Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k GeForce GTX 970 již vrátilo 5 % zákazníků

Furt nechápu jak to že R290 bez X která má také uřízlé ROPs jednotky, může přistupovat kompletně ke 4 GB paměti a 512 bit sběrnici.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Je to uplne jina architektura, ktera na sebe nema ty bloky navazany tolik, jako Maxwell. Nevim, co je na tom divnyho. U vetsiny predchozich generaci karet, vcetne Keplera, bylo mozne vypinat ROP nezavisle na sbernici.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

R9 290 má aktivních plných 64 ROP jednotek, 512bit sběrnici a 4 GB paměti. Deaktivované má pouze některé výpočetní (CU) bloky.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Je to tim, ze nVidia za ucelem snizeni spotreby a dohnani AMD osekala v chipech po Fermi interni sbernici na nutne minimum. Ve skutecnosti je to opravdu dobra strategie pro vyrobu herniho chipu, zvlast s ohledem na zpozdeni vyrobnich technologii. Hracum je GPGPU naprosto ukradeny a kdo ma vic FPS za min penez vyhrava. Je to v podstate pro vsechny vyhodny. Vetsi vykon, mesni spotreba, nizsi vyrobni naklady, vyssi marze. Pohadka.

Dokud se nVidia sama nestrelila do nohy a nevyda kartu na ktery je vlastne jeden GDDR chip zbytecne.

+1
+32
-1
Je komentář přínosný?

Malo! Vracejte je vic. Chci si koupit levnou 970. Kvuli mizernym 5% to slevnovat nebudou.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak...5% je moc malo na to, aby to zahybalo trhem...navic to nemusi byt ani tech 5% - JPR se vyjadrili trosku jinak..."slyset" totiz neznamena "vedet"... :-)

http://www.kitguru.net/components/graphic-cards/anton-shilov/return-rate...

Dalo se to cekat, je to jen pseudokauza, nad kterou potrebuji nejvic diskutovat ti, kteri by si nikdy nVidia kartu nekoupili. :-)

Myslim, ze treba poruchovost nekterych karet je mnohem zajimavejsi cislo... :-)))
http://www.czc.cz/asus-r9290x-dc2oc-4gd5/145173/produkt

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Je to vůbec v eu nějak ošetřené, že se to může vrátit z důvodu špatných parametrů jen do určité doby? Aby to ti lidi nešli těsně před koncem záruky vracet, že jsou to lži s těmi parametry :-) mno a to by byla pro nvidii mnohem větší průser - to i kdyby se vrátilo třeba 100 000 karet v ten okamžik, tak je to nějakých 30 000 000 euro (výrobce karet by to chtěl pochopitelně zpět) a to je i na takovou firmu hodně. A ty karty jsou už nepoužitelné :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Takhle by to urcite neprobehlo - kdyz uz, tak by se nVidia dohodla s vyrobci na akci, ze lze kartu bud vratit nebo ziskat nejakou kompenzaci (financni, hry zdarma, ...), ale omezili by to na presne specifikovany casovy usek, aby se nemohlo dit, co popisuje ty... Nicmene kvuli 5% to nikdo delat nebude - mozna se potaji nVidia vyrovna s vyrobci, aby jim dorovnala ztratu, ale tohle se na verejnost nikdy nedostane.

"Aby to ti lidi nešli těsně před koncem záruky vracet, že jsou to lži s těmi parametry :-)" - tak tohle by myslim opravdu napadlo jen vych...... cecha... :-))

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ano nepoužitelné, po 2 letech provozu budou mít o hodně nižší hodnotu (1/2 či 1/3?), to samozřejmě neplatí když to vrátí 2 týdny po koupi. A pokud budou mít 1/3 hodnotu, tak kdo ví jestli nebude pro nvidii lepší ty karty odepsat, než je nějak repasovat a vracet do oběhu ;)

