Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Half Life 3 nenapíšou původní autoři, poslední opustil Valve

Mohli by z tunlovky udělat sandbox, přidat nějaká sprostá slova, hipsterské oblečení hrdinů, aspoň čtyři hodiny dementních cutscén, autoheal, ovládání optimalizovat na moderní herní ovladače, vysvítit cestu k dalšímu úkolu, přidat aspoň dvacet DLCček s se různými zbraněmi a různými oblečky pro Alyx a konečně zapracovat na realistickém vlnění vlasů ve větru.

+7 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

Zapomněl jsi na explicitní sexuální scény mezi Alyx a G.F. :-)

+8 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele TyNyT

HL3 IMHO už nikdy nevyjde. Z Valve je dnes už jen obchodník s hrami a herním HW.

+7 +1-1 Je komentář přínosný?

Tak ja to prave proto vitam, zbytecny lidi jsou pryc a ted uz jen na jejich misto najmout programatory na Steam, aby to konecne zacalo taky trochu fungovat. :-)

-14 +1-1 Je komentář přínosný?

Proc mi nejaky joudove dali minusy nechapu, faktem je, ze klient Steamu neni zrovna robustni kvalitne naprogramovany software a ma znacne mnozstvi chyb, z nichz nektere jsou dost otravne. Napriklad ze to neumozni rozprostrit knihovnu s hrama pres vice HDD.

-10 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Lukas Hucik

No to s tou knihovnou uz tam nejaky patek je.Mam to na trech discich.

+4 +1-1 Je komentář přínosný?

Pozor ty mluvis o logickych discich C:, D:, E:, ...
Ja mluvim o fyzickych discich. Napriklad mas hlavni disk C: na kterem je OS a i knihovna Steamu, pripoj druhy fyzicky disk do slozky napriklad C:\Hry a zkus na nej nahodit druhou Steam knihovnu, nejde to. Steam si mysli, ze se jedna o jeden disk (pritom to je jeden logicky disk, ale dva fyzicke disky). Vyvojarum Steamu jsem to oznamil a odpoved byla, ze se k tomu zkusi dostat a napravit to, ale uz je to 6 nedel a stale nic. Kamarad mi takhle rikal, ze na jinou opravu Steamu, kterou daval pozadavek, ceka uz pul roku a byla mu pouze prislibena v budoucnu. Dost strasne!

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

> ale uz je to 6 nedel a stale nic.

LOL. Rekl bych ze vyvoj softwaru si predstavujes jak hurvinek valku....

0 +1-1 Je komentář přínosný?

No sorry, ale kdyz nejsou schopni opravit takovou drobnost za 6 tejdnu, tak ...

-2 +1-1 Je komentář přínosný?

Tohle ale není chyba, to je vlastnost. Prostě takhle jsme to navrhli a funguje a nepočítali jsme s tím že to někdo bude dělat takhle, když má možnost na jiný fyzický disk hry ze steamu nainstalovat.

Je to rozšíření funkčnosti a logicky, oprava chyb má přednost, stejně jako případné plánované nové věci.

Jako u nás v práci. Pokud uživatel narazí na chybu v systému a probublá prvními úrovněmi supportu až k programátorům a není to blocker, který se řeší obratem, tak se na to zareaguje, ano přijali jsme požadavek. A ten člověk až ve svém harmonogramu najde chvíli, chybu opraví a zařadí k testování a když se potvrdí že je to ok, tak i do finálního produkčního release. Takže první delay je - až bude čas programátora, druhý, až bude mít čas tester, pak zas až bude mít čas programátor přípravit release a nakonec i ten release obvykle probíhá v nějakém intervalu a ne ad hoc. Celý cyklus může trvat klidně rok. A to mluvím jen o chybě, on si uživatel může právě jako chybu vyložit i to že systém nefunguje tak jak by si přál, třeba že chce tlačítko k nějaké akci i na jiné obrazovce... To pak musí projít ještě nějakým analytikem, který musí usoudit že takovou funkci do systému vůbec chce zařadit.

+3 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

Já se spíš divím, že mu někdo vůbec odpověděl, chápeš... Redmarxovi ))) Asi tam seděl Rus a radši odpověděl co kdyby to byli "Oni"... )))

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

A co jsem psal v prvnim prispevku, kde jsem byl uminuskovan? Aby najali vic programatoru a cely cyklus opravy chyb zkratili. :-)

-2 +1-1 Je komentář přínosný?

