Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Evropská unie: Po žárovkách zakážeme i grafické karty

Po ptrčítaní tohoto článku ma napadlo len jediné. Zakážme EU, ako mimoriadne neefektívnu. Ani neviam, či sa mám smiať, alebo plakať... skúsim oboje naraz, kým to eu nezakáže, ako elergeticky neefektívne.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

A nebylo by lepší do Evropského parlamentu zvolit lidi, kteří budou skutečně kopat za lidi a bojovat proti tomu byrokratickému bordelu, aby ta EU skutečně naplňovala svůj smysl?

A pokud si myslíte, že to nejde, tak jde, třeba Švédům se to povedlo, viz dva poslanci za Piratpartiet. Není to mnoho, ale je na nás všech to změnit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No, ale autorem těchto zákazů je většinou nikým nevolená a nekontolovaná evropská komise, parlament to pak většinou jen odmává (pokud se to do EP vůbec dostane). A euroskeptické strany, jako je například UKIP — ty jsou v EP zastoupeny spíše minimálně, převyšují je eurofanatické strany těch politiků, kteří okamžitě pochopili, kde je ten nejlepší liz…

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Osobně nevidím přínos tzv. Euroskeptiků a Eurofanatik chceme li tak Europozitivní jedince nazývat není totéž jako vychcánek, který tam sedí jen pro koryto.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

LOL, víc k tomu nemám co dodat…

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jo, ale místo aby se přidali k liberálům, kam by agendou spadali nejlíp, tak se přidali k The Greens-European Free Alliance Group. K těm, kteří jsou tak často nazývání "ekoteroristi" a kteří prosadili např.:
- zákáz wolframových žárovek
- prosazují dnes zmíněné omezení spotřeby u grafických karet (nenadávejte na EU, nadávejte na ty konkrétní lidi a strany, kteří tomu dávají podporu)
- legislativu, která nás stojí ročně stovky miliardy (které pak nejsou na platy, investice a přes daně v sociální oblasti) kvůli šíření paniky z globálního oteplování a nesmyslného vinění člověka (ignorují to, že ve stejnou dobu stoupla průměrná teplota nejen na Zemi, ale i na Marsu - to jsme jako taky zavinili my ne? těmi vozítky asi :) - ne prostě slunce víc pálí a tím pádem je větší teplo)
- ničení životního prostředí větrnými elektrárnami
- zastavění orné půdy slunečními panely
- házení klacků pod nohy jaderné energetice i když neexistuje čistější alternativa s nižším dopadem na životní prostředí, která by mohla vyrábět tolik GW elektrické energie

A je toho víc. Když říkáte A, říkejte i B. Pokud děláte reklamu švédské pirátské straně, tak děláte reklamu a schvalujete i výše zmíněné.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Václave, jsi to ty?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

:)) Ne. Ani neznám jeho knihy. Vycházím z analýzy pana doktora věd Jiřího Grygara, který má u mne vyšší kredit a důvěryhodnost.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodom, môj príspevok je čistý sarkazmus a samozrejme si uvedomujem, odkiaľ vietor fúka. Namiesto prehlbovania depresie z tých blbín si robím srandu...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Váš příspěvek byl dobrý, trefný a pobavil. +1 !

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

sorry, ale za "zastavění orné půdy slunečními panely" může prolobovaný parlament ČR (viděl jste snad někde v AT nebo v DE takové sluneční parky na obdělavatelné půdě?)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Viděl jsem je ve většině zemí EU. Usnadnění lobbingu umožňoval i tlak EU na obnovitelné zdroje energie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

údajný "tlak" EU se jmenuje doporučení a jak s ním národní státy naloží je na nich - v Rakousku stojí větrné parky na polích, ale taková zrůdnost jako posázení velice bonitní půdy solárama jako na znojemsku jsem tam neviděl

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Máte pravdu, my nejsme ve při. Určitý problém jde shledávat jen v tom, že v rámci právě toho "doporučení" (Evropský strategický plán pro energie z roku 2007) se praví, cituji: "Členské státy musejí přispět k přijatým cílům 20% snížení do roku 2020 a přizpůsobovat své energetické systémy pro účely dekarbonizace do roku 2050.". Jinými slovy praví se tam, že musíme a my to podepsali. Jde o závazné doporučení, které vláda tak nějak musí provádět (měla by, když se zavázala).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

jenže jak se s tím závazkem naloží bylo jen a jen v naší kompetenci národního parlamentu - viz. můj příspěvek
petrib | 15.10.2012 - 16:28
tady se není na co vymlouvat. stejně jako u LTO poslanci aktivně vytvořili mechanismus pro privatizaci zisků a socializaci nákladů pro zasvěcené

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano to nerozporuji.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

My si zvolíme akorát tak komunisty, to je dnešní realita. Místo aby lidi zvolili stranu, která preferuje rozumné věci, klidně pirátskou stranu nebo svobodné, tak na protest volí komunisty. Jak pak chcete, aby se něco změnilo. Každý jenom nadává, ale můžeme si za to sami.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak 2/3 lidi k volbam nejde a ti co jdou tak voli 23 let stale dokola stejny paprdy ODS,KSCSSD takto zmena nikdy nemuze nastat.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No je vidět, že se úředníci nudí. Doufám, že takový nesmysl nikdy nevstoupí v platnost. To se rovnou můžeme vrátit do pravěku. To by asi v Bruselu vyhovovalo.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Zatím není potvrzená informace a pokud se jedná o navrch, ještě to neznamená vůbec nic.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

píše se NÁVRH !

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Omlouvám se, překlep.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Takhle reagovala většina lidí i když přišly první informace o zákazu žárovek. EU se schvalováním nesmyslů nemá problém - to předvádí stále.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Přijde mi to stejně nesmyslná informace jako například toto, http://www.novinky.cz/ekonomika/281055-eu-chce-pokutovat-firmy-ktere-neb...

Kdokoliv tam může navrhnout jakoukoliv blbost, uvidíme.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tohle není první verze návrhu, ale několikátá "dopilovaná", která už čekala jen na finální schválení. Pár starších, kde se tohle rozdělení rozebíralo, je možné vygooglit. Oni to bohužel myslí vážně...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Díky za info, z linkovaného zdroje jsem měl dojem že jde o exkluzivní informaci...čemuž se váha moc nedá přikládat.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Exkluzivní na tom je podle mě ta reakce AMD, se kterým to NH probíral. A vlastně je možné, že si toho NH jako první všiml. I když se nějaké dokumenty na tohle téma najít dají, zřejmě se o jejich existenci dosud příliš nevědělo.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

No tehle blbosti se boji vsichni schopni lide, nebot aby naplnili kvoty, budou muset do vedeni vzit slepice, ktere tam zavedou jedine, zaloby na sex-harrasment a pomoci tohodle zakona se tam taky budou drzet zuby nehty, aby firma nenasla schopnejsi zenu.
Jsou proste pozice, kde se zena hodi vice a jsou pozice, kde 90% zen nemuze vubec uspet. Je to stejne, jako bych se jak hlasil na pozici modelky, stripterky, tanecnice ... tak se zena s zamerenim na historii, ci gympl + ekonomka tezko dostane na pozici, kde je treba matfyz a technicke mysleni, bude se tam trapit a neuspeje, vsem tim zpusobi problemy a zadny uzitek.
U nas treba zeny jsou, neni to tim, ze nas vlastni severske firmy, proste na tu pozici byly dobre, pokud by se musela naplnit quota, ony samy by byly poskozeny, kazdy by na ne hledel jako na vatu do quoty a s timhle predsudkem by pak byla vybirana do projektu, tedy zenu, kterou nikdo nezna nevybere, protoze se obava, ze neni schopna a je jen do poctu ... ted to tak neni a clovek si rekne, zenska v tomhle oboru, mhh ... tam musi byt celkem dobra a umi se prosadit.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

WHAT?????????

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Při čtení článku jsem si musel držet oči aby mi nevypadly z důlků. Větší kravinu EU už dlouho nevymyslela.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

neviem co sa vsetci trasiete, ved predsa pravidla su na to aby sa obchadzali... vid ziarovky - kto chce si ich dokaze zohnat bud mimo EU (ebay), alebo vyuzije sluzieb predajcov ziaroviek ako vyhrevnych telies... obdobne to bude aj s GK pokial tuto blbinu schvalia - do EU sa budu dovazat GK s pribalenymi ovladacmi s umelo deaktivovanou castou zbernice, resp. umelo zlimitovanym vykonom a na webe AMD/nVidia budu dostupne 2 verzie ovladacov: EU a nonEU, pricom druhe spominane budu odomknute... tym vyhoveju aj blbej EU legislative, a zaroven uzivatel nebude o nic ochudobneny

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

... neviem co sa vsetci trasiete,...

Já zas nechápu, že se vždycky najde trouba, který hloupá a kontraproduktivní nařízení byrokratů omlouvá.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nemají 12.10. ve Švédsku nějakého místního apríla?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Kde jsem to nedávno četl článek o konci žárovek a "úspornosti a ekologické výhodě" úsporek a z vtipu nadneseno, že se začne EU zabývat i grafikama? Buďto silně vyleštěná koule, nebo už někdo něco věděl. :-D :-(

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

věř tomu nebo ne, ale jsem pyšný na to, že jsem tuhle megahovadinu tak hezky predikoval :-D

http://diit.cz/clanek/eu-a-zarovky-amd-nvidia-a-intel-porusuji-zakony-ct...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Takze: Ty za to muzes. Nejakej trouba v Bruselu si precetl Tvuj clanek!!!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

prosim nenadavajte na organizaciu. za toto su zodpovedni konktretni ludia a ti by mali byt spravne odmeneni!

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Třeba Nobelovou cenou za mír, že?! :-$

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to bolo dobre :)
nie system je zly, ale samotni ludia.
tekze nenadavajte na system, ale na konkretnych ludi
(inak odmeneni bolo myslene potrestani, predpokladam ze to vsetci pochopili)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Boze boze...
Ten system je na tomto POSTAVENY. On ty lidi GENERUJE.

to je jako rikat, ze komunismus je super vyborny system, ale lidi jsou zli a tak ho nejak pokazili.

Nenene...system je zly, a generuje zle lidi...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

zlá zlá EU
návrhy přinášejí lidi, projednávají lidi, doporučení schvalují lidi, a do legistlativy aplikují NAŠI lidi - a to je teprve hrůza.
Dovolím si malou odbočku ke zmiňovaným ekoteroristům příkladem schvalování Zákona o OZE:
Zákon o obnovitelných zdrojích č. 180/2005 Sb. byl schválen v roce 2005 za ministra Libora Ambrozka za KDU-ČSL (schváleno: 31.3.2005, účinnost od: 1.8.2005). Pozměňovací návrh s 5% limitem na meziroční snižování výkupní ceny z FVE dostala do zákona poslankyně za ČSSD Hana Šedivá : "Aby měli investoři jistotu." Nikdy předtím ani potom se eko tematikou nezabývala. Nyní působí bez předchozí soudní praxe jako soudkyně jmenovaná V.Klausem.
Aktivisté "stavějící čapí hnízda" a podobně zákon od začátku kritizují pro nediferencovanost subvencí podle lokalit. Příklad je v sousedním Německu : nejvíc na umístění na domech, pak průmyslové objekty, brownfields, nevyužitelná půda a nejmíň na stavbu na zelené louce.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ano ano, a takoveto lidi GENERUJE system.
Pokud by zde nebyl stat v tom stavu v jakem je, tak by takovi lide bud chcipli hlady, a nebo by byli nuceni delat neco uzitecneho.

