Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k HDMI 2.1: 10k, dynamické HDR a standardizovaný „FreeSync“

Na naproste vetsine dnesnich grafickych karet je 3xDP, 1xHDMI a 1xDVI. Tim chci rict, jestli s tim neprisli s krizkem po funuse. Pro me jsou soucasne grafiky problem, kdyz u trimonitoroveho reseni nemam ani jedno DP a menit monitory se mi vubec nechce. Na prevodniky si moc nepotrpim a snazim se jim vyhnout, nastesti Asus grafiky s 2xHDMI a 1xDVI ma.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

zase takovy kockopes :) je hezke ze ma vc. overheadu az 48 Gbps se specialnim kabelem ale standard opet stanoveny na max 120 Hz (taky by me zajimal pixel clock) to v dobe 144/240 Hz panelu nemysli vazne :) doufam ze vyrobci nebudou dany standard dodrzovat nebo se tam chytnou za nos a vytvori neco normalniho blize k DP(ostatne se tesim na next gen DP) :) pritom uz i HDMI 1.4 mohlo byt dobre vyuzitelne nemit ten blby lock na 60Hz rozsireny o frame pack kvuli 3D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

HDMI je primarne urceno na filmy a tam tech 120 Hz je good .. very good

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

...a podpora grafických karet v noteboocích se očekává už od roku 2042!

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

No nevim, ja se v soucasnem HDMI proste nevyznam... kdyz chce clovek rozjet 4k@60 4:4:4 tak mu nezbyde stejne nic jineho nez DP. Elaborovat, ktera televize to umi, kterej kabl to umi, ktera grafika to zvladne....

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

HDMI 2.0 samozrejme 4K@60 a 4:4:4 chroma podporuje na 8bit barvach.
Na televizich uz to je horsi, nevim jak sou na tom 2016/17 modely ale u tech starsich to umely akorat vyzsi modely LG a vetsina TV od Samsungu ci Panasonicu.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A za co sa ma ako HDMI foru tlieskat ? Ako za to ze niesu schopny vydat poriadnu skalovatelnu specifikaciu ktora by fungovala aspon rok,dva? Ze potom kazdu chvilu vydavaju nejaku reviziu a lepia to, vdaka comu sa potom len vytvara bordel na trhu lebo kazde zariadenie podporuje nieco ine a clovek aby potom riesil co s cim bude a nebude fungovat ? Nech idu do prdele.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

přesně tak, za půl roku už snad třetí HDMI o kterým čtu, stejně jak USB, USB C, mini, micro...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tak freesync už bude ofiko i v HDMI. Co na to Nvidia? Nebude HDMI 2.1 podporovat? :-) a navždy už skončí na 2.0?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Záleží od toho či bude Freesync mandatory alebo optional. Ak bude optional, tak ako v prípade DP, tak bude NV HDMI 2.1 podporovať bez toho, aby musela FreeSync riešiť. Predpokladám podľa komentárov, že rozumieš rozdielu medzi mandatory a optional funkcionalitou a čo to znamená pre cerifikovanú podporu daného rozhrania. Podľa mňa to bude rovnaké ako u DP, kde NV podporuje normálne aktuálne verzie, aj keď niektorí tvrdíte opak. Kvôli tomu, že túto firmu nemáte radi vás očividne ani nezaujíma ako je to reálne.

http://www.anandtech.com/show/8008/vesa-adds-adaptivesync-to-displayport...

"To that end, the VESA sends word today that they have done just that with the latest update to the DisplayPort 1.2a standard. Adaptive-Sync (not to be confused with NVIDIA’s Adaptive V-Sync), the eDP feature that allows for variable refresh monitors, has been added to the DisplayPort 1.2a standard as an optional feature."