Tohle je učebnicový příklad špatného pohledu na IT, konkrétně programování.

"Na projekt potřebujeme 1000 MD, ok, tak najmeme 1000 programátorů a zítra máme hotovo"

Tak to bohužel nefunguje, přídávání lidí může pomoc, ale dřív nebo později další člověk v týmu není přínosem protože tu aplikaci typicky tvoří více samostatných celků, které jsou na sobě nějak závislé a dokud není hotový jeden nemůže se začít dělat další a když bude na jedné části pracovat více lidí, budou si více škodit než pomáhat..

Ale jak jsem řekl, to co si reportoval není chyba ale vlastnost se kterou se nepočítalo, a i když souhlasím že tebou žádaná funkčnost určitě nikoho neurazí, tak neni v kategorii bug fix, ani "must have feature" a spadá do škatulky "nice to have", tedy... kdyby se někdo nudil, tak má v šuflíku nějakou práci.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

> To pak musí projít ještě nějakým analytikem, který musí usoudit že takovou funkci do systému vůbec chce zařadit.

Timhle to prochazi hned na zacatku.

Steam je soft, ktery pouziva par milionu lidi. Nebo spis par desitek milionu. To mimo jine znamena, ze v jejich bugzille bude krom Redmarxovho tak trilion bugu. Prvni krok je trideni - nekdo se tim vsim musi prohrabat, vyradit nepouzitelne bugreporty, seradit dle dulezitosti a vybrat odhadem takovy pocet, co by mohli programatori a testeri zvladnout za pristi cyklus. Uz jen tenhle prvni krok obvykle trva jeden cely cyklus (klidne mesice), pak v pristim cyklu se to programuje. Security bugy maji vyssi prioritu a jdou mimo tohodle cyklu.

A ten Redmarxuv bug neboli spis feature request typu "nefunguje mi to na obskurni konfiguraci, kterou pouzivam ja a jeste asi 5 lidi na planete", bude dle meho skromneho odhadu, po prvnim cyklu kdesi na konci seznamu. Sance ze nekdy uvidi opravu se limitne blizi 0. Muze si zanadavat na Valve, ale MS a EA a vsichni ostatni to delaji uplne stejne. Klidne ti najdu milion podobnych nareportovanych bugu u MS softwaru, ktere nikdy nikdo neopravi.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Tady jsme ve shodě, citovaná věta je vytržená z kontextu. Analytik schvaluje nové požadavky na funkčnost. Chyby neřeší, za předpokladu že to nemá dopad jinam.

Jj, u velkých systémů je běžný několikastupňový support.

1. level - vůbec jim nezávídím - slouží jako první obranná linie proti uživatelům, kteří píší, volají. Tahle podpora se snaží zjistit co má za problém a vyřešit ho pokud to jde... to jsou všichni ti telefonní operátoři kterým voláte když s nějakou firmou něco řešíte.

2. level - pokud reportovaný porblém propadne sítem prvního levelu, druhý už jsou technici/programátoři/analytici. Tato úroveň jde po příčině problému, najde třeba chybný kód, najde chybná data. Pokud řešení nevyžaduje zásah do kódu a stačí změnit data, pak typicky požadavek dokončí tato úroveň. U věcí co nejsou chyba - třeba neimplementovaná feature - požadavek supportu končí, může být předán třeba tomu analytikovi, který to pak může zařadit do vývoje, což jde ale jinou cestou.

3. level - chyby v kódu doplujou k programátorovi, který provede opravu. V mnoha větších organizacích lidi na 3rd level nejsou ti samí programátoři, kteří ten program vyvíjí, jsou to jiné týmy.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

"Tohle ale není chyba, to je vlastnost. Prostě takhle jsme to navrhli"

Jinými slovy..."my sice víme, že abstrakce FS ukládá soubory do složek a program by neměl vidět, co je za tím schované, ale schválně to napíšeme tak, aby úplně normální věc transparentně poskytovaná operačním systémem nefungovala"...?

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Prosím?

Steam klient má jasně danou cestu své knihovny v rámci logické jednotky a víc jich na jedné být nemůže. Tak to bylo navržené. Na logickou jednotku, jedna knihovna. Funguje to, kdyby ne, byl by to skutečně bug hodný k řešení.