Plati, ze : Prilezitost dela zlodeje.

Pokud nekdo ma moznost nechat se uplatit dostatecne velkou hodnotou, potom se nakonec uplatit necha, napriklad. Ja osobne bych se take nechal uplatit, pokud bych byl napriklad ministr a byla by mi nabidnuta DOSTATECNE hodnotna nabidka, tak bych ji vzal. Vzdy zalezi jen na vysce uplatku. (Uplatek nemusi byt jen ve forme financi. Muze byt i ve forme "vase manzelka umira na vzacnou nemoc, ktera je oficialne nelecitelna. Pokud prosadis to a to, vim o nekom, kdo ji vyleci.Napriklad)

Prosadit neco, co uskodi vetsine lidi a pomuze jen nekolika je vzdy pouze "otazka ceny". Nekdy muze byt cena i "budu zvolen na dalsi funkcni obdobi a budu PREZIDENT, wow, budu mit moc...na vsechno ostatni kaslu, na prachy na vsechno, ale udelam vse, abych byl prezident". Nekdy to muze byt 1 milion kc, nekdy to muze byt 100 milionu kc...Proste vzdy je to jen otazka ceny.

Takze JEDINE mozne reseni je nedovolit systemu, aby mel moznost lidem dat takoveto moznosti. Tedy : zadne statni zakazky...zadne statni podniky...zadne dotace...zadne ci alespon minimalni pravomoci statnim urednikum...atd

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nesouhlasím - tito lidé podobné příležitosti aktivně vyhledávají. nebo jako politici uplácející voliče sami vytvářejí. redukovat příležitosti je jedna z možností, ale není samospasitelná.
pokud občané od státu požadují nějaké služby, tak vždy budou nějaké státní zakázky, nějaký úředník, který vydává rozhodnutí, proto JEDINÁ cesta je absoutní TRANSPARENTNOST.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Potvrzujes to, co jsem napsal. Tito lide vyhledavaji prilezitosti, protoze je generuje system.
system generuje prilezitosti, a jak vime, prilezitost dela zlodeje.
NEEXISTUJE system, ktery by ohlidal, jestli se nekdo na necem nenabalikuje. Jak to chces udelat?
Rekni mi....
Dam nejaky priklad, ci dva. Napis mi, jak by mel byt nastaveny system, aby neslo na techto zakazkach "parazitovat" temi, kdo je zadavaji:
1. Obec chce postavit novy tenisovy kurt.
2. Mestska policie chce koupit nova auta

Jak presne bys udelal, aby zakazku neziskala nejaka urcita firma.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

popíší jen 1, protože je mi oborově bližší: zpracuje se projekt až po tendrovou dokumentaci a vypíše se otevřené výběrové řízení se zveřejněnými kritérii, a s dostatečně dlouhou lhůtou na podávání přihlášek, definují se sankce za neplnění kvality nebo termínů, po otevření se zveřejní nabídky a vyhlásí dodavatel, vypořádají se případná odvolání a uzavřou smlouvy. na stavbu bude docházet dozor investora a projektanta, až ke kolaudaci. na dílo bude záruka se zadržením části platby splatná po určité době.
samozřejmě, že neexistuje ideální systém absolutně odolný vůči jakékoliv korupci, ale lze relativně jednoduchými nenákladnými opatřeními snížit počet příležitostí a atraktivitu pro korupčníky.
viz. např. elektronické aukce ve státní správě na kancelářský papír nebo telekomunikační služby - ceny šli při srovnatelné kvalitě dolů o desítky procent. daní za el.aukce je prý že si ouřadové nebo vyskokoškolští učitelé nemůžou sami koupit ani propisku a všechno musí zadávat do centrálního objednávkového systému s obecným požadavkem, který bude vyřízen buhví kdy - absurditka podle pravidla "ode zdi ke zdi"

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

A mohu se zeptat, jak se timhle postupem zamezi, aby zakazku nevyhrala firma xyz?
Proc by napriklad zadavatel nemohl pozadovat splneni takovych podminek, ktere umi splnit jen tato jedna firma?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

u tenisového kurtu?!
mimochodem nějaké opatření je v novém zákoně o zadávání veřejných zakázek, právě aby se nešily na míru konkrétní firmě. takže si stačí počkat na zkušenosti jaké s tím budou

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Je zvlastni, jak jsou nekteri lide nepoucitelni...
Vlada vymysli narizeni...to nefunguje...vlada vymysli narizeni, ktere opravuje stare narizeni...to nefunguje...vlada prohlasi, ze to nefunguje proto, ze to lidi spatne pochopili, a udela narizeni....to nefunguje...vlada prohlasi, ze uz vi, jak to udelat, aby to fungovalo...vyda narizeni...to nefunguje....
A vlada prohlasi, ze..... a prijde nejakej jouda skutecne uveri tomu, ze TED uz to fungovat bude :-))))
Boze boze...

Udelejme pokus:

Vyjmenuj mi 5 veci, ktere politici za poslednich 20 let udelali a funguje to perfektne, pro dobro vsech obcanu.

Mozna by stacila 1 vec, abych nebyl tak prisny...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jesli to trochu sleduješ, tak ani předkladatelé zákona o veřejných zakázkách netvrdí, že je to dokonalý a ideální dílo, ale způsob jak korupci ztížit a znepříjemnit, aby to neměli tak lehké jak do teď (viz. např. smršť výběrových řízení před ukončením platnosti starého zákona)
ideální nařízení vlády neexistuje, pohybuji se v reálném světě
navíc v našem kocourkově je v legistlativě takový hokej, že člověk stěží stíhá sledovat změny zákonů a vyhlášek ve svém oboru, ale zkusím to: zpřísnění tepelně izolačních vlastností obvodových konstrukcí u novostaveb. (no a aby to nebylo černobílé, tak to hned shodím - slyšel jsem o návrhu, že někoho napadlo, že by v pasivním standardu (!) měly být v budoucnu všechny novostavby - zase budeme papežštější jak papež?! )

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Aha..
Takze jses jeden z tech, kteri sice vidi, ze je to vsechno na hovno, vi, ze na hovno to bude i v budoucnu, ale rikaji si, ze kdyz se to hovno trosku postrika vonavkou, tak vlastne nebude ani tak smrdet...a kdyz se nastrika tou vonavkou jeste vic, tak to vlastne bude vypadat jako fialka?

No...vypadat to mozna bude...ale porad kdyz do toho slapnes, bude to hovno.

Bohuzel, jelikoz drtiva vetsina lidi uvazuje jako ty (jen nekdo by rad, aby sprejem strikali cerveni, a jini by zase radsi modre), tak se tu navzdy budeme brodit hovnama...
Bohuzel.
Hlavne me sere, ze se tema hovnama kvuli vam ostatnim musim brodit i ja, i kdyz bych si nepral na svete nic jineho, nez aby me celej stat vlez na zada, ja od nej nic nechci, a kdyby mi neukradl vetsinu mych penez na danich, tak bych si to co potrebuju mile rad zaplatil ze sveho...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to je tvůj jako obvykle dost zjednodušený pohled na věc
podporuji zprůhlednění celého státního aparátu a setřídění legistlativy očištěné od kutilských přílepků, (i kdyby to měl udělat Wift)
ono žvanit na fóru o liberálních ideálech štíhlého státu je o dost jednodušší než zkoušet korigovat realitu s její nedokonalostí a setrvačností in situ

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak jo...
Kdyz to neudelalo tech 10 predtim, tak ted uz to URCITE vyjde.
Lide popadani z Marsu zde udelaji poradek a vyzenou zle zle korupcniky, protoze oni sami se koupit nenechaji...

(vzpomen si - VV = boj proti korupci, Zeleni = boj proti korupci, TOP09 = boj proti korupci.....atd atd. Uz nekdo z nich s tou korupci neco udelal? Ano udelal, jeste ji mohutne prohloubil, to je fakt).

Stihly stat je JEDINA moznost, jak tu korupci zastavit. A nebo si myslis, ze kdyby za Wiftem prisel pan s kufrikem a nabidl mu....nevim...100 milionu, trebas....tak Wift rekne : Ale pane, ja ty penize nechci, nenene, ja ten zakaz stavby dalsi jaderne elektrarny proste nepodepisu!!!?
Ehm...(nic proti Wiftovi, proste jak jsem psal jinde, KAZDY ma svou cenu, za kterou se da koupit)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Lojzo, este by ma zaujimalo ako by si ty vyriesil postavenie toho tenisoveho kurtu a nakupu aut pre MP

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tenisový kurt - to je jednoduché, město nemá stavět žádné tenisové kurty
Auta pro MP? No v dnešní podobě by se měla MP zrušit, ale to je jiná záležitost. V nákupech pro stát prostě vždy nějaká korupce bude, zde celkem stačí, aby všechny smlouvy byly na 100 % veřejné, voliči to přece jen trochu zdohledují. Ovšem, je potřeba se snažt, aby toho stát potřeboval co nejméně.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

nemá taky opravovat chodníky, stavět silnice, ... ?
rezignovat na infrastrukturu, koordinaci technických sítí, kmitočtových pásem, ... ?
sorry, aniž bychom si to uvědomovali, tak je docela dost oblastí (veřejných statků), kde nelze pochat řádit volnou ruku trhu bez regulace
pps: ještě jsem si vzpoměl na jednoznačně kladnou regulaci - reklamy v TV se nebudou smět vysílat hlasitěji jak zbytek vysílání, s docela motivačními pokutami
ppps: EU regulace mezinárodního roamingu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na opravu a vystavbu silnic uz stat rezignoval, hodil to totiz na kraje at si to spravuji z vlastniho rozpoctu.
Pokud se vse nahaze na kraje, pak je jedinou moznosti stat jako takovej maximalne zestihlit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

má snad ouřada z Prahy rozhodovat o tom jaká se bude opravovat nebo stavět okreska?
btw: co je Kraj? není snad součástí státní správy?!