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

takze HDMI 2.1 prinese
- 48 Gbit/s - celková datová propustnost se vším všudy
- 4k rozlišení při až 120 Hz
- podpora až 10k rozlišení
- dynamické HDR (vč. podpory prostoru BT.2020 a hloubky 8-16 bitů na kanál)
- podpora komprese (ale i nekomprimovaných přenosů)
- podpora variabilní snímkové frekvence ( Game Mode VRR)

jestli to bude optional tak NV bude integrovat novinky HDMI 2.1 na 83% ? :D

jako sorry sam mam NV a ty vendor lock reseni a vyhybani se beznym standardum ac jsou volitelne je proste prasarna ...
to se proste okecat neda kazdy napr. hatuje MS za podobny pristup i kdyz ponechava moznost volby (ac nekdy narocneji proveditelne) ale u NV je to OK i kdyz tu moznost volby neponechava ? >>> obhajovat tohle = zaslepena fanaticka laska k NV

a jestli se VEGA povede tak dalsi karta bude AMD

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Na to aby si dané rozhranie mohol podporovať, tak musíš splniť všetky mandatory features. Ak ich spĺňaš, podporuješ dané rozhranie na 100%. Nie tvojich hypotetických 83. Ja tu nič neobhajujem. Len hovorím ako to je. Nemôžeš na základe nejakej voliteľnej funkcionalite prehlásiť, že kvôli nej niekto dané rozhranie nepodporuje. Tak to proste nefunguje. Všetky pre dané rozhranie dôležité funkcionality sú označené ako mandatory. Tie rozhodujú o podpore či nepodpore. Ak bude Game Mode VRR uHDMI ako mandatory a NV ho nebude podporovať, vtedy sa môže prehlásiť, že NV nepodporuje dané rozhranie alebo že ho nepodporuje na 100%. Optional features sú ale mimo tohto. Preto sú aj označené ako optional. Ich nepodpora vôbec neznamená "vyhýbanie sa danému štandardu". Chápal by si to ak by si robil v IT pri návrhu SW, ktorý má podporovať rozhranie definované nejakou normou resp. špecifikáciou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

tak to otocim takze ti co to budou umet to budou podporovat na 120% :) a ano i kdyz je to volitelna funkce tak dane rozhrani plne nepodporuje takze si to klidne prohlasovat mohu a budu preci nebudu kvuli tobe lhat jen proto ze se ti takove tvrzeni nelibi :)

zbytek jen BLA BLA BLA obhajovani neobhajitelneho a omylani toho sameho porad dokola :D >> proste NV se nejak rozhodla chova se prasacky a to mi staci k tomu abych pristi generaci nekoupil protoze me jako zakaznika omezuji a jeste si za takove omezovani nechaji velmi slusne zaplatit :) (tedy doufam ze se ta VEGA i jeji nastupce povede >>> preci jen pusobi jako karta spise pro "dospele" diky svemu univerzalnejsimu vypocetnimu vykonu :) )

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tým, ako si to otočil si len ukázal, že tomu proste nechápeš. Iba mandatory features určujú podporu daného rozhrania. To nie je klamanie. Ja ti neberiem, že sa ti nepáči nepodpora AdaptiveSync od NV a že si kvôli tomu kúpiš najbližšie GPU od jej konkurecie. To predsa nekritizujem. To je názor, ktorý rešpektujem. Vôbec v tomto prípade ani nehodnotím chovanie NV. Ja rozporujem úplne prvý príspevok v tomto vlákne, ktorý navádza k tomu, že ak NV nebude podporovať AdaptiveSync v rámci HDMI 2.1, tak nebude podporovať toto rozhranie. To je klamstvo. Nie to čo tvrdím ja. Kvôli čomu je podľa teba funkcionalita rozdelená na mandatory a optional? Len tak zo srandy to nie je.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nevim co nechapu na tom ze HDMI 2.1 prinese konkretni seznam vylepseni a to ze NV mozna nebude poporovat v plnem rozsahu proste kdybych tvrdil ze to podporuje v plneme rozsahu tak bych lhal takze problem s chapanim mas zrejme ty :)

navic HDMI to ani nenazyvaji adaptivesync uz jen z toho duvodu ze podle prvotniho nastrelu budouci specifikace nemuze mit takovy rozsah jako AS :)

asi si nerozumime ve vykladu slov plny a castecny :) jestli HDMI prislo se seznamem funkci a NV mozna nebude podporovat vse z danych funkci tak proste ma jen castecnou podporu logika veci je neuprosna >>> ano bude muset splnovat povinnou cast o tom zadna to se vyvratit neda ..... to stejne plati o DP jestli to jejich HW Nezvladne je vec druha ....

btw rozporovat jsi tohle tvrzeni _? :)

"jestli to bude optional tak NV bude integrovat novinky HDMI 2.1 na 83% ? :D

jako sorry sam mam NV a ty vendor lock reseni a vyhybani se beznym standardum ac jsou volitelne je proste prasarna ..."

