Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Nvidia potvrdila GeForce GTX 1080Ti a členství Club GeForce Elite za $10 měsíčně

priste tam misto zensena dej tohle, bude to vystiznejsi (:
http://s24.postimg.org/q9tfiqa11/milking_cows_chiquinquira_boyaca_colomb...

btw. pred doctenim clanku jsem se napil kafe.. pri cteni posledni vety ''Už se těšíte?' ' skoncilo na klavesnici.. todle mi nedelej ;)

+1
+18
-1
Je komentář přínosný?

:-)))))

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

ode mě máš mínus, protože když se podívam na to jak komunikuje konkurence a jak pracuje nVidia se svýma fanouškama, to je diametrální rozdíl, který zen a ani asynchornní shadery nezachrání.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

rozbity ovladace, Founder Ed priplatek, nekompromisni zachazeni s medii.
Urcite maji lepsi marketing, davaj do nej taky nasobne vic penez, to pak ve vysledku musi kupujici taky zaplatit (koneckoncu to je ten FE priplatek).
Nevim co je prace s fanouskama, kazdopadne NVidia se chova zcela realisticky a snazi se vytvorit svoji co nejuzavrenejsi platformu uvnitr PC platformy, coz jim dava realnou moznost, jak se na ty platforme v dobe integrace GPU udrzet. Je otazka na jak dlouho, jak to ovlivni tu platformu, jestli je to dobre nebo ne....

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Vzpomínám si na ten článek, kde AMD přiznala že letos nestihne uvést ZEN ani VEGU v té době jsem ještě netušil, že následující věta se tak hořce zaryje do dějin: "ve firmě intel i nVidia, právě bouchají šampaňské". Aneb ukazuje se, že rozbité ovladače fyzických karet, že příplatek FE fyzických karet, je prostě lepší marketing, už jen proto, že se týká fyzicky existujících a fungujících karet. Oproti marketingu: "počkejte si, počkejte si až, počkejte si na..." ano karta "počkejte si" nemá rozbité ovladače ani FE příplatky...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

AMD nikdy neohlasila, kdy vyda VEGU! Podle jejich slajdu by to mel byt prelom roku, ale zadne konkretni datum nikdy nepadlo. U ZENU je to uplne stejny, jestli tam bude mirny spozdeni je dost jedno, tam je hlavni, aby ten produkt byl dobrej, a to podle vseho je, dokonce lepsi nez by snad i AMD doufalo.
K marketingu se vyjadruji lidi, kterym jsou jim ovlivneni, takze ja se k tomu muzu tezko vyjadrit.
Od AMD neslysel nikdy slovo pockejte si. Vega zadnej oficialni datum nemela, tam byl ten slaid, ZEN mel vyjit v 2016, jestli vyjde o nejakej mesic pozdeji, je fakt jedno. Pro tu firmu je to nejdulezitejsi produkt mozna v cely jejich historii a ten launch musi bejt proste zvladnutej dobre.

Samozrejme, ze Vy byste to zcela jiste zvladnul lepe, o tom nikdo nepochybuje, vedeni AMD to zvlada tak, ze ZEN prijde zrejme na zacatku 2017 (resp. v prvnim ctvrtleti). Jestli bude jedinným nasledkem obcas nejakej post v diskuzi, si myslim ,ze AMD prezije.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

To je sice všechno pěkný, ale odpovědi jsem se nedočkal…

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Platit si za neco co nepodporuje v roce 2017 api DirectX 12, Vulkan 1.0 a s tim SH-I je dost usmevne.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Jo jo v DX12 mají 0 FPS protože ho nepodporují a Vulkan AAA her tu máme celých 1 a to ji ještě hrajou všichni 2 lidi.Lisa Su a Koduri.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

:DDD +1:)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Když už člověk koupí něco tahle masivního, tak asi bude očekávat, že mu to nějakou dobu vydrží. Pak se ale nemůže spoléhat, že za tři nebo čtyři roky těch her s podporou Vulkanu bude stejně jako dnes.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