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nikoli, kraje a obce jsou územní samosprávné celky. Viz Ústava ČR, hlava sedmá.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na všechny tyto územní korporace přenáší stát určité okruhy přenesené působnosti, kterou vykonávají kromě své vlastní samostatné působnosti.
http://cs.wikipedia.org/wiki/%C3%9Azemn%C3%AD_samospr%C3%A1vn%C3%BD_celek

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No a? Ptal jste se, dostal jste odpověď. Nechápu o čem ještě chcete diskutovat.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

to bylo vysvětlení, proč považuji samosprávy za součást státní správy - setkávám se s nimi právě při výkonu přenesené působnosti státu

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Vy si to považujte za co chcete, oficiálně to není součást státní správy a platí pro ně jiná pravidla (například nespadají pod NKÚ). Líbí se mi, jak člověk, který o kus dál školí ostatních o rozdílu mezi "zákazem" a "doporučením", najednou tento metr sám na sebe neuplatňuje.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

ok. tak jste pojmenoval věci pravým jménem. Že vykonávají přenesenou působnost státní správy a hospodaří s veřejnými prostředky - jim ale neodpářete, snad i ty na kontroly z NKÚ dojde.
dál není o čem diskutovat - leda by jste odpověděl i na první otázku jestli o opravách místních komunikací má rozhodovat ouřada z Prahy?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ta otázka nebyla určena mně a proto nevidím důvod, proč bych na ní měl odpovídat. Jen bych vás chtěl upozornit, že místní komunikace a "okreska" jsou dva různé pojmy... :-)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

princip zůstává stejný : má o lokálních komunikacích (terminus technikus: místní komunikace a silnice nižších tříd) rozhodovat někdo z Prahy?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Znovu opakuji, že nevidím důvod proč bych měl odpovídat. Nicméně vaše otázka z 18:38 nedává v daném kontextu smysl, doporučuji si přečíst zvláště druhou větu příspěvku, na který jste reagoval. Váš předřečník totiž očividně zvažoval obě varianty a z obou vyvozoval důsledky.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nechápete smysl otázky, tak ji nekomentujte.
Doporučuji vám přečíst si i první větu příspěvku předdiskutujícího. Nevšiml jsem si, že by se předdiskutující zabýval rozdělením silnic podle tříd nebo vlasnicví, proto bylo vyvození zjednodušené a nedostačivé. Dalším aspektem je, že ikdyž samosprávy jsou veřejnoprávní korporací pořád se jedná o nakládání s veřejnými prostředky pocházejícími povětšinou ze stejného zdroje - z daní.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Inu, komu není rady...
Přeji vám dobrou noc.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

nápodobně
pokud nechápete příspěvek, na který se odvoláváte, tak smůla

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

má snad ouřada z Prahy rozhodovat o tom jaká se bude opravovat nebo stavět okreska?
btw: co je Kraj? není snad součástí státní správy?!

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Kurty nejsou infrastruktura. Pokud tedy nemyslíš volně přístupné plácky pro děcka. Tam bych ovšem raději viděl něco, jako byly Akce Z, nebo financování pomocí konktrétní sbírky na konkretní projekt.
Naopak, státní ruka vždy vše jen zkur.., volná ruka funguje dobře.
Kvůli blbině s reklamou zavádět nějaké zákazy - typický latentní fašismus, protě se na ty programy nedívám, když mi to vadí. A dá se postupovat ještě více, stačí nějaká veřejná iniciativa směrem k zadavatelům reklamy, aby si mediální partnery uklidnili.
Regulace cen za volání je čisté zlo, sice to vypadá příjemně, ale ono se nám to vrátí stonásobně a já myslím i už vrací, proč asi máme u nás takové šílené ceny? Prostě si opové u nás lížou rány

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kurt jsem bral jako příklad, který nadnodil LojzaSuchánek. Ikdyž nejsou infrastruktura, tak zrovna dětská hřiště jsou neodolatelným magnetem pro presentaci politiky zastupitelsva při vykazování činnosti pro voliče. Zas tak moc to nestojí a jsou z otvíraček pěkné fotky v komunálním zpravodaji.
Zadavatelé reklamy požadují co nejvyšší účinost svých vynaložených prostředků - ti by byly poslední, kteří by své mediální partnery uklidňovali. Za desítky let tv reklamního trhu jsem o podobné iniciativě zadavatelů nečetl.
Stejná regulace roamingu platí třeba i Rakousku a jaké tam jsou ceny?
25eur za 1500 minut volání do všech sítí a neomezené do vlastní sítě
http://www.t-mobile.at/neu-bei-t-mobile/deezer/deezer.php
Proč?! Mají snad Rakušáci jinou EU než my? Jiný T-mobil než my? Nebo jejich regulační úřad funguje a neumožňuje vytvoření kartelu?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

no a co teprv tento tarif
http://shop.t-mobile.at/26/1_1/2e2f22d8d4b3667ccca1e514268d4a41/10011/in...
byt to u nas tak uz ho mam

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano ano, ZCELA spravne.
Stat nema opravovat chodniky, ani stavet silnice...
Stat se nema strat do jakychkoliv siti, kmitoctovych pasem a podobne.
To by byl idealni stav.

Tento idealni stav je vsak celkem nerealny, protoze si lide vubec neumi predstavit, ze by za ne stat nerozhodoval i o tom, jak se maji spravne vykakat...
Takze je potreba se snazit o nejaky rozumny kompromis.
Zacit by to chtelo osekavanim statu v oblastech, kde to je bez problemu mozne : Napriklad, stavba tenisoveho kurtu.
Co ma co obec za penize nas vsech stavet nejaky tenisovy kurt? Ja bydlim v Dobrisi, ted se tu zrovna jeden stavel. Zeptam se: Ty osobne, mas radost, ze i ty jsi svymi penezi prispel na jeho stavbu? Opravdu bys nebyl radsi, kdyby ti ty penize zustaly?
Ja osobne soudim, ze pokud si nekdo (obcan, skupina obcanu, sdruzeni, firma...) chce postavit tenisovy kurt, necht si ho postavi...za svoje penize. Muze se na nej slozit klidne cele mesto - necht tedy starosta vyhlasi "sbirku na kurt", a at se na nej lide slozi. Mozna pujdu, a take prispeju...

Proc ma existovat mestska policie, ktera stejne 99% casu dava pokuty za parkovani, meri rychlost na nesmyslnych mistech a nedela obecne nic uzitecneho? Zrusit...Usetrene penize nechat lidem.

A nebo takove vlaky...posta...totalne odstatnit, necht jsou to proste bezne podnikatelske subjekty se vsi konkurenci, jaka je bezna v jinych oborech. On uz si ten soukromy majitel ohlida, aby nenakoupil predrazeny srot..a kdyz nakoupi, nebude mit zisk, mozna zkrachuje...no hura, tak to ma byt, ne?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Poděkuj svým zastupitelům, protože jak správně poznamenal Damel - konkrétní akci neprovádí stát, ale Územní samosprávný celek nebo Obec. No a pokud jde o mě : kdy by to bylo jediný "benefit" co si dopřejí, ať si jich postaví třeba deset a hrají si tam od rána do večera - kdo si hraje, nezlobí ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna u nás si pár chlapů takový kurt usmyslelo. Založili s dalšíma co s nima do toho šli sdružení a vše si zařídili sami. Mají tam teď dva antukový kurty a fungujou. Takhle se to líbí i mě.

Ale třeba mi není moc jasné jak by fungovala komerční doprava v příhraničních a jiných odlehlých oblastech. Ty vesnice zrušit a lidi nahnat do měst? Co děti lidí co pracují v zemědělství, jak ty vozit do škol desítky kilometrů a babky k lékaři. :(

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

štíhlý stát je liberální utopie - nedokáži si předsvatit např. územní plánování ponechané zcela na volné ruce trhu nebo právu slinějšího. už teď do ÚP strká svoje dlouhé prsty především prostřednicvím politiků->účelových zadání->etc.
rétorika je jedna věc, reálné jednání druhá. rozhoduji se podle výsledků a reálných zkušeností. nevzpomínám si : jakou mají korupční kauzu SZ?
ten příklad je z jiné planety, zákaz tohoto rozměru by nebyl na jediném politikovi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

SZ? Třeba jen Bursík měl 4 - zrestituování lukrativních budov v centru Prahy bez řádného doložení nároků; zadávání zakázek z rozpočtu hl.m. Prahy, jakožto radní, na opravu těchto budov, které měl už ve svém vlastnictví; pronájem prostor v jedné z budov své vlastní firmě, čímž se dopustil krácení daně a v ministerském křesle snaha o zrušení rozsudku Ústavního soudu, kterým bylo rozhodnuto, že o restituce mohou žádat lidé s českým občanství i bez trvalého bydliště na území ČR - on totiž na ty domy měl restituřní nárok i jeho bratranec z Venezuely a tímhle se ho snažil o ten nárok obrat. No a pak lze připomenout jeho působení na Ministerstvu životního prostředí a jeho účast na rozběhnutí projektu výstavby fotovoltaických elektráren (prolobováno, důsledek: navýšení cen elektřiny), naprosto nedomyšlený Operační program Životní prostředí - rekonstrukce vodohospodářské infrastruktury ve městech a obcích (důsledek: -10 miliard), projekt Zelená úsporám (důsledek: -8 miliard). A to nemluvím o "veřejném tajemství", že byl placen firmou ČEZ a poté co ztratil veškerý vliv a byl odstřihnut, tak si do ČEZu ještě kopl kauzou "ČEZ přes ministra Kocourka ovlivňuje legislativu". Sice to všechno natropil jeden zlojed, ale zas to byl předseda SZ, ne jen nějaký řadový člen.

A také nemluvím o mezinárodní ostudě, kterou naší zemi uštědřily poslankyně SZ Věra Jakubková a Olga Zubová, když položily naši vládu během našeho předsednictví EU.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

obávám se, aby to nebyla snůška tradovaných pověr šířených bulvárem jako u FVE, o které jsem se trochu zajímal - viz. můj příspěvek 15.10., 16:28
Můžete doložit zdroje k tvrzení o Operačním programu Životní prostředí a Zelená úsporám? ZÚ jsem trochu sledoval : vznikl tam největší bordel po volbách 2010, kdy byli odejiti všichni ouřadové s vazbou na SZ co měli agendu na starost a nabrali se loajálnější - a zaučovali se několik měsíců, vznikl skluz v posuzování, zastavení příjmání žádostí, zpřísnění podmínek příjmání, obnovení, rozšíření okruhu progamu, ... . Přesto netuším, kde jste sebral -8 miliard?
Apoň jsem se mrknul na Wiki http://cs.wikipedia.org/wiki/Martin_Burs%C3%ADk#Spory_o_restituci_a_pron...
http://blisty.cz/art/28659.html
http://strana.zeleni.cz/502/clanek/clanek/
btw: expředseda M.B. - v mém volebním okrsku naštěstí nikdy nekandidoval, ikdyž pár otázek bych měl
ano byla to ostuda, obě exposlankyně byly odejity - lidský faktor se nedá nikdy vyloučit jak tady několikrát píše LojzaSuchánek

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Agendu "Zelená úsporám" převzal po Bursíkovi Drobil, který zjistil, že se mu nedostává 3-5 miliard a tak v říjnu 2010 zavřel podatelny, načež to pak stejně ještě souplo a při přebírání úřadu Chalupou v lednu 2011 to bylo těch 8 miliard (dle slov samotného ministra ŽP Tomáše Chalupy).

