Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k EIZO má svůj první 4k monitor

http://direct.eizo.co.jp/shop/g/gEV3237-BK/ …cena je cca na úrovni Dellu UP3214Q (s 31.5″ IGZO panelem od Sharpu).

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

ked mi sem niekto postne 16:10 4k monitor tak mu dam cukrik

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

to sa bojim, ze 4k 16:10 monitorov bude minimum, ak vobec nejaky. Je to skoda ale necakam, ze sa vyrobcovia spamätaju.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jaké by měl mít monitor 4K 16:10 vůbec rozlišení?
Možnosti jsou:
1) zachovat 2x1080=2160 řádků a z poměrů stran 16:10 pak vychází: 3456x2160
2) zachovat 2x1920=3840 sloupců a z poměrů stran 16:10 pak vychází: 3840x2400
3) zachovat 2x2048=4096 sloupců a z poměrů stran 16:10 pak vychází: 4096x2560
Kterému byste dal přednost a proč?

EIZO se chystá ke konci roku uvést na trh 4K-monitor s rozlišením 4.096x2160.
To má praktický význam, protože přesně toto rozlišení se používá při profesionálním zpracování videa (postprodukci videa). Poměr stran je 1:1,89 (=19:10 = 16:8,4 = 17:9).
"Trefí" se do Vašich představ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

http://www.amazon.com/gp/product/B00006HS5R/ref=as_li_ss_tl?ie=UTF8&camp... trochu vintage, ale zase takovy klenot urcite doma jen tak nekdo nema :D

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No mě by nevadilo, že to má „jen“ UltraHD, protože se v tom dá provozovat FullHD v nativu bez interpolace. Ale podle mě nemá smysl pořizovat 4k display, dokud nevyjdou nové verze portů, které to budou podporovat nativně alespoň v 60 Hz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

DisplayPort 1.2 4K při 60 Hz podporuje.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To je pravda, ale ne každé zařízení má DP, skoro bych řekl, že jen grafické karty.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

A co by jste tam chtel pripojovat?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

15-pin VGA D-SUB ;-))

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Monitor EIZO EV3227 podporuje na svém HDMI-vstupu specifikaci 1.4 (květen/2009):
3840x2160@24 Hz / 25 Hz a 30 Hz - tedy obrazové frekvence pro "běžné" 4K-pohyblivé video, které dodávají "bežné" (myslím komerční) 4K-fotoaparáty nebo kamery.

Také na běžné prohlížení fotek nebo prohlížení textů jsou obrazové frekvence 24 Hz, 25 Hz a 30 Hz
u LCD panelů naprosto postačující.
Proč tedy potřebujete provozovat 4K-monitor na vyšších obrazových frekvencích?

Máte snad již k dispozici nějaké komerční videozařízení s novou specifikací HDMI 2.0 (publikovanou teprve před 11 měsíci - v září 2013) pro podporu snímkové frekvence 60Hz?

Nebo máte nějakou FPS-hru navrženou pro 4K-rozlišení, kterou byste chtěl na tomto monitoru provozovat?

Nemyslím to nijak "ironicky" - jen "v dobrém", abyste nečekal na něco, co vlastně nevyužijete nebo nepotřebujete ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejde přece jen o zobrazení videa. A tak frekvence obrazovky!!! - 24 Hz, 25 Hz a 30 Hz u LCD panelů NEjsou!!! vůbec postačující.

Něco jiného je malé fps zdroje videa, ale aby i obrazovka blikala neustále pomalu o jen 25fps/25Hz, to jste přehnal nemyslíte? :-(

Proto i v kině na promítačkách na filmový pás se zdvojuje blikání alespon zdroje světla (obdoba obnovování obrazovky) a to na 2x24fps zdroje videa (kvůli interferencím ideálně v násobcích fps zdroje videa) , čili závěrka tiká na 48Hz! a né na 24Hz... I když zobrazuje každý snímek 2x stejný ;-) , má to smysl!

Toho bych se bohdá nechtěl dožít - že mi bude blikat do očí obrazovka neustále!!! 25Hz potažmo 30Hz... :-) Když lidské oko potřebuje minimálně 50Hz!, aby nepotřehglo blikán zdroje světla - obrazovky (je to taková nosná základní minimální frekvence, kterou až následně modulujte videem třeba o 15fps... videem)

Však si to zkuste podtaktovat obrazovku monitoru z 60-ti Hz na jen 25Hz... Ale pozor! Nepoblite se po čase ;-)) A objednejte se již dnes u očního! :-(

A proč by pak obrazovky TV měly 50, 100, 200, 600, 700 a poslední dražší modely dokonce až 1000 Hz?! (přepočet fps je max do 200fps u i více Hz obrazovek). A nemyslím Hz podsvětlením to je dokonce v MHz ;-) , ale opravdu scan (obnovování) obrazovky! Stačilo by bnovování obrazovky, dle vaší teorie, i pro TV vysílání jen 50Hz (25fps prokládaně je 50polo-fps, čili 50Hz)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Obnovovací obrazová frekvence vs. vertikální frekvence vstupního videosignálu

Naprosto rozumím Vašim obavám ohledně nepříjemně "blikající" obrazovky monitoru. V minulosti si toho všichni už užili dost v souvislosti s blikajícím obrazem na klasických CRT-obrazovkách.
S příchodem LCD-obrazovek se samozřejmě ihned objevily otázky - jak je to s blikáním obrazu?
Je třeba si uvědomit, že princip vykreslování obrazu a tedy i jeho vnímání zrakem uživatele je u obrazovek typu CRT a LCD NAPROSTO ROZDÍLNÝ !

Obraz je na CRT-obrazovkách vykreslován DYNAMICKY - a to vždy celý snímek postupně bod po bodu – zleva doprava a řádek po řádku, když ještě předtím celá obrazovka na okamžik celá zhasne s příchodem tzv. zatemňovacího pulsu (jehož frekvence se rovná tzv. obrazové nebo-li vertikální frekvenci vstupního videosignálu).