No som zvedavý ako ďalšie hry s Vulkánom budú škálovať. Na základe jednej by som nerobil všeobecné závery a už vôbec nie u grafík typu GTX 1070 a vyššie. Tie budú maž výkonu dosť na ďalšie 3 či 4 roky. O tom pochybujú snáď iba fandovia AMD.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pro mě osobně mnohem víc než 10% výkonu navíc znamená relativní čistota nových ovladačů a dobrá podpora v Linuxu. No a taky standardizovaný mezijazyk nevnucující žádný konkrétní zdrojový jazyk.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

nVidia podporuje Vulkan.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

jj stejne dobre jako DX12

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

myslíš ten propad 5ti FPS ve hře která není DX12? :D

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Waffer je len troll čo nevie čo to vôbec DX12 či Vulkán je. Inak by nepísal hovadiny o tom, že ho NV grafiky nepodporujú.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Pan Moravcik, nejinteligentnejsi pablb na scene, kdyz chcu cist ptakoviny od decka ktere sahlo realne na pocitac zpusobem provraceni stranky IT magazinu, neni nic lepsiho na vysrani.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tvoj prejav hovorí za všetko. Predpokladám, že si sa o IT ani neobtrel. Pretože sem píšeš ako keby si mal vedomosti o počítačovom HW a IT od pokladne. Aj aroganciou oplývaš ako ľudia menej inteligentní. Čím hlúpejší, tým zlostnejší a arogantnejší. Ak na to máš, tak si zisti ako sa implementujú API ako DX, OpenGL či Vulkán. A prestaň trepať hlúposti o tom, ako ich Pascal či Maxwell nepodporujú. Ja na rozdiel od teba nemám len predstavy, ale aj reálne skúsenosti s implementáciou rôznych features v DX11 a aj naštudovaných pár zaujímavostí o DX12.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

To mu je jedno, je to po...ty troll a hater.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Waffer, ode mě máš plus, protože jsem pochopil že píšeš ironicky narážku na AMDfunboys.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

úsměvný je tento trolling. Vulkan nikdy nebudou tak dobře podporovat už jen kvůli tomu že je napsaný na tělo architektuře GCN kde dá nejlepší výsledky. DX12 které dobře podporují je přednější.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Uz puvodni MANTLE bylo psano s ohledem na jeho moznou otevrenost (logicky - ze by AMD mohla prorazit se svym API tomu snad neverilo ani AMD) a Vulkan uz vubec neni psan na telo zadne architekture.
Ani by to dost dobre neslo u poctu ruznych architektur, kazdy HW vyrobce si navic muze navrhnout rozsireni atd. a vubec vyvojovy proces je v kronosu dost otevrenej.
AMD ma proste HW navrzeny pro low level access, protoze GCN je architektura primarne navrzena pro konzole. Nvidia pro konzole nic nevyrabi a tak ma architekturu primarne pro PC, kde mimojine v predchozich letech (fermi a dal do minulosti) dost zaostavala.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

není pravda už z logiky věci. AMD pochopitelně důkladně zná vlastní hw, tak může jít mnohem více do hloubky než u kompatibility s konkurenčním odlišným hw. Takže už z principu dává Vulkan lepší výsledky na GCN grafikách.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Takže Vulkan od Khronosu dává lepší výsledky na GCN grafikách, protože AMD důkladně zná vlastní hardware? Z toho by plynul logický závěr, že Vulkan na kartách od nVidie dává horší výsledky proto, že nVidia zná svůj hardware hůře.

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

Vulkan sice prevzal casti kodu MANTLE, ale plno toho bylo prepracovano.
Jinak tech narustu se dockavaji ruzne jine architektury nez GCN, jsou to ruzny mobilni GPU architektury atd. Nvidia zaostava i v DX12, kde zadny kod sity na miru GCN rozhodne nenajdeme.
Nvidia se soustredila na high abstract API, kde koneckoncu do 2012 zaostavala za AMD.
AMD slo naopak uplne jinou cestou s GCN a podporou SONY a MICROSOFTu.

Neprijde mi na tom nic tak strasnyho k nepochopeni, ty architektury jsou ruzny, maji svoje slaby a silny stranky a silna stranka AMD je v novych API, u nvidia je tomu naopak.

To kazdopadne neznamena, ze by nove API nvidia jakkoliv poskozovali, coz se o vytvorech samotne NVidia dost casto rict bohuzel neda.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

tvl, ale platit si za to, abych mohl delat beta testera, uzasne :)

+1
+12
-1
Je komentář přínosný?

ved skoro kazda vacsia hra je par tyzdnov/mesiacov po vydani este v bete a ovce si na to este platia aj preordery :) ked si spomeniem na rome 2 total war...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

nVidia prodává pocit, že jsi pro ně něco víc. Co prodává věčně opěvovaná AMD? Pocit zvaný: "počkejte si na... "

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

"nVidia prodává pocit, že jsi pro ně něco víc"...

