Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Microsoft zajímá názor uživatelů na zpětnou kompatibilitu Xboxu

no, pre Xbone by to bola brutalna konkurencna vyhoda

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

to ma novy xbox uplne jinou architekturu, aby tam nesla udelat zpetna kompatibilita?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Má. A na emulaci podle mě nemá dost výkonu. :-(
Jediná cesta bude asi vyrábět xbox360 i nadále. Možná i v nějaké osekané podobě, která se připojí k nové konzoli přes usb, aby v tom nemusel být disk a mechanika.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Další možnost je nabídnout prodejcům / userům (to asi ne...?) nějaký software, který by překompiloval hru tak, aby byla provozovatelná na novém Xbox One.

U zkompilovaného kódu by to asi nešlo (resp. šlo, ale velmi obtížně) - ale když má výrobce zdrojáky, ve kterých bude málo asemblerovských optimalizací přímo na tělo Xboxu 360, pak by mohlo být relativně jednoduché to "prohnat" kompilerem pro Xbox One.

A prodávat to po 5$ jako update hry co už máte pro Xbox One těm, kdo se prokážou vlastnictvím takové hry... Tak něco napadlo mně. Nemám představu, kolik kódu je v C (C++) a kolik je v asm u průměrné hry, jak moc se budou lišit shader optimalizace a podobné mezi generacemi Xboxů, ale myslím, že takto by to šlo relativně bez velké nákladnosti spáchat.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nejaka rekompilacia je neschodna. Hra od hry su rozne enginy s roznym pristupom a stupnom optimalizacie. Xbox360 cpu Xenon ma 3 jadra a kazde zvlada 2 thready. Je postavene na PowerPC architekture ktora je RISC. Je to dost odlisne od XboxOne kde je x86, 8 jadrovy (vlastne su to dva 4 jadrove moduly) Jaguar od AMD. Prerobenie enginu z Xbox360 na XboxOne by si vyziadalo dost casu ktory nikto nezaplati, nehovoriac ze starsich tituloch uz nemusia byt ani dostupne zdrojaky ak studia zanikli. Emulacia je tiez mimo lebo ten 8jadrovy Jaguar v XboxOne na to nema vykon. Co by mohli rozbehat su indie hry ktore bezia na .netovom XNA. Tam by nemusel byt velky problem, otazne je kolko je to hier. Alebo spravit nejaku specialnu seriu , ako bola prva seria PS3, kde by Xbox One obsahoval fyzicky aj HW z Xbox360.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Keď je to x86, nebude jednoduchšie naportovať PC verzie hier, skôr ako X360? MS sa možno skôr dohodne s výrobcami a pomôže im naportovať toto. Pravda, architektúra je jedna vec, ale neviem ako vzdialené je napr. API od DirectX a ďalšia kopa vecí. Zakúpené DVD by slúžilo na overenie či užívateľ danú hru stále vlastní, prípadne na ťahanie nebinárnych súborov odtiaľ, spustiteľné súbory by pochopiteľne bolo treba nejako dostať do Xbonu.

Ďalšia možnosť je "sila coudu" a zapojiť do toho Azure na streamovacie služby.

Alebo streamovať z PC, síce Gaming For Windows pochovali a pochybujem žeby sa nejako bratríčkovali s Valve aby prepojili účty a povolili hráčom streamovať cez Steam ... pokiaľ majú dostatočne výkonné PC si to rovno môžu hrať aj tam ...

Toto je samozrejme pre multiplat hry, exkluzívne budú problém.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Je hezké, že tvrdíte, že Xbox 360 má CPU postavené na jiné architektuře, ale s tím jsem již počítal. Proto jsem mluvil o C/C++ a podobných programovacích jazycích, které jsou bez problémů přenositelné mezi typy procesorů.

Na Amize jsme také měli MC 68060 a PPC 606e procesory a na PPC se prostě překompilovalo to, co bylo v Cčku napsané a jelo to. Nebyl problém, stejně jako na MacIntoschích mezi Macy a PowerMacy (ty měly PPC).

