Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Halo Wars 2 doporučuje GeForce GTX 1080 Ti, její odhalení se chystá na středu

A už vidím jak tu někdo bude tvrdit jak tu hru hraje na MAX ve FHD v 60FPS na kartách které nejsou výkonem na polovině GTX1070. Že karta jako GTX1080 je naprostý overkill pro FHD atd.

Normálně se na max detaily a FHD doporučuje 1080, na FHD, 60FPS a ultra nastavení typicky GTX1070, nicméně ultra nastavení v moderních hrách typicky obsahují tak 2/3 až 3/4 možných efektů, tzn. daleko k max. nastavením

-8 +1-1 Je komentář přínosný?

To už tu dlouho nebylo. :o)

+3 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

Nekrmte toho trola prosím, on je pak strašně ukecanej...

+8 +1-1 Je komentář přínosný?

Jardo ?!

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Jarda je pryc, obcas mel dost srandovni komentare, skoda.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

To jo, občas zaperlil. Prej dostal banán ?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

To je fajn :)

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Dejte mu admina alespoň :)

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Gembler

Ale prosimtě... požadavky na výkon hw jsou pro každou hru specifické. Na svém notebooku hraji AC Brotherhood ve FHD na maximální detaily, s maximálním vyhlazováním, včetně vynucení vysoké kvality textur a přidaného FXAA vyhlazování v ovladačích a držím stabilně 60fps. Grafika je gtx870m...
Na stolnim TrackMania 2 Canyon QHD@144fps, opět vše na max + vynucené položky v ovladačích na max kvalitu, framerate nejde pod 144fps, grafika R9 Fury... Tohle jsou jen náhodné příklady, kde je i rezerva.
Na takhle nenáročné hry přece nepotřebuju gtx1080 a ano, tato karta je v 95% her ve FHD@60fps naprostý overkill a spíše bych viděl její využití v QHD@144+fps, přičemž u pár her se teda smířim s nižší kvalitou vyhlazování a stejně nepoznám rozdíl, protože mám jemnější monitor a stejně rozdíl neuvidím. Navíc některé hry ani nejdou hrát jinak, než na 60fps (Fallout 3,4, Skyrim).
Ano, když budu na toto téma nahlížet černobíle, a nikoliv z praktického hlediska, tak narazím na hry, které s nastavením "vše na max, včetně ovladačů" budou trpět propady pod 60fps, ale je vážně nutné zapínat ve hrách každou kravinu? Brithness si také nedáš na max. Já třeba u her vypínám Film Grain, Chromatic Aberration, Motion Blur... Ne vždy platí, že HW náročnější = lepší.

+5 +1-1 Je komentář přínosný?
0 +1-1 Je komentář přínosný?

Tak si na GTX1080 zahrejte AC Syndicate, RotTR, Division a nastavte vše na maximumum. 60FPS? Ne, stabilně to 60FPS nepoběží. Dokonce i v nenáročném Witcherovi jsem musel snížit AA pro vlasy z 8x na 4x jinak to mělo dropy pod 60FPS.

Jinak se tady bavíme o Halo Wars 2, což je titul pod záštitou MS a nepamatuji poslední hry MS které by pro ultra nastavení na FHD a 60FPS doporučovaly něco slabšího než GTX1070. A není to jen MS. On teď i takový Fallout 4 dostal HD textury a pro ně je doporučována GTX1080.

Proč kupovat nové hry s perfektním grafickým podáním a degradovat to, chci hrát v co nejlepší kvalitě. GTX1080 jsem upgradoval z GTX980 a to jen proto že v jednom titulu jsem měl velice špatný výkon při použití AA, až 1080 to utáhla se ctí

-6 +1-1 Je komentář přínosný?

Běžte na Auto.cz a tam pod články o nových autech pište, že jsou to sračky, že jste se nenarodil proto, abyste řídil cokoliv jiného než Ferrari. :o))

+7 +1-1 Je komentář přínosný?

