Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k [Aktualizováno] FreeSync funguje bez propadu výkonu a podporuje dva režimy

Ja chapu ze se snazi o prodeje svych nejaktualnejsich karet ale presto mi tam minimalne kompatibilni retezec produktu HD 7790 - 7970 s touhle technologii chybi, mozna doplni.

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

nedoplní. Už to bylo řečeno dříve, tyto karty F-S nepodporují a podporovat nebudou.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nějak v tom přehledu monitorů postrádám cokoliv s 16:10...

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

... 16:10 bohuzel uz delsi dobu oplakavam... vitezej nudle :-(

... uz jen cekam, kdy nejaka marketingova firma prosadi neco jako 7:1 , s tim , ze je to pro zrak cloveka "nejprirozenejsi" pomer, at uz dela (se diva na) cokoliv...

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

Zatim si bohuzel musite vystacit s 21:9. Ale kdyz chvili pockate...

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

jak už jsem to tu psal kdysi, dřív jsem to tak taky bral, doma i v práci mám 24" 1920x1200, ale teď když přemýšlím nad upgradem tak místo 27" 1440p mi dává větší smysl něco +- 34" a 21:9.... proč? menší (jak rozlišením, tak fyzickou výškou) monitor nechci a tohle docela výrazně zvedne využitelnou plochu....
samozřejmě, taky to beru tak že je škoda že 16:10 už vyrábí málokterá firma, ale asi bych už stejně vzal něco většího...

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Docela by mne zajímalo, kde AMD ovladače vydala, na jejich stránkách se mi je nedaří dohledat.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Na ofiko stránce ale zatím stále 14.12
http://support.amd.com/en-us/download/desktop?os=Linux+x86

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Takže ty dva režimy znamenají: FreeSync zapnutý a FreeSync vypnutý (neboli v okamžiku, kdy se vypne vsync, tak FreeSync nemá žádný smysl a neuplatňuje se). Nebo naprosto nechápu, co tím druhým režimem chtěl autor článku říct. A odkaz na zdroj tam není.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Dokud je fps výstup z grafiky v rozsahu zvládnutelném monitorem, funguje FreeSync. Pokud je mimo rozsah, uplatni se nastavení V-sync on/off s tím, že refresh monitoru bude na jeho maximu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Docela by mě zajímal odkaz na zdroj, kde je toto popsané. Protože v článku to bylo popsané jinak:

> Druhý případ, kdy FreeSync běží bez vertikální synchronizace, je vhodnější pro hry, kde mají dosahované hodnoty FPS přímý vliv na hratelnost a/nebo kdy hráč vyžaduje co nerychlejší odezvy. Grafická karta v takovém případě může vykreslovat FPS rychleji než zobrazuje monitor (>75 FPS při ≤75 Hz), latence se snižují, hladké zobrazování zůstává, ale může se objevit tearing (protože je vertikální synchronizace neaktivní).

Tzn jaký je rozdíl mezi tímto "režimem", a monitorem bez freesyncu a s vypnutým vsyncem? Co znamená fráze "hladké zobrazování zůstává"?

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Tak například tady je graf frameratu a latency (třetí obrázek)

http://www.tomshardware.com/news/amd-project-freesync-launch,28759.html

Pokud grafická karta chrlí výstup rychleji, než ho monitor zobrazuje (60 Hz a výš pravděpodobně), asi se obraz moc potrhávat nebude.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Aha, super, tohle to popisuje:

> One problem that AMD has recognized with the technology, however, is that it can introduce a mouse lag when it is enabled together with V-Sync (which prevents tearing). For this reason, AMD has opted to allow you to have FreeSync enabled without V-Sync enabled, which will give you the benefit of smoother gameplay, but may introduce tearing when the game runs faster than the display's refresh rate.

Takže Renier X to v podstatě popisoval dobře, jenom s tím, že jde jenom o stav, kdy FPS překročí max refresh rate a vsync je off. Pokud někdo chce co nejnižší mouse lag, tak jasně, bude chtít co nejvyšší FPS.

