Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Radeon R9 285 s Tongou překvapuje efektivitou paměťového systému

Tak to je skutecne "velke"...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

pro "minuskare"
http://diit.cz/clanek/amd-vyroci-30-let-v-grafice - AMD při sobotních oslavách ohlásí něco „velkého“

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Kdo proboha dneska hraje bez anizotropního filtrování?

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Napriklad ja. Kupujem si kvalitnejsie monitory, ktore maju pomer rozlisenia a velkosti obrazovky dostatocne dobry. Mam rad, ked vidim originalne textury a nie nejake "optimalizovane" o ktorych si algoritmus mysli, ze to je tak lepsie.

Je to ako pozriet si v muzeu original obrazu a obraz odfoteny UltraMegaHD fotoaparatom v prehliadaci pocitaca. Uz totiz nevidis originalny zaber, ale to - co ti dana technologia ponukla.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Doporucuju si nastudovat, co je vlastne AF...
Protoze na ten rozmazanej hnus, co grafika produkuje bez AF, staci bohate i CRT 800x600. ;-)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Ja velmi dobre viem co je AF, preto som napisal "UltraMegaHD" - to ze mi to zobrazi ostrejsie, mozno realnejsie, mozno krajsie, neznamena ze pozeram na original!

Ked hram staru hru napr BG2, DeusEx, alebo novsiu Ufo:EW, tak nezapinam ziadne optimalizacie. Chcem hrat hru tak, ako ju v originale navrhli. To ze GK produkuje hnus a vyrobca tu hru naschval sprasi, lebo caka ze si ludia zapnu optimalizacie ma nezaujima. Take hry proste nehram.

Radsej si dam poriadne rozlisenie a kupim monitor s malou roztecou medzi pixelmi, co najvacsim poctom pixelov pri danom rozmere obrazovky a slusnu technologiu displeja (vacsinou staci ne TN).

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Aha, takze misto http://abload.de/img/game_2014_05_11_21_058wjll.jpg budes hrat http://abload.de/img/game_2014_05_11_21_029fjtn.jpg protoze je to "original". Zajimavy pristup... Naprosta vetsina lidi naopak u starych her dava maximalni AA/AF, protoze neni problem s vykonem a vypada to radove lepsi.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

az taky rozdiel na tych obrazkoch nevidim...a v reale pri hre, sa priznam, ze nemam sancu sledovat tieto minipidi vyhladenia

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

skaven: ta rozmazaná silnice hned za první lampou vpředu před autem se dá přehlédnout? :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to som si vsimol az teraz...
ale ako pozeram, na 1. obrazku je rozmazana predna cast cesty a na druhom zadna :))

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

No právě, toho si nelze nevšimnout (narozdíl od dnešních mnoha druhů AA, HBAO a dalších, kde se musí screeny sledovat málem pod lupou).
Doporučuju zkouknout třeba tenhle článek, tam jsou popsány základy. Tedy ignorovat název článku a původní zaměření a dojet do kapitoly 5: http://www.tomshardware.com/reviews/ati,819-2.html

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Ano, je to radovo lepsie po grafickej stranke, ale sa mi nepaci, ze koli odflaknutemu loadovaniu textur, alebo na druhu stranu "optimalizovanemu" loadovaniu textur si mam zapinat rozne vyhladzovania.

Ak vyvojarske studio nevie pridat do nastaveni vzdialenost na nacitanie ostrych textur (co bolo na starsich tituloch normalne nastavitelne), tak ho pokladam za "rychlotvorcu" hier, ktory nedba na kvalitu svojho produktu. V tomto pripade ma musi o to viac zaujat hratelnostou a pribehom.

Nebudem hrat hociaku hru s AF 16x len koli tomu, ze vyzera dobre na mojej grafickej karte a monitore. Chcem vidiet hru taku, aku ju navrhlo samotne studio. Vid vissie porovnanie s obrazom v muzeu (chcem vidiet original, nie jeho "vylepsenu" fotku).