Tak to je masakrózní ukázka. :-))). "Hele jak bysme ty zákoše ještě podojili?", Woe, něco jim nakukejte, jako že extra třída, exclusive class, to sežerou i s navijákem a ještě nám za to zaplatí členské poplatky.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Exkluzivita za 10 babek. Připomíná mi to jeden reklamní slogan o luxusu dostupném pro všechny. Těžko tomu věřit, ale asi se pokaždý chytne dostatek hejlů. Jednoduše geniální... :o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Fotobob: Ale přesně tak to je a nemá si cenu nalhávat něco jiného.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

u iOvcí to takto funguje, tak proč ne u nVidiotů? ;o)

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

no a fanAtikům stačí pár velkolepých prohlášení a jsou v transu :-)))

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Skatulkovani je vzdycky pitmost. Ja vim, ze nas mozek tak funguje do jisty miry, ale nemusime z toho delat mantru a opijet se tim jako fetisem.
Me prijde AMD hodne symaticka svoji otevrenosti ke standardum, coz je na demokraticky platforme neskutecne dulezity a odklon od tohodle by mohl ve vysledku znamenat konec ty platformy, tak jak ji zname.
Jinym zase muze byt naopak symaticka uzavrenost a praktiky firmy nvidia.

Nekdo se muze nechat rad opijet marketingem coz je fetis nas vsech.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

"Jinym zase muze byt naopak symaticka uzavrenost a praktiky firmy nvidia.

Nekdo se muze nechat rad opijet marketingem coz je fetis nas vsech."

NVIDIA ale nie je iba o marketingu. To čo robí ma podporené prácou. AMD má väčšinou alternatívy, ale tie prídu buď neskoro, alebo sa na konkurenčné riešenia ani nedoťahujú. Hold open source má tiež svoje nevýhody. A ja celkom chápem fandeniu takémuto postupu, ale prečo zavrhovať aj druhý prístup, ktorý je zasa rýchlejší a dokáže si na seba zarobiť? Zasa netreba žiť v utópii. Ak chceš, aby sa niečo zlepšovalo, musí si to buď na seba zarábať alebo to musíš dotovať. Čo je lepšie nech si každý zváži sám. Mne nevadí ani jeden z prístupov. Vyberám si podľa toho čo mi dá viac.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

já se mohu opíjet fyzickou existencí CPU intel a GPU nvidia. Jakou odpoveď na to má ta tvoje bezchybná úžasná AMD? "počkejte si" ? Stále jsem se nedozvěděl proč nenasadila proti 1080sátce dvojtou RX480? Pár nadšenců by si jí určitě koupilo i kdby nebyli v klubu AMDfunboys.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Problem je presne to "par".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hele ale s Mekbůčkem nebo ajfounem se alespoň dá oslňovat v (pražské) kavárně - i když většina okolí asi zůstane trapně nevzrušena, prostě je to široce známá značka. I mezi blondýnama. Ale grafika? Kurňa jak se dá udělat dojem na holku se zelenou grafikou nebo s členstvím v nVidia hogofogo kubu? ;-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Chápu správně, že potřebuje kus pořádného vola na novou bundu?

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

GeForce 1080 Ti, olala. Proč ne, ale myslím si, že koupě takových karet už samo o sobě chce až nemocný zápal, těm bych to členství dal na 2 roky zadarmo.I kdybych si koupil 1050Ti nic bych jim navíc neplatil. Ten titulek bych nazval "Nvidia zavádí (nepovinnou)daň z příjmu", jedna indie (in die=ve smrti) hra zdarma každý rok, to je deset tetrisů za deset let, herní předmět, který vyrobí Pandžábi v Dilí, vstupenky na herní akce (pozvánka na E3 v LA, doprava vlastní). I když furt lepší než to prohulit

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

hezky žlučovitý koment :-))
Pro nás je 10 USD cca 250Kč a pro Američana jsou to ještě menší drobné. Je to chytrý tah a vytváří image a větší sounáležitost se značkou. Další dobrý tah na udržení a přísun nových zákazníků.
AMD by něco takového taky neškodilo, jenže díky mizernému jménu by byl zájem mizivý - jen od největších fanoušků - a těch zas tolik není, zvlášť těch kteří by otevřeli víc peněženky. Koneckonců AMD hw je právě nejvíc oblíbený u těch co zvažují vydání každého dolaru/koruny/eura...

