Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k GeForce GTX 1060 prý dosáhne výkonu GeForce GTX 980, 3GB verze ale neumí SLI

Uměle blokovat SLI, další důkaz toho, jak si Nvidia o sobě myslí. Už teď je cross dvou 480tek rychlejší (a levnější) než GTX 1080. Bez blokace mohla řada lidí o SLI 2x 1060 uvažovat. Takovéhle zájemce ale raději posílá Nvidia rovnou ke konkurenci. Dobrá práce

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pre mňa je najpodstatnejšia informácia, že "3GB verze ale neumí SLI" :-))) no kľudne aj keby 6GB verzia to nedokázala rozhodne by mi to žily netrhalo na už vyše 12 rokov desktových Mini-ITX form factoroch.
Ale proti gustu žiaden dišputát - vzhľadom na proklamovaný a odhadovaný výkon v hrách - hlavne vo VR a v neposlednom rade spotrebu pod AMD Radeon RX 480 sa zrejme dostáveme opäť do situácie (GTX 960 vs R9 380) a nebránim sa dokonca ani tomu na nech je GTX 1060 o chlp pomalšia.
Ale naspäť k úvodu - som rád, že NVIDIA takto nepriamo podporila všetkých 4GB CrossFire hráčov a teda predaj jednej karty do trhového podielu v segmentov CrossFore/SLI naviac :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Mě to vysvětlovat nemusíš, víš přece, že já stavím jen mini-ITX, psal jsem to ale obecně - z principu je špatné/hloupé cokoliv uměle zakazovat když to hardware umí

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jaký to má smysl stavět sli na low end kartě?

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Podle mě žádný. A jaký má pak smysl to blokovat?

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Podle mě žádný. A jaký má pak smysl to blokovat?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nevím. Třeba levnější PCB? Levnější návrh? Levnější podpora? BTW, dá se opět počítat s tím, že multiGPU bude fungovat tam, kde to bude ve hrách podporováno (v nových režimech multiGPU pod DX12/Vulkan), jenom nepojede AFR přes můstek. Sám to kvituju s povděkem, aspoň lidi nebudou napadat takové pitomosti, jakože místo jedné silné karty pořídí dvě levné a budou mít stejný výkon, protože z toho padají stejné FPS.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

:) ma to jediny zmysel... ak 2x1060 bude stat 1 a 1080 bude stat 1,2 tak by si niekto mohol kupit 2x1060 a nvidia by prisla o peniaze.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pozrel som recenzie pre RX 480 Crossfire. Naozaj je pravdou že sú hry v ktorých sú dve RX 480tky rýchlejšie ako GTX 1080. Tvrdiť ale že sú všeobecne rýchlejšie je fabulácia, pretože počet titulov kde je to naozaj pravda by som vyrátal na prstoch jednej ruky. Naopak, je pomerne dosť titulov kde výkon dvoch RX 480 v Crossfire zapojení prudko klesá dole na úroveň výkonu samostatnej RX 480, keďže nie každá hra vie využiť zapojenie crossfire, alebo sli viacerých kariet. A to sa bavíme o nových hrách. Takže aby som to zhrnul, zapojenie dvoch kariet v pc vyzerá síce sexy, ale použiteľnosť, alebo presnejšie využiteľnosť plného výkonu, takéhoto zapojenia, je veľmi diskutabilná. Samozrejme, cenovo to vyjde lepšie ako GTX 1080. Ak ale nehráte iba zopár titulov ktoré to naozaj dobre zvládajú, tak sa to všeobecne neoplatí, pretože 80-90% nových hier toto nevie dostatočne použiť.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Máte to nějaké popletené - "nové" hry (DX12) naopak podporují multi GPU nativně, alespoň taková je teorie, čili se nemusí čekat na crossfire/SLI profil

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ale tady nejde o to, že by to neuměly, ale že ten výkon není takový jaký by si někteří představovali. Dvě karty neznamená automaticky dvojnásobný výkon ani v DX12.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně CF a SLI (SLI je na tom trochu lépe) funguje jen v AAA titulech kde se testuje, nejde se na to vůbec spolehat a pak je zde samo sebou microstuttering, inputlag, horší frametimes, to vše je extra více patrné u nišších FPS ala tam kde by člověk výkon potřeboval. AFR MultiGPU je na prd. Nové non AFR formy multiGPU v DX12 jsou cool ale musej mít implementaci od vývojáře hry, tzn jede to zatim jen na AOTS. Všechny ostatní DX12 shithry zatim multiGPU neuměj vůbec.

A co se absence SLI na 3GB týče, vůbec se tomu nedivim, 3GB je málo a neni nic horšího než když ti v multiGPU dojde Vram. Lidi by to díky vysokému součotvému výkonu tahali do vysokejch rozlišení a AA a k tomu tato karta prostě neni, k tomu jsou 1070 a 1080.

Dokonce si myslím že problém bude i mimo SLI, 3GB je dnes už prostě dost málo, pro hrubej výkon GTX980 je to málo, lidi si stěžovali na 3,5GB u GTX970 (což je o 20% pomalejší karta než bude toto) a někde ta paměť skutečně docházela a nyní bude ještě méně, 3GB. Tu 3GB varinatu rozhodně nedoporučuji kupovat, stejně jako 4GB variantu 480tky, kde je jí nejen méně ale je i pomalejší, a Polaris 10 slušně škáluje s tamkem Vram.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A kolik lidí má SLI 960 namísto jedné 980? Určitě jsou jich zástupy. SLI je rozumné stavět na high end kartách, ideálně na X99 platformě... Stavět to de facto na low endu? No, dost nelogické.

Mít podobný výkon jako jedná hign end karta, ale mít horší gaming experience - microstuttering, výkon menší než single karta, provozně vyšší spotřeba, nutnost lepších koponent atd... AMD to doporučuje protože s high endem NV neumí bojovat jinak. NV to nepotřebuje.

Máme tu DX12 - aspoň červený tábor na to nenechá dopustit - a to umožňuje MultiGPU lépe než nějaké SLI nebo CF protože ho řídí vývojáři, kteří nejlépe vědí co je potřeba.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Článek postavený na slově PRÝ je opravdu kvalitní šmejd. To je pod úrovní dobrého novináře.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

spis napiste jak jde amd a nVidii podpora dx12 v total war warhammer..

stara r9 290x rychlejsi nez gtx980..
http://gamegpu.com/images/stories/Test_GPU/strategy/Total_War_Warhammer/...

radeonum jde vykon o ctvrtinu nahoru, geforce o ctvrtinu dolu..
gtx1080 dx11 > dx12: 128,1 fps > 95,6 fps = -25%
gtx980ti dx11 > dx12 extreme: 96,1 fps > 70,1 fps = -27%
r9 480x dx11 > dx12 ultra: 47 fps > 59 fps = +26%
r9 390 dx11 > dx12: 61,6 fps > 74,4 fos = +21%

http://www.kotaku.com.au/2016/07/total-war-warhammer-gets-directx-12-but...
http://www.dsogaming.com/news/report-total-war-warhammer-runs-27-slower-...
http://www.pcinvasion.com/total-war-warhammer-directx-12-performance-ben...
https://www.youtube.com/watch?v=NIK873OG51o

jsem si rikal proc nv-fans nafukujou powergate rx 480.. vyrabej pseudoproblem kterej do par dni vyresi drivery, aby se nahodou neresilo, ze dx12 je na maxwellu a pascalu jeste vice zpraseny nez se cekalo..

