Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Přerod Mantle v OpenGL-next alias Vulkan potvrzen

Teraz som už len zvedavý koľko bude do toho vývoja dávať AMD (nemyslím financií). Aby to nedopadlo ako je to teraz s vývojom OpenGL kde do toho už dlhé roky veľa nedávajú.
Ale ak toto bude naozaj pravda tak im gratulujem lebo zadarmo sa im spraví portácia Mantle na Linux a ešte im to aj vyleštia :-).
Ale na druhej strane AMD stále ostane firmou ktorá príde s niečim zaujímavým a dobrým ale dorobte to ostatný.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

>AMD nema a nemala ekonomicku silu pretlacxit svoje napady a patenty

kedy jej patent na matematicky koprocesor, integraciu matetickeho koprocesora do CPU (FPU) a integraciu matemtickeho koprocesora do CPU architektury x86 nepouzil Intel (vdaka cross license agreement), tak to AMD nepresadi nikdy...

>Teraz som už len zvedavý koľko bude do toho vývoja dávať AMD (nemyslím financií). Aby to
>nedopadlo ako je to teraz s vývojom OpenGL kde do toho už dlhé roky veľa nedávajú.

To si nemyslim
AMD Moves Forward With Unified Linux Driver Strategy, New Kernel Driver
Published on 8 October 2014
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=amd_bordeaux_strategy...

To je single kernel driver pre open source aj closed source Linux driver

AMD's New Open-Source "AMDGPU" Linux Driver Supports The R9 285 Tonga
Published on 13 October 2014
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTgxMzI

Ten driver sa vola AMDGPU

a na nom zavisly KFD je uz zacleneny do jadra 4.0, ktore ma rc2
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTgwODA

Linux 3.19 will include support for the AMD “KFD” kernel driver. This is part of their HSA (Heterogenous System Architecture) Foundation work which seeks to produce a completely open source solution for developing and using GPGPU- based technology with Linux
http://linuxwire.net/magazines/linux-user-developer/kernel-3-19-developm...

Pre 3.20 aktualne 4.0 boli velke zmeny a jednou z nich bola referencia na AMDGPU v KFD ovladaci,,
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTg4NTA

AMD odpisalo stary fglrx driver (omega je posledne pismeno greecekej abecedy, teda driver je posledny v rade )

AMD Catalyst 14.12 Linux Driver Released -- Huge Update!

Published on 09 December 2014
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=MTgwODA

Od vtedy ziadny novy driver od AMD nevysiel

Mame uz ovladce s podprou Vulkan

Imagination Already Has A Vulkan Driver In The Works For PowerVR GPUs
Published on 03 March 2015
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=PowerVR-Vulkan-Driver...

mame dokonca herny engine (od Valve)
Valve Announces Source 2, It's Going To Be Free To Content Developers
Published on 03 March 2015
An important feature of Source 2 is that it does support the new Khronos Group specification of Vulkan,
http://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Source-2-Engine-Annou...

A dolezite je, ze ovladace pre Vulkan budu dramaticky jednoduhsie ako boli ovladace pre openGL /DirectX

Vulkan drivers will be simpler than OpenGL driver
http://www.phoronix.com/scan.php?page=article&item=khronos-vulcan-spirv&...

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

podle toho co zaznelo bude Vulcan dost ocistenej od specifickych kodu pro Radeony a APU AMD, aby to bylo ciste od kodu ktery sedi jen jednomu typu HW

a ohledne toho Linuxu, samotne APi nestaci, AMD se bude muset snazit nejen aby dobre podporovali Vulcan, coz asi takove problem nebude, ale aby meli i "zakladni" ovladac VGA pro Linux na mnohem vyssi urovni nez ted, ale maj nato celkem dost casu, driv nez v roce 2016 to stejne nebude

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Bude to skor. Nenadarmo AMD nazvala ovladac Catalyst Omega 14.12 , o d 7.12.2014 nevysiel ziadny opvladac AMD a omega je posledne pismeno v greckej abecede. Zvysok bude mat AMDGPU, co je jeden kenrel ovladac pre Open source aj Calatyst user space ovladac. Ocakavm ho uz tento mesiac...

+1
-19
-1
Je komentář přínosný?

Clenove kronos group jsou podmineni financnim i dalsi podporou, jinak by jejich clenstvi jaksi nedavalo zadny smysl. Staci se podivat do vyrocnich zprav tam spousta informaci bude, pokud jsou verejne. Nicmene kde berete informaci, ze AMD jako jedina firma, vyvoji API toho "moc nedava"?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Do kódu OpenGL pridáva menej ako napríklad Intel a NVidia, ak neveríš pohľadaj si to. A to nehovorím o tom že doterajšia implementácia funkcií OpenGL zo strany AMD je v menšom rozsahu ako na strane NVidie.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Úmyselne nabúravaš predstavu niektorých ľudí o tom aká je NVIDIA zlá a ako robí všetko iba pre seba? :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

RIP and prosper.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

A zaroven AMD ohlasilo, ze Mantle nebude otevreno jako public SDK, a bude k dispozici jen partnerum. Zdroj http://www.pcper.com/news/Graphics-Cards/GDC-15-AMD-Mantle-Might-Be-Dead...

