Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Ještě jednou ke GameWorks aneb Nvidia zasahuje

da se nekde dohledat to vyjadreni Epicu?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Hoodně zjednodušeně:
Takže pokud bych chtěl vyvíjet krutopřísně vypadající hru za míň peněz v kratším časovém horizontu tak si koupím od Nvidie balík hotového kódu (který samozřejmě nemohu zveřejňovat konkurenci protože jsem ho nevytvořil) a pokud se ve hře objeví problémy, tak to svedu na optimalizaci konkurence (která s tím ale nemůže nic dělat). Až to praskne a konkurence se začne smysluplně hájit, tak zařadím zpátečku a začnu si stěžovat na to co jsem to koupil za šmejd...

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Klasickej Ubisoft :-D.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Tím jsem nechtěl nic naznačit, ale souhlasím :D Dle mého názoru není problém u AMD či Nvidie (či v jejich konkurenčním boji)...

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

malinko bych te poupravil, od Nvidie nic nekoupili, je to zdarma

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Mno ještě k tomu, takže nejenom že bych neuznal chybu, ale ještě kryl vlastní vychcanost... Ještě, že pravda se z článku dala jednoduše vydedukovat... btw. na zde je ta pravda i "oštemplovaná" developer.nvidia.com/gameworks

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

"Nebudeme se pokoušet o hledání „pravdy“, které je v tomto případě téměř nemožné."

Jaký má tedy článek cíl, když autor otevřeně napíše, že nemá zájem o nalezení pravdy?
Další flame? Selfpromo? Nebo obvyklé - měli jsme a pravdu a máme a všichni ostatní jste ignoranti?

Nechápu proč by jakýkoli subjekt měl být nucen vydávat své zdrojové kódy konkurenci nebo vůbec komukoli. To je logika dětí nebo komunistů. (Jak údajně řekl Winston Churchill: "Kdo není ve dvaceti levičák, nemá srdce, kdo je levičák ve čtyřiceti, nemá rozum.")

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

pritom nalezeni pravdy je tak snadne, internet + registrace na GameWorks, tam to vyhodi texty vsech dostupnych urovni licenci :D

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Řekl bych, že je to napsaný i v článku - zdrojový kód je dostupný vývojářům za "příplatek". Čili oni ho vlastně ani mít nemusí a kdyby vše fungovalo podle předpokladů, tak by ho ani neměli potřebovat. Stejně jako nepotřebují zdrojový kód ovladačů nebo Direct X. Od toho přece jsou API a různá propojovací rozhraní.
(Chápu to správně?)

A je jen logické, že pokud si zaplatí možnost do něj nahlédnout, pak ho nesmí dát konkurenci. Nikdo se nepozastaví nad NDA u hardware, ale čekají že zdrojáky(obsahující věci přímo související s hardware) budou firmy rozhazovat jako by nic? Proč asi nejsou ovladače na grafické karty (mimo jiné) jednoduše pod opensource, ale musí se pracně přepisovat?
Proboha!

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

"Nechápu proč by jakýkoli subjekt měl být nucen vydávat své zdrojové kódy konkurenci nebo vůbec komukoli." - Píšu snad něco takového ve článku? Spíš mě zaráží, jak emotivní reakce vyvolává pouhé konstatování, že tomu tak je. ;-)

Pokud AMD tvrdí, že se k Watch_Dogs dostala až na poslední chvíli (čemuž odpovídá vydání ovladače s podporou Watch_Dogs až po vydání hry) a naproti tomu Nvidia tvrdí, že nebránila ve sdílení buildů hry s AMD, pak je to slovo proti slovu a jakékoli závěry by byly jen spekulací. Čtenáři nic nebrání, aby si na základě předchozích zkušeností s výroky a marketingem obou firem udělal vlastní názor.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Řekl bych že tato pasáž je o zdrojových kódech:

"Vraťme se ale k obsahu našeho původního článku, který se zabýval principem GameWorks, který jsme popisovali zhruba následovně: Nvidia nabízí vývojářům hotový kód, který ušetří čas a prostředky, ale který je uzavřený, což znamená, že jej vývojáři nemohou předat AMD, která by na základě zdrojového kódu mohla efektivněji optimalizovat ovladače.

Na dotaz, zda je pravda, že vývojáři nesmějí AMD ukázat zdrojový kód dodaný Nvidií, Cebenoyan odpověděl, že [ani] Nvidia často nemá přístup ke zdrojovým kódům některých her a přesto pro ně optimalizace vyvíjí. Dále pak, že co se specifického kódu dodaného v rámci GameWorks týká, nabízí Nvidia různé úrovně licencování. „Nabízíme vývojářům licencované zdrojáky a záleží na nich, jestli to budou akceptovat nebo ne. Stejně jako libovolný jiný middleware, pokud někomu dáte přístup ke zdrojákům, dáváte přístup [jen] jemu. Nezabraňujeme ale nikomu, aby hru optimalizoval pro AMD.“

Těmito slovy Cebenoyan potvrdil, že Nvidia skutečně neumožňuje vývojářům, aby zdrojový kód poskytli AMD, která by na jeho základě mohla provést optimalizace ovladače pro danou hru. Nvidia na druhou stranu nezabraňuje tvůrci hry, aby implementoval vlastní optimalizace pro AMD, ale co si budeme povídat, pokud studio využívá kódu jednoho výrobce (GameWorks) jako nástroje k úspoře času a financí, nebude jistě ušetřené prostředky vynakládat na optimalizace pro druhého výrobce."