U CRT obrazovek se tedy „Obnovovací obrazová frekvence“ vstupního videosignálu = "obrazové opakovací frekvenci“ (= frekvenci tzv. vertikální synchronizace),
Takže „Obnovovací obrazová frekvence“ tak přímo určovala, kolikrát se za sekundu obnoví celý snímek vstupního videosignálu a byla tedy také určujícím faktorem pro vnímání tzv. "blikajícího obrazu vykreslovaného na ploše CRT-obrazovek.
Proto se také výrobci monitorů a grafických karet v 90-letech snažili vyrábět pro dlouhodobou práci taková zařízení, která by byla schopná zpracovávat obrazové frekvence nejprve alespoň 60Hz, později 75 Hz a ještě později 85Hz-120Hz.
Máte tedy pravdu, že pustit na CRT-monitor vstupní videosignál např. s obrazovou frekvencí 24Hz by uživatel vnímal zcela určitě jako velmi "kmitající" obraz – což by dnes již bylo naprosto nepředstavitelné a nežádoucí (a upřímně si myslím, že by to snad žádného výrobce už ani nenapadlo).

Diametrálně rozdílná je však situace v případě LCD obrazovky:
Obraz je na LCD-obrazovkách vykreslován celý najednou (ne tedy postupně jako u CRT-obrazovek) a to z tzv. video-paměti, kam je postupně ukládán s frekvencí odpovídající obrazové opakovací frekvenci vstupního videosignálu. Rychlost změn obrazu na obrazové ploše, které je schopen LCD-monitor schopen stihnout ještě vykreslit , pak souvisí s celkovou rychlostí odezvy LCD panelu a odpovídá převrácené hodnotě této rychlosti odezvy. Pokud by se tedy teoreticky změnil např. u následujícího snímku zapsaného posléze do video-paměti monitoru pouze jeden pixel, pak se při obnově celé video-paměti projeví tato změna na ploše monitoru POUZE v tomto jediném pixelu (není to tedy tak, že by celá obrazovka zhasla – jako u CRT-obrazovek) a celý obraz by se postupně pixel po pixelu začal dynamicky znovu celý vykreslovat – v tom je ten podstatný rozdíl.)

Příklad: pokud by byl teoreticky do video-paměti LCD-monitoru ukládán statický obraz (tedy např. nějaký JPG.obrázek) vstupního videosignálu s opakovací obrazovou frekvencí pouze 1 Hz (tedy pouze 1x za sec.), pak by jej uživatel vnímal NAPROSTO STEJNĚ jako neblikající a tedy stabilní obraz, stejně jako při frekvenci 2Hz, 3 Hz … 24Hz, 25Hz, 50Hz nebo 60Hz. (obrázek je statický = beze změn a tedy beze změn rovněž ve video-paměti a na obrazovce by tak byly staticky vykresleny stále tytéž pixely).
Proč tedy mají digitální výstupní video-data např. z kamer frekvenci videosignálu 24, 25 nebo 50Hz a proč z grafických video karet 60Hz nebo 120Hz nebo dokonce 144Hz?

Samozřejmě to vůbec NESOUVISÍ S „BLIKÁNÍM“ obrazu na LCD-obrazovkách, ale JDE O SNAHU ZACHYTIT ZMĚNU scény (=rychlé děje) na vykreslovací ploše obrazovky.
Kdyby byl např. na obrazovce LCD-monitoru z jeho video-paměti vykreslován na obrazovce nějaký statický obrázek, který by byl ukládán do video-paměti pouze 1x za sec., pak bych to sice stačilo k tomu aby byl NEUSTÁLE (tedy bez přerušování a tedy bez blikání) zobrazen na ploše obrazovky, ale pokud by se nějak během té sekundy změnil obraz (např. by uživatel pohnul myší), pak by se tato změna neprojevila okamžitě, ale až s příchodem dalšího zápisu videosignálu do video-paměti LCD-monitoru – tedy v nejhorším případě by se pohyb myši promítl na obrazovce až po jedné sekundě – a to by si jistě nikdo nepřál.

Samozřejmě vznikla technická otázka, „jaká obrazová frekvence video-dat je tedy pro LCD-zobrazovače optimální“, aby byly vykresleny na ploše LCD-obrazovky pokud možno všechny rychlé změny reálné video-scény, tak jak by je vnímal uživatel, kdyby je sledoval přímo v realitě a aby přitom nedošlo k neúměrnému nárůstu objemu video-dat.
Pro LCD-monitory se postupně ustálily tyto opakovací obrazové (vertikální) frekvence vst. video-signálu:
Kancelářské práce na PC (text, tabulkové procesory, internet, psaní e-mailů): 30Hz, 50Hz nebo 60Hz
Prohlížení a zpracování fotografií: 30Hz, 50Hz nebo 60Hz
Pohyblivé video (film): 24Hz, 25Hz, 50Hz, 60Hz
Pohyblivé video (sportovní přenosy): 60Hz, 120Hz
Videohry (RTS = Real Time Strategy): 60Hz
Videohry (FPS = First Person Shooting): 120Hz (EIZO Turbo 240), 144Hz (BenQ)
Poznámka: u videoher vstupuje na scénu další pojem: „snímková frekvence“ – což NENÍ totéž jako opakovací obrazová frekvence (=frekvence vertikální synchronizace) a už vůbec ne jako „obnovovací obrazová frekvence z video-paměti LCD monitoru).
Frekvence snímků u videoher může být konstantní nebo se může v průběhu hry dynamicky měnit (dle typu scény a tedy náročnosti grafiky a dle výkonnosti grafické karty), což pak může vést v případě rychlých změn k „trhanému“ obrazu v případě poklesu snímkové frekvence scény např. na 30fps a opakovací obrazové frekvenci monitoru 60Hz.

Z praktických příkladů je tedy vidět, že opakovací obrazová frekvence LCD-monitorů NEMÁ absolutně žádný vliv na blikání obrazu (a to NIKDY), a ovlivňuje pouze schopnost zaznamenat rychlé děje a také schopnost dosáhnout určité kvality zobrazení rychlých dějů (např. ostrost obrazu rychlých scén) na obrazovce LCD-monitoru.
V praxi se však ukazuje, že skutečně kritické je pouze vykreslování rychlých scén zejména některých FPS-videoher, kde se uživatel může setkat se snímkovými frekvencemi až 120fps a více – a pak ovšem opakovací obrazová frekvence LCD-monitoru stejně jako další vlastnosti (např. způsoby zobrazení video-paměti) nabývají skutečně na důležitosti.
Pro běžnou práci však bohatě postačí opakovací obrazová frekvence max. 60Hz a pro některé činnosti (kancelářské práce, prohlížení fotografií) dokonce i poloviční – tedy 30Hz, což je výhoda v případě připojování velkých obrazovek s ultra-vysokým rozlišením (2560x1440, 3840x2160, atd.) na výstup HDMI stávajících grafických karet současných stolních-PC a notebooků, které ještě nepodporují (a ještě dlouho ani nebudou) podporovat specifikaci 2.0 (která umožňuje provozovat tyto monitory s vysokými rozlišením na vyšších opakovacích obrazových frekvencích: 60Hz a více).
Pro ty uživatele, kteří však z nějakého důvodu (prakticky jsou kritické jen video-hry nebo rychlé sportovní přenosy) potřebují na takovýchto monitorech dosahovat vyšších opakovacích frekvencích, je k dispozici vstup DP 1.2a, který podporuje jak proměnné snímkové frekvence, tak i opakovací obrazové frekvence do 60Hz. Vyžaduje to ovšem pochopitelně PC nebo externí video-zařízení vybavené právě tímto výstupem (DP 1.2a).