Aktuální čísla jsou následující:
Hospodaření fondu (Státní fond životního prostředí) letos skončí deficitem 10,8 miliard, zejména z důvodů vyplácení dotací Zelené úsporám. Fond, který disponuje hlavně výnosy z poplatků za znečišťování životního prostředí, výnosem z prodeje emisních kreditů a přerozděluje evropské dotace, letos celkově vydá 11,85 mld. Kč (z čehož jde 8,92 mld. Kč do programu Zelená úsporám), příjmy jsou naplánovány na 1,77 miliardy.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Nebudu se vyjadřovat k Bursíkovi ani Drobilovi a Chalupovi, o všech si myslím své. Nicméně to, co je tady vypsáno, je typická neúplná novinářská interpretace. Jasně, že fond bude letos ve schodku, protože díky všem těm zpožděním (jak je psáno výde, personální věci ...) se prostě neproplácelo tak rychle a teď se to musí dohnat. A další prodej povolenek a příjmy z nich budou až příští rok. Kde jsi vzal důsledek -10 mld pro Operační program Životní prostředí? To by mě opravdu zajímal reálný zdroj.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

12.09. 2011 - ministr Chalupa, cituji:
"Další z "excelentních" událostí zeleného (či Bursíkova) ministerstva životního prostředí byla problematika Operačního programu Životní prostředí, konkrétně rekonstrukce vodohospodářské infrastruktury ve městech a obcích.

Byl to Martin Bursík, který v roce 2008 přistoupil na podmínky Evropské komise, na základě kterých byla vydána Metodika pro žadatele vystavující obce a města podmínce rozvázání dosavadních smluv s partnery. V důsledku neřešení tohoto problému s Evropskou komisí hrozí, že Česká republika zřejmě o 10 miliard korun pro tyto vodohospodářské projekty přijde. Obce a města budou rekonstrukce realizovat z vlastních prostředků a náklady přenesou na odběratele ve formě zvýšení cen vodného a stočného."

19.10. 2011 - Evropská komise Česku definitivně odmítla proplatit zhruba 10 miliard Kč na lepší kvalitu odpadních vod.

23.5. 2012 - vyjádření ministra ŽP k problematice čerpání evropských dotací:
http://www.vodarenstvi.cz/clanky/problemy-s-cerpanim-evropskych-dotaci

Česká republika i soukromé firmy tedy přišly neproplacením původních přislíbených dotací o 10 miliard. Dostala je sice následně na nové projekty (avšak ne 10, ale jen 8 mld), to však tuto ztrátu nekreje. Ta byla pokryta zvýšením (zdražením) vodného a stočného, takže námi občany.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Technická: šmarja když už to tu dělá takové nudle, tak by ten Drupal mohl házet předložky a spojky na nový řádek. :)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jo už jsem to dohledal - to byl ten průser s Michálkem a pokusem o předražení pražské čističky odpadních vod za šéfování Drobila. Není divu, že následovník exministra odejitého do funkce mistopředsedy stejné strany plive na jejich předchůdce, který je kritizuje.
http://www.parlamentnilisty.cz/parlament/Bursik-Drobil-a-Chalupa-Nejhors...
nebo celý odkazovník na přestřelku názorů
http://www.mojecelebrity.cz/clanek/bursik-drobil-a-chalupa-nejhorsi-vari...
a teď kontrolní otázka : Kdy přesně se kousla EU s proplácením operačního programu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ne to nebylo ono. To vedlo jen k pádu Drobila. A to že Bursík nepřizná odpovědnost za ty nevyplacené miliardy z evropských fondů do kapitoly životního prostředí a bude ji házet na druhé není při jeho bezpáteřnosti žádným překvapením.

EU se kousla na přelomu léto/podzim 2010.
Kauza odstartovaná panem Michálkem přišla na přetřes až v prosinci.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

aha, takže EU se kousla po dvou letech úřadování Růt Blízkové (ODS)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No samozřejmě, Bursík za nic nemůže, to náměstkyně. :) A jak po dvou letech, náměstkyni tam začala dělat 5 let před tím...

Tady to radši utněme ju. :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

to jsem netvrdil. ale co se tam tedy dva roky dělo?
no nic.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

pro úplnost: Blízková byla 2008-2010 řádnou ministriní delegovanou ODS v úřednické vládě, ne nějaká náměstkyně

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nepravda. Byla ministryní pouze od dubna do července 2010. Další nepravda je v roce 2008, protože Fisherova úřednická vláda tu byla až od roku 2009.

Před paní Bízkovou (ne Blízkovou jak píšete) tam seděli:

Ladislav Miko nestr./SZ 8. května 2009 30. listopadu 2009
Jan Dusík nestr./SZ 30. listopadu 2009 22. března 2010
Jakub Šebesta nestr./ČSSD 22. března 2010 15. dubna 2010
Rut Bízková nestr./ODS 15. dubna 2010 13. července 2010

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To není přesně tak, prostě jen budou realizovat projekty jiných žadatelů o žádných 8 mld se nepřijde. Jo pokud si obec na vlastní triko "dohodila" zpřáteleného dodavatele a tu čističku a kanalizaci postavila předtím, než se jim přikleplo rozhodnutí o poskytnutí dotace, protože předpokládali, že to dostanou tak je to jejich chyba. Pak by si občani dané obce měli při volbách vzpomenout, kdo byl tehdy na zastupitelstvu.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

jj zrovinka včera to bylo ve zprávách - prostředky v operačním programu jsou a budou využity
jestli bylo spuštění 2008 (Bursík) a pozastavení 2010 (Drobil), tak je tu otázka co se s tím dva roky dělalo (Blízková)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To je demagogické překroucení skutečnosti. V téhle vaší agitce nehodlám pokračovat.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

nedoložil jste z nezávislého zdroje info o zastavení na přelomu léto-podzim 2010
mám prostě principiální nedůvěru k informacím poskytovaných současným vládním politikem o předešlém politikovy, podle vtipu o politikovi a dvou obálkách (ve zkratce: první - sveď všechno na předchůdce, druhá - nachystej dvě obálky)
nejde mi dohledat vámi uváděné zadrhnutí ze strany EU na přelomu léto-podzim 2010
jen zase zima 2010
http://www.vodarenstvi.cz/clanky/aktualne-o-opzp
http://www.vodarenstvi.cz/clanky/evropske-dotace-do-vodarenstvi-jsou-pro...
krásná je věta "Bohužel v této souvislosti opomíjí skutečnost, že tyto smlouvy byly uzavírány v souladu s doporučeními předchůdců dnešních ministerských úředníků, vesměs dávno před vstupem ČR do EU."
nebo celý košatý odkazovník
http://www.vodarenstvi.cz/vyhledavani/OP%C5%BDP%20%20Zlep%C5%A1ov%C3%A1n...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

ps: prý se i v el. aukcích objevila snaha o ochcání anonymního přihazování, přihazováním částek, ve kterých byla zakódovaná identifikace dražitelů a pokus o domluvené jednání

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak. To je to protikorupcni opatreni ze kteryho se stalo ve vysledku PROkorupcni opatreni.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

to by muselo jít o pernamentní systémové selhání vedoucí k nadsazování cen. dohledali se jednotlivé případy
a co navrhnout nějaký algoritmus , který by podobné jednání zamezoval?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Komunismus je teoreticky skvěle fungující systém, jen je potřeba vyměnit lidi :-) EU už k tomu taky směřuje.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

No nevím, ale podle mě není komunismus fungující ani teoreticky, už třeba jen proto, že ignoruje že společnost tvoří živí lidé a že každý je jiný. Ale pokud jste myslel tou potřebou vyměnit lidi, jako že by je nahradil nějaký jeden unifikovaný typ robotů, pak ano. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak tohle mi stoji za to se přihlásit a pod tohle se podepsat:-)

Protože naprosto souhlasím že se jedná o chybu v systému. Ano a je špatně nastaven a v naprostých základech selhává. Tím vytváří prostor pro deformované lidi... Deformovaným názorům tvoří prostor... Pro deformované názory si financuje kampaně a získává punc serióznosti... Sám si uzurpuje právo navyšovat vlastní rozpočet a přikazuje další výběry daní a mimořádné platby pro své deformované plány a vize... Zcela běžně přijímá další deformace formou lobbingu... Deformuje všechno na co sáhne a připravuje to o soběstačnost a životaschopnost...

Jediné co skvěle tento deformovaný systém skvěle podporuje jsou další deformace. A to jak v podobě dalších nových deformátorů. Tak i deformovaných systémů, které s všeobecným úspěchem směřují ke svému neodvratnému konci.

Tím nechci říct že 100% věcí, které EU dělá jsou špatně. Tak tomu není, nějaké dobré věci se dějí a bohužel fungují jako skvělé křoví. Co je ale zásadní problém... Že systém generuje obrovské množství gigantických chyb a přitom zcela chybí osobní odpovědnost lidí, kteří nesprávně rozhodují. A už vůbec ten systém neřeší osobní motivy při špatných rozhodnutích. Protože ten kdo špatně rozhoduje, ten zpravidla nerozhoduje špatně ve svůj osobní prospěch. Tohle ten systém ale vůbec nezohledňuje a na to jednou zákonitě dojede...
Bohužel my s ním také, protože z nás zvládl udělat vazaly. A krach systému po již uskutečněných i plánovaných likvidacích naší soběstačnosti a životaschopnosti schytáme šeredně taktéž.

Jednou ten deformovaný systém budeme muset shodit jako před lety tu železnou oponu. Protože už nyní se mi jeví jako nereformovatelný. Rozhodně zevnitř toho ten systém není schopen. Jediné co by mu mohlo pomoci je ještě větší krize a rozhodnutí jednotlivých států... Že takový deformovaný nesmysl nebudou financovat. Tedy stopnou zasílání peněz někomu do chřtánu a nechají ten nesmysl v současné podobě uhynout... A sestaví od základů jiné principy společného fungování evropských států...

Takže bohužel jako věčný optimista sice vidím cestu z problémů ven... Nicméně před tím ještě vidím další krize a průsery, kterým ty stávající typu Řecko nesahají ani po kotníky... A upřímně se na ně vůbec netěším... Ale řešení tu je a kdo si podrobně studoval kauzu Island, tak asi tuší jaké formy katarze se prostě musejí stát. Jinak se ten systém neozdraví...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pekne sepsano. Taky se bohuzel priklanim k tomu se je system uz nereformovatelny a tudiz se musi stat neco velkyho aby to slo opet k lepsimu. Co ale bude to neco velkyho? snad se to dozvime 12.12.2012 :)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Tu uz dostali, ne? Tak pristi rok treba za ekonomii...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak aby jsme se vyhnuli některým omylům - tak článek je založen na úplné des-informaci.
1) Směrnice EU schvaluje Evropsky parlament ne úředníci
2) To co je tady popsáno vychází ze je to zastaralé předběžné studie. Skutečný návrh politiky je o kategorizaci do různých výkonnostních skupin a nastavují rozumné meze pro klidový režim. Nesnaží se nikoho omezovat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pardon - Dezinformace

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Zásadní otázka: proč by mi měl kdokoli z EU diktovat, jak žravou si já koupím grafiku?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Už jsem psal že vám nikdo nic nediktuje - je to doporučení, které je myšleno k prospěchu uživateli.

Ale pokud je o smysl vaší otázky, tak na to existuje jednoduchá odpověď - protože jste volil svého kandidáta na euro-poslance. Nějaký kandidát se tam volebním většinovým systémem dostal a ten kandidát navrhl nějaký zákon, který parlament schválil.

