Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k GDDR5X dostaly statut sériové výroby, ne však na dlouho

Vývoj pamětí je dnes stejně potřebný jako taktování RAM tzn. vůbec. Nvidia prodává za highend cenu karty s 256bit sběrnicí a nikomu to moc nevadí. Zajímavá evoluce se odkládá asi do léta, revoluce je kvůli marketingu a jeho zálibě v postupném dávkování dávno zakázaná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Vývoj pamětí je dnes stejně potřebný jako taktování RAM tzn. vůbec."

Co je to za blbost? Ano delta kompresia znizi naroky na priepustnost u GPU asi o 25-30%, ale priepustnost zvysovat aj tak treba. A to sa da dosihanut jedine dvoma sposobmi:

A) sialene frekvencie v style 20 tzv. "GHz" GDDR5X/GDDR6 (realne frekvencia samotnych cipov 16x mensia a teda 1,25 GHz a cislo 20 znaci priepustnost v Gbps na jeden bit zbernice)

B) sialene siroke zbernice, ale nie je ekonomicke vyrabat konvencnu 512bit zbienicu pre GDDR2/3/(4)/5/5X a 768/1024 bit konvencna zbernica pre GDDR je dnes prakticky nerealizovatelna, preto prisli vrstvene HBM/HBM2 (ktore si navsrtvia 4096bit zbernicu) a ktore preto mozu pracovat na vyrazne nizsich frekvenciach

"Nvidia prodává za highend cenu karty s 256bit sběrnicí a nikomu to moc nevadí." - k tomu staci len dodat, ze keby predavali krasne natrete a navonane hovno, aj tak sa to bude kupovat, lebo znacka robi svoje .... atd atd atd

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Čo je dôležitejšie reálny výkon alebo špecifikácia?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

realnej vykon ma vzdycky duvod.. tomu duvodu se rika specifikace..

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Problem je ze s rostouci frekvenci rapidne roste i spotreba a to nejen pameti samotnych a le i pametoveho radice.
Nizka frekvence a siroka zbernice je hlavni duvod proc HBM pameti maji mnohem nizsi spotrebu.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Jo, ale to treba vysvetlit Mirda Červíčekovi. Jemu by asi nevadili pamate na polovicnej frekvencii jak prve HBM a 64bit zbernici.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tobě je toho potřeba vysvětlit víc. Současné karty za 18k (bezpochyby highend) mají GDDR5X na 256 bit sběrnici a o jejich výkonu se obecně nepochybuje. Potenciál v podobě 384 bit sběrnice a dnešních GDDR5X není nijak spojen s technologickou pokročilostí, šlo by jen o rutinu. Vývoj VRAM směrem k lepším paměťovým čipům se dnes pro 99% hráčů jeví jako zbytečnost. Nižší spotřeba ani vyšší propustnost nevedly k prosazení HBM/HBM2, protože cena resp. poměr cena/výkon, kde jsou drtivě poráženy klasickou sběrnicí spojenou s letitými GDDR5 nebo jejich mírnou evolucí. Proč tak špatný poměr cena/výkon u HBM? Protože propustnost klasického řešení je dostačující...

Mně by stačila kombinace 256bit sběrnice s GDDR5. Nejsem tak skromný jak si myslíš.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Můžeš nějakými konkrétními čísly a zdroji podložit svá tvrzení o drtivě horším poměru cena/výkon HBM oproti GDDR5X?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nestačí realita? Ok, není to drtivý. Nejde o poměr cena/výkon samotného paměťového řešení, ale o výkon v praxi, kde narazí na problém nízké potřeby „něčeho víc než co dokáže masově vyráběná a nijak extrémně drahá klasika". Dnes nevyráběná kombinace 384bit+současné GDDR5X by brzdila minimum lidí a cenově by to vyšlo pořád lépe než HBM2. Lze to odvodit z ceny karet AMD s 512bit sběrnicí.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Spíš 384bit karta by "musela" mít 12 GB... to zatím (letos) ještě v tom segmentu (vyšší střední) není potřeba a 6 GB je zase málo už. High end už si pomalu zvykej 16 GB Vega.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jo ale na 384bit zbernicu treba mysliet uz od uuuplneho pociatku navrhu GPU cipu aj celej PCB dosky. VRAM cipov (typu GDDR) by muselo byt 6 lebo 12 (6 je este rozumne mnozstvo, ale 12 by pre rozlozenie na PCB znamenalo vaznejsi problem) a navrh celeho PCB usposobeny 384bit zbernici, t.j. zlozitejsi. Okrem toho nie na obvod kazdeho cipu sa zmesti 384bit zbernica a uz voooooobec nie 512bit. Kapacity VRAM by boli 1,5-3-6-12 GB ...

Ked to robia tak ako to robia, tak sa zrejme viac oplati 256bit zbernica a rychlejsie pamate.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, je to vyšší střední a tak to i zůstane. V této generaci by se to už nevyplatilo. To už bych spíš sázel na 320bit, pokud z nějakýho důvodu (nákladovýho) nebude Volta HBMx. Aby jsme se ještě nedivili a za měsíc dva 1080ti nebylo právě ono 320bit 10 GB...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bavíme se o highendu, takže VŠECHNY tvoje argumenty jsou mimo. I 512bit sběrnice lze udělat pro highend se snesitelnou cenou (jak dokázalo AMD na ne největším GPU historie) pod 15k Kč a to s 16 paměťovými čipy. 12 čipů je podle tebe vážnější problém, tak co pak takových 16? To je nevyrobitelné?!
http://www.overclock.net/t/1569032/lightbox/post/24288458/id/2549585