Jak to souvisí s mým příspěvkem? Tady komentuji požadavky hry a nezřídka se setkávám s tím, že hry kde pro ultra či max nastavení běžně výrobce doporučuje karty nejméně jako GTX1070/80 protože nic slabšího to na FHD v 60FPS nedá, přitom lidi v diskuzích tvrdí jak jim to švihá stejně, neli lépe na o polovinu slabších kartách. V příměru k tomu bazaru to bude asi jako že u toho ferrari butu tvrdit že to je k ničemu protože moje litrová oktávka jezdí stejně.

-5 +1-1 Je komentář přínosný?

Vy právě požadavky hry vůbec nekomentujete.
Já Vám potřebu hrát na Ultra v 60 FPS neberu, to je Vaše věc. Co ale nechápu, proč touhle svojí potřebou neustále dokola spamujete fóra (už chybí jen ten Váš letecký simulátor..), když to prakticky nikoho nezajímá. Hrajte si na čem chcete, ale nechte ostatní žít. To jste takový narcis, že nepřekousnete fakt, že někdo jiný tvrdí, že mu to jede stejně plynule na kartě za třetinu ceny té Vaší?

Ne každý je takový grafický fetišista jako Vy. Taky jsem míval slabý HW, dnes mám sice top železo, ale že by mě kvůli tomu ty hry bavily víc, to se opravdu říct nedá.

+4 +1-1 Je komentář přínosný?

Zřejmě se nechápeme, původní příspěvek není o tom že kdo nehraje na max je "horší". Narážím na fakt, že hry pro které autoři pro ultra nastavení doporučují karty přinejmenším výkonu GTX1070, někteří zdejší jedinci hrají stabilních 60FPS na ultra na kartě o polovinu slabší. Nechápu jak to dělají když autoři tvrdí že potřebují daleko více výkonu a osobně často mívám problém to uchodit na GTX1080 aniž bych někde nemusel něco vypínat. Pak se tady člověk taky často dočte že karta jako GTX1080 je pro 2/4k a pro FHD je to overkill. Mé zkušenosti ale jasně říkají že to to FHD zlvádá jen s odřenýma ušima.

toť vše.

-4 +1-1 Je komentář přínosný?

A to vás strašlivě trápí.. jak někdo může tvrdit, že hraje plynule na podřadné grafice.. Stal jste se takovým grafickým kazatelem, jehož cílem je všechny ovečky poučit o jejich chybném smýšlení a uvést je na správnou cestu k té pravé grafické nirváně. A proto si u každého článku o grafice zatáhnete závěsy, zapálíte kadidlo, pohladíte svou GTX1080, s vodníkem co v něm koluje svěcená voda a spustíte své kázání..

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Ano docela mne to trápí protože kvůli takovým "chytrákům" někdo dostane pocit že si vystačí s podstatně slabším HW a pak je zklamán. Prostě to že výrobce hry píše doporučovanou sestavu neznamená, že na té sestavě bude fungovat na maximum. Jenže výrobci si takové sestavy moc nemohou dovolit doporučovat, protože by si ty hry dle toho kupovala velice malá skupinka

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Tady jde o to, že nikde není přesně definováno, co to je "ultra" nastavení grafiky.

Ti lidé si mohli nastavit to tzv. "ultra" nastavení na většině možností a pak jenom vypnou pár velmi náročných žroutů výkonů (např. tesalaci a multisampling, Hairworks, atd.). Sice nebudou mít ve výsledků tak detailní grafiku, ale mají stabilní FHD s 60FPS při slušných detailech.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Ultra nastavení je to co autoři do toho presetu dají. Někdo tam nacpe téměř vše, někdo skoro nic. Příkladem je Division. Ultra má aktivní jen základní SSAO, PCSS nebo HFTS stíny jsou navíc, stejně tak jako třeba rendering resolution, standardně hra nená ani v ultra renderování ve 100% rozlišení a tohle je asi nejvýraznější výkonostní dopad, stejně tak o komplexnosti, resp. vzdálenosti detailů, rozhodně nejsou v ultra nastaveních na max.