Nechápu jak se nad tím může někdo vůbec pozastavit natož napsat tři odstavce o tom, že je to pravda.
O vyznění ani nemluvím (poslední odstavec:-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

no tak ted sis zadelal slusne, pac za posledni 2-3 roky je to prave AMD ktere ma marketing agresivnejsi a jen kope na vsechny okolo sebe a ti ostatni pak jen reaguji a brani se jejich "narceni" z neceho co se da pak snadno dohledat ;) aneb to co jsme nesnaseli u Nvidie ted dela AMD a prave Nvidia je posledni dobou v marketingu dosti poklidna

ukazkou je prave tato kauza Watch Dogs ktera ukazuje podle testu ze GameWorks zde opravdu problem neni, a odkazu mas na ty testy dost i ve zdejsi diskuzi

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A není to problém AMD? Osobně to na mě působí tak, že se na to v AMD vybodli a najednou je tady vydaný herní titul, ve kterém mají propad výkonu, který musí nějak zdůvodnit. :o

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Kecy, kecy a same kecy ze strany NVIDIE, proste a jednoduse receno budeme s prominutim obesirat zakazniky konkurencni staje, tecka. Kdyz NVIDIE ma svuj koňo GameWorks a Microsoft planuje nasazeni nekompatibilni DirectX 12 verze na kdovi jakem popatlanem Windows-u, zustava jedinou nadeji pro hrace/sirokou komunitu projekt Mantle od AMD, drzim palce!

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Alebo AMD nemá alternatívu ku GameWorks a tým pádom sa ho snaží pošpiniť. Ale to asi ľudí čo si naivne myslia, že je AMD nejaká ľudomilná firma bez politiky asi nenapadne. V žiadnej hre nebol kvôli GameWorks zatiaľ problém s výkonom grafík od AMD, ale článkov o "možných budúcich" problémov je už kupodivu veľa. A ľudia sa bez nejakého zamyslenia rozhorčujú nad niečím čo sa zatiaľ nedeje. Celkom jednoduchý postup.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Gameworks ve Watchods je použitej jen na NV specific featury které se na Radeonech nijak neobjevijí ani je nebrzdí (jako je jejich specifická forma AA a pod.). U Watchdogs se nakonec ukázalo že je zde naprosto jinej a primitivnější problém. CPU limit. Už early testy kde radeony byly pozadu ale R9 290X měla výkon jen +- jako 280X cosi naznačovali a teď se to potvrdilo:

http://i.imgur.com/vLL1Sla.png

Tady jsou testy ze kterejch jasně vyplívá že to neni žádnej Gameworks efekt nebo NV optimized shader, ne. Nic z toho. Jde čistě o CPU limit, a ten fakt že AMD doteď nezprovoznila pořádně DX11 MT rendering ( koukněte se na CPU testy BF4 bez mantle třeba), a dále tu má svůj vliv novej NV driver snižující overhead pod DX což je plošná věc skrze hry, nemá to nic společného s Watchdogs či Gameworks. Tady je prsotě výsledek černej na bílim. Radeony jsou těžce CPU limited.

Mantle je sice hezký ale dokud jej nebude mít 90% titulů musej hrábnou na těch DX driverech, protože DX11 MT rendering je troska, overhead je děsnej, stejnej od příchodu R600, atd, atd. NV se driverama jaksi pohnula AMD ne, a Watchdogs je toho ukázka, s Gameworks to nemá co dělat.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Súhlas až na tie NV specific features vo Watch Dogs. HBAO+ ide bez problémov na všetkých grafikách podporujúcich DX11. Bez výkonových dopadov u non-NVIDIA grafík.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pride mi to ako znovu rypanie sa v ho*ne, asi potreba nahnat hity/page view alebo nejaka obsesia autora. Zmysluplne k tomuto diskutovat je zbytocne, ako ostatne ukazal aj predchadzajuci clanok a postoj niektorych ludi tu. Aj ked podla zdraveho rozumu sa nema AMD fakt moc na co stazovat, tu je to v zasade jedno lebo tu zdravy rozum neplati len ublizene AMD. Ostatne co sa tyka zdrojovych kodov hier, silne pochybujem, aj ked dostane nVidia/AMD nieco dostupne, ze to bude komplet zdrojak celej hry. Uz len koli potencionalnym unikom im to nedaju. Co skor dostanu je cast ktora ma na starosti rendering a shadery, lebo to je to co mozu optimalizovat a co zatazuje GPU. Fakt nema zmysel davat im zdrojaky k AI, scriptovaniu, fyzike (pokial to nejde povedzme cez physix) a dalsim castiam. Cele je to nakoniec o tom ako sa rozhodne vyvojar a tym padom aj toto detinske obhajovanie AMD a kopanie do nVidie je fakt padle na hlavu. Jedine do koho by sa patrilo kopnut je v tomto pripade Ubisoft.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nie je co riesit, tak sa postupuje uplne bezne. AMD sa potrebuje zviditelnit vykrykmi do tmy a celu situaciu nafukuju ddemagogicki autori clankov. Toto cervene sfanatizovane stado oveciek vidi len "krivdu" AMD a zlu, zlu, zlu Nvidiu. Chudacikovia:)))