Stejně by jste se mne mohl hloupě ptát proč mi vláda diktuje větší daně? Nebo proč mi legislativa ČR zakazuje chodit v pravím jízdním pruhu dálnice.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ale to je vždycky myšleno ku prospěchu uživateli, jenže čím více papírů máte, tím je efektivita nižší... Ono totiž platí, že cesta do pekel je dlážděna dobrými úmysly...

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Jo a většina "produktů" EU nemá s parlamentem nic společného. EK ve spoustě případů nepotřebuje souhlas parlamentu...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Mohu se zeptat, z jaké studie? Tabulka, kterou předkládá Nordic Hardware totiž není obsažena ani v srpnové verzi návrhu, takže minimálně z tohoto hlediska se zdá být relativně aktuální. Soubor, na který se NH odkazuje, je sice starý, ale z něj ty informace nepocházejí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Odkaz je v diskuzi (Harp Darp) v Nordic Hardware článku (vašim zdroji) :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Právě ani v tom PDFku (je datované červencem) ještě není tabulka v té podobě, jakou zveřejnil Nordic Hardware. Pokud by v aktuální verzi šlo o nelimitující kategorizaci jako původně, pak by nedávalo smysl, že na to chce AMD reagovat.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

ono je to odstavcově v textu ne v tabulce

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

pristi narizeni bude jak moc rychle nam muze srdce tlouct, a tim produkovat teplo, a kriterium bude velikost bot !!!

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Budeme mít taky nařízeno co máme jíst abychom sami neprodukovali plyny! Takže už žádné chilli con carne!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ChCC budeš moci, ale se zavedenou ass-pipe do nejbližší bioelektrárny. Pro pohodlí možná budou u těchto zařízení na jau-jau-biomasu z evropských dotací postaveny speciální kabinky. Mísa i stolík na pochutiny, vše all_in_one... Jen ještě třeba dopilovat systém pokut za neautorizované prdění.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Keď vidím aký dementi nás tam zastupujú ani sa tomu nečudujem. Dúfam len že EU sa čoskoro rozpadne lebo takto to predsa ďalej ísť nemôže.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

to iste sa potichu hovorilo za sociku, to iste sa hovori dnes (akurat ze nahlas), tak ma napada len jedina otazka: co potom, ked padne EU, to uz nas dementi zastupovat nebudu? alebo tu snad niekto veri v rozpravku, ze hlas ludu je silnejsi nez peniaze?

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Pockat pockat....do 1.4. je jeste nejaky patek, ne?

Jinak tedy jsem rad, ze jsem si jeste stihl poridit gf690 a nejaky patek si s ni vystacim...a pak se holt budou kupovat karty nekde z ameriky, coz predpokladam zakazou, takze se budou pasovat...

A drogove kartely budou mit o kseft vice :-D

OMG...

Ale tak kdyz vsichni ve volbach volej strany, co lezou EU do prdele, neni se co divit...
Kdyby lidi zvolili ty, kdo chtej z EU pryc, nemuseli bychom resit podobne kraviny

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No, současné volby fakticky vyhráli komanči. Ti do EU nechtějí, ti by radši jinou, východní unii :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tohle není na Jean Luc facepalm, double facepalm, Worf facepalm ani tripple facepalm. Tohle je CONTINENTAL FACEPALM!
Wow, prostě wow. Nemám slov.

Proč vrtají do věcí po kterým jim nejen nic není, ale vůbec jim nerozumí! Kvůli nim jsme museli kopat kanalizaci, přepojovat žumpu. Teď při záplavách hrozí, že nám kolem bude plavat flotila hnědých ponorek a ještě tohle!
Všichni si snad elektřinu platí ne? Tak co jim potom, že mám v kompu kdovíjak výkonné topení? Jde to furt z mojí peněženky.
A ještě za to platím idioty, kteří ze mě dělají vola. Panečku já jsem ale vůl...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jeste ze vyhrali komunusti, ti s nima udelaji kratkej procis.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je fakt. Po jejich zásahu nebude co zakazovat. Už bude zakázaný všechno.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Já bych ty zákazy zakázal...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vzdyt EU se chova jako koumunisti (realny socializmus) vsude samy zakazy narizeni prikazani razitka povoleni cenzura a hafo dementnich uredniku snad na vsechno a dvojite.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ale je v tom jeden zásadní rozdíl. Komunisti zakazovali, aby se udrželi u moci, případně díky své ideologii. Spousta nařízení EU je ale tvrdý kapitalistický lobbing, byť zabalený do líbivých keců.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

dalo by se to obejít tím, že se ty grafiky budou prodávat jako výpočetní karty. A klidně bez výstupů. Vždyť výstup na monitor má dnes v podstatě každá základní deska, základní GPU má dnes skoro každé CPU. A přesměrování výstupu lze realizovat i dnes. Viz Lucid Virtu MVP.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Takže se v podstatě vrátíme do doby Voodoo.
EU prostě brzdí vývoj. S takovou nás dovedou do doby kamenné.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Naopak. Jedine grafiky co zustanou budou integrovane a to je prece dneska moderni. Ale magorina je to v kazdem pripade. Kdy uz pochopi, ze bez elektraren se moderni spolecnost neobejde? A myslim poradne elektrarny, ne sem tam nejaky vetrnik.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Hele jste si uplne jisti ze to neni hoax/fake? Jako - pevne verim ze je, ale uz jen to ze vubec jsme ochotni premyslet nad tim jestli ano nebo ne o necem svedci.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To sú absolutný blázni. Kokso. Dobre, zaviesť nejakú daň na 300W monstra a pod., alebo vytvoriť nejaké kritérium Watt/performance - toto by posúvalo skutočný vývoj dopredu, ale čo si bazmek fakt myslia, že ak AMD do HD7770 pridá ďalšie 64/128 bitov, že znížia spotrebu?
A čo budúce "embded" riešenia.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jakou daň? Cos tím jako myslel? To nestačí samotná cena energie? Čím přemýšlíš člověče?

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Death to EU! Ked som tento clanok cital normalne som rozmyslal, ci dnes nie je 1.4.! Cele toto EU prehnite hnojisko by uz mohlo zaniknut.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Mno, budu si myslet ze je dnes 1.dubna nebo je to kachna. Jinak asi nejsem schopen tuhle informaci pobrat.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jojo, je to skoro jako ten vtip co Holly vymyslel na Listra ale nevydržel počkat do apríla ;-))))
No ale pokud je to real...... tak to je na rozmlácení hlavy o ze´d, optimálně té, která to vymyslela.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak a od této chvíle jsem opravdu zatvrzelý euroskeptik a už NIKDY V ŽIVOTĚ nezvolím stranu, která nemá v programu vystoupení z EU. Howgh.

P.S.: Wifte, dostals ode mě hlas :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

No... ironií ale pane je, že Piráti (švédští, ale pokud se tam do EU někdy dostanou i jiní, nepochybuji že i ti), jsou v Evropském parlamentu členy frakce The Greens-European Free Alliance, kteří za všemi těmihle nesmysly stojí. :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

1) jsem ten hlas dal před přečtením tohoto článku
2) jsem o tomhle nevěděl
3) uvidíme, jaké budou programy před parlamentními volbami - pak se bude lámat chleba

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Z grafik sa stane tajny, cierny, nelegalny tovar, predavany v temnych ulickach kdesi v pustine, kde nova varka cerstveho importu nenazranych grafik bude mat cenu zlata, budu sa viest gangove vojny o ovladnute dodavatelov, super tajne dielne kde sa budu montovat do pc a maskovat ako super ekologicke masiny, distribucia do kazdeho kuta krajiny, tazky underground... zivot na hrane... graficky magnati...
...
Chcem chcem ! Aspon clovek miesto vysedavania pred PC, sa bude vydavat do pustiny za nebezpecenstvom, ukojit svoju tuhu po poly a flops...
...
:D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

EU = splečenství kriplů.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Mam reseni ;-))
nevyrabet vykonne graficke katry, ale vykonne vypocetni karty, samotna grafika by pak byla jen levna grafika, ktera by mela treba dalsi sbernice, pro pripojeni vypocetni karty, nebo by se zvysila propustnost pci-e, ci se vymyslelo nove rozhrani ... vlk by se nazral a koza zustala cela ;-)))

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

škoda, že se NH nesvěřil odkud ty exkluzívní informace vyšťáral
teprve v diskusi je link na
http://www.eup-network.de/fileadmin/user_upload/Computers-Draft-Regulati...
zcela jasně nadepsaný Working document on ...
a ještě reakce na dotyčný návrh
http://www.digitaleurope.org/Portals/0/Documents/ENV/EcoDesign/DIGITALEU...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Me uplne staci, ze se z mych dani plati nejaky urednik, ktery v pracovni dobe spacha tento 28 strankovy paskvil. Preliminary nebo final je mi uz celkem jedno, protoze mne uz EU prekvapit nemuze.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Zatím všem diskutujícím unikl jeden fakt. Výkonná grafická karta je nesmírně nebezpečná. Pro úředníky snažící se Vás sledovat na každém kroku, mající v šuplíku zatím neschválenou agendu zakazující šifrování běžnými uživateli. Umíte si představit tu hrůzu establishmentu kdyby se situace vyvinula tak, že všichni začnou komunikaci šifrovat? A nemám tím na mysli jen jednoduché šifrování ledabyle zvládnutelné CPU. No však na Žravá CPU taky dojde.. Přece lid taková CPU nepotřebuje, když většinou používá FB, nebo email, občas nějakou kontrolovanou streamovanou zábavu. A to nemluvím o těch odporných IT teroristech co by se pokoušeli nekontrolatelně dešifrovat materiál na svých GPU serverech. Tak Hezký den 1982.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Je 1982 to same co 1984, nebo Blair napsal neco uz v roce 28 :-)?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

neee zbývají ještě 2 roky.. Jako v 1982 to bylo taky ještě 2 roky do 1984,,, Ale jinak coming soon.. Vždyť ty nový telky samsung už mají i ty kamery a soft na rozpoznávání tváří :-).

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Uvedomujete si, ze to nariadenie sa venuje len uspornym rezimom (off, idle, sleep) a o plnom vykone nic nehovori? http://env-ngo.eup-network.de/fileadmin/user_upload/ENGOs_Intern/Positio...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Neskutečný novinářský amatérismus, stejně jako odkazovaný článek.

Jde o toto:
počítačům má být přidělena kategorie A,B,C nebo D (podobně jako třeba ledničky) podle toho, kolik za rok sežerou v off (vypnuté), sleep (hibernované) a idle (zapnuté, nikdo s nimi nepracuje) režimu.

Hi-endové stroje mají být z kategorizace vyjmuty, tj. mohou žrát, kolik chtějí. Hi-end musí splňovat následující:

(a) a minimum of six physical cores in the central processing
unit (CPU); and
(b) discrete GPU(s) providing total frame buffer bandwidths
above 320 GB/s; and
(c) a minimum 16GB of system memory; and
(d) a PSU with a rated output power of at least 1000 W.

