Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Radeon RX 480 bude mít základní takt a boost

Trosku mimo topic...vzpomel jsem si na nedavno oznameny Xbox Scorpio na pristi rok.. Pokud to mysleli s tou proklamaci pro 4k hrani vazne, tak teda tech cilovych 6TF nic moc. Vzhledem k tomu, ze to ma prijit do prodeje az za 1,5 roku, tak mi prijde, ze to bude "pomale" (pro 4k) uz v momente vydani..

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

Ale lidské oko nevidí více jak 24fps! Alespoň se budou lidi moct více soustředit na příběh exklusivních her.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

plus za ironickou poznamku pripominajici dnes uz legendarni smesny vyrok :-)

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Lidské oko "nevidí" 24fps pokud se jedná o filmový záznam, protože v něm samotném (na každém jednotlivém poli) je zachycen pohyb. V případě 3D renderovaného obrazu tam tato informace chybí, a proto nelze tuto poučku aplikovat.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ted jste mne dostal :)) rozumim tomu spravne, ze napr 2 po sobe jdouci generovane framy neobsahuji "cely pohled",tak jak jde za sebou, ale jen treba Deltu?
A nebo myslite, ze je v pripade kinomaterialu je tam "rozmazly" pohyb napriklad ruky, ktery "dovytvari" pocit pohybu?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Ano, obraz ve filmech je rozmaznuty.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

On narazal na to, ze klasicky obrazkovy film je toceny z hora-dole alebo z dola-hore. To znamena, ze jeden obrazok sa prave 1/24tinu (alebo 1/25tinu) sekundy pohybuje v danom smere. Takze celu 1/24tinu sekundy nevidis staticky obrazok. Toto umoznuje pri naslednom zobrazovani dalsich obrazkov vytvorit v mozgu dojem, ze obraz je na jednom mieste a pritom ma dostatok casu na to, aby si odhadol smer pohybu danych objektov na obrazku.
Pri tomto zobrazovani plati, ze vacsina pozerajucich nevidi rozdiel medzi 24 obrazkov za sekundu a vyssim. Urcite ale existuju ludia, ktori ten rozdiel vidia. Rovnako ako pri crt a 60Hz a 75Hz vela ludi nebadalo rozdiel v blikani, a niektori blikanie prestali vnimat az pri 85Hz.

Kdezto pri digitalnom obsahu uz 24 obrazkov zacina byt nic nevraviaci stav. Pretoze nedochadza u 1/24sekundy statickeho obrazku k "oblbovaniu mozgu" pohybom. A teda sledovane objekty v nasledovnom obrazku pri rychlom dynamickom pohybe sa objavili o hodny kus dalej nez bol na predchadzajucom. Dochadza k trhaniu obrazu. Je to vidiet na obrovskych zaberoch scen prirody s kamerou v pohybe. Ak kamerou otacate, tak stromy v dialke preskakuju velke vzdialenosti vzhladom na 24obrazkov/s. Preto casto pouzivaju trik, ze kamera sice je v pohybe, ale jej ohniskom stredu obrazu je prave ten les v pozadi, alebo hora.

Dalej vidiet to na extra rychlych scenach, kde chlapik ide udriet a clovek vidi na obraze len, ze napriahne, potom na 2-3 obrazky cosi letiace rozmazane a nasledne uz len uder a v skutocnosti uder prekonal ovela vacsiu vzdialenost nez dokazu 2-3 obrazky zobrazit a teda pre pozornejsich divakov ten uder bol trhany. Ked si to spomalite na obrazky, tak samozrejme nie su tak rozmazane (pokial neboli upravovane, alebo nakrucane na smejd kameru).

Aj preto sa rozhodli v Hobitovi pouzit 48 obrazkov za sekundu (co stale povazujem za obmedzujuce).

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

panečku, to je ten nejsofistikovanější blábol, co jsem za poslední dobu četl

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Je to priklad, jak spatnym postupem dospet ke spravnemu vysledku.

Pricinou cukani 25 a 24fps je jedine a pouze prilis ostry obraz pohybujicih se objektu.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Strucne:

Vse co je toceno expozicnim casem 1/24s nebo 1/25s bude mit jakykoliv pohyb rozmazany kvuli dlouhemu expozicnimu casu - proste misto ptaka bude na kazdem snimku rozmazana smouha.