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Nj a teď tu třeba o Rise of the Tomb Raider v DX12, teď tu o Project Cars.... vy možná hrajete orajový warhammer, ale když kouknu na nejrpodávanější hry tak tam vidím....

GTA V, Doom, Witcher 3, CS:GO, Ark, Fallout 43, RotTR, Shadow of Mordor, Arma 3 ....

samé DX12 tituly, viďte :)

Včera jsem si ve slevě koupil Life is Strange z roku 2015 a hle ono to jede na DX9 a tak podařenou příběhovou hru jsem snad ještě nikdy v životě nehrál, naprostá bomba.

V té letní slevě jsem teď vůbec nakupoval hry které mě zajímají... Mass Effect 2, Batman Arkam Asylum, Arhkham City, Arkham Knight, Max Payne 3...

Opět vyložené DX12 tituly... Jen je musím trošku brzdit, protože GTX1080 už jde zbytečně do šílených frame rates, Když se tomu zaplne VSync, je to bomba, většina her bere 20-30-40 wattů max a karta se ani nezahřeje.

DX12 je většině hráčů ukradené. Nepotřebují kartu se skvělou podporou DX12, když tituly pořádně začnou vycházet tak za 2 roky (mě například všechny ohlášené tituly s podporou DX12 nijak nezaujaly), ale chtějí hrát hry co dnes mají ve svých knihovnách...

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

relativizace problemu.. podle sebe soudim tebe.. etc. etc.
sorry ale souvislost mezi nejprodavanejsima hrama a odrbanym dx12 na maxwellu a pascalu je asi tak nula ((:

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Souvislost s Maxwell nebo Pascal kartami je v zásadě nulová.

Co říkám je, že DX12 hry jsou naprostá minorita a ještě dlouho tomu tak bude. K potvrzení toho faktu je, prodejnost her. Prodávají se nejvíce tituly DX11 nebo i se staršími DX.

Berte taky v potaz to že zhruba polovina herního trhu není vůbec na DX12 připravena - nemají Windows 10 a spousta lidí ani přechod na W10 nezvažuje. Vývojáři si sakra rozmyslí zda si omezí trh na polovinu tím, že implementují DX12 only hru. A až to začnou dělat, tak stejně současné karty výkonu RX480 budou zastaralé.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

A dražší 1080 kvůli do budoucna připraveným AS zastaralá nebude viď :) Teď ještě jak moc bolí zahodit kartu za 7500 nebo za 20000 :)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Vtipné, jak všichni machrují s těmi asynchronními shadery, ale 1080 a 1070 jsou ve všech testech DX11 a DX12 karet na prvních příčkách, takže je to asi moc netrápí. A že někdy budou trochu dole až vyjdou novější karty s lepším výkonem? No budou, a je snad stále nahoře taková 8800 GTX? Nemyslím si...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

vies co je smutne? toto
https://www.youtube.com/watch?v=uxnFv8cnjZA
ano, 1080 a 1070 maju vyssie fps, ale pocitovo davaju tak 15fps
a najsmutnejsie je, ze sa najde velka skupina ludi, ktora to bude obhajovat

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Porovnávat to podle YT videa, zvlášť když FPS jsou nižší než FPS vide není zcela ideál. Spousta videí, které jsem na YT nahrál a jsou hrubě pod 60FPS jsou pocitově horší než jaká je realita.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

aha, takze furyX v 30-40fps ti zobrazi dobre ale na tom istom obraze 2 nvidie nie..
ale no tak, menej fanboyizmu do toho

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nevím co se zobrazuje dobře a co špatně. Jen vím že plynulost podle YT neposuzuju protože to nijak neodpovídá realitě.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

fps toho videa je 60
edit: len som namatkovo pozrel. vyzera ze je to sw problem https://forums.totalwar.com/discussion/176262/possible-nvidia-intel-fix-...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

však o tom mluvím. Porovnávat plynulost z 60FPS videa na YT je nesmysl, zvlášť když zdrojový obraz nebyl 60 FPS, ale méně.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

ja by som z toho dramu nerobil.. rovnako ma rx 480 podobny problem s gta v - https://www.youtube.com/watch?v=ZKDRISzMr18 ..rovnako ak sa poobzeras najdes videa a komentare, kde fps min/max/average je super, ale vizualne to plynule nieje

zadrhavanie (tzv. stuttering) nvidie vo warhameri je uplne zjavne z toho videa. a netreba to obhajovat zbytocne. neznamena to samozrejme ze 1070/80 je nafigu. osobne by som za nu peniaze sice nedal, ale to je ina debata.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Otázkou je co chcete. Karta za 7500 mi nic nenabídne, jediná karta která mi nabídla výkon co jsem potřeboval je právě 1080, takže kupovat slabší kartu, byť cenově výhodnější pro mě nemá opodstatnění.

A ano za dva roky bude 1080 zastaralá a zaslouží si vyměnit za něco novějšího. Nicméně pořád to bude karta co bude stíhat obstojně v podstatě vše co vyjde. Určitě lépe než karta co dnes je k dostání za 7-8 tisíc.

Příkladem může být GTX780Ti. Karta stála při uvedení to co 1080 Founders (na dolar stejně). Dnes je tak karta téměř 3 roky stará a kupodivu si na ni ještě lidi obstojně zahrají.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To jsou výsledky ze hry nebo stále jen z toho nic neříkajícího benchmarku?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stejne je mi NVidia sympaticka. Hlavne se mi libi, ze odmita potopit konkurenci a naopak je ochotna si ubrat zisky jen proto, aby se konkurence zachranila.
Jinak si vysvetlit to, ze na kartach chybi podpora kompletnich DirectX12 nelze. Treba ja mel vzdycky GeForce a ted bych si ji koupil taky, akorat bych mel tezky dilema, jestli dat vic penez za 1070 nebo usetrit a vzit 1060, ktera by mi na hrani ve fullHD stacila, ale kvuli asynchronnim shaderum pujdu poprve do Radeonu od AMD, tak snad budu spokojenej.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

"hybi podpora kompletnich DirectX12"

nemystifikujte a prosím jmenujte co přesně z DX12 implementováno není. Oproti AMD je dokonce implementováno level 12.1. Podpora DX12 je tedy širší

+1
-23
-1
Je komentář přínosný?

Implementace DX12 ze strany NVidie je dobry vtip. Napriklad zmenene asynchronni shadery jsou implementovany pres CPU, jako fakt vtipny.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Netuším o čem píšete.

Ptám se co z DX12 NVIDIA nepodporuje, na to mi neodpovídáte, namísto toho píšete o nějaké implementaci, která nikterak souvisí s podporou.

