Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Lucid DynamiX rozběhá nové hry i na integrované grafice

Se divim a to uz hodne dlouho, ze neco podobnyho neaplikuji primo vyrobci do svych her. Nekdy i to minimalni nastaveni je killer pro integrovany grafiky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nuz preco asi. Hry vzinkaju s podporou AMD/NV. Ti nemaju zaujem zbytocne si likvidovat predaje low-mid end diskretnych GPU.Zatial sa im ako tak dari udrziavat.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

no ono pravda bude asi niekde medzi. Jednak posledne roky bol skor trend vydat hru na konzole a potom portovat na PC - cize integrovana grafika moznostami aj vykonom bola viac menej z hry. A potom integrovane grafiky, hlavne od intelu, boli co sa tyka 3d tragicke a skor nepouzitelne a to iste aj ovladace k nim. To uz mohli herny vyvojari rovno pisat sw rasterizer a rovno sa vykaslat na celu graficku pipeline v integrovanej grafike. No ale s nadchadzajucou Ivy Bridge snad svita na lepsie casy.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Je to něco jak Skyboost?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Krátká odpověď: Ne. Dlouhá odpověď: Tohle upravuje objem a náročnost odesílaných grafických dat, zatímco SkyBoost pokud vím optimalizuje posloupnost instrukcí zpracovávaných procesorem.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Také jsem přesvědčen že osa herní vývojáři výrobci GPU + CPU si nahrávají stylem já na bráchu brácha na mne.Vývojáři se neobtěžují s optimalizací čímž snižují náklady a zvyšují zisky a zároveň to vytváří poptávku po čím dál výkonnějších GK a potažmo CPU které musí tyto GK zásobit daty a tím vydělávají také.Nemusím psát kdo to celé ve finále zaplatí že?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ono je to pro vývojáře dvojsečné. Když dají příliš vysoké hardwarové požadavky, tak neprodají tolik kopií.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ani nie tak nepreda ako nepostahuje na cierno ;-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak to být nemusí. Stačí tlak distributora na vývojáře, aby už to bylo. Distributor platí, distributor diktuje termíny, vývojář se na optimalizaci vykašle, hlavně ať je to hotové. Hra se jakž takž napasuje na železo dostupné běžně, a než se to vyladí a začne prodávat, HW poněkud pokročí a už to tolik necuká :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Osobně si myslím, že platí lidi. Když lidi kupují na oko hezké hry, které jsou herní kvalitou kdesi, tak tu takové hry budou. Ale samozřejmě to není černobílé. Pozoruji to ve svém okolí. Nadávají na herní nenáročnost a já nevím na co všechno ještě a stejně pak jdou a koupí si další "omalovánky k ničemu" - používám termín převzatý od lidí, kteří toto řeší. Nedávno jsem je naštval tím, že jsem řekl: "tak si to nekupujte, když to stojí za *****. Proč si nestojíte za svým názorem?". Bohužel tak to ve společnosti vypadá. Spoléhat na distributora, kterému jde pochopitelně o zisk, je zbytečné. Takže zde bych si dovolil tvrdit, že se nic nezmění, pokud nezačnou mít lidi páteř a to se dlouho nestane :).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nekupovat neni reseni - to bys musel zit jeskyni a lovit mamuty, protoze stejny problem je s telekomunikacemi, potravonami, atd.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavý názor. Takže podle tebe, pokud jsem vybíravý na potraviny, telekomunikační služby.... a herní tituly, jsem tedy jeskyní muž. V podstatě si napsal, že kdo není konzumentem čehokoliv, co mu distributoři libovolného produktu nabídnou, je vlastně ten "divný". Opravdu zajímavé :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