Proto jsem se Vás ptal, proč potřebujete čekat na monitor se vstupem se specifikací HDMI 2.0. Zda je to pro Vás v tomto okamžiku skutečně nutné. (Jinými slovy, zda máte PC nebo nějaké externí video-zařízení se specifikací HDMI 2.0 a zda budete provozovat aplikace /zřejmě video-hry s rychlými změnami video-scén/ - kde je vertikální obrazová frekvence 60Hz považována za minimum. Ve všech ostatních případech 60Hz nutných skutečně není).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

mi nemusite vysvetlovat fci osciloscopu - CRT TV neb su ze stare skoly (jen podotykam ze TV vykreslovaly prokladane ale CRT PC monitory progresivne a proto u jich 50Hz nestacilo a u diferencniho zobrazovadla - LCD staci i 50/60 Hz. )

A chapu ze na zobrazeni staticke foky staci u LCD i 1Hz ;-) Ale ja hejbam i mysi, anymuji se mi gify a flashove reklamy a koukam na video a poslesni dobou ne jen 24 25 a 30 fps ale i 50/60fps!!! progresivne!!!

a chci to tedy proto min. 50Hz, ze mi 25fps progresivne cili jen 25Hz, prlis trhany pohyb pro moje oci z blizka na vetsi obrazovce a proto ja sam vic jak rok tocim zrcadlovkou (neb kamery to donedavna progresivne neumely...) nativne do FullHD a progresivne o 50fps!

Kdo vudel realne uz necbude chtut mene! Vudeo neni jen eozlysebi detailu ale pohyb!!!

A ja radeji "jen" FullHD ale 50/60p nez 100k ale jen 10fps... To radeji fotim a mam 24Mpx i kdyz fps 0 ;-)
Staci takive vysvetleni procto chci a radeji si pockam?

Potrebuji PC s perspektivnim HDMI 2.0 nebo TV s DP, neb mam PC spojeno s monitorem a soucasne i s velkou TV, na ktere prezentuji videa i fotky znamym i klientum.

A pro rezim klonovani obrazu neni dobre aby byly obe zobrazovadla ruzneho rozliseni :-( ale pak potrebuji grafiku s dvemi DP a TV s DP nebo s jednim DP a pak DDMI 2.0!

Jinak nemam duvod draze!!! abgrejdovat z 2xLCD (37"+42") IPS FullDH obrazovek, co i kvuli videi diky bohu (diky TV od LG) umi nativne FullHD i 50Hz/50p - nativne FHD nektere TV dlouho neumely a monitory zas jsou jen TN nebo neumi 50Hz ale jen 60Hz = interferencni poskakovani cca co sekundu... :-(

No a idealne pak 4k ale 50fps + a radeji vice nez jen 50fps, jeli vice detailu a zpravidla i stale vetsi obrazovka, neb pak je phybovy skok kontury objektu ne napr 1cm ale 5 a taj by mel vetsi ibraz s vice dwtaily umerne vice snimkova

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Omlouvám se - rozhodně jsem Vás nechtěl nějak poučovat, ale z Vaší odpovědi - cituji:
"Něco jiného je malé fps zdroje videa, ale aby i obrazovka blikala neustále pomalu o jen 25fps/25Hz, to jste přehnal nemyslíte? :-("
jsem (možná mylně) nabyl dojmu, že se obáváte, zda obrazovka napájená videosignálem s opakovací obrazovou frekvencí pod 60 Hz snad nebude blikat, protože ta "blikat" opravdu z principu nebude.

A proto jsem se také ptal, jaké vůbec máte k dispozici zdroje videa (nebo zařízení, která by je generovala) v ultavysokém rozlišení (3840x2160) s opakovací obrazovou frekvencí 60Hz nebo vyšší, když požadujete po zobrazovači, aby taková videa dokázal zpracovat.

No a dle Vaší odpovědi soudím, že nemáte žádné a že zatím používáte jen FullHD-video (1920x1080@60Hz), takže dokud nebudete mít zdroj videosignálu 3840x2160@60Hz, tak nepotřebujete ani obrazovku, která by takový signál zpracovávala - jinými slovy Vaše věta z původního příspěvku: "já si počkám až budou zobrazovače s ultra-vysokým rozlišením umět pracovat se 60Hz video-signálem ztrácí význam a měla by spíše znít: "já si nejprve budu muset obstarat videokameru nebo fotoaparát, které budou umět generovat video s rozlišením 3840x2160@60Hz a pak si k tomu budu snažit opatřit odpovídající monitor" - nemyslíte?

Jinak mimo tuto diskuzi - i na monitoru s rozlišením 3840x2160 lze (bez interpolačního zkreslení) zobrazovat video FullHD 1920x1080@60Hz a dokonce i 1920x1080@120Hz (!)

Vzhledem k tomu, že specifikace HDMI 2.0 pro přenos takového Ultra-HD videa je poměrně nová, tak je otázka, zda se dříve na trhu neobjeví dříve komerční zařízení s DP 1.2 výstupem, protože téměř všechny monitory (stejně jako EIZO EV3237) již jsou nyní vybavovány vstupem s touto specifikací a mohou tedy na tomto vstupu již teď zpracovávat signál 3840x2160@60Hz - tedy to, co požadujete (aniž byste proto však měl nyní nějaký praktický důvod, protože takové video stejně nemáte k dispozici).