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Od pradávna se grafické karty nazývají grafickým akcelerátorem, protože ulevují CPU a přebírají na sebe část jeho úkolů. Když si Intel implementoval do ovladačů podporu nových funkcí a ty počítal na CPU, začalo se jeho kartám po právu říkat decelerátory. Nvidia má našlápnuto stejným směrem. Pascal je poměrně výkonný decelerátor :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Asi jste viděl špatné testy.

stále žádná odpověď na otázku? Co přesně chybí z DX12 na NV kartách?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Nic nechybí, jen se výpočty provádí na CPU místo GPU. nVidia mohla máknout a připravit moderní hardware, ale oni řekli ne a místo toho bastlí ovladače, které při některých voláních vytěžují jen CPU :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

jaké zase výpočty? Stejně irelevantní argument jako způsob implementace, v tomto případě ještě zcela zcestný.

Shrněme si to... NV podporuje plně DX12, tudíž je nesmysl tvrdit že DX12 nepodporuje.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

to ze to napisu do slidu, nemusi byt pravda
preco maju problem s kazdou jednou DX12 hrou, (okrem tomb raidera, prepchaneho gamesworks)
ked maju DX12.1 support od maxwellov
?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"implementaci, která nikterak souvisí s podporou"

No kdyz je implementace takova, ze je lepsi ji nezapinat, pak to s podporou jaksi znacne souvisi.

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

stále žádná odpověď na otázku? Co přesně chybí z DX12 na NV kartách?

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Ja jsem reagoval na vase nesmyslne prohlaseni ohledem "implementace vs podpora", ne na nejakou otazku.

Pokud nemate co rici k memu komentari, priste zkuste radeji mlcet...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Aha, takže vy nesmyslně reagujete na otázku "co NV chybí z DX12" a když vás upozorním na to že se bavím o něčem jiném, tak mám mlčet.

Ještě jednou, zopakuji o čem je vlákno na kterém reagujete.

Co chybí NV kartám v podpoře DX12?

Děkuji za jednoznačnou odpověď k tématu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Svýho času jsem měl 3DFX Voodoo 3 nevím jaké číselné označení, ale šla mi trochu přetaktovat. Super karta za ty penízky. Dlouuuho jsem s ní hrál. A co jí zabilo ? Tvrzení jisté skupiny, že neumí hardwarové T&L. No neuměla, ale to vůbec nevadilo. Jen s malou výkonovou penalizací to softwarově hnala přes CPU. Tato možnost se dala volitelně zaškrtnout v ovladačích a opravdu to fungovalo. Nebo třeba tehdy přeceňovaný 32bit rendering - Voodoo používalo 16bit+hw dithering do 24bit, rychlost 16-bit grafiky a barvy skoro 32bit. Ale né, zase jistá skupina vyjekávala, jak je to ee. Mňo a já si teď myslím, že je v podobné situaci. Ač se mi AS technologie velmi zamlouvá, nemyslím si, že se kvůli tomu, že to Nvidia tak moc neumí nebude dobře prodávat. Má své fans a to je hodně. Říkám to jako bývalý majitel Amigy ;)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Nejvtipnejsi na tom je, ze nikdo z vas ani nevi, co ty asynchronni shadery jsou, ale budou o tom mlet furt dokola. ATI je firma, co nikdy neumela vyrobit ani tu uzivatelskou cast ovladacu ..... dokonce pry tam stale jeste/ZNOVA(!!! OMG !!!) pretrvava ten 20 let stary 60Hz bug ... naprosta nedoladenost a zravost s vice monitory, obecne dvojnasobna spotreba nez u konkurence ..... a stejna cena? ATI dopadne jak AMD s tema jejich rychlovarnyma konvicama:o)
Konkurence je jiste dobra, ale tak jako kdyz se clovek, ktery je nezatizen zbytecnyma kravinama, podiva na hole parametry, vysledky, provozni udaje, cenu a SW podporu, tak proste nemuze o ATI ani uvazovat ... mi prijdou zdejsi fan-ATI-ci jak trabantisti, cili zoufalci, co vyzdvihujou zcela nepodstatne vlastnosti mizerneho produktu ......

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Dej si studenou sprchu, evidentne mas v byte horko ;)
Bude ti lip..

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"ATI je firma"

Uz ti asi trilion lidi asi trilionkrat reklo, ze zadne ATI uz davno neexistuje, ale koukam ze tva schopnost (po)ucit se je zhruba stejna jako u houpaciho kresla... Pls jdi radsi zpatky do sve jeskyne...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Lol, dalsi blb, co se chytil:)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nikdo ? Naivko. Víme na uživatelské úrovni, co je to, k čemu je to a jak nám to ve hrách pomůže. Schopnost zpracovávat AS je schopnost GK strkat do fronty pro grafické operace i výpočetní operace bez ztráty výkonu. Ty tři poslední slova jsou pro nás nejdůležitější. Máš další otázku ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mi to prijde jak se mluvilo, jake jsou ty buldozery nebo co .... vykon na hovno, spotreba jak rychlovarna konvica .... ale furt se nasli lidi, co rikali, ze je to ve skutecnosti lepsi, protoze ma 8 fyzickych jader a intel jen 4 + HT:o)
To same nove radeony, vykon na hovno, spotreba jak rychlovarna konvica .... ale lidi budou tvrdit, ze to ma AS, coz je pry schopnost GK strkat do fronty pro grafické operace i výpočetní operace bez ztráty výkonu ..... OK v poradku. Z uzivatelskeho hlediska ale opet informace uplne k NICEMU stejne jako 8 jader u buldozeru, protoze je to proste P-O-M-A-L-E :o) ... at si to ma treba dvojasynchronni shadery a 38 trojwarpovych ROPaku, TO ME PROSTE NEZAJIMA! NIKOHO TO NEZAJIMA, TEBE TO NEZAJIMA, NIKOHO Z DISKUZE TO VLASTNE VUUUUBEC NEZAJIMA, ZAJIMA JE VYKON TE KARTY v konkretnich hrach. To je to same jak udavat nejake FLOPSY v roce 2016:o) OMFG! Kam tohle speje .....

