Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Playstation 4 NEO nese Polaris s 2304 stream-procesory

No docela zaujimavy krok od Sony aj ked nie uplne necakany kedze aktualna generacia konzol uz ked vysla na trh nebola moc o vykone ako skor o streamovani a hlavne stabilizovani prijmov (ani sony ani ms uz nechceli dotovat HW). Takze bud musi prist nova gneracia skor ako xbox1/ps4 po xbox360/ps3 alebo nejaky takyto update. Na druhu stranu to tak trochu ruca ten pohlad jednoucelovost konzol a nepotrebnosti nieco menit. Ono pocas zivota vzdy vychadzali aj vynovene verzie, ale vecsinou sa jednalo o optimalizaciu spotreby, rozmerov vdaka novsej vyrobnej technologii a prichadalo to skor v druhej polovici zivotneho cyklu. PS4 tu je ani nie 2.5 roka.
A co sa tyka specifikacie, mohli pridat na velkosti ram, zvlast ked je z casti zidelana.Vyssie rozlisenie si tak isto bude pytat viac ram na textury. A priepustnost sa da vseliak obhajit ale tiez jej nikdy nebude dost. Optimalizacie pomozu, typu delta kompresia, ale uz dnes sa vecsinou CPU flaka ked caka na ram a GPU nebude na tom inak.

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

tak od začátku jsme všichni věděli, že GPU v nových konzolích patřilo spíš do slabšího podprůměru (CPU a RAM byly spíš v průměru)... takže "teoretický" nárůst výkonu GPU neuškodí

teď by se ještě hodil nějaký test, který změří reálný nárůst výkonu, a finální cena...

+1
+37
-1
Je komentář přínosný?

CPU je silny podprumer.

Ten 8jadrovy Jaguar dosahuje cca 45% vykonu I3-4170, to bylo hodne slabe i pred trema rokama.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Takhle jednoduše se to říct nedá. Ten CPU je sice slabý v single-threadu, ale přeci jen má 8 fyzických jader a když to umí hra využít, tak není CPU brzda, závisí jen na vývojářích jak dokážou dostupný HW využít, na konzolích k tomu nástroje (API) mají už dlouho.

+1
+46
-1
Je komentář přínosný?

SW/API to je druha vec, v tom mas pravdu, ale on ma pravdu v tom, ze ten CPU hoci aj 8 core je na urovni Pentia. A ak ma 2-core Pentium v singlethreade 4x vyssi vykon tak je na tom tak isto ako 8 core so stvrtinovym single vykonom, dokonca lepsie, lebo vsetko threadovat nejde. A najcastejsie sa vyuziva pre samotne hry len 6 jadier z 8, aj ked MS spristupnil siedme na ukor Kinectu, z toho je zrejme, ze aj CPU cast je niekedy brzda, co potvrdzuje aj zvysenie frekvencii pre NEO.

+1
-41
-1
Je komentář přínosný?

Brzdou bude spíše spotřeba (vyzářené teplo), takže bych řekl, že zvýšení frekvence je spíš důsledkem lepší technologie, než nutnosti.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

uz pri vydani PS4 bylo jasne receno ze tyhle konzole nebudou mit tak dlouhej cyklus jako predesle takze 5 max 6 let a letos je tedy konzole v polovine zivota (ne podpory)

+1
+38
-1
Je komentář přínosný?

Musím sám sebe pochválit, protože to za mě nikdo jiný neudělá. Dopadlo to tak, jak jsem v diskuzi psal. Zpětná kompatibilita no problemo. Jsem machr. Machr Harley.

Po tomhle kroku xbox na DDR3 moc dlouho nevydrží.

+1
+35
-1
Je komentář přínosný?