Jinak, určitě to napadne hodně lidí a nemysli si, češi zas takové zastoupení v tom mít nebudou ;) dřív, když se udělal takový průser, tak se zas tak moc nedělo - marže byli vysoké. Ale teď, když má nvidia procentní čisté zisky z obratu, to může udělat obrovský průser.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, chybné parametry jdou na vrub nvidie. Je to průser a může si za to sama, nicméně celý ten mediální humbuk je bouře ve sklenici vody. Hodně se o tom píše, ale je otázkou, kolik uživatelů GTX970 to skutečně zajímá. Mám takový pocit, že to spíš zajímá uživatele konkurenční značky a nedivím se tomu, cizí průsery vždycky potěší.

+1
+22
-1
Je komentář přínosný?

To je samozřejmě pravda :-) ale furt to ti zákáznící mohou vracet :-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Povedal by som že to skutočne nie je len tvoj pocit ale asi aj skutočnosť.

Je totiž až zábavné čítať ako drvivá vačšina komentujúcich za posledný týždeň či desať dní by tu kartu okamžite vrátilo... ...ale si ju jaksi nekúpili takže vracať nemožu.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

"Ale teď, když má nvidia procentní čisté zisky z obratu"

Zdroj? Marze je dlouhodobe pres 50%, co vim ja.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

ale chápeš, že čistý zisk a marže je docela rozdíl? :-) čistý zisk minulý rok měli za každý kvartál okolo 120mil, takže okolo 500mil dolarů (z toho šla většina na výplatu akcií). Obrat byl přes 4mld euro.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pravda, nicmene je ti jasne, ze karty se vraceji vyrobci karty, ne nvidii? Takze pokud je cip funkcni, naklady ponese vyrobce.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

To jistě, ale výrobci karty se vracejí kvůli chybě nvidie :-) a žádný výrobce nechce platit za chyby nvidie. Je jasný, že tady ty karty, co se vrátí do měsíce se vrátí do oběhu, ale co třeba po roce? :-)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Vsechno zavisi na vyrobci karty, jak se k tomu postavi. Podle mych informaci zatim nebylo vyrizena zadna reklamace tohoto typu. Kontaktoval jsem v patek Asus, kde nevedeli o cem mluvim, a zatim plati uznani reklamace pouze pri zavade hardwaru.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

však to je to o čem mluvím. ty karty se prodávájí chvíli, prodejce je dá rychle do oběhu :-) takže se to u nvidie neprojeví vyšším odpisem, ale nižším prodejem.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jasny, ja to pak pochopil, jak jsi to myslel...ale ani tak by to nebylo pouzitelne... Pokud by k tomu doslo, tak by ti tu kartu obchodnik spravne po tak dlouhe dobe odmitnul vzit zpet. To uz by klidne riskoval i soudni spor, ktery bys neustal - prvni, na co by se te zeptali, by byla jednoducha vec - proc vracis kartu az po skoro 2 (nebo 3 letech) od okamziku, kdy bylo verejne znamo, ze ty parametry jsou jine... :-) Kazdemu by bylo hned jasne, ze to delas s cilem zadarmo ziskat produkt novy, vykonnejsi...

A znovu, ty vracis kartu obchodnikovi, ten vyrobci, nVidia zadne karty odepisovat nebude, protoze karty vyrabi jini vyrobci. Pokud by ten % rating navratnosti by byl vyssi, pak by s tim nVidia neco udelala - oznamila by spolecne s vyrobci karet casove omezenou akci, kdy budes moci kartu vratit. Ta se dostane zpet do obehu jako zlevnena, ale porad funkcni karta, vyrobce na tom neco prodela, a nVidia mu to vykompenzuje. Nicmene kvuli 5% to nikdo delat nebude, neni duvod.