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pomalé ? To je slovo, které je nic neříkající. Teprve když ho zasadíš do kontextu, může dávat smysl. Takže pomalé oproti čemu ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pomale oproti konkurenci ..... tak ten nejrychlejsi buldozer se srovnaval s nejrychlejsi i7kou ..... ta nova ATI asi s 1060? Technologicky zadne terno, clovek by cekal, ze to vykoupi nizkou cenou jak u buldozeru, ale jak vidno, asi ne ....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oproti konkurenci :) No to jistě ano. Je otázka zda 1060 bude konkurencí, zda bude ve stejném cenovém segmentu nebo to bude až 1050. Ani jedna karta se neprodává, nemůžeme soudit. Takže pomalá je oproti 1070. Ale je blbost tyhle dvě karty proti sobě stavět. Ledaže by ti je někdo nabídl za stejný peníz. Pak bys mohl říkat, jak je 480 pomalá, nenažraná, hlučná, horká atd.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavne je to nezajimave pro lidi, co o tom nic nevedi. Coz jsi napriklad Ty a jen to tady dokolecka dokola dokazujes. A to jeste k tomu verejne :)))
Jak velka trubka clovek musi byt, aby tohle delal..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ale ja o tom opravdu zas az tak moc nevim, to jsi trefil presne ..... me nezajimaji parametry ktere jsou zcela irelevantni. A vubec nedokazu pochopit, koho tyhle parametry vlastne zajimaji? Opravdu nekoho zajimaji nejake shadery, at uz je to cokoliv, nejake pocty jader, megahertzy, ROPy, jestli to ma 10 nebo 15 nejakych flopsu ...... vubec netusim, proc by to nekoho melo zajimat?:o) Ne, jako ted vazne, zkus mi vysvetlit, proc by to melo byt zajimave?
Me zajima jake technologie to podporuje, cili DX12 ze ano? Ale to je tak nejak dano dobou, takze to dnes podporuje proste vsehno. Pak kolik a jakych to ma grafickych vystupu .... to je u me jedno (nebo primo hlavni) z hlavnich kriterii vyberu konkretniho modelu. Ale u samotneho cipu me zajima pouze kolik to zere, kolik to stoji a jak je to rychle .... nedovedu si predstavit, ktery dalsi udaj by me mel jako tak asi zajimat??? Prece nejsu debil a nekoupim si neco, co vic zere, je pomalejsi a drazsi, jenom proto, ze to ma vic nejakych shaderu, nebo ROPu nebo ja kuwa nevim ceho, ne?:o)) Z teto diskuze chapu, ze se najdou takove individua, ale ja doufam, ze to jsou uplne vsichni na svete a vic jich neni:o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud necemu nerozumim, jak muzu prohlasovat, ze to neni dobry? Jak muzu tvrdit o necem, co ani nemam, ze je to "varna konvice", ze je to spatny produkt?
Bud necemu rozumim alespon do urcite miry a pak muzu zacit srovnavat a na zaklade toho prohlasit, ze to ci ono je lepsi tam a to ci ono je lepsi tamhle.

Ty si to asi neuvedomujes, ale jedine co delas jsou "vykriky do tmy" bez jakehokoliv pochopeni, bez jakekoliv argumentace.

A pokud teda tomu nerozumim a nezajima me to, tak drzim mleci panty u sebe a nepisu ptakoviny a maximalne muzu prohlasit, mne se libi tam to a toto, protoze to je napr. "cerevene". Neni to sice uplne technikcy pristup, ale je minimalne korektni. V opacnem pripade jsou to jen hloupe vykriky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz se vetsina recenzi shodne, ze karta zere stejne jak 2x vykonnejsi konkurence, tak je to myslim vcelku dostatecna informace o tom, fundovane rozhodnout, ze karta je proste extremne neefektivni.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

dulezite je taktez k informacim pristupovat objektivne a v sirsim zaberu :) kdyz se naopak podivame na nektere DX12 tituly (rozumej jasna budoucnost) tak zjististime ze se karta pohybuje nekde nad GTX 980 s cca stejnou spotrebou a dycha na zada extremne nenazrane 980 ti a naopak velmi efektivni 1070 ......tak uz ty zavery nejsou tak jednoznacne a pro cloveka ktery kupuje v teto cenove relaci kartu na mnoho let dopredu je to jasny ukazatel ....ano v porovnani s pascalem je neefektivni ale zase tak hrozne jak to prezentuji grafy z nejmenovanych webu ktere nejsou umyslne nastavane aby vychozi cislo bylo nula to neni ;) z meho pohledu je polaris modernejsi a univerzalnejsi GPU (z toho vychazi i ta nizsi efektivita) a za cenu kolem 7-8 tisic dostanu velmi slusne GPU (ac aktualne pouze referecni verzi coz bych videl jako velke minus)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nejvtipnější je že se všichni stále drží té 3GB varianty, přitom slidy NV byly jasné jen na 6GB verzi. Buď je 3GB jen neopodstatněný rumor, nebo NV tuto variantu nebude tlačit.

Nicméně 3GB nedává v dnešní době smysl u takto výkonné karty. 1070 i 1080 šly na 8GB, bude NV snižovat paměť u karty výkonu 980, kde byly 4GB?

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

3GB model 1060 je plne pochopiteľný a nájde si svoj trh, pretože človek ktorý hráva na rozlíšení fullHD viac pamäte v terajších hrách nevyužije. Naopak, táto karta cieli práve na ľudí ktorí hľadajú kartu za dobrú cenu s dobrým výkonom na Full HD. Pre hráča s podobnými hernými parametrami je hlúposť vyhadzovať peniaze navyše za 6GB pamäte, ktoré sú reálne použiteľné až pri rozlíšeniach 2K.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Jenže vy se fixujete na rozlišení. Máte nebo měl jste někdy kartu výkonu GTX980? Jinak byse to totiž tvrdit nemohl.

Zjistíte že víc než o rozlišeni je využití paměti závislé na nastaveních. V první řadě jsou to textury a jejich kvalita. Dnes vás kdejaká hra upozorní že na nejvyšší kvalitu textur potřebujete více než 4GB paměti. Kvalita textur neovlivňuje výkon grafiky, jen výslednou kvalitu a potřebuje paměť. Spousta efektů si také říká o paměť navíc.

Mnohé hry jste na tak "silné" kartě hrát téměř nebo zcela na plné detaily. 4GB jsou v takovém případě i na FHD málo.

V budoucnu se bude náročnost zvedat, zvlášť teď, když nám na trh dorazily běžně 8GB karty.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bavíme sa o budúcnosti hier, dnes iba málo hier využije dvojité vykresľovanie textúr, čo je mimochodom nastavenie ktoré sa používa pre zapojenie dvoch kariet (crossfire, sli). V každom prípade kúpa GTX 1060 3GB nieje určite niečo čo by hráč zvažoval dlhodobo. Pre terajšie pomery to ale pre full HD postačuje.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Bavíme se o kvalitě. A dnešní hry mají běžně požadavky přes 4GB na max. kvalitu. Z titulů co mám je to Division a RotTR. V reálu pak RotTR umí na FHD využít přes 7GB paměti, Division asi 5,5, stejně jako například AC:Syndicate.

Nezapomeňte taky na to že věci jako AA, Ambient oclusion, volumetrické efekty, HDR atd... to vše žádá paměť. A na kartě takového výkonu už si takové věci normálně můžete dovolovat.