RotTR v ultra nastaveních tuším neměl na max vlasy, AA bylo jen SMAA a ještě něco málo tomu chybělo.

Ono stačí když si člověk otevře nVidia Experience a koukne co mu to pro jeho kartu a rozlišení doporučuje za detaily. Holt počítám že až s 1080Ti, pokud neberu v potaz TitanX so člověk snad konečně zahraje ve FHD na plných detailech a stabilních 60FPS i nové hry.

-3 +1-1 Je komentář přínosný?

záleží na enginu hry. Já nekoukám na měření jestli to má 60fps, ale subjektivně na to jak působí plynule. Někde se to začne citelně škubat pod 50fps a jindy třeba jako u prvního Crysis stačilo i 30fps. A nastavovat všechny AA na max když to na jemnější obrazovce stejně nepoznám - i na statickém obrázku je problém rozpoznat 4AA vs 8AA. Tyhle fičury tam jsou jen proto aby dokázaly zaplácnout výkon protože jinak by je dávaly karty typu gtx1080 s 50% zatížením....

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Právě že AA člověk musí typicky oželet, 1080 to nedává, pokud to není jen nějaký postprocesingový filtr, 4xSSAA reálně renderuje obraz ve 4x vyšším rozlišení a je to citelný zásah do kvality obrazu. Stejně jako "obyčejný" MSAA popřípadě nVidia ofiko nepodporovaný SGSS, ten je třeba kombinovat s adekvátním MSAA.

Ono bohatě stačí zapnout nějaké věrohodnější stíny. SSAO je naprosto nenáročný základ, HBAO, PCSS, HFTS, VXAO jsou kapku náročnější algoritmy stínů ale dávají scéně větší realitu a hloubku.

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Gembler

syndicate, division, halo wars 2 - všechno porty z konzolí, mizerná optimalizace a navíc syndicate i division jsou od ubisoftu, ty jsou svou špatnou optimalizací pověstní - upřímně nechápu, jak to mohli Assassína od dvojky tak zprasit, nedávno jsem chtěl pustit Black Flag na max a nešlo to, samý pády a tak, postupnym zkoušením jsem zjistil, že dělají neplechu jemné stíny a MSAA vyhlazování. RotTR je extrémně náročný titul, já se přiznám, že jsem to přestal hrát někde za půlkou právě kvůli tomu, že to nepustim na max. detaily, kvůli malé vram, mám pouze 4GB HBM, takže s tim počkám na Vegu, nebo Voltu, pokud to nebude jen další Maxwell refresh refreshe, i když příběh mě láká a možná to dojedu i tak.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Division má naopak výtečnou optimalizaci, dokáže běžet na šrotu, na levnějších kartách pak běží poměrně solidně a pro výkonový high end nabídne taky hodně. Nejde ale tak o Division jako takovou, ale o SnowDrop engine na kterém běží a na kterém Massive dále pracuje, nedávno se dostalo podpory DX12 a UBI plánuje jeho použití pro další tituly.

Jinak nemám moc rád slovo "optimalizace" optimalizace totiž nezřídka znamená ořezání detailů, nikoli zefektivnění algoritmů, ale ty obecně vylepšit nejde. Lidi ale holt nadávají jak někde někdo nedělá optimalizace a něco běží špatně, jenže právě to běží na šrotech grafikách a nepochopí že věrohodnější algoritmy znamenají násobně vyšší zátěž. Hodně zjednodušeně jde říct že nároky na výkon rostou kvadraticky, nikoli lineárně.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Zaujal mě závěr tvýho komentu. Já z těch postproces efektů k těm, co jsi vyjmenoval vypínám ještě doostřování obrazu (Crysis3, Doom) Vypadá to divně (napřed je to rozmazané na úrovni textur filtrací, pak motion blurem, pak vyhlazené třeba FXAA a pak to ještě doostřují, no hnus) a žere to celkem dost výkon. Nechci, aby hra vypadala jako film s filmovými defekty. Taky si jí nepouštím s 25 FPS (PAL) pro silný filmový zážitek...
Co si naopak zapínám je větší FOV. Pro některý typy engine 90° pro jiný 70° Malý FOV , podle mě, taky připlulo na pc s převody her z konzolí. Ono totiž větší FOV chce více výkonu.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Gembler

