Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Paměťová konfigurace GeForce GTX 970 se projevila, působí propady FPS

Nejsem zastánce nVidie, ale GTX970 je prostě horší produkt než GTX980 a tečka. Něco umí, něco je horší, v něčem zas někdo kecal a dál bych nepitval.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Vlastnost cipu zpusobujici microstuttering, na ktery si majitele stezuji nejenom u noveho Total War, je naprosto zasadni defekt, ktery si zaslouzi, abychom se jim zevrubne zabyvali a pitvali ho!
Respektive si to zaslouzi soucasni ci potencionalni zakaznici.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Test v Attilovi zatiaľ neukázal nič. Chýbajú mu totiž merania s grafikami s 3GB a menej pamäte. Ak by aj ony mali hladký priebeh ako GTX980 či HD290X, tak vtedy by sa ukázalo, že problém je v rozdelenej pamäti GTX970. Ten test je bohužiaľ odfláknutý.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Co by srovnání s 3GB grafikami změnilo na faktu, že GeForce GTX 970 se podle testu nechová jako 4GB grafická karta?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Problém GTX970 stále zostáva. To som nespochybnil. Akurát, že ten test mohol ukázať viac ako sa podarilo. Zatiaľ vieme len to, že GTX 970 má problém. Ale je to problém kvôli rozdeleniu pamäte alebo mála pamäte (a v takom prípade by ukázaným microstutteringom trpeli pri danom nastavení aj všetky grafiky s menej ako 4GB VRAM)? Toto by mňa osobne zaujímaolo tiež. Keby som takýto test robil, neuspokojil by som sa iba s tým čo bolo ukázané. Ale autorov nesúdim. Kľudne sa mohlo stať, že iné grafiky proste nemali k dispozícii.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

pravda. Tenhle test neukázal zda je problém tím, že reálně má karta použitelných jenom 3,5GB VRAM a nebo jestli je to tím, že se karta občas pokouší využít tu horší sběrnici a menší pamět 0,5GB VRAM.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

BTW mám problém s množnosťou vkladania komentárov. Keď sa prihlásim, tak sa v hornom rohu stále ukazuje linka Prihlásiť aj keď by tam malo byť moje meno (po opätovnom kliknutí na linku sa zobreazí môj profil a nie dialóg na prihlásenie). A často sa stáva, že nemám k dispozícii Linku Odpovedať pod príspevkami. Musím reštartovať webový prehliadač. Používam mozillu a chrome. Prejavuje sa to u oboch.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Diit má dneska nějaké výpadky... taky mi to blbne.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Microsuttering je jev, ktery zneprijemni celkovy dojem z hry. U GTX970 coz by podle nVidie mela byt cenove dostupna "herni" grafika dost neprijemny jev. Ostatne hrat hru pri prumernych 40 fps a pritom mit skubany obraz asi moc herniho pozitku neprinese. Pritom nVidia se vzdy chvastala mensimi propady fps o proti konkurenci a pak pride s timto. Kdepak asi soudruzi z NDR udelali chybu? ^^

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

Zeptám se uplně blbě (v tom článku jsem si toho při letmém proběhnutí nevšiml a vidím, že se tam porovnává jen 970/980/290X), není problém v tom, že hra si žádá něco přes 3,5 GB paměti (tzn. na těch 4GB kartách paměť stačí, ale na 3,5GB musí pravidelně vyklepávat?)

Je tam někde uvedené nastavení, s jakým to testovali? Je tam, kolik videopaměti bylo obsazené?