Píšeš o tom jako kdyby byly víc jak 256 bit sběrnice nějaký brutální technologický problém a HBM ty problémy zázračně vyřešilo. A realita? HBM je problematické (neprosadilo se) a víc jak 256 bit sběrnice se BĚŽNĚ vyrábí/vyráběly dokonce v minulosti a prodává/prodávaly i v minulost za ceny, které ukazují, že to takový problém nebude/nebyl.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ta cena je možná snesitelná pro tebe, ale ne pro AMD a její akcionáře, takže co píšeš je mimo realitu. Tady platí AMD strategie "spíš menších jader" a né megakartu za nákladovej ranec, kterou do roka by stejně konkurence předehnala. Ta doba monster se už nevrátí, a né že co bylo v minulosti, bude i v budoucnosti. Concord byl taky super...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Příklad 512 bit sběrnice jste poprvé nadhodili vy a já se toho chytl jen tak ze sportu. Mým argumentem byla celou dobu 378bit sběrnice, která monstrózní není. AMD strategie "spíš menších jader"? Všechno nad 400mm^2 je pro 378bit sběrnici proveditelný a takhle velkých jader se v highendu zatím nikdo nevzdává, protože by ho musel vyklidit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

proc porad lide zamenuji pojem jadro ;) takze AMD se strategie mensich jader nevzdava jen jich nacpe hodne na velky cip/mikrocip(atd) :) granatove jablko je taky velke a ma stovky malych semen ktere jsou oddeleny v nekolika pouzdrech (priklad pro vizualizaci spravneho vylozeni danych technickych terminu :D)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nejsou grafiky náhodou zatím jen jednojádrové?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jsou většinou jednočipové. Na jednom čipu hodně jader. Tak to myslel. Třeba v budoucnu dojde k revoluci díky sympatiím virtuální reality ke dvoum čipům a taková konfigurace se stane standardem pro jakoukoliv výkonnější kartu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

SW i HW vyvoj tomu jde dost naproti viz cele DX12/Vulkan+ snahy AMD a prikladne skalovani vykonu v poslednim Deus EX a to nejde ani o VR kde by takove vyuziti davalo jeste vetsi smysl .... preci jen zvysovatni slozitosti akceleratoru a navysovani Hz neni bezlimitni a nasazeni vice samotstanych cipu bude davat cim dal vetsi smysl nejen z ekonomickych duvodu (do doby nez dojde k technologicke revoluci a neprejde se na neco uplne jineho)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

uz strasne davno nejsou :) ale zalezi na uhlu pohledu ....

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mám takový pocit, že nezávislých vláken provádění (typicky v podobě "vlnoploch") bude na dnešních kartách několik desítek, pokud ne více.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tak to potom jo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

378bit? Nemělo by to být spíš 384bit? Ale to je vlastně úplně jedno. Podstatné je, že paměti a šířka sběrnice je pouze jedna z částí grafické karty, jejíž parametry, zejména přenosová rychlost, musí odpovídat zbytku. A je přitom úplně jedno jestli to bude GDDR na 5GHz/384bit nebo 7GHz/256bit nebo HBM. A když se díky lepší kompresi nebo tile renderingu sníží nároky, tak klidně může pro dosažení stejného výkonu stačit třeba i 5GHz/256bit.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mělo, se zbytkem souhlasím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

378bit sběrnice? Jádra? Vlákna? Vlnoplochy? Čék tady pár hodin není a mezitím tu někdo postaví stroj zkázy.

Jádro jsem pochopitelně myslel rozměrově malý čip, i když je téměř stejně velký, jak vždycky byl, a vzhledem k tomu, že 256bit už má, v této generaci (na tomto procesu - jak procesu RAM, tak GPU), bych s ničím víc jak 320bit u nVidie nepočítal (u highendu). A i to píšu jen jako zadní vrátka kvůli disputacím nad 10 GB záležitostí. Eto vsjo. A AMD si myslím taky šmitec, buď HBM nebo ty moje "malý jádra" (rozuměj Polaris).

Ale nerad bych si sral do vlastního hnízda, protože jsem nezjišťoval, zda MMU Vegy je GDDR5x compatible.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Taky je dulezita cena, pokud bude GDDR5X stejne drahe jako HBM, coz se muze lehce stat, tak proc by je AMD nekam mela osazovat?
By byli blazni. Highend HBM a lowendu bohate staci GDDR5. NVidie asi GDDR5X nasadi do uplneho Pasacal highendu, ale pro Voltu uz by meli premyslet jinym smerem.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

GDDR5X nejsou a nebudou stejně drahé jako výrobně hodně složitý systém s HBM. Když by byly evo5X stejně drahé jako HBM2, tak nebudou ani na jedné kartě. Zvýšit frekvence současných 5X není nijak zvlášť drahé.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jestli to třeba neznamená že sice zahájili seriovou výrobu ale veškerou produkci ¨někdo skoupil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Že by Jarda?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

to by bezela vyroba dal a nemeli by duvod menit statusy.. ja bych rek ze dostali jednu objednavku, spustili vyrobu a kdyz byla objednavka pokryta tak vyrobu zase zastavili.. tak akorat na gtx2080 founders ;)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jinak aby řeč nestála, tak GigaByte NEodhalil 1080Ti, ale jen 1080... tzn, že už je jasné že nVidie odkládá vydání 1080Ti na vydání Veky...
http://diit.cz/clanek/ukazal-gigabyte-geforce-gtx-1080-ti

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.