Tak mě zrovna ten Sharpening v Doomu přišel na texturách kamenů pěknej, přidávalo to ten natural look, ale tak na nastavení 2.0, víc ne a po vypnutí jsem se žádného nárustu fps nedočkal, takže jsem to nechal na 2.0 a neřešil.
FOV také hodně ladím, konkrétně v Doom a Overwatch mám 103°, to mi přijde ideál, ale třeba v těch frostbitových BF bych s tim netrefil ani stodolu zevnitř. Tam je imo ideál do 80ti, ale spíš míň a hodně se rozhlížet, jinak mi to přijde vše moc malé a moc daleko, ale třeba v Battlefrontu zas nastavuji víc a mám pohled z třetí osoby. Možná je to spíš odvislé od hry, pokud je pomalejší a záleží na každym náboji, tak nastavuji méně a naopak.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Jj, záleží na engine. Třeba Cryengine 3 spíše roztahuje horizont, takže tam jsem měl max 70° pří více už byla citelná deformace prostoru, ale třeba u Dooma je 90°+ v pořádku. Katastrofa byla Skyrim v defaultu. Tam mám pocit snovýho vidění - ať koukám jak chci, nevidím, to co potřebuju a když se zběsile rozhlížím, nedělá mi to dobře. Malé FOV je jak koukání zkrz dalekohled nebo zkrz zaměřovač.

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Gembler

Jn Cryengine 3 radši ani nezmiňuju, protože ten je prostě divnej. Na FOV jsem tam radši nešahal a oboje Crysis 2 i Crysis 3 jsem dohrál na notebooku na medium, páč na stoláku to na very high trpělo latencemi. Ke Skyrimu jsem se pořádně ještě nedostal, ale Fallout 3 má tušim stejný engine a FO4 jen trochu "vylepšený" a to je teda tragédie. Ve FO4 jsem si FOV krásně nastavil přes módy, ale u mého 144Hz monitoru nastal problém s agresivním vsync, který je ve hře implementovaný a dá se vypnout až násilím v .ini souborech (btw ve Skyrimu by mělo jít skrze .ini soubory upravit ten FOV). Tato úžasná vlastnost ořízla fps ve hře na 48 (144:3)... No a implementace různých nastavení, které v podstatě buď nic nedělají (weapon debris, object fade, ...), nebo se zas naopak brutálně podepisují na plynulosti hry (grass, godrays, ...) je jen třešnička na dortu. A po nainstalování 4k texture packu, který je zdarma, je ta hra hodně nenažraná na video pamět.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

"A Microsoft account is required to play this game..."

Zbohem Halo Wars 2, tebe si oficiálním cestou určitě nezahraju. Maximálně jenom jako pirátskou verzi, pokud budeš mít dobré hodnocení...

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Jsem na tom stejne, ignoruju vsechny hry co jsou exkluzivne pro Microsoft Store. Ale nejaky piratsky verze, to nemam zapotrebi, ty leta kdy jsem jako nactiletej umastenej zaparenec hledal po Kazaa piratsky verze jsou davno pryc, dnes je her tolik, ze si vyberu z produkce Steamu, Uplay nebo Originu a jeste to nestiham vsechno odehrat.

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele japkoslav

Halo Wars 2 ať si doporučuje co chce, tak stupidní port z konzole (z hlediska ovládání) si může M$ strčit někam.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Koukal jsem na tuhle hru na YT a musí to být teda pěkně zmrskaná konverze, když to chce Titána na max. Vždyť ta grafika není ani nějak extra hezká. Je obyčejná, nenadchne. Trapný animace jednotek. Grafika není realistická (neříkám, že by měla být). Engine vypadá jak kdyby vzali něco co vzniklo pro DX9 a to předělali na DX12. Tak možná, že max myslí 4K gaming, jinak si to neumím vysvětlit.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.