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

Pouzij oci, 1080p no AA, max detail. Nejde o obsazenou pamet ale o chovani karty. na jinem 2GB modelu by to asi jelo plynuleji byt s mensim fps.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tam není žádné nastavení "maximální detaily" a je tam jedno zákeřné zaškrtávátko "unlimited video memory", nevím, jestli pro ně "maximální detaily" znamená, že ho zaškrtli, nebo ne.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

pod pojmen "maximální detaily" si vetsina lidi predstavy vse zapnuto a nastaveno na maximum, samozrejme bez vyhlazovani to se uvadi vzdy zvlast...... takze to tve nevim zrovna proc jedno zákeřné zaškrtávátko "unlimited video memory" bude na 99,9999999% zapnuto (zakerne bude nejspise jen pro GTX 970 a bandu zelenych) Nestrany pozorovatel jen vidi jak si nVidia at uz byl jeji zamer jakykoliv (nejvyssi vykon, kapacita ci co, nebo jen oblbnuti spotrebitele nekorektnimi udaji aby model nevypadal chude oproti konkurenci, o tom se da pouze spekulovat) sama nakakala do bot. XD

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zákeřné je v tom, že by si mohlo umět vyžádat víc paměti, než má ta karta fyzicky k dispozici. Ergo by to nemuselo znamenat, že se GTX 970 cukala kvůli tomu, že něco dělá s pomalou pamětí, jak by si tady většina lidí přála, ale prostě jen kvůli tomu, že 3,5 GB na tu hru na rozdíl od 4 GB nestačí (jo, vím, že se tváří jako 4GB).

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasim proto take pisu "zakerne bude nejspise jen pro GTX 970 a bandu zelenych" :-))

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Šmankote a co na to velký a ctihodný Obřík? Pane Vágner objeví se podobný článek či aspoň rozvaha na Vašem "objektivním" plátku PCT? Dyť přece podle něj je toto prachsprostá lež!!! Jinak souhlasím s Vámi fuj zákeřně bakané zaškrtávátko...

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

<i>Šmankote a co na to velký a ctihodný Obřík?</i>

Ten člověk ještě někoho zajímá, nebo někdo, kdo má v hlavě něco víc než seno ho ještě čte? Šmankote... to snad ne?!

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

nechceš si tu vlajku nacpat do zadní části těla?

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

A co máš proti této vlajce a jak se tvůj příspěvek dotýká tématu nVidia GTX 970 a její 3,5G + 0,5G videoram?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

http://goo.gl/znpUU1 docela zamrzi ze kdys us si s tim daj tu praci, tak to nezmeri stejne i na jine VGA ktera nema 4GB ale treba 3 a 2GB (kuprikladu 780Ti nebo R9 285 ) aby bylo jasne zda to je opravdu kvuli rozdelene pameti a zbernici GTX970

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Otestovali 3 grafické karty a každá má mít dle specifikací 4GB. Ale jen dvě se opravdu chovají jako 4GB karty a ta poslední je zmetek, který si na 4GB kartu jen hraje.
NVidia je prostě firma, kde má marketing větší slovo než technické oddělení a tak to dopadlo jak to dopadlo. Na papíře a v PR prezentacích to vypadá všechno krásně, ale v reálu je to něco jiného.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

no pokud nekdo chce neco odhalit, tak by to mel prozkoumat vsema moznostma, takhle to bohuzel pusoby dosti vytrzene, ac to problem nezlehcuje, prave takoveto polosnahy vyznivaji nakonec ve prospech vynika, protoze otom minorita (my na forech) diskutujem, a majorita, tedy ta drtiva vetsina ostatnich zakazniku to dostane jen formou "Nvidia" a co takovej clovek udela? jde koupit to co slisel, tedy "Nvidia"

jen k tomu PR, schvalne se podivej co udavaji prodejci u vsech dualnich VGA, a je fuk jestli je na naich cip od AMD nebo Nvidie, najdes tam vzdy dvojnasobek toho co skutecne dana GPU vyuziji, nikde jsem jeste nevidel ze by tam bylo zdeleno zakaznikovi 2x 4GB, to ze to tak je zna zase jen minorita co se oto zajima

edit, tak obcas to nejaky shop uvadi jako 2x XGB
http://www.czc.cz/gigabyte-r9-295x2-dual-gpugaming-8gb/152933/produkt - 8GB
http://www.czc.cz/gigabyte-titan-z-12gb/154165/produkt - 2x 6GB v nazvu ale zas 12GB

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Co uvadi obchod je jedna vec, ale co uvadi vyrobce je smerodatne......

