Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Volta se patrně přesouvá na 12nm výrobu, čeká nás Pascal-refresh?

Nechává mě to naprosto chladným, koupil jsem na úplném začátku 1060 6G za 6200 kč (ASUS TURBU) a v rozlišení 2560*1440 jsem nenašel hru kde by mě limitovala, ještě že jsem nečekal na další karty a konkurenční boj dnes je to vše ještě dražší. Provozní vlastnosti jsou úplně někde jinde než u původní uřvané R290. Nevěřím že letos vyjde hra, která by mi dala důvod přejít na 2060 popř. 2070...

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Přesně tak, navíc když Vega tady bude až někdy v srpnu má nVidia zase celý rok pohodičku. A na Vánoce... můžou zase bouchat šampaňské, protože uvedou 1080Ti...

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Ja nesouhlasim, sice porad hadame, protoze ted je vsechno postavene a pripravene na senzacni uspech AMD, nicmene vubec nevime, zda Vega bude opravdu tak dobra, jak se nas snazi fanousci AMD i ona samotna lakovat.
Dodrzi-li AMD terminy a behem jara az leta vyjde highendova Vega a behem podzimu a zimy vyjde mainstreamova Vega a bude-li tak dobra, jak nam to lici nejvetsi optimisti, potom si muze NVidia refreshovat jak chce, muze preznacovat, muze taktovat, ale vetsina zakazniku bude stat ve fronte na Veku.
Porad je tady totiz hodne lidi co ma ty stare R9 2xx a co maji GeForcky z generace GTX700 a tihle lidi ted furt nemaji mnoho duvodu pro upgrade, ale da se cekat, ze ty prijdou se hrama pro letosni rok a na podzim tak muze mit AMD velkou poptavku, v te dobe bude uz ochota zakazniku kupovat zastaralou technologii bez DirectX12 mala.
Jiste netyka se to tebe ani dalsich lidi co maji GTX1070 a 1080, ty mohou v pohode vydrzet az do prichodu Volty, ale ti take nebudou mit zajem o pripadny Pascal refresh.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Este jsem chtel rict jednu vec, ted to ma AMD ve svych rukou a pokud tu vyhodu, ktera se jim zda se naskytla, nedokaze prodat, tak si muzou rvat vlasy jen sami sobe.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

je potřeba se na to podívat okem hráče, jaké hry přijdou kvůli kterým by se vyplatilo upgradovat?
Half-Life 3 ? možná, ale měl by vyjít Kingdom Come: Deliverance a na to by měli stačit i dnešní karty, tak kvůli jakým hrám by si měli hráči pořizovat nové GF ? Není tay spíš pascal refresh určen spíše právě pro ty kteří mají ještě něco staršího než 290 a už jim to nestačí? Fšak je potřeba výrobní proces pořádně podojit když konkurence nic nemá.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

GTX 7xx jsou ale pořád schopné a celkem úsporné karty, což se o R9 xxx říct nedá.
Navíc většina těch Radeonů umře během záruční doby a logicky tak nastoupí Pascal Refresh a AMD opět ztratí i to malé procento trhu.

Proč mít řvoucí turbínu s mrzkým výkonem, když existují lepší řešení?

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Jestli bude Volha na 12nm, tak dřív, než příští léto nebude.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Crha - tym sampanskym si radsi bouchni o hlavu, 1080 Ti je uz ted mrtva/stara technologie.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Aby se Veka o ni nenastrouhala na strouhanku...

+1
-13
-1
Je komentář přínosný?

To bude vtipné až archaická technologie naklepe vaší vekovitou budoucnost s nižší spotřebou :))))))))

+1
-14
-1
Je komentář přínosný?

Volha má jen 4 kvalty, ta nic klepat nebude. ;-)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

"1060 6G za 6200 kč (ASUS TURBU) a v rozlišení 2560*1440 jsem nenašel hru kde by mě limitovala" Tak třeba nový Deus Ex jede v tomto rozlišení na GTX1060 jen kolem 30 FPS. Takže záleží co hraješ a jak moc potřebuješ frekvenční sweet spot, tzn 60+ FPS. A těch her je víc.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Jop, hry jsou prasecky napsané, na 60 se v některých nedá dostat. Řeší to AMD freesync, který je zadarmo. Mám-li 40 synchronizovaných fps na freesyncu, jsem na tom subjektivně o trochu lépe než s 60 nesync snímky na Nvidii. Ale lidi co nikdy sync výstup neviděli budou stále jen srovnávat fps. Na Nvidii to mohu mít pochopitelně taky, ale nehorázný Gsync příplatek brání narozdíl u AMD k realizaci na levnější sestavě. Good luck s honěním stovek fps na Vašem 60Hz monitoru :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Presne ako píšeš. Kto sync (je jedno od koho) nevidel, tak si to nevie predstaviť. Tiež to pozorujem na NTB a desktope. Na NTB si všímam, že sú hry ako Fallout 4, kde obraz nie je úplne plynulý aj pri 40+ FPS. Na desktopovom PC s G-Sync keď som nad 30 FPS, tak sa nič také nestane. Pre mňa osobne je v tom dosť veľký rozdiel.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

asi 3 týdny stará informace, v té době aktuální ovladače, GF i RX jela celou dobu na max boost :
1060 6G dá na High ve 1440p průměrně 38FPS v DX:MD v DX12
RX480 4G dá na High ve 1440p průměrně 37,7FPS v DX:MD v DX12
Cena 7600,- (1060) vs 5700,- (RX480)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

>"v letošním roce dojde na vydání generace Pascal-refresh(čili prokvasený), zkrátka přetaktované modely GeForce 1060/1070/1080 preznačené na GeForce GTX 2060/2070/2080. Ty by, krom vyšších taktů, mohly nabídnout i rychlejší paměti, což by znamenalo širší použití GDDR5X" - cili hlupáci pripravte si znovu dobre vykrmene prasatka na dalsi umelou generaci ktera nebude umet nativni/hw pocitani kodu nizkourovnoveho api DirectX 12, s tim dosahovane mizive narusty vykonu v jeste modernejsim Vulkan-u 1.0 a nepodporu prelomove technologie Shader Intrinsic.

Ja se normalne smeju, necht NVIDIA radsi prizna ze zaspala velice dobre na vavrinech/WC a jenom dolovala bubáky ze sprostych zakazniku kvasením generace Maxwell na Pascala a ted dojde na znovuprokvaseni jeste vyssi teplotou.Jenom idiot, blbec! se muze vymlouvat ze kdyz neni po ruce neco kolem 10nm a niz, ze nemuze nasadit novsi/prelomovou generaci/Voltu, ve skutecnosti NVIDIA ma Voltu jenom ve svych posranych plenkach, AMD na 14 nanometrech vydalo Polaris a tez vyda Vegu ktera je vnitrne jak slozita tak prevratna, predse 14nm staci na 5 generaci CGN, co si prosi NVIDIA pro Voltu, 1nm a GTX 3080 za 2000€/kus ala Fuck Edition? necht de do prdele, ze 28nm to padlo na 16/14nm, nema jednoduse co dodat na trh tak bude lhát!

Cili AMD Radeon HD 7970(CGN) vydan 9 ledna 2012 bude moderni ne 5 ale jiz 6 let! nakolik neocekavam ze NVIDIA prinese Voltu driv jak onoho 9 ledna 2018, kto ma HD 7970, nemusi doted menit, jiz prikladam recenci ktera se krasne cetla o svátcích:

http://diit.cz/clanek/amd-radeon-hd-7970-28nm-budoucnost-v-cr-vubec-popr...

V roce 2017, kdy nabihaj tituly jiz vyvijene v api DirectX12/Vulkanu, dale mame tu Playstation 4/Pro a Xbox One s tim ze pride na Vege zalozene Scorpio, nuevest Voltu bude smrt NVIDIE, cili Vega budem produktem roku 2017 a to ji odpisovali v komentarich zeleni fandove/debilove.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

tys už tím šampaňským dostal po hlavě a né jednou, viď ?

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

zcela mimochodem, tvuj avatar k te vete sedi naprosto paradne...

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Sa rovno priznaj, že si v nejakej AMD sekte. S podľa teba zastaralou a mŕtvou GTX 1080 v pohode hrám DX12 hry (a jednu Vulkán hru) v 4K a mám lepší výkon než akákoľvek súčasná karta od AMD s tvojou natívnou podporou pre nové API.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

no jo, pak se nedivím, že tak vehementně bráníš nVidii, asi si v té druhé sektě...