U konzolí nemůžete čekat po vydání na silnější hardware. Tam už je třeba optimalizovat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Odporucam precitat si obsiahli clanok o vyvoji hry Mafia 2 na istom ceskom webe. HW narocnost=volba engine sa stanovuje prakticky este pred zaciatkom hladania dristributora.Z ohladom na predpokladany vykon premerneho HW (ci uz PC alebo konzol) v case ked ma vyjst hra na trh ( + 2 roky). Samozrejme distributor potom da terminy atd. Potom pocas vyvoja sa vsak uz da tazko=draho optimalizovat engine ked sa HW vykonove neposuva podla povodnych ocakavani. Niekedy to dopadne tak ze studio zahodi polovicu prace a zacne odznovu na uplne inom engine. Niektori to vsak risknu a vydaju hru aj ked ide velmi pomali aj na highemd zeleze. Prikladov je dost napr Far Cry, Crysis 1, MS FX ani jedna pri vydani nesla plynulo na max.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jen dodejme, že jde o firmu financovanou intelem. Takže se dá celkem rozumně předpokládat, že na nic jiného než intel HD to nikdy nepojede a že to zdarma nejspíš zůstane. Evidentně intel moc nepředpokládá, že by v budoucnu jeho integrované grafiky, měli vyšší výkon použitelný na hry.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tenhle komentar je zcela scestni protoze UZ Haswell ma mit IGPU 5x vykonnejsi nez SB.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Těch "má mít" už tu byla řada a málokdy to tak dopadlo. Každé nové igp Intelu bývá prezentováno jako revoluce, která posouvá použitelnost integrovaných grafik na vyšší příčku, ale realita je opačná: Vůči soudobým hrám výkon igp neroste: http://diit.cz/data/images/70147.png

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je s odpuštěním BS. S každým Core iX intel každoročně udělal větší skok ve výkonu, než dedikované grafiky:
2010 Intel HD Graphics - nárůst na cca 200-300% předchozí generace (viz http://www.anandtech.com/show/2952/2 )
2011 Intel HD3000 - nárůst výkonu na cca 200-250% předchozí generace (viz http://www.anandtech.com/show/4083/the-sandy-bridge-review-intel-core-i7... )
2012 Intel HD 4000(?) - nárůst "pouze" na cca 120-160% předchozí generace (viz http://www.anandtech.com/show/5626/ivy-bridge-preview-core-i7-3770k/1 )

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jenže to je stejná finta, jako procentní přírůstky v ekonomice. Když Čína rostla o 10% a USA o 2%, tak to znamenalo, že se Čína vzdalovala a nikoliv blížila za USA. Důvod byl prostý. Základy. Zatímco u Číny 10% z 1000 USD dělalo 100 USD, u USA 2% z 30000 USD dělalo 600 USD (všechno per capita).

A to samé je u těch grafik. Jestliže má HD 3000 125 Gflops a HD 4000 bude mít nárůst o 60%, tak se bavíme o 200Gflops a nominální přírůstek 75 Gflops. Jestliže HD 6970 měla 2,7 Tflops a HD 7970 má 3,7Tflops, tak je nominální přírůstek 1000 Gflops, ale procentuální pouze 37%! Tedy lidem, kteří nerozumí procentům by se mohlo zdát, že Intel rapidně dohání velké hráče, ti co procentům rozumí ví, že opak je pravdou. A to také mimochodem plně koresponduje s obrázkovým grafem předřečníka.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mluvíš z cesty. Integrované grafiky byly vždy N-krát (řekněme 10x) pomalejší než highend. Pokud igpu naroste 4x a highend pouze 2x máme výsledek, že igpu je najednou pouze 5x pomalejší. A přesně tohle se stalo (samozřejmě s trochu jinými čísly).

