Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Kapela Kabát v osidlech OSA aneb Otevřený dopis Pepovi Vojtkovi

+

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pane Vojtek. Malíř dostane zaplaceno za daný obraz jen jednou a je to taky umělec. Chleba bych do toho vůbec netahal, není to umělecké dílo a můžu si ho doma udělat taky. To už i zvukaři chtěli za každou anténí koncovku cash. Posaďte se všichni na zadek a začněte makat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Ale pro mě je stáhnout si CD zadarmo stejné jako ukrást auto"
Tak toto vyjadrenie je riadna sprostosť. Neviem kto aké prirovnania zase bude chcieť vymýšľať, ale rád by som bol, keby mne Vojtek ukradol mnou vymyslenú pesničku (kľudne nech si ju stiahne cez internet a napáli na CD) a ja jemu auto. On má pocit, že jeho jedna pesnička má hodnotu auta? Vie vôbec, koľko ľudí muselo na tom aute robiť? Veľa inžinierov rôznych vedných odborov a množstvo robotníkov. Preto asi každý podvedome cíti, že auto má svoju hodnotu, ktorá je vyjadrená cenou v obchode. A preto aj CD má inú cenu. Lenže problém je ten, že oni na súde hneď začnú vyrátavať ušlé zisky, že čo keby si to CD kúpilo x ľudí. A toto sa deje v USA bežne a mám pocit, že maniere z týchto káuz už prevzal aj pán Vojtek. Pripadá mi ako v pohode chlap, ale fakt by mal vážiť slová.
Kedysi, keď neboli technické možnosti, tak si speváci zarábali hraním. Za toto nech si pýtajú koľko sú ochotní akceptovať fanúšikovia. Ale predávať CD za také ceny, keď bohatne spevák, skupina, vydavateľ? Nech sa nečudujú, že ľudia nie sú ochotní za to platiť. Pretože ak by niekto predával výrobky s takou cenou, tak by ste si povedali, že výrobca má neprimerane veľký zisk.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

> Malíř dostane zaplaceno za daný obraz jen jednou a je to taky umělec.

Omyl. Pokud to prodáváte přes galerii a prodejní cena je vyšší než 1500 Euro, tak musíte odvést autorovi (znovu) odměnu:
http://www.gestor.cz/cs/stanovisko-k-odvodu-autorskych-odmen-z-umeleckyc...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

na jedné straně zajímavá ochrana autora před obchodníky a překupníky s uměním, na druhé byrokratická mašinerie - vybírání poplatků i z darování díla autorem a hlavně absence povinnosti informovat autora o vybrané odměně a jejím propadnutí po třech letech

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Dobrý den,

já nechci být vyloženě příznivý panu Vojtkovi nebo OSAmu, ale máte tam taky pár drobností:
1. Pan Vojtek myslím hovoří o vypalování CD, které nevlastním, tj. hudby, na které jsem si nekoupil práva. To, že je to novinářsky (nebo diletantsky či populisticky nebo také v rámci konverzace) zkráceno na termín "vypálení CD", je věc jiná. Co více...
2. pokulhává Váš příměr s pekařem. Aby toto platilo, musel by pan Vojtek říct: "Když si někdo složí doma písničku a vypálí si ji na CD, je to pro mě zlodějina.", což neřekl. Aby Váš přímer s pekařem fungoval, musel bych se podívat, jak si pan Vojtek skládá písničky a pak si ji doma složit taky (jinou samozřejmě, třebaže ve stejném stylu, tempu, metru, šlo by určitě i s hlavními motivy, ve stejné tónině - pak mohou být podobné i některé akordové posloupnosti - atp.). Příměr pana Vojtka mi přijde spíše "Pekař upeče miliardu chlebů a když mu jeden ukradnu, je to stále krádež".
1.+2. Tedy pan Vojtek mluví o něčem jiném než vy kritizujete, Vy kritizujete způsobem, který nesouvisí s realitou.
3. Loudness war je poněkud problém. Pokud si koupím GPS Garmin, která pak potřebuje pro posuv/zoom mapy půl minuty a pro zpřístupnění každé funkce tolik kliknutí, že se skoro probourám displejem, cítím se také podveden. Zda bych směl takovýto šmejd ukrást nebo ne, je nasnadě. Obávám se, že by to nebyla ani polehčující okolnost.

Problématiku "kopírování duševního vlastnictví", tedy složené písničky, bych zde nerad rozebíral, to je na mnoho článků, ale také nechápu, proč některé duševní vlastnictví je takto "drahé", jiné je úplně nedostupné (např. technologické know-how, které je tajné - od kuřat v KFC, přes recept na CocaColu po zapékání pístních kroužků) a jiné naprosto veřejné a volně se povalující (jazyk angličtina, postup chování psů, český pravopis...). Pravděpodobně to souvisí se subjektivním vnímáním jeho okamžitého přínosu adrenalinu a jiných "veselých" sraček v lidské krvi, ev. se subjektivním vnímání dlouhodobějšího přínosu financí v lidské peněžence. Pokud by český pravopis byl takto drahý, určitě by na něj začala DILIA inkasovat. Proč se to ale takto liší a jaké morální právo máme na duševní práci jiných, či našich předků, to je opravdu na celý filosofický konsil.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

K chlebu: to záleží na tom, jak se díváte na ten chleba. Pro někoho je každý chleba originál, protože každý je jiný, takže si nejde vytvořit jeho kopii, identickou tak, jako je to možné u skladby, pouze chleba podobný. Jenže pro někoho je zase dvacet chlebů založených na stejné receptuře a vytvořených vesměs stejným postupem dvacet stejných chlebů, de facto dvacet kopií jednoho chleba. Pro ten chleba je klíčové, že všechny váží stejně, všechny vypadají stejně (plus mínus povolená tolerance, ekvivalent komprese u MP3 např.) a všechny chutnají stejně. Z této definice se skutečně jedná o kopii chleba.

A věřte tomu, že existují výrobci chleba, kteří by se s vámi soudili, kdybyste stejnou recepturou začali dělat stejný chleba jako oni. Co dokážu pochopit, je skutečnost, že rodíl v nákladech na výrobu původního chleba (vymyšlení receptury a odladění postupu) a jeho dalších kopií vs. nákladech na vytvoření originálu skladby a jejich kopií jsou diametrálně odlišné. Ten problém má ale kořeny podstatně dál a to by bylo na hodně dlouhý článek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pak ovšem nerozumím tomu, jak může být (dobře zkusme použít toto slovo) "krádež" receptu na chleba ospravedlněna tím, že jsem si chleba upekl ze svých vlastních surovin? Vytvořená písnička je vždy originál a to s natolik jednoznačně rozpoznatelnou jedinečností i přes komplexnost parametrů k tomuto rozpoznání sloužící, že chleba k tomuto srovnání prostě není vhodný. Tím se zaměňuje krádež receptu a jeho !opakování! s krádeží hotového díla a jeho !kopírování!. A právě proto chleba jako srovnání pokulhává.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dost se mi líbí poslední odstavec...

Třeba u těch psů je pravděpodobné, že se to nedá dělat nějak ve velkém, takže žádný extra zisk (víc jak 20 psů asi jeden neuhlídá), takže nikoho netrápí, že by to chtěl dělat kdokoliv jiný, protože know how vám někdo ukradne jen tehdy, pokud na tom vydělá extrémně, a ne pokud získá průměrný/podprůměrný a nejistý plat..
Třeba chov krav je zase jiná - chovají se jinak a využívají se jinak a dají se chovat po stovkách v jednom kravíně, v nekonečně mnoha kravínech -> JZD -> velký zisk -> nikdo neví, jak se vlastně přesně krávy krmí a dojí, aby bylo nejvíce mléka a masa...

Angličtina, čeština to je o tom, že někdo chce, abychom se uměli domluvit s ním, aby on nám mohl nabídnout a prodat svůj produkt.. Globalizace směrem z ameriky je více než patrná. Druhá věc je uchování národní subjektivity, konkurenční boj mezi jazyky a tak podobně.. Tady nikdo nevydělá na tom, že vás anglicky naučí, naopak vydělá na tom, že budete anglicky umět (aniž by vynaložil snahu, to udělá někdo jiný, vaším státem placený) a on vydělá na následném prodeji služeb a produktů vám.. Podle toho se řídí, které know-how nám někdo řekne a které je tajné..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

A čo ten čo CD nekopíruje, ale naopak hudbu tvorí a napriek tomu musí platiť darmožráčom ktorí si vytvorili svoj okruch vyvolených a ostatný majú smolu. Však mám pravdu pán Janda !?
A Loudness war nebudem ani komentovať, zlaté LP.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

asi ted reknu hroznou blbost ale .... :P
me prijde, ze priklad s chlebem je docela trefnej
ja jsem si totiz nevsiml ze by na CD byli MP3ky
a ten co grabuje, defakto "komponuje" novou skladbu,
bo MP3 je ztratova komprese nebo se pletu ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Kdyby ta ztráta někomu vadila (byla viditelná), grabovalo by se na vyšší kvalitě. To samozřejmě není problém a grabuje se i ve flacu, jen je to prostorově větší, což pro MP3 přehrávače s malou pamětí není zrovna to, co chceme..