+1
+19
-1
Je komentář přínosný?

aha... hmmm takze vyrobce (AMD) uvadi u 295X2 8GB pameti:

http://products.amd.com/en-us/GraphicCardDetail.aspx?id=321&f1=&f2=&f3=&...

v tom pripade tedy take vlastne lze, protoze vyuzitelne v beznem provozu jsou pouze 4GB?

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Tak tohle je uz skutecne hodne trapne!

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Já samozřejmě vím, že se u duálních grafik pamět nesčítá a věřím, že to ví i většina zdejších uživatelů (o BFU teda pochybuji).... Reagoval jsem na příspěvek uživatele Amater, který Samanovi oponoval, že pouze údaje na stránkách výrobce jsou směrodatné.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Robert Hallock: Hearing a lot of chatter tonight that an 8GB dual-GPU card is "really 4GB." Not true at all.

https://twitter.com/Thracks/status/561708827662245888

Pod API Mantle lze místo AFR využít i SFR režim, ale chápu kam jste svým příspěvkem mířil. Na druhou stranu srovnávat single GPU vs dual GPU není v tomto kontextu zrovna košer.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

V tom benchmarku jde krásně vidět, co to s tou grafikou dělá - obrovský rozdíl mezi average a min FPS. Tipuju, že jestli půjde ta poslední pomalá část deaktivovat, tak bude min FPS na nějakých 37FPS :-)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Vypnutí té hlemýždí paměti, co navíc blokuje přístup ke zbytku paměti, bude prvním a jediným řešením, jak to v driverech odstranit. Karta může mít fyzicky 4G ram, ale prostě adresuje jen 3,5G. Nu, tohle se tak trošku nepovedlo...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Otázka je či by odstavenie tých 0.5GB pamäte pomohlo. Totiž údaje nad 3.5GB by sa museli načítavať z operačnej pamäti a to by bolo ešte pomalšie. Preto by ma zaujímalo aké sú priebehy kariet s 3GB a 2GB pamäťou. Test na ktorý sa odkazuje článok je z tohto pohľadu odfláknutý. Keby urobili aj tieto tesy, mohli presne ukázať že problém je v rozdelenej pamäti GTX 970, a nie iba v pamäti menšej alebo rovnej ako 3.5GB. Týmto neobhajujem GTX970, ktorá bola predávaná ako 4GB grafika, ale už keď analyzujem alebo robím testy, tak by sa to malo robiť poriadne. NVIDIA môže stále časom vydať ovládače, kde krivku FPS vyhľadí.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

"Totiž údaje nad 3.5GB by sa museli načítavať z operačnej pamäti a to by bolo ešte pomalšie."
To sice ano, ale mezitim muze grafika nerusene pracovat se svou vlastni VRAM ktera neni uplne odstavena jako v pripade pouziti te pulgigove hlemyzdi pameti.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Vím, že se všude píše 3,5GB. ale já dospěl k 3328MB 208bit (3,2GB) a 768MB 48bit, bo je aktivních 13 z 16SM - na 1SM připadá 256MB. Dokonce i některé testy to potvrzují...

Každopádně microstuttering se dá vyřešit hodně způsoby (patch hry, update driverů, nějaký hack?)

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Dospel si spatne, a ty testy taky. Nvidia po vypuknuti teto "afery" dost podrobne vysvetlila architekturu i to v cem je problem GTX970. Verim ze si schopny si dohledat to na netu. Tohle je proste uzavreta vec.

Krom toho je tu takova drobnost, ze 48bit bys mohl mit jedine kdybys mel pametove cipy s 16bit sbernici. A takove se naposled pouzivali v GPU mozna pred deseti lety. 970ka ma osm cipu, kazdy s 32bit sbernici.

Maximalne si mohl narazit na nejake problemy s driverem, kvuli cemu se to tvarilo jako 48/208.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"Pokud se v diskusích objevoval názor, že paměťová konfigurace GeForce GTX 970 nepůsobí žádné problémy a nemá se s ní smysl zaobírat, pak testy v Total War: Attila ukázaly opak."