Jak jsem psal, zřejmě jste tak výkonnou kartu neměl, abyste mohl říkat že 3GB jsou dostačující. Dyť u podstatně pomalejší 960 nakonec NV zrušila 2GB verzi a nechala jen 4GB, byť na trhu stále 2GB verze jsou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ty se bavis o koze a on se bavi o voze. Jako uz X krat pred tim. Ja ti to zkusim rict tak lidove, aby jsi to uz konecne pochopil..
Spousta lidi na "kvalitu" sere. On si chteji zahrat a neresi, jestli budou mit takovy multisamplink nebo onaky. Klidne si cele vyhlazovani vypnou. Mega textury, ktere jim na monitoru nepoujdou videt, jim jsou jaksi taky u zadnice. Nejaky specialni efekt na ktery ta jejich karta stejne nebude mit patricny vykon, je potom taky nezajima. A na toto ti klidne 3GB budou stacit. pokud ta hra nebude napsana nejak blbe.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hele jsem tvůj člověk , kašlu na rozlišení, vyhlazování a stíny - hry hraju na 4:3 17" monitoru s maximem 1280x1024 , 24" FullHD mám sekundárně jen na filmy .... Ale stačí jedna odfláknutá hra jakou je Doom a bohužel jsem nucen hledat grafiku , která bude mít alespoń ty 2GB VRAM , protože v ID zašli se svýma megatexturama tak daleko , že hrát dnes jejich Open GL opus s dosud dostačujícím 1GB je prostě děs . Doskakující textury ID techu nejsou minulostí , jsou tam stále , jen dnes už prostě není 1GB tak mainstreamový jako před pár lety . A pokud půjdu do nové grafiky ... myslíš že vezmu zase minimum ? Dnes minimem jsou 4GB , takže 8GB je jasná volba abych si vůbec zahrál tituly na kterých se už bude optimalizovat se současnými grafikami .... Prosím prober se , i já pravý Lotech vyznavač prostě musím uznat , že v budoucnu budou 3GB jasný bottleneck a kvůli současným hrám novou grafiku rozhodně kupovat nebudu ....

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale ja nikde nerikam, ze neni lepsi vetsi pamet nez mensi, nikde preci netvrdim, ze je lepsi mit 3GB a ne 4GB a nebo 4GB proti 8GB. A o 1GB pameti se snad uz ani nebavime. Nicmene zpatky k tvemu prispevku..
Za jak dlouho myslis, ze tech 3GB nebude uz vubec stacit? Za 1rok a nebo 4roky? Se s Tebou vsadim, ze krome vyjimky (ktere mohou byt vzdycky), ti tech 3GB na nasledujici 2-3 roky stacit pro 1080p bude. A 4GB bude stacit na dlouho. Nerikam, je to nejlepsi, ale stacit to bude.
Dneska je jeste 4GB porad "luxus", protoze zacaly byt na dostupnych kartach teprve pred rokem. Pokud firma co vyvji hry neni zrala k bankrotu, tak ta hra preci musi bezet na standardni velikosti pameti minimalne nekolik let dozadu. A 2GB byli loni jeste standard. Teprve letos se stava standardem 4GB.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

:) V podstatě až do dneška jsem se svou 1GB 560Ti neměl problém - rozjel jsem vše a to i takové bumbrlíčky neoptimalizované jako Carmageddon Reincarnation či Descent : Underground . Ovšem právě ty "výjimky" jsou tím co tě srazí na kolena , protože už nemůžeš říct , že tvoje PC stále vše s klidem rozjede . A ono opravdu zamrzí , když pak zjistíš , že jedinou limitací je právě malá videopaměť na kartě , která se již tehdá prodávala i s vyšší konfigurací VRAM , ale ty a výrobce jste chtěli ušetřit . (Nedávno jsem z druhé ruky koupil 7850 ... bohužel jen s 1 GB VRAM ) . Zrovna herní vývojáři jsou sponzorováni výrobci HW a taky bych se opravdu vsadil , že jakmile padne v mainstreamu 4 GB hranice , nikdo z AAA vývojářů se dál nebude ohlížet na ty co přece mají "dostatečný" HW ještě na dva roky ;) .

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hele v poho. 4GB uricte lepsi jako 3GB ;)
Ale i tak dobry.. ta 560Ti je na trhu od ledna 2013..to je 3,5 roku, takze to myslim vydrzela dost dlouho :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

560Ti jsem si kupoval v roce 2011 kvůli PhysX v Metru2033

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jojo, spravne... jsem se sekl v roce :)) bylo to 2011.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, když mají lidi pomalé karty jako 960/390/970/390, tak na takové věci opravdu kašlou, protože jim to neběhá ideálně. Ale bavíme se o kartách, které přináší výkon až dvou segmentů vyšší.

Pokud jsou lidi spokojení s tím jak jim to jede teď, nemají důvodk kupovat cokoli rychlejšího - RX480/1060 natož rychlejší karty jim nic nedají.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak toto je zase extremny nazor z druhej strany. Aj laik pochopi, ze je nieco inak ked uvidi hru s efektami, aliasingom, atd a bez.
A textury, co nejde na monitore vidiet, to su ake ?
JirkaK je sice zbytocne agresivny, ale v tom ma pravdu, ze vacsia RAM z tychto dovodov vyznam ma.
Ale pre FullHD si myslim, ze 3GB su v reale ok pre 99% ludi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Na tom nazoru nic extremniho neni. Pouze je 'extremne' receny, pro nazornost a jednoduchost pochopeni pro nektere (v tomto pripade jendoho) jedince.
Nikde netvrdim, ze se nema pouzivat AA nebo efekty, ale ze se maji pouzivaji vzhledem k vykonu a moznostem karty. Proto, kdyz ta karta nema vykon nebo pamet, tak se jednoduse nezapne to, co tu kartu zbytecne zpomaluje. At uz jsou to velke textury, AA nebo efekt-y, ktey mi bere 20-30% vykonu a jeho prakticky dopad je 5% na vyslednem obrazu. A dostanu krasne hratelne FPS aniz musim cvaknout 20k za kartu.
Mne uz nebavilo dokolecka dokola porad poslouchat, ze urcita hra bere tolik a tolik giga pameti a proto by karty meli mit tolik a tolik toho, a bla a bla a bla.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale jo, je třeba více než 2GB ve full HD. Doom 2016 FullHD vše maxed out a pápne si skoro 5GB VRAM. Uvědom si, že ve VRAM nejsou jen textury.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ako je teda mozne, ze mi bezi novy Doom na gtx960 s 2Gb RAM na nastaveni "High" v 2560x1440 vsade 30-50fps? Vsade citam, jaky je to zrut VRAM a jak dolezita je tam video pamat, ale nepocitil som ziadne obmedzenie. Naopak, bol som milo prekvapeny, jak dobre to na tejto pomalej karte bezi. Zrovna vcera som stiahol demo zo Steamu a zahral si to s Fraps.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nejvyšší nastavení není High, když máš dost paměti, lze textury nastavit na Nightmare - tahle volba je jinak nedostupná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ajoo takhle, tak to potom dava zmysel. Kazdopadne aj na nastevenie "High" to nevypada uplne marne a sice je podla Afterburneru pamat 100 percent casu plna do posledneho MB, bezi to pekne svizne. Skusim schvalne spustit hru s parametrom, ktory povoluje aj nepovolene nastavenia, som zvedavy. :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To jsem zvedavy co budes rikat, jestli tu kartu s 3GB opravdu vydaji...:))
Aby se ti jeste ta tvoje NV modla nezhroutila ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co budu říkat? To co říkám teď. Nedává smysl karta výkonu 980 s 3GB když i samotná 980 už cítila že 4GB jsou málo... GTX980 jsem necelý rok měl, nové hry na mě křičely, že maximální nastavení textur může ovlivnit výkon mé karty kvůli absenci větší kapacity paměti.