A k ziskovosti, hruba marze na produktech je u nVidie dlouhodobe nad 40%, coz je z pohledu HW vyrobce optimalni cislo, nVidia neni ten, kdo ma male marze, od toho jsou jini vyrobci.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ano vracíš kartu výrobci, ale ten výrobce pochopitelně bude požadovat kompenzaci od výrobce, neboť kvůli němu prodělala ;)

jak říkám, je to jen hypotéza, pokud v EU zákoníku to není ukotvený, tak prostě má dodavatel/výrobce smůlu. Výrobci dokážeš, že tě oklamal (což je v tomto případě zjevný) a jestli to je po 2 letech nebo více letech už je jedno. A tobě nic nedokážou :-)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

doporucuju ti peclive si precist reklamacni rad daneho prodejce a pak nastudovat obcansky zakonik nebo obchodniz akonik, to podle toho jestli kupuje osoba nebo firma, asi budes hodne prekvapenej jak se reklamace resi a jake jsou lhuty nejen na vyrozeni reklamace, ale i na podani reklamace, a pak tam jsou i paragrafy o dobrych mravech chranici jak zakaznika, tak prodavajicho ;)

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

takovej scenar je samo nerealnej, tohle se musi resit v dohledne dobe, resi to jak obcansky tak obchodni zakonik (obdobne i zakoniky/zakony v cele EU), a pokud by to nekdo udelal as pred koncem zaruky, mohl by se sam vystavit obvineni s pokusu o podvod

v tomto ma Nvidia ted obrovske stesti ze neexistuje vpodstate adekvatni konkurence, spousta lidi tak GTX970 nevrati, protoze v dohledu proste neni nic za co by stalo ji vymenit, naopak spousta lidi vraci GTX970 aby hned obratem vzala GTX980, proste jak jsem psal v minulich diskuzich, nic se nestane a Nvidia z toho jeste vyjde v plusu, holt takovej je dnesni svet

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

a jak mu dokazou, ze to udelal jako pokus o podvod? Ze by se ten dotycny priznal? Nehlede na to, ze by to nebyl jednotlivec ale dost mozna hromadna zaloba. ALe jak rikam, je to jen hypoteza. Na druhou stranu nevidim opravdu duvod, aby si toho nemohl ten dotycny opravdu vsimnout az treba za rok...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

u hromadne zaloby je to jednoduse dokazatelne ze se cekalo ;) proste neres blbosti jak ochcavat obchody, jen tim ukazujes ze jsi stejnej jako Nvidia ;)

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Pokus o podvod mu dokážu asi tak, ako nvidii dokážu, že nešlo od "nedorozumenie medzi inžiniermi a marketingom."

Čiže nijako.

A to, že si zákazník všimne závadu o rok či dva, je oveľa pravdepodobnejšie, ako že si ju všimne dnes - z úplne jednoduchého dôvodu - hier, ktoré budú vyžadovať viac ako 3,5gb vram, bude totiž omnoho viac ako dnes.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

o skutecnosti ze se neco zmenilo v informacich o parametrech musela Nvidia sve partnery upozornit, ti maji pak nejaky cas na upozorneni velkoobchodnim prodejcum kterym zbozi dodali a ty nasledne obchody, obchod ma pak moznost upozornit sve zakazniky a zakaznik ma pak pravo zbozi reklamovat/vratit , takto to funguje v EU, a Asijskych statech, pokud nektery z clanku retezce dal neupozorni, tak veskere vydaje/skody ktere si tim zpusoby jdou na jeho "bedra" protoze na pripadne reklamace skod ma jen omezeny casovy ramec 30 dni, vpodstate posledni reklamace by meli nastat od jejich zdeleni Nvidii novich udaju o specifikacich vyrobcum do 90 dnu, cokoli porte jiz pada na "bedra" toho subjektu ktery to dale ignoroval, i tam ale maji standardni zarucni lhuty a muze dojit i na zkoumani proc to reklamujici nahlasil tak pozde ;)