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ovládání GPS bych vyzkoušel a pokud by mi natolik zásadně nevyhovovalo, nekoupil bych (v kamenné prodejně) nebo vrátil (do e-shopu). Taktéž bych si vyzkoušel rychlost překreslování mapy, protože to je docela zásadní vlastnost. Máš aktuální firmware? Nemáš nerealistická očekávání (podrobná mapa nastavená na zobrazení největšího detailu včetně 3D a současně na pozadí běžící přehrávač - i desktop má své limity, natož procesor navigace)? Nemáš krade... totiž mapy používané v rozporu s licenčním ujednáním :-)? A hlavně, těch půl minuty nevěřím - vezmi stopky a zkus to.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

V obchodě nebyly v GPS mapy které jsem si pak KOUPIL, tedy se překreslovalo rychle, a protože tyhle (a seznam dalších asi 20ti problémů) budu reklamovat u GARMINA, tak sem pak postnu video, protože jsem to všechno natočil. Ještě mě čeká další perlička o kterou jsem zakopnul, protože jsem narazil na případ, kdy se me garmin (ač měl nezpevněné cesty zakázané) se me pokusil do Mladějova dotáhnout po jedné lesní cestě a pak dvou polňačkách (což na motorce nebylo úplně optimální).
Ta půl minuta byla přehnaná - občas se to nepřekreslí vůbec. Při navigaci v "perspektivě" z pohledu auta, což je jediný okamžik, kdy to naviguje 3D, to občas zamrzne úplně. Detialy jsou na automatice, zapnutá je jen jedna mapa a moje očekávání jsou "nereálná", protože jsem si zvyknul na iGO (ARM v Sony Ericsson Aspen, ARM v MIo) a tam to zcela nereálně běželo výrazně rychleji. Jediný můj prohřešek je, že mám celou mapu v jednom souboru, ale protože GARMIN nenabízí možnost, jak mapu nahrát na více částí tak, aby si s nimi poradil a já u toho neztrávil mládí (Evropa má tuším přes 500 úseků) tak jsem ji tam nahrál najednou. iGO to má pravda rozumější - má více souborů, každý pro jeden stát, ev. s různým detailem POI. Ale buďto má GARMIN provést indexování v rámci souboru, nebo to umět rozsekat - já mu přece nebudu dělat "ručně" index a přepínat jak blbec mapy podle toho, v které oblasti budu? Když to jiní umějí a GARMIN tenhle "požadavek" na práci operátora nikde nemá, tak bych zrovna od takové značky očekával trošku rychlejší práci.
Poznámku o firmware bych tady neřešil - mám poslední dostupný, ale přijde mi trochu divné, že by někdo vydal šmejd, který neumí svoji základní funkci - mapovou GPS se špatným vykreslováním mapy.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

OK, tak dobře - zdá se, že víš, o čem píšeš (omlouvám se, tipoval jsem tě na "vono mi to nejde a návody nečtu"). To by mě zajímalo, jak s reklamací uspěješ.
U Garminu Oregon jsem v režimu USB Mass Storage přejmenoval soubor s uživatelským profilem, který byl nastaven jako aktuální. Ne s úmyslem navigaci poškodit, ani v manuálu nic takového nezakazovali - jenom mě zajímalo, co se stane (prostě úplně normální uživatelské testování :-), soubor jsem měl i zálohovaný pro případ nouze). No a stalo se to, že se v přístroji zablokovala jedna z předinstalovaných map (za to nemohu - holt nedokumentovaná funkce :-)). Instalační médium se k této mapě nedávalo (nebylo součástí přístroje) a mapu nedokázali/nemohli/nesměli odblokovat ani u českého zastoupení Garmin, tak mi druhý den dali nový přístroj. Čili servisní služby Garmin rozhodně chválím.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Zcela upřímě - návody nečtu, ale tady mi nic jiného nezbylo :-) Ale prostě některé problémy mě opravdu točí (namátkove ještě pro zábavu: na motorce, ač napájen z motorky, na 3500 a 4200 rpm vibrace dosáhnout určité frekvence a garmin pak hlásí, že má neznačkovou baterii (dialog přes celý screen) ... to se ovšem nestane, pokud tam jsou 3 AA baterie (Montana má duální napájení), to je vše v pořádku ... to jsem natočil přímo za jízdy s nasazením vlastního života; když změním nastavení typu zobrazení mapy občas se nepřekreslí cesta na aktuální nastavení (musí se scrollnout) ... a jako perlička která mě hodne naštvala - obyč USB kabel vždy aktivuje nabíjení, takže např. v autě s neznačkovou nabíječkou nemohu navigovat ... budu ještě podle nějakých návodů na webu zkoušet změnit rezistor mezi 4 a 5 pinem USB Bmini konektoru, on se podle toho prý řídí...). Další věci jsou pak podobné věci a také nepříjemné vychytávky, na jejichž nepříjemnost (prostě moc kliknutí, když by to šlo rychleji) přijde člověk až při užívání - např. nemožnost navigovat na cíl nalezený na mapě ve funkci "navigovat na" když při plánování trasy to jde - ale zase plánovat kvůli každé navigaci trasu je trošku moc ... totéž přidávání průjezdních bodů, zadávání vlastních POI atp.
A zcela na rovinu: trošku si za to můžu sám: hledal jsem přístroj univerzální na motorku, ev. do auta (to nemám, ale občas jezdím) = hlasová navi., na kolo, na tůry, na kešky a tu a tam na loďku (Holandské kanály, chrovatsko) abych nekupoval milion přístrojů chtěl jsem tenhle jeden. Opravdu to vše umí, ale i přes vynikající customizovatelnost hlavního a pomocného menu a to včetně nastavení profilů a včetně nastavení pořadí položek prostě má uvedené mouchy, na které já, zhýčkaný IGOem, prostě nemůžu přejít. Takže není to špatná navigace, po stránce např. rychlosti fixu a citlivosti zatím úplné nebe (pro mě, co jsem dosud jel na Qualcommech, nějakých built-in Sirfech v trackerech za pár stovek atp. úplný poklad), ale prostě ten soft by si zasloužil dost dotáhnout, o způsobu vkládání map nemluvě. Není to friendly jak bych od této značky a od této cenové kategorie čekal.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, tak to je mrzuté. To navigování na cíl nalezený v mapě: s Montanou zkušenosti nemám, ale což takhle: v mapě najdu požadovanou lokaci, kliknu na ni, v horní části displeje se zobrazí pruh s informací o daném bodu (nebo u Montany ne?) a kliknu na něj, nebo pokud daná poloha reprezentuje několik bodů (např. v tomto místě je současně hospoda i pošta i obecní úřad), v pravé části toho pruhu se zobrazí několik linek (jako vyjádření volby "seznam"), kliknu tam, v seznamu vyberu třeba tu poštu a nabídne se volba "Jet" nebo "Navigovat do" nebo cosi podobného. Takhle to u Montany nejde?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Teď ji nemám u sebe, píšu zpaměti, ale pokud se nepletu, tak to co píšeš by sice jít mělo - až na jednu maličkost: Na mapě lokaci najdu buďto zcela ručně (což při té zmíněné rychlosti překreslování je dost opruz) nebo pomocí nejbližší adresy/města/křižovatky/poi.... Když hledám pomocí adresy/města... tak tlačítko "navigovat" svítí jen dokud se na té mapě nepohnu. Jakmile s tím "špendlíkem" pohnu, tak mi zmizí a je přístupné myslím právě přes to zmíněné "menu pro špendlík" (asi správněji kontextové pop-up menu, i když přes tlačítko). Pokud se to takto chová při vyhledávání v režimu aplikace "navigovat na", přijde mi to dost drzé. je tam prostě několik kliků navíc. Chápu, že je to opět daň univerzálnosti (více možných "cílů" v jednom místě) ale v drtivé většině případů to jednak není nutné, jednak bych pak ten seznam na rozlišení (a chceš sem na poštu, nebo na křižovatku, nebo do hospody, nebo do centra města) očekával po kliknutí na to "navigovat" (tuším se to jmenuje "Jet do") a to fakt jen v nejnutnějších případech (např. když mám měřítko 1:50m, tak už je mi fakt fuk, jestli do toho též místa jedu do hospody nebo na poštu o číslo vedle).
A pro průjezdní body tohle celé neplatí vůbec, tam jsem - kromě režimu plánování trasy - zatím jiný postup nenašel.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ad hledání v mapě: já jsem na to zvyklý takhle a divné mi to nepřišlo. Ale máš pravdu, volba "Jet do" by se při pohnutí s mapou deaktivovat nemusela.
Ad průjezdní body: sice je některé navigace Garmin umějí přidat (i když případně s omezením pouze na 1 bod), ale u Montany to zřejmě půjde opravdu asi pouze v režimu plánování trasy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zjednodušeno - Garmin Montana 650 - mapy citynav europe, nahrát, vyzkoušet.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

..chtelo by to, aby se k tomu tady ten Kabatnik vyjadril, ci aspon aby si to precetl, aby to nebylo mlaceni prazdne slamy

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

on tu hudbu vytvoril, je uplne normalne ze niekto si to zadarmo stahne a on z toho nedostane ani cent, tak je nastvany.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Problém je v tom, že ji vytvořil primárně za ziskem a z nějakého pokrouceného důvodu očekává, že kdokoli, kdo to uslyší, by za to měl zaplatit. Krásně to vystihuje tenhle strip:
http://www.flickr.com/photos/pirati/6407114165/in/set-72157628100427986

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

+1 Tohle je fakt bomba! :D

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"Problém je v tom, že ji vytvořil primárně za ziskem a z nějakého pokrouceného důvodu očekává, že kdokoli, kdo to uslyší, by za to měl zaplatit"

- Toto stacilo napisat a nemuseli ste si robit sediny s takym dlhym clankom :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pěkné, ale není to ono... Za náhled/zkoušku by se nemělo platit.. Jenže jak jsem psal výše, nejde to uhlídat - co když ten, kdo vám nezaplatí, že viděl vaše hovno, tvrdíc že se mu nelíbí, počká až odejdete, a pak si hovno stejně vezme? (a třeba pohnojí zahrádku) Pokud ho tam nechá, OK, pokud si ho vezme, měl by zaplatit..

