Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Finální verze Oculus Rift i přes všechny sliby letos nebude

Ohlasene tituly?

Podpora Oculus Rift neni nic jineho, nez Side by Side zobrazeni, coz je rezim ktery umely ovladace od 3D bryli uz v roce 1995. Pridelat to do existujicich her ktere podporuji 3D zobrazeni neni zase tak slozite.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

To neni zrovna pravda. Pro poradnou podporu je potreba upravit ovladaci prvky ve hre, pohlidat si FoV, integrovat podporu pro pohyb hlavy a pohlidat si propady framerate. Zakladni podpora na pozvracveni je relativne snadno, opravdu dobra podpora uz ne.

+1
+15
-1
Je komentář přínosný?

Presne tak. Upravit hru tak, aby to nejak fungovalo je snadne, ale aby se to dalo i slusne hrat (a bez bliti) je o dost horsi. Podle me drtiva vetsina klasickych her nepujde nejak rozumne upravit pro Oculus (tak, aby to bylo intuitivni a zabavny, k tomu bez nevolnosti), spis se budou muset vyvinout uplne novy tituly od zacatku designovany pro VR.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dá sa aj to. Half Life 2 patrí medzi to najlepšie čo sa dá hrať cez Oculus Rift. Valve odviedli výbornú prácu.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

to petr22: Dost nesmyslný komentář. Kdybys tyto brýle vlastnil nebo si o této technologii alespoň něco zjistil, věděl bys, že jednoduchý výstup SBS do nich nejde (to by vypadalo dost nepřirozeně). Stačí si pustit youtube s ukázkami Oculusu. Proč jsou asi ty dva obrazy zakřivené? Co třeba chromatická aberace? A minimalizovat systém odezvy a sladit jiný způsob ovládání u existujících her není taky zrovna snadná záležitost. Ale snad nás sám brzo překvapíš, když je to tak jednoduché:-).

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ja si asi fakt zalozim analytickou spolecnost:o) Pred nedavnem jsem psal, ze to ceka stejny osud jako duke nukem forever shit a uz je to tu ..... honba za dokonalosti z toho udela v dobe vydani naprosty propadak (pokud se to vubec vyda), protoze na trhu bude davno neco jineho .... mimochodem, proc jsou tam ty bile fleky? To nemuzou najmout nekoho, kdo by to udelal tak, aby to vypadalo aspon trochu k svetu?

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Tie biele flaky sú senzory pre kameru, aby sa mohla zaznamenávať zmena polohy hlavy (nie iba otáčanie). Na obrázku je developer verzia, ktorá na verejnosť nikdy nešla okrem pá predvádzačiek na rôznych konferenciách. Development Kit 2, ktorý sa aktuálne predáva, má tiež také senzory, ale su prekryté plastom. Nie sú vôbec vidieť. Viď

https://www.oculus.com/dk2/

A nebál by som sa o nich. Už DK2 je na dosť dobrej úrpvni. Mohli aspoň vydať DK3 aby nám rýchlejšie ušlo čakanie.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Predpokladam, ze je tam proste nejaky malicky IO, ktery urcuje presnou pozici natoceni, kdyz ty sensory jdou prekryt, tak jiste nejsou opticke a nebyl sebemensi duvod je davat zvenku ..... jak moc jsi si jisty tim, ze jsou to sensory? Ja bych si totiz troufl rict, ze to byl neci pochybny zpusob o to, udelat ten predek mene fadni a vice "designovy":)

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Takto vyzeral prototyp riftu Crystal Cove necelé 3 mesiace predtym ako z neho urobili DK2 a začali ho predávať:

http://www.engadget.com/2014/01/09/the-oculus-rift-crystal-cove-prototyp...

Terajší Crescent Bay z obrázku na začiatku článku reprezentuje v tomto smere to isté ako Crystal Cove len o generáciu ďalej.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

porovnanie so SteamVR (HTC)? to ma byt vydane tento rok

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Priama konkurencia pre Oculus Rift je headset od Valve/HTC. Sony Morpheus je čiste iba pre konzole a Oculus cieli zasa iba na PC, takže si v reále vôbec nekonkurujú.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Hehe uz se fakt musim smat... sice od nich mam DK2 .. ale to mam v planu prodat jelikoz jsem to mel na hlave asi dvakrat za pul roku a pak asi 1000x radeji dam svoje penize valve/htc nez podelanymu facebooku...

