochlubila vlastními výsledky v Mantle, AMD uvedla kachny na pravou míru

Všechno super, jen to zatím má pár mušek, tedy spíše jednu masařku. Včera jsme to testovali v MP na několika PC (mix 3 posledních generací i7 a R9 280X a 290, poslední Cat 14.1beta1.6), a došli k závěru, že OK, ale čas od času se to zalaguje naprosto neskutečným způsobem - FPS padnou až na úroveň cca 10-15FPS, jednoduše slideshow. Takže všichni přešli zpět na DX11 renderer.

Nicméně ten potenciál tam je, na "žravějších" mapách je příspěvek Mantle viditelný.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zajímalo by mě zda se s tímto jevem setkal ještě někdo jiný. Může to dělat ovladač (mluvíme tu o vůbec první verzi),

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

je 5 lidí málo? ;-)

Dělá to naprosto náhodně - mně to např. s i7-2600K + 280X udělalo jednou, jiným to dělá častěji. Podotýkám, že BF4 hrajeme hodně a často.. A vypadá to jako by se "seknul" CPU.

Souhlasím, že to dělá nějaká komponenta - ovladač, ale klidně to může být i problém samotné hry - ostatně je to ještě beta a první veřejná k tomu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Robi mi to to iste, obcas to trhne cele. Phenom X6 1090T@4GHz a Asus R280X

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Děje se mi to samé. Mám sestavu s i7 870 4x3.6 GHz a HD 7950 Nárust FPS tak o 15% ale dochází k chvilkovým zamrzáním tak na půl vteřiny občas. Což dost kazí hru musel jsem se vrátit k Directu. Věřím, že to časem doladí ovladačema nebo updatem. Mohla by za to GCN 1.0 architektura. BF4 má být hlavně optimalizované pro 2.0

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

X

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

K řečičkám o DirectX - proč nešlo stejným směrem - co takhle myslet hlavou? DirectX je univerzální programátorské rozhraní, které sjednotilo práci se všemi typy grafických karet, není to ovladač ke konkrétnímu grafickému subsystému. Nemůže jít cestou Mantle. Cestou Mantle se teď může vydat Nvidia, když bude chtít. Spolu s AMD by mohly DirectX v podstatě odstavit. Ale to by management Nvidie asi musel překročit svůj stín a s některými diskutujícími tady by to asi seklo. :-)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Druha vec je jak moc to zkomplikuje vyvoj her. Ted to staci napsat pro directX + popripade mensi optimalizace pro nvidia a amd. Ale delat to cely v mantle, NV"mantle", a directX (napr pro intel) tak to dost prodlouzi vyvoj. JEste k tomu pridat opengl kdyz to neni jen ciste win hra a bude to maso. jen mantle jim trva prespat 2 mesice, kolik by to bylo kdyby se pridala nvidia.

S BF4 si davaj zalezet protoze to je ukazka technoogie, ale pokud budou muset psat vsechno 3x misto jednou tak z casovych duvodu na to muze pripadnou min optimalizace a budem tam kde jsme ted (pro dx jeste hur)

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

No, aby to přepsání do Mantle nebylo "one man show" :) nevíte náhodou kolik lidí na tom pracovalo? Navíc, pro toho programátora je to novinka, takže nebude všechno umět najednou. A 2 měsíce nejsou moc dlouhá doba - jak dlouho podle tebe trvá optimalizace pro Directx a i přes to s Directx je to pomalejší.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Optimalizace jsou vzdy casove narocny. Ale o to min na ne bude casu kdyz se bude muset optimalizovat 2(3) rozdilny kody. Kdyz je DX tak spatny maji ho zahodit a pouzivat neco jako mantle, ale univerzalne pro amd i nvidia. Toto tristeni na specializace na konkretni karty je sice na prvni pohled dobry z vykonostniho hlediska, ale silne omezujici do budoucna.