Ano, istu dobu som sa aj ako fanusik pozorovatel zaujimal o herne screenshoty z hier, ktore graficky vyrazali dych a cital som si aj o tom, kolko usilia musel autor vlozit do vytvorenia takych screenshotov. No v hre, chcem hrat to, co mi predal vydavatel.

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, pak máš ale u nových her přednastaveno automaticky AF jako standard (dnes je to bez znatelného úbytku výkonu). U starších her to byl bilineár, no a vypadá to podobně jako mafie výše, i když zrovna mafii jsem při vydání hrál minimálně s trilineárním filtrování (tehdy jsem měl GF3 Ti500) a bylo to v nabídce samotného setupu hry, tak proč ne.
Každopádně vydavatel hru vydal a počítal s použitím mipmap a to jaké filtrování má dostupný HW a co si z něj vybereš, záleží na Tobě ;)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

S tvojim zaverom suhlasim, kazdy si moze vybrat filtrovanie, ake ponuka hra a graficka karta.

No odporuje si to s tvojou predchadzajucou otazkou: "Kdo proboha dneska hraje bez anizotropního filtrování?"
Ja som si vybral hrat tak, ako to autor dokazal pripravit. Ked ocakava, ze uzivatel si zapne rozne vylepsenia aby to vyzeralo ako tak schopne, tak sa mam na pozore. Nemam rad, ked mi niekto podsuva pekny graficky zazitok, pri "one-way" hrani, ku ktoremu sa preorientovali hry vdaka konzolam. Take hry radim medzi "masovky" a nehram ich, pokial nemaju nieco ine premakane (napr. hlavne dej a hratelnost).

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Aha, já jsem reagoval na větu v článku? "Test proběhla v rozlišení 2560×1440 bez anti-aliasingu a anizotropní filtrace".
Přičemž právě nechápu tuhle kombinaci (jasně, chápu, že AMD potřebovalo dokázat že daný HW je 4k ready stůj co stůj :)), šíleně vysoké rozlišení + žádné AF (i tam kde použili AA, nebylo AF zapnuto).
U žádné nové hry si nepamatuju, že by defaultně autoři vypínali filtraci textur (byl by tam point sample?!?) nebo bylo přednastaveno bilineární filtrování. Z toho popisu v článku ale chápu, že pokud nebylo použito AF, tak to bylo nějaké jiné filtrování textur (trilineární? poznámky k testům to ale neříkají)? Ale to je přeci stejný princip, jen přináší jinou kvalitu a výsledek testu (to že driver grafiky si AF ještě nějak optimalizuje po svém, nechám stranou a zvlášť u Ati/AMD).

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

jupiii: fakt si nepleteš AF s AA? Já třeba taky všechny hry s AA nehraju, ale anizotropní filtrování je standardem už nějaký ten pátek. Pokud nehraješ s AF, tak hraješ s trilineárním, bilineárním filtrováním? Nebo úplně bez mipmap?
DeusEx jsem hrál určitě s AF (a i starší hry) a že bych nějak kravil původní vzhled? Nemyslím si.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Nie nepletiem. Uz mam cosi odohrate, mam odskusane rozne "user-tweaky" hier (vacsinou modifikovanie roznych parametrov umoznenych vyrobcom v debug konzolach ala HL1, CS, Hexen, UT1). CS som hral aj na majstrovstvach Slovenska 2004 (7-8. miesto), ktore som mal nastavene na 800x600 s absolutne povypinanymi roznymi vedlajsimi efektmi, ktore mi napr. uzierali moj low-end vykon, alebo mi vadili (samozrejme kvalitu smoke grenade, alebo podobnych vyzadujucich efektov som nikdy nezhorsoval, alebo inak nepodvadzal). Hraval som hry od nastavenia bez mipmap, cez vsetky mody, no skoncil som vzdy u klasickeho bilinearu s maximalnou nacitatelnou vzdialenostou textur (ak sa da zapnut), u ktoreho je vidiet, kolko snahy do hry vlozilo studio.