Vse tocene kratsim expozicnim casem - tzn vse tocene videokamerou - je exponovano casem mnohem kratsim, treba 1/125s nebo 1/500s. Takze pohybujici se objekty jsou dokonale ostre, tudiz pri pouhych 24 nebo 25fps budou vypadat ze se pohybuji po skocich.

24 nebo 25 fps vypada plynule pouze pokud je pouzita pohybova neostrost, u digitalniho zaznamu je pochopitelne jeji umele vytvoreni. 50fps je dolni hranice pro plynuly pohyb za vsech okolnosti

Lidske oko samozrejmne vidi i 1/1000s, staci se podivat skrz zaverku fotoaparatu pri expozici.

Pocitacova hra, pokud nema implementovanou pohybovou neostrost rozmazavajici pohybujici se objekty ma samozrejmne ostry obraz - rozdil v plynulosti mezi 30fps, 60fps nebo treba 100fps je okamzite videt na prvni pohled.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Kluci (vsichni) diky za vysvetleni. Uz je mi to jasny :)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Vysvetlujem to tak, aby to pochopil kazdy. Smozrejme mas pravdu, ale vacsinu ludi nezaujima, akym sposobom to bolo tocene, ale zaujima ich problem, ze objekty na obraze preskakuju, trhaju. A vzdy sa najde niekto, kto zakrici 24fps musi stacit.

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tu je vidiet pekne rozdiel - a to tie gulicky este idu prilis pomaly voci niektorym rychlym scenam vo filme. Treba zapnut 720x60p alebo 1080x60p vo videu:
https://www.youtube.com/watch?v=WyvUIA7KUjc

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

já vim v jakym pořadu jsou rychle se pohybujúce guličky )))

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

no, já ti nevím, když zapnu na projektoru dopočet snímků, tak celej film je takovej "seriálovej", prostě to není ono, je to moc plynulý. Třeba u nějakých akčních filmů to působí až rušivě kdy u Gravitace, Marťana, Interstellar a Postradatelných jsem ty dopočty musel vypnout. Zas u takových filmů jako blbý a blbější nebo jackass si toho ani nevšimnete.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Velmi pěkně popsáno. Myslím že lidské oko jako orgán má rozlišovací schopnost obrovskou, ale mozek tu informaci dal nepustí. Jeden záblesk je postřehnutelný, více záblesků může mozek spojit do jediného světla, aby nezabíral kapacitu na důležitější činnosti. Dokazuje to i epilepsie, kdy právě to podprahové vnímání hodně škodí. Osobně mi vadí DLP projekce a na CRT jsem potřeboval 75Hz min. Dále mi příjde že mnohem více vidím blikání periferně. Hodně lidí to ale nevnímá. V dobách mého mládí jsem se snažil držet fps nad 30, kolem 40 to bylo opravdové labůžo.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Mozek to nepusti, ale ne ze by nechtel - proste kapacita mozku je VYRAZNE mensi nez co do nej pere oko, takze je huste narvany algoritmy ktere maji za ukol rozpoznat to dulezite. Napriklad jedine, co bezi na plnem rozliseni je detekce hran. Jinak ovsem to, ze vidis vic blikani periferne, souvisi s tim, ze tycinky (pro cernobile videni) jsou "rychlejsi" nez cipky (pro barevne videni), a ve stredu oka prevazuji cipky, zatimco v perifernim videni tycinky.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tak k tomuhle jedna zásadní poznámka.

Minulý týden jsem koukal na dokument od Attenborugha, kde mluvil o blechách. A tam zmínil, že první vědec, který zkoumal mechanizmus skoku blechy někdy v 18./19. století velice dobře ten pohyb popsal.
A teď pro všechny ta zásadní skutečnost - ten okamžik trvá tisícinu sekundy!

Takže důkaz toho, že diskuze tohoto typu jsou naprosto zbytečné, tu máme už velice dlouho.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

nemusí to byť pomalé keď bude mať xbox apu s čipom vega alebo už ďalšiu generáciu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tam už bude Vega, nie Polaris. Má to byť síce len 6TF, ale nová architektúra by mala zvýšiť "IPC".
To má byť odpoveď na "tombomino".

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

a jak to víš ? :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud nechtějí mít 200W SoC...

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Souček, hmmm :) to je ten co tvrdil, že takhle GTX 1080 nebude vypadat ve ČTYŘECH BODECH? http://diit.cz/clanek/kryt-chladic-geforce-gtx-1070-gtx-1080

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.