mimochodem zamislete se sami nad svim vlastnim charakterem, kdo je mene charakterni? Nvidia ktera udala chybne udaje, cos je podvod, ale pritom poskytla kartu s dobrym pomerem cena/vykon, a i ted kdy jsou zname skutecne parametry je ten vykon stale stejny, nebo ti co tady navadi k podvodu a obcas pisi otom jak by Nvidii nejradsi co nejvice poskodili tim ze by vedomne produkt vratili az pred koncem zaruky a jeste k tomu navadi dalsi lidi? podle me jsou bezcharakterni oba ty tabory a meli by se zato stydet, hlavne diskutujici "Kedar Míša" ;)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Nevím jak ty, ale já kupuju obvykle bez registrace, takže mě nemají jak upozornit :-)

mimochodem napsal jsem to i dřív, já kupuji podle benchmarků, tak kdybych si koupil tu 970, tak bych to rozhodně nešel vrátit. já jen říkám, co koho může napadnout ;)

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Přemýším proč ?? a zadarmo někdo obhajuje lháře ! Smutné.

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

Ja nikoho neobhajuji, jen jsem napsal fakta...diskutuji o tom hlavne ti, kteri by si nikdy kartu nVidie nekoupili...protoze jen a proste hledaji duvod si do teto firmy kopnout, at uz ctenari, nebo novinari, to je jedno... Taky JPR nema zadne statistiky, pouze "neco" okolo 5% slyseli, jini slyseli jina % - je to v tom clanku, na ktery jsem daval odkaz jasne napsano.

A jako posledni, nevim, jak ty, ale ja vybiram GPU podle vykonu ve hrach, ktere hraji. Ne podle papirovych parametru.

Jo a jeste jedna malickost, "?" se v cestine pouziva bez () pouze na konci vety, ne uprostred...neda se to pak cist...
http://cs.wikipedia.org/wiki/Otazn%C3%ADk

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

Čekám až se CZC probudí, budu vracet dvě ASUS STRIX, za 9tis/ks je Tvoje.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Ono by se jich jistě vrátilo mnohem víc, kdyby to nvidia oficiálně prohlásila, že nespokojení majitelé můžou kartu vrátit, případně získat slevu na příští produkt. :/

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Myslíš ako takto ?
http://postimg.org/image/j3z01hgnr/
No čo, ten postoj im vydržal skoro deň.
Potom si spočítali, že je im výhodnejšie klamať zákazníkov, lebo väčšina sa o tom aj tak nedozvie a veľká časť tých čo sa to dozvedia sú podobne vymleté ovce ako zákazníci apple. A tak to podľa zákonu padajúceho ***** to nvidia hodila na aib partnerov a tí zase na obchodníkov.

Dobrí obchodníci v tom vidia možnosť vylepšiť si prestíž a reklamácie uznajú či ponúknu kompenzáciu, aby si udržali zákazníkov, poprípade získali nových. Zlí budú, zapierať, odmietať, či klamať, že ako jediní na svete uvádzali správne parametre.

Každopádne je to precedens, že zákazníkovi je možné kedykoľvek klamať bez akýchkoľvek dôsledkov i v prípade odhalenia klamstva.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Nechcem obhajovať nVidiu ale precedens ? WTF ?

- Nokia točila svoje videá prof. kamerou a vydávala ich za točené mobilom...
- Samsung podvádzal pri testoch výkonu ich smartphonov...
- Sony klamalo pri možnostiach pokračovania hrania v uloženej pozícii na PS3 s PS Vita...
- Kingoston uviedol na trh V300 SSD s rýchlimi čipmi a teraz už má na trhu "vylepšenú" verziu s výrazne pomalejšími čipmi...
- Intel podvádzal pri benchmarkoch Pentia 4...

A čo sa týmto spoločnostiam za to stalo ? Utiekli im snáť zákazníci, krachli ?

Bohužiaľ, ale je to ako píšeš: "zákazníkovi je možné kedykoľvek klamať" pretože zákazník je nič, absolútne nič oproti takýmto spoločnostiam a aj hromadná žaloba v jednej krajine a rozdudok/odškodné po 2-3rokoch je pre nadnárodnú firmu to isté čo zákazník - nič.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Klasika, keď môže klamať jeden, môže aj druhý. Vážne? Toto je argument?