Výsledek byl ten, že intel Graphics z arrandale byl zrazu na úrovni ostatních integrovaných grafik, o rok později intel HD3000 byla zrazu první integrovaná grafika, která byla výkonem na úrovni lowendových dedikovaných (konkrétně HD5450). A HD4000 bude mít ještě relativně větší výkon.
A na tom nemění nic ani fakt, že během roku naskočilo i AMD, které přišlo s ještě výkonnějším llanem.
Na rozdíl od peněz u grafik nehraje roli absolutní výkon, ale výkon relativní (tzn. jak je rychlá relativně k ostatním) - tzn. vývojáři náročnost pasují na výkon grafik...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Opět špatně. Když neumíš s poměrným systémem pracovat (kam patří samozřejmě i procenta), tak ho raději nepoužívej. Pokud High end zvýší svůj výkon o 1000 Gflops, pak minimálně polovinu z nich použijí vývojáři her na zvýšení grafické náročnosti. Nárůst 75 GFlops u HD4000 tak nestačí ani na udržení kroku, ale způsobuje, že Intel čím dál více zaostává. To že ty v praxi vidíš přibližování je další věc typická pro agresivní diskutéry na internetu. Nevidíte jádro pudla, respektive vidíte to špatné jádro. Relativní postačování výkonu těchto integrovaných řešení je proto, že již 6 let blokují jakýkoliv grafický rozvoj konzole, respektive jejich beznadějná technologická zastaralost. Ovšem jakmile vyjde nová várka konzolí (příští rok), dojde opět k obrovskému skoku, na který nebudou integrovaná řešení od Intelu stačit ani omylem.

Ostatně optimalizace Skyrimu pro Intel HD řešení není náhodná. Prvně je to hodně rozšířená hra a druhak je to z grafického hlediska nicmoc kejda z konzolí (bez HD packu na PC samozřejmě). Takového Zaklínače by se optimalizovat nepodařilo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Omyl - já vidím výkon a použitelnost ve hrách, vy se ohrazujete teoretickými hodnotami (a to ještě absolutními). A váš druhý nesmyslný předpoklad je, že se hraje jen na highendu. Ne, hraje se i na lowendu a i hry se dělají tak, aby na něm nějak jely. A právě vůči němu musíte porovnávat, pokud už chcete absolutní hodnoty (ani tam to nemá smysl, protože porovnávat GFlops napříč výrobci je a vždy bylo bezpředmětné).

Historicky G45 dokázalo sotva spustit hry a za soudobými AMD/NV igp zaostávalo výrazně o dedikovaném lowendu nemluvě. HD Graphics v i5-6xx už bylo na úrovni nejvýkonnějších integrovaných řešení. HD3000 už mělo výkon lowend dedikovaných gpu (HD5450) a vy mi chcete tvrdit, že výkonem se neposouvají rychleji...
PS: někdo, kdo nechápe, že procenta a násobky jsou jedno a to samé, mi nebude říkat, že nechápu procenta. Stejně tak vaše "pochopení" rozevírajících se nůžek je úsměvné (udělejte si prosím graf a pochopíte).
PPS: Witcher 2 na notebookové variantě HD3000 jede v 800*600 20-26fps na low. To je více než skyrim. A pár dalších reálných čísel: http://www.notebookcheck.net/Intel-HD-Graphics-3000.37948.0.html - na low drtivá většina hratelná.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Težko vinit tebe za ty hlouposti. očividně zde selhal školský systém. Nicméně ti to zkusím vysvětlit více názorně.

Prvně porovnání výkonu v GFlops - sice se nejedná o nějak extrapřesné srovnání, ale nic jiného není, takže se to skrze tento výkon srovnávat musí. Nelze argumentovat výkonem ve hrách, protože tam sakra záleží, jestli její výrobu dotovala nVidia či AMD a jde to sakra znát. Nicméně jako poměrové měřidlo sedí Gflopsíky velmi přesně minimálně v rámci značky.