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tým prvým príspevkom, ktorý rozporujem je ten od Machina. Nie tvoj. S tým, že sa povie, že nemá plnú podporu rozhrania kvôli VRR, tak to beriem ak ako celkovú množinu budeme brať kompletnú podporu vrátane volitelných súčastí. My sa ale bavíme o podpore rozhrania ako takého. Ja tvrdím, že to čo píše Machina nemusí byť pravda. Píšem nemusí kvôli tomu, že nevieme, či VRR bude povinné alebo nie. Ak bude povinné a NV VRR podporovať cez HDMI nebude, tak pravdu mať bude. Inak nie.

"vyhybani se beznym standardum ac jsou volitelne je proste prasarna"

S týmto by som zachádzal opatrne. Podporuje AMD všetky voliteľné šúčasti každého rozhrania, ktoré jej GPU používajú? Pretože ak nepodporuje aspoň jednu, tak toto vyjadrenie platí aj pre túto firmu. Toto ale neviem a nemám chuť to vyhľadávať.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

byl bych opatrny ohledne toho co je bezne a co neni :) AS/FS/VRR se da povazovat v desktopovem prostredi za beznou vec :) ostatne i AMD prislo jako prvni treba s podporou 10bit barev hernich grafikach atd. >>> hadam ze kvuli vyssi narocnosti na navrh i koncovou cenu muze byt povinnost rozdelena na zobrazovaci zarizeni u kterych to bude volitelne a samotne karty kde by to mohlo byt povinne pokud tedy nebudou vyrobci lobovat za zmenu >> vyznam pro vetsinu beznych spotrebitelu HDMI 2.1 spociva ne v jeho teoretickem maximu ale to ze konecne prinese plnohodnotne 4k (a jelikoz se vyrobci TV zdrahaji pouzivat jine rozhrani nez HDMI tak to nabidne i lepsi konektivitu PC <=> TV)
... hmmm nevim o nicem co by AMD nepodporovalo (umyslne se vyhybalo implementaci jako NV) u svych hernich nebo profi karet a co bych vyzadoval :) a u HDMI jde dokonce za ramec bezneho standardu takze je v tomhle smeru nadstandardni :) (dokonce i u DVI protlacili HDMI vc. Audia atd) >>> ale mozna opravdu neco opomenuli ....

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ak sa rozhodujeme o tom či niečo daný štandard podporuje alebo nie, nemôžeme si vyberať iba to čo sa nám hodí. Vôbec nejde o to čo je bežné a čo nie. Čo keď si NVIDIA do VESA štandardu prebije niečo kvôli sebe. Zoberme podobný prípad a teda by to bolo niečo voliteľné. Má to podporovať hneď aj AMD?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Samozřejmě chápu rozdíl mezi optional a mandatory funkcionalitou a tedy i DP 1.2 a DP 1.2a. HDMI je ale jiný standard, tvé citace ohledně DP1.2 se na něj nevztahují. V článku je řečeno, že součástí HDMI 2.1 je freesync, tečka. Tedy žádné optional, ale natvrdo. Proto se ptám, jak to vyřeší Nvidia. Má jen 2 možnosti. Anebo nás diit špatně informovalo když nás neinformovalo o optional položkách HDMI 2.1? Vycházím z informací v této newsce

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

k tomu dvě poznámky
- že je to napsané v článku je naprosto nepodstatné, důležité je, co bude ve specifikaci
- specifikace v2.1 ještě nebyla definitivně uzavřená a vydaná (což je v článku jasně napsané), takže jaksi na 100% nejde říct, co tam bude mandatory a co optional, zatím jde o předběžný návrh specifikace