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Na to se zase hodí tenhle strip (zatím nepřeložen, ale neva, je to snadno pochopitelné ;)
http://mimiandeunice.com/2011/03/11/just-some-old-junk-i-dont-want/

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je a není pravda - je to na subjektivním posouzení každého, co je dobré, a co ne.. A hudba zas tak drahá není... Naproti tomu "umění" drahé je...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

S tím si zase dovolím nesouhlasit já. Cena umění je hodně proměnlivá. Někdo se nadře, aby umění vyprodukoval, z někho to padá úplně samo.

K té první části - hudební průmysl nerozlišuje mezi dobrou a špatnou hudbou. Očekává, že dostane zaplaceno za každou a když nedostane, svádí to na pirátství, protože to nejde ani potvrdit, ani vyvrátit. Ale dá se proti tomu dobře mediálně bojovat ;-).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Já bych k tomu ještě dodal, že je vysoce subjektivní, jestli je hudba levná nebo drahá. A jak se díky "pirátům" ukazuje, tak pro většinu lidí je jednoznačně drahá. Až se bude oficiální cestou prodávat za tolik, kolik budou lidi normálně bez mrknutí oka ochotni zaplatit, tak pak nikoho ani nenapadne ztrácet čas hledáním a stahováním s nejistým výsledkem a nezřídka pomalou rychlostí.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Dodal bych, ze je dulezita i forma prodeje. Proc treba nejde vlezt na stranku s pisnickou na oficialnim webu kapely, ta by zobrazila unikatni SMS, tu bys poslal, pak na strance zmacknul download a pisnicka by se stahla?

Kdyz teda vynechame fakt, ze z takove SMS by si operator sebral pet korun.

Kdyz si chci poslechnout pisnicku, nemam naladu se nekde registrovat, natoz cekat az mi postou prijde CD ...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Přesně to jsem chtěl napsat: forma prodeje je velice důležitá. Někdy dokonce důležitější než cena.
Dám příklad z vlastní praxe: jistě znáte tato dvě videa:
http://youtu.be/mkUZFV8g0YE
http://youtu.be/-0j3rlmqyWg
Jsou krátká, necelé dvě minuty jedno, lehce přes minutu a půl druhé. Jsou to takové blbůstky se zajímavou krátkou hudbou, kterou v celém videu skoro nic neruší. Kdykoli je možné si to video prakticky zdarma pustit. U těch videí je odkaz, kde se ta hudba dá koupit, každá ta krátká skladbička koštuje jeden dolar. Koupil jsem si obě. Platba Paypalem, jednoduše, rychle. Přijde mail, tam je odkaz, stáhnu a je to. A to mi těch ~20 Kč za jednu takovou krátkou kravinku nepřijde málo. Ale bylo to easy a rychle, což mnohdy dokáže rozhodnout, protože než si člověk uvědomí, že ta cena není úplně nízká, tak už má nakoupeno ;). Formát: AAC 48 kHz Stereo, bez ochran (m4a).

Naproti tomu jiní prodejci mají pořád strach, že jim to někdo bude kopírovat, tak to opatřují různými DRM a podobnými blbostmi a pak to dopadá takhle ;)
http://diit.cz/sites/default/files/me_217_cake-cz.png

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pirátství na internetu je složitý problém, který nelze objasnit ani vyřešit, ani klasifikovat na jedné A4ce textu..

Z mého pohledu ale není dobrá autorova paralela s pečením chleba - kuchař vám to tak akorát ukáže, ten méně vyčůraný vám dá recept. Paralelně s tím vám to hudebník zahraje, ten méně ziskuchtivý vám dá i partituru. Vy si pak musíte koupit ingredience/hudební nástroje a sami si to upéct/nahrát... Vytvoření kopie je jako kdyby jste vzali kuchařem upečený chleba, dali ho do trouhy jako vzor a speciální trouba by zezadu foukala nové, uplně stejné chleby, dokavad by v ní původní chleba byl. To je přinejmenším trochu méně námahy, než si to skutečně vytvořit podle předlohy. Takže minimálně co bych nedělal je takové srovnání - kopie v elektronické podobě je neskutečně primitivní, kor když k tomu ještě používáte další program (napadá mě cxEx), který také musel někdo vytvořit a místo, aby jste si jej jako troubu koupili, jej taky sprostě ukradnete (i když možná tahle trouba se rozdává zadarmo).. Následně pak z CD, které jste ukradli, děláte kopie programem, který jste ukradli...

A ano, tento odstavec je psán s velkou mírou nadsázky, ale není to žádná lež.. Nehledě na to, že vámi podle návodu upečený chleba rozhodně není tak dobrý, jako chleba od kuchaře, přesto kopie je 100% stejná, pokud daný program záměrně kvalitu nesnižuje..

Ta výměna informací a zážitků, to by mělo být vyprávění - a to je vždy zkreslené, neúplné, subjektivní.. Kopie je prostě kopie. Vyprávění se to částečně ještě podobalo v době přehrávání VHSek, kde se kvalita snižovala a kopírovat kopii byla hloupost. Stále to ale bylo kvalitnější, než vyprávění.

Obecné řešení situace bohužel neexistuje a obě současná jsou správně - jak prodej, tak volné šíření s tím, že většina si to stejně koupí. Bohužel člověka bez kontroly nikdy nepřinutíte si něco skutečně koupit, protože data nelze zabezpečit proti krádeži - sama se nemohou bránit a pokud ano, může je kdokoliv pozměnit, aby se nebránila. Není to jako testovací jízda v autě, protože auto si zkoušíte pod dohledem a pak jej musíte vrátit. A vytvořit si kopii auta je poněkud náročnější, než kopie elektronické hudby, nemluvě o tom, že je to dražší, než si auto koupit.

Tohle není problém jenom hudby, ale veškerých dat - ať elektronicky, nebo fyzicky šířených, prostě se nedají ochránit, dokud budeme mít Windows, kde má uživatel možnost sledovat kompletně vše - průběh procesu, stavy registrů, atd.. Reverzním inženýrstvím tak dříve nebo později data získá, a ochranu odstraní, viz třeba WRM, crack... Jediná možnost, jak zabezpečit je šifra a žádný návod(program), jak je přehrát -> webová distribuce - vy si koupíte hudbu, připojíte se k internetu, pošlete data nahoru a server začne chrlit zvuk v nějakém strojovém kódu, který teče rovnou do zvukokvé karty. S lepší zvukovou kartou se dá ale pomocí druhé stejně zvuk (grabovací obraz) zaznamenat ve stejné kvalitě (spdif), takže stejně je pak někdo pochytá, vymyslí si vlastní algoritmus kódování, vlastní přehrávač a vlastně jsme, kde jsme byli s tím, že je tu zas jeden člověk, který pro nás zadarmo udělal nový typ souboru, přehrávač, a dělá za nás všechnu práci a my jen užíváme kradené audio..

Šířit hudbu zadarmo je asi druhý nejlepší způsob... Ten úplně nejlepší je vysrat se na to a neprodukovat nic :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tento pohled taky ignoruje jeden základní aspekt. Při kopírování "hudby" nikomu nic neubude a tudíž se v žádném případě nemůže jednat o krádež. Autorské a jiné svazy operují s tzv "ušlým ziskem", ale jak bylo i v článku uvedeno nelze nijak prokázat že k nějakému ušlému zisku došlo a navíc naopak může dojít k navýšení zisku díky propagaci.
Jediné co lze ukrást je autorství, tj. pokud by jeden autor vydal písničku, kterou ve skutečnosti napsal někdo jiný (nebo její části). A ne že by to o velké části světové produkce neplatilo (a kdo jsou pak ti zloději?) .....
A ano vytvoření kopie auta je náročnější než vytvoření kopie souboru, ale je to snad důvod chtít za to stejně jako za cd před 50 lety? Navíc To že je něco jednoduché ještě neznamená, že je to něco zcela jiného, princip je stejný, já si udělám kopii a někomu jinému nic neubude to CD bych si stejně nekoupil a pokud bude stát za to, tak si ho kopím i tak...
Pokud chce někdo prodávat CD/DVD jako dřív, musí holt změnit přístup a nabídnout něco navíc. Už nežijeme v minulém století...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

samozrejme ze ubudne, dotycny nadobudne nieco zadarmo, za co niekto iny napriklad musel zaplatit :)

ono vela hudby je shit, ale nesuhlasim s vecami aby sa kvalitna hudba piratila..ale zas to je subjektivne kazdemu sa paci nieco ine...

pre mna za mna nech si priklad lady gaga nikto nekupi a nech sa iba kopiruje aspon taky shit skoro vymre :)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

:0)) Cože, co to je za nesmyslný argument, jasně že nikomu nic neubude, ten "někdo jiný" by tu tvorbu musel zaplatit bez ohledu na to jestli by si to někdo stáhl nebo ne... A navíc díky propagaci, místo ubude často platí spíše "přibude". A zadarmo nikdo nic nezískal, platíme si "výpalné" a to bez ohledu na to jestli něco stahujeme nebo ne a médium má často větší hodnotu než ta "hudba"...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?
+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

je fakt, že neubude, ale nedá se to takhle brát.. To asi poznáš, až napíšeš vlastní program a optimistické "jooo, už si to stáhlo 40 000 lidí" časem vystřídá "Tak si to koupil deátej člověk, už se mi zaplatily ty kafe, co jsem u toho psaní vypil"...

