Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Velký Pascal ponese 17 miliard tranzistorů

No a komu by nestačil přehled, tak tady má přehled většinou starších čipů - http://vgamuseum.info/index.php/charts

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Pěkný :-) Jen se zkus podívat, jestli u čtvrté položky nemá být popisek 6970 namísto 6990 (nebo případně pro 6990 přiřazena jiná hodnota?)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Počet tranzistorů jsem asi zapomněl zduplovat, opravil jsem to u HD6990 i 3870 X2, akorát se musí pak ručně upravit data v tom grafu.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nj stále to vyžaduje až příliš velké množství staré dobré ruční práce. Neumím to propojit přes php s databází, takže každý graf obnáší ruční exportování z databáze, seřazení, nahrazení neplatných znaků, přidání čárek a exportování do txt souboru. No a když je u karty napsané špatné číslo, tak ani po opravě se to samo neudělá :-(. Nicméně opravil jsem to.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pokud bude mít 16nm proces TSMC leakage jak "prase" (nebo jak 14nm proces Intelu u Skylake, který má vyšší TDP než 22nm Haswell refresh), tak nVidii nezávidím pokusy o uchlazení této záležitosti.

Jinak je hezké, ža zatímco AMD má grafiky s HBM na trhu, tak nVidia tady pouští jen nějaké fámy o tom, kolik tranzistorů bude mít na čipu, který jestě ani neexistuje.

Nu... hodně štěstí s chlazením téhle záležitosti.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně že to AMD pomohlo viď.... maj žravější čip, větší čip, nákladnější čip, nejde to vůbec taktovat, a použití HBM 1 limituje kartu na 4GB Vram, ala přes celé slavné HBM dostala na prdel od ořezané GM200. Bylo by taktičtější s tim ihmo počkat na HBM 2.0 a pak to nasadit. Na 14/16nm budou mít všichni čistej štít a jsem dost zvědavej hlavně na AMD. Ačkoliv fury udělala pokroky, energeticky maj architekturu stále méně efektivní.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Fury je prostě taková zvláštní řada. Pokud se ti nelíbí, AMD nabízí i jiné produkty. Nicméně si podle mého chtěli vyzkoušet změny v architektuře ještě před změnou výrobního procesu. Dělat úplně vše najednou se jim již jednou vymstilo.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Větší čip? Budu věřit, že jsi jenom neinformovaný a nepravdivé argumenty si nevymýšlíš záměrně :-) Nákladnější čip? Můžeš to něčím podložit, nebo je to přání otcem myšlenky?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

OK, máš pravdu, GM200 je větší, o gigantickejch 5mm2, 596mm2 Fiji vs 602mm2 GM200 (pokud jsou tyto údaje správné) tzn velikost defakto identická, argument o výrobních nákladech tedy platí, nebo mi chceš říci že interposer + HBM budou stát (kor nyní ty první low-volume várky) méně jak klasické GDDR5 sedící na BGA spoji co se chrlej ve statisících za pakatel?

Fiji by bez HBM a s 8GB 512bit GDDR5 bylo prostě lepší GPU, nehrozilo by neustálé přeplnění Vram (ty marketingové fámy typu "je to HBM tzn nedá se to srovnávat + máme nové šeřící a kompresní algoritmy" vzaly hodně rychle za své v prvních testech, chová se to stejně jako 4GB Hawaii karta.). + Obecně je to nepovedený, stále to papá víc, a pak ten děsnej výkon, hlavně nevyrovnanej.

Chápu kdyby to bylo třeba v Gameworks hrách, ala ono neni, ono se to děje i ve spoustě AMD gaming evolved hrách. Jen pár tomu sedne, a kde tomu sedne se to vyrovná čemu? Ořezané GM200 ala 980TI jen ve 4K, ale nesmim to přehat s AA jinak dojde Vram, něco jako texture mody taky nepřipadá moc v úvahu, takže Sykrim modeři a jiní si také nepřijdou na své. Ani se to nedá svést na výpočetní výkon protože Fiji je v DP GPGPU okrouhané. Ani v tom 4K bez AA to neni bomba, dorovná to sice 980TI ale pak se člověk koukne na ten framerate a uvědomí si že oboje furt neni 4K gaming GPU, sorry ale prostě neni, jsou zatim moc slow, to nám předvede až 14/16nm generace. Stejně ale parametry Fiji neodpovídaj tomu co předvádí.