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To ale u nvidie není žádná novinka, já tohle jejich chování pozoruju už dlouho, někdy od doby, co koupili Aegii a jejich PhysX akcelerátory. Z AMD mám naopak pocit, že když něco objeví, tak se to snaží tlačit formou opensource, což má ale taky negativní dopady, ale ve výsledku podporují kde co. Nicméně nvidia dělá přesný opak, jejich physx, gayworks, cuda a g-sync si syslí pro sebe a opensource řešení konkurence ignorují. Kdyby vyndali hlavu z ... a implementovali freesync, už bych si tu gtx1080 koupil, nebo bych měl alespoň o dost větší důvod o ní přemýšlet.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

na druhou stranu to dava prostor pro AMD a jejich otevrenost a univerzalnost jak v desktopu tak v profi sfere je kolikrat nenahraditelna a vyjde i lepe (samozrejme zalezi na konkretnim zamereni a SW ) >>> zatimco NV porad striktne deli profi a herni karty a je to znat i na vypocetnim vykonu tak AMD nekdy i ke sve skode tlaci na vetsi univerzalnost = v herni oblasti slusne a zaroven si parazituje nizsi tridu profi karet protoze hodne lidem proste staci koupit jen obyc herni kartu ......

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Toto je celkom povrchný pohľad na celú problematiku. Prečo by mala NV riešiť to čo robí AMD? AMD GPUOpen je síce opensource, ale je celé optimalizované na grafiky AMD. To znamená, že všetky implementačné postupy sú navrhnuté tak, aby využívali silných stránok GPU od tejto firmy. To má NVIDIA prepisovať podľa seba riešenia iných? Teraz sa nebavíme iba o úprave ovládačov, ale čo ak celkový implementačný postup NV grafikám nevyhovuje? Čo v takom prípade? A to hovoríme iba o Gameworks. K PhysX (a už vôbec nie k Flexu) nemá AMD alternatívu žiadnu. K CUDA existuje OpenCL (to ale nie je riešenie od AMD), to podporuje aj NVIDIA. Ku G-Sync je zasa AdaptiveSync, ktoré NV nepodporuje. Vy naozaj chcete, aby sa NVIDIA ako súkromná firma riadila tým čo vymyslí AMD? A prečo to nemá byť naopak? Prečo by sa nemalo AMD podriaďovať tomu čo robí NVIDIA?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

to je pravda proc by to mela delat ale dela to o tom zadna kdyby tak Pascal neumi plno veci :) to ze zabila phyx a zablokovala jeho akceleraci pres GPU v pripade ze v systemu detekuje jako hlavni napr. AMD kartu neni uplne koser kdyz kdysi to fungovalo :) Gameworks jsou vylozene hruza ok vyrazne snizuji naklady coz je hodne podstatny faktor ale to je asi tak vse (sice GW nesleduji ale dalsi verze ma byt jeste vice locknuty na HW NV ) ...

Prečo by sa nemalo AMD podriaďovať tomu čo robí NVIDIA?

na to fakt musim odpovidat ? v dnesni dobe kdy se kazdy snazi o jistou univerzalnost a otevrenost bez proprietarniho reseni atd. :) nezijeme v 90 letech kdy kod programu zabiral par radku a HW byl defakto silene primitivni kazda zbytecna roztristenost platformy extremne zvysuje naklady i budouci vyvoj a hlavne naklady a patricna omezeni pro spotrebitele (u NV mam pocit ze zvolila cestu Applu .....predrazeny HW v uzavrenem prostredi diky bohu za AMD ktere ji drzi na uzde )

je tam drobny rozdil VESA a HDMI nijak neomezuje implementaci >>> s G-Sync Phyx Gameworks CUDA atd to uz je trochu jine kafe ;) takze AMD by mohlo konkurovat jedine tim ze by delali draha vendor lock reseni coz se neslucuje s filosofii firmy a doufam ze ani vetsiny nas :)...diky bohu ze AMD nechova jako NV a mame low lvl API + 10bit i v desktopu + AS atd :)

je fakt ze napr. 10 bit do desktopu nebo i obdobu AWD atd prinesla NV az po AMD takze se v necem podrizuji ale jen na zaklade konkurence jinak by to implementovali az do Volty (ostatne drobne rozdily u rady GTX 9xx je dukaz o tom jak rychle dokazou reagovat na AMD dokonce v ramci jedne generace karet ... jsou jasnym dukazem ze NV proste umele odklada implementace novinek ale to chapu je to ciste z ekonomickych duvodu jak co nejintenzivnejsi zdimat zakazniky kteri jim za to jeste tleskaji :D )