No ono skor zalezi ako to ma Sony zadefinovane v licencnych ujednaniach a EULE. Zvlast prave pri konzolach nieje spetna kompatibilita nejak casta. Asi sa budu dat spustit aj hry cielene pre NEO len uz Sony nebude zarucovat ze to bude bezat aj hratelne na povodnej PS4 (ak to teda vyvojar nezoptimalizuje aby to tam islo). Dost bude zalezat aky throvy podiel a ako rychlo si NEO spravi. Ak sa ich preda malo tak to budu asi vyvojari ignorovat a nebudu plytvat energiou.A zasa naopak ak sa NEO presadi tak moze odsunut povodnu PS4 na druhu kolaj.

+1
-32
-1
Je komentář přínosný?

ted bude muset microsoft zareagovat stejne jako muselo zareagovat na Mantle

+1
+33
-1
Je komentář přínosný?

Prijde mi, ze se MS v posledni dobe skoro zblaznil a nektere divize odvadi skvelou praci a dari se jim a jine snad davaji zamestnancum premie podle toho, kdo dokaze svymi vymysly nastvat vic zakazniku a uzivatelu.

Ze musi reagovat je mozne, ale desil bych se reakce. Napadaji me veci jako: udelame xbox do browseru, zrusime xbox - retrospektivne od vydani XB1, novy skvely xbox bez zpetne kompatibility, prodame xbox divizi eskymakum, koupime nintendo a pak ho zavreme i s xbox divizi, nechame si udelat novy xbox od Intelu za miliardu USD a zrusime ho ve chvili kdy zacne vyroba .... :-D

+1
+39
-1
Je komentář přínosný?

Spis udelaji XB1440 s tim ze nalakaji lidi na to ze tam budou v dual bootu win10 a az jich prodaji miliony tak po vzoru PS3 to firmwarem tipnou a naserou tak "zase" hromadu lidi.

+1
+30
-1
Je komentář přínosný?

Nejspis to zavisi od toho, jak dobre powerpoint slidy je kterej manazer schopnej udelat ;) predpokladam ze na zakazniky/uzivatele s*re pes, dulezite je dostat bonusy a zdrhnout nez se domecek z tech karat sesype... a pak samozrejme prijde dalsi ktery dostane bonus za upratani toho sesypaneho domecku ;)

+1
-27
-1
Je komentář přínosný?

Jelikož konzole už od dob Xcrapu 360 / PS3 nejsou opravdovými konzolemi, ale jakýmisi pseudo počítači, tak je to vlastně jedno. Ale z pohledu pravých konzolí je to špatný krok. Stoprocentně dojde k tomu, že budou hry, které na původní či nové PS4 nepojedou. Zkrátka bordelářský svět pseudo PC se všemi neduhy. Nabízí se mi zdánlivě nesouvisející přirovnání k situaci v 80. letech u ZX Spectra 48k vs 128k vs 128k +2A...

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

„Stoprocentně dojde k tomu, že budou hry, které na původní či nové PS4 nepojedou."

Podle mě rozhodně ne. Když už vývojář udělá hru kompatibilní s jedním či druhým, tak úpravy pro to druhé už nebudou těžké. 720p místo 1080p/4K nebo naopak, pokles nebo nárůst fps, hrátky s AF/AA...
Když to srovnám s masochistickým vývojem na HW exotický PS3, tak nevidím důvod aby to Sony a vydavatelé nezvládli.

+1
-24
-1
Je komentář přínosný?

pokud hru udelaji na 4K verzi, tak osekat ji aby jela i na 720 rozhodne snadne neni, naopak to je casto "nadlidskej" ukol v nejake rozumne dobe pokud se s tim nepocita primo pri vyvoji, hra neni video ktere si resamplujes na mensi rozlisko behem par minut/hodin ;) je usmevne jak si nekteri predstavujou vyvoj her, luskne se prstama v diskuzi a voala je tu hra za X milionu dolaru, a zase lusk prstama a voala je tu verze upravena pro vykon daneho HW :D

+1
+27
-1
Je komentář přínosný?

A proč by to dělali? Proč by u 4k hry, nepočítali i s nižším rozlišením, když znají podmínky od začátku? Někdo udělá 4k verzi hry pro NEO a pak ji bude dělat pro 720p na normální PS4? Neo není o tolik silnější aby to normální PS4 nezvládla ve fullhd. Skok bude vždy jen jeden a ne dva. 720p-1080p-4k.

