Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Radeon RX 570 na snímcích

Není to pcb nějak moc veliké? U karty téhle cenové relace bych spíše čekal, že se budou snažit o co nejkompaktnější design. :-/ Nebo ještě výrobci přijdou s menšími verzemi jako má NV u 1050/1060?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

taky mi přijde, už je to snad tradice dělat obří pcb aby to dělalo dojem výkonu. Nebo horší myšlenka že se to hodí na delší chlazení protože Polaris pořád dost topí.

Jinak by mě zajímal do vedlejšího pc 560 zda konečně bude mít 1024SP aby byl dobrou konkurencí pro 1050Ti.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

A jaký bude výkon? Dle názvu to bude konkurovat GeForce GTX 570/580?

Nebo ne? Bude to výkonné alespoň jako GTX 1070?

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Výkonově to jednoznačně předčí GTX 1070 což je poměrně pomalá karta a dobré topítko.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

GTX 1070 stojí+- 5000Kč ? Kde? :)
Představ si že někdo kartu typu 1070 nepotřebuje.Na 4K slabá a na FullHD stačí většinou karty typu 470 za pět tisíc.
Mně by spíše zajímalo kdy nVidia příjme standart FreeSync místo toho svého nesmyslu ?
Dočkáme se u takové geforce 3xxx ? :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Chtěl jste napsat standard.

Nicméně k otázce, NVIDIA nemusí nějaký Freesync podporovat, když má vlastní řešení, které funguje a nalila do něj celkem dost peněz. Jen tak to zahodit mi přijde poněkud neekonomické.

To je jako říct, kdy AMD přestane podporovat OpenCL a přejde na CUDA? Dočkáme se toho u Vega 8xxx ?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Ano stardard...Ano nVidia má svoje řešení které je skoro mrtvé:) V záplavě nových i levných monitorů s Freesync je tu a tam nějaký monitor vybaven G-sync...Mimochodem,VESA vám nic neříká? :)On i Intel převzal řešení od AMD.
CUDA potažmo PHYSX opravdu zažívá velký boom :)

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

CUDA je vo svojom obore dosť používaná. Do toho by som sa fakt nenavážal. Čo sa týka PhysX-u, tak NVIDIA značne vylepšila CPU vetvu, ktorá sa používa v dosť veľa hrách. Okolo neho dokonca vystavala Flex. Odporúčal by som nájsť si na túto tému informácie. Flex totižto okrem CUDA vetvy podporuje aj DX11/DX12 a teda beží na každom HW, ktoré podporuje tieto API. Zároveň predstavuje slušný pokrok v hernej fyzike. Zatiaľ bola jeho prvá verzia použitá v Killing Floor 2. Snáď sa pridajú aj ďalšie hry.
Čo sa týka FreeSync-u, tak ten je vedený vo VESA štandarde iba ako optional. Teda voliteľný a nikto nie je nútený ho podporovať. Takže NV kľudne môže hlásiť, že daný štandard podporuje bez toho, aby mala podporu pre FreeSync. NVIDIA to inak po ekonomickej stránke robí veľmi dobre. Využíva to, že veľa ľudí má ich grafiky a tým pádom si skôr kúpia monitor s G-Sync. Tým si zabezpečia klientelu aj pre ďalšie generácie GPU, pretože kto bude mať monitor s G-Sync, nekúpi si kartu od AMD. To by muselo AMD dosť odskočiť. A keby niekoho napadlo, že to nie je korektné, tak si je treba uvedomiť, že nikto pri luďoch nestojí s pištolou pri hlave a nenúti ich nakupovať niečo, čo nechcú.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

NV jde cestou proprietarnich reseni (CUDA, G-Sync) (kde je to mozne), protoze je to pro ne vyhodne vzhledem k jejich silnejsimu postaveni na trhu grafik, nez-li AMD (v PC oblasti). Je to jednoduchy ekonomicky kalkul. A bude pokracovat tak dlouho, dokud se jim to vyplati. Nic vic ani min.
Komu tenhle pristup neni sympaticky, ma volbu jit do AMD :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