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Treba si o tom niečo poštudovať.

"kdyby tak Pascal neumi plno veci"

A Polaris momentálne zasa nevie iné (čo sa teraz implementuje do Vegy a v Pascale to už je). Takže z tvojho pohľadu AMD kľudne môže vydávať SW optimalizovaný na jej HW a NVIDIA sa tomu má prispôsobovať pretože to AMD vydalo ako opensource? To je to čo sa má podľa teba diať?

"ze zabila phyx"

NVIDIA PhysX nezabila. Si pozri koľko aj súčasných hier ho používa a na akú úroveň sa dostal. Je to základné fyzikálne API v rámci Unreal Engine-u, Unity a po novom aj sa dostal ako alternatíva aj do Cryengine. Väčšina hier čo vychádza na UE a Unity používa ako core fyzikálny systém práve PhysX. A nie je ich málo. A je aj v iných hrách ako napríklad aj v poslednom Deus Ex. NVIDIA na ňom postavila aj univerzálnejší systém, ktorý volá Flex a ten si mohol zatiaľ vidieť v Killing Floor 2 alebo v ich vlastnom VR Funhouse pre VR. Práve v tom Funhouse je fyzika na úrovni, ktorú v hrách nevídaš. Naozaj v tomto prípade postrádaš informácie a názor, že PhysX je mŕtvy či že ho NV zabila je tak ešte z roku 2010.

"jsou jasnym dukazem ze NV proste umele odklada implementace novinek ale to chapu je to ciste z ekonomickych duvodu jak co nejintenzivnejsi zdimat zakazniky"

Ja som fakt zvedavý čo by robilo v pozícii NV práve AMD. Rozum mi hovorí, že to isté. AMD je pod veľkým tlakom tak riešia niektoré veci inak. Plus sú tu okolnosti ako že sa dostali do konzol a k tomu tiež museli niečo prispôsobiť čo im pomohlo aj mimo konzolového sveta. A hlavne obe firmy majú za cieľ predávať svoje výrobky za čo najlepšie ceny pre nich. Nie pre zákazníka. AMD robí niektoré veci spôsobom, ktorý je krajší z pohľadu zákazníka, ale majú v ich pozícii na výber? Ver tomu, že by boli radi keby mohli predávať tak ako NV a za také ceny ako NV.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

nemuzes byt trochu konkretni :) ze by HBM2 v herni grafice nebo neco jineho ? napr. Vulkan API nebo DX12 je SW optimalizovany AMD pro AMD ? ccc to nemyslis vazne vsechno jsou otevrene standardy sam jsi rekl ze treba u OpecCL neni na triku AMD ale stejne skupiny ktera ma na triku i Vulkan a stejne skupiny ktere je NV podstatnou soucasti ;)

ano tim ze umele znemoznila akceleraci physx pres vlastni karty z nejakeho pochybneho duvodu a musis uzivat CPU nebo jiny fyzikalni engine .. musis uznat ze Physx mohl byt davno jinde a rozsirenejsi >>> je jasne ze ve FUNHOUSE kde se nemusi resit napr. AI kolikrat celeho sveta ani nadstandardni grafika atd. atd. bude fyzika vypadat slusne ale tim je tak uziti v praxi v takove komplexnosti u konce dokud se NV trochu neotevre ;) kdyz si koupim VEGU tak si na podobnou uroven Physx ve hrach ani nesahnu nebo zadru CPU