Reklamácia, vrátenie karty, kompenzácia, žaloba - malé krôčiky ale aspoň niečo. Keď zákazník neurobí nič, len ich tým utvrdí v tom, že sa vyplatí klamať.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Ano bohužuaľ, ale to je argument.

V žiadnom prípade nechcem obhajovať nVidiu, ani klamanie nás spotrebiteľov, ale faktom je že sa to proste deje, naprieč spektrom výrobcov a produktov !

nVidia nevytvára žiaden precedens ani anomáliu, je len "dalšou do klubu".

Keby sa to nevyplatilo tak to výrobcovia nerobia. Očividne sa to ale vyplatí...

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Zapomnel jsi na skevely Intel TSX bug, kde jsou v obehu 2 generace a miliony CPU co maji umet TSX instrukce, ale novy BIOS je bez varovani deaktivuje, protoze ve skutecnosti nikdy poradne nefungovaly. Opravene to bude az ve Skylake.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

tak konkretne Intel musi zakaznikom, ktori kupili P4 v USA zaplatit xy nechce sa mi hladat kolko dolarov ako kompenzaciu. Nvidia by mohla podobne :)

edit: 15 dolarov na zakaznika

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Jen to NVIDII tu jeji pricmudenou ciganskou GTX 970 zakaznici vracejte, nak ti debilci pochopi ze zakaznik se nema ojebavat.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Těch zákazníků, kteří ji vrátí moc nebude :) Já ji vracet nehodlám. Na trhu aktuálně lepší karta není.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

V článku je uvedeno, že 5% karet se vrátilo z důvodu chybných parametrů. Je si autor jistý, že toto % je opravdu pouze z tohoto důvodu? Není to spíš tak, že se jedná o 5% všech vrácených karet bez ohledu na danou aféru? Tím by se trochu měnil význam článku a už by to nebylo tak zajímavé, že?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

skoda ze 970 neprisla na trh spolu s nakym priamym amd konkurentom z 3xx rady, to by bolo cislo vracania a vymeny za amd o dost vacsie, takto neexistuje moc porovnatelna alternativa

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

a ked nahodou pride nejaky r380 s vykonom nv980 a cenou nv970, a zacnu sa vracat az potom? hm?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

jen pro ukazku, na CZC (rekneme ze alespon na CR je to slusnej ukazatel) maji nektere VGA reklamovanost az k 15-25% a nejsou vyjimkou karty s reklamovanosti nad 6%

a ciste prakticky, naprosto drtiva vetsina tech karet se dal proda jako pouzite/zanovni, takze sice nanich bude nejaka ztrata, ale jiste ne takova jako by se karta uplne odepsala, realne jsou spise slevy okolo 10%

pokud by se jednalo o tech rekneme 100-200 tisic karet, tak pro Nvidii by to znamenalo kolik? max 1-2 miliony dolaru na kompenzacich?

a jak vidno spousta zakazniku vraci a misto toho bere GTX980, a zde asi Nvidia ani skodna nebude

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ano, 100-200 000 karet, které nvidia neprodala a zákazník si místo nich koupil buď tu 980 nebo radeonku ;) takže na tom nvidia prodělala a přišla o část svých zákázníků. Navíc nikde není dáno, že to ti zákázníci nepůjdou vrátit třeba za 2 měsíce, nebo za delší dobu (jak jsem řekl, nevím, jak je to se zákonem).

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

ty karty nezustanou nikde lezet ladem, ale obratem se prodaji se slevou, a za delsi dobu to nikdo vracet zrejme nepujde, je to osetrene zakonama, reklamaci bys podle nej mel resit hned po zjisteni zavady nebo problemu, cekani na konec zaruzni doby se da klasifikovat jako podvod, a v tomto pripade by slo o vice nez 5000,-, tedy by se jiz nejednalo o prestupek, a ikdyby to bylo klasifikovane jako prestupek, i za nej hrozi pokuta 15 tisic

v tohle te asi sklamu, ale Nvidia ma vlastne stesti ze se nato prislo takto brzo

+1
-22
-1
Je komentář přínosný?