Ergo je toliko otázka, jak moc kódu je v low-level assembleru. Tipuji že moc ne, protože takové optimalizaci zaberou moc času a práce.

Pak ale rekompilace není žádný velký problém. A i pokud studio zanikne, tak někde jsou zálohy, programátoři a grafici svou práci také někde mají, atd. A o tak starých hrách se snad nebavíme, ne?

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Samozrejmne.

A jelikoz pouzili pomale 8 jadrove AMD, tak ten vykon nestoji za moc uz dneska............ XBOX One se po hw strance nepovedl. Emulace XBOXU 360 mozna tak s 50x vykonnejsim procesorem.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Ano? A PS 4 je taky předpokládám pomalé?
A co jiného? Intel má tragické grafické části a ještě tragičtější ovladače...Do konzolí opravdu nesmyslná volba
A nVidie nemá nic jako APU,dlužno dodat a mít nebude...Pokus nV.nasadit ARM pro dektop dopadl fiaskem ještě dříve než začal :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

aaa niekomu sa tu zasa slaplo na otlak a nedokaze prezit ze jeho novu kupenu konzolu co ma doma niekto nazval pomalou. Ale tu sa nejedna o to ci je pomala ale ze obe nove konzoly aj PS4 aj XboxOne su na emulaciu inej platfromy, ci uz Cellu z PS3 alebo Xenonu z Xbox360 , pomale a malo vykonne. V slusnej rychlosti by to asi nebol schopny emulovat ani nejake dnesne top PC, pretoze obe starsie konzole maju uplne odlisnu architekturu. Treba prekladat instrukcie, je odlisny pametovy subsystem a vobec.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Konzolu nemám a ani neplánuji:) Takže smůla,těsně vedle...
Ale jistě že zcela jiná architektura a APU v konzolí když ne zcela tak hodně zkomplikuje emulaci starší generace.Problém že Cell potažmo PowerPC byl sice zajímavý krok,ale spíš krok bokem.Chudáci vývojáři her.O Xboxu toto platí skoro to samé.
Nová generace tímto netrpí a tvrdit že nemají výkon je nesmysl.Nové hry na nich vypadají lépe a to je hlavní.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

K cemu herni konzole potrebuje vykony CPU? Kdyz je navic HSA kompatibilni a kdyz bylo nutne dodrzet max. stanovene TDP?

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Myslím, že to nakonec dopadne podobně, jako na Steamu - pokud vývojář vydá hru i pro jinou platformu (novější Xbox), tak ji prostě uživatel dostane zdarma. Ale protože je to MS, tak bych spíš tipnul, že ji prodá uživateli s nějakou slevou. :-)

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jak se bavíme o M$, tak půjde o dokoupení "Xbox One compatible" verze, kde 1/2 jde M$ za kompilátor mezi Xbox 360 a Xbox One a druhá 1/2 prodejci dané hry.

Zdarma to určitě nebude už proto, že si to logicky vyžádá práci lidí. To není WHDload na Amize, kde nadšenci patchují a portují hry původně jen pro diskety tak, aby se pod emulací WHDloadu daly spouštět na hi-end systémech a z HDD a pod AmigaOS (resp. s návratem do AmigaOS).
I tam je to shareware a WHDload vyžaduje poplatek, aby neotravoval s pomalým spuštěním:
http://www.whdload.de

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

To bych neřekl, že by portování starých her měla být nějaká charita. Vlastníci nového Xboxu, kteří starou hru nemají, si ji můžou koupit, takže nějaké prašule to generovat bude. A určitě je míň práce portovat starou hru na nový systém, než vyvíjet novou. I tři čtvrtiny Steamu jsou momentálně v podstatě antikvaritát a není na tom nic špatného - pár nadčasových restaurovaných kousků už jsem tam taky zakoupil.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je fakt, vlastně máte úplnou pravdu. Je to práce a je ji třeba zaplatit...

A staré hry jako třeba Diablo 2 se dají hrát stále a je to zábava :)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.