Tak kde to vázne proč tam ten výkon neni? V některejch situacích je to třeba jen 15% nad Hawai, to je prostě katastrofa. Jsou tu 2 možnosti. Buďto slabej front-end (říká se že je stejnej jak Tonga) či jinej bottleneck v čipu (teselace, 64rops, atd, atd.). A nebo API overhead, což je ale neomluvitelné pokud by takovejhle rozdíl udělal API overhead. Drivery jsou prostě svázané s HW, a pokud jsou ty zlé a nevyužijou jeho potenciál je to jako kdyby tam nebyl. To že AMD třeba dodnes nezprovoznilo DX11 MT rendering (a asi už nikdy nezprovozní) je strašná ostuda a podrejvá je to v tuně her, a podrejvá to hlavně kombinace jejich CPU (které to potřebují mnohem více) s jejich GPU.

Další kapitola je OC. GM200 má krásné OC, na stock voltáži (1,175-1,21v) obvykle dávaj 1450-1500Mhz, což její výkon katapultuje o 1/4 vejš. A to nepočítám když si modneš bios a odstraníš power-limit. A teď Fiji, ta je ráda za 50Mhz. Předvčírem se konečně podařilo odemknout ovládání vcore, a už je jasné proč jej AMD nejprve locknulo, vůbec to neškáluje, strop kolem 1150-1175Mhz za cenu defakto 200W navíc. A to si to dovolili prezentovat jako overclockers dream... jo... proto že to má vodu? ( pod kterou se navíc smažej VRM protože je blbě chladěj ).

Další věc je že zde stále máme GCN nedluhy nic se neměnilo, tím mam na mysli horší + pomalejší AF (s binilear ditheringem), a sorry vynucení AF na 16x + kvalita je to první co by člověk měl vždy udělat protože je to prostě hodně vidět, (což recenze nedělaj tzn polovina testů je AF0x-4x, super), dále pomalé TRAA, a když si o něj hra sama řekne použije se nekvalitní MSTRAA kdežto u NV se použije SSTRAA, od toho pramení těch pár vítězství. Díky Achemu za test protože tohle v recenzích nikdo nerozebral ( http://abload.de/img/drt_2015_05_13_19_39_zuuy6.jpg vs http://abload.de/img/drt_2015_05_13_19_44_u1uqm.jpg ).

Třešničkou na dortu je technologická zastaralost 2D části a výstupů. Akcelerovanej h265? Hahaha, podpora HDMI 2.0? Hahaha, to jest produkt uvedenej v polovině roku 2015 prosim. Pocitově to vypadá na návrhově starej čip kterej o rok zdržela nedostupnost HBM. Proto znovu opakuji, jako 8GB GDDR5 čip +- rok dříve by to bylo super. Dnes vedle GM200 je to prohra na celý čáře.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

S pameti je to jinak. nVidia mela puvodne v planu vydat na prelomu roku 2016/17 Voltu s HMC pameti. Vysnena prenosovy rychlost byla 1024GB/s. Jenze HMC ma zpozdeni a diky tomu musi nVidia udelat neco jineho. Jako reseni zvolila Pascal, coz je nejspis GPU ktere micha HBM pametovy radic a vypocetni jednotky z Volty.

Z dalky ma HMC2 chip podobne parametry jako HBM1. Prenosova rychlost je 128GB/s. Kde se to zasadne lisi je pripojeni. HMC pouziva seriovou vicekanalovou sbernici a kazdy chip ma v sobe vlastni radic DRAM stacku nad sebou. Zjednodusuje to navrh radice v GPU/SoC, ale komplikuje vyrobu pameti. Dalsi rozdil je v tom, ze HMC nepotrebuje TSV spojeni s GPU. Staci mu velmi kratke propojeni v ramci BGA pouzdra (jako na makete Pascalu co nVidia ukazovala) nebo jde pri vetsi vzdalenosti proste snizit rychlost a mit spoje dlouhe az 30cm. Architektura je naramne podobna popisu NVLinku, takze je mozne, ze si nVidia koupila od Avaga stejne licence na SerDes sbernici jako Micron a Samsung pri vyvoj HMC. Mit jeden integrovany radic pro spojeni s CPU, GPU i pameti by byla naprosta parada, ale v Pascalu nebude.

Jsem zvedavy jak si s tim nVidia poradi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

HMC nemá zpoždění, Fujitsu vyrábí svoje servery na bázi Sparc64 + HMC

https://www.fujitsu.com/global/products/computing/servers/supercomputer/...

https://www.fujitsu.com/global/Images/primehpc-fx100-hard-en.pdf

stejně tak Intel u Xeonu Phi (Knights Landing) používá HMC.

rozdíl je v technologii a hlavně v ceně, kdy HMC je zatím suverénně nejdražší řešení. Kdyby Nvidia chtěla tak už mohla dávno nějaké GPU s HMC vyrábět. Volba HBM je ale zřejmě i ekonomická.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No a v zimě můžete vypnout přímotop.
Tohle ohřeje i přívodní kabely.

Soused má dvě grafiky a když to člověk v zimě namíří na nohy tak je to libově ohřívá.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.