Hudba původně pro zisk nevznikla, ale velice rychle na něj přešla a je to vcelku snadný zisk - autor to nazpívá jednou, ale profituje vícekrát. Sám si jámu vykopal..

Proč hudbu začli vydávat na CD? Protože ji pak můžete poslouchat doma, nemusíte chodit na koncert... Takže hudbu můžete slyšet a) častěji b) levněji c) nerušeně... Za koncert vyhodíte 1500 a za CD chtěj 200 přičemž ho můžete používat dokola a dokola... Z tohodle poledu to zas tak drahá záležitost není.

Trochu mi to připomíná http://pobavilo.eu/wp-content/uploads/2011/11/Skype.jpg

Bohužel, říct že je hudba levná v době, kdy nás do obchodů vtáhne jednokorunová sleva na jogurt... To asi nemá smysl řešit...

Každopádně říkat "nikomu nic neberu" je naprostá zvrácenost - on to vyprodukoval proto, aby vy jste z toho měli zábavu, relax.. A za to, že vy toto mít budete, chce od vás vcelku malý poplatek. Pokud ho nedáte, tak využíváte službu, za kterou jste si nezaplatili a je jedno, jestli autor na no projevil minutové nebo desetileté snažení..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ale ja si ten pozitek zaplatil v poplatku za prazdne medium. A to i za to, ze ktereho zadny "cizim vyrobeny" pozitek nemam.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Prázdné médium je určeno pro vypálení dat, které jsi sám vytvořil, případně ke kterým máš copyright. Ne, s hudbou si copyright nekupuješ, na každém CD máš jasně napsáno, komu copyright náleží..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nemas pravdu. Proc bych platil vypalne za svoje data?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jo, já teď nevím, jaký poplatek myslíš - pokud si koupíš CD, tak logicky to CD ti nedají zadarmo. Pokud za něj nechceš platit, jdi a vyrob si vlastní..

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Mluvim o vypalnem, tedy tzv. autorskem poplatku z prazdneho media (CD-R/CD+R/CD-RW, DVD-R a varianty, ale taky kopirka, tiskarna, vypalovacka, HDD...)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pikantni je napr. pam. karta do fotaku. Jednou jsem koupil kartu, kde autorsky poplatek byl vyssi nez cena samotne karty bez nej!

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi už jsem si CD nekoupil dlouho. Já to nikdy nezkoumal, prostě jsem si vzal DVD za 10 korun a nashle... :D

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Je videt ze nevite vubec icem mluvite http://diit.cz/node/38081 Delate ze sebe mravokarce ale nevite vcem. Dle meho nazoru, kdyz sem zaplatil vypalne na tisakrne,vypalovacce,mediu (tim se mysli i citej list A4),hdd,flashdisku atd atd
Tak bych mel dostat pravo si to i nekam legalne uploadnout...

Vsichni muzikanti sou zlodeji a jeste krici jak kradou malo protoze jim nikdo nehaze dalsi prachy za nakup alb ktere stejne stoji kvalitou hudby za prd....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

tak byt vami, tak se na tento "tenky" led vubec nevydavam bruslit....
zkuste si zjistit poplatky / a proc je u nas stahovani pro vlastni potrebu legalni, nic ve zlem.... /

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to tak. Z prázdných médií, pevných disků, paměťových karet, vypalovaček, počítačů a řady dalších věcí se platí poplatek ochranným svazům zastupujícím autory uměleckých děl, a to právě proto, že existuje legální možnost vytvoření rozmnoženiny pro vlastní potřebu bez ohledu na zdroj rozmnoženiny. Tím zdrojem může být televize, rozhlas, nebo i internet. Legalitu zdroje spotřebitel řešit nemusí, protože to není jeho povinnost.

Tudíž prakticky všechny stížnosti typu "zkopíroval/stáhl/užil a nezaplatil" jsou v souvislosti s hudbou a filmem zcela v protikladu s platnou legislativou.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jde o to, že já netvrdím, že stahovat hudbu je nelegální. Já tvrdím, že je to nemorální. To by měl asi každý posoudit sám za sebe, co je a není morální.

Kdysi jsem slyšel, že s tou kopií se to má tak, že vytvořit kopii pro vlastní potřebu můžeme, ale pouze ze zakoupeného - tzn mohu koupit jedno CD a mít ho doma i na chalupě, pro případ poškození atp. Co je na tomto trzení pravdy?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A já zase tvrdím, že to rozhodně nemorální není, je to přirozená lidská aktivita. Sdílení myšlenek mezi lidmi je něco bez čeho nemůže žádná společnost existovat. A vlastnění myšlenky je z principu nesmysl. Nemorální je naopak chtít dostat zaplaceno za jednu věc několikrát a to i 70 let po smrti. Mít ze zákona zajištěnou "náhradu" ve formě "daně" z médií a ještě mít tu drzost a mluvit o krádeži....

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak... já kdybych byl odpůrce kopírování, tak bych teda o nějakém morální-nemorální radši hluboce pomlčel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Osobně si myslím, že ta hudba vůbec není levná a to zejména z důvodu, že si kupujeme kopii, opravdu kopii jednu z mnoha xxxtisíc. Jediná fyzicky vyrobené věc je to CD s ovalem v hodnotě pár korun, ostatní je kopiemi naředěné duševno.

Ostatně pokud by to bylo vnímáno jako levné, tak by se trh ukázal (jako DVD za 40 či 50 kč)

Skladba by se dalal prodávat za bůra na netu. 200 000 stažení a máme doma milion, něco padne na distribuci, ale dost pochybuji, že by autoři zemřeli hladem. Nevýhoda je, že se dá prodávat jen kvalita a také při tomhle způsobu nikoho nezajímají nová alba typu Best of, protože každý si pouští jen co se mu líbí. Nejdříve ale musí vymřít původní model a bude to brzy. Mladou generaci nějaké kotoučky pranic nezajímají.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Uz je to dneska videt.

Okrajovejsi zanry se nastehovaly na YT a vyuzivaji modelu poslechni pisnicku, kup album za $10 nebo pisnicku za $1. Finta je v tom, ze na obcasnej poslech v rozumny kvalite diky YT vubec neni potreba muziku kupovat. Proste tam je a propaguje se vlastni kvalitou a propaguje i tvurce a jeho koncerty ... Clovek nakupuje protoze je fanda a muzika je vazne uzasna nebo proste chce dat autorum muzikantum darek ve forme par penez.

A pak se nesmi zapominat na fakt, ze ten kdo ma sledovanost okolo milionu dostava penize i od google.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jednak motáš dohromady program s hudou. A to ani nemluvím o GPL licenci a principu vydělávám na službě nikoli na kopii. A druhak vyrobit židli taky dá námahu a přesto nechci poplatek od každého, kdo si na ni sedne. Zaplatí mi za koncert, zaplatí mi v rohlase v televizi? Chci si přivydělat i kopiemi na internetu, které mě prakticky nic nestojí? To ale potom musím zajistit aby byli dobře přístupné za "pár kaček" (viz programy na mobily) a ne se snažit prodávat za ceny jak před 40 lety a křivit k obrazu svému zákony...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Před 40 lety stálo auto vyšší střední třídy stejně, jako slušnější audio aparatura - nějakých 40 000 korun. Takže by mě zajímalo, kam míříš.

Podle mě je jedno, co vytvoříš - ať už hudbu, nebo program. Obojí vytvoříš jednou (nepočítám aktualizace, ale ty většinou nejsou třeba) a pak vyděláváš za každého člověka, co si to koupí. Zmíněné "dejte to dostupné, zvýší to prodeje" je asi jako mladický boj aby vaše aplikace byla nejstahovanější a nejpoužívanější. Po čase vám dojde, že ji má milion lidí, ale vy z toho nemáte nic.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jo a barák stíl přetinu co dnes na ndešní peníze, ale bavíme se o CD... Fakta mluví přesně opačně. Za CD chtějí pár stovek a za písničku podobně (poděleno 10-12) a přifaří k tomu často nesmyslné "ochrany". Programy za pár korun se prodávají celkem dobře a google ani apple si nestěžují na zisky... A není jedno jestli vytvoříš hudbu nebo program (programy nejsou rozhodně chráněny 70 let po smrti autorů ani nikdo nebrání dělat "podobné" programy), to by si mohl i říkat že i židli/chodník, vytvoříš jednou ale sedí/projde se po něm hafo lidí, tak proč by taky neměli platit pořád dokola... Vytvoříš jednou, dostaneš zaplaceno jednou.. Tady si jedna skupina zvykla na to, že vytvoří jednou a pak rejžuje i 70 let po smrti a v momentě, kdy se objevily prostředky, které tuto, pro ni vyjímečně výhodnou situaci nepatrně mění, najednou křičí, že o něcdo přicházejí... Je třeba si uvědomit, jak celá ta situace vznikla, že původně měla chránit autory před vydavateli, kteří tak museli část svých zisků dát i tomu kdo to "dílo" vytvořil a nikoli si vše nechat pro sebe, nyní se z toho stal nástroj těch, proti kterým měl chránit, proti těm jimž měl sloužit...
A ukažte mi jeden skutečný příklad kdy má něco milion lidí a autor nemá nic aniž by to tak původně zamýšlel...
Jo a ještě jedna věc u "umění" neexistuje konkurence, autor má smlouvu a nikdo nemůže vydat jeho dílo levněji a tak zajistit funkci trhu.. A rozhodně nejde srovnávat produkci různých autorů dechavka je sice taky hudba ale po je ěco jiného atd.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Třeba chodník - no, obci odvádíme daně a obec z nich zajišťuje třeba chodníky a takové věci. Na opravdu drahých a důležitých, jako dálnice, se platí poplatek za používání... Nikde vám nikdo nedá nic zadarmo. Problém je, že vše chno, co je datového typu se dá ukrást, aniž by si toho někdo všiml - vytvoříte si kopii vlastní. Ale tady tak ani nejde o to, co nebo jak ukradnete.
Mě jde o primcip - krádež je krádež. Ať je to co je to, ať to stojí co to stojí, krást by se nemělo.. O smyslu a významu, a cenách hudby (a kvalitě) nechci diskutovat, pro mě 90% "hudby" je hnus a zbytečnost.. Spíš narážím na fakt, že lidi rádi získávají věci zadarmo.To mě se nelíbí