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Velmi dobrá až komická narážka! Kdyby stejnou akci udělalo AMD, tak by se to tady opěvovalo, jak úžasný nápad to je mít hry v předstihu a dělat betatestera :D

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tak tomu ani Crha nemůže snad věřit, takovou hovadinu jsi schopný vypustit opravdu jen ty. A kdyby přece jen AMD něco takovýho udělala, tak budu stejný kritik jako u nVidie. Toto by mělo být automatický s nákupem HW a podle typu karty (utracených peněz) by se to mohlo dělit na několi druhů členství. To co nVidia hodlá představit je zlodějina, což oni dobře umí.
Ale věřím, že u nVidie budeš předplatitelem a DDR, Šmíd a podobní se k tobě hned přidají, v čele s Obrmajerem (kterej to dostane "za zásluhy")

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pletete si pojmy s dojmy. Žádnou firmu nezajímá co by dělal nějaký Wendak z ČR, takže nikdo z nVidie ani z AMD nejsou takoví hlupáci aby něco dávali zadarmo. Kdyby to totiž udělali, tak by zkrachovali. Za všechno se dnes platí čengele mengele a tintili mantili. Zadarmo rozdává jen Wendak a moc dlouho by mu to nevydrželo. Navíc mě strkáte do pytle těch lidí od kterých dostávám mínusy, takže zase mám pravdu a nic než pravdu. Crha je prostě synonymum pro pravdu a jednou nahradi pravdu. Bude se říkat místo: "je to lež nebo pravda?" toto: "je to lež nebo crha?"

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

:D dobrý. Spíš tě vnímám jako koření diskusí. Když je to takový strohý a suchý, tak se bude říkat: Chtělo by to trohu Jardy (Hlavně kmotře Petře nepřepeři toho vepře)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jarda je takový Brouk Pytgeek :D

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jarda je takový Brouk Pytgeek :D

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Rovno zlodejina by som to nenazýval. Ak to nájde dostatočný počet ľudí, ktorí tie peniaze zaplatia, tak je to dobrý ťah. Ale inak sa mi páči myšlienka s automatickým členstvom s úrovňou podľa toho aký HW si kúpiš. To by bolo celkom fér.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tak samozřejmě je to přehnané,ale kdyby to udělalo AMD, tak napíšu to samé. Nejvíc mě dokáže zvednout žluč, že když napíšu to co si myslím o Nvidii, tak hned automaticky mi někdo začne vysvětlovat a tlačit, že AMD staví gpu škrtáním pazourkama o sebe v jeskyni....no a co!? Obráceně to platí taky.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

spíš než o to jde o obecný nešvar automaticky hanit to co má druhá firma. Když to pak zavede oblíbená, tak je to najednou cool :-)

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

AMD bylo tusim prave v letech (08-10-12) v grafikach mnohem dal nez nvidia, v pouzitym procesu, v efektivite, ve vykonu na watt a velikost cipu. A presto se prodavala nvidia nesrovnatelne lip. Nvidia ma obrovskou silu v marketingu a dost pochybuju, ze ji v tomhle AMD nekdy dozene. Ani mi neprijde ze by AMD tohle cestou slo, nebo snad chtelo jit.
Faktem je, ze nvidia ma vinikajici vedeni a skvele se rozhoduje, velmi pragramticky. Ono ale co je dobry pro akcionare nemusi byt dobry pro mistom, na kterym ta firma pusobi. Ale to uz neni primarne problem jejich.
Problem v case mit budou, protoze nema kam svoje grafiky integrovat. Ale pripravujou se na to skvele, oni maji skutecne skvely vedeni, neuveritelne pragramticky, ale nevim jestli je to duvod k nakupu vyrobku.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ja by som pár dôvodov našiel. Či to už bol predtým PhysX alebo teraz Flex, potom Gameworks či pre niekoho CUDA. Ich stremovanie videa či Ansel nemalo doteraz poriadnu konkurenciu. NV proste ponúka k svojim kartám pridanú hodnotu a dosť si na tom dáva záležať. To je podľa mňa celkom dobrý dôvod na kúpu ich výrobkov. Samozrejme koho tieto feature nezaujímajú, tak sa na to pozerá inak. Ja mám zasa rád posúvanie sa v počítačovej grafike a NVIDIA mi dáva presne to čo chcem. Tak prečo kupovať alternatívu?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Nástroje a SDK poskytují obě značky, možná byste se divil, co všechno se s tím dá (ne)dělat a jak věci (ne)fungují.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Nemyslel som na implementačné nástroje. Ale všeobecne features, ktoré vylepšujú grafickú stránku hier a uveritelnosť herného prostredia. CUDA bola spomenutá iba okrajovo. Čo sa týka SDK, nepoužíval som žiadne ani od jedného výrobcu GPU, takže k tomu by som sa ani nemal ako vyjadriť.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