+1
+42
-1
Je komentář přínosný?

tam nejde o rozliseni, ale o vykon, pro ty 4K potrebujes mnohem jemnejsi modely aby nebyli tak kostrbate, vetsi textury a to klidne i 16x a vice, ano zmensit textury je snadne, ale snizit hustootu meshe tak snadne opravdu neni

dam ti priklad, delame hru pro tablety, mame dane nejake HW pozadavky a proste slabsi pristroje maj smulu, museli by se ke vsem modelum delat dalsi lody ktere by slabsi HW proste zvladal, a pravdepodobne bysme jenedelali ani kdybysme to s nima delali od zacatku, kazdy lod by na kazdem modelu ve hre znamenal pro grafika asi 2-3 dny prace navic, realne u nasi hry tedy asi 900 cloveko-dni navic a tedy v prumeru asi 1-1.5 miliony korun navic, a to je sakra prtavej projekticek oproti hram kde je modelu tisice

+1
-30
-1
Je komentář přínosný?

"snizit hustootu meshe tak snadne opravdu neni"

může být, když se nebudou dělat ruční opravy ale nechá se to na softwaru a jenom se někdo podívá že to není úplně blbě a na drobný nedostatky se prostě nebudou koukat

+1
+30
-1
Je komentář přínosný?

tak tabletů je celé moře, jsou na tom skoro podobně jako PC.
ale PS4 bude mít jenom 2 verze, což už není problém upravit.

a chtěl bych ještě poznamenat, že ve scéně PS tohle není nic nového. Přece jenom si PS3 za svoji existenci prošla slušnou obměnou hardwaru
(poslední generace PS3 Super-Slim je prakticky úplně jiný přístroj než původní PS3)
ono není problém upravit hru, aby jela na 2-4 různých konfiguracích HW, problém je udělat konfiguraci pro 100 různých variant...

PS:
ještě bych chtěl upozornit, aby jste se nenechal zmást tou značkou "4K", kterou tomu novináři dali.
PS4 Neo nebude mít zas až tak výkoný HW, aby ve graficky náročných hrách to 4K dal.

+1
-26
-1
Je komentář přínosný?

Předpokládám, že tady jim jen bude stačit snížit rozlišení a výkonu bude hned dost (720 má 9x míň pixelů než 4k).

+1
-31
-1
Je komentář přínosný?

Naprostej souhlas a psal jsem to tady i jinde. Zpětná kompatibilita není naprosto žádný problém. Nikdo ani netvrdí, že hry pojedou ve 4K. To si vzal kde?(to už není na Mirdu) 4K je výstup a je tam stoprocentně kůli UHD filmům. Navíc 4K obrazovka netrpí zhoršenou kvalitou když se do ní pustí FHD obraz, jen se každý bod zobrazí (přesně) na čtyřech bodech a bude to tak v podstatě nativní rozlišení, žádná interpolace jako na jiných LCD.

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

To neni zadna novinka, konzole maji nekompatibilitu a upgrade snad u kazde generace..

Pred 25 lety Sega Master System - slo dokoupit CDROM, slo dokoupit 32X modul.

Nektere hry vyzadovaly jen puvodni konzol, nektere i CDROM, nektere i 32X a nektere 32X i CDROM soucasne.

+1
+30
-1
Je komentář přínosný?

Otazka znie, ci si hra dokaze zistit, na ktorej verzii bezi a nasledne prepnut grafiku na high. Neviem, jak inak by to chceli riesit

+1
+24
-1
Je komentář přínosný?

Tak citanie typu konzoly by mal byt fakt najmensi problem...

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

Mno, teraz som zvedavy aka vyhovorka pojde od konzolakov, kedze slavne: Ja nemusim menit kazde 3 roky hardware, zjavne padlo.

