Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Quake 1 portován na Vulkan

Spíš by mě zajímalo, jak by něco podobného běhalo čistě přes vícejádrová CPU. Grafická rozhraní a problémy s nimi spojené (nulová nadčasovost+100% závislost na náladě výrobce GPU, časté chyby a nedodržování standardů z obou stran) mě vadí a klidně bych dal raději 20k za 32 jader Opteronu než za současné ohryzky nvidie za stejnou cenu a vyjmenovanými nevýhodami. Samozřejmě s grafikou asi jako HL2.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Ze pocitani grafiky nepatri na CPU vedeli uz tvurci prvni Amigy v roce 1985 :-D.

+1
+17
-1
Je komentář přínosný?

On to byl jeden tvůrce, jmenoval se Jay Miner a podobně věci dělal už předtím u Atari. :-)

Faktem ale je, že sada specializovaných, leč programovatelných, koprocesorů je vždy efektivnější - bohužel pouze pro úlohy k nimž byly navrženy, což je přesně ten případ bitplánového grafického čipu Amigy, který uměl perfektně efekty ve 2D, ale na 3D nebyl vhodný, protože v 8bitových barvách měl "by design" 8x větší overhead než grafické čipy pracující s bodem reprezentovaným jako byte, word nebo long.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Ze nevykonne a neupgradovatelne CPU byla velka chyba zjistili uz o par let pozdeji :-)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

No a kdyby v Acornu byli vynalezli ARM o pár let dříve, tak by se všechny Amigy, Macy a IBM PC byly mohly zahrabat.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ono GPU je proste prilis dobre optimalizovane na to co robi, takze cisto emulacia s pouzitim CPU je zial prilis pomala. Pre porovnanie moje pokusy s neuronovymi sietami - s GPU uloha zbehla za cca 2 minuty, na CPU (16 jadier, Intel Xeon E5-2666 v3) je to na cca 15-20h. Je to trochu ina situacia ako renderovanie sceny (ale zas nie tak velmi) ale myslim, ze pre predstavu by ti to malo stacit.

Su situacie, kedy sa GPU pouzit neda, alebo sa to proste neoplati, ale pre veci na ktore je urcena to len tak lahko emulovat nedokazes..

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

To spíš zní jako problém s tou implementací na CPU. Poměr výkonu by určitě neměl být jedna ku šesti stům. Aspoň na 100 GFLOPS by se ten procesor při NN snad měl vyhrabat, takže pokud GPU nemá aspoň 60 TFLOPS, tak by ten poměr tak nepříznivý být neměl. Ditto šířka pásma pamětí.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To už zvládala K6 3Dnow ;) Je fakt, že na full HD rozlišení by to asi nebylo, ale tehdy to vypadalo na 21" CRTčku i v 640x400 celkem slušně a člověk tomu dost odpustil, když to byl sw rendering :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Konečně pořádná hra využívající možnosti nového API Vulkan - doporučuji zařadit do testovací metodiky grafik :-D

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

Důležité je, že máme konečně co hrát!! :D

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Hm, tak dobrý... máme s kolegou vystaráno o zábavu v práci přes víkendy do důchodu... :o) Děkujeme...

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

nejake informace ohledne mozneho portovani GLDooMa ? :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

NO TAK TO MĚ POSER! :-D (nenapadl mě lepší koment k tomu)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Tak konečně budu mít dost FPS.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Ale ano, mozno je cas to znova skusit, ked som to skusal v 1996 na 486 tak to bolo skoro nehratelne :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Zlepšení z 600 fps pod opengl na 800 fps pod vulkanem? To de :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Tak nejak mam pocit ze z ID Softu odisiel Carmack a par ludi okolo neho a Bethesda isla hned zalovit do Cryteku :-). Aby z toho noveho Quake Champions nakoniec nebol Champions in crisis...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Uzasne.

Takze pocet her ktere podporuji Vulkan se zvysil o 25% :-)

Ze 4 na 5.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

No fantastické je hlavně to, že čtvrtinové navýšení her podporujících Vulkan má na starosti jeden programátor. V tomto je síla Vulkanu! Ten jeden se vždy najde (:

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Třeba tím chtěl ukázat, že uprava pro vulkan není nijak náročná. 1 člověk a ještě při takovém tom domácím programování po práci... ?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Nezapomínejte, že se jedná o port 20 let staré hry, kde je toho podstatně méně k řešení oproti nějakým novým titulům jako třeba GTA V a tak podobně.

Celkem by mě zajímalo, zda třeba po Vulkanu nesáhne takové valve, klidně pro source engine jako takový, či blizzard pro své hry.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslel jsem, že u Valve to je jasný jako facka. Half life 3 + nový engine + Vulkan (přeci chtěj aby jim to běhalo na linuxu). Může být ještě větší propagace tohoto API ?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zamen Half Life 3 za Dotu 2 a mas aktualni stav (i na linuxu)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Nijak náročný není starý OpenGL (immediate mode) :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Další důvod pořídit si Radeon :)

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Pán Gneiting mohol začať aj niečim novším, napríklad DOOM3.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Na port Doom3 by potreboval cely uvazok, nielen po veceroch ako Quake :) Okrem toho mame tu predsa vyborny novy Doom na Vulkane na ktorom mozno tiez nieco robil.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

No veď práve. Máme nového DOOMa, ale to je tak všetko čo momentálne na Vulkane beží. Teda ak nepočítam 3DMark Time Spy :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.