CUDA, akcelerovaná na GPU by mě zajímala, efekty se mi líbí. Ale kolik že člověk musí vrazit do grafiky, aby tato zpracovávala Physics efekty a ještě měla dost síly na vykreslování 60FPS na high/ultra detaily alespoň na fullHD ? (uvažujme něco jako Batman - papíry ve větru, pára a tak)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Budem hovoriť z vlastných skúseností. Ja som mal GTX 780 a starú GTX 460 len na PhysX. Takže prvé 3 hry s Batmanom išli v takejto konfigurácii v poriadku. Minimálne prvý Batman šiel na 60 FPS s FHD určite. Posledný Arkham Knight už ale bola iná káva. V prvom rade som nemohol použiť GTX 460tku pretože nová verzia APEX Turbulence, ktorá bola v tejto hre použítá, vyžadovala kartu s novšou architektúrou ako Fermi. Takže som to musel dať na GTX 780 a tam bol problém udržať 30 FPS. Celkovo bola ale tá hra na začiatku riadny zmätok. Odvtedy som ju nezapol ale s novou GPU to vyskúšam znovu. Takže ak chceš jednu kartu na všetko, potrebuješ aspoň niečo na úrovni 70tok (970, 1070 a pod). Alebo použiješ 2 grafiky. Ja som vždy takto využil staršiu grafiku, ktorú som menil. Keď som menil 8800GT za GTX 460 alebo GTX 460 za GTX 780, tak vždy staršia išla na PhysX.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Díky za reakci. Tušil jsem něco podobného. Takže možná by to jelo na kartě za 12K, ale to nevíme. Takovou kartu si ovšem nekoupím na hraní na fullHD, takže... Druhé řešení ponechat si starší kus je lepší, beru, nicméně já starý HW prodávám, abych si snížil cenu nového, tedy nic pro mě. (Hluk, spotřebu a teplo navíc nebudu uvažovat). Navíc sám si zažil nepodporu PhysX u starší architektury.
Můj názor přesto je, že užívání GPU k procesingu fyziky má smysl. Na volných jádrech CPU se spočítá fyzika typu při výbuchu vylítnou prkýnka do vzduchu a rotují, ale počítat plyny, kapaliny nebo oheň jsem ještě neviděl. Safra kdo první přijde s využitím integrovaných grafik jako koprocesorů ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne nad využitím integrovaných grafík som rozmýšľal dávnejšie aj ja. To by sa na to parádne hodilo.
Inak čo sa týka fyziky pevných telies, tú NVIDIA podporuje v dvoch vetvách - jedna pre CPU a druhá pre GPU. Potom je na vývojároch podľa toho s koľkými telesami rátajú, aby využili jednu z daných možností. Čo sa týka kvapalín, plynov a látok, tak tam veľa možností ako akcelerovať to na GPU nemáš. To by bolo absolútne nedetailné a nezaujímavé. Celkom sa mi páčila fyzika kvapalín v Borderlands Pre Sequel. Keď si mal PhysX na Ultra, tak sa v niektorých miestach využívalo až 50000 častíc a bol to všeobecne zabijak výkonu. Len samotnú GTX 460, ktorá má 336 stream procesorov dokázal využiť aj na 50 a viac percent. Na CPU by si nemal šancu. Teraz to ale minimálne na FHD zvládne aj mainsteam aj spolu s počítaním grafiky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