Kolega chce aby jich bylo více na jedné logické jednotce, steam to může umět, ale nikoho taková hovězina při vývoji nenapadla, takže by to bylo třeba doprogramovat. A spadá možná do promile uživatelů co nějaké takové obskurnosti vymýšlejí, natož používají.

Když už kolega nutně chce připojit jinou knihovnu, tak namísto připojení disku do složky jednoduše root toho disku, resp. složku Steam knihovny nalinkuje tam kde chce. Ve finále může mít steam knihovnu na jiném disku a zároveň si ji prolinkovat do kterékoli složky.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Hele, sem tady (netuse) zaryl do Steam fanatiku a pro ty je to chyba vsech krome Steamu. :-D

Takovym tezko vysvetlis, ze staci do podminky "if C: true then steam false vnorit podminku if HDD_A true then ... a bylo by vymalovano. Jenze to jim prej zabere celej rok, takovy to jsou fajnsmejkri programatori. :-D

Vtipny na tom je, ze Steam identifikuje moje disky a vidi, ze C: je disk WD Black a C:\Games je WD Blue, takze dodelat tam to vnoreni, by mela byt prkotina.

-2 +1-1 Je komentář přínosný?

Naco tak zlozito. Tiez mam 3 fyzicke disky a na kazdom mam ulozene hry zo steamu v inej zlozke. jedine co je treba na to spravit, je 1.)pridat si steam zlozku kde sa ma hra instalovat a je jedno ci na systemovy disk alebo iny disk:Steam->Nastaveni->Stahovani->Umistneni knihovny:Steam-Slozky Knihovny->Pridat slozku.
2.)Pri instalacii(stahovani si vyberies z nastavenych cielov kde to chces ulozit.

a navyse ak je to potrebne daju sa hry dat aj presunut na ine miesto bez toho aby ich trebalo reinstalovat.

ps: steam nie je dokonaly ale oproti takemu origin-u je to stale vyrazne lepsie, tam si normalne nenainstalujes hry na viac ako jedno miesto. pokial viem tak to ide len cez nastavenie zdielanych zloziek vo windows ci ako sa to vola:https://gaming.stackexchange.com/questions/127822/is-it-possible-to-inst...

0 +1-1 Je komentář přínosný?

To co pises plati, pokud mas kazdy fyzicky disk na vlastnim logickem disku. Treba WD Black = C:, WD Blue = D:, WD Red = E: ....
Ja vyuzivam ve Windows nabizenou druhou moznost umistovat fyzicke disky do slozek, takze WD Black = C:, WD Blue = C:\Hry, WD Red = C:\Programy .... Je to mene obvykla ale ve Windows relevantni moznost rozmistovani disku a Steam si s tim nevi rady.

Bavime se o Steamu, ne o Originu, ale ano je to jeste horsi, souhlas.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Lenze tuto vlastnost vyuzivas ty a maximalne 1000 ludi, z ktorych asi 50 hrava hry, pretoze ostatni to pouzivaju na pracu.

V dnesnej dobe, kde vidime vsade miliony hladnych ludi a musime im dodavat humanitarnu pomoc, tak u milionov kupujucich hry si s touto poziadavkou len omrvinkou chleba na Rexovej labke, ktory prave presiel okolo vchodu firmy Valve. Ako napisal Jirka: Nice to have.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Možná mi něco ušlo, ale smyslem téhle funkce je, aby se soubory daly otvírat úplně normálně a program si ani nevšiml, že jsou na jiném fyzickém svazku. Takže se někdo musel extra snažit, aby se něco rozbilo.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Mě přišlo že tam chce mít nainstalované hry a chce je mít v jiné složce než chce steam... Proč to nutně potřebuje v té cestě netuším, ale jednoduchý link a měl by vyřešeno

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Jestli pod "tehle funkce" myslis "abstrakce FS ukládá soubory do složek a program by neměl vidět, co je za tím schované", ano to je docela jednoducha funkce a mela by fungovat nezavisle.

Zapominas na drobnost, ze Steam ma DRM. Krome vlastniho hadam ze jeste musi podporovat nekolik cizich. Dalsi moznost, Steam (nebo DRM, nebo nektere hry) pouzivaji nejake obskurni featury filesystemu.