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Vyskúšaj Half Life 2, Affected a New Retro Arcade kým DK2 predáš. :-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Jedna věc je 3D ale pro 2D s tím nemusejí dělat takové opičky. Spousta lidí by si to koupilo na 2D a i klidně i na hraní 2D her.
Jak už tady hodně lidí píše, nakonec Oculus bude propadák, protože ho ostatní firmy předběhnou.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Oculus Rift DK2 mám od prosince. První nadšení samozřejmě vynikající, pocit vnoření do virtuálu vynikající a pochybuju, že tu někdy bylo v prodeji něco lepšího (srovnatelně snad jen Virtuality, VFX1, ale to už je nějaký pátek). Na předváděčkách hodně pozitivních ohlasů (pár lidem se během některých dem udělalo zle, což jsem bral jako signál, že jde o hodně realistický zážitek:-)). Jako fanoušek Vetřelce jsem se ale nejvíc těšil na Alien Isolation, který měl mít (nejdřív oficiálně, pak zas neoficiálně:-)) podporu pro Oculus. A nezklamal jsem se. Tenhle vesmírný horor je na Oculusu opravdová pecka (hlavně díky grafické stránce a atmosféře těžce umocněné zvukem). I když nejsem velký fanoušek hraní her na PC, tak s Oculusem mě to najednou neskutečně bavilo. V tomhle reklamy na Oculus opravdu nelhaly. Když sedíte u PC a hrajete tuhle hru na standartním PC monitoru, vylepšíte si to o 3D, nebo přidáte víc monitorů, stále je to dost slabý zážitek ve srovnání s Oculusem, protože s ním si nasadíte brýle a jste přímo tam! Trochu míň mě už potěšilo, že jsem si musel pořídit hodně výkonné herní PC (noťas sice vpohodě stíhal AI v běžném 2D, ale v módu Oculus už klesla FPS na 3 a míň). Přihodil jsem ještě sluchátka BO.. s redukcí hluku (aby nerušil referenční větrák R9 290:-)) a herní zážitek už neměl chybu. Jen mi z peněženky tak nějak zmizelo 34tis:-( (12tis. Oculus DK2 s poštovným+ 18tis. PC bazar+ 4tis. sluchátka bazar), takže pokud už náhodou nevlastníte slušné herní PC a budete chtít hrát lepší hry, investice do virtuální reality nebude jen o těch brýlích:-o.
Teď ale k článku. Nějak nevěřím, že by Sony vymyslelo něco lepšího než Oculus. Asi před rokem jsem měl k dispozici od Sony HMZ-T2, což jsou 3D brýle na sledování filmů bez snímačů pohybu. Vypadaly sice futuristicky, ale na hlavě mě dost tlačily už po 10 minutách (těžká elektronika v přední části, blbě umístěné těžiště). Nedokázal jsem si představit, že bych tohle měl na hlavě na sledování celého filmu (a když se kouknu na předběžnou podobu Morpheusu, vypadá to taky na velkou krávu). Brýle měly sice kvalitní OLED displeje, ale ne moc velký zorný úhel, takže tam ten pocit vnoření do promítaného filmu nebyl moc velký (něco mezi televizí a kinem). A cena přes 25tis za tuhle velkou a těžkou záležitost (které Sony říká přenosný prohlížeč:-)), to teda fakt ne. Je pravda, že Morpheus už může být úplně jiný z hlediska ergonomie, ale furt si myslím, že na tom bude hůř než Oculus. Parametrově ho asi taky těžko trumfne, protože Morpheus bude určen jen pro herní konzole a ty zas nemají nijak zvlášť oslnivý výkon.
U samotného Oculusu a spol. už taky není moc co vylepšovat, vzhledem k současným možnostem. Systém snímání polohy a pohybů hráče je u DK2 na velice dobré úrovni. Displej u finálního výrobku dají nejspíš jemnější než FullHD, ale furt budou vidět obrazový body kvůli velkému zornému úhlu. A i kdyby se použil nějaký UHD displej, bude to neskutečně drahý a většina grafických karet to rozhodně nespočítá na 90fps (a body budou vidět furt:-)). Snaha vyladit přenosnou virtuální realitu (tj. ty držáky s mobilama) mi taky připadá jako mrhání časem. Je to sice hezký, že to má člověk po ruce, ale takový záležitosti jako Alien Isolation apod. už ten mobil rozhodně v reálným čase nespočítá, poněvadž úsporný procesor a baterky to taky musí bleskově vysávat. Tak na co Oculus ještě čeká? Podle mě by tomu už jen šiklo vymyslet bezdrátovou verzi (ten kabel k brýlím přece jen omezuje) a nějaký šikovný startovací software, který by to automaticky nastavil v systému a umožnil snadno používat i naprostým začátečníkům (místo toho, abych to ručně konfiguroval v nastavení ovladačů grafárny, natáčel obraz, zjišťoval v jakým módu mám spouštět aplikace, přepínat mezi monitorem a brýlemi apod. komplikace). Pokud to bude nativně podporovat i většina nových herních titulů, do Vánoc by se to dalo stihnout. To jestli to přijme trh je věc jiná, to se nedá předvídat, ale myslím si že virtuální realita od Oculusu je na už velice slušné úrovni a když se bude prosazovat skrze herní průmysl (a nejspíš i sociální sítě:-)), má slibnou budoucnost. Ostatně ještě před pár lety by mě nenapadlo, že se budu procházet na palubě Nostroma nebo vraku vetřelecké lodi. Za mě s DK2 spokojenost. Není to jen něco na papíře nebo připravovaná věc, co nemusí spatřit světlo světa. Mám to doma a nebojím se to použít;-).