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Sorry, ale fakt jednu z tých kariet čo tak ohovára mám a viem o čom hovorím. Len mi nepovedz, že si mu dal za tú kopu nezmyslov ešte aj plusko. A všimni si jednu vec. Ja na rozdiel od neho neohováram nenávistne AMD ako konkurenciu k NV. Tak nás prosím ťa neporovnávaj.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Rudej Wendák ví komu plusko dát .)
Jinak další hra s Vulkanem bude tak za 1-2 roky až id soft dokončí recyklaci Quaku.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Podpora Vulkanu je aj v podarenom Talos Principle. Takže máme aktuálne 2 hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tak kdyz uz to mame pocitat.... vkQuake, Dota 2, Rust, The Talos Principle, Doom, Vainglory, Need for Speed: No Limits, Heroes of Incredible Tales, Olympus Rising. Prvnich 5 je pro pc a zbyly 4 pro android.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Dik za komentár. Nevedel som, že aj tieto hry majú podporu Vulkánu.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Hlavně je už Vulkan implementovaný v Unity 5.6 beta, kde zvedá výkon až o 60% bez nutnosti nějaké další optimalizace ze strany vývojářů her. A na Unity vyjde každý rok několik desítek her.
https://blogs.unity3d.com/2016/12/13/unity-5-6-beta-is-now-available/

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Zatim sem zustal u toho co bylo vydano. Oni toho totiz vyvojari naslibujou a pak nic.. treba Ashes of the Singularity ma vulkan podporu slibenou minimalne trictvrte roku a furt nic.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Říká zelený zzz
A zas tak rudej nejsem, mám od AMD jen jedno GPU, jinak 3x Intel, a 1x nVidii, tak to jsem spíš modrej, ne? Chápu tě, snažíš se mi vrátit, že jsem tě nařkl, že "hejtuješ" AMD, ale klidně si posluž, když nic jinýho nemáš :o)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To, aké máš karty vôbec nehovorí o nestrannosti. Stačilo, že si mal potrebu na niečo upozorniť mňa a Wafferov komentár ti zrejme nevadil. To zrejme tiež o niečom vypovedá. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A proč by měl reagovat na trolling? Waffer trollí přesně opačně, než třeba Much Doge. Znamená to, že když nekoriguješ slinty M.D., tak jsi zelenej jak muchomůrka zelená?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To samozrejme neznamená. Rozmýšlal som akurát prečo mal potrebu reagovať zrovna na mňa. Ja som na rozdiel od Waffera nenazýval nikoho v každom druhom riadku blbcom či idiotom. A to ani nehovorím o nezmysloch typu, že Pascal grafiky nepodporujú natívne DX12 alebo Vulkán. Obaja vieme, že v takom prípade by tam boli úplne iné rozdiely vo výkone. Sú scenáre v ktorých sú AMD grafiky lepšie a ich výkon stúpa, to sa ale bavíme skôr o efektivite jednej časti funkcionality a nie o natívnej podpore ako takej.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Já narozdíl od tebe nevyzvihuju ani jednu značku a ty nenajdes žádný komentář kde bych amd hejtoval tak se nesnaz:)
Stačí mi poukazovat na ptákoviny s vulkanem a tak :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

tak si pořiď aspoň sedm AMD topítek ať máš nad čím mastit každý den v týdnu :-))

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Podivej se na tenhle novy test pro novy Resident Evil.. I pres DX11 jede 480ka o 25% rychleji nez 1060. To je docela nasup.
Pravdepodobne to bude nejakou optimalizaci enginu pro AMD karty. To znamena, opacny pripad, nez sedel doted pro dnes uz starsi DX11 tituly, ktere meli casto lepsi optimalizaci prave pro NV HW.
http://www.pcgameshardware.de/Resident-Evil-7-Biohazard-Spiel-57353/Spec...
..a ted si klidne muzes topitko koupit ;)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

kvůli 4 hrám které jdou na amd o kus líp ale u dalších stovek je to naopak? ALe jdi ty brebto :-)
Když mělo amd malé čipy tak to pro vás fandy bylo cool ikdyž bylo o nějaké procentíčko výkonu míň a když totéž udělala nvidia a amd provozuje "thermi" tak je vše v nejlepším pořádku :-)
Ani troška sebereflexe, čiré fandovství které omluví skoro cokoliv....

P.S: a mimochodem - osobně když už AMD tak Fury ať to za něco stojí. rx480 je slabé a ještě nato moc výhřevné. Když už to má topit tak ať tomu odpovídá výkon. Ale teď jsem si zvykl na ticho a teploty kolem 62 stupňů i v zátěži na 2.1Ghz na GTX1060 G1. Příplatková nv edice ale výkon vs provozní parametry nemají konkurenci.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Hele breptiku... kdyz by si nepsal s prominutim tak prihlouple komentare, tak bych ti tady ani neodepisoval. RX480 je min. stejne vykonna jako 1060, v DX12 samozrejme vykonejsi. To ze stare hry byli optimalizovane na NV architekturu je znamy fakt a muze si za to AMD samo. To ale neznamena, ze melo v nekterych segmentech lepsi nabidku. A tech 30-40W min v zatezi, co ta 1060 bere, to mi v desktopu muze byt opravdu ukradene. Ty teploty, to by snad jeste mohl byt argument, ale pokud to nemam v mini skrini, tak mne to taky nebere.
Mne se chce jen smat, kdyz "borci" jako ty doporucovali 960 oproti 380 na czc jak rohliky na krame a vzdy u toho meli ten skvely argument "lepsi provozni vlastnosti". Hehe.. Kde je 960 dnes, kazdy vi. A to pomijim DX12 podporu. Tech 10-20% vykonu mene v case prave oproti 380ce dela rozdil hratelnosti, ktery uz jim nikdo neda. Ale co, oni si zase koupi preci novou kartu, ze? :D

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Lenže novú kartu už musia kupovať aj majitelia 380tky. Pretože ten rozdiel nenahradí výkon, ktorý dnes potrebuješ ak sa nechceš hrať na low či middle detailoch. Obe karty sú dnes už bohužial zastaralé hlavne výkonovo. Ale uznávam, že kúpa 380tky bola z celkového hladiska lepšia voľba pokiaľ dotyčný v tej dobe nechcel podporu pre GPU PhysX či lepšiu podporu pre Gameworks.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Rozumni lidi se vzdycky nejak domluvi, ale na Trola (DDR0) muzes jen zase jako Trol ;)
Dnes jsou samozrejme obe uz prekonane karety. O tom zadna Marku. Je ale pravda, ze hratelnost se 380ce dari drzet lepe s casem. Ono to jde prave poznat, kdyz se to blizi k 30fps, tak ono, je pak rozdil, jestli to klesne treba na 20 nebo 25fps..prave rodil mezi hraju jeste..a nehraju uz.
Mi spise slo hloupa vyjadreni, ktere tady troluje ddr, ktere jsem slysel x-krat jinde spolu se zaklinadlem 'provozni vlastnosti", na ktere se prave tenhle druh trolu odkazuje, kdyz nema zadny argument.
ps: ja mam treba v notasi jeste NV 750M a byl jsem s nim spokojeny, byt uz dnes nestiha. Zajimave na ni bylo, ze jeste 2 dalsi dalsi generace o radu niz (840m a 940m) ji neprekonaly..presto nikde netrolim, ze NV v novych generacich vyrabi sunty, ktere neprekonaji ty starsi :)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

á tak začínají urážky když dochází argumenty. Když to bylo naopak tak to byl skvělý výkon AMD a na ddw se mlelo jen o provozních vlastnostech a pomlouvala se větší spotřeba konkurence. A o 960 vs 380 nemá smysl se bavit. Už to že jí 960 s maličkým čipem a pidi sběrnicí tvrdě dýchala na krk byl velký úspěch který svědčí o efektivitě architektury. NV si to mohla dovolit díky včas implementované kompresi takže nebyla třeba tak velká sběrnice, proto vůbec mohla soupeřit 128bit s 256bit. Tolik k vybájené "nejmodernější architektuře". A nějaké líp implementované DX12 to nezachrání protože na to prostě ořezek Tahiti stejně nemá výkon.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

presne tak tvrde dychala na krk s cca stejnou cenou a ten cas minuly je trefny ;) >>>fakt ze za stejny peniz dostal zakaznik kartu od AMD ktera ma mnohem vetsi potencial i ted je rozhodne hoden k zamysleni :)

to hnusne AMD proste vydalo kartu ktera je vykonnejsi ve hrach a o hodne lepsi i v nehernim nasazeni ...ta hnusna zastarala architektura na karte od AMD s az 30bit vystupem ktera dokaze efektivne vyuzit soucasne low lvl API a ve vsech smerech rozseka NV v pomeru vykon/cena a navic je AMD natolik drze ze tak stare karte nedegraduje vykon no tfuj to je hnus velebnosti :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

jenže co musela AMD použít - derivát higend jádra - o tom to je. NV na to stačily lowend parametry a velmi levný čip. I proto je AMD tam kde je s minimální marží. Nechápu jak někdo může neschopnost tak fanaticky obhajovat!