rozdíl je hlavně v prosazované strategii - AMD pořád opakuje stejnou chybu a není schopno se poučit, NV zakopne a důkladně se poučí a případně převezme dobré koncepty konkurence, které dále vylepší, viz případ teselace - ve stylu "otravuješ s tím, tak ti dáme ochutnat vlastní medicínu" - a pak AMD tři generace dohánělo teselační výkon. Tedy schopnost se poučit a najít vhodné řešení (adaptace) je u NV neskonale vyšší. Jen to že je AMD třeba jako jakási konkurence jej zachraňuje. Nekryté by už bylo dávno "ohlodanou mršinou". Takže o NV bych se nebál ani do budoucna, její schopnost přežití a vytěžení "bonazy" je fenomenální.
P.S: důležitým faktorem jsou ovšem stabilní finance - AMD je díky vlastně permanentní finanční krizi neustále v nějaké reorganizaci, zato jejich kolegové u NV mají klid na práci.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

"viz případ teselace - ve stylu "otravuješ s tím, tak ti dáme ochutnat vlastní medicínu" - a pak AMD tři generace dohánělo teselační výkon."

Tohle je zásadní nepochopení toho co NVidia z teselace s některými vývojáři udělala.
http://www.pcgameshardware.de/Grafikkarten-Grafikkarte-97980/Tests/Die-e...

Na obrázku je vidět, že třeba Radeon 6870 má zpočátku vyšší teselační výkon než GeForce 580, ale čím vetší je teselační faktor, tak jim strměji klesá křivka zatímco u nV klesá křivka pozvolněji. Proto nVidia valila ty dema a hry se zcela NESMYSLNĚ VYSOKÝMI teselačními faktory, které měly na kvalitu obrazu NICOTNÝ vliv (absurdum bylo teselování trojúhleníků velikosti jednoho pixelu). Ale jak nVidia moc dobře věděla, poslalo to výkon konkurenčních Radeonů do kopru.

Nvidia třeba ve spolupráci s vývojáři CD Project Red nastavila v Zaklánači 3 defaultní teselační faktor 64, ale dle obrázků nebyl už mezi 8 a 16 skoro žádný rozdíl. A mezi 16 a 32 natož 64 nikdo zlepšení obrazu nepoznal, ale poškodili výkon Radeonů.
http://cdn.wccftech.com/wp-content/uploads/2015/05/witcher3_2015_05_19_1...
Ještě, že už v té době měly Radeony po předešlých "zkušenostech s konkurencí" možnost si nastavit teselační faktor v ovladačích.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

K AMD by se tohle naopak vubec nehodilo. AMD sazi na integraci GPU, ktere nahradi dedikovana reseni v mnoha segmentech, tak jak se to stalo u cipsetu atd. A krome toho samozrejme na svuj HW v konzolich, ktery s prichodem novych API muzou mit pomerne zasadni slovo pri optimalizaci pro GCN jako celek.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

S integrovanými grafikami je to ťažké. Keď už budú mať adekvátne dostatočný výkon na FHD, tak mainstream bude niekde inde. A čo sa týka konzol, to nemusí byť naveky. Kludne sa môže stať, že budú z nejakého dôvodu časom odtiaľ vytlačený. Aj keď tak skoro to asi nebude. A ďalšia vec je, že ich to drží byť dlhší čas na jednej architektúre. Čo môže byť aj nevýhoda. Všetko ale ukáže čas.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jediné, co integrovaným grafikám chybí k výkonu, je dedikovaná RAM (no dobře, tak ještě power obálka APU). A ta se v nadcházející éře do APU IMHO dostane. Pak nebude problém použít APU jako základní herní akcelerátor i pro 4K.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Naozaj taký malý čip bude stačiť ako základ na 4K? To by znamenalo, že FHD a 2K by mal zvládať bezproblémov a tomu sa mi nechce veriť. Keď si predstavím, že 4K zvláda LTT GTX 1080, ktorá má 2560 stream procesorov, nejako si neviem predstaviť ako to dá malý čip integrovaný v CPU. Som ale na to zvedavý a takú možnosť úplne nezavrhujem. Len sa mi zdá málo pravdepodobná.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

no jak to da .... spis jak to uchladit, kdyz si predstavim, ze k 95W procaku soupnu 100+W grafiku tak vareni vajicek bude teprve zacatek :P