P.S.: Máte alespoň kameru (nebo fotoaparát) s výstupním konektorem HDMI 1.4 a ultravysokým rozlišením 3840x2160? Jestli také ne, pak nevím, o čem tu vlastně diskutujete (o tom co byste možná někdy chtěl mít v budoucnu na stole? - to je hezké, ale to je asi na úplně jinou diskuzi a na nějakém jiném fóru.
Jinak už nyní chystají vývojáři 4k-video s obrazovou frekvencí 120Hz - takže až se konečně dočkáte toho HDMI 2.0 na nových video-kamerách, tak to už dle Vás může být zase již pozdě a špatně, protože 120fps je samozřejmě více (a lepší) než 60fps - atd. - a život půjde dál ...

Je to podobný typ diskuze, jako "já si počkám, až to bude mít poměr stran 16:10" a když se zeptáte proč vlastně a jaké rozlišení by při takovém poměru stran by měl takový zobrazovač nabídnout, tak se v podstatě žádný smysluplný nebo praktický důvod nedozvíte - dokonce se nedočkáte žádné odpovědi - takže dotyčný "diskutující" chtěl asi jen tak něco "plácnout", aby řeč nestála ...

No a pro ty ostatní, co již nyní mají kamery alespoň s výstupním videosignálem 3840x2160@24, 25 nebo 30Hz - ale jen s výstupem HDMI 1.4 - je dobrá zpráva, že právě takový signál na novém monitoru EV3237 dokážou zobrazit :-).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Uvažuji tak proto, aby byl nákup nelevné grafiky i větší sakranelevné UHD TV a většího IPS 4k monitoru a taky nelevného, PERSPEKTIVNÍ!!! Tedy UHD nebo 4k chci zejména kvůli 24Mpx fotkám, a to že nemám zatím kameru o 50/60p ve 4k, neznamená , že ji mít nebudu a pak co?

A jasně že po DP vidíte i 4k v 60Hz, ale na monitoru! A co můj požadovaný druhý "monitor" - větší TV?! Ty DP, krom na světě jediné TV a již neprodávané od Panasonicu, nemaj :-(

Tam pak neuvidím ani FullHD ve 50p ale jen v 25p (a 60p ve 30p) anebo leda přepnout na nižší rozlišení na výstupu PC grafiky - "jen" FullHD, což do obrazovky nativně UHD udělá pěknou interpolaci a kostrbatý Windowsy ale i ztrátu detailů ve FullHD videu!... Fotky to taky zneostří a zblednou barvy!...

Viděl jste někdy FullHD video nebo HDTV 1080i/p na UHD TV?! Já nedávno ano a dávám blicí smajlík :-(

FullHD video na UHD TV má o poznání, i na první letmý pohled, horší!!! obraz i na nejdražších modelech UHD TV prej se supr upcailerem a kdesi cosi modré znebe kecy (jen marketing...) oproti vedle stojícím i levným i noname FullHD TV. :-( Z hovna bič neupletete a když, tak... Tedy že z mála více nevykouzlí a ještě to málo zkur....í :-( O jemném trhání obrazu nemluvě... :-(

Proto 4k nebo UHD odkládám u výstupu (zobrazovadlo) a raději budu dříve točit do vyššího rozlišení, neb jednak točím pro budoucnost a jednak má FullHD v záznamu rezervy a FullHD z 4k má smysl a je mnohem lepší viz plno ukázek nejen z YT i když 4k většina prohlíží typicky z YT a "jen" na FullHD monitorech/TVs.

Rozdíl je velmi znát, myslím rezervy FHD jsou vidět, když dáte do videoeditoru nejprve resizovanou fotku ze zrcadlovky s mnoha Mpx na 1920x1080px a TIFF nebo BMP nebo, ale jen velmi kvalitní, JPG a nenecháte to zprasit nekontrolovaně videoeditor, který stejnak na velké mnoha Mpx fotce skončí..., a dáte vyšší dat tok i jiné parametry výstupního videosouboru, to je pohoda :-)

Zkuste si to!, neb kamery silně komprimují a 18 až 50Mb/s je stále málo :-( a chtělo by to, kooor pro 50p,60p, alespon 100Mb/s! Pak se to dá klidně méně po zpracování, ale na záznam je do 50Mb/s a barvy 4:2:0..., málo :-(

Ale to je i o procesoru kamer/zrcadlovek a přehřívání již nyní a také o spotřebě aku i místa na paměť. kartě... Tedy o komerčním kompromisu, no :-/

Nebylo by pak třeba, pro ani náročné amatéry, za které se považuji, žádný 4k a stačilo by jen tak silně FHD záznam nekomprimovat - nešidit detaily ale i barvy - jen 4:2:0... , kdyby ksakru alespon 4:2:2! když už né ideálně 4:4:4 ;-) a fps (50, 60 ideálně 100, 120), i "jen" FHD ;-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pochopil jsem, že se ve volném čase zabýváte především zpracováním pohyblivého videa, takže chápu Váš požadavek na zobrazovače schopné zpracovávat video-signál s obrazovou frekvencí 60Hz a vyšší.
Já jen upozorňuji, že než budou běžně v nabídce TV nebo monitory s rozhraním HDMI 2.0 (4K@60Hz), tak to bude ještě nějakou dobu trvat a možná, že během toho čekání se objeví daleko více TV a monitorů s rozhraním DP 1.2a, které také podporují 4K@60Hz. Ostatně pro 4K-monitory to v podstatě platí již dnes a Vy sám jste již zmínil také první TV (Panasonic), který je vybaven konektorem DP 1.2a pro 4K@60Hz (tak jako dnes monitory).
Otázka je, co do té doby dělat? Nebudu si pořizovat 4K-monitor s DP 1.2a jen proto, aby se za dva roky, až si koupím 4K kameru pro 4K@60Hz případně neukázalo, že nemá výstup DP 1.2a, ale jen HDMI 2.0? Jenže kdo dnes ví, co bude za dva roky? Převáží DP nebo HDMI nebo budou obě rozhraní vedle sebe existovat paralelně? A co budou dělat mezitím uživatelé? Nic, protože budou pořád na něco čekat?
No - domácí uživatel může jistě čekat - proč ne, když se tím neživí. Profesionální uživatel však může začít pracovat s UHD již dnes. Profesionální videokamery pro 4K@(24Hz, 25Hz a 30Hz) jsou již k dispozici a dosud jsem neviděl žádnou negativní diskuzi profesionálů - že by se z takového videosignálu "poblili".