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

ano prestanme obhajovat neschopnost AMD odrbavat zakazniky !!! plny souhlas

btw ten cip od NV ma taky mizerny vypocetni vykon :) takze je velmi neuniverzalni na cokoliv jineho a preci je plno lidi kteri delaji i neco jineho nez jen gambli :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

to není o odrbávání ale o relevantním zisku co umožní zafinancovat vývoj výrobu i kvalitní podporu. Bez velkých peněz technologicky náročný obor nikde neprosperuje. Někteří si to ale představují jako Hurvínek válku a radostně křičí když jim oblíbená firma finančně krvácí - hlavně že ale prodává levně. Typické prvoplánové myšlení. Proto je tedy u nás AMD tak oblíbená.....
Prostě pokud firma musí prodávat jádra určená pro vyšší segment do mainstreamu tak je něco hodně špatně. Občas se to stát může ale u AMD se z toho stává pravidlo.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"takze je velmi neuniverzalni na cokoliv jineho a preci je plno lidi kteri delaji i neco jineho nez jen gambli"

Čo presne znamená výpočetný výkon? To, čo NVIDIA grafikám chýba oproti konkurencii v tomto smere je hlavne väčší počet DP jednotiek (double precision). T.j. stream procesorov, ktoré HW dokážu počítať s dvojnásobnou presnosťou oproti stream procesorom označovaným ako SP (single precision). Pokiaľ viem, tak klasické SP sú dostatočné na domáce použitie a DP sú dôležité pre simulácie alebo rôzne vedecké výpočty, ktoré vyžadujú vyššiu presnosť. Môžem vedieť koľkí ludia toto robia doma? Teda, že potrebujú DP stream procesory? A ako to využívajú?

Teraz oproti sebe stoja dve architektúry - jedna je robustná a univerzálnejšia a druhá zasa efektívnejšia, ktorá sa sústredí na väčšinu. A aj to je dosť nahrubo. NV tiež ponúka robustnejšie GPU, ale v inom segmente a za iné peniaze. Obe riešenia majú svoje výhody aj nevýhody a ja by som sa naozaj zamyslel, či je skutočný dôvod ponúkať väčšinovému segmentu (ktorý je zastúpení vo veľkej miere iba konzumermi a nie tvorcami) niečo, čo nevyužije alebo čo využije iba malé percento ľudí. Pretože v tomto má DDR0 pravdu. AMD takto predáva väčšie čipy, ktoré by zrejme lepšie speňažili, ak by namiesto väčšej časti DP mali SP lebo ak by boli menšie. Teda v prvom prípade by ponúkli vyšší výkon a pre ľudí by boli zaujímavejšie alebo v druhom prípade by boli efektívnešie čo sa týka prevádzky a pre AMD aj lacnejšie na výrobu.

Ja nehovorím, že sa mi nepáči, že je AMD univerzálnejšie. Len že chápem aj NV prečo ide svojou cestou. Vôbec sa na to nepozerám ako na odrbávanie. Sorry, ale to je podľa mňa taký výmysel hater-ov tejto firmy, aby mali na čo nadávať.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

- zase omyl ze se da univerzalnejsi vykon pouzit jen na vedecke vypocty :D na simluce/vedecke vypocty se kolikrat nepouzivaji ani profi karty ... :)
- opravil bych to na vetsinu hracu ale tech neni vetsina ;) btw skutecne produkcni naklady jsou uplne zanedbatelne v tak masovem meritku realne jsou nejdrazsi ty "sluzby" okolo
- tohle vidim trochu jinak AMD urychluje pokrok a navic dava vetsi prostor pro "tvurce" aby poskytnuli lepsi obsah pro konzumenty (nemusi jit vzdy pouze o hry) >>> to co bylo drive exkluzivitou pro draha profi reseni mame diky AMD v beznem desktopu a neni to zasluhou Intelu ani NV (ti by to meli nejspise schovane v supliku a cekali na konkurenci coz ted dela i Intel na poli CPU proste jen optimalizuje a vyckava a nejednou kdyz ZEN vypada docela dobre ma uz najednou skoro hotove revolucni zmeny ...)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"zase omyl ze se da univerzalnejsi vykon pouzit jen na vedecke vypocty"

Stále mám tú istú otázku. Čo presne definuje univerzálnejší výkon? Ja to beriem iba cez DP a možno sa mýlim. Ak áno, rád by som vedel v čom.

"to co bylo drive exkluzivitou pro draha profi reseni mame diky AMD v beznem desktopu"

Môžeš dať nejaké príklady? Neviem o tom, že by NVIDIA alebo Intel nepodporovali niečo čo AMD a čo by bránilo nasadiť nejaké nadštandardné alebo doteraz neštandardné riešenia. Predpokladám, že myslíš SW riešenia pretože po HW stránke nie je problém u nikoho. Aj keď by bolo samozrejme AMD rýchlejšie. To už ale nie je o podpore ako takej.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

a DP se tyka jen vedeckych vypoctu ? :) wtf

kdyz budu ignorovat to ze tlaci na vyuzivani MT a low lvl API a cely soubor vylepseni bez ktereho se neobejdeme pokud budeme chtit razantne posunou grafiku kupredu (uz kazde drobne vylepseni vizualu posouva neuveritelne naroky ) tak vypichnu jednu docela aktualni vec jako prvni prinesli napr. 10bit vystup coz bylo dlouho domenou jen profi reseni tech vyznamnych veci ktere nahodili v historii jako prvni kdyz ostatni jen umele stagnovali je mnoho a konkurence se jen prizpusobila ... to nelze poprit ... :) >>> vim ze spousta lidi to vidi z ekonomickeho hlediska spise jako negativum ale v ramci pokroku a rozumneho rozpoctu ktery jsou nekteri z nas ochotni uvolnit je pristup AMD z pohledu zakaznika velmi pozitivni ...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"a DP se tyka jen vedeckych vypoctu"

Určite nie. Len ma proste nenapadá prípad, kde môže bežný človek využiť DP. V SP sú na tom obe firmy podobne a nie je medzi nimi väčší odstup. V DP je to už o inom a tam práve nevidím reálne využitie pre bežného človeka. Ten zvyšok čo si napísal ale nesúvisí s výpočtovým výkonom. MT alebo lwl API či 10bit výstup nesúvisí s DP ani s tzv univerzálnosťou čipu s dôrazom na výpočtový výkon. Pre väčšinového človeka je dôležitý výkon v SP, kde medzi oboma firmami veľký rozdiel nie je. A o tomto celý čas hovorím.

"cely soubor vylepseni bez ktereho se neobejdeme pokud budeme chtit razantne posunou grafiku kupredu"

Na toto má ale HW aj NVIDIA. Opäť to nesúvisí s DP ale s výkonom v SP. Napadá ma ešte prechod na Raytracing, či by sa nedala vyššia presnosť využiť tam ale to asi tiež nie je potrebné. Pamätám si časy keď prišla architektúra Fermi a NV mala vtedy podľa dnešným merítok univerzálnejšie čipy, tak sa fandovia AMD bili za to že to pre bežných ludí je nepotrebné. Ja som si vtedy myslel opak, ale za chvílu som z toho vytriezvel. Dnes je to tu z predchádzajúcich kritikov každý druhý "výpočtár", čo robí kadejaké podivnosti s GPU, kde potrebuje dvojnásobnú presnosť, pretože inak to asi nejde.

"uz kazde drobne vylepseni vizualu posouva neuveritelne naroky"

Toto sa už dlho snažím vysvetliť všetkým kritikom Gameworks, ktorí si myslia, že features tejto knižnice naschvál berú väčší výkon ako by mohli pri zachovaní rovnakej kvality. :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jo, matně si vzpomínám, co AMD vytáhlo ze šuplíku, když NVidia již prodávala GSync.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

..a po roce a něco je G-Sync výběrovka pro movité (kdybych chtěl být zlý, tak řeknu že to je trest za nákup grafiky nvidia) a Freesync to převálcoval, jak objemem, tak šířkou nabídky, tak standardizací. :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

... takže lze NVidii poděkovat za to, že si AMD na ten šuplík vzpomněla ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nepreháňal by som.

"za stejny peniz dostal zakaznik kartu od AMD ktera ma mnohem vetsi potencial"

Omnoho väčší znamená pár FPS naviac v hrách, ktoré vídu o pár rokov. Vtedy ti aj tých pár FPS väčšinou nepomôže pretože daná karta už bude proste zastaralá a je jedno od koho je. Ako píše tombonino vyššie, tak niekde môže už znamenať hranicu hratelnosti, ale to podľa mňa teda nie je všeobecný prípad aplikovatelný na všetko.

" proste vydalo kartu ktera je vykonnejsi ve hrach a o hodne lepsi i v nehernim nasazeni"

Myslíš terajšiu situáciu kedy sú RX 480 a GTX 1060 vyrovnaní súperi? RX 480 má mierne navrch v DX12, ale to nie je taký rozdiel z ktorého by sa človek posadil na zadok.