Druhak argumentuješ low endem. Je lež, že se hry dělají aby "tak nějak šly" na lowendech a IGP, vývojáři her tvrdí něco jiného a zaměřují se na 200 USD mainstream. Nicméně ti vyhovím a srovnávámeli dedikovaný ultra-lowend s HD3000/4000, pak mám pro tebe velmi smutnou zprávu. Pokračovatel tvojí mantry nevýkonu - HD6450 má více jak 2násobný výkon než HD5450. Proč? No protože totiž to jadérko pudlíka je nikoliv v technologickém omezení, ale marketingu. Jak jsem předeslal, nominální (= konkrétní číslo) nárůst výkonu u architektury u AMD je meziročně tak obrovský, že rozhodnutí, jestli pokračovatel ultralowendu u AMD bude mít 150Gflops a nebo 300 GFlops je opravdu jen o napasování karty do prodejních tabulek vůči konkurenci. Tj. Mimochodem, HD4000 je zatím na "papíře" HD6450 je rok stará historie. Počítám, že HD7450 opět zohlední velký nárůst výkonu architektury Southern Islands a budeme se bavit o 500 až 600 Gflops, tedy když máš rád poměry, karta bude 2x až 3x výkonnější než HD4000.

Za třetí - alfa omega dnešní potenciální hratelnosti je opravdu konzole. Povšimni si, že tomu tak již bylo při přechodu mezi generací PS2 a PS3. Obrovský skok v nárocích her a do té doby stačící IGP a lowendy byly najednou naprosto nepoužitelné. A příští rok to bude znova. Hovořil jsi o grafu. Ano podívej se na graf od No-Xe! Rok 2005, příchod xbox 360 a prudký virtuální pokles výkonu IGP (ve skutečnosti jen o řád poskočily nároky portovatelných her tím, jaký výkon xbox 360 přinesl). A to příští rok přijde znovu. A zatímco AMD s Nvidiou mají prostor na reakci (prostě lowendů udělají ultralowendy a z mainstreamů lowendy) Intel má prd. Déle se podívej na ten graf znovu. Co vidíš na těch sloupečcích? 2 věci:
a) IGP je stále nehratelné a nijak se k hratelnosti neblíží (potvrzení třetího odstavce)
b) lowendy a mainstreamy IGPčkům odskakují reálným herním výkonem, takže nechápu o čem jsi to vlastně psal

A mimochodem, Witcher 2 na HD3000 nejede ani na to nejnižší rozlišení. Podívej se do odkazu co jsi mi poslal. na low (tj. včetně malého rozlišení) 13 Fps je hratelné leda tak pro šachy, ale ne 3D akční řežbu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokud mluvíte o "hloupostech" konkretizujte. Jinak jde jen o hloupou urážku (což ale asi bylo vaším cílem, takže gj).

"...Gflops...nic jiného není...". Celý odstavec nesmysl od začátku do konce. Jediné čím se může argumentovat je právě výkon (a chování) ve hrách a případně jiných aplikacích, protože to je účelem těchto zařízení. A je ukradené kdo konkrétní hru dotoval - důležité je, jak to s konkrétní grafikou pojede. Pochopitelně je důležité otestovat ve více aplikacích.
Hodnotit podle GFlops, tak by si například posledních pět let nikdo nemohl koupit grafiku nvidie - měly poloviční teoretické hodnoty proti AMD. Z toho co píšeš bychom vlastně rovnou mohli zapomenout na testy grafik - vždyť Flopsy známe.

K druhému odstavci - na prstech jedné ruky spočítáš hry, které nejdou na lowendu. To je jednoduchý fakt.
Je pravda, že 6450 udělala SKORO takový skok jako HD3000, nebo intel graphics rok předtím. Intel takové nárůsty dělá posledních pár let každoročně (ok, HD4000 bude slabší, na Haswel zase slibují více).
A pokud intel s HDgraphics (a AMD s llanem) donutí lowend grafiky růst o 100% ročně, zatímco mainstream a highend rostou o cca 30% za rok, tak výborně!