Jinak taky vůbec nechápu, proč by FHD (1920x1080) video mělo vypadat na UHD (2x1920 x 2x1080) nějak zkresleně nebo rozmazaně, když se jedná o celistvé násobky zobrazení a jednalo by se např, o podobnou nebo dokonce stejně velikou úhlopříčku obrazovky - např. 58"-60".
Up-scaler v případě celistvých násobků totiž nedělá prakticky NIC - jen každý bod zobrazí prostě vícekrát - konkrétně v případě signálu FHD na obrazovce UHD zobrazí každý pixel přesně 2x v horizontálním a 2x ve vertikálním směru. Výsledný obrazový bod pak bude složen ze čtyř pixelů ovšem jemnější obrazovky (jejíž obrazové body mají na stejné úhlopříčce dvojnásobnou hustotu), takže velikost výsledného pixelu FHD-videosignálu zobrazeného na UHD-obrazovce bude prakticky také zachováná.
Nechápu tedy, kde jste vzal, že obraz v rozlišení FHD bude na obrazovce s rozlišením UHD vypadat nějak nehezky nebo dokonce nekoukatelně (jak jste se vyjádřil "na blití"). To jste snad jediný od koho jsem takový názor slyšel.
(To byste musel porovnávat neporovnatelné - tedy např. FHD na 23" monitoru s FHD zobrazeném na UHD monitoru s úhlopříčkou 60". a dívat se na to ze stejné vzdálenosti,např. 1m - pak ano obraz FHD na 23" zobrazovači by ze vzdálenosti 1 m vypadal logicky lépe než na zobrazovači 60" - ale ne kvůli "dvojnásobnému přepočtu, ale kvůli menší hustotě pixelů na 60" úhlopříčce, takže ze vzdálenosti 1m by obraz působil "zubatě").

Jinak ovšem souhlasím, že kdyby se více zapracovalo na kompresních bezeztrátových algoritmech nebo na přenosech videa s menší kompresí a kdybychom měli již standardně k dispozici (alespoň ze satelitu) video v rozlišení FHD (1920x1080@120Hz), pak by to bylo možná logičtější a pro mnohé z nás přínosnější, než začít budovat nové - ještě vyšší rozlišení UHD s tím, že zatím je k dispozici v případě pohyblivého videa pouze s určitými omezeními (24Hz, 25Hz a 30Hz).

Na druhé straně - pokud se obě větve videa budou vylepšovat paralelně s blízkým cílem dosáhnout běžně např. na FHD@120Hz a UHD@60Hz, pak je to fajn a každý si "přijde na své".

Zatím každý, kdo si jednou prohlédl snímky s nějakou jemnou strukturou na zobrazovači s UHD-
rozlišením, tak Vám potvrdí, že rozdíl ve srovnání s FHD-rozlišením je prostě velmi markantní (mladí říkají "brutální") a že toto rozlišení má tedy budoucnost a svůj praktický význam a video není vždy jen o zachycení rychle se měnících scén. Dokonce lze bez nadsázky říci, že v mnoha filmech je naprostá většina scén víceméně "statických" :-).

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ano dost točím (svatby a kultur. akce, hudební vystoupení zejména a pod. , mám víc progresivně snímajících strojků, ale více a raději fotím!!! Viz. třeba tady: http://www.ulozto.cz/xJEfKYMB/laa-stoiber-havlins-ausstellung-zip ), a můj požadavek je ale 50Hz!!! né 60Hz.

Tak to samozřejmě ano, to o rozdílu FHU vs UHD, ale jen u jemnýho i zdroje! obrazu na UHD displeji to je supr, to se nepřu :-)

A porovnával jsem stejnou video FHD ukázku na cca 55" UHD TV se stejnou 55" FHD TV i cca 32" FHD TV a menší, aby to sneslo jakž takž srovnání a chápu i to, že na velké TV se pixely zdroje videa jen 2Mpx (FHD) jakoby rozředí a zvětší a zhnusní, to jsem samo bral v potaz. Na stejně velké TV byl ostřejší a plynulejší obraz na FHD TV na UHD to nebylo obecně zas tak nekoukatelný ale pro mě jo ;-)

A chci takový UHD TV , a samo pak jako monitor alespon 32"-37" velký a TV nad 65", a koukat na ně na obě díky jemnému UHD rastru z blízka, abych vytěžil jeho jemnost rastru i detaily ve zdroji obrazu, jako bych se pak díval z okna domu do krajiny ;-) , zejmény kvůli fotkám, kde moje 24Mpx fotky vidím zatím jen ve 2Mpx a to je i na 32" z blízka (cca 0,5m) i na současném mojem 65" SHARPu z cac 3m, velmi málo čili já tedy vidím velmi hrubý rastr :-(

A TV i jako PC monitor mám a rád bych opět, pro zaručený chod na 50Hz , neb 60Hz je v Evropě problematických pro TV i když 50Hz zase pro PC a monitory, které 50Hz nepodporují!!!!!!!!... Pro mě je 50Hz či násobky strategických nemusím koukat na jemné trhání + škubance a zlomy s odskoky v obrazecca po 1/50s u videa 50p potažmo po 1/25s u videa 25fps prokádaně...

doplněno:
Schválně, stáhnite si originál soubor ze mojí zrcadlovky , je opravdu 50p! (né jak deklarují samply na YT... nebo většina ukázek po editaci a špatném exportu... Takto zprasil progresív!!! ze zrcadlovky profistřhač: http://odsakeda.sweb.cz/Test_60D_720p_Pavel1.jpg ... a takto to dělaj z kamer s prokladem i bez amatéři běžně: http://eduard22.sweb.cz/proklad%C3%A1n%C3%AD.jpg ...) , jak vám to stíhá plynule i ostře stále i při pohybu!?: http://www.ulozto.cz/xooaZiT/sonyalphaa65edahome-mts

Mě to ty starší IPS LCD nestíhaj ideálně zobrazovat tu dynamiku pohybum :-( , ale barvičky zase jooo :-) Je to ale extrém takto mrskat "kamerou" a při závěrce tuším 1/3000 s ;-) (aby právě byly kontury co nejostřejší, nemázlé neb mázlýmy jaksi testovat zobrazovadlo i oči - postřeh i ten se totiž různí u lidí!, je k ničemu žeano)

A tady je PC monoscop - čili jemný přesně FHD rastry a ne hrubý jak pro SDTV... : http://www.ulozto.cz/live/xNajLfe/test-monoscop-1920x1080-h264-25fps-avi (samozřejmě nejprve stáhnout a pustit ve fullscreenu!)