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

JJ. Mam z DK2 úplne rovnaké dojmy. Ako už som písal vyššie, mne sa dosť páčil Half Life 2. Prešiel som s DK2 kompletku aj s Episode 1 a Episode 2. Uplne iny level hrania. Alien Isolation detto, aj keď túto hru ešte namám ukončenú. Dying Light vyzerá s DK2 tiež dosť dobre. A keď k tomu pripočítam chuťovky ako Affected či New Retro Arcade, tak sa nemôžem na DK2 sťažovať. Je toho ale samozrejme o dosť viac. Nie sú to síce AAA hry, ale na skúšanie sú na dosť dobrej úrovni. Oculus dosť ťaží z toho, že podpora ich hedasetov je priamo integrovaná do Unreal Engine-u 4 aj Unity 5. Hlavne Unity je dosť obľúbené v tomto smere a odkedy je Unreal Engine dostupný zdarma, situácia sa ešte zlepšila.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

No... ještěže to nedostal do spárů Apple, ale Facebook. Představte si, že by základní verze přišla na třicet tisíc a pozlacená na půl milionu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Nebráním se případné změně názoru, ale zatím po VR vůbec netoužím, vyhovuje mi 3D na monitoru, především si zahraju stávající hry (nechci hrát HL2, který mě nebavil a pár specialit :) ), kvalita obrazu (hlavně rozlišení), pak pohodlí, cena a odpadnutí spousty problémů. A úplně jiný level než klasika to pro mě je taky, taky se cítím tam :) I když chápu, že VR může být ještě o kus dál.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Nez oculus nieco vyda tak si davno kupim htc.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Oculus DK2 mam a som sklamany. Ocakaval som nieco lepsie. Bol som neprijemne prekvapeny ze pristroj trpi na chromaticku aberaciu. Pride mi sialene, ze je nutne softverovo kompenzovat farby koli shit optike co je v nutri. FOV je na moj vkus moc velky. Obraz je zbytocne moc priblizeny k zraku, ze sa da ju rozpoznat jednotlive pixely HD displeja. A sucasne je vsade rozostreny. Ostry je len maly region v strede asi 20% takze clovek sa musi divat len priamo dopredu. To je otravne, lebo intuitivne hybeme ocami aj do stran a tam je obraz rozmazany a rozlozeny ako farby duhy. Vadia mi metre kablov. Extra Hdmi, extra usb, extra snimac senzorov. Vadi mi ze oculus displej je otoceny o 90° takze sa neda pouzit mirror s PC monitorom. Ovladace havaruju z casu na cas. Podpora hier je mizerna... co fungovalo na DK1 nie je kompatibilne s DK2.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mě strašně štve, že to pořád odkládají. Full HD brýle musí stačit každému. Jestli mají roadmapu, tak jaktože neznají předpokládaný termín vydání? Takhle přemýšlím nad tím, že si koupím Hololens a přehodím si přes hlavu ručník.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Full HD je stále málo. Rzolíšenie musí byť vyššie a musia nejakým spôsobom potlačiť efektívne screen door effect. Som zvedavý čo nakoniec vydajú a tiež sa mi ale nepáči že to odkladajú stále ďalej. HTC Headset vyzerá dosť dobre takže by nemali veľmi váhať.