Teď by bylo ještě fajn, kdyby se i vyšší FPS zvládly bez tearingu. Tzn renderoval bych co nejvíce snímků, ale freesync by zajistil, že ten poslední vyhotovenej za danou periodu se vykreslí vcelku, aniž by jej další snímek částečně přepsal. Což by znamenalo o buffer víc na straně grafické karty. Otázkou je, zda by to šlo zařídit bez prodloužení latence.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Buffer navíc = latence navíc. Cílem režimu je snížení latencí, takže jejich opětovným zvýšením by to ztratilo smysl.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Priznam se, ze vubec nechapu duvod tearingu pri vypnutem v-sync. Tohle prece resi triple buffer. Alespon z dob, kdy jsem jeste hraval hry to tak bylo.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Nene, tearing řeší právě v-sync (v-sync je čekání na dokreslení celého snímku, aby se nezobrazovala půlka z jednoho a druhá půlka z jiného, které na sebe nenavazujou). Triple-buffering řeší nepravidelnou snímkovou distribuci při v-syncu, kterou částečně vyhladí, ale na úkor zvýšení latencí (je tam o ten jeden buffer navíc).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby se při tripple bufferingu zahazovaly staré snímky, tak by latence mohly být teoreticky ještě nižší, než při double bufferingu. Alespoň tak mi to přijde, když koukám na grafy z níže odkázaného článku. Ale vypadá to, že tento režim nepodporuje DirectX (nevím jak OpenGL, a uvidíme co Vulkan).

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby triple buffering zahazoval snímky tak, jak se děje v některých hrách u OpenGL, vzniknou ti tam mezery mezi zobrazovanými snímky a pohyb na obrazovce se stává trhavým. Proto DirecX tento způsob "ping-pong" back bufferů u TB nepoužívá.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Nerozumime si, veta byla myslena jinak. Chapu co dela v-sync, tripple buffer a jak vznika tearing, ale nechapu ten rezim v-sync off a bez tripple bufferu. Proc tam neni i moznost mit klasicky v-sync on a tripple buffer.
Jinak jsem cely zivot zil v domeni, ze tripple buffer latence snizuje.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Každý buffer navíc latence zvyšuje.
Přestávám si být jistý, zda chápu otázku :-) Jde o kombinaci FreeSync + v-sync + triple-buffer nebo jen o v-sync + triple buffer (bez FreeSync)?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Vychazim z intuice a tohoto clanku, kde se DBuff a TB rozebira. Ony to nejsou ani tak buffery jako switching plane. V DX asi snad do dneska ja pouzita ale jina technika render ahead, jde je fronta a za urcitych okolnosti muze ale nemusi fungovat stejne jak TB, tam muze narustat latence na ukor vetsi plynulosti, alespon tak jsem to pochopil :)
Pripominky byly vzdy k FreeSync, jelikoz je to diskuze k clanku o FS. Proste nedokazu pochopit, proc jsou jedine dva mozne rezimy pricemz prvni pomuze jen pokud FPS znacne lita pod hranici refreshe a druhy ma tearing. Pokud vypnu VSync tak prece staci nahodit tripple buffer nebo render ahead a tearing je pryc. Z clanku jsem to tak pochopil, pokud je to jinak, tak se omlouvam.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tearing je vždy pokud není zapnutý VSync. Triple Buffering s tím nic nenadělá, ten zvyšuje výkon při VSync, ale přidává Lag jednoho dalšího snímku. Command Queue alias tvůj render ahead s tím nemá co dělat, protože to je fronta připravených snímků (Comman Buffers), které se teprve budou posílat na gpu.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Pokud jde o DX a render ahead tak jsem vychazel z clanku na anandtechu. Po hlubsim zkoumani se zda byt v tomhl nepravdivy. http://www.gamedev.net/topic/649174-why-directx-doesnt-implement-triple-...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tento článek je zajímavý, včetně grafů. Konkrétně tripple buffering zde:
http://pctuning.tyden.cz/hardware/graficke-karty/29884-gpu-kontra-lcd-co...