"CUDA je vo svojom obore dosť používaná. Do toho by som sa fakt nenavážal. "

"Ve svojom obore". Tedy omezíme-li se na množinu M případů, kdy se používá, je na množině M používaná ve 100% případů. Vážně vám vaše první věta nepřijde jako očividná tautologie? ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Myslené to bolo v oblasti GPGPU všeobecne. Plus sa CUDA dokonca vyučuje aj na vysokých školách. Ale dalo sa to pochopiť aj tak ako píšete vy. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

CUDA je dnes dávno za zenitem.Budoucnost je OpenCL.Ať se to někomu líbí či ne.Physx bylo vždy ve stadiu klinické smrti.Dostatečně průkazné je to tím že příznivci nVidie maji problém vyjmenovat pět her kdy by Physx mělo nějaký výrazný pozitivní vliv....
Freesync dávno vyhrálo u výrobců monitorů.Předražená varianta od nVidie dnes ve stejné pozici jako Tegra.Zastaralé řešení které je výhodné jenom pro nVidii.:)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Treba sa zobudiť z tvojho AMD snu. :-) CUDA za zenitom nie je ani náhodou. Čo sa týka PhysXu, tak si zisti čo to vlastne je. Keby som mal vymenovať iba tie hry, ktoré používajú zmyslupne GPU PhysX, tak je to Borderlands 2, Sacred 2, Mafia 2, všetky diely Batmana, Mirrors Edge, atď. Už som hneď za piatimi hrami, kde mal PhysX viditeľne pozitívny vplyv. Teraz mi môžeš samozrejme oponovať, že tam žiadny pozitívny vplyv nebol, ale to už platí iba pre teba. Niektorí fandovia AMD by mali prestať posudzovať svet iba podľa seba. Nie ste žiadne šablóny, podľa ktorých sa svet riadi. Toto súťaženie, ktoré si tu predviedol, nemá žiadny zmysel. Vlastne ani nemá zmysel odpovedať na také komentáre ako si predviedol. Všetko od NV je len predražené, zastaralé a bez pozitívneho vplyvu. Ži si svoj sen ďalej. Ešte, že máš alternatívu od AMD. Inak by si ani počítač nemal, že?

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jasne, CUDA za zenitem :-)

A proto vsechny aplikace podporuji CUDA a kdyz uz nejaka podporuje krome CUDA i Open CL, tak clovek zjisti ze spousta funkci akcelerovanych pres Open CL je 3-5x pomalejsi nez pres CUDA. Divne.

CUDA bude za zenitem ve chvili, kdy ve vsech aplikacich kde je treba bude hw akcelerace pres GPU s podporou Open GL a ne pouze CUDA a hlavne az to pres Open CL nebude pomalejsi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

" tak clovek zjisti ze spousta funkci akcelerovanych pres Open CL je 3-5x pomalejsi nez pres CUDA. Divne."

Na tom není nic divného, jen to potvrzuje, že nV na OpenCL dlouhodobě s*re.

Když budu mít program pro desktop, tak ho nebudu dělat pro CUDA, protože bych rázem přišel o více než 70% trhu (Intel+AMD). Zatímco když se udělá pro OpenCL, tak budu mít všechny výrobce pokryté (AMD+Intel+nVidia). Maximálně budu ladit specifické části kódu pro konkrétní platformy.

Co se týče HPC, tak tam taky není CUDA žádný osamocený standard jak se tu někteří snaží tvrdit, ale má silnou konkurenci v Intel Xeon Phi.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ako môžeš porovnávať Freesync a CUDA ?

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pokud se nepletu, tak CUDA je proprietarni reseni Nvidie. OpenCL je naproti tomu otevreny standard zastreseny v Khronos group. OpenCL je podporovany i jinymi vendory,nez jen AMD. Namatkove treba IBM, Apple, ARM,..
..tudiz AMD asi nebude mit moc duvod prechazet na CUDA ;) Spise s postupem casu muze dojit k tomu, ze NV zacne podporovat vice OpenCL nez CUDA na svych produktech..ale treba taky ne.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

AMD nema potrebu prechazet na CUDA, Nvidia nema potrebu prechazet na Open CL.