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale problémem není rozlišení jako takové. Hrával jsem UT99 320x240 na 15" monitoru a neměl jsem z toho žádné problémy. Problémem je mřížka LCD, kdy mezi jednotlivými body se zobrazují černé linky při vysokém přiblížení, protože máte před okem lupu, která to zvětšuje. Kdyby bylo problémem nízké rozlišení, tak by ty miliony Poláků, co hrají 1024x768 už dávno vyhynuly na rakovinu oka.
U monitorů dochází k tomu, že mozek nevnímá okolí a zúží se zorné pole. Aby se na to dalo koukat, tak je dobré, aby monitor to vyšší rozlišení měl. Ale u OR bude mozek operovat s celým zorným polem. Stačí trošičku máznout obraz, aby rozptyl světla překryl ty černé linky a bude vymalováno.
Výsledkem je to, že už dva roky poslouchám, jak je potřeba vyšší rozlišení. Nejdřív Full HD (což mi přijde OK), potom 4K, nedávno jsem slyšel, že by bylo lepší 8K. Najednou zjišťujeme, že retina vlastně není retina. Pomalu z toho dělají hoax. Další epizodka v historii lidstva. Nic víc, nic míň.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Práveže rozmazanie obrazu nie je úplne ideálne riešenie, ale praktické a zrejme sa bude používať. Čo sa mne osobne nepáči, ale keď nie je lepší spôsob tak s tým nič nenarobíme.

Čo sa týka rozlíšenia, jemnejší obraz je dôležitý pri pohľade do diaľky. Aj pri Full HD sú vzdialené objekty rozmazané viac ako by bolo dobré. A to nehovorím o objektoch, ktoré sú ta ďaleko, že to je jedno...

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Tak samozřejmě, že objekty ve větší dálce budou ve horší kvalitě. Mozek má ale naštěstí úžasnou schopnost dopočítávat obraz a to i v případě, kdy velikost pixelů takřka odpovídá velikosti objektů. Já mám třeba na jednom oku cylindrické zploštění, což by mi mělo deformovat obraz a způsobovat špatný překryv obou obrazů z očí. Myslíte, že mi to vadí? Běžně chodím bez brýlí.
Pokud k tomu přičteme herní utilitky, jako je zoom a HUD, jde z toho docela dobře vybruslit. Nádherně se to třeba řeší v Elite: Dangerous a vůbec vesmírných střílečkách, kde se pohybujete kilometry daleko i v případě dogfightů - prostě většina aktivních prvků je označená HUDem a to, co vás může ohrozit, je dost veliké na to, aby to šlo přehlédnout.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Jo , kde jsou doby F15 strike fighterů a původního Oculusu , kde se kvůli mizernému rozlišení za hromádkou pixelů dalo jen tušit něco víc a hry byly tak dokonalé že akceptovaly zásahy jako by ani nešlo o jeden pixel v helmě .....

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Zde svuj DK2 prodavam za 8999 kc http://aukro.cz/show_item.php?item=5219904506

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.