Graf no-Xe je grafem výrobce dedikovaných grafik v nesouvisejících hrách s blíže neurčeným nastavením -> nulová vypovídající hodnota ohledně výkonu igp. Divím se, že se odvážil něco takového použít jako argument...
Co bude za rok nikdo neví určitě, ale pokud je pravda co se o nexgen konzolích píše, žádný skok na pc nebude. Ale i kdyby - já jsem celou dobu psal o tom co už víme - tzn. vývoj posledních pár let a není žádný jiný segment kteréhokoliv výrobce, který by od roku 2010 zvýšil výkon grafik skoro 10x (llano považuji za stejný segment a ostatně je tam dost podobný relativní nárůst).
Odkaz, co jsem ti dal je na notebookové verze IGP (tzn výrazně slabší) a i tak tam zjistíš, že drtivá většina her je na low v zeleném(tzn 30fps+). Tolik k tvé teorii "nehratelnosti".

A ještě jedna a asi nejdůležitější věc - co píšu nejsou žádné teoretické žvásty. Jedná se o osobní zkušenosti navíc podloženou dostupnými testy s hraním na intel grafikách od dob GMA950(staré nb s c2d) až do dneška s HD3000. Na gma950, ale ani třeba na G33 si člověk moc nezahrál (často to šlo, ale muselo se hodně laborovat). Na HD3000 si z větší části člověk hru spustí, nastaví "low" a v klidu hraje.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jinými slovy potvrzení toho co jsem psal. Integrované řešení od intelu bude i nadále potřebovat podobná sw udělátka ala snižování na low, díky, oproti konkurenci, slabému výkonu.....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém je v tom, že čipy od Intelu jsou nejen pomalé, ale pozadu i technologickou výbavou a tomu odpovídá i nastavení v tebou odkazovaných testech. Očesané efekty, očesané rozlišení, žádný anti-aliasing. V tom se reálně neprojeví nic - ani vliv sběrnice, ani efektivita architektury. Naopak diskrétní grafiky se testují přesně v opačném nastavení, kdy je sběrnice vytížená naplno a stejně tak vytíženo aritmetické jádro. Když ale otestuješ obojí při stejných podmínkách, je to o něčem jiném.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V "mém" testu jsou porovnávána nastavení, ve kterých jsou zmíněné grafiky (ať už integrované nebo diskrétní) schopný dodat použitelný výkon (tzn. low/medium/mainstream/performance nastavení podle hry). A tedy se přesně projeví, na co grafika má a na co už ne. Co jiného by jste chtěli testy zjistit?
Třeba zmíněný skyrim jede na HD4000 i v 1680*1050 na medium s 33,4 fps. Kdo by před třemi roky řekl, že AAA titul pojede v takovém rozlišení na medium na intel GPU?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud řešíme zda (respektive že) výkon integrovaných grafik neroste rychleji než výkon diskrétních grafik v konkrétním cenovém segmentu, pak je nesmyslné omezovat se ve srovnání pouze na "cherry-picked" hry a nastavení, ve kterých dávají integrované grafiky použitelný výkon. Podstatné totiž je, že jsou jiné hry a jiná nastavení, ve kterých diskrétní modely stíhají, ale integrované Intely ani omylem - a stejně tomu bylo před rokem i před pěti lety.

"Kdo by před třemi roky řekl…"

Je opravdu TAK překvapivé, že hra vyvíjená primárně pro 7 let stará DirectX 9 GPU z roku 2005 zvládá běžet v omezené kvalitě na integrovaném GPU z roku 2012? Já bych to přeformuloval: Kdo by řekl, že že na GPU Intelu z roku 2012 s cca 470 miliony tranzistorů poběží Skyrim hůř než na GPU ATI a Nvidie z roku 2005 s cca 300 miliony tranzistorů? Tohle je realita.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Porovnavat integrovane GPU s klasickym GPU .... Intel opravdu vykon GPU kazdy rok zvysuje a muzes psat co chces. Zahral jsem si na SB uz nejednu hru a jedinym problemem je Anisotropni filtrovani ktere je katastrofalni. Ale i to uz ma IB napravit.