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Hm tak zatial ziadny monitor s rozsahom aspon od 12 Hz. Same od 40 Hz a viac. . Moj oblubeny Kerbal space program ide casto ledva okolo 15-20 fps bez ohladu na silu HW a nastavenie hry :( Tam by sa ta synchronizacia zisla ako sol.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, nebudu investovat do nového monitoru, pokud nebude mít freesync s nižší frekvencí pod 20 a nejlépe kolem 10Hz :)

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Při snímkové frekvenci 15 fps ti stejně žádný sync nikdy v ničem nepomůže i kdyby uměl třeba 1 Hz..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

trochu by to pomohlo, furt lepší když se freesync s fps srovnají, než aby vsync uměle snížil fps na zlomky refreshe monitoru... ale to je jedno, už jen kvůli videu a filmům je škoda že to umí až 40+, namísto od 20Hz...

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

No v takovém případě se tam může poslat stejný snímek víckrát. Délka zobrazení jednoho snímku se může spočítat v závislosti na průměrném fps tak, aby poslední zobrazení stejného snímku ještě nabízelo odchylku od průměrného fps. Pro filmy by to bylo přesné. Při větším rozptylu délky jednotlivých snímků by to nefungovalo vždy s nulovým zpožděním, ale i tak by to bylo častěji bez čekání na vertikální synchronizaci. Ovšem nevím, jestli to v ovladačích AMD tak počítají, případně budou počítat někdy v další verzi.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Neposle se tam vicekrat, protoze fsync nema zadny buffer. To ma jedine gsync. Jak se fsync ve skutecnosti chova pri podlimitnich fps zatim nikdo nevi.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Takze uz vi.
http://www.pcper.com/reviews/Displays/AMD-FreeSync-First-Impressions-and...

Pokud ma FS monitor spodni limit 40Hz, pod 40fps se FS vypina. Monitor pak pracuje s fixed refresh 40Hz, a graficka karta bud s vsync a vysokym lagem odpovidajicimu 40Hz, nebo bez vsync s vysokym tearingem taktez odpovidajicim 40Hz.

Narozdil od Gsyncu, kde modul provadi nasobeni aktualni snimkove frekvence a k podobnemu jevu nemuze dojit.

" I'll gladly take the potential slight flicker of G-Sync over the 40 Hz judder/tearing of the BENQ. The take home point from my observations is that when gaming lower than the variable range, FreeSync panels retain the disadvantages of the V-Sync on/off setting, but amplify those effects as the panel is refreshing at an even lower rate than a standard display (e.g. 60 Hz)."

Dale to vypada, ze budou problemy s overdrive, protoze je nutne ho pocitat dynamicky podle fps (coz gsync modul dela). U testovaneho BenQu se s fsync overdrive vypina a monitor ghostuje.

G-Sync uses its on-board memory to buffer the previous frame, using this data combined on-the-fly with the next incoming frame to calculate appropriate drive voltages and compensate for ghosting (similar to overdrive).
FreeSync relies on the regular adaptive sync TCONs that at present don't seem capable of correcting for this when operating in VRR modes.

Takze fsync je sice skutecne pro vyrobce monitoru "levnejsi" - pro kupujici zatim ne, ale taky ma pulku funkcionality oproti gsync.
Zatim plati jedno pravidlo, monitory se spodnim limitem >9Hz nebrat. A hlidat si overdrive, na tftcentral to uz testuji.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

no plasma je stale najlepsie riesenie + HDMI zvvuk

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pokus o trolling?

Ja myslim ze FreeSync je hlavne kvuli hram, nejsem si jist zda je plazma "nejlpesi" na hry.
ja myslim, ze nejlepsi je obecne optika, ale hracum vetsinou staci sluchatka pripojene pres stereo jacky ;-)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Ale jedině pozlacené!