Pakliže vidíte vpravo výše - pod bílou v pásku plynulého přechodu, jednpixelovou mikro šachovnici a né interferencemi zprasené - různé opakující se malé obrazce v té šachovnici, vidíte reálně FHD.

Viz screenshot - detail testovacího obrazce: http://odsakeda.sweb.cz/Mon01.jpg
a nesprávné zobrazení: http://odsakeda.sweb.cz/Mon02.jpg
Uvidíte to samo jen ve Fullscreenu na FHD obrazovce podporujeli Pixel Mapping 1:1 nebo na UHD monitoru jen pokud necháte reálnou velikost čili o půlku menší obraz to cca bude a Fullcreen nebo i menší velikost způsobí rozsypání obrazce - jeho jemných textur textu i jednopixelových mikrošachovnic a zejména vodorovných čar vpravo níže pod jedno a dvou pixelovými šachovnicemi.

No a spustit to přímo na ulozto.cz je přímo odstrašující příklad zobrazení videa bez ohledu na pixely podobně je to na YT i proto to mám jen na ftp a je nutné si to stáhnout! Je to samovýroba ze statického PC monoscopu ;-)

ještě doplněno:
Mám prosbu, mohl by jste (by jsi?) stáhnout ten orig. statický a ideálně (dle rozlišení grafiky) generovaný!!! monoscop (Testscreen) tady: www.programming.de/download/testscreens.zip a sdělit mi, jestli se vygeneroval správěně i na UHD monitoru, čili jestli podporuje i UHD rozlišení?
Neb je to již starší utilitka. Neinstaluje se spouští se přímo a má jen pár kB :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Běžné monitory podporují na svých digitálních vstupech (DP, DVI-D, HDMI) v naprosté většině případů pouze videosignály s obrazovou frekvencí 60Hz. Některé pak též poloviční frekvenci 30Hz.
Další frekvence - jako např. 24Hz, 25Hz, 50Hz atd. již podporují jen tzv. video-monitory, které jsou obvykle osazeny také obvody pro zpracování prokládaného signálu a tedy také obvody pro I/P konverzi z prokládaného signálu na progresivní. V některých případech dokážou vstupy zpracovat kromě RGB-video-signálu dokonce také navíc i YCbCr-video-signál.
Příkladem takových video-monitorů je např. řada EIZO "ColorEdge", kde právě např. 24Hz nebo 50Hz video (interlaced nebo progressive) není problém zobrazit.

Model EV3237 je primárně určen pro oblast kancelářské grafiky nebo CAD-systémů, případně k prohlížení sRGB-fotek, takže podporuje jen progresivní RGB-video-signály 60Hz nebo 30Hz.

Vzkaz pro ODSakEDA:
Utilitu na: www.programming.de/download/testscreens.zip - jsem stáhnul a vyzkoušel na 58" EIZO 4K-UHD monitoru, kde běžela v plném rozlišení 3840x2160@60Hz.
Zdravím a děkuji za vygenerování přínosné diskuze k problematice 4K-monitorů, se kterými se asi
budeme setkávat čím dál tím více (tak - jak klesají závratným způsobem jejich ceny :-) a s příchodem výkonnějších grafických karet, které toto ultra-vysoké rozlišení podporují).

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No takže evropských 50Hz je u PC monitorů problém a přitom na nich spousta lidí kouká na TV filmy v 25fps prokládaně čili 50Hz, nebo zpracocvávaj a koukaj na svá videa z videokamer!
To je mi paradox... A nikdo si téměř nevšim, jak mu to při pohybu "pěkně" (blbě) zobrazuje - často nejen poskakujíc ale i s vodorovným zlomem v obraze, to když nemaj G-synchro :-(

Achjo, ty blbá Evropo i se svými extra 50Hz-ci :-(( Svět je velký a většina!!! jede na 60Hz a Evropa má svý a není tak velký a zajímavý trh asi, aby to řešili extra pro Evropu u všeho u tak masově rozšířené techniky, jako PC monitor :-(

Nepotešil jste mě :-(

No, alespon že TV a PC TV/monitory to umí a nečučíme všecí! na trhanice i u TV příjmu :-)

Doufám, že se vám Testscreens libil a vidíte i jednopixelovou mřížku. (i jiné případné neduhy monitoru ukdyž jde o ideální neb generovaný obraze a né bitmapu... Jsem rád že funguje i na 4k :-) Dík za info.

Já s ním testoval všechny TV nebo monitory než jsem koupil nebo někomu doporučil. Někdy, zejména u TV , prozradil jaký je to šunt již u statického zobrazení a pomohl mi netrefit kozla.

Mám jej i jako videosekvenci, neb někdy funguje dobřes statický obrazec, ale né video! Někdy je to v nastavení již playeru, nebo někde cestou z grafárny do obrazovky se to pokaká a nezobrazuje přesně na 1px a rozsype to detaily i sytost barev! pak i v normálním videu z kamery nebo filmu, kde je to ale méně postřehnutelné.

Právě že se mi někdy nezdál obraz videa ( z mojí "kamery") u známých a netušil jsem jeli to jen můj subj. dojem. A šup testscreen z flashky a helemese - již statický natož video obraz rozsypanej!
Tak do nastavení grafiky nebo TV a pokus změny AR i jiné nutné změny až se to spraví, ale u některých známých s nevhodnými zobrazovadly (typicky u TV) s volbou AR pouze: 4:3 nebo 16:9 to ani nešlo!!!...

Tak zatím počkám no :-( A třeba za rok dva to pude pro evropský video i ve 4k(?) ;-)

Takže zatím do svého nového PC (Asus Z97-K + i7-4790K 4x4,4GHz) koupím "jen" GTX780Ti, ponechám 37" 10bit S-IPS FHD monitor/TV LG a 4k výstup ani 4k zobrazovadlo zatím neřeším :-(

Tak zatím zdar! A dík z obsáhlý pokec :-) (ne každý nervově zvládne číst delší reakce celé, natož technického rázu, mnozí mladší lidé umí akorát jen krátké a často vulgární výkřiky nebo dokonce jen osobní invektivy...)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Má smysl pořizovat 4k display, dokud nevyjdou nové verze portů, které to budou podporovat nativně alespoň v 60 Hz?

Obnovovací obrazová frekvence vs. vertikální frekvence vstupního videosignálu u LCD-zobrazovačů:

Někteří uživatelé mají neopodstatněné obavy z nižších opakovacích obrazových frekvencí LCD-zobrazovačů. Jejich obavy ohledně nepříjemně "blikající" obrazovky mají svůj původ obvykle v minulosti na základě s nepříjemných zkušeností s poblikáváním CRT-obrazovek.
S příchodem LCD-obrazovek se samozřejmě ihned objevily otázky - jak je to s blikáním obrazu?