A co se tyce Haswallu .... Realni prisrust vykonu muze byt klidne 400 Procent oproti SB. Intel urcite nebude do CPU pchat extremne vykonne reseni .... coz vzhledem na povahu dnesnych pameti neni ani mozne .... Ale rikat ze nezvysuji kvalitu IGP je blbost. Staci si vzit do ruky starsi chipset a zjistit ze na nem nezahrajete ani CS 1.6. Na SB si zahraju v nizsim rozliseni temer jakoukoli hru. Intel na IGPU opravdu pracuje a nejsou to jenom keci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To snad už ani nemyslíš vážně - skutečně máš tak krátkou paměť?
Čtyři roky nazpět byly nejvýkonnější integrované grafiky poráženy na hlavu nejlevnějšími dedikovanými (tzn. byly 2x výkonnější):
http://extrahardware.cnews.cz/gigabyte-s-amd-780g-ve-138-testech?page=0,11
Dnes jsou nejlevnější dedikované poráženy na hlavu nejvýkonnějšími integrovanými:
http://extrahardware.cnews.cz/staci-i-a4-3400-test-radeonu-hd-6410d?page...
Víc k tomu není co říct.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Jsi vážně takový demagog, že srovnáváš rozdílné cenové relace jen, nebo ses ani nepodíval, kolik vlastně ty karty stojí? :-) V testu z roku 2008 jsou použité HD 2400 PRO a GF 8400 GS za 1000 Kč. V aktuálním testu je grafika za 1000 Kč (tzn. GT 430 64b) 2× rychlejší než Intel HD 3000 a grafika za 1300 Kč (HD 6570) je rychlejší 3×.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Porovnavat IGPU a GPU je mimo. Nejde o pomer vykonu k dedikovanym GPU ale o moznosti IGPU. A ty jsou mnohem lepsi a v nizsim rozliseni si zahrajete na nich temer cokoli jak jsem napsal. Nevim co vic dodat. IGPU jak AMD tak Intel jdou dopredu velkymi krokmi.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Překrucuješ debatu: ta začala, zdali se přibližují možnosti IGPU dedikovaným.
Argumenty ptpi byly zvýšení hratelnosti (což je pravda, ovšem způsobená převážně katastrofálním stavem intelích ovladačů kdysi, čili něco, co už se nadále do budoucna zlepšovat nebude) a poměr výkonů lowend dGPU a IGPU. A tento druhej argument mu zde vyvrátili tím, že dnes se prodávají "horší GPU", než tehdy, tj. že kategorie ultralowend tehdy neexistovala a tedy je třeba porovnávat stejné kategorie.

Sám bych k tomu přidal, že intel dosáhl mezigeneračně největšího nárůstu zvětšením počtu tranzistorů v IGPU, výkon na tranzistor oproti dGPU u intelu příliš nerostl. Což také poněkud popírá avizované "rychlé dohánění" dGPU. O tom by se dalo mluvit, kdyby intel dokázal při zachování počtu tranzistorů v GPU zvyšovat výkon, a to se mu příliš nedaří.

a btw., proč by se neměli porovnávat dGPU a iGPU? Slouží k tomu samému a zákazníkovi je úplně jedno, kam je v tom ntb strčená, tomu jde o to, jestli si zahraje, nebo ne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ukázali vlastně, kde povede v budoucnu cesta. Je absurdní si myslet že dnes již skomírající trend těžce neoptimalizovaných výtvorů požadujících co půlrok nakupovat absurdní 300W+ 2-slotové nesmysly od Nvidia či Ati, bude i nadále pokračovat. Prim hrají a budou hrát herní konzole Playstation a Xbox. Tyto budou udávat styl kódování her. Bude se optimalizovat a zase optimalizovat pro čipy s co nejmenší spotřebou a největší efektivitou cena/výkon. Jen se modleme ať nám Bill opět nedomrdá standardy nějakým bezharddiskovým 6,8 GB Xboxem 360, popřípadě Sony si nenechá srát na hlavu zbytečně ořezaným RSX...

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hmm, no ale podobné úvahy jsem tu už viděl před 10 lety... A skutek utek.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.