"ktera dokaze efektivne vyuzit soucasne low lvl API"

Asynchrónne shader-e nie sú jednou súčasťou nových API. A je to snád jediná feature, ktorú má AMD zvládnutú efektívnejšie. Hovorím za seba ako majitela GTX 1080. Nemám s DX12 hrami žiadny problém. A to ani s hrami pod Vulkánom. Či už v Doom aj Talos Principle som mal výkon s ktorým som bol spokojný. V Doom som mal okolo 70 FPS v 4K na Ultra nastaveniach vrátane AA. T.j. ten výsledok aký ukazovala Vega na CES.

"ve vsech smerech rozseka NV v pomeru vykon/cena"

Toto ale nie je snaha firmy, ale to určuje jej postavenie na trhu. Niektorí sa tvárite ako keby najlepší pomer cena/výkon bol cielom, ktorý NV nedokáže splniť. Problém je ale ten, že práve AMD nedokáže svoje karty predávať v takých cenových hladinách ako NV a tak musí ísť nižšie. Snáď neveríš rozprávkam o tom, že súkromná akciová spoločnosť sa snaží za každú cenu držať ceny tak, aby vychádzali v ústrety zákazníkom
a to na úkor vlastného zisku.

"AMD natolik drze ze tak stare karte nedegraduje vykon"

Mal som predtým GTX 780, ktorá patrila k rade kde bol údajne degradovaný výkon. Možno chvílu za ktorú som to ani nepostrehol. Čo si pamätám, ako konkurenčné riešenie k vtedajšiemu Mantle vydala NV ovládače, ktoré boostli výkon kariet v DX11 a to citeľne. Nikdy som s GTX 780 nezažil, že by nedávala taký výkon, aký som očakával. To sú moje osobné skúsenosti z ktorých sa na podobné prehlásenia ako je citované pozerám s rezervou.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

- i pouhych 5 fps rozdil dela nezanedbatelny rozdil v hratelnosti tohle se proste neokeca a kdyz je pak rozdil jeste vetsi tak jen dobre AMD casem roste NV ztraci :)
- celou dobu jsme resili 960 vs 380 :) a i ta 480 ma silne navrch zkuste si nejakou tu domaci praci s multimedii najednou ma podobne vysledky jak 1070 :)
- stavet Async compute do popredi jako jedinou podstatnou ficurku low lvl API kterou AMD zvladnutou lepe a vseobecne ji prirazovat takovou dulezitost akorat dokazuje neznalost abou taboru AMD i NV :) ..troufam si tvrdit ze pro drtivou vetsinu situaci je naopak velmi nepodstatna ficurka aspon se soucasnou komplexitou grafiky a herni naplne :)
- je to proste holy fakt ktery nelze okecat at se napise jakakoliv slohovka kecu okolo :) o tom ze jde oboum firmam o zisk je snad jasne a nikdy jsem nic jineho ani netvrdil jen proste konstatuji realna fakta a ze to nekdo tezce nese protoze vyznivaji dost casto v nepropech NV neni muj problem ....kdyz napisu neco negativniho a pravdiveho o AMD tak to jsou vsichni ticho ale kdyz to vyzni v prospech AMD tak se tu mohou nekteri pretrhnout a porad dokola omylaji tu svou mantru :)
- mam GTX 980 mam ten stejny pocit proste pro muj ucel staci i kdyz k mirne degradaci vykonu doslo a co je divne zatimco nova rada (pascal) drzi dobry standard u starsi generace se zaroven zhorsila frame latence coz je sux (ze se zhorsil vykon v prumernych FPS mi nevadi tam po otestovani pri hrani nastavuji strop takze zatim to jde mimo me ..)
- ano clovek co meni svou grafickou kartu pomerne casto se do citelne problemoveho obdobi nema sanci ani dostat obzvlast kdyz nakupuje vyssi vykonnostni tridu :) takze subjektivni hodnoceni neni objektivni :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

"stavet Async compute do popredi jako jedinou podstatnou ficurku low lvl API kterou AMD zvladnutou lepe a vseobecne ji prirazovat takovou dulezitost akorat dokazuje neznalost abou taboru AMD i NV"

Ja predsa AS tiež nestaviam do popredia. Jediné čo chcem je sa dozvedieť, čo má ešte AMD zvládnuté lepšie a čo sa tým dá reálne dosiahnuť. Ja som zatiaľ totiž v tom, že jediná boliestka u súčasnej generácie NV kariet je práve menej efektívne zvládnuté asynchrónne výpočty týkajúce sa GPGPU a renderingu. Ak sa mýlim, chcem vedieť v čom konkrétne. Celkom rád sa niečo nové naučím. :-)
A btw. GTX 780 som mal o niečo viac ako 3.5 roka, čo sa mi nezdá až tak krátko. Ani raz som s ňou nebol nespokojný a dokonca ťahala slušne aj prvé generácie VR headsetov (tým myslím oba development kity od Oculusu a HTC Vive).

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Já bych řekl, že ten rozdíl je zásadní. Svou MSI R9 280X Gaming jsem posunul synkovi, a ten na ní mastí gamesky jen to hvízdá (a tím nemyslím zvukový projev, ten je velmi mírný, byl to nejlepší model 280X na trhu). Ta karta podporuje všechny potřebné aktuální featury a standardy a zejména jí nedošel dech jako jejím tehdejším konkurentům - má stále relativně dost VRAM, zvládá asynchronní běh výpočtů a ovladače fungují naprosto bezchybně.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Aký je rozdiel v FPS oproti konkurentom? Podľa toho čo vravíš by som očakával niekoľko desiatok percent čo by už zásadný rozdiel naozaj bol.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Očekávám ticho po pěšině...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Vis, kdyz by se reagoval k tematu a trochu nezaujate, tak si to tady muze clovek trochu odpustit. Zacina to tvyma narazkama na "topitka". Kdyz ti clovek argumentem odpovi, ze i "topitko" umi radne zatopit "netopitkum", tak tady vyrukujes se "4 hrama" a "genialnima provoznima vlastnostma", atd.. Misto, aby jsi se nad tim aspon trochu zamyslel. Proste jeden kamenak za druhym. Takze nepises tady jako NV troll, ze ne? Mas 1060, super, si ji uzij, ale proc by ostatni meli mit topitka? Treba je ta karta stala o dost min , maji o 5% mensi vykon jako ty a spotreba je jim ukradena..jeste porad jsi s tou svoiji 1060kou king?
Mi je ukradene, jestli ma nekdo takovou nebo onakou kartu, 960ka byla dobra karta pro urcite nasazeni, stejne jako 380. 960 rozhodne nebyla celko ve "lepsi", tak jak to lide tveho typu prezentovali. To stejne plati o 1060 a 480, jen trolove nedokazi ocenit NIC na druhe strane..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

RX480 i GTX1060 mají prakticky shodné teploty.

https://www.youtube.com/watch?v=NMM5UFFSrSk

Takže teoreticky rozdíl je jen v hlučnosti, a ani ten nemusí být zásadní.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ta tvoje efektivita byla zalozena na vyskokych frekvenci. Tudiz co tu pises, je castecna hloupost. Pokud postavis stejne taktovany 380 vs 960 tak efektivita/vykon 960 je uplne mimo. Problem je v tom,ze obe firmy k tomu pristupovali jinym zpusobem k navrhu chipu Proto obe dosahovali vysledku jinym zpusobem. NV se spise podarilo udela "sweet spot" v tom kompromisu navrhu, ktery udelali. AMD se to takto nepodarilo.Nicmene stale byla 380ka vykonejsi a s odstupem casu se ten propad zvysuje, coz pro toho kdo koupil 380 je samozrejme vyhoda.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Ve Vulkanu je 1, slovy JEDNA hra a to Doom a žádné další Ačkové tituly se zatím nechystají.
V případě DX12 to zas není až tak hrozné, protože Pascal už výkon neztrácí, pouze mu neroste oproti DX11 tak, jak u karet z Polaris řady.
Já pod DX12 hraju zatím jen Civilizaci 6, kde RX480 pod DX12 pouze dohonila moji GTX1060. Ono pro FullHD je úplně jedno, kterou z těchto dvou karet mám, hry jsou na obou stejně hratelné a +- pár FPS v jednotlivých titulech nemá vliv. No a svůj Dell U2412M zatím měnit nehodlám, takže technologie FreeSync pro mě teď není výhodou.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

ZATÍM je to jedno. Za rok už to jedno nebude.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ahh, zase ta budoucnost. "Za rok..." už čtu od objevení se GCN ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Mě bude stačit současná 1080, počítám že ještě 2 roky s ní půjde vydržet i když současné hry utáhnout na FHD v max. detailech není žádná sranda, ale hry co dodatečně dostávají podporu DX12 jsou na tom už docela dobře RotTR min FPS z 45 v DX11 na 60+ v DX12, v The Division z 48 taky na 60+, pravda, tady ale nemám zapnuté HFTS stíny s nimi jsou dropy i pod DX12, ale DX12 je v SnowDrop enginu teprve v plenkách

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Trilogie Vascwell.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tušil som to, na 7nm je stále ešte dosť času ,načo to hrotiť ked konkurencia nič nemá len kdejaké fámy,úniky,špekulácie a nakonec osproscujúce prezentacie v poverpointu.Takže to znamená že 12nm proces bude dostatočne výkonný na to, aby AMD s VEKU dostatočne hlboko zatlkli do zeme!