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Já sem se na tu hru moc těšil, skoro stejně jako na porta 3, ale když sem videl gameplaye tak se mi chtělo zvracet a ty jejich mini hry s robopavoukem sou k smíchu - proč to tam vubec je? dyt ty auta nemaji žádný model poškození, i moorhuhn jsou zábavnější než tohle.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

GameWorks FAQ: AMD, Nvidia, and game developers weigh in on the GameWorks controversy
zdroj: http://www.extremetech.com/gaming/183411-gameworks-faq-amd-nvidia-and-ga...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hezky to Nvidia vymyslela.

Pokud jsou knihovny GameWorks funkčně transparentní (to znamená jedou na všem), tak se AMD nedivím, že je proti.

Z hlediska fungování je velký rozdíl mezi API a knihovnami. U API je dáno předem a má jasně definované rozhraní. Pokud některá z firem některé neimplementuje, tak prostě jej vývojář, který nad tím staví buď nepoužije, nebo použije jiný (vlastní, konverze na D3D, OpenGL cokoliv s obdobnou funkcí), který bude implementovat dané rozhraní. Když firma, implementaci doplní, použije se následně její.

U transparentní knihovny s chráněným kódem je ovšem situace jiná. Pokud ji má vývojář použít, tak musí fungovat všude, protože jinak postrádá smysl ji použít. Problém je v tom, že nikdo jiný ten kód nemůže upravit, takže je závislý na tom, co s ním provede ta firma, která vlastní práva.

Vtip je v tom, že na rozdíl o API, se o funkcí nové knihovny dozvíte pozdě, navíc musíte zjistit co dělá a vytvořit kód, který bude plnit obdobnou funkci, což prostě nestihnete udělat optimálně do vydání hry. Později sice kód upravíte, ale bude už pozdě, většina to bude mít už dohrané. Navíc pro vývojáře bude komplikovanější udržovat dvě knihovny v chodu, tak se na to prostě vykašlou. Jak se rozhodne hráč v další iteraci obnovy HW je zřejmé. Prozatím GW má právě jen pár efektů, ale je potřeba si uvědomit, že časem bude přebírat více a více funkcí a může tak plnit roli D3D, nebo OpenGL a pak ten problém bude fatální.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Gameworks nemuze plnit funkci 3D API, protoze je to middleware. Pokud by nvidia chtela pouzit nahradu za dx, pouzije jiz existujici closetometal abstrakci NVAPI.

Tohle je ten problem. Na zaklade nepodlozenych nesmyslu vypustenych amd marketingem, ktery neumi nic nez soptit plane sliby a lzi, se spradaji fudy lidmi, kteri o skutecnem stavu a funkci technologie nemaji ani paru.

Mne treba fascinuje, ze nikdo z velkych novinaru nerekne, co by se asi stalo, kdyby gameworks opravdu a meritelne, tedy nikoliv jako u WD, vyrazne poskozovaly grafiky amd a intel ve prospech nvidie. Co myslite? Pepicek se prihlasi a povida: Aby studio neziskalo negativni publicitu a spatne prodeje, radeji se na gameworks vyserou. Takze nvidia sice muze nabizet bonusy a uspechy, ale nejaka nekala soutez opravdu neni v jejim zajmu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ano je to mezivrstva na rozdíl od API. Otázka - je transparentní pro všechny grafiky, nebo ne?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Povedzte mi vojin Kefalin, co si u middleware predstavujete pod pojmom "transparentni"?
Pretoze treba TXAA zcela transparentne na amd fungovat nebude, procez ho neumi. Je to dost transparentne?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Neptám se na to co grafika umí, nebo ne. Ptám se na to zda pokud GW bude obsahovat v budoucnu funkci, kterou umí i jiné grafiky (AMD a INTEL doplní TXAA), tak její volání obslouží i jinou grafiku?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Aha. To opravdu nevim, dokud ta situace nenastane.V tuto chvili je tvoje otazka irelvantni. Dulezite je, ze technologie z gameworks pouzite ve WD nemohou mit negativni vliv na vykon konkurence, jaksi protoze je konkurence neumi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

koho zajima trapne TXAA

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.