Výrobci se shodují s EU na užitečnosti takové kategorizace ("industry welcomes the proposal and thanks the Commission for the open and constructive dialogue throughout the process."), ale mají problém s definicí hi-endu, poukazují na to, že například (b) je neúměrně vysoká hodnota.

www.digitaleurope.org/Portals/0/Documents/ENV/EcoDesign/DIGITALEUROPE Response Draft Regulation ErP Lot 3_20120801.pdf

Předvedli jste neznalost angličtiny, neschopnost porozumět psanému textu, snahu o senzaci za každou cenu podpořenou uštěpačným "humorem", který ovšem stojí na vodě. Styďte se.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

...a to chci vidět, jestli uveřejníte článek, ve kterém věci uvedete na pravou míru.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Přiznám se, že ani náznakem nechápu k čemu by zrovna v případě počítačů takováto kategorizace měla být dobrá.
Vývoj jde tak rychle kupředu, že počítač, který má dle dnešních měřítek výborný poměr výkon/spotřeba, za dva roky je už podprůměrný a v dalších letech je to možné takový počítač brát už jen jako variantu jakéhosi elektrického radiátoru. To samé platí i pro jednotlivé komponenty a ten samý princip platí i pro samotný výkon, velikost pamětí, atd. Ku příkladu dnes je 16GB RAM třeba dost, ale pokud vývoj půjde stále stejným tempem, tak za pár let už to bude hodnota vhodná leda snad do mobilních telefonů a tabletů.
Takže snažit se počítače škatulkovat do skupin A,B,C... podle počtu jader procesoru, velikosti RAM, propustnosti sběrnice v grafice, apod. to mě teda připadá jako hodně nahlavičkované.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

BFU většinou ani netuší kolik jim PC baští takže označení jako na ledničkách bude pro ně orientační vodítko
některým dělá problém porozumět textu očividně i text v češtině

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ty kategorie jsou absolutni, v kWh/rok. Korekce (zvlastni "povolena" kapacita navic za kazdy GB, grafickou kartu, TV tuner) jsou docasne, imho proto, aby vyrobci meli cas zareagovat.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ale o to přeci vůbec nejde.

Jde o to, že se úředník snaží regulovat něco, co není potřeba. Něco, čehož regulace bude pouze k zlosti. Něco, kde se sami výrobci snaží jít čistě z konkurenčních důvodů stejnou cestou (snižovat spotřebu) aniž by to úředník musel řešit, prostě proto, že po rychlém hardwaru s nízkou spotřebou je a bude poptávka.

Kategorie jsou k prdu jednoduše proto, protože u počítače je čím dál obtížnější určit skutečný výpočetní výkon. Už dávno neplatí vyšší takt = vyšší výkon a podobně více/méně výrazně to je se všemi parametry (skoro kterýkoli lze vytrhnout z kontextu a použít ke zmatení zákazníka). Jinými slovy, výkon určují až testy s aplikacemi, které na těch počítačích běží. Vše ostatní může být snadno matoucí i pro lidi, kteří nejsou úplnými laiky. Tím pádem je zcela pokřivené těžko zařaditelný stroj vecpávat do pevně danných kategorií.

Vůbec bych nebyl proti, kdyby výrobci uváděli kromě parametrů i typickou spotřebu v klidu/zátěži (naopak bych to velmi uvítal). Ale nálepkovat počítače nějakými pitomými písmeny je zmrdovina, pokroucený marketing a zkurvená byrokracie (od každého trochu).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ty kategorie A, B, C, D jsou fixni,

The annual total energy consumption (ETEC in kWh/year) shall
not exceed:
(a) Category A computer: 148.00;
(b) Category B computer: 175.00;
(c) Category C computer: 209.00;
(d) Category D computer: 234.00.

nehovori o vykonu, jen o tom, kolik to v klidu za rok sezere. Cili je to presne o tom - na komplu bude nalepka jako na lednicce.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"Cygnus" to popsal naprosto logicky a výstižně. Počítač má, na rozdíl od ledničky (kde se řeší max. objem, tvar, spotřeba. Dosažitelná vnitřní teplota je předem daná normami.), mnoho různých parametrů, takže takže onálepkovat jej pouze jakýmsi písmenkem je nesporně naprosto nesmyslné.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jeste jednou: ta pismena jsou jen o tom, kolik to zere, ne jake to ma ostatni parametry. Zakaznik uvidi klasicke parametry+energetickou tridu.

Tahle snaha nema puvod jen v EU, pochazi i od vyrobcu samotnych. A bylo to tu "vzdycky" (Energy Star).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Já to samozřejmě chápu a pouze kostatuji, že pak jsou ta písmenka v reálu v zásadě k ničemu, protože zapadnou v kvantu jiných parametrů. Lépe řečeno, budou jen dalším z mnoha parametrů, kterými bude daný počítač charakterizovaný.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Kvantum jinych parametru" vetsinu uzivatelu nezajima. Sestavy se prodavaji jako "kancelarske", "herni", "velmi vykonne". Vyrobcum to da prostor pro marketing. Rozhodujici parametry budou tak dva, "vykonnostni nalepka" a "energeticka nalepka". Pro BFU to neni spatne.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak asi holt nejsem většinový uživatel. Zrovna nedávno jsem kupoval tiskárnu - zajímalo mě kde co, i spotřebu jsem uvažoval - jako jeden z mnoha zohledněných parametrů.
Mimochodem, pokud se jedná o marketing a iniciativu, kterou jak tvrdíte prý vítají i výrobci, tak nevidím žádný důvod, proč by se tímto problémem měli zabývat draze placení úředníci. Výrobci by se nepochybně dokázali dohodnout sami i bez úředníků - obdobně jako to už mnohokrát udělali v případě řady jiných přijímaných norem a dohod.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

To opravdu nejste vetsinovy. Me detaily zajimaly zamlada, ted uz se mi nechce se v tom babrat. Ad urednici - na jednu stranu mate pravdu, na druhou by mohlo napr. vzniknout vice ruznych "standardu" od ruznych skupin vyrobcu, ale nevim, nechce se mi hledat jak obtizne bylo zavadeni standardu v pribuznych pripadech v minulosti.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vás na tiskárně asi nezajímají rozměry, rychlost tisku, hlučnost, schopnost zopracovávat např. PostScript, schopnost připojit tiskárnu do LAN, atd... nepřečtete si žádnou recenzi (zda tiskárna např. často muchlá papír, zda náhodou ráda nepapá dva zároveň, apod.), vás zřejmě zajímá pouze jakým písmenkem je tiskárna značená. Holt každý máme priority jinde. :-)
Ad. úředníci - Myslím, že starost o nesourodost standardů přijatých výrobci byste s klidem mohl nechat na výrobcích samotných a na jejich citu pro business. Oni si poradili už mnohokrát a určitě by si poradili i v tomto případě, kdyby to bylo ku prospěchu jejich businessu. Draze placený úředník jim v tomto určitě nemusí pomáhat. :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Mel jsem na mysli techniku obecne a spise "geekovske" parametry, jako kdyz ma TV vselijake obrazove algoritmy atd. Na recenze se zhruba mrknu, ale ze bych sahodlouze s kazdym spotrebicem procital fora, to ne. Delam to tak, ze mi to staci, jeste jsem nekoupil neco, s cim bych byl zasadne nespokojeny. Nechapu vasi snahu sekat mezi radky invektivy, ale kdyz myslite :)

Ad "Myslim"... vidite, kazdy si muze "myslet" neco jineho. Treba standard nosice pro high-def video se nerodil snadno. Treba mate odpor k EU jako takove. Inu, ja uredniky taky nemusim, ale nemyslim si, ze cokoli udelaji je a priori spatne a drahe.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Za ty meziřádkoidní invektivy se omlouvám - mám teď poněkud špatnou náladu a aniž bych to dělal záměrně, zřejmě se to bohužel promítá do mých příspěvků. Asi bych měl s tím diskutováním přestat, když to neumím ovládnout. :o)
Jinak, co se týče vztahu k EU. Máte pravdu, ten spolek je dle toho, jak jej vidím já, natolik odporně přebyrokratizovaný a přeregulovaný, že jsem se postupem let stal z nadšeného europropagátora celkem silným euroskeptikem. Jsem naprosto přesvědčen, že zvyšování byrokracie a množství regulací prosperitu v Evropě rozhodně nenastartuje, ale bude to právě naopak. Ale to už je pochopitelně debata hodně mimo téma. Takže k těm energetickým písmenkům - osobně to beru jako jeden z mnoha parametrů, kterými je zařízení charakterizováno. Pokud to nezvýší cenu zařízení ani z toho nebudou vyplývat žádná další byrokratická omezení a regulace, nebo nové daně, tak je mě to celkem lhostejné. Beru to tak, že úředníci se holt něčím chtějí bavit. Každý má nějaké své hobby a hobby úředníkovo zřejmě spočívá ve vymýšlení byrokratických ptákovin. :o)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Mam to asi podobne, jen jsem se z euroskeptika stal zpet velmi opatrnym eurooptimistou, i kdyz mi prebujela byrokracie take vadi. Jak psal nedavno na Twitteru Erik Tabery, "60 let je klid a je lepsi se hadat o krive banany nez o hranice".

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Aha...takze i ty veris, ze EU muze za to, ze neni valka?
ROFLMAO

Btw - KDE neni valka? Ano, u nas , na nasem uzemi..ani na uzemi nemecka, francie...to je fakt...A co je kousek dal, to zavreme oci a nezajima nas to.

Btw, plati ono : Kdo obetuje svobodu za bezpeci, nezaslouzi si mit ani jedno.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Evropsky integracni proces je jednou z pricin miru (vedle Marshallova planu, US pritomnosti, faktu, ze spojenci Nemecko po 2.SV uplne neponizili). EU muze mit tezko ambice zajistovat mir jinde nez na svem uzemi.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ah tak...ale tak dobre, at nejsem porad jen v opozici...mozna nejake promile procenta v tom roli hraje, to asi ano...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nicméně v tom případě je vhodné zmínit, že se tato informace až do konce osmdesátých let týká jen půlky Evropy. Za mír v té druhé půlce mohl z tohoto pohledu Sovětský svaz a RVHP... :-))))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

..tam az tak mir nebyl, viz sovetska invaze do Madarska a CSSR.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bohužel, z hlediska dějin to bylo asi tak na úrovni povstání sedláků u Chlumce. A to i Maďarsko.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, ale tanky ciziho statu v ulicich lze tezko oznacit za mir.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak nějak. Navíc je sranda, jak Evropská unie vytvořená v roce 1992 může za šedesát let míru... :-)
Je vhodné si uvědomit, že v současné podobě je tu EU jen pár let, předtím to byl "jen" společný hospodářský prostor, částečně s možností volného pohybu osob. Ten proklamovaný mír v západní části Evropy zajistila v první řadě ekonomická spolupráce kombinovaná s válečnou hrozbou z východu. Nikoli unifikace, regulace a předpisy na každé uprdnutí v současném stylu - to je záležitost až poslední doby.
Řekl bych, že proti spolupráci ve stylu původní EHS by ani většina současných "euroskeptiků" nic nenamítala. Ale tvrdit, že současná EU je zodpovědná za neválčení v Evropě, to mi přijde docela jako chucpe. Obávám se, že naopak to neustálé tlačení na pilu nakonec skončí výbuchem... :-(

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

V druhé větě druhého odstavce jsem zapomněl ještě na jednu velmi důležitou skutečnost - totiž že většina západoevropských zemí byla v NATO. Je škoda, že se na tenhle faktor zapomíná, bez něj by historie asi taky vypadala špetku jinak...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Nepsal jsem EU, ale evropsky integracni proces, ktery zacal v 50.letech (ECSC, EEC). V soucasne dobe bude zajimave sledovat, jak se spolecenstvi vyporada z fin. krizi (kterou mimochodem nezpusobilo, prisla z US hypotecniho trhu). Chci verit, ze to dopadne dobre.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Možná nezpůsobila, zato ji úspěšně zhoršuje.

