Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k DirectX 12 přecijen přinesou i něco „nového“

to ze chteji "stihnout vanocni herni sezonu 2015" neznamena ze to vypusti na vanoce 2015, pokud by to vypustili na vanoce 2015, tak se prvnich her dockame tak v Q3/4 2016, takze vypusteni DX12 do sveta bych ocekaval spise na konci letosniho, nebo zacatkem pristiho roku, toliko asi k tem 6 letum

k tem 4 letum, necetl/neposlouchal jsem jejich prohlaseni cele, ale nezminili se spise o konzultacich? ja taky treba 3-4 roky dopredu konzultuju scenar s dalsima lidma, ale na samotnem scenari zacnem pracovat treba as po 2-3 letech kdy se vse vyjasni v tech konzultacich, takze me prijde ze tady se z toho zase dela ta predstava pro ctenare (nejen na Diit, ale uplne vsude) jako ze 4 roky na DX12 pracuji, kdy veskutecnosti to muze bejt tak, ze pred 4 rokama si nejaci lide z Microsoftu a Nvidie prohodilo par mailu o moznych navrzich pro DXx a Microsoft to zazdil s tim ze ted jeste ne a 4 roky nato nikdo nesahnul, a ted po 4 letech ale vpodstate hovori pravdu, protoze pred 4 lety nejaka konzultace probehla :D

dalsi mystifikum spise ze strany samotnych prispevatelu do fora je v tom, ze kdys se Mantle vyvyjelo 2 roky, kdy opet to jiste nebyl vyvoj kde by 10 programatoru nonstop sedelo pred monitory a datlilo kod Mantle, ale spise konzultovani a zkouseni, kde samotnej vyvoj je pak otazkou treba 3-6 mesicu nasledovana soucasnou zkusebni dobou kdy se to vpodstate ladi za pochodu na hrach kde je to updatovane formou patche a je to narocne hlavne v tom, ze puvodni navrh engine s tim zrejme nepocital

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

vydání DirectX 10: 30. ledna 2007 / první DirectX 10 hra: květen 2007
vydání DirectX 10.1: 4. února 2008 / první DirectX 10.1 hra: 8. dubna 2008
vydání DirectX 11: 22. října 2009 / první DirectX 11 hra: 23. září 2009

Nějak nevidím, že by prodleva mezi uvedením nové verze DX a první hry byla tři kvartály, natož rok, naopak se verzi od verze snižuje.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Je fakt ze to ze spomenuli 4 roky od zaciatku vyvoja neznamena ze na tom pracovali 4 roky kontinualne v kuse. To moze znamenat len ze pred 4 rokmi zacali nejaku diskusiu o tom ze tieto a tieto funkcie ktore neimplementovali do akutalneho DX by sa mohli dat do daslsieho a ze teda budu robit dalsiu verziu.
Co sa tyka spekulacii ohladom vydania DX a potom samotnych titulov, jednax Dx 10 vs 10.1 to su updaty vramci minoritnej verzie a Dx 11 tusim tiez neprinieslo az take zmeny oproti Dx10. Osatne vyzera to ze ani Dx 12 toho neprinesie navonok zasadne vela noveho, skor to budu zmeny vo vnutri. Vsetko bude zalezat od toho kedy bude dostupne SDK pre vyvojarov.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že je nepodstatné, jestli před 4 lety začaly diskuse na téma DX12 a před 2 lety diskuse na téma téma Mantle, nebo se 4 roky souvisle pracovalo na DX12 a 2 roky souvisle pracovalo na Mantle. Podstatné je to, že se Microsoft snaží vytvořit iluzi o tom, že DX12 se připravuje 2× déle než AMD Mantle (celkem to v době vydání bude ~3× déle), přičemž všechny dostupné ukazatele říkají, že je to nesmysl a ve skutečnosti začali situaci řešit někdy v loňském roce. Když AMD přišla s vyjádřením, že DirectX 12 neexistují, Microsoft na nich nepracuje a ani neprobíhají diskuse na toto téma, Microsoft to nevyvrátil, pouze vydal PR s pár marketingovými frázemi, které nic neříkaly. Navíc tehdy pár vývojářů potvrdilo, že se skutečně nic neděje, v materiálech od MS nic kolem DX12 není a ani žádné diskuse neproběhly. Nekonzistence dalších tvrzení ("DX12 vznikají na základě DX pro Xbox One" × "připravujeme je 4 roky") už jsou jen třešnička na dortu.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

kdys ctu nektere clanky o DX12 tak me spise prijde ze se to na ty 4 roky a nasledne 6 let celkove snazi natahnout prave tvurci tech clanku a ne Microsoft