nevim uz od dob ATI kdyz jeste NV zacinala meli kvalitnejsi karty i akceleraci multimedii aniz by na ne nekdo tlacil takze i kdyz meli jeden cas na vyber tak se chovali v podstate stejne blbe a nevytvareli potrebny fan club kolem sve znacky (akorat ten 3D vykon z pocatku chybel tam jim ujel vlak nez nahodili prvni Radeon >> porad meli inovatorsky nadcasovy smer takze pro mnoho konzumentu velmi nezajimavy a nerentabilni .... ) ...ekonomicka stranka vc. blaho akcionaru neni treba rozebirat ale jak je videt jde to delat i jinak(i kdyz to tolik nevynasi) ..ac mam aktualne NV tak AMD je mi proste inovatorskym pristupem sympatictejsi :)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Mal som na mysli GPU Open, pretože sme sa bavili vyššie o Gameworks. Chcel som iba povedať, že to, že je niečo opensource neznamená, že je to univerzálne a ani, že sa to oplatí reimplementovať iným. To je celé. K tomu zvyšku v podstate chápem spomínaným výtkam. Postup NV má aj svoje negatíva. Niekedy keď tu čítam komentáre mám ale pocit ako keby to bolo len o nich. A tak to proste nie je.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

S Vulkanom nemáš úplne pravdu, zatiaľ je to SW robený pre HW AMD nakoľko vychádza z Mantle, časom sa to zmení nakoľko ako aj pri OpenGL bola aktívnejšia NV tak predpokladám že aj pri Vulkane sa to zmení.
A ak sa bavíme o Opensource tak prečo má AMD tak mizivú podporu v OpenGL? Ten je dlhodobo Opensource. Teraz sa všetci vytešujete ako je AMD zrazu Opensource ale že doteraz na to hádzala bobek a keď zistila že je to pre ňu jediná možnosť lebo na closesource nemá podiel, ľudí a prachy tak si mám teraz sadnúť na zadok.Ak bude podporovať opensource viac ako 5 rokov tak potom sa o tom môžme baviť.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ahojte, prosím o radu;

to že ty standarty vychází jak se jim chce a jsou naprd nechám stranou,
Mám LG 4K HDR TV, v PC mám GTX 1070, znamená pro mě tento kabel něco ?

chápu to správně tak, že je mi k ničemu, protože TV má jen HDMI 2.0....
(kupoval jsem kure*vsky drahý HDMI 2.0 kabl) ale stejně do TV pouštím max 4k při 60Hz a snad 4:2:2 (jestli nekecám)
na guru3d jsem četl: The new specification will be available to all HDMI 2.0 Adopters
nejsem asi moc dobrý angličtin, ale bude to tedy zpětně kompatibilní bo ne?

díky za reakce

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to znamena ze ti co si zaplatili moznost vyrabet zarizeni s HDMI 2.0 nebou muset platit za rozsireni 2.1 (maji to v cene)

jinak kabely se uz peknych para let deli jen na "standard speed" + "high speed" (s nebo bez Ethernetu) + automotive ted k tomu bude navic i "48G" takze kupovani predrazenych kabelu nedava smysl :) jinak kabely oznacovane HDMI 1.4 ci 2.0 je uplne mimo standard a vyrobci tak blbnou lidem hlavy aby z nich vytahli korunky :)

HDMI je proste "sracka" a nezvlada to co DP takze asi tak (ale na FHD vyborna vec ;) ) >> a novy standard budou podoporovat jen nova zarizeni :)

zaver: pro lidi co maji soucasna zarizeni to nic neznamena a mohou si na takovem zarizeni v klidu dozit :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Nejsi moc dobry anglictinar - ta veta znamena ze TEXT STANDARDU bude k dispozici pro vyrobce kteri uz delaji do hdmi2, aby si mohli pocist jak dal :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Cili maximalne metrovy kabel pro plnou rychlost. S tim at jdou do hajzlu! Nechapu, proc nenasadi konecne optiku?!??!

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Co ty víš, třeba se optika ve finální specifikaci objeví jako optional možnost (mandatory fakt ne, to by výrobci z cenových důvodů nerozdýchali, 90% nasazení je do 2m)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.