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Třeba chodník - no, obci odvádíme daně a obec z nich zajišťuje třeba chodníky a takové věci. Na opravdu drahých a důležitých, jako dálnice, se platí poplatek za používání... Nikde vám nikdo nedá nic zadarmo. Problém je, že vše chno, co je datového typu se dá ukrást, aniž by si toho někdo všiml - vytvoříte si kopii vlastní. Ale tady tak ani nejde o to, co nebo jak ukradnete.
Mě jde o primcip - krádež je krádež. Ať je to co je to, ať to stojí co to stojí, krást by se nemělo.. O smyslu a významu, a cenách hudby (a kvalitě) nechci diskutovat, pro mě 90% "hudby" je hnus a zbytečnost.. Spíš narážím na fakt, že lidi rádi získávají věci zadarmo.To mě se nelíbí

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasim s vami. Jestlize stat, resp. zakonodarce uzakonil, a tedy legalizoval, okradani obcanu autorskymi svazy prostrednictvim poplatku za prazdna media, je zcela spravne, ze tento stav narovnal uzakonenim moznosti zkopirovani/stazeni autorskeho dila pro vlastni potrebu. Oko za oko, kradez za kradez.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nesmysl to kopírování bylo zákonné a normální odjakživa, dovedete si třeba představit, že máte zakázáno si nahrát pořad z TV?? To jen časem se jistým skupinám podařilo spoustě lidí "vymít mozky" a nakukat jim něco o krádeži. 1000x opakovaná lež se stává pravdou.... Ten poplatek tomu jen dodal korunu a další argument proti majitelům a "ochráncům" "autorských práv". Začalo to už tím nesmyslným přejmenováním autorských práv, tj něčeho zvláštního garantovaného společností, na protimluv "duševní vlastnictví"....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jaktože nejde data zabezpečit proti krádeži? A co takový Playstation 3? Tam je ochrana na úrovni samotného procesoru. Ukažte mi jak si zkopírujete hru na čistý disk a přehrajete ji. Nebo mi ukažte jak si tu PS3 očipujete. Hudba na CD má smůlu v tom, že je prostě ve formátu nechráněném. Ani zařízení co ji přehrají ji neumí zamknout. Prostě je pozdě. Muzikanti si musí sami vybrat jestli jim to stojí za to nějaké CD vydat. Pokud chcou vydělat, hybaj na živé turné. Taková je doba a je to asi dobře.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sice trochu OT ale - PS3 už je cracknutá cca 2 roky a jde hry kopírovat jak na harddisk (interní i externí) tak i na prázné placky ... (a samozřejmě je poté odtud i spouštět)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Kde... Sice PS3 nemám, ale občas čtu videoherní blogy. Pokud vím, tak jen někdo ukradnul nějaké přístupové heslo do servisního módu přes USB klíčenku, a to už Sony dávno vyřešili. Kupte si novou PS3 a nenakopírujete nic. Nikdo nic nehacknul ani žádný mod chip není.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pořád je to hadrware, který máte v ruce. Pomocí pár úprav se dá docílit stejného sledování procesu a činnosti jako u PC (na HW úrovni) a odpozorováním a reverzním inženýrstvím se dá vymlátit téměř cokoliv. Ale v hudbě jsou takové peníze, že se divím, že stále nebyl vytvořen nějaký standard pro HW i SW, který by dokázal miliardy ušlého zisku zachránit...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Bohudík... ještě to tak.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jenže PS3 vám nedovolí něco upravit a vysledovat. Nepleťte si to s PC, kde není žádné šifrování ani hardwarové klíče.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

A právě proto nejde použít crack, ale speciální HW čip, kterým se nahradí jiný na desce PS3.. Jakmile PS3 odpojíš od elektriky, nemůže se bránit jinak. Pak mu napícháš štěnice na každý drátek a můžeš sledovat.. A až vysleduješ, tak jej jednoduše upravíš..

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

veľmi dobre napísané, plne súhlasím.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dříve platilo, že příznivci Kabátu obvykle neznali nikoho, kdo by jim kopii dokázal CD vyrobit. Proto ty vysoké prodeje. Že by se situace měnila?

Prosím nesměšujte pojmy umění a průmyslová výroba. Dají se snadno oddělit: pokud vytvořím něco s cílem to prodat v co největším množství, je to průmysl a s uměním to nemůže mít mít nic společného.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

věřím že sis všiml, že ve svém článku nijak nehodnotím, jestli kabáti produkují umění, nebo průmyslovou zábavu. to mi nepřísluší, jejich produkci téměř neznám (maximálně nějaké to první album či dvě, ale co dělali posledních 15 let nevím)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

veľmi diplomatické vyjadrenie ktoré oceňujem :-)

Ja poviem za seba: produkcia tejto kapely je čistý výpočet, postavený na "tvrdých" gitarách a megainteligentných textoch. Zámer a cieľová skupina je veľmi ľahko vypočítateľná - svedčí o tom aj master nosiča. Volume doprava už v zákalde, aby nám tá mládež náhodou nezmúdrela.
Ten človek môže byť rád, že si to niekto vôbec stiahne a ak si to niekto kúpi, to má ako bonus na vianoce :-) Je to jedna veľká komerčná bublina, ktorých máme aj na slovensku viac než dosť.

Napríklad opakom je tvorivá scéna.
Takí This is Kevin alebo Ear Drum Kru na Slovensku sa nerozčuľujú, že dali niekoľko tisíc € za aparatúru a nejaký "podliak" si muziku stiahol a počúva. Vedia, že publikum, ktoré má záujem o kvalitu si album kúpi či už na cd alebo LP (EDK). Takto to funguje u mňa a v mojom okolí. Žiaľ ak niekto nemá čo ponúknuť okrem osvedčeného receptu pre dedinskú zábavu, reaguje ako pán vyššie v článku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A hudba není průmyslová výroba? Hudební umění je koncert, živé vystoupení.. Takže zde srovnávaná hudba je průmysl a výroba chleba je taktéž průmysl.. :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

To je otázka... pokud by se dalo mluvit o průmyslové výrobě (jakože u určité části toho, co se označuje za hudbu, to platí), tak potom to je ale spíš masovost, konzum... No a to se dostáváme do fáze, kdy je otázkou, jestli se to dá označovat za hudbu :).

Pokud interpret svou produkci (ať už živou nebo nahranou) vyrábí jako na běžícím pásu jenom proto, aby se to prodávalo, pak to určitě je průmysl (ale o většině masové produkce si myslím své); pokud to ale dělá proto, že ho to baví, že chce vytvořit něco zajímavého, a ruku v ruce s tím to mít jako živobytí (a nebo ani to ne), tak pak tam ten záměr masovosti není, a tudíž bych nemluvil o průmyslu. Snad jsem to popsal pochopitelně :-).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, napsal... Vybavila se mi Ladovská zima.. :) To je asi skutečné umění, většina dnešní hudby, hlavně té pop, je konzum a průmysl.. Ale třeba Banditi di Praga mají i určitý skrytý podtext, kritizující českou nejen politickou scénu..

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Na CT byl porad k tomu tematu, kde mluvil i Ondrej Neff.
Strucne shrnu co mne zaujalo (jak jsem to pochopil ja).
Prisla technicka doba kdy zpevaci mohli na kouzelny kotoucek nahrat svoji pisnicku a ten kotoucek x krat rozmnozit/prodat a behem nekolika dnu z tech zpevaku se stavali treba i milionari. Prisla technicka doba kdy si to rozmnozit umi jiz skoro kazdy...
Pan Buh dal, pan Buh vzal.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Edison dal, Sony vzal, když už :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

re:Zorg + P:V - jo to bylo dobrý,to si musím pamatovat :-).Opravdu tečka za diskusí jak má být.Hubu mám od ucha k uchu jak žolík.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Moc pěkně řečeno, ale když oni se lidi od korýtek strašně neradi nechají odtrhnout...

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

ROFL! 10/10:o)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jen upřesním, že ty dnešní zprasené nahrávky (loudness war) nejsou důsledkem špatného mixu (v té fázi bývá dynamický rozsah v pořádku - hudební stopy se pouze "mixují" do sebe a jak moc nahals to všechno hraje je všem jedno), ale konečného masteringu, kdy se celé album prožene absurdně nastaveným kompresorem / limiterem tak "aby to hrálo stejně nahlas jako ty ostatní cédéčka".