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Promiň, ale údaj o čtyřech letech ani údaj o cílení na přelom roku 2015/2016 nejsou informace, se kterými by přišli novináři. Ti pouze dali dohromady oficiální vyjádření a poukázali na zjevné rozpory a absurdity, které výrobce vypouští.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

MIcrosoft uvedl ze by chteli stihnout herni vanocni sezonu 2015, a ty jsi napsal cituji "4. Kdy budou DirectX 12 dostupné? Microsoft cílí na hry vánoční sezóny 2015, takže mluvíme o přelomu roku 2015 / 2016."

tedy jako ctenar bych se domnival ze dostupne budou nejdrive na prelomu 2015/2016

ja jako clovek co se v oboru her pohybuje od roku 2001 a pracoval inhouse na nekolika celkem znamich a velkych hernich projektech od obou Mafii az treba po TestDrive Unlimited a videl a zazil to jak se s enginem prechazi na nove DX jsem jen napsal, ze predpokladam ze vydani DX bude klidne i o 1-2-3 kvartaly drive nez se tu snazis lidem psat ty, nic jineho

evidentne ti stejne jako jinemu oddbornikovi zacina vadit, ze ti lide z oboru zacinaj opravovat jiste drobne nedostatky ve tvich textech :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tazko povedat kde je naozaj pravda a je fakt ze z reakcii MS to zatial vyzera skor zasa na nepodarenu akciu ako v pripade predstavenia PS4 vs XboxOne. Objektivnu pravdu sa asi nedozvieme a mozeme len hadat co je za PR kecmi a na kolko su pravdive. Ja osobne by som to ale videl skor tak ze nVidia tlacila na DirectX , teda na novu verziu, pretoze pre nu je to dolezite aj z marketingoveho hladiska aby mohla predavat novy HW. AMD tento tlak az tak velmi nepotrebovalo/nepotrebuje, lebo jednak sa momentalne viac zameriava na APU a potom pre nu bola priorita XboxOne a PS4. A MS tak isto sa viac sustredil na Xbox ako na desktop. Preto by som sa ani nedivil keby tato iniciativa prave vychadzala skor od nVidie ako od AMD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

@aa bb: Jasně a diskutovali o tom jenom s Nvidií a AMD z toho vynechali... (rolleyes)

"And what sense would that make? If MS was doing a redesign of their API why would they exclude one of their biggest partners in that? The Four years thing I personally chuck up to nVidia working with MS as usual on graphics features, not to work behind AMD's back on a new API."

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

u vydani DX10 mas chybu, ja nasel November 30, 2006

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

V listopadu začala distribuce Vist OEM partnerům. Prodeje sestav i Vist (= dostupnost DX10 koncovým uživatelům) reálně začala 30. ledna.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

takze Vista nesla zkouset v testovaci verzi 5-6 mesicu predem? co to tedy ty miliony lidi meli doma na PC za release?

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

datum, kdy si domu stahnes nejakou testovaci verzi, se neda pocitat jako datum uvedeni plnohodnotne verze na trh

hadas se kvuli zbytecnostem, protoze oba dva mate pravdu ("oficialni" datum vydani bylo driv, ale "realna" dostupnost na trhu byla pozdeji)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

samotny Microsoft a nasledne i wikipedie uvadi November 30, 2006 , ale je me jasny ze je to proste spatne :D oni i ty Visty totiz byli uvolnene drive, a jen maloobchodne byli uvolnene az toho 30 ledna

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

hadas se kvuli zbytecnostem ;)

jo a 2 male poznamky:
ne vse co Microsoft vypustil byla vzdy nakonec pravda (zvlaste data, kdy bude co dostupne!)