Vyse uvedeny test ukazal jen to, ze TW:A se s danym nastavenim a na danem systemu skube na dane 970ce. Engine se klidne muze tlouct s ovladacem, muze se jednat o chybu ovladace, nebo hra sama natvrdo a nekorektne umistuje nejaka data do pomalejsi oblasti - muze to byt chyba enginu. Nevime. Jine hry vyuzivajici >4GB ram to nedelaji, nelze tedy tvrdit vyse uvedene, jedna se o logicky nesmysl, tak si to opravte.

+1
-26
-1
Je komentář přínosný?

pochybuji, že to je chyba ovladačů, to by stejnou chybu vykazovala i 980. A o tom ukládání dat docela pochybuji :-) krom toho, uživatelé si stěžují, že je to ve více hrách ;)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Pochybujes spravne. O umistneni dat v pameti GPU rozhoduje ovladac, zadny herni engine ani jiny uzivatelsky program do toho nemuze kecat. Primy pristup k pameti je davno za nami, i u GPU. Vsechy moderni GPU maji MMU - jednotku pro manazment virtualni pameti. Pozadas o pamet, dostanes namaponan kus pameti, zkusis-li zapsat jinam, ovladac te sestreli.... funguje to stejne jako u CPU.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pouze spekuluji o moznych pricinach, protoze souvislost trhani s pametovou konfiguraci 970ky byla davno vyvracena:

http://www.pcper.com/reviews/Graphics-Cards/Frame-Rating-Looking-GTX-970...

I spent nearly the entirety of two days testing the GeForce GTX 970 and trying to replicate some of the consumer complaints centered around the memory issue we discussed all week. I would say my results are more open ended than I expected. In both BF4 and in CoD: Advanced Warfare I was able to find performance settings that indicated the GTX 970 was more apt to stutter than the GTX 980. In both cases, the in-game settings were exceptionally high, going in the sub-25 FPS range and those just aren't realistic. A PC gamer isn't going to run at those frame rates on purpose and thus I can't quite convince myself to get upset about it.

Hraci si dali do souvislosti notoricky rozbite enginy jako Watch Dogs, Shadow of Mordor nebo krale technickych katastrof AssCreed:Unity s necim, co nebylo pricinou.

Takze co rika Kedar, ze si uzivatele stezuji i u jinych her, ma informacni hodnotu "mnoho uzivatelu si stezuje na nestabilitu ovladacu AMD".

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jeste doplinm , Atilla z cb.de - zadny stuttering

http://www.computerbase.de/2015-02/total-war-attila-12-grafikkarten-im-b...

Guru3d ve stezovanem Thiefovi a Hitmanovi opet nic

http://www.guru3d.com/articles_pages/msi_geforce_gtx_970_gaming_review,2...

...ale vsimnete si jak Thief reaguje na nedostatek vykonu s GTX770 - stutter jaxvina. Totez na mem 2x670SLI - dokud nezapnu supersampling - jak maslo. Ale s SS dojde vykon a VRAM - a mistama nehratelne propady. Na 670ce, zadna 970.

Vona se to s tou 512MB vyvrbi...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

-double post-

Nevim, co s tim mate, vypadava prihlasovani, pak to zas najednou jde...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Hm, možná by to také chtělo vyzpovídat vývojáře, jestli měli od NV detailní informace ohledně rozdělení paměti. Pokud ne, potom je opravdu problém u NV, pokud ano, potom věřím, že lze SW naprogramovat tak, aby využíval jen 3,5GB a onen zbytek jen příležitostně "na něco" (ale nejsem vývojář sw, tak pokud to nelze, tak se tady snad objeví nějaký příspěvek pro laiky, proč tomu tak je :) ).

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Už tady odpověď byla. Napsal ji Franzz - pamět přiděluje MMU, takže engine nemá možnost zjistit a ovlivnit kam se zapisuje.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.