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

A kdo říká, že AMD nevyužije 12nm taky? Asi si inteligent, co toho ví víc, než výrobci samotní... smutný příběh

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Môžu ale museli by platiť pokuty Global foundries.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Takže se honem mluvilo o Voltovi, aby se stáhla pozornost pryč od Vegy, a pak už nějak nebylo co říct...

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Dopadnúť to môže rôzne. Podobné odpútavanie pozornosti sme tu mali aj pred rokom, keď vychádzali nové GTX, tak sa odrazu hovorilo o Vege na jeseň a že sa oplatí čakať. No a tí čo čakali, čakajú dodones.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

AMD nejspise opravdu nema prostredky, aby toho rozjela vicero najednou. A tak jede postupne, jak ji penize a prostredky staci. I to je maly zazrak, ze s jejimi propady 2014/2015 a 'manazerskymi' rozhodnutimi 2012 vubec tady jeste jsou.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

To nespochybňujem. Išlo mi iba o to čo napísal Pety, že sa odvracia pozornosť od Vegy. Len hovorím, že to isté sa deje aj na opačnej strane.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Tak NV to udela pragmaticky, podobne jako uz v minulosti. Bude vyckavat a podle toho zareaguje. Ostatne proc ne.
Suber by bylo, pokud se Vega povede, pak to zacne byt zajimave.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tiež dúfam, že sa Vega podarí. Nech sa na NV zatlačí. Som zvedavý čo z nich a ako rýchlo potom vypadne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Volta Titan Founders Edition za $2.599 US :-)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Paráda. Kde tú kartu predávajú? Už bežím do obchodu čakať do radu kým nepríde. :-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Súhlasím, teraz sú odkázaní na Zen. A keď to nepokašlú s cenovou politikou a recenzie dopadnú dobre, tak bude aj Vega.

Už si nemôžu dovoliť zmrviť takmer čokoľvek, toto je nejaká pomyslená existenčná hranica. A vyzerá to, že si to celkom uvedomujú. Tak prvý je na rade RyZen.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

tak tak, 1080 si užívám už v podstatě 8 měsíců, tedy cca 1/3 plánované životnosti a nic výkonově výraznějšího za rozumný peníz na trhu není a ještě nějakou dobu nebude.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD už dávno vie že nemôže konkurovať vo výkone a nedajbože ešte v efektivite proti NV,a vedia to aj akcionari čo do toho opatrne investujú a dokonca aj cena akcií tomu napovedá.....a dobre to vie už aj NV a preto sa nemá kam ponáhľať....

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

To jsou s prominutim plky..to ze firma nucene preskoci jednu generaci HW a predchozi generace nebyly efektivitou na tom stejne, jeste zdaleka neznamena, ze nemuze konkurovat. Pristi nebo popristi generaci se to muze presne obratit. Takovych otocek uz tady bylo nekolik v historii..

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

a proto akcie AMD stouply od podzimu cca 2x, stejně jako nVidii
Je vidět, že tomu rozumíš "fak hodně" :oDDD Ještě něco náp pověz, ať se trochu zasmějeme

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

přestaň lhát, AMD stagnuje už od roku 2006 a ten mírný nárůst je možná tak výsledkem toho, že začali dodávat víc do profi scény.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jo, AMD už pomalu dohání ceny akcií, který mělo někdy v půli 2007.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Toto si nedovolí povedať nikto so zdravým rozumom a to nechcem nikoho uraziť. Nvidia má slušnú fan základňu a dovolím si tvrdiť, že nijako priekopnícky neudáva smer. Majú business model, ktorý je veľmi dobre zvládnutý.

S novinkou by firma ako AMD mala vedieť prekvapiť. A že sa Nvidia nemá kam ponáhľať? Keby tomu tak nebolo, tak by sa nehrnuli hneď za polarisom s GTX 1060-tkou.

Efektivita. No tak ak máš na mysli spotrebu, tak sa mýliš. Síce AMD nemá v čom konkurovať 1070/1080, ale keď si pozrieš nejaké tie testy rx 480 vs 1060, tak všimneš , že 1060 vie pekne vyťažiť cpu, zobrať oveľa viac prostriedkov z ram a doženie si spotrebu na celkovej zostave.

Crhova gtx 1080 má tiež spotrebu v hrách cca 250w a špičky idú ešte vyššie.

https://www.techpowerup.com/reviews/MSI/GTX_1080_Gaming_X/22.html

http://www.tomshardware.com/reviews/nvidia-geforce-gtx-1080-pascal,4572-...

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

@Sun Wukong: ...by sa nehrnuli hneď za polarisom s GTX 1060-tkou
---
Jenže ta GTX 1060 byla u nás v obchodech v nereferenčním provedení běžně dostupná o dost dřív dřív než RX 480 a za nižší cenu. Já koupil Gainward GTX1060 6GB za 7500Kč (nejlevnější referenční RX480 byla tehdy za 7900Kč) zhruba 14 dní po vydání a nelituju.
Původně jsem právě chtěl počkat na RX480, ale nakonec rozhodlo že nereferenční verze nebyly k dispozici (musel bych pár dalších měsíců počkat) a karta měla o něco horší provozní vlastnosti (teplota, hluk, spotřeba). Ono některé weby ji líčily v takových superlativech, že po vydání došlo k vystřízlivění, byť je to výborná karta, ale vysoké očekávání a špatná dostupnost jí uškodily. DX480 je v DX 12 sice v průměru o něco lepší než GTX1060, ale pro můj FullHD monitor je to jedno, obě karty dostačují a monitor zatím měnit nehodlám.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

https://www.youtube.com/watch?v=NMM5UFFSrSk

Odporúčam pozrieť. 1060 a vyťaženie cpu, nároky na ram o 1,5 GB viac.

1060 prišla ako "bič boží" na ohlasený a uponáhľaný polaris. Bol to dobrý ťah, ospravedlňujem sa administrátorovi, ale takto "vyjetrtkať" v rámci obchodu s konkurenciou je ozaj pocit na nazaplatenie. A neboj, myslím si, že AMD tú facku ako od macka pocítilo a dovolím si trochu prognostikovať, že ju aj pozitívne spracuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

vytížení CPU někde o něco vyšší, někde o něco menší... nároky na RAM... hmm máme ram v počítači proč? na parádu nebo aby se využívala? 16GB je dnes už standard a té hodnotě se to video zdaleka nepříblíží.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kde mas dnes 16GB "standard"? :))
Ty by jsi mel delat nakupciho u firem, by z tebe meli radost ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ve firmách jsou zřejmě běžné i 1060ky, že? Mám z tebe radost ;)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ja myslel, ze ten sarkasmus s firmama byl celkem jasny. Asi nebyl..
Kazdopadne, nikde neni 16GB standard, vetsina lidi stale vnima 8GB jako standard i pres to, ze to ma jako herni pocitac. Taktez u doporuceni her jsem si nevsiml, ze by 16GB byl "standard".

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ve firmě jsme měli poměrně staré mašiny a měly 12+ GB... ale k tématu... Bude dnes někdo kupovat nový herní počítač a dá do něj méně než 16GB RAM? Jasně pokud to bude nějaký budget, tak jo, ale herní počítač pro mě znamená minimálně GTX1070 a i7, takže silně pochybuji že tam nebude alespoň 16GB paměti. 8GB je dnes málo pro systém a intezivnější používání internetu, natož na hry.

Aktuálně hojně hraju Division a ta si v klidu využije 10GB paměti (samotná Division ne celkové užití ram), jasně poběží i na 4GB, ale když paměť má, ráda si ji vezme. Stejně tak mnoho jiných her si běžně říct o velkou porci a nové nezřídka v doporučených požadavcích pro ultra nastavení uvádí 16GB RAM.

Mimochodem, kolik paměti konzumuje hra nebo jakákoli aplikace určitě neurčujeme z windows integrovaného správce úloh ale koukáme na to sofitstikovanějším nástrojem který zobrazuje Virtual Size, což je celá paměť alokovaná aplikací a od toho z task manageru se to může poměrně výrazně lišit.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

přesně tak Jirko, to tady těm zdejším sockám nevysvětlíš.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Firma si to dá do nákladov,fyzická osoba nie.

