Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Futuremark zahrnuje Vulkan do 3DMarku

Obrázek uživatele He3lix

Při čtení článku jsem si vzpomněl na prezentaci AMD API Mantle. Díky přepracování běhal Battlefield 3/4 daleko stabilněji bez velkých propadů na (nejen) AMD produktech, bylo to zajímavé. A pak o Mantlu přestalo být tak nějak slyšet, byť je mám stále vedené v obsahu Radeon Softwaru. Pak se tu objeví Vulkan a dá se nacpat a přispůsobit na všechno (Windows7, mobilní sféra..), to mi příjde velice dobré. Pokud se Futuremark, nejden z nejznámnějších herních benchmarků rozhodne implementovat do svého programu i Vulkan, je zde větší šance, že se stane majoritním API. Chválím Futuremark, že konečně doplnily výsledky RYZENů do své Hardware sekce.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Nebyt AMD, dnes by tu vladly nadale "uzasne" 4 jadra Intel-u za cenu 550€, Windows 10 by meli majoritu kuli DX11.1+ a NVIDIA by s usmevem recyklovala sve DirectX 11 zastarale produkty za FE cenu.

Jeste ze je tu poradna konkurence, dekuju AMD.

+4 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele 7R7

A keby AMD bola riadna konkurencia tak by Intel aj NV nerobili len evolúciu a aj cenovo by boli prijateľnejší.
A ešte jedna vec čo mi dáva DX12 vo vizuále oproti DX11? A ešte si prečítaj napríklad túto recenziu aký je nárast DX12 voči DX11 aj na AMD kartách https://www.hardocp.com/article/2017/03/22/dx12_versus_dx11_gaming_perfo...

+3 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele WiTHiNT

A nebyt NVIDIA alebo Intel tak by vladlo co ? :)
Inak suhlas zdravu konkurenciu treba.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele He3lix

Ono by to právě dopadlo úplně stejně :D

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Konečně bude možné porovnat výkon DX11/12 a Vulkanu. Zatím to možné nebylo protože aplikace podporovala buď pouze DirectX nebo OpenGL/Vulkan. Vulkan měl obrovský nárůst výkonu oproti Open GL, ale to hlavně proto,že OPenGL bylo zastaralé a pomalé. Jedinou implementaci z které jsem viděl testy byla Talos Principle, kde Vulkan dostal dost přes čuňu, ale prý to bylo kvůli tomu, že Vulkán byl teprve v rané implementaci.

Neví někdo jestli existují opravdu nějaké srovnatelné výsledky Vulcanu a DirectX11/12?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Nevím jestli ti to pomůže, ale DOOM chodí v 1920 x 1200 na ultra detaily s vulkanem 120 - 150 fps dle místa kde jsi (Ryzen 7 1700 + RX 480 8G). Je to dost paráda, ale těžko posudit jak moc velký vliv na to má Vulkan a jaký optimalizace.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ale ten neběží na DX12. Takové srovnání je na nic. To by opravdu museli naimplemenovat stejně kvalitně pro DX12 a Vulkán, aby šlo něco posoudit. Jinak to moc nemá význam :( Snad proto Futuremark něco prozradí.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

A kde jste ten obrovský nárůst viděl? A proč by OpenGL mělo být pomalé?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

OpenGL bylo nutně hodně konzervativní - zásobníkový automat, podobně jako Postscript - protože vzniklo kdysi hodně dávno (v 80. letech, překvapivě skoro shodně s Postscriptem ;), ještě jako IrisGL) a jelikož se toho chytly drahé komerční aplikace, muselo být podporováno tak, aby ty komplexní molochy nebyly nuceny k zásadním přepisům. Ovšem zatímco zásobníkový automat s komplexním implicitním stavem bylo v 80. letech naprosto "samozřejmé" řešení, v době mnohajádrových strojů tam ta samozřejmost již jaksi není. :)

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Nevím proč by mělo být pomalé, ale pomalé je. Přechodem na Vulkán došlo v mnoha případech ke zrychlení o desítky procent na stejném HW. Testy lze snadno najít na internetu

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.