Evropský integrační proces je hezká hezké sousloví, bohužel to co bylo před devadesátými lety nemá se současnou EU mnoho společného. Což už jsem psal výše. Těch faktorů proč se v Evropě neválčilo bylo docela dost a souhlasím s Lojzou že ten váš integrační proces na tom má poddíl nula nula prd. Byla tady studená válka, byla tady americká přítomnost v Evropě a jejich zájmy, které si rozhodně uměli prosadit (a k nimž boje na západ od železné opony rozhodně nepatřily), byla tady ekonomická prosperita daná technologickým náskokem a konkurenceschopností (oboje současná EU úspěšně dusí), byla tady mírová hnutí (velmi často přímo podporovaná Sovětským svazem) vytvářející veřejné mínění, bylo tady celkem jasné poválečné vymezení hranic díky kterému nedocházelo ke sporům o území a spousta dalších věcí...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nevim, proc v ramci debaty o miru opakovane zduraznujete rozdil mezi integracnim procesem, ci jak tomu budeme rikat a soucasnou EU. Mam trochu dojem, ze (bezpochyby pitome) smernice EU o dovozu karamelovych bonbonu Vas "nuti" popirat nebo marginalizovat vse, v cem se se vyskytuje slovo integrace. Prebujelou byrokracii EU tady nikdo nehaji.

Jak vidno, Studena valka, vojensky pakt ani zajmy supervelmoci nezamezi tomu, aby k nekomu namasirovaly armady jeho teoretickych spojencu. Helmut Kohl kdesi rekl, ze je lepsi obetovat cast svobody a prosperity nez riskovat opakovani rozsahleho konfliktu. Narody po 2.SV citily nutnost vetsi pospolitosti, ktera vyustila v integracni snahy.

A jaka je alternativa? Kdy v historii zabezpecily mir na desitky let narodni staty? A co by se nyni delo napr. s Reckem bez menove unie?

A jeste jedna ne zcela koser otazka - co zrovna my (CR) muzeme ztratit?

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Měl jsem rozepsaný dlouhý příspěvek, ale nakonec jsem ho smazal a vzdávám to. Opakovat to, co jsem napsal výše, je zbytečné, to můžu rovnou mluvit do dubu. Raději budu trávit čas užitečnějším způsobem.

Přeji hezký den.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Vite, pokud byste mel jen opakovat, co jste napsal vyse, je tahle debata opravdu zbytecna. Me by zajimaly spise hlubsi souvislosti, proc mate nazor, jaky mate. Nemam zajem se prebijet jen na ideologickem (takto to na me pusobi) zaklade.

Hezky den i Vam.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ahaaa, uz chapu, proc Tesco proda tolik Pc..."Dobry den, ja chci jeden kancelasky PC"....."tady ho mate, je takovy hezky, cerny"...."beru"....

Jeste ze uz to nemusim opravovat a zivim se necim jinym

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

přesně tak to zhusta chodí - aneb jak si Homer Simpson kupoval počítač ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zeptam se te na zaludnou otazku...
Predstav si situaci - jdes do obchodu si koupit lednici...koukas se tak po tech lednicich....podle ceho vyberes tu, kterou si koupis?
Budes proste chodit a divat se na stitky o spotrebe a koupis si tu, kde je A++++++?
Vis vubec, co to znamena, to A, B , C....? Znas hodnoty, ktere za tim stoji?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Hodnoty mas v mem prispevku. Rozhodne si radsi koupim A nez D.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Když už jsme u těch ledniček. V reálu to u nich dopadlo tak, že jsou všechny kategorie A a pouze se liší počtem znamének plus.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

..byla poptavka po A, vyrobci se snazili delat A nebo lepsi, protoze se z toho stala vec, kterou je snadne videt a pochopit, na rozdil od nejakeho udaje v kWh. A dneska mas vsechno A+ a lepsi, bud rad, usetris :). Samozrejme, kdyz to dosahne urciteho levelu, budou uz rozdily asi minimalni, treba desitky korun za rok. Driv to byly treba tisice.

No ale i kdyby to bylo na nic (podle me neni), je to porad neco zcela jineho, nez se pise v clanku.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ja ale nejsem rad, ze usetrim...lepsi by bylo, kdybych si mohl koupit spotrebic, ktery by klidne mel vetsi spotrebu, ale fungoval by lepe, vykoneji, a podobne...
Ale to uz dneska vlastne ani nejde...
A nebojme se, nepujde to casem ani u grafickych karet...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

A prečo nejde? pretože o nich nie je záujem zákony trhu vám nič nehovoria?

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Pokud stat zblbne drtivou vetsinu svych obcanu, a ti se zacnou rozhodovat iracionalne, samozrejme na to zareaguje trh a nabidne jim reseni. Trh funguje pekfektne...To pouze lidi VYZADUJI, aby jim byly prodavany urcite produkty, presto ze maji horsi kvalitu. To stat lidi proste zblbnul natolik, ze pokud by jim nekdo ty horsi produkty nenabidnul, tak by se bourili

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

1.to označenie energetickej úspešnosti je len informácia pre spotrebiteľa udržovať spotrebiteľov je úloha ktorú presadzujú stúpenci totalitných režimov
2.Trh sa prispôsobí pokiaľ sa niektoré subjekty nedokážu tak skrachujú
3.Samotné firmy boli z toho nadšené tie A,B označenia im umožnili predávať drahšie produkty a pokiaľ by s tým boli problém tak trh by na to zareagoval negatívne
4.Menej kvalitné produkty=lacnejšie a sú to spotrebitelia ktorý ich vyžadujú resp. tlačia trh tam

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Oprava

1.to označenie energetickej úspešnosti je len informácia pre spotrebiteľa udržovať spotrebiteľov v nevedomosti je úloha ktorú presadzujú stúpenci totalitných režimov

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Takže rada bude: Pokud chcete kancelářský počítač, kupte A a pokud herní, tak D? 0:-)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Rada bude "tahle sestava je z kancelarskych nejuspornejsi", nebo napr. "tohle je o trochu vykonnejsi, ale zere to o 3 tridy vic".

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Je strasne divne, ze vetsina diskutujicich neumi odpovedet na velmi jednoduse formulovane otazky.
Rozhodne jsi mi neodpovedel na otazku, podle ceho si budes vybirat lednicku, kterou si koupis.
Ve kterem prispevku mam rozdeleni kategorii lednicek? Vidim tam jen nejake rozdeleni Pc...je to stejne?
A kolik ma u lednicky A+? A kolik A++?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Otazka mi prisla mimo, od veci, necitil jsem a necitim potrebu na ni pregnantne odpovidat. Parametry en. trid lednicek v hlave nemam a hledat je nehodlam, momentalne novou lednicku nepotrebuji :-).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Vidis vidis.
Tak mi rekni, K CEMU jsou stitky na lednickach. Ty stitky VUBEC nejsou pro cloveka relevantni pri vyberu. Protoze VUBEC netusi, co to znamena. Clovek NETUSI, co to je A, co to je C...
Ovsem nekdo tem lidem nabulikoval, ze se musej nutne divat na spotrebu, ze nemaj kupovat nic horsiho, nez A, jinak to "moc zere".
A ten clovek ani nevi, jestli to sezere rocne vic elektriny, za kterou bych dal o 100kc vic, nebo 1000kc vic, nebo 100000 kc vic...Pouze clovek vi, ze MUSI MIT A.
K cemu to vede?

U lednicek je to jeste jakz tak v pohode, ale napriklad u pracek jsme dosli tak daleko, ze dnesni praxky perou vyrazne hur, nez starsi "neregulovane", a to proto, ze se setri za kazdou cenu...pere se na mene stupnu, spotrebuje se mene vody, a podobne. A ve finale ta pracka pere na hovno, ale ma A+++++ spotrebu.

Ja osobne, kdyz kupuji spotrebic, tak spotreba rozhodne neni na 1 miste u vyberu, a neni ani druha, a asi ani treti ci ctvrta.

Podle mne je tohle cele proste pouze snaha donutit lidi, aby nepremysleli, kupovali podle barvicky na nalepce, a nikoliv podle parametru..Aby proste nepremysleli vubec, aby se ODNAUCILI PREMYSLET. Nakonec kazdy z nas uz je tim postizeny - neco jako ty (bez urazky), ktery si koupi spotrebic v kategorii A, misto D, a pritom ten v D by mohl byt vyrazne lepsi...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ja to beru takto: v oblastech, ktere me prilis nezajimaji (napr. bila technika), se zorientuju napr. podle toho en. stitku a uplne az tak neresim detaily. Je to jedna z veci, co mi umoznuje odlisit od sebe vyrobky, kterych jsou stovky, imho to neni uplny kec = dobry. Neco jako reklama. Nemusim pocitat kazdou korunu, takze si to "muzu dovolit".

Pokud mam neco do ceho jsem fanda, budu premyslet, cist a studovat parametry.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Njn...to ja kdyz kupoval lednicku, tak mne predevsim zajimalo, jaky ma objem mrazaku, lednice, jestli ma vyrobnik na led, jak ma umistene policky, jaky je kam pristup, jak vypada zasobnik na vajicka, jestli se mi do dveri vejdou 2 litrove petflasky...
A dalsich mnoho podobnych parametru...pak cena....a pak nekde uplne na konci jsem se podival, kolik ze mi to vlastne bude zrat elektriky.

Ale tak jak je videt, nekdo kupuje lednicku podle stitku a zbytek mu je jedno...njn, nektere veci jsou na mne proste nepochopitelne..

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Samo zahrnu do rozhodovani i jine veci (dispozici atd.), ale ten stitek bude rekneme "mit velkou vahu".

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Asi si tedy koupíte radši A++ než A+, to zní logicky. Spolehnete se na úředníka, že vám ohvězdičkoval to lepší.

Ono to ale moc logiku nemá, aby měl velkou váhu štítek, který tvrdí, že lednička za rok ušetří pár korun. Proč porovnávat ledničku, která má spotřebu v rozsahu 0,3-0,5kWh/24h (= A+) s ledničkou se spotřebou v rozsahu 0,5-0,7kWh/24h (= A), když můžu porovnávat 0,45 vs 0,51 a mám hned jasno, že rozdíl je asi 100Kč/rok. Nejenom že porovnáváte rozsahy, ale ještě rozsahy závislé na objemu. O něco menší lednička může žrát klidně méně než vetší, přestože je podle štítku "méně úsporná". Taková 200l A++ lednička žere asi 0,4, kdežto stejně velká A+ lednička žere překvapivě taky asi 0,4. Jste si pořád jistý, že ty štítky Vám v tom dělají jasno?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ja chapu, ze zalezi na objemu. Nebudu porovnavat spotrebu 300litrove a 100litrove lednice podle stitku. Pokud jde o lednice podobne kapacity, uvedl jsem uz v drivejsim postu, ze u A++..++ uz ty rozdily takove nejsou.