Doteď ale NV o žádné kartě s 3GB nepustila žádné info. O 6GB ano... Ono to bylo podobné i s 1070, taky byly doměnky o jiné kapacitě paměti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

souhlas, varianta s 3GB nedava smysl, minimum na takovou kartu je urcite 4GB a to uz neni tak vzdaleno od 6GB, aby melo z hlediska ceny vydavat dve karty.
Doufejme jen, ze pokud NVidia vyda GTX1060 s 3GB pameti, ze tu najednou nezacnou litat komentare, ze vic pameti netreba.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

ODe mě 100% ne, mě vyhovuje těch 8 na 1080 :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Este kolko 100x sa tu budes musiet pochvalit s 1080 a pohonit svoje ego? A jak je mozne, ze si uz aspon 2 dni nespomenul P3D?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Je pochopitelne, ze viac je lepsie. Ale stale mi pride, ze absolutne ignorujete to, ze vsetky PC hry podporuju rozne nastavenie grafickych detailov. A to, ze hra umoznuje nejake maximalne nastavenie zarovnen neznamena, ze ho tiez musite navolit. Ja osobne si radsej, ako extremne krasnu, ale sekajucu hru zahram "len" hru krasnu, ale plynulo iducu. A rovnako sa zachova snad kazdy rozumne uvazujuci clovek.

Pokial Nvidia nastavi nezmyselnu cenu na 6GB verziu, je pochopitelne, ze kopec ludi bude o (pripadne existujucej) 3GB verzii uvazovat, lebo nie kazdy si moze/chce dovolit furt navysovat rozpocet na kupu karty.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud NVidia nastavi na 6GB nesmyslnou cenu, tak si snad kopec lidi koupi vyhodnejsi Radeon ne?
---
Chapej, rozdil v cene karet jen diky vic pameti neni prilis vyznamny, vyznam tomu muze dat az marketing NVidie a neni lepsi je v takovem pripade radsi poslat do patricnych mist a nakoupit u konkurence?
---
Doted to fungovalo tak, ze pri nejakem rozpoctu zakaznika byl pro nej omezujicim faktorem vykon GPU, proste si treba muzu dovolit kartu za 4 tisice a tomu odpovida nejaky vykon GPU a podle toho musim stahnout detaily hry. To aby uzivatele museli stahovbat detaily kvuli nedostatecne pameti na grafice, to tu jeste nebylo a jak spravne pise JirkaK, 3GB je na narocne hry ve fullHD rozliseni malo, dnes textury dokazi vyuzit ve fullHD i 4GB graficke pameti.
Proto doufam je 3GB varianta jen nejaky hoax a ve skutecnosti bude 3GB pameti na nejake slabsi karte od NVidie treba 1050, ktera uz nenbude NVidii myslena pro bezproblemove hrani na fullHD, zde by mela od NVidie kralovat GTX1060, kde uzivatele pravem ocekavaji 4GB pameti a vic, pravdepodobne tedy tech predeslanych 6GB.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"GTX1060, kde uzivatele pravem ocekavaji 4GB"
Ak bude zbernica 192bit, tak to tie 4GB nebudu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ale tady se bavíte o kartě která umožňuje téměř maximální nastavení i u nejnáročnějších her. To není 960...

Jak říkám, je nesmysl v dnešní době dělat 3GB kartu, která má výkon rok starého high endu, který měl 4GB...

Proč by NV u 1070 přidávala na dvojnásobek a u o trošku slabší kartě najednou šla pod 4GB? Nedává to smysl.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak 3GB pro spoustu hracu na 1080p bude rekneme jeste dlouho v pohode.
Ja bych u te GTX 1060 take radeji videl 8GB ale co me vice zajima jsou ROPs jelikoz nekde se uvadi 40 ROPs a tady je 48 ROPs. Coz by bylo slusne a tech 6GB bych jim odpustil ;-)
Ale uvidime jak se ukazou nereferencky RX 480 a ref. GTX 1060 v nadchazejicim tydnu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Na fullHD ti 6GB bohate staci, na 4K si snad koupis aspon GTX1070.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Opět jsme u rozlišení a ne kvality... Ten RotTR si umí na FHD vzít přes 9GB (pokud má člověk TitanX)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

To rozliseni je ale to nejdulezitejsi, s fulHD monitorem je ti textura 3200x2400 uplne na hovno, protoze stejne nevidis vic nez 1920x1080 a velikosti textur jsou jasne dane, takze proste ty na fullHD nikdy vic pameti potrebovat nebudes vyjma samozrejme nejakych zprasenych her, ktery ti jsou schopny do pameti rvat vic nez jaky mas zobrazovadlo, ale ty jsou spis vyjimkou, takze ja to treba v uvahu vubec brat nehodlam.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je nesmysl. Rozlišení obrazu a velikost textury jsou dvě různé věci, klidně může být v rozlišení 640x480 zobrazená textura 4096x4096. V 1920x1080 je rozdíl mezi normálními a high res texturami jasně vidět viz. např. GTA IV/V.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Zkus rict nejakemu kamosovi, at te poradne profackuje a potom se nad tou kokotinou cos tu napsal dlouze zamysli, treba ti to pak bude zrejme. Jestli ne, tak ti v tvem zajmu doporucuji zacit se studiem matematiky a fyziky, ono nikdy neni na skodu nebyt jen prostym konzumentem, kteremu je mozne nalhat cokoli, ale vecem i trosku rozumet. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To jste psal sám sobě tento komentář? :) Nejlepší je nevědět o co se jedná, plést si pojmy motat do toho dojmy a ještě si za tím stát :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Myslim, ze prefackovat treba niekoho ineho, ale az po precitani http://techreport.com/blog/28800/how-much-video-memory-is-enough

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Redmarx :) dobře jsi se ztrapnil... víš ona jaksi ta textura se ti nemusí zobrazit na obrazovce celá. Např. přijdeš až ke zdi a čumíš do ní, zobrazí se ti jen zlomek celé textury a čím vyšší je potom její rozlišení, tím líp. Než tu začneš poučovat a plácat bláboly, tak se nad tím napřed trochu zamysli, pokud máš čím.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

To je největší kec.

Stačí se kouknout na porovnání kvality textur a člověk zjistí že je v tom sakramenský rozdíl. Příklad to GTA V

http://www.gamersnexus.net/gg/1907-gta-v-texture-quality-comparison-and-...

pokud nevidíš rozdíl mezi normal, hig a very hig, tak doporučuji návštěvu očního lékaře.

Dobre je povšimnout si, že nemá dopad na výkon, pouze na požitou paměť.

Nebo můj oblíbený RotTR - http://www.geforce.com/whats-new/guides/rise-of-the-tomb-raider-graphics...

tady je jeden příklad za všechny: http://images.nvidia.com/geforce-com/international/comparisons/rise-of-t...

Kvalita textur vidět jde.

Pak jsou hry, třeba jako Division, které nemají klasícké nastavení kvality textur ale závisí na více nastaveních a hra se snaží dotáhnout to nejkvalitnější textury na které má paměť.
Mimo jiné se graphic and perf. guide píše: As such, users of GPUs with less than 6GB of VRAM may not receive maximum-quality textures at all times.

Vsadím se že odpůrci lepších nastavení stojí na prvních místech frontě těch, co nadávají jak PC hry díky konzolím vypadají příšerně a jak čekali že to bude vypadat lépe.