Dnes pokud by mel nastoupit dalsi vyrobce grafik, tak mu staci udelat dobrou DX kompatibilni kartu. Ale co za 5-10 let? DX budou opomijeny jako pomale, nebo uplne zaniknou, hry budou nasity primo na AMD a NV karty. Jakou bude mit sanci nekdo novy, s grafikou na ktere nic nepojede protoze vse je napsasy low level primo na konktetni znacky.
Zustanem u 2 vyrobcu na vecne casy. (nebo +1 a doplnte k tomu intel)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jak již někdo naznačil, DX ze začátku nepodporovala každá karta - a taky se dělalo v jiných api (opengl, glide).
Mantle je otevřená specifikace, nic nebrání nvidii v ní dělat, nic nebrání v ní dělat konkurenci. Je tu PS4 a xbox, jestli se tam nasadí Mantle a prosadí, tak bude jednodušší portace - stejně se prakticky každá hra dělala na Directx pro PC, Direcx pro xbox a ještě pro PS3, případně open gl pro linux. Mantle toto všechno může sjednotit.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Pokud bude Mantle součástí Enginu hry, tak nebude muset nic přepisovat. Problémy typu co popisujete jsou tehdy pokud technologii přidáváte dodatečně. Navíc to nebývá ani tak efektivní ale zato náchylné na chyby při implementaci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mantle také není "ovladač ke konkrétnímu grafickému subsystému", ale plnohodnotné univerzální API. Souvislost s GCN je pouze taková, že jde o první generaci, respektive architekturu, která jej podporuje a tudíž AMD vzala feature-set GCN 1.0 jako podporované minimum. Absence zpětné kompatibility ale nikterak neomezuje kompatibilitu s jinými architekturami, které budou disponovat minimálně stejnou technologickou výbavou. To se navíc nijak neliší oproti době nástupu DirectX - první verze Direct 3D také měla nějaké minimální požadavky a karty, které je nesplnily, prostě D3D akcelerovat neuměly.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Co tak nejaky clanek o tom, co to mantle vubec je? Psalo se o tom, ze nahrazuje nejakou konkretni vec v DX3D a ze ma v podstate kompatibilni rozhrani, takze hry se budou modifikovat jen minimalne. Dost by me zajimalo, proc tohle nevyvijelo AMD spolu s MS, aby podporu tohoto rozhrani pridali do DX3D. Tezko rict jak to je, podle me si nemuzou moc MS rozhodit, kdyz si u nich objednal tuny xboxu, taky by priste mohlo AMD ostrouhat .... podle me si tohle AMD nemuze dovolit ani v pripade, ze chce poskodit nvidiu a cely ekosystem univerzalnich API.
Je jasne, ze MS driv nebo pozdej odpovi updatovanou verzi DX(3D), ktera bude podporovat mantle.
Dalsi otazkou ale zustava jeste jedna velmi, ale opravdu velmi zahadna vec. Proc je o 40% rychlejsi, to se urcite neda svest na overhead ..... me a vlastne ani nikoho by nemelo prekvapit, kdyby se zjistilo, ze 80% z tohoto narustu delaji optimalizace (fejkovani) v driverech:) Uz jsme to zazili;)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nevím, kde se psalo, že nahrazuje něco v D3D (na DIIT to určitě nebylo :-). Reálně s D3D nemá nic společného, jde o plnohodnotné samostatné API, které D3D nevyžaduje.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

A nejake skutecne info od nejakych vyvojaru? Protoze kdyz jsem cetl prvni clanek (dokonce snad tady na cdr), tak se psalo, ze jde jen o nastavbu nejake casti, kde je to rychlejsi nez D3D.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Psali jen to, že je to low level api kompatibilní s DirectX a ne s D3D. Kompatibilní je patrně myšleno to, že je nutno udělat minimum změn pro to, aby engine podporoval i Mantle.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mantle je nízkoúrovňové API - je mezi hardwarem a programátorem. DirectX je mezi ovladačem hardwaru a programátorem, tedy o stupeň výš. MS to dělá z pohledu OS - tedy dát programátorům jednotné API pro ovládání libovolné grafiky s využitím ovladačů od výrobců. AMD to dělá z pohledu hardwaru - dát programátorům vylepšené API vylepšeného ovladače své grafiky. A nabízí ostatním výrobcům grafik, aby se přidali a napsali pro jejich grafiky vylepšené ovladače, které dají programátorům stejné API. Kdyby se o tomhle dokázali výrobci grafik kdysi dohodnout, nemusel MS DirectX vůbec psát.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

i5 5 GHZ 16 GB RAM HD7950 šlape jak hodinky zádné lagy. Ale vzpomínám se že některé servery dělali popsanou slideshow při aktivaci nebo chvíli po aktivaci levolution....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

cit: "Nárůst z 56,0 na 66,3 FPS v průměru znamená posun o 25,1 %"
Toto mi nejako nevychadza... Nie ze by na tom extremne zalezalo, len clovek tak nejak straca doveru k ostatnych udajom..

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jsem zvedavej spise na ukázky v pohybu, na první serii snimku je patrne ze s Mantle je nejen kratsi dohlednost, ale také se "mlha" vykresluje dále od kamery, zajimavej jev se také objevuje na listech palmy na leve strane, proto by bylo lepsi to videt spise v pohybu a ne jen jako staticke screeny

rozdilna dohlednost je patrna i na druhé serii snimku

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No, taky tam je trošku jiná perspektiva, aspoň mě to příjde :) ale to jsou podle mě všechno maličkosti. Ohledně te mlhy, mě se líbí ta, co je vykreslena Mantlem, ale to je jen můj subjektivní názor :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ta mlha je bug (píše Andersson na Twitter).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak na mojem stroju phenom x4 a HD 7950 v jedne scene z 60 na 120 a ve scene kde to jelo pod DX nehjur v cele hre tak z cca 20-30 fps tak pod mantle cca 60 fps

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.