Je třeba si uvědomit, že princip vykreslování obrazu a tedy i jeho vnímání zrakem uživatele je u obrazovek typu CRT a LCD NAPROSTO ROZDÍLNÝ !

Obraz je na CRT-obrazovkách vykreslován DYNAMICKY - a to vždy celý snímek postupně bod po bodu – zleva doprava a řádek po řádku, když ještě předtím celá obrazovka na okamžik celá zhasne s příchodem tzv. zatemňovacího pulsu (jehož frekvence se rovná tzv. obrazové nebo-li vertikální frekvenci vstupního videosignálu).

U CRT obrazovek se tedy „Obnovovací obrazová frekvence“ vstupního videosignálu = "obrazové opakovací frekvenci“ (= frekvenci tzv. vertikální synchronizace),
Takže „Obnovovací obrazová frekvence“ tak přímo určovala, kolikrát se za sekundu obnoví celý snímek vstupního videosignálu a byla tedy také určujícím faktorem pro vnímání tzv. "blikajícího obrazu vykreslovaného na ploše CRT-obrazovek.
Proto se také výrobci monitorů a grafických karet v 90-letech snažili vyrábět pro dlouhodobou práci taková zařízení, která by byla schopná zpracovávat obrazové frekvence nejprve alespoň 60Hz, později 75 Hz a ještě později 85Hz-120Hz.
Máte tedy pravdu, že pustit na CRT-monitor vstupní videosignál např. s obrazovou frekvencí 24Hz by uživatel vnímal zcela určitě jako velmi "kmitající" obraz – což by dnes již bylo naprosto nepředstavitelné a nežádoucí (a upřímně si myslím, že by to snad žádného výrobce už ani nenapadlo).

Diametrálně rozdílná je však situace v případě LCD obrazovky:
Obraz je na LCD-obrazovkách vykreslován celý najednou (ne tedy postupně jako u CRT-obrazovek) a to z tzv. video-paměti, kam je postupně ukládán s frekvencí odpovídající obrazové opakovací frekvenci vstupního videosignálu. Rychlost změn obrazu na obrazové ploše, které je schopen LCD-monitor schopen stihnout ještě vykreslit , pak souvisí s celkovou rychlostí odezvy LCD panelu a odpovídá převrácené hodnotě této rychlosti odezvy. Pokud by se tedy teoreticky změnil např. u následujícího snímku zapsaného posléze do video-paměti monitoru pouze jeden pixel, pak se při obnově celé video-paměti projeví tato změna na ploše monitoru POUZE v tomto jediném pixelu (není to tedy tak, že by celá obrazovka zhasla – jako u CRT-obrazovek) a celý obraz by se postupně pixel po pixelu začal dynamicky znovu celý vykreslovat – v tom je ten podstatný rozdíl.)

Příklad: pokud by byl teoreticky do video-paměti LCD-monitoru ukládán statický obraz (tedy např. nějaký JPG.obrázek) vstupního videosignálu s opakovací obrazovou frekvencí pouze 1 Hz (tedy pouze 1x za sec.), pak by jej uživatel vnímal NAPROSTO STEJNĚ jako neblikající a tedy stabilní obraz, stejně jako při frekvenci 2Hz, 3 Hz … 24Hz, 25Hz, 50Hz nebo 60Hz. (obrázek je statický = beze změn a tedy beze změn rovněž ve video-paměti a na obrazovce by tak byly staticky vykresleny stále tytéž pixely).
Proč tedy mají digitální výstupní video-data např. z kamer frekvenci videosignálu 24, 25 nebo 50Hz a proč z grafických video karet 60Hz nebo 120Hz nebo dokonce 144Hz?

Samozřejmě to vůbec NESOUVISÍ S „BLIKÁNÍM“ obrazu na LCD-obrazovkách, ale JDE O SNAHU ZACHYTIT ZMĚNU scény (=rychlé děje) na vykreslovací ploše obrazovky.
Kdyby byl např. na obrazovce LCD-monitoru z jeho video-paměti vykreslován na obrazovce nějaký statický obrázek, který by byl ukládán do video-paměti pouze 1x za sec., pak bych to sice stačilo k tomu aby byl NEUSTÁLE (tedy bez přerušování a tedy bez blikání) zobrazen na ploše obrazovky, ale pokud by se nějak během té sekundy změnil obraz (např. by uživatel pohnul myší), pak by se tato změna neprojevila okamžitě, ale až s příchodem dalšího zápisu videosignálu do video-paměti LCD-monitoru – tedy v nejhorším případě by se pohyb myši promítl na obrazovce až po jedné sekundě – a to by si jistě nikdo nepřál.

Samozřejmě vznikla technická otázka, „jaká obrazová frekvence video-dat je tedy pro LCD-zobrazovače optimální“, aby byly vykresleny na ploše LCD-obrazovky pokud možno všechny rychlé změny reálné video-scény, tak jak by je vnímal uživatel, kdyby je sledoval přímo v realitě a aby přitom nedošlo k neúměrnému nárůstu objemu video-dat.
Pro LCD-monitory se postupně ustálily tyto opakovací obrazové (vertikální) frekvence vst. video-signálu:
Kancelářské práce na PC (text, tabulkové procesory, internet, psaní e-mailů): 30Hz, 50Hz nebo 60Hz
Prohlížení a zpracování fotografií: 30Hz, 50Hz nebo 60Hz
Pohyblivé video (film): 24Hz, 25Hz, 50Hz, 60Hz
Pohyblivé video (sportovní přenosy): 60Hz, 120Hz
Videohry (RTS = Real Time Strategy): 60Hz
Videohry (FPS = First Person Shooting): 120Hz (EIZO Turbo 240), 144Hz (BenQ)
Poznámka: u videoher vstupuje na scénu další pojem: „snímková frekvence“ – což NENÍ totéž jako opakovací obrazová frekvence (=frekvence vertikální synchronizace) a už vůbec ne jako „obnovovací obrazová frekvence z video-paměti LCD monitoru).
Frekvence snímků u videoher může být konstantní nebo se může v průběhu hry dynamicky měnit (dle typu scény a tedy náročnosti grafiky a dle výkonnosti grafické karty), což pak může vést v případě rychlých změn k „trhanému“ obrazu v případě poklesu snímkové frekvence scény např. na 30fps a opakovací obrazové frekvenci monitoru 60Hz.