Wikipedia neni vzdy 100% presna. (proc? protoze je tzv. "made by people" :-P )

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Docela by ma zaujimalo co by sa dalo este noveho, z hladiska grafiky a grafickych funkcii , priniest v 3d api. Prakticky vsetky funkcie, myslim tie ktore spracuvaju ako vertexy tak texely, su uz neni fixne ale robene cez shadery takze vyvojar si moze naprogramovat skoro hocico. Myslim ze do buducna uz mozeme ocakavat , co sa tyka zmien v 3d api, prave skor zmeny ohladom managementu, podporovanych formatov a predpripravy dat nez nejake zasadne zmeny v samotnej vizualizacii/grafike. Teda pokial sa nejak zasadne nezmeni pristup spracovania 3d sceny alebo samotnej grafiky (povedzme prechod na hw akcelerovane voxely).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mě by spíš zajímalo, jestli to bude zase jen WIN8 only. Protože Mantle jede i na Win7, což je mnohem lepší...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k tomu, že je více-méně potvrzeno, že DX12 budou vyžadovat WDDM 2.0, budeme možná rádi, pokud to nebude Win 9-only :-)

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Podľa mňa ho urobia spätne kompatibilné aj s WDDM 1.1.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Niekde som čítal, že by mal byť backportovaný na Win7, rovnako ako bol DX11 backportovaný na Vistu.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

No NVIDIA asi nebude iba čakať na nový DX či na čas kedy bude mať prístupné SDK k Mantle:

http://www.dsogaming.com/news/nvidias-next-driver-will-bring-massive-per...

Som zvedavý akým spôsobom to dosiahli a či to nebolo náhodou aj na úkor kvality iných nastavení.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Toho už vlastně dosáhli! A jak? No přeci na papíře :)
Cherry-picking testy v grafech, obzvláště pak u Star Swarm Demo!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kľudne to tak môže byť. Nebolo by to poprvé keby bola realita nakoniec iná. Veď pamätáme na Havok FX či Bullet cez OpenCL s peknými demami, ale reálne využitie nikde. Len pri AMD sa nejak berie za samozrejmosť aj to na papiery.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

MS s nVidiou a spolupracuju uz 4 roky na DX12? to je blbosť :D ved nVidia ledva podporuje DX11.1 a DX11.2 a aj to len cez ovladace, hardware to nedokaze a najnovsie maxwell karty, podla clanku na DIIT nezvladaju ani DX11.0...a oni uz 4 roky pracuju s MS na DX12 :D to je na smiech a hanbu :D

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Vidíš AMD to má v HW a je jej to na dve veci.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

otazka je, ci bude DirectX konkurencieschopne

AMD, Intel and Nvidia join forces to push OpenGL for games developers
OpenGL touted as offering up to 15 times faster performance
Mon Mar 24 2014, 11:55
Sharing a stage at the event in San Francisco, the three major chip designers explained how, with a little tuning, OpenGL can offer developers between seven and 15 times better performance as opposed to the more widely recognised increases of 1.3 times.
http://www.theinquirer.net/inquirer/news/2335867/amd-intel-and-nvidia-jo...

Otazkou je, kto tie kniznice programoval, ked su take strasne
.

Programátorské schopnosti absolventov klesajú, problémom je Java

Publikované 17.01.2008
Dva­ja pro­fe­so­ri z New York Uni­ver­si­ty sa v ob­šír­nej­šej roz­pra­ve za­obe­ra­li prob­lé­mom, kto­rý trá­pi mno­hých za­mes­tná­va­te­ľov v IT prie­mys­le: prog­ra­má­tor­ské schop­nos­ti no­vých ab­sol­ven­tov po­čí­ta­čo­vých vied sa pos­tup­ne zni­žu­jú. Pod­ľa nich za to mô­žu úvod­né kur­zy Ja­vy a skrip­to­va­cích ja­zy­kov.