Jediný podvod tu je zo strany nvidie.

Keď človek príde na závadu v akomkoľvek čase, má právo na vrátenie peňazí (keďže oprava je nereálna) - a v tomto prípade je celkom reálne, že väčšina ľudí na to príde neskôr alebo vôbec (v čo klamári z nvidie asi dúfali) ako skôr.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

ano, ty karty, které se prodali a vrátili za měsíc určitě. Ale karty, které půjde zákázník vrátit za rok, tak asi těžko se sleví o 10%. A furt nechápu co tady meleš o podvodech, to by ti museli dokázat, máš tu presumpci neviny, chápeš? Tj. oni tobě dokazují vinu, ne ty nevinu. To, že zjistíš špatný parametry po roce z tebe viníka nedělá. A určitě za rok to půjdou někteří lidi vrátit kvůli klamání zákázníka a koupí si novou kartu :-)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Otazka je jak se to bude chovat u nove hry, ktera bude chtit vyuzivat plne 4GB. Pokud tam budou znacne propady vykonu, tak je to nejspis duvod k reklamaci v okamziku zjisteni problemu, tedy i pred koncem zaruky.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

V CZ zákon říká, že reklamovat se musí "bez zbytečného odkladu". Myslím, že vzhledem k tomu jak je aféra medializovaná, tak by vratka z důvodu chybných parametrů za rok neklapla.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme ze klapla, vyrobni vada je porad vyrobni vada a nikdo nema povinnost cist internetove servery kde se o tom tedka pise. Za rok si koupim novou hru, ktera bude vyzadovat 4GB pameti na plny detaily a najednou pojede hrozne pomalu, kouknu na net a zjistim, ze mam kartu s bugem. Kde je v tom zbytecny odklad? Uzivatel nema povinnost se informovat.

Jina by to byla, kdyby prodejce karty sel a tedka rozeslal e-mail s informaci o nespravnych udajich vsem co si GTX970 koupili. Pak se muzeme bavit o zbytecnych odkladech.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

GTX980 zdraží.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

No zaujímavé, lebo minimálne podľa SK/CZ diskusií tie karty chcel/chce vrátiť každý... ...najme ten kto ju nekúpil :D.

A táto správa ukazuje že skutočne "žiadna kaša sa neje tak horúca ako sa navarí". 5% je strašne málo, aj keby to bolo hneť úplne presné číslo vrátených kariet len z dovodu chybných špecifikácií.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Chcieť vrátiť a vrátiť sú dve rozdielne veci. Myslíš, že každý, kto by kartu chcel vrátiť, má takú možnosť? Ochrana spotrebiteľa na Slovensku a v Česku nie je taká ako vo vyspelejších krajinách a obchodníci to využívajú - a keď ti povie nie, tak čo urobíš? Aj to len v tom prípade, že máš nejakú náhradnú kartu, ktorú môžeš využívať, kým celý ten proces prebehne. A to ani nebudem počítať ľudí, ktorí o tom nevedia a ani sa nikdy nedozvedia...

V nvidii si to určite veľmi dobre zrátali, kým sa rozhodli klamať zákazníkov o špecifikáciách.

Inak jasne sa tam píše, že 5% je z dôvodu klamlivých špecifikácií karty. Snáď to tá právnická firma v usa trochu rozbehne a nvidia dostane príučku, že klamať zákazníkov sa neoplatí.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejme, nerobím si ilúzie s "jednoduchosťou" vrátenia karty ale na druhej strane chcem byť realista, a realita je že kartu asi vobec nechce vracať nejako extra veľké % jej majiteľov, ak by to tak bolo tak by sme sa tu nebavili o smiešnych 5 % ale o 30-40-50% !
Opakujem to už niekoľký krát, a síce že ako tak prechádzam a čítam diskusie, tak minimálne SK/CZ vracajú všetci tý ktorí ju NEkúpili - zaujímavé...