A to, ze to bude zvladat 4k televizie je fajn, ale 380x je na 4k malo, ak teda nepriniesla zmena node este nejake fakt brutalne zmeny a tym padom by porovnavanie s 380x bolo hlupe. V kazdom pripade FHD 60FPS by to konecne mohlo ist :))

+1
+40
-1
Je komentář přínosný?

Ked ani teraz nejde vsetko na PS4 na 60 fps a Xbox musi dokonca pri niektorych tituloch pouzivat 720p tak ako bude hratelne 4K hoci aj z dvojnasobnym GPU vykonom? Ak to bude na urovni 380X tak nema sancu. Niekde sa bude musiet nieco priskrtit a osekat, len optimalizaciami to nepojde.

+1
-33
-1
Je komentář přínosný?

Aby sme boli korektny, aj na PS4 sa zabyvavaju casto dost hybridne rozlisenia napr. 900p
http://www.ign.com/wikis/xbox-one/PS4_vs._Xbox_One_Native_Resolutions_an...

Niektore veci ako BF4 by na 4k mohli ist, ale urcite to nebude pravidlom. Na strane druhej, kolko ludi ma dnes 4k televizor? Je to aspon 0,5 percenta?

+1
+25
-1
Je komentář přínosný?

Z tych, co maju aj najnovsiu konzolu, urcite omnoho viac. ;)

+1
+33
-1
Je komentář přínosný?

Sudis podla coho? Naco by im bol 4k telkac? Navyse konzola nieje tak draha, aby si ju mohli dovolit iba solventnejsi ludia.

+1
-31
-1
Je komentář přínosný?

Je vysoka pravdepodobnost, ze clovek ktory ma 10k na zabavnu krabicku + na hry za tisice, bude mat pravdepodobne aj slusnu TV ako sucast vybavenia obyvacky a nebude hravat na 32" TV z roku pana. A 4k TV sa uz tiez da kupit od 15k, co je cena konzoly +par hier do startu.

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

Tu si treba uvedomit penetraciu 4k obsahu + vysielania a ak aj je 4k obsah, tak jeho velkost a rychlost pripojenia sposobuju problemy.

Staci sa ist pozriet na PC Master Race subreddit, tam maju ludia pccka za 800-1000e a viac a stale maju FHD monitory. Podla tejto logiky by mali mat vsetci 4k...

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

Ale ja netvrdim, ze vsetci, ale ze ich bude urcite viac ako 0.5%. Marketing je silna vec a ludia na 4k slysi.

+1
+29
-1
Je komentář přínosný?

Četl jsi ten článek? Bylo jasně napsáno, že Sony bude vyžadovat, aby každá hra jela na obou zároveň. Takže stále platí, že není třeba konzoli měnit a člověk si zahraje ve stejné kvalitě jako dosud na současné verzi. To mi u PC nikdo nezaručí (resp spíše naopak jde zaručit, že pár let po koupi se objeví hra, kterou si člověk normálně nezahraje).

PS: konzoli nemám a nikdy jsem neměl, tak se prosím vyvaruj argumentu ad hominem.

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

A ved to je pekne, ale budes potrebovat novu konzolu na to, aby to slo v tych reklamovanych, dnes uz standartnych 1080p. A to je podla mna dost smutne. Priratam si k tomu drahe hry a plateny multiplayer... Velmi dobre.
"Takže stále platí, že není třeba konzoli měnit a člověk si zahraje ve stejné kvalitě jako dosud na současné verzi"
dovol mi ta opravit, nekvalite.

A ako dopadne ta stara PS4 o par rokov? Na PC si znizim kvalitu, nieco upgradnem a na PS4 budes nuteny hrat hry v takejto kvalite : https://www.youtube.com/watch?v=F_ieGPTcJa8 , o tom, ze stara odide do dochodku skor ako ta nova, o tom zadna, aj ked opat to spusti vlnu nevole.

Existuje take nepisane pravidlo medzi pcckarmi:
Ak kupis grafiku 2 roky po nastupe konzoly, prezije ti celu generaciu... Teraz kupis 3 po, no, budiz.