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Stejně nějak moc nechápu přínos "loudness war". Během masteringu se to zprasí, ale nakonec si to posluchač stejně pustí tak, aby mu hlasitost vyhovovala... tzn. jedna úplně zbytečná operace navíc, která ještě k tomu zmrší kvalitu záznamu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Precti si odkazovany clanek na Diitu (Cesta do pekel...). Tam se dozvis, cim je motivovana Loudness War. Ja jako majitel prumerne az lehce nadprumerne audiosestavy jsem ostre proti a jsem pro zavedeni znaceni DR. Mmch. diky za bezdecne info o 25th Anniversary Tubular Bells - mam Oldfielda komplet, ale tohle jsem neznal. Pridam do sbirky.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

25th můžu doporučit. Já na to narazil loni právě díky tomu, že jsme přebírali ten článek Road to Hell. A protože jsem v tu chvíli neměl Tubular Bells 1 u sebe (jinak máme doma prakticky celého Oldfielda v originálech z doby, kdy vycházely), tak než abych se pro to vláčel k našim, koupil jsem to "použité" za asi v přepočtu 180Kč na britským ebayi. Za pár dní to bylo doma a ta knížečka, ve které to CD je, je velmi příjemný bonus. A ten mastering opravdu odpovídá původnímu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Hm, tak za 180 ho nesezenu, ale mam ho za 395,- i s postou.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zajimave je, ze moje vydani TB1 (Virgin 1983) ma podle DR Database vyssi DR nez tenhle remix (13/15 vs. 11/12). To jsem na to zvedavy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, ten článek jsem četl... ale to je velice trefně nazváno cesta do pekel, protože ty úpravy v loudness war jsou ztrátové :-(. To už bych mohl mít médium s velkým dynamickým rozsahem a kompresi signálu by mohl provádět rovnou přehrávač za běhu... tím by se vyřešilo "lepší" poslouchání v nevhodných prostředích (např. v autě), ale o nic bych nepřišel a mohl si to stejně tak pustit doma na kvalitní aparatuře např. Ale asi "si to trh žádá" :-/

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Podle mě je účelem loudness war optimalizace pro přehrávání na tom, na čem si to posluchači pouští. V 80. letech bylo CD hi-fi technologie, obřadně poslouchaná na velké aparatuře v obýváku. Dnes to je konzum, poslouchaný na nějakém šumítku. Na šumítku se dynamická skladba poslouchat nedá, neboť to osciluje od "neslyším" do "přebuzeno", no a posluchače to odradí. A použít nějaký kompresor při konverzi do mp3 je pro konzumenta příliš sofistikované, nehledě na to, že i tomu kompresoru musí zvukař individuálně pomoci, aby to nezmrvil ještě víc.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No jo, jenze dneska se mrsi i na sofistikovanych mediich - SACD apod. Navic zmrsit to umi i ta sestava - vyrovnani hlasitosti. A co se tyka "neslysim"-"Prebuzeno", to je to, co by mel ten zvukar prave vystihnout.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

neviem ci mate taky problem aj v cechach, ale na slovensku v komercnych televiziach je master zvuku cez film iny ako cez reklamu. Ak nezaujmes kvalitou, zaujmes kvantitou (cohokolvek).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já zastávám názor, že kapela by měla mít jako hlavní zdroj příjmů zisk z koncertů (u úspěšných kapel jsou to částky v milionech ne-li desítkách milionů pro každého člena z jednoho turné). CD, DVD a jiná distribuce by měla sloužit pouze jako reklama pro nalákání fanoušků na koncert za minimální možné náklady (výrobní). Za reklamu na auto, které vidíte v televizi také neplatíte, byť stála miliony a zaplatíte ji až nákupem auta.

Stejně tak u filmů, pokud je film trhák, tak na sebe vydělá v prvním týdnu premiéry v kinech a pak už jde další zisk do kapsy producentům (třeba Avatar a podobně). Pokud je to propadák, nevydělá nic. Byznys je byznys. DVD, BD by už neměly být zdrojem příjmů. Hlavně u filmů se vydavatelské společnosti neustále ohánějí tím, jak je pirátství poškozuje. Mají pravdu, připravuje je o zisky, které svým parazitováním na práci druhých vydělávají. Nikdy jsem neslyšel, že by si producenti, herci, či režiséři stěžovali, jak mají těžké živobytí. Filmy se točí dál a čím dál tím dražší. Jediný kdo řve jsou jen ti paraziti...

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Další zajímavé srovnání... Reklama na auto je ovšem trochu jiná - není to jako mít auto ani z daleka. MP3 nemůže být reklama, když víceméně poskytuje téměř to samé, co koncert.. (v čem je koncert tak lepší? V tlačenicích, cenách, smradu?)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že jste to trefil celkem přesně. Koncert je lepší v atmosféře, drobných vtípcích, "kudrlinkách" a drobných sólech, které tam můžou vkládat nebo třeba jen v interakci s publikem.
Rozdíl mezi koncertem a albem v mp3 je úplně stejný jako mezi divadlem a záznamem představení, které vysílají v televizi - telka prostě není to samé.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jojo, s tím souhlasím... Ale rozdíl mezi poslechem MP3 a návěštěvou koncertu není takový, jako mezi slintáním nad reklamou a skutečnou jízdou ve vlastním autě... Jak bylo řešeno výše :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tys na koncertě nebyl, co? ;) I když ono taky záleží na koncertě čeho. Já mám třeba velmi dobré vzpomínky na koncerty 4Tetu. Tomu jakákoli reprodukce byť toho samého nesahá ani po kotníky. A světě div se - o 4Tetu jsem se poprvé dozvěděl tehdy, když jsem si od jednoho známého zkopíroval jedno jejich CD. Dneska mám všechna jejich CD v originále (jedno s podpisama pořízenýma přímo na jejich koncertu) a neposlouchám je. Proč? Protože jsem to bral jako další formu jejich podpory. Až zase přijedou, zase zajdu (když mi to neunikne), protože to se na živo nikdy neoposlouchá.

Jarek Nohavica to říká velmi trefně: palte, palte, živý koncert stejně nevypálíš. Taky se ho brzo u nás dočkám ;)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

laudness war je v posledni dobe in. alespon v marketingu a pro pohodlne hudebni nooby. proste tim nici dynamicky rozsah, kdy tiche misto skladby hralo opravdu tise a hlasite zas hodne hlasite. takhle to srovnaj vicemene na jednu predimenzovanou linii a clovek neresi volume - je to furt stejny.

existuji ale jiz vyzkumy na to, ze takhle zpraseny nahoneny hlasitosti a uroznuty vysky clovek primarne nevnima jakorusive. ale dlouhodobe poslouchani mozek unavuje a i vysiluje, jelikoz se jedna o neprirozene zvuky. tudiz se vubec nedivim profesionalnim posluchacum, ze i pri pouhem poslechu je to taha za usi.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To mi povídej. Mám doma studiové monitory se studiovým subwooferem a bezpečně okamžitě poznám, když má skladba mizerný dynamický rozsah. Je to velmi mizerné a na poslech...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A jde to i objektivne zmerit - je na to softik. Pikantni je moje zkusenost s Oldfieldem - prvni alba byla vyborna, DR 10+. Pak byly kousky z 90 let, ktera jsem i subjektivne povazoval za slabsi, a tam bylo snad 7-8. A posledni CD uz maji 12+, na necem jsem nameril snad DR 14! (presna cisla berte s rezervou, uz je to dyl, ale relace myslim sedi)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Čím se to da změřit? Jak se jmenuje program?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

laudness war - to je loudness war in a church? :-)))

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

zdielanie diel cez net je asi evolucia a nie negativne spravanie. Treba si uvedomit, ze aj tlaciarensky stroj pripravil o zivobitie mnostvo pisarov co prepisovali knihy, zrazu boli knihy lacnejsie a dostupnejsie, tkacke stavy a to nehovorim o prvych automatickych tiez pripravili ludi o prijem a povazujeme to za PIRATSTVO? Idem dalej, co automaticka vyroba v tovarnach? kolko ludi prislo o pracu a zisk? Nemala by byt automatizacia zakazana? Nech sa konecne ludia od BIG obsahu zamyslia!!!!

No co sa tyka zvuku je to horsie a horsie. Spomynate tu hudbu so zlou dinamikou, pridam zvuk vo filmoch. kupim BD za slusne peniaze, dostanem celkom fajn obraz (aj ked casto spaseny divnym formatom obrazu) ale zvuk je onicom. Hudba reve, efekty este viac a rozhovory su stratene. Viem vybuch vsetko prehlusi, ale ked su dialogy dolezite malo by ich predsa len pocut. A co ten neziaduci obsah na tom BD? Ten dostavam ako bonus.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

- ad. "casto spaseny divnym formatom obrazu":
Myslíš třeba originálních 2.35:1? Díkybohu, že je to tam takhle uložené (i když ne anamorficky, jako na DVD, tj. ztrácím vertikální rozlišení uložením černých pruhů), protože pokud to chceš roztáhnout do plných 16:9 nebo 4:3 nebo co já vím na čem to prohlížíš, tak to můžeš udělat i následně, a zbavit se tak "nechtěných" částí obrazu po stranách. Jenže člověk, co se na to kouká na kvalitním zařízení naopak ocení to, že je to tam uložené tak, jak tvůrci zamýšleli.