A záverom, znova opakujem, nVidii sa dokopy a celkovo nestane nič, snáť keby stále dookola a vytrvalo zatlkala a po roku priznala že predsa len GTX970 nemá také parametre ako povodne uvádzala tak áno, to by si zavarila, ale ona na pomery a veľkosť firmi dosť rýchlo "sklopila" uši a priznala chybné špecifikácie. Takže aj keby to išlo pred súd a Nvidia prehrala, "super odškodné" pre zákzaníkov by sa pravdepodobne nekonalo...

btw. krásna dvojtvárnosť niektorích diskutujích, rozhorčene pľujú na nVidiu a jej klamanie ale sami by si ju rok a pol nechali a potom pred koncom záruky by ju vychytralo vracali s dovodu klamlivých špecifikácí a chcli by naspeť plnú kúpnu sumu. No krása...

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

A kolik asi tak myslis ze z tech co si tu kartu koupilo o tehle afere jeste nevi ?
Osobne bych tipoval naprostou vetsinu protoze rada z nich technicky veby necte vubec a nebo jen obcas.
Kazdopadne jak uz tu bulo nekolikrat zmineno kdby vyrobci nabidli slevu a nebo nejake odskodne, pripadne byl vetsi vyber pro alternativy tak tech reklamaci by bylo podstatne vice.

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

Zmazať !

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

kouknete se na to nekdo z pohledu nvidie jak musi byt nasrani tam. Pripustme ted jen na okamzik, ze na to prisli opravdu az po vydani - ze technicke oddeleni tomu marketingovemu nepredalo uplne spravne informace - nebo je v ramci rychleho launce nepredali vcas a marketing vychazel z drivejsich udaju.

Co jako vyrobce mohl delat?
Mohl karty stahnout z prodeje... blbost
Mohl to oznamit a udelat si skandal (probiha), anebo mohl doufat ze se na to neprijde protoze ROP stejne nejsou limitujici a ikdyz vedel ze pamet bude osizena doufal ze to projde.

Ted to prasklo a co ma delat ted?
Muze vyhazet lidi, kteri za to muzou, ale pokud jsou prospesni a ted proste udelali botu, tak je lepsi jim sebrat premie a nechat si je. Najib obetniho beranka je strasne lehke, ale najit dobreho pracovnika uz moc ne...

Co muze nvidia udelat s nasranyma zakaznikama?
Ja si myslim ze aktualne bohuzel nic.
Muze nabidnout jako omluvu hru zdarma, muze nabidnout castecny cashback. Oboje ale nemuze udelat driv dokud neprohraje spor u soudu. Nvidia vi, ze to prohraje ale pokud tohle udela dopredu jako omluvu, tak to jen dopadne tak, ze si na nich pravnik smlsne, protoze tim jen ukazi jak moc to pos*ali a pokud si to nechaji v rukavu jako odskodneni po prohranem soudu (nebo mimosoudni domluve) bude to pro ne lepsi.

Nvidia je ted ve svizelne situaci, kde ale nedelat nic a vyckavat je bohuzel lepsi, nez neco udelat.

Porad verim, ze ten kdo koupil osizeny nebude, jen to chce cas.

+1
-18
-1
Je komentář přínosný?

Upřímně je to pěkně svinarensky od NVIDIE ale na druhou stranu maji doopravdy štěstí, ze na trhu stále není náhrada za podobnou grafiku. Sam jsem vlastníkem msi kousku a přemýšlel jsem o vrácení. Karta mi vsak nepiska a za cenu 9600 co jsem ji kupoval lepší kousek ted nesezenu... Možná ji vrátím az uvidíme co vyjde od AMD ale nejspíš mi ta výměna ani za to nestojí a prdim na to. Výkon reálný co je z benchmarku to ma, ostatní věci holt jsou jen parametry.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.