A ku pomer cena kvalita, potato masher staru PS4 rozkuse: https://www.youtube.com/watch?v=DNN5SKcuzrk

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

Tak nad tímto mi zůstává rozum stát.
Byl jsem přesvědčen, že změna architektury GPU dělá paseku, ale chtějí ji provést.
Na druhou stranu se vybodnou na aktualizaci architektury CPU, kterou jsem považoval za bezproblémovou. Proč? Dle pokroku, který AMD nedávno ukázalo, by přeci uspořili pěkných pár wattů i tady.

+1
+28
-1
Je komentář přínosný?

Protože upgrade CPU nic moc nepřinese - s vyšším rozlišením se nepočítá více fyziky, nepočítá se více AI, nepočítá se více skoro ničeho. Proto výměna CPU pro ně postrádá smysl, pokud chtějí docílit oboustranou kompatibilitu her (tzn, že pojedou na obou). A u GPU neměli na výběr. Určitě by zvažovali zachování staré architektury, ale znamenalo by to obrovské zásahy do této zastaralé architektury, aby se dokázala škálovat bez výrazného zvyšování ceny (příklad je paměťová sběrnice - 25% propustnosti navíc by u staré architektury nestačilo ani omylem). Proto je jednodušší a levnější tam dát novou architekturu.

+1
-31
-1
Je komentář přínosný?

"novou architekturu".... to je trochu prehnane. Je to furt GCN. A zatimco z pohledu hardwarovych lidi mozna doslo k obrovskym zmenam, stavim boty ze z pohledu softwaru (tj veci viditelnych pro programatory GPU) jsou na 99% stejne.

+1
-29
-1
Je komentář přínosný?

Upgrade CPU přinese větší část tepelného budgetu pro GPU. Myslíte, že to není důležité? Když snížíte ztrátový výkon CPU třeba z 40W na 20W, najednou máte o 20W více pro fešné obrázky.

+1
+29
-1
Je komentář přínosný?

Podle me to muze souviset s pametovou sbernici. Jaguary urcite potrebovaly pro dobre fungovani s GDDR5 nejake upravy a upraveni Excavatoru se pro stavajici generaci konzoli nemusi vyplatit.

+1
-34
-1
Je komentář přínosný?

Tak už chápete proč před časem celkem nesmyslně vyšlo AMD 5370 do AM1 patice?

+1
-36
-1
Je komentář přínosný?

Podle mne Polaris zvladne bez problemu beh nativniho hrani ve 4K, je to hromada zmen a vylepseni.

+1
-37
-1
Je komentář přínosný?

jo, NEO "zvládne" to 4K stejně jako Xbox One (a PS4) "zvládlo" FullHD v 60fps

+1
+34
-1
Je komentář přínosný?

Ano "zvladne" na 30 a mene fps s tezce orezanou grafikou. Podobne "kvalitne" si to muzu zahrat na intelovske integrovane grafice.

+1
+30
-1
Je komentář přínosný?

ehm, Matrix je trochu pasé, nehledě na to, že to není nic jiného, než vykrádačka několika filozofických směrů (btw několika moderních a dvou starých). Chápu ale, že dnešní povrchní člověk se z toho posadil na prdel. Raději si zběžně projděte filozofický kánon, uděláte tak více pro sebe i pro ostatní

+1
-33
-1
Je komentář přínosný?

Predpokladam ze sa starsia verzia konzoly prestane vyrabat a postupne ju nahradi tato nova. Pokial chcu casto obmienat konzolovy HW elegantne riesenie by bolo kontinualne vydavanie novej konzoly kazde 3 roky s garanciou ze stara verzia bude 100% podporovana dalsie 2 roky= kazda hra musi vyjst aj na starsiu verziu konzoly. Tym padom by sa zivotnost jednej konzoly dostala na uroven 5 rokov co by bol celkom idealny stav ten kto by nech el kupovat stale novu by mal pokoj na 5 rokov co je celkom ferove.

+1
-28
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.