Neskor som hral aj tituly s ultra vyhladzovaniami, no prekazala mi ta zmenena vyrazna ostrost vsetkeho. Netvrdim, ze to nebolo krasne, ale nebol to zamyslany original a ovplyvnovalo to moj pocit z hry, ktory v tom povodnom vzhlade bol lepsi.

Napriklad ked vybieha monstrum vzdialene za hranicou ostrych textur, tak je rozmazanejsie, co je aj realnejsie, pretoze ked clovek bezi alebo kraca a nema upriameny zrak na jeden bod, a teda nevidi objekty okolo seba obvykle detailne ostro. Dobry autor hry to tak spravne nastavil (alebo umoznil nastavit) aby to odzrkadlovalo viac realitu obrazu. No na druhu stranu, ak je ta hranica ostrych textur prilis blizko, tzn. aj relativne blizke predmety su rozmazane (a nastavit sa to v hre nedalo), tak pri priemernej hratelnosti je okamzite uninstall). Pri dobrej hratelnosti a dobrom deji mi to zily netrha. Mam predsa dobru predstavivost - ked dokazem aj teraz zahrat Fallout 1-2 (graficky grc podla novodobych gamblerov).

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

takže seřadíme podle výkonu 270 270x 280 285 280x 290 290x, really?

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

pridej 285X a 265, 250X, 260, 260X atd at to mas kompletni :-)

proste 285 je jen "refresh" karty pro snizeni vyrobnich nakladu a prechod vyroby ke GF + pridani "drobnych" vylepseni nez prijde nova generace. Clovek by to mel brat spis jako bonus ... stejne tak jako cely vyvoj 79xx->R9 280.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

GT 720 (192 SP), GT 710, GT 730 (GF108), GT 720 (384 SP), GT 730 DDR3, GT 740 DDR3, GT 730 DDR5, GT 740… …GTX 780 Ti, Titan, Titan Black, Titan Z.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Tak je fakt, že Nvidia v tom dělá ještě větší bordel :) a na druhou stranu vložit něco mezi 280 a 280x je docela blbý :D leda 280.1 :D

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

no ale 280(x) přece končí, tak bych to tak dramaticky neviděl.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Jasně, ale já to myslel tak, že už to není posloupné podle výkonu, ale 285 leží výkonově mezi 280 a 280x :) jako nástupce mohli uvést 380 tak něco...

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

alebo 280y

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

A Xková verze bude kdy? ;-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Oficiálně se o ní neví, podle neoficiálních zdrojů dorazí asi o měsíc později, během podzimu.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Hmm. tak si asi počkám měsíc a pak uvidíme ;-) dík za "neoficiální" info ;-)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Podla toho, ako ukrutne dvihli pamatovu priepustnost, tak X kova verzia budu asi len lepsie kusky kremiku s trochu viac nataktovanym procesorom. Co si potencialne mozes urobit aj pri bez X kovej verzii s dokupenym lepsim chladicom.

+1
-17
-1
Je komentář přínosný?

To sice nataktovat atp. můžu, ale ten měsíc čekání jak se rozhodnu mě nezabije. ;-)
navíc, já bych mezi nimi čekal podobný rozdíl jako mezi 7950/280 a 7970/280X, tedy mj. i více aktivních SP v X verzi... což ti čip na 285 (bez X) taktováním nezaručí. neříkám, že Xko bude mít plně odemčený čip, ale tak nějak ho tam čekám ;-))

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

hm, a budu aj dalsie GK z tejto revizie?
ocakavam aj nieco s tdp cca 120W - nahradu HD6850 :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

AMD Systems:
AMD FX 9590, 8370, 8730e, 8320e used with Radeon TM R9 280X graphics, 2x4GB DDR3-1866, 1 TB HDD, Windows 8.1, Driver 14.20.1004 except where listed differently.

Sniper Elite III testing as of August 14, 2014 using medium settings. AMD FX9590 system scored 54.872. AMD FX8370 system scored 54.333. AMD FX8370e system scored 53.897. AMD FX8320e system scored 54.59. Intel i5 4690K system scored 43.846. Intel Core i5 4430 system scored 45.154.

Hmm, oni už oťukli ty novější procesory...

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.