- ad. "ale zvuk je onicom. Hudba reve, efekty este viac a rozhovory su stratene. Viem vybuch vsetko prehlusi, ale ked su dialogy dolezite malo by ich predsa len pocut":
Opět platí, my normální, co si to pouštíme na kvalitní aparatuře, nemůžeme za to, že si to pouštíš na nějakém šumítku z tesca. Díkybohu, filmy se ještě tolik neprasí a většinou je tam dynamický rozsah naopak celkem solidní, někde špičkový, a povětšinou konzistentní (napříč americkou komercí). Pokud na to nemáš aparát, tak si vždycky můžeš dokoupit kompresor/limitér a doprasit si to tak, aby výbuch i rozhovor zněl stejně hlasitě. Ale většinou se to dá vyřešit už i na obyč. receiverech (např ~Dynamic range u Yamahy co mám já).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

co sa tyka toho obrazu. Do tv sa dostal standard 16:9 a filmi sa tocia v setkom moznom inom. Nevidim vtom logiku. Viem ze sa da aj s obrazom aj so zvukom dost urobit, ale to chce hlavne miestnost.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

16:9 je TV standard. Filmy se toci jinak, protoze platno, ale porad 1:2.35 vypada na 16:9 lip, nez na 4:3

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Delaji se stale ruzny "prasarny" a obraz se tak mrsi, napr.
http://navody.lanpartybrno.cz/?sekce=avform&stranka=avform#orez
Nebo taky puvodne natoceny format 1,85:1 se oreze na 2,35:1 nudli a takto se vyda na BD.
http://hdmag.cz/clanek/imax-versus-35-mm-na-blu-ray-1-0
Naproti tomu skoro puvodni format se zachova 1,77:1 (16:9) a vyjde takto na DVD (mnohokrat jsem na to narazil).
V zasade jsu proti orezum z jakekoliv strany a upravam pomeru stran.
http://navody.lanpartybrno.cz/?sekce=avform&stranka=avform#upravy
Zde zmineny windowbox je hodne casto jeste dnes aplikovan v STA rozvodech pro starsi 4:3 televize. Obraz tim neskutecne trpi na kvalite, po roztazeni je to jako 352x288 divx.
Tato ukazka
http://forum.dvdtalk.com/11250840-post9.html
je jasnym dukazem jak to taky muze dopadnout podle toho kdo a kde je zrovna ve studiu pri masteru.
Ja osobne na jakekoliv TV (4:3 , 16:9 , 2,35:1) budu mit radeji jako zdroj videa toto.
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/archive/f/f3/2005021306563...
A at budu mit jakoukoliv TV tak pouhym zmacknutim cudliku si to upravim/zprasim sam a podle sebe. Nez mit nejakej nekym vnucenej paskvil,
http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/2/26/Image_cropping_133x1.jpg
kterej zrovna pro moji TV nebude vhodne ostrihanej.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Pro mě jako architekta mají tyto diskuze ještě jednu rovinu. Dost jsem se nadřel, abych mohl toto povolání vykonávat (škola, paxe, autorizace) odvádím na povinných poplatcích OSE celkem balík peněz. Mají to v počítačích, mediích, plotrech, tiskárnách dokonce mi to účtuje CopyGeneral za každou vytištěnou A0 s mým půdorysem apod.
Mnou vytvořené dílo dokonce chrání ten samý autorský zákon jako jejich dílo, já mám navíc odpovědnost ke společnosti trestně právní (což asi zpěvák nemá). Ale já od žádného ochranného svazu nic nedostanu a poplatky si přerozdělí bůh ví kdo. A teď mě někdo bude označovat za zloděje, protože si něco stáhnu ...
Mně by udělalo největší radost, kdyby někdo vybíral peníze na ulici, že se lidi na moje domy koukají (jako třeba za hudbu v hospodě, kterou taky nikdo nevnímá) a pak mi je předal.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Mas recht a ja te ve tve snaze podporuji ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Napsal jsi to moc hezky, palec nahoru.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ja vam kluci nevim..., behem poslednich par tydnu jsem si stahl "The Wall" a komplet JTull ve flac....
jinak mam "ukradeny" komplet dokument BBC Auschwitz / pro SVK doporucuji obvzvlastene 3. dil /, ale ono to cele stoji za shlednuti, bez ohledu na narodnost, ci presvedceni...
BTW: mam tektez "ukradeno" 40GB 1939-45 Deutsche Wochenschau....
no, kde to "ukradete".... :(

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jen Chuck Norris si umí zadarmo stáhnout z iTunes 24bitové FLACy a přehrát je na iPhonu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nevite nekdo, jaky program umi zjistit dynamiku skladby? Jakoze si to predstavuju tak, ze mu hodim mp3, a on mi spocita nejake cislo vypovidajici o tom, jakou dynamiku ma ta skladba.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

já obvykle použiju http://www.dynamicrange.de/free-downloads ... z poslední doby si vybavuju mj 14,5 u jednoho nastudování rimského-korsakova z lublani a pak 15,3 u jistého nastudování šostakovičovy stalingradské (oboje jsou fakt podle mnoha a mnoha a mnoha poslechů maskrózně zmasterovaný věci). u toho 25th remasteru tubular bells mi to dává 12,5 a 11,3 pro oba tracky. a čistě pro zajímavost jazz: tahle konkrétní verze ... http://www.youtube.com/watch?v=LtwxJJkMUF8 ... z orig CD dává 12.5.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

dik moc za link.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Davide, a na čempak to posloucháš? :-P

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tuhle stránku jsem viděl už včera, stáhnul foobar2000 a plugin... jenže ten už nefunguje. :-(

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

ale funguje, jen je třeba číst, ne jen slepě instalovat :-). .sundej si datum o 1 rok zpět a uvidíš.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Stáhnul jsem si to a zkusil navzdory informaci, že to má končit v roce 2011. Říkal jsem si, že když to někdo používá, třeba je to už aktualizované...

Doba, kdy jsem kvůli nějakému programu měnil systémové datum, je už dávno za mnou.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ja používam toto http://www.pleasurizemusic.com/es/es/download
Treba odrolovať stránku trochu dole.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Zkusil jsem tenhle program. Nevím, jak vypovídající dává hodnoty, ale pokud to někoho bude zajímat, pár naměřených hodnot z mé audiotéky:

Program: TT Dynamic Range Meter
Alba: většina ripnuté CD převedené v LAME do MP3 v kvalitě VBR0
Hodnoty: vzal jsem typické (nejčastější) hodnoty z celého alba či jakýsi průměr s vyloučením extrémních hodnot

Wanastowi Vjecy\(2011) Letíme na Wenuši DR04
Hrůza Michal\(2012) Noc DR04
Tatabojs\(2011) 8 DR05
The National\(2010) High Violet DR05
Vypsaná fiXa\(2011) Detaily DR05
Dry The River\(2012) Shallow Bed DR06
Dusilová Lenka\(2010) Baromantika DR06
Traband\(2011) Neslýchané DR06
Anna K\(2011) Relativní čas DR06
Klus Tomáš\(2011) Racek DR08
Knechtová Katarína\(2012) Tajomstvá DR09
Kravitz Lenny\(2011) Black and White America DR09
Neckář Václav\(2012) Dobrý časy DR09
ABBand\(2010) Grizzly DR10
Nedvědi\(2011) Souhvězdí jisker DR11
Spirituál kvintet\(2012) Čerstvý vítr DR12

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Takze 2/3 - 3/4 tve vzorove audioteky jsou zvukove uplne shity.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Doplňuji pár dalších měření, kde jsem trochu víc zabrouzdal do instrumentálních vod. Snažil jsem se porovnat i některá starší alba s novějšími od stejné skupiny:

Koller David\(1993) David Koller DR11
Koller David\(2010) Teď a tady DR10
Wanastowi Vjecy\(1992) Lži, sex a prachy DR10
Priessnitz\(1997) Potichu DR07
Priessnitz\(2006) Stereo DR07
Schelinger Jiří\(2007) Balady DR10
Jarre Jean Michel\(1976) Oxygene DR12
Jarre Jean Michel\(1997) Oxygene 7-13 DR09
Jarre Jean Michel\(2003) Geometry of Love DR07
Oldfield Mike\(1994) The Song Of Distant Earth DR12
Dead Can Dance\(1991) A Passage In Time DR11
Madredeus\(2000) Antologia DR12
Toure Ali Farka\(1987) Ali Farka Toure DR14
Toure Ali Farka\(2006) Savane DR11
Lennon John\(1971) Imagine DR12
Lennon John\(1980) Double Fantasy DR09
Bob Marley\(1984) Legend DR13

P.S. Na prvním albu Ali Farka Toureho jsem našel skladbu se zatím nejvyšším naměřeným DR v mé audiotéce - Bakoytereye má DR17.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Vyzkoušel jsem a přijde mi, že měření nějak moc nesedí. Např u amaroku (rip remastered verze přes EAC) mi ukazuje 10 a když si jej otevřu v goldwave, osu nastavím na dB, tak vidím rozdíl hrubě od -1dB do -18dB (), což bych označil jako dynamický rozsah 17 dB.
Nebo se hrubě pletu a počítá se to úplně jinak?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Meri se to jinak. Tys udelal rozdil hlasitosti, DR resi mereni "mohutnosti". Projdi si zde odkazovane stranky a dozvis se i metodologii.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Díky za linky. Zkusím vyzkoušet jak si 25th aniversary Tubular Bells povede oproti Japonskému Vinylu. :) Sice to bude ovlivněno celým aparátem od přenosky až po zvukovku, ale jen tak pro zajímavost.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to je zajímavé. Myslel jsem si, že to bude míň, ale pro celé album, které jsem nahrál v 48Khz/32bit, mi to dává krásnou 13tku.
Omlouvám se, za tak divné parametry, ale nevšim sem si, že mi ASIO4ALL nastavení programu při startu nahrávání vrátilo.