Veľa ľudí kupuje často to, na čo má. Momentálne ram šla cca o 30% hore. A ver, že nie každý kto sa chce hrať na to aj má. A viem o čom hovorím. A počítač iba na hranie je počítač, ktorý nemá žiaden iný prínos. Čiže porovnávať firmu a priemerného hrača , ktorým je aj dieťa 12+ , samozrejme nezarabajúce, je holý nezmysel.

A dospelý človek sa zahrá, ak mu to voľná chvíľa dovolí. A pochybujem, že vy sa v práci všetci hráte.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Jaký rozdíl je mezi firmou a fyzickou osobou? Podnikající FO si samo může odečítat z daní to samé co firma, ale...

Aby člověk mohl cokoli z daní odečítat tak si na to nejdříve musí vydělat. A výsledek? O 15% nižší cena. To že si někdo něco odečítá z daní neznamená že to má zadarmo, bohužel mnoho lidí co netuší o čem mluví si to myslí.

Nicméně zpět k tématu. Herní mašina tě stojí 30-40-50 tisíc, rozdíl mezi 8 a 16GB paměti je cca 1000Kč Bavíme se tedy o nárustu ceny i 3% v nejhorším případě a stojí to méně než jedna herní novinka nebo cca stejně jako AAA titul v prvních slevách.

FYI v práci mám v počítači méně RAM než doma, v obou míste je té RAM tak abych nenarážel na OOM chyby (vypnuté swapování) při nejnáročnějších činnostech. A ne, doma si nehraju s grafikou, nevirtualizuji ani neporvádím paměťově náročné operace. Mám 24GB a když mám puštěnou náročnější hru, k tomu běží na pozadí nějaké aplikace, různí klienti herních platforem, na druhém monitoru prohlížeč s X záložkama a hladinu 16GB využité paměti nezřídka překračuji. Absolutně si nedokážu představit mít tam jen 8GB.

Také existují hry, které už dnes běžně doporučují 16GB RAM a i v těch co si vystačí s podstatně menší pamětí jdou vidět rozdíly když má systém 8 nebo 16GB ram.

Tady je příklad Witcher 3 a GTA V, obě jedny z nejúspěšnějších her současnosti... Vliv na výsledné FPS není nijak extrémní, ale když kouknem třeba na diskuze RX480 vs GTX1060, tak se lidi budou hádat o stejný nebo menší rozdíl do krve.

https://www.youtube.com/watch?v=vDkKDqThyBo

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Ešte raz. FO, ktorá nepodniká. Hráč je veková skúpina 12+. A ver, že keď je také dieťa hráč a doma je aspoň jeden súrodenec, tak určite keď si zapýta pc, tak nedostane ani nové a ani si ho neodpíše. Z nutnosti kúpi nové, čo musí a ostatné aj pobazáruje. Ak v domácnosti nikto nepodniká, tak neušetrí ani tých 15%.

Reálne je hráčov isto nie veľa a mnohí si len obmenia to čo musia, alebo môžu v svojich zostavách. Pc trh dávno neriastie a píše sa o tom neustále. A či je to u vás, alebo u nás, tak priemerný zárobok stále nie je dosť vysoký ako u západnych susedov.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak, nedavno jsem skladal comp pro 11leteho kluka od meho kamarada. Samozrejme se setri, kde se da. 16GB takovemu klukovi tata nekoupi, pokud sam neni bud fanda nebo nevedi co s penezi. Ono je uz uspech, kdyz je clovek donuti koupit aspon slusny zdroj a skrin, ktera se "nerospada pod prisnejsim pohledem" a nejaky vetrak navic, at to nemaji jako turbinu ;)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Jaké hry ten 11 letý kluk hraje, velká část herních titulů, hlavně těch velkých je PEGI 18+ tzn. nepotřebuje splnit nároky AAA her a velká část těch PEGI12 her poběží na plečce v ceně rozdílu 8 a 16GB paměti

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No..on ten comp i tak utahne kazdou hru i AAA titul. Akorat ze ne s pozadavky, ktere mas ty, jak Te znam :)
Ty si muzes treba dovolit invostovat penize do sveho hobby, coz je v poradku. Pochop ale taky, ze kamarad ma tri deti, a kazdy z nich chce comp...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jak říkám firma i podnikatel si nejdříve musí vydělat aby si něco mohl koupit a pak to odečíst z daní a daň z příjmu je u nás 15%, tzn to je úspora podnikatele. ale s tím to fakt nemá co dělat.

Jak kolegovi. Jaké hry může hrát věková skupina 12+, velké tituly jsou PEGI18 tudíž dětem vůbec nepatří do rukou a dětské hry běží na kde čem. Za co si to dítě kupuje hry? Když vyškemrá od rodičů na hru, která stojí víc než ta paměť tak musí přece vyškemrat i na tu ramku.

Fakticky nechápu nářky hráčů že támhle je něco o kilo levnější nebo že ušetří támhle tři litry že si koupí o třídu nižší grafiku a obětuje tím třeba 30% výkonu ale pak odehraje 2 nové herní tituly měsíčně na střední detaily v hrozných FPS... kde sakra bere na ty hry, kterou rychle dohraje a zahodí, kdežto grafika mu několik let vydrží

Nepodceňoval bych "běžného hráče", ten nemá ani tucha co má v počítači, přijde do krámu a řekne že si chce zahrát to či ono a oni mu něco nabídnou, záleží pak na finančním limitu toho hráče. A jen naprostý tupý prodejce by dnes pro herní počítač doporučil 8 namísto 16GB

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Jednoduché - všichni přece nakupují hry ve slevě na Stýmu :D Případně hru ulakotí někde na netu, přece nebudou podporovat rozežraný imperialisti.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

1,5 GB Ram víc... ježiší co vytáhnete příště ? L2 cache?
A co třeba to že 1060 jede ventilátor o 1000RPM pomaleji, takže nebude tolik hlučet.
Co to že průměrné FPS má 1060 vyšší?
apod.... jste jen zaslepenec nic vic...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To je argument? FPS ? Sú hry vyhovujúce AMD a sú hry vyhovujúce NV. Rozdiel sa tam hýbe v pár percentách pre jedného, alebo pre druhého. A je tak zanedbateľný.

Aj spotreba koncová celej zostavy cca na rovnako, lebo čo RX 480 ušetrí, tak 1060 doženie na spotrebe cpu a dosky.

Pre mňa to vaše "prašť jako uhoď". Ale keby som šiel ťažiť nejakú krypto menu nad čím premýšľam, tak RX 480 bude víťaz.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

běž si těžit co chceš, točíš se jak koroptev protože už nevíš jak AMD obhájit před tím failem co Polaris hype byl...je a navždycky už bude a budeme se smát až se to zopakuje znova u zenu a vece.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tak jsem to video zhlédl, na obou stranách to lítá nahoru dolu, někde to hraje pro 480, někde pro 1060, takže z toho něco vyvozovat chce hodně chtění...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mozna by jsi mel vice divat a mene 'citi' ;)
Na tom videu jsou min. 3 hry, ve kterych je po celou dobu vyuziti RAM 1-2GB vetsi u 1060 vuci 480. Mozna ze k vuli mensi kapacite GRAM 6GB vs 8GB, ale nejsem expert. Co Ty na to Marek? :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Nepozrel som si to video celé. Čo som vypozoroval bolo, že v miestach, kde si 1060tka bere viac z RAM, tak ma menej vo VRAM. Preto si tiež si myslím, že to môže byť kvôli 6GB vs 8GB. Kvôli rozdielnemu množstvu dostupnej grafickej pamäte čím sa môže líšiť postup pri jej alokácii. Ale naisto sa to ťažko hovorí. Kľudne to môže byť aj záležitosťou ovládačov GPU a tam už to závisí od toho ako to majú NV a AMD naprogramované.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Prosímtě on vůbec nečetl o tom že místo v RAM je většinou z 50% jen alokované, tudíž prázdné a tak je úplně jedno kolik je v RAM obsazeno, protože stejně je třeba ve skutečnosti používána jen z 50% zobrazované paměti.
Prostě pokud mu svítí že si hra bere 4GB VRAM ze 4GB VRAM tak to neznamená že ta hra má v ramce nahrané všechny potřebné data, ale jen to že si vyhradila sama pro sebe celou paměť a ve skutečnosti tam je nahrané třeba jen 2GB...