Mno, <obrovskej smich>, to bychom meli.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud Mantle bude k dispozici partnerům, tak AMD musí dál na Mantle pracovat, takže vývoj Mantle se nezastaví - to znamená, že mrtvé určitě není. Navíc se prý chystá další verze.
Je zajímavý, že nějaký novinář nadhodí myšlenku, že by Mantle mohlo být mrtvé a někdo se toho chytí a 100% ví, že Mantle je DEAD :))))

Ale spíš mě zase pobavila nVidia, která dle jejich vyjádření ROZHODNĚ nebude podporovat Mantle. A už je to tady, budou muset :) minimálně jádro Mantle zůstane, i když si každý udělá nádstavbu pro svoje grafiky a potřeby.
Zdá se to jenom mě a nebo to tak je, že poslední dobou, co řeknou v nVidii není pravda (kauza 970, parametry, taktování notebooků, pak to zakážou v BIOSu, nepodpora Mantle...)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Těžko podporovat něco, pro co ještě nevyšlo oficiální SDK. A jak začít podporovat něco, k čemu nyní vydají nějaký manuál a zároveň pouští mlhu, že vše bude jinak. Jak jsem někde četl vtipný příspěvek, mají to v názvu - Advanced Mantle Dismantlers ;)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

O to kolik toho kodu bude prejato prece vubec nejde. Jde o to, ze low level jako pristup a reseni, se kterymi MANTLE prisel se setkali s nebyvalou podporou napric celym hernim prumyslem (dalece presahujici ocekavani). To jestli se tento pristup zabydli v API s nazvem takovym nebo onakym je uz prece naprosto druhotne! To, ze z toho budou benefitovat uzivatele je snad to nejdulezitejsi a AMD je ta firma, ktera stim prisla a uspela.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Mýliš sa AMD je tá firma ktorá to podporila ale neprišla stým.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Tak pokud nebude mit Mantle otevrene SDK, asi tezko ho muze podporovat kdokoliv, at intel, ktery to vzdal okamzite, tak nvidia. Bez ohledu na to, ze lowlevel API psane pro GCN muze nvidia asi tezko podporovat.
To ze je Mantle mrtve je jasne nikoliv proto, ze by si to myslel nejaky novinar, ale proto, coz jsem tu psal uz asi pred pul rokem, ze se z nej stane zaklad pro nove OpenGL, ktere bude vyvijet Chronos. Jak jsem tehdy psal, amd z toho udela PNJ, problem nekoho jineho. Stejne jako z Raptru.

A to je .... DOBRE, dokonce SKVELE, protoze by se to mohlo konecne nekam pohnout.

Ale mantle jak ho zname zcela zjevne, spravne a oduvodnene konci. To neni zadna tragedie.

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

No, jak sa to vezme. Ide o to kolko marketingoveho kapitalu z toho vytrieskali a kolko ludi potencialne zblbli. Zo zaciatku bola celkom slusna masirka ako Mantle je vykonnejsie (menej zatazuje procesor ale co masy si to aj tak prelozia ze na rovnakom hw budem mat viac fps) a tak isto DICE/EA, kupte si BF4 a k tomu AMD/ATI a budete mat plynulejsie FPS a menej dropoutou. Dokazem si predstavit ze to moze par ludi nasrat. Aj ked bude vlastne za to alternativa (DX12,OGL next) ale ide o princip. Je to v podstate to iste ako Samsung vyda vlajkovy model Galaxy Sxyz, vyde nova verzia androidu, Samsung pol roka slubuje upgrade a po tristvrte roku vyda novy model Galaxy Skxl^2 ktory ma uz ten novy android s tym ze na predchadzajuci model sa vyprdnu.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

MANTLE zmenil prostredi herniho prumyslu. V takto zmenenem prostredi ho skutecne uz v teto podobe neni treba. AMD se ale nikdy nesnazilo konkurovat DX nebo OGL (to by kronosu nenabizelo MANTLE jako zaklad).
ME strasne bavi jak kazdy vi budoucnost toho ci onoho, tak doufam, ze to stejne dobre "VI" i AMD.
AMD planovala v2.0 na tento rok s podporou HSA atd. a pokud to bude znamenat podporu HSA v DX a OGL tak jenom dobre.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

"Pokud Mantle bude k dispozici partnerům, tak AMD musí dál na Mantle pracovat, takže vývoj Mantle se nezastaví - to znamená, že mrtvé určitě není. Navíc se prý chystá další verze."