Je mozne, ze pridat tu featuru by bylo jednoduche. Mozne je taky, ze nebylo. Nevim. Co vim jiste: 1) neznam vsechny okolnosti, a vy je neznate taky; 2) kdyz tuhle featuru opravdu udelaji, a nekdo ji pouzije, byl by zrejme dost nas**nej kdyby mu to pozdeji prestalo fungovat. Tzn, testeri maji minimalne jednu (ale spis vic) konfiguraci na testovani navic. Tzn cas a penize, ktere nekdo musi schvalit a pridelit; 3) "Pridam tri radky kodu, vzdyt co se muze stat" muzete rict u vikendoveho projektiku kterej pak hodite na github, u komercniho softu ty tri radky maji dost jasne urceno, kolik penez/casu to bude firmu stat.

Ale je skvele videt, ze Redmarx nazval vsechny lidi tady, co nekdy delali realny software, "Steam fanatiky". Muj odhad ze software si predstavuje jak hurvinek valku, byl docela presnej :)

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

Toto asi prilis vela ludi nepouziva. Sam som nevedel ze to je mozne takto rozdelit(vo windows). Pre mna by to veci len zbytocne komplikovalo. Kazdopadne kedze umiestnovanie fyzickych diskov do zloziek(take trocha linuxove riesenie) asi nie je prilis rozsirene vo windows tak na opravu chyby budes asi cakat pekne dlho a mozno sa asi ani nedockas. Mas len 2 moznosti, bud pockat na opravu, alebo si pridelit pismeno kazdej jednotke kde ti to pojde. Ale je to len na tebe. Asi vies preco si si to takto rozdelil.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Gembler

Jako v životě by mě nenapadlo dávat disk do složky, nicméně Steam opravdu neumožňuje dát víc knihoven na jeden logický disk, takže tím se vysvětluje, proč to Redmarxovi nefunguje.

V Originu samozřejmě jde ukládat do více složek, ale je to tak debilní, že to musíš pokaždé nastavovat nanovo a myslim, že jsem s tim dost bojoval, když jsem těch her stahoval víc ve frontě a každou jsem chtěl někam jinam, tak to nakonec nešlo, ale po jednom jo a Origin si pamatuje, kam tu hru nacpal - takže Origin je sice debilní, nicméně Redmarxovi by posloužil, Steam je až moc "chytrej".

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Aegis Potae

ja bych rekl ze vymyslis kokotiny

to ze neco lze udelat neznamena ze by jsi to tak delat mel...

0 +1-1 Je komentář přínosný?

WTF?:-O Ja mam hry ze Steamu rozhazene po ruznych discich uz strasne davno...

+3 +1-1 Je komentář přínosný?

viz. o kousek vys vysvetleno, mluvite o logickych discich, zatimco ja o fyzickych discich pripojenych na jeden logicky.

-3 +1-1 Je komentář přínosný?

Tak holt mají problém s API Windows.

Na GNU/Linux tenhle problém nepozoruju.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Protoze na linuxu nikdy takova pitomost jako D: nebyla.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Akoze nebola? V linuxe sa vsetky pamatove media mountuju ako zlozky do systemovej particie!

Praveze linux to ma uplne od pociatku vyriesene dobre a prehladne.

To u windowsu sa nedalo inak ako pismenami. Potencialne hardlinkami, ale tie tiez dlho nefungovali v rodine windows.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Je to mozne, ale na linuxu mam Steam jen pres WINE, nemam zadnou linuxovou hru. :-/

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Asi bude problem ve win a ne v steamu

0 +1-1 Je komentář přínosný?

"Proc mi nejaci joudove dali minusy nechapu"

Protože jste o tvůrcích kvalitních her prohlásil "zbytecny lidi jsou pryc". Tvůrci dobrých her nikdy nejsou zbyteční.

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

"Tvůrci dobrých her nikdy nejsou zbyteční."

Sorry, ale to plati jen za predpokladu, ze tvori hry, coz Valve netvori uz dlouho a taky si v clanku vsimni, ze se pise, ze pracovali na jinych pozicich nez co by tvurci her. Prijde mi teda smysluplnejsi, kdyz Valve najme programatory na Steam a tvurci her pujdou tvorit hry jinam, kde nejake hry mohou vytvorit.