Ostatni vyrobci jsou nezajimavi, nikdo z nich nedela GPU pouzitelne k akceleraci.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokiaľ viem, tak NVIDIA podporuje OpenCL, takže má výhodu v tom, že má podporu pre obe platformy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale AMD podporuje CUDA: https://github.com/GPUOpen-ProfessionalCompute-Tools/HIP

"HIP allows developers to convert CUDA code to portable C++. The same source code can be compiled to run on NVIDIA or *AMD* GPUs."

Je to sice podřadná cesta proti hypotetické plné podpoře SPIR-V ze strany nVidie, ale co se dá dělat. ;) AMD nVidii k rozumu nepřiměje.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Náhodou je dost možné, že nVidia bude Freesync nakonec skutečně podporovat. Ten se totiž pomalu tlačí i do televizí jako součást nové specifikace HDMI, tam nemá g-sync šanci.
Takže minimálně u nějaké další Tegry bych viděl podporu jako dost reálnou ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé je že u nových her se běžně GTX1070 či lepší uvádí v doporučených kartách pro FHD, 60FPS a plné detaily. Třeba Halo Wars II šlo dál a rovnou pro to doporučuje GTX1080Ti.

Vyzkoušejte si zahrát třeba Wild Lands na GTX1070 ve FHD a 60FPS budete tlačit očima.. marně, pokud nesnížíte nastavení. Pro zajímavost třeba minulá generace - GTX960, která je v našich končinách díky ceně docela rozšířená tlačí 5 FPS.

Bohužel i GTX1080 v mnohých titulech nedává max out a jedinou volbou je dnes GTX1080Ti, která FHD hry utáhne na 60FPS bez ztráty kytičky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Zeby sa s Vegou cakalo na Linux 4.12? Tych 1/2 miliona riadkov kodu pre Vega-u je zaujimavych

Aj ked je to brutalny utoak AMD na podiel na zmenach v kerneli, ved to bude mat AMD obrovsky podeil 628 riadkov je 61,2 % zmnien v jadre 4.10 a AMD ma istych 398 risic riadkov a 93 predbezne odmietnutych,,,

Some 4.10 Development statistics
By Jonathan Corbet
February 8, 2017
Most active 4.10 employers

By lines changed
Intel 176549 20.4%
AMD 74965 8.7%
Samsung 57529 6.6%
Red Hat 41171 4.8%
https://lwn.net/Articles/713803/

Vega 10 & Other AMDGPU Updates Land In DRM-Next, 398k+ L.O.C.
Written by Michael Larabel in Linux Kernel on 31 March 2017 at 06:07 AM EDT.
As reported yesterday, the Radeon RX Vega AMDGPU code was staged for pulling into DRM-Next along with other features that amount to 398,656 lines of new code in the kernel. David Airlie has honored that pull request and that feature work is now residing in DRM-Next.
This means that in fact there will be Radeon RX Vega support in the Linux 4.12 kernel.
https://phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Vega10-Linux-4.12-DRM-Ne...

A to je este bez podporu vystupov DAL/DC
AMD's Massive New DAL Display Driver Is Facing An Uphill Battle
Written by Michael Larabel in AMD on 12 February 2016 at 08:02 AM EST. 43 Comments
AMD --
We weren't the only ones surprised by the massive size of the new AMDGPU DAL display driver. Weighing in at 93k lines of code,
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Massive-DAL-Driver-Woes

a k tomu povodna podpora VEGA

AMD Sends Out 100 Patches, Enabling Vega Support In AMDGPU DRM
Written by Michael Larabel in AMD on 20 March 2017
This 40k+ lines of code is on top of the tens of thousands of lines of code needed for DC/DAL. AMDGPU Vega's display support is built on top of DC and thus that will need to land in order to allow this new hardware support to happen.
https://www.phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMDGPU-Vega-10-Support

Radeon RX Vega Patches Begin Landing, First Hitting Libdrm
Written by Michael Larabel in Radeon on 27 March 2017
https://phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Libdrm-Vega10-Patches