Dosaď si za Mantle GPU PhysX a za AMD NVIDIA. Zaujímavé, že pre PhysX to u fandov AMD znamenalo, že je mŕtvy. Ale Mantle nie. Aj keď bude viazané iba na HW jedného výrobcu. Odrazu to nevadí.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

presne, suhlasim. To ze bude na Mantle AMD pracovat skor znamena ze este v jednej generaci GPU bude v ovladacoch podpora pre Mantle a potom to ticho vykape. Pochybujem ze budu nejak zurivo rozsirovat API. Aj tak po 2016 po Mantle nikto ani nestekne a AMD nema dostatocne kapacity aby zvladalo kvalitne ovladace pre dx/ogl/ oglnext a este aj mantle ktore teraz sami odpiskali.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Neblbni, dostanes minusy ;-)
Tady musis rikat, ze ovladace od AMD uz jsou lepsi a co nevidet budou jeste lepsi.

To, ze jeste nedosahli urovne "dobre", se nesmi ani septat...
S tim lepsi a jeste lepsi to zas na druhou stranu cloveku vydrzi hezkou radku let ;-)

+1
-15
-1
Je komentář přínosný?

Co ja se jeste nedozvim. Nova klasifikace pro ovladace v urovni dobra, hmm

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

Vzhledem k podobnosti mezi OpenGL Next a Mantle AMD pravdepodobne potichu pripravi ovladac, ktery prelozi volani Mantle na volani OpenGL Next. Sice to bude o chlup pomalejsi, ale porad rychlejsi nez predchozi OpenGL nebo DirectX 11 ...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslím si, že by pustili Mantle k vode. Proste ho využijú rovnakým spôsobom ako NVIDIA využíva GPU PhysX. Ako niečo navyše ku svojim grafickým kartám (predpokladám, že víde tak okolo 5 hier ročne). Teda tak ako bol využívaný aj doteraz. Mne osobne to nevadí ale všimni si pokrytectvo iných ľudí, ktorí dlhodobo za to isté PhysX ako celok odsudzujú a píšu že je mŕtvy. Za to u Mantle im úplne ten istý prístup nevadí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je jedno. Vzdy tu bude par kriklunov ktory budu bojovat za svoju pravdu, farbu, znacku atd. a potom vecsinova masa ktorej je to pomerne sumafuk a bude sa rozhodovat hlavne podla ceny. Mna skor trapi ze v poslednej dobe uzita hodnota produktov ide strmo dolu. Dnes sa povazuje za super cool vlastnost nieco co este pred 10-15 rokmi bola samozrejmost. Prozrel som si vcera, vlastne dnes rano "show" nVidie a bolo mi z toho zle (nemyslim si ze by Intel,AMD,MS alebo ina company spravila nieco ine). Image , kopia Jobsovych prejavo, ciste vymyvanie mozgu. Miestami som sa citil ako pokusny kralik v nejakom psychoteste. Donekonecna opakovane frazy a zvasty. Ukazuju dema, na developer konferencii ale vlastne neukazu nic "pod poklickou". Z toho co prezentovali to ani na ziadnom gride alebo shielde hrat nemuseli. Kludne to mohlo bezat na nejakej masine v zakulisi. Preco neukazali nejake debug info priamo na obrazovke, ze to ide naozaj 60hz, ze je tam sietovy traffic atd. (iste aj to sa da pri troche snahy odrbat ale aspon to vyzera trochu lepsie). Tu to predsa neukazovali koncakom v Tescu ktory si to maju kupit s rohlikmi. A ked mr. Huang sa rozplival nad tym ako vsetko optimalizovali na plynuly chod menu v androide (shielde), mal som chut revat. Fakt scrolovanie zopar farebnych ikon je strasny problem v roku 2015 na 2Ghz procesore s 3GB ram. Ja si pametam ze plynule scrolovanie poloziek bolo uz v 90tych rokoch v textovych programoch na dose. nVidia mi tu tlaci nejaky GRID kde vlastne budem kompletne pod kontrolou spolocnosti, a vydavatelia sa budu tesit a tlacit masy do toho (vyborna kontrola, vyberanie poplatkov a ziadne piratenie). AMD mame gratulovat ze sa aspon niekto zobudil po rokoch a zoptimalizoval API. Co robili doteraz? MS, ty si aspon udrzuju spetnu kompatiblitu ale teda tiez pekne cvicia zo zakaznikmi. Posledna generacia konzol? To je skor tragedia, alebo teda PR uspech. Ako sa to vezme. Intel sa vala lebo moze a sem tam sa ob rok uprde a vypusti nieco zaujimave. Aspon ze uz riesi spotrebu, ked sa posral z rastu ARMu. A takto by sa dalo pokracovat dalej.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.