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

Jakej příběh, tam žádný příběh nebyl. Zajímavé prostředí, to jo, jednička i dvojka, jinak hodně průměrné béčkové scifi. Jako zenový mistr vám objasním chlapa v obleku s kufříkem: chlap v obleku s kufříkem byl chlap v obleku s kufříkem, víc o něm nevěděli ani autoři.

-14 +1-1 Je komentář přínosný?

Navíc je to jasná kopie chlapa v obleku s cigaretou :)

+3 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

a ta cigareta je jasná kopie doutníku s kufříkem...

+1 +1-1 Je komentář přínosný?

2011:"(Gabe Newell) reckons that entertainment is inherently increased in value by having it be social, letting people play with their friends, and recognizing that they are connected with other people"

Je to jasné, HL3 padl za oběť Newellovu oslnění balíkem peněz, které vydělal Facebook, a chtěl si taky líznout.

In June, at the Games for Change festival in New York, Gabe Newell delivers a keynote focusing largely on the educational benefits of games

Prostě se zbláznil. Sociální a vzdělávací aspekt do her nepatří, hry mají být zábava.

0 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele rathanuviel

HL2 byla skvělá hra. Neuvěřitelně mě vtáhla svou atmosférou, jednotlivé části hry se odehrávali v dosti odlišných lokalitách. Za mě jedna z nejlepších her, co jsem kdy hrál...

+6 +1-1 Je komentář přínosný?

Zadne HL3 nebude. Kdyby ho chteli vydat, uz tu je. Kdy Valve naposled vydalo hru ? 2013 ?

Kdyz Monty Pythoni nevedeli kudy dal, nabehl tam Chapman v uniforme s tim ze ukoncuje tenhle skec, protoze je prilis potrhly.

Ve filmu a ve hrach se to holt dela tak, ze se neudela nic. Kolik serialu uz skoncilo na konci nektere sezony s tim, ze dalsi zezona byla zrusena.

+3 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Hrdina

myslíš Firefly? ;)

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

SGU

0 +1-1 Je komentář přínosný?

SGU si zasloužilo skončit, v porovnání s SG1 a SGA byl jeho scénář (velmi) podprůměrný.

Kdyby to pokračovalo 2 dalšíma sériema, tak by už nikdo nepochyboval o tom, že to dopadlo jako Heroes: všichni nakonec byly rádi, že to skončilo.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Docela skoda, hraci na Half-Life 3 cekaji jiz 9,5 roku od vydani posledniho HL2 EP2 datu 10 rijna 2007.

Ja se osobne bojim ze prava na hru zakoupi nejaky nam znamy to moloch co vydava k prikladu MOH nebo Call of Duty co se rok s rokem sejde a bude z toho ukazkova sračka.

Verim ze neco jako pocatecni data Half-Life 3 na svete existuje, rad bych si koupil i tu Alpha verzi :-).

+3 +1-1 Je komentář přínosný?

Proč všichni čekají na HL3? Já stále čekám na HL2 Episode 3...
Kurňa.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?

Docela bych si zahral Half-life 2, ale kdysi mi ho (Steam) ukradli a podruhy to kupovat nebudu, ale mohli by ho dat zadarmo.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Podejte trestní oznámení, to není sranda. Mimochodem je to vaší povinností.

0 +1-1 Je komentář přínosný?

To bych na to sel s krizkem po funuse a stejne jsem tam mel tehdy jen dve hry a aspon ponauceni si davat na tohle mnohem vetsi pozor.
Jinak ted nevim, ale snad ta druha hra Assasins Creed 3 a ta uz v akci zdarma byla, takze mi chybi jen ten Half-life 2. :-)

-1 +1-1 Je komentář přínosný?

To poslední slovo jsem četl "pitomostí", jinak si nedovedu představit jak steam někomu "ukradl" hru :)

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Mal si napisat na podporu, ze ti ukradli ucet. Ziadnej zlodejskej k*rve by som ho nenechal.

+2 +1-1 Je komentář přínosný?
Obrázek uživatele Jabba

Tak já hlavně už cirka 10 let čekám na závěrečnou HL2 EP3. Myslíte, že ji stihnou vydat ještě před regulérním třetím dílem ? :)))))))))))

+4 +1-1 Je komentář přínosný?

No tak určitě :))

0 +1-1 Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.