Holt je třeba použít ty slidery v nastaveních a dát je dál. Chápu že lidi nemají na high end karty, ale teď dostávají do toho segmentu za pár šupů karty, které ten výkon mají nebo se mu blíží.

A opět opakuji 3GB na grafice jako 1060 nedávají význam, je to jasný nepoměr mezi výkonem té karty a kapacitou paměti. Zvlášť když NV u současných karet navýšila paměť na dvojnásobek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

těch 1280SP vypadá dost málo, ale do chvíle kdy si uvědomíme že s 1664SP nakládala 2560SP R9 290. Opětovné srovnání efektivity GCN4 a Pascal nestaví Polaris do nejlepšího světla. Co se týče 3GB verze typuju že se bude vyskytovat hlavně u OEM, nikoli masově na pultech. 6GB je optimální varianta na takovou výkonnostní kategorii.
Osobně ale nevěřím že by s takto málo SP nějak dominovala nad Polarisem. Marketing od NV je mohutný aby odlákal pozornost od AMD, ale střízlivý pohled na věc ten humbuk lehce prokoukne. 6GB verze může být zajímavou konkurencí, ale rozhodně žádná drtička s cenou nad 10 tisíc.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nemusí dominovat, dokonce nemusí nutně ani dorovnat a stejně bude pordávanější. Je to NV... 970 je rozšířenější než 390, 960 je rozšířenější než 380/380X...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jirko proc se resi kolik pameti ano a ne. Kazdy by chtel 8GB ,ale Kdyz uvazis ze GTX 970 ma jen 3,5GB a je to porad solidni karta na hry. Tak proste verim ze pro mnoho hracu to bude limitem, Jelikoz GTX 1060 podle meho bude pod GTX 980 a tady ji drive dojde dech nez, ze u vetsiny her narazi na strop s pameti. Navic vetsina hracu co kouka po RX 480 a GTX 1060 urcite nema naslapanej pocitac aby v nem mel i7 nebo i5 OC, aby ho nebrzdil vykon samotneho CPU.
Proste nejprodavanejsi herni grafarny jsou kolem 250€ a zde zatim neni nic co brat. Jelikoz RX 480 8GB stoji vetsinou 300€ a to same bude stat GTX 1060 ( verim ze 329€) .Doporucene ceny jsem zatim nikde u zadnych karet nevidel.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ano, ale GTX970 ma uz 2 roky... A kolko este bude solidna (40+fps) bez toho aby si daval medium a nizsie nastavenia v novych hrach? Rok, dva roky? Je OK kupit za 300Eur novu kartu s 3GB VRAM ktora bude solidna na jeden-dva roky?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

podle mě je 8GB na mainstream zbytečnost. Dřív než dojde pamět dojde čipu výkon. 4GB budou v mainstreamu dlouho stačit. Vždyť jsou mraky 2-3GB karet které vývojáři jen tak nemohou ignorovat takže myšlenka že náhle bude 4GB málo je zcestná. Jistě do nějakých her přilípnou jako výkon žeroucí featury co na ultra+ detaily sežerou třeba další 4GB ale efekt na obraz a hratelnost bude minimální. A zrovna v tomhle případě už bude málo výpočetního výkonu GPU...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pamet nema vykon, vykon ma GPU. Do pameti se zapisi data hry, aby je GPU rychleji zpracovalo a tedy v nikdy 8GB pameti na rozliseni 1920x1080 nevyuzijes. Takze potud mas pravdu, ale zapomnel jsi na jinou vec, u RX480 mluvi AMD o karte pro VR a razem jsi v jine situaci.
Takze 6GB u GTX1060 nebo 8GB u RX480 je pro VR na mainstreamu nutnost.
---
Nezajima-li nas VR, potom staci na mainstreamove rozliseni fullHD 4GB a tedy ja uvazuju o RX480 se 4GB pameti. Obavam se jine veci, ze ty 4GB modely budou mit tu pamet zaroven i pomalejsi a to je klicove, protoze vzdy je pro vykon karty dobre, aby pamet byla co mozna nejrychlejsi a data se servirovali GPU co mozna nejdrive.
---
U GTX1060 ale muze v pripade nepotvrzeneho 3GB modelu nastat situace, kdy to mainstreamovemu fullHD stacit nebude, ta situace nenastane moc casto, ale nastat muze. Takze karty osazene mene nez 4GB pameti bych se trochu obaval, ze diky tomu nepoda optimalni vykon, bude se cekat na postupne nacitani dat, protoze se do pameti nedostanou najednou vsechny potrebna data.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

mraky těch karet mají nižší výkon. Každý efekt něco stojí. Navíc je neignorují - kvalita textur ovlivni VRAM ale ne výkon

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Takže repete:
Jak může karta s výkonem 3,84 TFLOPS a paměťovým řadičem 192 bit, TDP 100W konkurovat kartě s výkonem 5,5 TFLOPS, radičem 256 bit a TDP 150W? Dyť parametrově nestačí ani na RX470. Předem děkuji za smysluplnou odpověď.
http://cdn.videocardz.com/1/2016/07/NVIDIA-GeForce-GTX-1060-vs-Radeon-RX...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Co je TFLOPS? To je nejaka nova jednotka vykonu nebo co?

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Pro ty co zrovna spadli z mesice, ano

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

NOUP, vyjadruje pouze rychlost necelociselnych operaci, coz s vykonem u cehokoliv slozitejsiho nez je XTcko, nema vlastne nic spolecneho ...... https://cs.wikipedia.org/wiki/FLOPS

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Stejně jako to FuryX s 8.6 TFlops nandává GTX1070 s 6.5 TFlops... a téměř dává 1080 s 9TFlops

Aneb na tento údaj není třeba koukat, je to čistý matematický výkon, jak ho ale karta utilizuje do gaming performance je věc naprosto jiná

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

jirka netraap tych chudakov. este ti napisu ze slovensky troll . lebo mas pravdu a oni to nemozu prekusnut.
zamotal si ich do ich vlastnych klamstiev.
svazaci amd nikdy nesklamu. amd na vecne casy a nikdy inak.))))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

snažil jsem se, byť trošku ironicky, kolegu navést na odpověď. Aneb že TFlops je sice hezký údaj ale o gaming performance nic nepoví a je normální že karta s 6.5TFlops dosahuje vyššího herního výkonu než karta s 8.6TFlops