Berte to hodně orientačně. Protože zdroj je analogový, může to být ovlivněno spoustou serepetiček.

Jo a majtelé obyčejných CD si možná nevšimli nápisu na zadní straně obalu :)

"This stereo record cannot be played on old tin boxes no matter what they are fitted with. If you are in possesion of such equipment please hand it into the nearest police station."

Na 25th to je zmíněno na poslední stránce "knížky".

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Kde by sa dalo toto CD zohnať?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ebay. Moje uz je na ceste, takze IMHO v Po/Ut bude doma.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Všimol som si, že sa predáva originál, ale aj použité. Tipujem, že niekto si to ripol do flacu a teraz predáva. Myslím, že by mi stačil aj ten flac, alebo 320bps mp3.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To o čem mluvím je Gramfonová deska lisovaná u Japončíků.
25th Aniversary Tubular Bells jsem ale viděl před nějakou dobou ve vitríně zde. www.tntshop.eu Ovšem v online nabídce není...

Je to shop v Ostravě hned za infocentrem u zastávky Elektra. Mají i spoustu LP. A taky tam maji Japonské CD vydání. Prý jsou tyto nosiče kvalitnější, ale jestli je v tomhle případě nějaký přínos... netuším.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

trochu slozitejsi odpoved na dotaz..., lze to udelat "auto", coz je na mp3 podle me docela odpovidajici...., pokud budes delat digitalizaci kvalitni analogove audio stopy, je to zase o necem jinem...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jen tak pro zamyšlení. Bylo by zajímavé zjistit, kolik různých médií a hardware, z kterých se platí poplatky ochranným autorským svazům, se prodá za jeden den. Když si pak spočítáte všechny ty poplatky, které ochranné autorské svazy dostanou, tak zjistíte, že se vůbec nedá za jeden den z internetu postahovat za stejnou cenu hudba a filmy. Takže za co vlastně platíme těmto svazům? Aby se měli dobře a ještě ostatní pomlouvali? Když to tak vidím, tak si běžím ihned registrovat další ochranný autorský svaz.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

celkova vybrana castka bude asi k dispozici na ofiko strankach techto "svazu"...., me by spise zajimalo prerozdeleni teto castky a "provozni" naklady techto radoby "ochrancu"...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Davide, za mně PALEC NAHORU! Díky za tenhle článek, je to téma které rozhodně stojí za pozornost. S tvým názorem naprosto souhlasím.
Jsem rád, že jsi v článku zmínil i problém "loudness war". Dřív, když jsem muziku poslouchal na tom "co bylo po ruce" jsem nízký dynamický rozsah pochopitelně u nahrávek příliš nepozoroval. V nedávné době jsem si pořídil z druhé ruky Hi-Fi aparaturu která by dnes neudělala ostudu jako exponát v muzeu, ovšem kvalita zvuku (a aparatury samotné) je i na dnešní dobu víc než slušná. K tomu mě vlastně nastartoval právě zmíněný článek Road to Hell.... Když jsem začal poslouchat na kvalitním vybavení, prakticky jsem se začal štítit všech nahrávek ve formátech se ztrátovou kompresí. Když zhodnotím hudbu s bezztrátovou kompresí, starší alba s větším dynamickým rozsahem než ty z posledních let jsou zvukově "plnější", nedá se to popsat, ale podvědomě si je pouštím častěji než ty novější.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

pokud je ztrátová (např. mp3)komprese rozumně udělaná, tak se není až tolik čeho štítit (já to na relativně slušné aparatuře většinou nepoznám (vlastnoručně dělané mp3sky), resp. jsou horší věci než ztrátová komprese). občas je totiž horší originál CD s dopraseným masteringem než mp3 z kvalitního zdroje s plnou dynamikou/kvalitním mastrem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Kdysi poměrně dávno jsem si dělal poslechové testy a od mp3 192 kbps už jsem to nerozeznal od originálního CD. Řekněmě 256 kbps už jsem určitě nerozeznal. 320 kbps MP3 je zcela určitě více než dostatečné.. ale z principu FLAC je FLAC... Jinak souhlas, kvalita nahrávky nemá co do činění s formátem, pokud to nebude vyloženě ořezaná MP3 96 kbps apod.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Souhlasím, u něčeho rozdíl znát skutečně není. Ale u lossless ripů mám víceméně jistotu, že pokud je zvuk mizerný, je to masteringem.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pane Vojtku! Jsem na tom finančně špatně. Chci Vámi podepsané CD jako nový tácek pod kafe :oD

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Celkem by mne zajimalo, co clovek, ktery si tu pisnicku nahraje z radia? To je taky zlodej? Samozrejmne z technickeho hlediska, proc by si to mel nahravat (jako za mych mladych let), kdyz si to muze stahnout...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ano, to je dalsi hrebicek do hlavicky. Tedy pokud vynechame, ze radio z principu nahravky mrsi (vyrovnani hlasitosti, snizeni dynamiky, kdovijaka komprese pri digitalizaci, analogovy prenos nachylny na ruseni)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ať si to nahraje kdokoliv odkudkoliv, tak pokud nebude nepravdivě tvrdit že to složil, on tak nic neukradl. Je to klasické, a podle mne cílené, vymývání mozků, které se tu děje vice než desítku let a jak se zdá tak to funguje....
Platit měl od začátku poplatek autorovy jen ten, kdo na jeho díle vydělává (vydavtel, televize, rádio, prodejní portál atd.), protože je nemorální materiálně se obohacovat na cizí práci. Tak byly i ze začátku navrženy autorské zákony, než je postupně mamutí vydavatelská studia "zprasila" do dnešní podoby a ani to jim nestačí...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Technická zajímavost: loudness war nahrává ripování.
Respektivě nahrává celému ztátovému kódování, malý dynamický rozsah není problém ztrátově kódovat (menší rozsah = méně bitů). A v případě Kabátů ještě přístupuje maskovací efekt silných vorků, takže ta hutná kaše se dá zkomprimovat s nizkým bitratem, bez toho, že by kdo něco poznal. Zkuste to porovnat s Vaší oblíbenou klasikou. (-)
BTW kdysi jsem ve škole dělal poslechový test zavislosti subjektivní kvality na bitrate u MP3 a vybíral jsem si samý starý fláky + české starší nahrávky a to je teprve maso při 128kb/s.
Tak to jen tak na okraj, aby řeč nestála a netočila se jenom kolem autorských práv.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ten zpěvák nejspíš odpapouškoval to, co mu přikázala OSA.
A k tomu přebuzení CD: Je to všeobecný problém. Ale u nekvalitních zařízení to kvalitě/zážitku pomáhá, protože zlepšuje odstup od šumu. Navíc konstantní hlasitost přes celou desku nenutí BFU brát do ruky stále ovladač.
Sám jsem musel soubory určené do autorádia prohnat přes kompresor, aby se to v autě dalo poslouchat. Jinak totiž člověk buď pořád musel měnit hlasitost, nebo ničemu nerozuměl.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Autore článku, pasáž "jsem líný zkoušet hledat, kolik při uvedení stálo" je celkem k pobavení.

Jinak u Kabátů je takovou tradicí, že ještě, poměrně dlouho před vydáním desky, jsou na jejich oficiální internetový stránky umístěny ukázky z novýho alba. Což normálnímu člověku musí po jejich poslechu úplně stačit k tomu, aby se rozhodl, jestli si to koupí, nebo ne. Nějaký žvásty o tom, aby si to každej prvně odněkud stáhl, poslechl, a teprve pak se rozhodl, jestli si to koupí, v tomhle případě určitě nejsou na místě.

Než příště začneš psát takový hovadiny, zjisti si o tom víc. A nebo se začni věnovat něčemu jinýmu - třeba ti to půjde o něco líp.

P.S.: A do toho, jaký zisky má kapela Kabát z jednoho alba, je ti, s prominutím, úplný hovno. Vojtkovi, Krulichovi, Špalkovi, Hurčíkovi a Váňovi je taky úplně jedno, kolik vyděláváš.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

primer s pekarem je dobry akorat je to nejak spatne napsane tedy pokud pekar upece chleba a ja si ho od nej nekoupim, protoze jsem si stejny vypalil ve sve domaci pekarne tak se citi taky poskozeny????

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Se vší úctou, tohle je pěkná hloupost a klasické čecháčkovské očůrávání zákona. Zákon umožňuje vytvářet si kopie autorských děl pro osobní potřebu, ale takových, které legálně držíte. Tedy koupíte si CD, můžete si udělat jeho kopii, pro osobní potřebu. Nebo si můžete pořídit nahrávku z rádia či televize, jelikož se jedná o legalní veřejné šíření autorského díla. Za tuto možnost je autor kompenzován autorskými poplatky. Nevztahuje se to na warez servery. Za ty autor kompenzován není. Pirátství je tak minimálně nemorální a neetické a možná by k tomu šla přišít i spoluvina, pokud si stahující je vědom nelegálnosti zdroje.

Příměr s pečením chleba je rovněž hloupost. K příměru s pečením chleba odpovídá to, že si příslušnou písničku doma zazpíváte, nikoliv upirátíte.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.