Libdrm 2.4.76 Released With Vega Support
Written by Michael Larabel in Mesa on 29 March 2017
https://phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Libdrm-2.4.76-Released

Radeon RX Vega Support Lands In Mesa 17.1 Git
Written by Michael Larabel in Mesa on 30 March 2017
https://phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=Radeon-Vega-10-Support

More Radeon Vega Work Lands For LLVM 5.0
Written by Michael Larabel in Radeon on 21 March 2017
https://phoronix.com/scan.php?page=news_item&px=AMDGPU-GFX9-LLVM-5.0-Mor...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Sa neobtazovali vymenit ani ten fail chladic. To uz je vrchol.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Proč, prosím? Většina zákazníků si zakoupí nereferenční model, který dostane různě nekvalitní chladiče s izolací bránící nenechavcům změřit skutečné teploty. Bez rozdílu červená - zelená.
Referenční karta vypadá naopak velmi lákavě. Velký blok napájení přítomen, zbývá přilepit malé pasivy na paměti a nasadit Accelero Twin Turbo III, Mono atd. Získáte násobně lepší a tišší chlazení, které nebude skrývat teplotu napájení.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

není pak lepší koupit o řád výkonnější kartu s decentním chlazením, než tady kupovat mega hnusný blok, k tomu ještě ideálně extra větráky... Samo každý je nějaký.. většina lidí volí výkon a ve finále i ten referenční chladič tu kartu uchladí

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jestli bude RX 570 a 580 skutecne jenom o par MHz navic pro GPU a vykonnejsich GDDR5 bude to utopie a nemeli to vubec vydavat, naopak RX 560 plne chapu ale tu mohli klidne vydat jako RX 465 a co se tyce Polaris 12, ta mohla byt uvedena jako RX 450.

RX 500 mela indikovat radu grafickych karet postavenych vyhradne na cipech Vega 10 a 11(GCN5), klidne mohli vydat nejprv ty nejvyssi(RX 570 a 580 postavene na Vega 10), nasledne o par mesicu pozdeji nasledovane RX 550 a 560(Vega 11).

Uz jsou jako Mozilla, nove hlavni cislo cim rychlej, tim lepe.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Jenže Vega je čistě high end. Tam nic jiného není, je to drahý čip s HBM2 paměťma. Působí to tak, že AMD věřilo v dřívější uvedení, že bude součástí řady 4xx,, ale nevyšlo to tak hold chtějí zkompletovat novou řadu.
Osobně bych rád věřil že 570/580 nebude jen přeznačený čip s vyšším taktem, že alespoň zapracují na spotřebě, respektive na efektivitě čipu, schopnosti zvládat lepší takty, ale ten 8pin napájení spíše napovídá, že se nic takového nestane.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

"Jenže Vega je čistě high end. Tam nic jiného není, je to drahý čip s HBM2 paměťma. "

No to je divné, já měl za to, že zenové APU bude Vegu mít taky.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

po mediální taškařici kolem PCI-E a odběru přes ni, která byla přesunuta na konektor, už to jednoduše podstupovat nechtějí. Logická a rozumná volba.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tady to vydani nekterych preznacenych grafik mi neprijde moc stastne od AMD. Pokud jedinou zmenou bude fakt jen navyseni frekvenci (vyjma 560ky). Pokud by to melo aspon snizene TDP, tak dobra. Pokud by tomu pridali treba aspon jeste trochu rychlejsi pameti, at ten rozdil je aspon tech 15%, pri stejnem TDP, tak taky jeste ok. ALe pokud ne, tak docela fail..

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Mimochodem, Fury X vs. Titan X: http://i.imgur.com/Hh02eaV.png - Vega možná ještě bude zajímavá. ;)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Pokiaľ si niekto kúpi Vegu na rozlíšenie 720p, tak možno áno. :-)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tohle je spíše demonstrace toho, že nvidia nemá optimalizované drivery pro Ryzen (proto to nízké rozlišení).

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Použitý procesor som si na obrázku nevšimol. Ale to by dávalo zmysel.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

A co v 360p ? V tom je taky určitě Fury trhač asfaltu co :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.