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tiež pravda. To ma nenapadlo. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

o tom píšu - power obálka nedovolí, aby běžel CPU i GPU naplno.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

je ovšem otázka, díky novým API s nízkým overheadem, jestli to vůbec bude potřeba :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Řešení pravděpodobně bude mít malý a skromný CPU, s RISCem nebo podobně jednoduchým návrhem, který bude komandovat větší GPU, která naopak přebere více práce z CPU. Pak byto uchladit šlo. Až to bude do té míry, že videokarta sama nabootuje bude to to ono. (Nvidia ?)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

bez klasického CPU to nepůjde nikdy, ten zase potřebujeme na jiné typy úloh, které grafická karta nemůže nikdy zcela převzít. :-) ale je pravda, že nějaký podobný způsob řízení iGPU je budoucnost a zrovna Nvidia už něco takového vyvíjí...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jestli "naozaj", to samozřejmě garantovat nemůžu, nicméně platí, že při integraci GPU do APU lze odstranit nebo unifikovat spoustu nepotřebného křemíku (např. PCIe můstek, nebo L3 cache), stejně jako lze využít dalších synergií.

Je to hodně analogické tomu, jaký boost dostaly FPU v okamžiku, kdy byly plně zaintegrovány v CPU. Třeba takové i387 nebo Weitek W1067 byly doslova "přejety" prvními 486DX. Podobně si to pamatuju u Notoroly (měl jsem tehdy Amigu), kdy přechod z MC68030+68882 na MC68040 znamenal taky značný nárůst.

edit: a jak historie ukazuje, integrace doposud samostatných komponent se opakovaně ukázala jako cesta vpřed, platilo to pro FPU, NB, čipsety obecně, takže se domnívám, že to bude v plném rozsahu platit i pro GPU, i když zde se samozřejmě bavíme o daleko komplexnější komponentě (která se sama o sobě dynamicky vyvíjí), takže její integrace nebude rychlá ani všeobecná.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nevím jaké přesně byly rozdíly u Motoroly mezi 68030 a 68040, ale i Intelu 80486 znamela proti 80386 dosti podstatnou změnu architektury, kde drtivá většina (těch jednodušiich instrukcí) už neyla dělaná mikrokódem, ale zadrátovaná "natvrdo".

Instrukce, na které i386 potřebovala 4 takty, dělalo i486 v 1 taktu.

Integrace FPU přinesla taky zrychlení odbouráním čekacích stavů na synchronizaci i386 a i387.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To je sice pravda, že to doposud byla cesta, to ale neříká nic o tom, kam ta cesta "chtěla jít". Byla to cesta za snížením nákladů a přinesením jakžtakž zážitku i pro běžného BFU a la specializované řešení za předpokladu, že ostatní části se nemění (ceteris paribus zobrazovadlo-monitor). Pokud ale výsledek má být 4k, jsme diametrálně jinde. Potom přijde 8k, potom OLED tapety na zeď atd....

Intel HD 530 má 192 shader units na 14nm. Pokud křemík bude končit na 3 nm (haha), tak v té chvíli v budoucnu tam na ten prostor (např. polovina jádra nějakýho APU) nacpou 4181 shaderunits (21,7777 x 192). Odpověz si sám kdy a na co to bude stačit... továrnu už na to TSMC staví.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Súhlas. Kým sa ale dostaneme na úroveň 3nm, prejde vela rokov. Dovtedy bude mainstream opäť niekde inde. Takže uvidíme na čo budú integrované grafiky stačiť v tej dobe.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V souvislosti s krásným termínem Notorola není pravda, že integrace doposud samostatných komponent je vždy cestou vpřed. Pokud zintegrujete dohromady pivo a zelenou, zvláště ve formě cesty z lesa, nikdy to nedopadne dobře :D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No já to vidím tak, že kdo nechce, nemusí si nic platit. V čem je problém? Jo, NVidia, je potřeba problejt diskuzi ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

JJ presne. Namiesto toho aby bola diskusia k veci a teda o tom čo to prinesie ľuďom čo budú platiť, či sa to oplatí alebo nie a pod, tak sa tu len omiela stará téma "zlej" NVIDIe. Povedal by som, že by sme boli prekvapení, koľkí zo súčasných kritikov by si za podobnú haluz platili keby bola od AMD.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Odpověď je v diskuzi. AMD podle některých vyrábí lidově demokratické výrobky, takže by nikdo neplatil nic ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?
+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.