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Taky jsem se snazil vysvetlit, ze v dobe slozitych procesoru jsou nejake flopsy jen ..... ja fakt nevim jak to nazvat ..... asi uplna ultrapicovina? ..... proste nic nerikajici udaj, ktery nikoho trosku rozumneho nezajima dobrych 20, mozna 30 let! Zajimalo by me, jak k tem cislum PR lide dosli a proc je nekdo otiskuje, zvlast na radobyodbornem webu?:o) Stejne jako absolutne NIKOHO TROSKU NORMALNIHO (a za tim si stojim!) nezajima pocet ROPu (viz ta trapna afera s 970, kterou nvidia zcela korektne ani nekomentovala), nejakych jednotek, GHz, pocet jader a podobne nesmysly ..... clovek trosku pri smyslech se podiva na nejake benchmarky, cili jak je dany kus HW vykonny .... podiva se do specifikaci kolik a jakych ma vystupu, jestli je to na hlinach, jestli ma lednicku nebo zidle ve vepri a podobne, cili veci, na kterych proste ZALEZI ..... podiva se na cenu a subjektivne rozhodne, zda koupi nebo nekoupi .... takhle clovek, co na to ma si koupi mercedes v kozce s masaznima kreslama, ten co na to nema si koupi treba oktavku, kdo tomu vubec nerozumi, tak si koupi fiat multipla ..... a uplny, IMHO, dement prijde a koupi si renault thalia, protoze ma fofrklacek s sesti kvaltama a ten mercedes ma jen ctyri kvalty a jeste navic ani fofrklacek nema ...... a aby tomu zasadil korunu, tak rekne, ze v renaultu odveze i 16 pytlu cementu, no kde to do s-klady clovek nasklada ze?:o) Stejne tak mi prijde tahle "odborna" diskuze .... jak hluchy s nemym ......

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

no ty seš odobrník na slovo vzatý a hned po ránu rozdáváš takové moudra.
Pane, chci naftu, s pohonem všech kol (nemusí být stálý ani uzávěrka), nepotřebuji vysokou světlost auta, tak cca max 8 let staré cca 170.000km a do 200.000. Nějaké nápady?
Jinak jen neandrtálci neví, že jednotkou TFLOPS se vyjadřuje kolik toho daná karta zvládne vykreslit, takže buď je 1060:
1) podvod
2) umazává a zjednodušuje si zobrazování scény (mrví obraz) ještě víc než AMD s tesalaci která nepočítá tesalaci menší než jeden pixel apod... takže zase podvod.
3) nebo je to pravda, protože ti Indičtí rádobypracovníci AMD neumí vyrobit kvalitní čip.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

spravna odpoved:
4) TFLOPS se NEvyjadřuje kolik toho daná karta zvládne vykreslit

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

a paměťovým řadičem 192 bit?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

memory bus vůbec nesouvisí s tím kolik toho karta dokáže spočítat/vykreslit. Jde o to kolik dat tam dokáže produkt, a ta hodnota není konečná díky použití komprese.

Nicméně na GTX1080 nezřídka narážím na to, že karta ve hře sice plně využije GPU, které mi typicky běží na 1885MHz, ale paměti taktuje jen na 9GHz, nikoli na 10, protože prostě tu přenosovou rychlost nevyužívá, tak netaktuje na maximum. Stává se to obvykle u starších her, nebo u mého leteckého simulátoru... tohle typicky nemá velké nároky na paměť.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

TFLOPS není jednotka toho co karta umí vykreslit. Když už tak je to

PIXEL FILLRATE. což je počet pixelů za sekundu které umí karta vykreslit na obrazovku a je to opět hypotetická hodnotat ROP x frekvence

S renderováním má trošku společného TEXTURE FILLRATRE, což je maximum pixelů za sekundu, které karta umí namapovat na 3D kostru. Opět je to hypotetická hodnota rovná TMU x frekvence

No a když jsme u toho počítání tak TFLOPS = ROP x TMU x frekvence

Problém je že to neřeší výkon těch jednotek samotných. Je to stejně jaké Intel a AMD, procesory. AMD na 4GHz mají výrazně nižší výkon než Intel na 4GHz... dle vaší logiky musí být Intel i AMD nastejno.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

"TFLOPS = ROP x TMU x frekvence"

He ? kdes tohle vzal ?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

U AMD karet to platí, u NV ne...

RX480: 32 x 144 x 1,266 / 1000 = 5,83 TFlops což je i udávaná hodnota.

Pro AMD i NV:

počet shaderů * 2 * takt.

RX480: 2304 * 2 * 1,266 / 1000 = 5.83 TFlops
1080: 2560 * 2 * 1,733 / 1000 = 8,87 TFlops

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Doufam, ze ted uz ty flopsy chapou vsichni. Je to jako udaj u baterky, ze ma 3000mAh nebo u motoru, ze ma 2 litry .... o cene, spotrebe, provoznich vlastnostech, kapacite, natoz vykonu to sice nerika nic, ale je tam nejake cislo, nejaka jednotka, kterou stale spousta primitivnich narodu stale nezna a wowowowotomtoje:o)
Pocet jader, megahetrzy atd uz dobrych 20 let vubec nic nevyjadruji, ale stale se to pouziva, dava se to do reklamnich letaku a hloupejsi lidi jsou schopni to i porovnavat:o) Docela chapu apple, ze to nikde nezverejnuje:o) Neco na zpusob "benchmarku" typu geekbench, tututu a podobne, kde se sulinci predhaneji, komu ukaze jeho krap vetsi, zcela nahodne cislo ..... jo, to je dnesni doba:o)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

BTJ ty seš taky troll. Jsem ze staré školy kdy frekvence, sběrnice a takty jádra byly vždy na sebe závislé.
To že dneska jsou zavedený algoritmy protože už se narazilo na hranici fyzikálních zákonů a vše se optimalizuje přes algoritmy mě staví do situace že vlastně nevím jak jsou produkty výkoné.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak 1060 má oficiální ceny...

1. skutečně jen 6GB verze (jak jsem předpokládal)
2. doporučenka 249 USD (jak jsem předpokláda)
3. Founders Edition 299 USD (ok, můj předpoklad byl 279)
4. Na trhu od 19. 7.

Předpoklad ceny na CZ trhu do 9200 za FE edici a nejlevnější po ustálení trhu by měly začít asi na 7400-7500

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Je samozrejme trosku mrzute, ze je o 2k drazsi nez GTX960 (kterou jsem puvodne mel v planu koupit), ale zas bude cirka dvakrat rychlejsi, takze proc ne? Uprimne mi o vykon nejde ani tak jako o spotrebu, ale samozrejme treba noveho dooma bych si asi i zahral. A taky mi jde o to, aby mela MINimalne 4 vystupy, za pet, ci sest bych se nezlobil, coz jedna GTX960, co jsem mel vybranou, splnuje. Doufejme, ze se dostanou i nereferencni, co nejdriv na trh, a budou mit slusnou variability vybavy. Do te doby preziju s 460kou:) Doufam, ze do dvou mesicu je to tu:)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Momochodem dle informací které se objevily na netu včetně fotek nereferenčních karet bude 1060 Founders limitovanou edicí a to pouze na NVIDIA.com, což je rozdíl oproti 1070/1080 kde limitované verze nejsou a jsou běžně v obchodech je velice pravděpodobné že AIB karty budou k dispozici taktéž od 19. 7. A to i ty nejlevnější se základním blower chlazením.

Performance dle webu NV měřili v: Rise of the Tomb Raider, kde je nárust výkonu asi 2.2x oproti 960. Wittcher 3 kde je nárust asi o 90% a v Overwatch který má nárust asi o 70%. Tyhle grafy u 1080 seděly jak zadek na hrnec. Z toho taktéž vyplývá že to tvrzení 1.15x vyšší perf než 480 bude reálné.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.