Za pos­led­ných nie­koľ­ko ro­kov si Dr. Ro­bert B.K. Dewar a Dr. Ed­mond Schon­berg z NYU všim­li nie­koľ­ko ne­ga­tív­nych tren­dov pri vzde­lá­va­ní no­vých moz­gov v od­bo­roch za­me­ra­ných na prog­ra­mo­va­nie. V pr­vom ra­de sa v jed­not­li­vých štu­dij­ných prog­ra­moch pre štu­den­tov zni­žu­jú po­žia­dav­ky na ma­te­ma­tic­ké vzde­la­nie. Vý­voj prog­ra­mo­va­cích schop­nos­tí vo via­ce­rých ja­zy­koch po­tom štu­den­tov učí auto­ma­tic­ky pou­ží­vať veľ­ké kniž­ni­ce a špe­ciál­ne ba­lí­ky s kó­dom, ako­by prog­ra­mo­va­li z pred­prip­ra­ve­né­ho re­cep­tu[ku­chár­skej kni­hy]. Vý­sled­ným ne­ga­tí­vom pre sof­tvé­ro­vý prie­my­sel je ne­dos­ta­toč­ná zruč­nosť, naj­mä pre bez­peč­nos­tné a ochran­né úče­ly, kto­rá je na­vy­še prak­tic­ky na úrov­ni to­ho, čo po­nú­ka out­sour­cin­go­vý prie­my­sel

Prog­ra­má­to­ri ge­ne­rá­cie Y
Prob­lé­mom je údaj­ne naj­mä to, že v pos­led­ných ro­koch sa za­ča­la vo vy­učo­va­ní prog­ra­mo­va­nia pre­sa­dzo­vať Ja­va - ako pr­vý prog­ra­mo­va­cí ja­zyk, s kto­rým sa štu­den­ti zoz­na­mu­jú na za­čiat­ku svoj­ho štú­dia. Vý­ber Ja­vy za zá­klad štú­dia prog­ra­mo­va­nia to­tiž pod­ľa dvoch pro­fe­so­rov pria­mo os­la­bu­je prog­ra­mo­va­cie schop­nos­ti štu­den­tov, čo sa po­tom od­rá­ža na ich vý­ko­ne v kur­zoch oh­ľa­dom sys­té­mov a ar­chi­tek­tú­ry. Navr­hu­jú pre­to vzde­lá­va­nie štu­den­tov pod­po­riť sko­rým pred­sta­ve­ním for­mál­nych me­tód na za­čiat­ku štú­dia, kde zá­ro­veň prog­ra­mo­va­cie ja­zy­ky ma­jú cen­trál­nu úlo­hu pri vzde­lá­va­ní no­vých IT od­bor­ní­kov.
http://www.itnews.sk/spravy/produkty/2008-01-17/c87894-programatorske-sc...

VS studium v IT je v USA 4(Bc.)+2(ing.), cize ak predpokladame jeden rok zavadzanie reforiem v skolstve, t.j v roku 2013 dme mali prvych absolventov "generacie post Y". Vtedy sa zacalo vyvijat u Dice/AMD Mantle. Skoro by som povedal, ze tak zmena ma pozitivny efekt na vykon a odhalovanie slabin systemov a kniznic..

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Prepacte ale toto je teoretizovanie na urovni akademikov ktory v zivote nevideli prax. Jedna vec je jazyk, dalsia je kniznice/framework a posledna kompiler. To sa neda zovseobecnit ze java je taka alebo onaka. Prasit sa da v kazdom jazyku. Specifikom jit kompilerov (java, .net) je ze sa neoptimalizuje ani tak voci cpu ako skor voci konkretnej verzii vm. Ale cele to aj tak ide pod koberec v momente ked zamestnavatel povie ze toto a toto ma byt hned spravene. Proste vela krat sa krasne,optimalne , premyslene riesenia nahradzaju okamzitymi a funkcnymi a tam to vecsinou aj skonci lebo neni cas to doladit a nikto to ani neoceni (ani financne ani inak).
Hry su stale z hladiska toho co sa premelie v IT (financne) pomerne male a maju zasa opacne specifikum ze zasahuju snad do vsetkych discipln IT, preto sa v nich aj najrychlejsie objavia prave nedostatky aktualnych trendov. Ale inak mimo hier myslite ze niekoho nejak zurivo zaujima overhead grafickych ovladacov a zvlast opengl/directx ? Okrem 3d modelerov a ludi co pracuju s 3d grafikou uz asi nikoho. A aj tych to zaujima len do tej miery ze bude mat trocha rychlejsi, mozno, viewport v modelery, pretoze aj tak finalne renderi sa robia sw na renderfarme.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.