Z praktických příkladů je tedy vidět, že opakovací obrazová frekvence LCD-monitorů NEMÁ absolutně žádný vliv na blikání obrazu (a to NIKDY), a ovlivňuje pouze schopnost zaznamenat rychlé děje a také schopnost dosáhnout určité kvality zobrazení rychlých dějů (např. ostrost obrazu rychlých scén) na obrazovce LCD-monitoru.
V praxi se však ukazuje, že skutečně kritické je pouze vykreslování rychlých scén zejména některých FPS-videoher, kde se uživatel může setkat se snímkovými frekvencemi až 120fps a více – a pak ovšem opakovací obrazová frekvence LCD-monitoru stejně jako další vlastnosti (např. způsoby zobrazení video-paměti) nabývají skutečně na důležitosti.
Pro běžnou práci však bohatě postačí opakovací obrazová frekvence max. 60Hz a pro některé činnosti (kancelářské práce, prohlížení fotografií) dokonce i poloviční – tedy 30Hz, což je výhoda v případě připojování velkých obrazovek s ultra-vysokým rozlišením (2560x1440, 3840x2160, atd.) na výstup HDMI stávajících grafických karet současných stolních-PC a notebooků, které ještě nepodporují (a ještě dlouho ani nebudou) podporovat specifikaci 2.0 (která umožňuje provozovat tyto monitory s vysokými rozlišením na vyšších opakovacích obrazových frekvencích: 60Hz a více).
Pro ty uživatele, kteří však z nějakého důvodu (prakticky jsou kritické jen video-hry nebo rychlé sportovní přenosy) potřebují na takovýchto monitorech dosahovat vyšších opakovacích frekvencích, je k dispozici vstup DP 1.2a, který podporuje jak proměnné snímkové frekvence, tak i opakovací obrazové frekvence do 60Hz. Vyžaduje to ovšem pochopitelně PC nebo externí video-zařízení vybavené právě tímto výstupem (DP 1.2a).

Pro většinu uživatelů - kteří budou zobrazovače s ultra-vysokým rozlišením používat pro kancelářské aplikace, CAD, prohlížení fotek a přehrávání běžného pohyblivého videa (ne herního videa s extrémně rychlými změnami scén) je tedy velkým přínosem, že je možné tyto zobrazovače BEZ PROBLÉMŮ a IHNED připojovat ke stávajícím zařízením přes konektor DP nebo HDMI - a to i přesto, že budou provozovány s obrazovou opakovací frekvencí menší, než 60Hz (např. 30Hz).
Na blikání obrazu to NEBUDE MÍT SKUTEČNĚ VŮBEC ŽÁDNÝ VLIV a není tedy nutné hned pořizovat nová PC osazená grafickými kartami s novějšími specifikacemi digitálních rozhraní (DP1.2a nebo HDMI 2.0, tak aby byl obraz provozován s opakovací obrazovou frekvencí 60Hz).
a tím se zbytečně "ochuzovat" o práci na těchto zařízeních, která přinese jistě v mnoha oblastech lidské činnosti výrazné zefektivnění práce a tedy také zvýšení její produktivity.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdo má 4k/UHD monitor jen na technickou práci jako statickou technickou grafiku - PhotoShop, AutoCAD a pod., pak ANO, má to smysl, tedýýý, pro větší uhlopříčku.
Akorát minimálně při scrolování strány by případných jen 30Hz na TV jako monitor (víc PC grafiky v UHD nepodporují jak 30Hz), by byl pro oči masakr...

A kdo chce 4k, či spíše "jen" UHD, pouštět z PC do UHD TV (neb TV nemaj DP!!! a PC nemá HDMI 2.0) a na dynamické použití scrolling okna i prohlížeče internetu, video natož hry, pak NE!

Také proto je pro video skoro nutnost TV jako monitor, neb PC monitory často ani nepodporují pro plynulý pohyb nutných 50Hz nebo alespon 100Hz z evropských kamer 25i/50Hz nebo 50p/50Hz, ale pouze 60Hz :-(

A do UHD TV zatím není jak dostat z PC 4k video!!! (TV nemaj DP!!!!!!!!!!!!!!!!), aby nebylo video a hry max jen o 25p/30p čili jen 25Hz/30Hz ač předloha bide 25i nebo 50p čili 50Hz :-(
A to platí i pro zobrazení FullHD videa na 4K, tedýýý spíše UHD, TV! (HDMI do 2.0 umí jen ve 4k 30fps/30Hz nebo jen v 8-mi bitech - bleju...)

Leda by jste ručně přepnuli na PC grafice na FHD rozlišení... (ale posílat rozdílné základní rozlišení z grafiky PC do LCD, než je jeho nativní rozlišení obrazovky = rozsypání grafiky Windows, ale i ostrosti videa natož fotek , ale i barvy fotek a videa!!! se strhají, jako vyblité, ale video pak bude 50fps/50Hz (potažmo 60fps/60Hz), to joooo ;-))

Ale mít UHD TV a posílat tam pak rozlišení jen FHD... a nechat to na upscaileru TV přepočíst nutně na celou obrazovku (na UHD), to je jednak barbařina a ten přepočet telkou je hnus fialovej... :-( Kdo viděl HDTV 1080i/p na UHD TV? Já! A blicí smajlík :-/

Z méně prostě více neuděláte a ideální je pak řetězec: grafika - TV 1:1 (Pixel Mapping, výrobci TV tomu říkaj: Pouze scan, coč donedávna mhohé TV neuměly, nestačí totiž zvolit AR 16:9 to je špatně a kus obrazu vám bude chbět a bude opět rozsypaný na detailech i barvách! Nemáteli tuto volbu u TV je jako monitor nanic...) a tedy FHD video pouštět nativně na FHD TV ve fulscreenu = stav ideál, kooor když i fps video = Hz obrazovky a synchronně (tzv. G-sync což umí jen nVidia od GTX 650 výše!) nebo Hz obrazovky o vyššímu násobku jak fps videa, ale bez přepočtu i fps videa... Lepší je do vyššího fps již "točit"! (zaznamenávat je přesnější, neb dnes se v kameře již vůbec nic netočí, nejen rukou klikou, jak dříve a tak asi odtud ten pojem: točit?) a nenechat to domejšlet TV...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.