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ty jeden TROUBO, podivej se na to video a pak radsi uz ani nepis :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Oni se s 1060tkou hrnuli za polarisem ?
To je otázka vhledem k faktu, že nerefence měla 1060 dříve.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

moje 1080 má ve hrách spotřebu typicky kolem 140W, hraju výhradně s VSync, takže u spousty her karta zdaleka nejede na plnou zátěž a i když ano, tak ta spotřeba je do 200W (s povoleným 121% power limitem)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Tady platí že kdokoliv má 1080 tak je hlupák, kdokoliv má AMD je bůh. A o nejprodávanější verzi 1070 se tady vůbec nemluví, protože tu má dneska každej správnej pařan.... A AMD nem nic proti.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jardo ty jsi tu fakt chybel..bez tebe to vlakno nema ten spravny "naboj" ;)

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ja ti doprajem aj dve, či tri. Ja rozdiely nerobím medzi AMD, či NV. Kúpim, čo využijem .

Už dávno tu mohla byť nejaká stratégia, ktorá by sa volala Nvidia vs AMD. Myslím, že tá hra by zarobila aj milióny. Ešte tam dať hlavných predstaviteľov firiem ako hlavné postavy a stále otvorený koniec a každý rok robiť pokračovanie :).

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

jj, ta 1080 je pro FHD na hraně únosnosti, někde občasný drop pod 60FPS nebo někde holt člověk musí lehce ubrat na detailech, ale vesměs je to ok.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Taková hra už je, jmenuje se C&C Generals, jsou tam:
červení=čína=AMD,
modří=USA=intel
a zelení=míšenci=nVidia :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Len pre info trochu OT. Celkom ma zaujala táto téma:

https://blogs.msdn.microsoft.com/directx/2017/01/23/new-directx-shader-c...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Čo je to za bordel. Keď si už vymýšľate tak budte aspoň konzistentní v tom čo tvrdíte.

"Nebylo by nijak překvapivé, kdyby ještě v roce 2020 nebo později vycházely nové modely grafických karet vycházející stále z 14/16nm grafických čipů."

http://diit.cz/clanek/sub10nm-vyrobni-procesy-graficke-karty

Tiež správa o tom že má 10nm problémy bola už pred pár týždňami dementovaná.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A bude Volta konečně podporovat Free sync? Asi jediná věc, která mi na současných NVidiích opravdu chybí.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

O tom pochybujem. Kým bude mať G-Sync podobné vlastnosti ako AdaptiveSync, tak k jeho podpore nepríde. To by musel mať G-Sync nejakú výraznú pridanú hodnotu, aby k tomu došlo. Potom by bola motivácia monitory s touto technológiou kupovať. V opačnom prípade by si NVIDIA podrezala konár pod vlastnými nohami. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Volta bude dávat tolik snímků za vteřinu že nebude potřeba sync.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Premýšľaš niekedy nad tým, čo napíšeš? Sync, ako synchornizovať. A teraz čo synchronizovať? Hádam snímky s obnovovaciou frekvenciou tvojho zobrazovadla. Pointa? Nedochádza k rôznym deformáciam v obraze.

Snažil som sa dosť jednoducho to napísať.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

njn když nechápeš podstatu syncu tak by ses měl zamyslet nad tím co píšu. Pokud grafika generuje obrovské množství obrázků, které stihne poslat na monitor včas celý tak nepotřebuješ synchronizaci.

Freesync potřebuje AMD protože jim to často dropuje pod obnovovací frekvenci monitoru.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Tiež by si si mal urobiť delid na svojom cpu, ktorým premýšľaš. Preto NV má Gsync asi zo srandy a ešte si za neho nechá zaplatiť.

"NVIDIA G-SYNC™ gives you more of what you want in a gaming experience. Incredibly smooth, tear-free gameplay at refresh rates up to 240 Hz. Unique features like HDR, frequency-dependent overdrive, and ultra-low motion blur. And a powerful competitive advantage that has made G-SYNC displays go-to equipment for enthusiast gamers"

Napíš im, že ty si rozhodol, že by to mali zrušiť po Volte, lebo ty si povedal.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No skrze HDMI 2.1 by "Freesync" podporovat mohla. Pochybuju, že se budou snažit protlačit G-Sync i do televizí ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Aký refresh preboha. Veď už Pascal je druhý refresh Maxwellu. Do kedy chcú recyklovať niekoľko rokov starú architektúru?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

GCN je s nami koľko? 5 rokov a 3 generácie kariet (len tip)? :-)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Lenže AMD GCN architektúru dopĺňa a vylepšuje, zatiaľ čo nVidia jej len znižuje spotrebu a pretaktováva.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A nie je to jedno keď s pretaktovanou GPU stačí výkonovo na konkurenciu? Pričom podporuje všetko čo je treba rovnako ako konkurencia (pozor podpora neznamená rovnaká a/alebo efektívna implementácia)? Zatiaľ nevidím dôvod na rozčulovanie sa. Zaujímavejšie to bude keď víde Vega.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Nemám pocit, že by nVidia podporovala rovnaké HW technológie, ako AMD. Sere ma to. A to vravím ako vlastník kariet 660, 780, 670 a 1070. nVidia proste prešľapuje na mieste rovnako, ako Intel. A to je zlé pre každého.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Bež brečet jinam, už jste fakt s těma názorama trapní. Vydělej si a pak tady nemusím číst keci o tom jak je to drahé.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Spomenul som niekde cenu?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Napsals že nVidie přešlapuje na místě, potřebuješ snad větší výkon když nejsou hry které by ten výkon využili. Tudíž logicky jedinné na co můžeš nadávat je cena, protože na všechno ostatní je tady 1070 a 1080. A nebo teď vytáhneš že máš doma 4K monitor?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Že nie sú? Povedz, má nVidia (alebo AMD) GPU, ktoré zvládne HDR@4k@144 FPS? 4k monitor nemám presne z toho dôvodu, že neexistuje hardvér, ktorý by to potiahol.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nebavím se o tom jestli něco mají nebo ne, bavím se o tobě, pokud ty nemáš 4K monitor, k čemu by ti bylo kdyby oba dva měli grafické karty které by 4K uměli?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ty si vytiahol tvrdenie, že neexistujú hry, ktorý by využili ich výkon. Ja som ti ukázal, že sú. A ešte raz opakujem, že nemám 4k monitor, lebo pre neho nie je hardvér.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

fajn, nemáš 4K monitor... znovu se tě ptám, k čemu by ti byla grafická karta která by uměla rozjet plynule hru ve 4K ?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Aby som si mohol kúpiť 4k monitor. To si fakt taký blbý, že to potrebuješ vysvetliť trikrát?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

To se jenom "Le Genius" zacyklil :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

jen jsem z něho potřeboval dostat že to vlastně nepotřebuje a jen blbě žvaní.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Ty nemáš na dnešní karty v SLI/Crosfire a budeš si kupovat monitor 4K za 40 papírů? :D :D :D jahahahahaaaaaa

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Aktuálne je skôr problém pretlačiť toľko dát po kábly. Používať 2 káble fakt nie je nič štandardné. Ale minimálne na 4K a do tých 30-60 FPS už HW v podstate máš. GTX 1080 je entry point a ak si kúpiš nejakú extrémnu pretaktovanú verziu, ktorá dá ešte 10% výkonu navyše oproti referencii, tak si v pohode. Na plné detaily som mal problém iba s Deus Ex a miestami Fallout 4. U Far Cry 4 a Wicthera 3 sa zadýchavala, ale bola na 30 a viac FPS. Ostatné hry bez problémov na 40 a viac FPS. A ak máš monitor s G-Sync, tak ti nevadí, že nemáš 60 FPS. Teda aspoň mne to nevadí. Pokial by si si kúpil Titana, tak nemáš problém so žiadnou hrou. Ak si ale tak náročný, že potrebuješ 4K@144 a ešte aj HDR, tak taká karta, ktorá by to utiahla, ešte samozrejme nie je a nejakú dobu ani nebude. Také niečo si inak predstavujem aj ja, že bude môj ďalší upgrade niekedy v budúcnosti do horizontu 5 rokov.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

S kabelážou nie je vôbec žiadny problém, DP to zvláda už dávno.

Na HDR@4k@144 FPS čakám ako na svätý grál.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

DP 1.4 potiahne 4K@144 aj s HDR? V tom prípade sa teším kedy konečne také monitory vídu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Podľa špecifikácií "len" 120 Hz, ale s kompresiou aj 144 Hz. Budúcnosť je tu, len k tomu treba potrebný výkon. Ani Volta, či Vega ho ešte mať nebudú. Možno v SLI/CF/mGPU zapojení, ale na to sa spoliehať nedá.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

V tomto prípade je problém aj v CPU. Tam bude treba mať high end, aby dokázal vytiahnuť z GPU toľko FPS. Čo sa týka GPU, tam bude zrejme treba počkať na 7nm.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Treba sa spýtať čo vlastne nepodopruje. Pretože mňa nič nenapadá.Ja mám GTX 1080 a všetko na nej ide tak ako má. Nemám problém s výkonom ani s DX11, DX12 a ani s Vulkánom. A ani s prehrávaním multimédií. Alebo robíš s kartou niečo, čo ti nejde kvôli nepodpore?