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Nejlepší je pozlacená optika.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

hmm a kde ty catalysty jsou? Na ofiko stránkách pořád nic novějšího než minulý prosinec není....

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

guru3D patří AMD?? To je mi novinka....

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

no povedal by som ze limitom nebude ani tak LCD panel a co zvladne, aj ked samozrejme ten je urcujuci, ale aj cez co bude ten monitor pripojeny. Ak to pojde cez hdmi a budu to rozlisenia viac ako 1920x1080 tak viac ako 60Hz bude docela problem, hlavne pri 27" a 4k. Cez DP by to snad nemal byt problem.Jedine ze by sa rozbehlo HDMI 2.0 vo velkom ale o tom pochybujem.

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

namiesto freesync lcd som si objednal plazmu od LG, cakam cakam cakam, dufam ze mi dojde :) pri nadupanej zostave ked fps neklesne pod 60fps/hz, nema freesync vyznam, a na filmy pouzivam reclock + smooth video project na dokreslovanie obrazkov s opencl, takze absolutna plynulost je prvorada, LCD uz nemozem citit, a OLED je daleko. Freesync by som kupil keby isiel cez DP aj dig zvuk do recievera, a keby obrazovka bola plasma. Ale aj recievery maju len HDMI.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

oficialni odkaz na ovladace evidentne neni

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

zřejmě ne, ani z redakce se nikdo nemá k odpovědi. Že by také použili cracklý ovladač z Guru? Nebo dostali ovladače pod NDA od AMD??

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

pouze už viděná beta. Oficiální doporučené jsou pořád prosincové Omegy. To se to dopracovalo u AMD že se budem po čtvrt roce radovat z jedné bety....

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Pro ty co chtěj raději Plazmu k PC - Asi neumíte nastavit u LCD Hz??? (u LCD monitoru 50Hz často ani nejde nastavit, ale není problém v technologii LCD ale elektronice PC monitoru a proto pro multimedia doporučuji raději LCD TV!!! a né LCD monitor... Umí od 23, 24 25, až po 50 a 60Hz a jelikož progresívně tak i to lze označit i jako fps)

A také nastavení playeru doporučuji důrazně tak, aby řídil Hz LCD obrzaovky dle fps!!!! U plazmy si nejsem jist, zdlalipak bude respektovat Hz z PC grafiky!???

Kamarád si koupil s nadšením 600Hz Plazma TV k PC a já mu ji sepsul , že videjko o 25fps prokládaně natož progresívní, mu stále jemně trhá! Především šnek kamerou byl děs na oči a nepomohlo ano těch 600Hz obrazovky...

To proto že již zdroj 25p je jen 25H naproti prokládání o 25fps ne to je 50 polofps a proto 50Hz. A Ta 600Hz Plazma TV neumí 600Hz TM, čili nepřepočte fps na 600 :-)) A tak je to k hounu! :-(

Naproti tomu moje LCD TV použité jako monitor při správném nastavení Playeru, aby dle fos v násobcích nebo dělitelně nastavil i Hz, kdy LCD TV toto akceptuje a videjka mám naprosto plynulá :-) Tak plynulá, jak je ale zdroj plynulý neb jen 25p je málo natož kinových 24p... :-(

Ale já si točím SLT-čkem do 50p ;-) A to je jako živé!!!!!!!!!!!! :-)

Tedy není to nedokonalostí LCD, ale - u PC monitorů a evropských videí o 25 a 50fps nepodporováním násobku Hz a u LCD TV použitých k PC nastavením grafiky a playeru - tedy uživatelem!...

A online z webu je to , bohužel u evropských fps, krom PC monitoru s jen 60Hz... i Flashem :-( (ten neumí alespoň ve FullScreenu zmenit Hz obrazovky v násobku fps...) Smrt Flashu!

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.