Drive treba byly vetsi, nechce se mi to hledat, v rychlosti jsem vygooglil tohle. http://www.mesec.cz/clanky/energeticke-tridy-spotrebicu-vyplati-se-podle...

Stitky nejsou nic proti nicemu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ty štítky jsou natolik výrazné a nápadné, že vytváří v zákaznících dojem, že jde o naprosto zásadní, ne-li nejzásadnější údaj, kterým by se měli při svém rozhodování řídit, čímž jsou uváděni v omyl. Zákazníci si tak vybírají zboží, které by si jinak nevybrali. Tím je naplněna skutková podstata zákona č. 634/1992 Sb., § 4, o. 1., kde se praví, že jednání podnikatele, které je způsobilé podstatně ovlivnit rozhodování spotřebitele tak, že ten může následkem toho učinit obchodní rozhodnutí, které by jinak neučinil, se nazývá klamavá obchodní praktika a ta se podle odstavce 3 zakazuje. Ale to je samozřejmě vzhledem k tomu, že tam ty štítky nařizuje dalším předpisem sám stát (a ne prodejce), nemůže použít. :)

Jen se mi nelíbí říkat, že ty štítky jsou nic proti ničemu. A nejde ani poukazovat na to, že lidi jsou "blbí", protože ten samý paragraf pamatuje i na ochranu těch "kteří jsou z důvodu duševní nebo fyzické slabosti nebo věku zvlášť zranitelní". 0:-)

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

"Zákazníci si tak vybírají zboží, které by si jinak nevybrali...." To delaji na zaklade reklamy dnes a denne. Stitky maji alespon realny zaklad. Ma A mensi spotrebu nez stejne velka B ? Ma. Pripad uzavren.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak coz o to - lied VUBEC NETUSI, ze by meli koukat, jestli porovnavaji podobne velikosti, a podobne.
Proste plati, ze "cim vic A, tim vic Adidas, pardon, tim min to zere..."
A je jim jedno, KOLIK to zere. Proste to zere MIN. Min nez co? To tato neres, proste to zere min.

Ty stitky maji realny zaklad, ktery ale spotrebitele VUBEC nechapou.

Pripomina mi to BFU a pamet u grafickych karet. Cim vic pameti, tim vic Adidas...tedaaa, tim je grafika lepsi. Proc? No prece protoze ma vic pameti...
Co na tom, ze ta karta muze byt mnohem pomalejsi. To je nesmysl, logicky, protoze cim vic pameti, tim je to lepsi. Tecka.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Naštěstí to ještě není uděláno úplně tupě, spotřeba za rok je tam napsaná taky. Takže situace je spíš o tom, že si najdu dva podobné kousky a porovnám si, jestli se mi ten úspornější vyplatí. Samolepky mi u nových výrobků nevadí - výrobce spotřebu zná, takže to náklady nezvyšuje. Spotřeba se na výrobky psala i dřív, jen to bylo drobným písmem vzadu na štítku. Ovšem nesmyslné nálepky i na 100 let staré domy jsou typickým příkladem EU hovadin.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

jako správný fiktivní ledničkový BFU nemám ani páru co ta písmenka znamenají, ale ten hodný pan prodavač povídal, že čím víc A+++ tím lepší, a že když to koupím hned, třeba i na kartu, tak mi dá slevu, dovoz do 5km zdarma a navrch lízátko
stačí jako exkurs do pohledu BFU? :))
...
kolega je pokročilejší ledničkový uživatel - ví dokonce kde je na netu on-line kalkulačka návratnosti investice podle energetické spotřeby, která přepočítá jestli se vyplatí připlácet za lepší energetickou třídu/spotřebu za rok a za jak dlouho se to zaplatí z ušetřené nespotřebované elektřiny

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Njn...cim vic prouzku, tim vic Adidas....zname zname :-)))

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Muze mi nekdo vysvetlit, k cemu by tohle PROBOHA bylo dobre?

Ja to teda vlastne asi vim...je to dalsi krok k tomu, aby lide nemuseli nad vsim tak premyslet...cimz se premyslet odnauci...cimz nebudou premyslet umet....cimz se nebudou umet rozhodovat...cimz si "vladnouci elity" zajisti blahobyt navzdy, a tupou masu ovci pod sebou...

Zadny jiny vyznam nevidim, ale tenhle vidim docela realne

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

...tak jako si monarchové zajišťovali nemyšlení a poslušnost pomocí církve... 0:-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dobry vtip :-)))

(Byl to vtip, ze jo?)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

To byla taškařice (ty označuji tím emotikonem 0:-) ), která měla zezřejmit legračnost oné konspirace. :)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je myšleno jako vtip, že?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Necekal jsem ze se doziju doby kdy budu muset pasovat grafickou kartu ze Svycarska.:)
At cela EU tahne.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

A nestacilo by graficke karty predavat ako elektricke topidla?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

+1 :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nezbývá nám nic jiného, než zakázat existenci Evropské unie. Ostatně její základy byly položeny na podzim roku 1944, kdy se sešla Německá generalita a vymyslela, jak po válce ovládnou celou Evropu bez boje. No a vidíte, přesně toto se jim povedlo. Nakonec tu bude přesně podle jejich záměru jeden stát.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

EU ale neridi nemecka generalita, ale uplne nekdo jinej, jinak by tu nebyl takovej bordel.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Chtělo by to návrh do EP, že přidělené funkce v komisích EP budou přímo úměrné velikosti obvodu hlavy a nepřímo úměrný výšce postavy. Potom by byla šance, že nejvyšší funkci bude zastávat ET mimozemšťan.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ono už je 1. dubna??.
Jestli to není vtip tak totok už není možné. Takový sprominutím kraviny by snad ani staří komunisti z UVKSC nevymysleli.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Aneb další způsob, jak poškodit lidi i ekonomiku. O co těm hovádkům jde ? Udělat z Evropy unii rozvojových zemí ? To je tak to jediné, k čemu jejich ujeté snažení směřuje. Co je jim vůbec do grafických karet ?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

" Udělat z Evropy unii rozvojových zemí ? "

ANO presne o to jim jde, jsou na to dokumenty, tento plan se datuje mnoho desetileti zpet.
(nejde jen o unii, ale treba i USA mmj. kam jim zmizely fabriky)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Smutné je, že až se za nějaký čas ukáže, že tento článek není založen na pravdivých informacích, tak se to dozví max 20% jeho čtenářů a zbylých 80% bude mít v hlavě navždy zafixováno, že ta "zlá EU" zakazuje grafické karty. Takto se pánové tvoří veřejné mínění!
Novináři i takového média jako je CDR by měli mít alespoň krapet zodpovědnosti a více přemýšlet než pustí takovou kravinu do éteru a ověřit si ji z více nezávislých zdrojů...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

diit.cz nie je "nezávislý zdroj" a ani sa tak neprezentuje

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

to je snad jedno, ne? pokud přebírá zprávu z jiného serveru tak by v tom článku mělo být několikrát zjevně zmíněno, že se jedná o neověřenou zprávu z jiného webového serveru a rozhodně se taková kachna nemá prezentovat jako hotová věc. Pochopit se to dá snad jedině 1. dubna.
Smutné také je, že takovému nesmyslu zdejší čtenáři čtenáři tak ochotně věří, svědčí to o mnohém...

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To nie je jedno znamená to že diit má agendu v tomto prípade šírenie anti-EU propagandy

(Nerobím si ilúzie aj ostatné médiá majú dáku agendu len sa prezentujú ako nezávislé)

Znamená to len jedno Big Lie funguje a je využívaná

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mám pocit, že toto se tu řešilo na Apríla, ne?
To je to teď jako fakt myšleno vážně? Dělají si prdel? A co procesory? TDP +/- 120 W... ty budou následovat?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tak a teď vážně komu tohle totok prospěje? Kdo mohl něco takového prolobovat.
AMD ? těžko sami prodávají karty mimo tu tabulku
NVIDIA ? to samé
VIA .. s tím mizivým poodílem trhu?
a kdože nám to ještě zbývá??

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Mě se líbí přispěvatelé, kteří brání EU, že je to jen "doporučení" a ne zákaz. A zapomínají, že vše, co se v EU začalo označovat štítky nakonec bylo regulováno (postupnými) zákazy. Žárovky, televize, vysavače, domy. Chtějí ještě do toho zamontovat elektrovarné konvice (což je absolutní blbost, jelikož zde není možnost nijak ušetřit, jen se voda bude déle ohřívat), atd.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud je to s tou konvicí myšleno vážně, tak tím, že se bude voda déle ohřívat, budou větší tepelné ztráty.
Čili něco takového může vymyslet jen totální ignorant.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No pak uz to ale nebudou rychlovarne konvice, ale pomalovarne konvice.
To se pak bude muset jeste rozlisit do kolika minut je to jeste rychlovarna konvice a od kolika minut uz ne. Takze Rychlovarka typu A, rychlovarka typu B, rychlo... pomalo... A B ..

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

sorry, ale budu reagovat jako potrefená husa:
to není obrana, ale pojmenování věcí přesnými jmény, protože jen tak lze dohledat, kde je krpa a kde si kdo co proloboval nebo nadsadil. nejmarkantnější je to třeba u zákona o OZE. viz. můj příspěvek 15.10., 16:28

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano pojmenování přesnými jmény, prozatím. Teď je to doporučení, za pár let zákaz. No naštěstí, předpokládám, že Uhnije nemá pár let.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

takže Fake a k němu podle redakčního počítadla - Diskuze: (234)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

sorry, to patřilo do jiného vlákna pod
kehil | 16.10., 14:00

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Diskuze by se možná mohla trochu uklidnit. Když se ukázalo, že to vlastně není pravda...

http://www.facebook.com/Robert.Nemec/posts/478899715483294

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

takže Fake a k němu podle redakčního počítadla - Diskuze: (234)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Lol, to uz si tenhle server ani nehraje na seriozni??? To je fakt bida .....
Co tak uvest zdroj teto zpravy .... a pochopitelne nejaky validni a ne nejaky norsky platek ci co .....
Kdyz jsem tak zkoumal po netu, tak EU ma nejaky 3 roky stary draft ..... a tohle se tyka energy staru 6.0, no a asi se shodnem, ze labelovat HW pomoci ruznych TCO, energy staru a podobne je hodne spravne .... no a tlacit na vyrobce HW, aby snizovali spotrebu taky ... proc jsou ULV CPU stejne vykonne jako normalni, ale zerou petinu? Takze to jde!
Jinak spotreba PC/serveru je hodne ozehava, bude to pekne procento celkovych energetickych naroku a pri dnesnim zavirani jadernych elektraren vice nez aktualni tema.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

logickejšie by bolo, keby omedzili objem motorov( napr. do 2.0 litrov) do áut pre komerčných užívateľov - to by mohol byť ekologický krok pre budúcnosť. Ale toto ???????

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.