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Píšem o technológiách ako takých. Kedy naposledy prišla nVidia s technologickou novinkou? GSync nerátam. Stagnácia nie je dobrá pri nikoho. 3 generácie Maxwellu stačili až vrchovato. nVidia má kapitál na to, aby dokázala vyvinúť GPU schopné renderovať 4k@120 FPS, ale to neustálym recyklovaním tej istej architektúry nedokáže.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pascal je druhá generácia Maxwella s pár zmenami. Či do toho počítaš aj Keplera?

"nVidia má kapitál na to, aby dokázala vyvinúť GPU schopné renderovať 4k@120 FPS"

Prečo nie rovno 8K@144 FPS? Toto nie je iba o kapitále ale aj o technických možnostiach tejto doby. Ak by také boli, dokázali by karty podobného výkonu pripraviť aj u AMD. Tieto firmy sú si rovnocenné čo sa týka technicky zdatných a šikovných ľudí. Dnešný Titán X a GTX 1080 sú najrýchlejšie jednočipvé GPU v súčasnosti. Čo sa ti na tom nepáči? Áno, stoja veľa. Ale ber to tak že ponúkajú najlepší výkon a nemajú konkurenciu. Prečo nenadávaš na AMD, že už skoro rok nepostavila nič proti GTX 1070, GTX 1080 a GTX Titan X?

"Kedy naposledy prišla nVidia s technologickou novinkou? GSync nerátam"

To je tak keď aktivitu NV nerátaš, tak ti zákonite musí vyjsť, že nerobia nič. Bez G-Sync by tu ale s veľkou pravdepodobnosťou nebol ani Freesync. Plus na poli SW toho NV robí dosť. Viď PhysX, Flex, Gameworks či CUDA. Plus ich Experience, ktorý nahrádza zbytočnú inštaláciu X aplikácií tretích strán a okrem automatického nastavovania hier ponúka aj ich streamovanie a nahrávanie. Ansel zasa umožňuje robiť stereoskopické fotky až do rozlíšenia 8K. NV sa snaží tak isto ako aj AMD. A to ani nespomínam ich aktivitu okolo deep learning.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Maxwell mal dve generácie, nie jednu.

GSync nie je architektonická novinka GPU, preto to nerátam. PhysX je pre mňa zbytočnosť (v celej kolekcii hier mám len Metro, ktoré to viditeľne využíva a navyše to nie je technológia, s ktorou prišla nVidia). Ešte som nevidel hru s Gameworks, ktorá by nebola sprasená (viď Far Cry 4 so Soft Shadows, ktorý posiela do kolien aj 1070, či RotTR s VXAO, ktoré vytvára artefakty a pod.). Pre CUDU nemám využitie. Experience je zbytočný balast (streamovanie ponúka aj Steam, nahrávať dokáže aj MSI AB). Pre Ansel taktiež nemám použitie.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ak sa vyskytnú artefakty, to beriem. Ale, že je nejaká feature náročná na výkon, tak to vôbec nepovažujem ako za niečo čo je sprašené. Mimochodom obe spomínané hry mám a aj som v nich už niečo odohral. Mal som ich nastavené naplno v rozlíšení 4K. Far Cry 4 išiel okolo 30FPS bez prepadov a trhania obrazu. RotTR tiež na ULTRA a výkonovo tiež v pohode. Artefakty so si behom hrania nevšimol. Tým ale nehovorím, že tam nie sú. Vyskúšam si to najbližšie keď budem mať čas. Nepociťujem s Gameworks hrami inak v podstate žiadne problémy. Nikdy som ich nemusel vypínať.
Čo sa týka PhysX, ja mám zasa takmer všetky hry, ktoré túto technológiu využívajú. A máš pravdu v tom, že NVIDIA túto technológiu neurobila od piky a základ kúpila. Lenže odvtedy ubehlo veľa času a celý PhysX bol komplet prerobený pre moderné potreby a to s prihliadnutím na efektivitu. Plus boli pridané nové možnosti. Proste to čo NV kúpila pred romi už dávno nemá nič spoločné s tým čo je dnes. A pokrok je to značný. Či už výkonový ale aj novými feature-ami. A tiež dostupnosťou kedy je PhysX súčasťou 3 veľkých engine-ov - Unreal, Unity a Cryengine.

"Experience je zbytočný balast (streamovanie ponúka aj Steam, nahrávať dokáže aj MSI AB)"

A keď chceš vidieť FPS, tak zasa musíš mať Fraps či niečo podobné. Nie je lepšie mať jeden nástroj na všetko potrebné ak to samozrejme využívaš? Ja napríklad využívam Nahrávanie a ukazateľ FPS. Taktiež pre Ansel mám využite. Priestorové stereoskopické fotky, ktoré ním urobíš, sa dajú pozerať vo VR a vyzerajú fakt parádne. Nevyužívam akurát streamovanie. To je ale doména veľa iných ludí. takže načo využívať a inštalovať X rôznych SW tretích strán, ak môžeš mať jednu aplikáciu na všetko? Ja samozrejme chpem, že niekto to proste nevyužije. Ale sú ludia, ktorí áno. Treba sa na to pozerať aj z tohto uhla pohľadu.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Problémom Soft Shadows u FC4 je ten, že to má až príliš veľký dopad na výkon. A na to sa dosť hráčov sťažovalo. Je to to isté, ako keby ti HBAO+ znížil framerate o 30%. Tiež by si sa sťažoval.

Tu si treba vyjasniť, čo je pre mňa adekvátne. Hraje som zapnutým VSync a tak pre mňa jediná akceptovateľná rýchlosť je minimum 60 FPS.

VXAO spôsobuje chybný rendering tieňov na snehu. Pekne to vidieť v Soviet Installation.

Lenže PhysX nikde nie je vidieť (v zmysle, že sa nachádza v možnostiach). Z toho logicky dedukujem, že sa jedná len o základnú implementáciu a nie tú, akú má Metro.

MSI AB a RTSS sú dodávané v jednom inštálatore. RTSS navyše obsahuje limitér FPS, čo je pre VSync kľúčová vlastnosť. Experience je moloch. Je to zbytočne komplikovaný program. A s postupom času bude z toho ešte väčší moloch.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zrovna včera jsem zkoušel Black Flag se soft shadows(i těmi nejnižšími) a to byl masakr. Fury X dávala ve 1440p nějakých 30-35FPS, 1 CPU jádro jelo na plný a ostatní se flákala kolem 10%. Po nastavení nejvyšších, ale NE softshadows(gameworks) vše fungovalo normálně jak by člověk čekal. CPU jádra rovnoměrně vytížená, 60FPS lock hry, takty grafiky mezi 750-900MHz. Co tímhle kdo sledoval nevím.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To je divné. PCSS by nemalo takto ovplyvňovať CPU. Značná časť výkonu by mala riešiť GPU. Predpokladám, že výkon ostatných CPU jadier nebol na minime a po vypnutí PCSS šiel vyššie...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Čo sa týka Soft Shadows, tak ide o vcelku kvalitné riešenie. Ja by som povedal, že je to prepadom výkonu adekvátne. Pokiaľ sa ako hráči budeme sťažovať na to, že grafická feature s kvalitným výstupom je moc náročná, tak sa akurát dočkáme toho, že sa nikam neposunieme. Alebo sa bude vyčkávať kým nebude na trhu adekvátne silný HW. Pokiaľ ale existujú riešenia s rovnakou technickou a vizuálnou kvalitou, potom je kritika na mieste. Existuje niečo také?
Čo sa týka zvyšku, tak MSI AB nepoužívám. Ale keď už ho spomínate aj s Liborom nižšie, tak sa na tento SW pozriem bližšie.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Když chceš nahrávat a vidět FPS a spoustu dalších věcí tak instaluješ MSI AB.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Čo sa týka nahrávania je to bez dopadu na výkon ako u Experience? Čo sa používa na enkódovanie videa? CPU alebo GPU? Experience využíva video engine na GPU a prakticky vďaka tomu nestrácaš výkon a výstup je vo výbornej kvalite.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Môžeš si vybrať vlastný kodek a podporuje aj NVENC.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

OK. Dik za info.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

AMD se spoustou technologií taky nepřišla, když je koupila s ATI. Božínku...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Marek Moravčík : ode mě máš +

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Nevím zda do toho nepočítat i GTX750Ti. To byl takový půl-Maxwell.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavý test: http://wccftech.com/resident-evil-7-biohazard-pc-performance/
Na to, že to je Nvidia hra (The Way It's Meant to be Played) a DX11, tak AMD má velmi slušné výsledky.. Kdyby Fiji neměly jen 4GB vram, tak by asi FuryX byla téměř na úrovni GTX1080.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.