Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Radeony neumí Direct3D 12.1, Nvidia Maxwell 2.0 ano

A jéje, to zas bude od debílků typu Stratos na forech nablito.

+1
-25
-1
Je komentář přínosný?

No zato ty jsi nám tu toho teď přinesl
.

+1
+36
-1
Je komentář přínosný?

co narobis ?

Uz par rokov mu odporucame si najst holku, aby sa ukludnil a nespamoval ako KOKO...
Ale on mysli iba na Lis Su :)

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

Preco sa nikde nehovori o vulkan podpore ? Koho zaujima dx.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Všechny

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Ista najvacsia herna distribucna platforma ma iny nazor :))

+1
-26
-1
Je komentář přínosný?

protoze nez bude Vulkan vubec hotovej a nez bude jedna jedina hra u ktere to bude mit smysl, tak soucasne VGA bude mit v PC tak malo lidi, ze ta podpora proste u soucasnych a asi i tech budoucich VGA je zcela minoritni problem, ostatne to same se tyka DX12, do doby nez bude podpora DX12 dulezita, tak uplyne jeste tak minimalne rok, ale spise roky dva az tri

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

jenže většině AMD majitelů DX12 pošlape, většině nVidia majitelů vůbec ;)
to je faktický stav věcí
článek má nVidia zaplacený?

+1
-32
-1
Je komentář přínosný?

Zcela vyjímečně není na DIIT oslavný článek na AMD, tak hned musí být zaplacený?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Já už to pomalu ignoruju. Pro jedny jsem fanATIk, kterej "kope za rudé" a poškozuje Nvidii, pro druhé jsem uplacenej Nvidií jakmile o ní napíšu něco dobrého. To si nevybereš.

+1
+38
-1
Je komentář přínosný?

Clanku nelze vytknout vubec nic Presto se nemuzu ubranit pobaveni, jak se korouhvicka otaci. Kolik tu bylo clanku, ja nvidie neumi dx11.+, potom ze neumi extenze DX12.+. A kdyz se ukaze, ze s amd je zase vsechno jinak, najednou vlastne o nic nejde :) Je to tak, neslo tenkrat, nejde ani dnes. Ale je to prdel :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Já bych to s dovolením viděl asi takto:

nVidia je v prdelce, protože AMD Fiji ji teď rozmázne s HBM ramkami a super výkonem. Takže začíná mlžit a vymyslela DX 12.1 s několika nepodstatnými feature, jenž si přidali do ovladačů a AMD si je tam přidá také (posléze) a bude po krámech. Fakt, že AMD čipy mají technologicky dnes navrch, je neoddiskutovatelný - viz. tato tabulka:

http://s27.postimg.org/sij63so0j/AMD_n_Vidia_features_compare.jpg

Že nVidia bude zkoušet situaci podvody zvrátit, není nic nového pod sluncem. Když nemůže výkonově stačit na AMD, tak bude tvrdit, že výkon je nanic, protože podstatné je, že ona je level 12.1 kompatibilní a AMD ne. Basta.

...

Souhlasím jen s tím, že objektivitě článku nelze nic vytknout. Já bych to napsal zcela jinak, protože mi tohle marketingové mlžení (když v draw callech R9 290X porazila Titan X) přijde trapné, směšné a nedůstojné.

Asi něco jako v 90 letech 200, 500 a 900W magnetofony (dvojčata), když se se skutečným 50W sinus výkonem dá dělat diskotéka (my maturitní ples ozvučili 50W zesilovačem, bedny nesly 3 lidi a kabel k nim byl jak dva pořádné palce dohromady...).

Prostě marketinkový krasožvást. V další verzi ovladačů bude mít AMD DX 12.1 level podporu také, zatím co nVidia bude mít zejména nedokonalou podporu už DX 12.0 ... což se výkonově projeví. Aneb proč by jinak Titan X dostal výklep od - dnes už staré - R9 290X? Asi proto, že AMD je shit, že...? :)))))))

Bože můj, to je ale logika.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Hmmm, 290x dava vyklep TitanuX, hardwarove funkce ktere amd nema doda amd dodatecne ovladaci, amd rozmazne.... Diagnoza je jasna.

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Tak pro jistotu, ty trole: komentář byl psán na GTX 660 FTW. Nemám ani AMD nějak moc v oblibě... ale fakt je, že nVidia to technologicky projela. Kdo bude za 10 dní uvádět grafickou kartu s HBM ramkami? nVidia snad?

Ne, ta uvedla očesaný GXT 980ti.

Že by tedy... AMD? Aháááá!

Že by funkce DX12.1 nešly dělat v ovladačích (resp. že by je v nich nedělala nVidia)...? Kde žijete. Pro nVidiu je DX12 doslova postrach - ne aby na něj myslela roky předem a do návrhu čipů nějaké funkce dala. Nic takového.

Že R9 290X neměla v DX12 více draw callů, než Titan X? Asi jste zase neinformovaný nebo fanatik, ale to je prostý FAKT:
http://diit.cz/clanek/3dmark-directx-12-radeon-r9-290x-titan-x
<i>Asi nejvíc překvapí, že Radeon R9 290X se 13,47 miliony draw-calls dosáhl o chlup lepšího výsledku než Titan X s 13,42 miliony.</i>

A 3DMark DX12 engine obviníte z nadržování ATI, ne?! :)))))

...a jistě, i teoretický vyšší výkon karty lze snadno zablokovat sračkovým renderem, jenž speciálně na AMD kartách bude generovat mnohem víc polygonů, či užívat mnohem méně optimální shadery, etc. Game Works in action ;*)

Jo pardon, tenhle pokus o zakopání pozic nVidie asi takoé chválíte, že?

...a neuniklo Vám, že DX12 máme JEN díky Mantle a AMD...? Jinak by nVidia dál blokovala výkon desktop PC neefektivním, v podstatě jednovlákovým DX renderem? Samo, že teamu M$ (produkuje DirectX a Winblows), Intel (produkuje CPU s nejvyšším jednovláknovým výkonem) a nVidia (produkuje předražené grafické karty, jenž jsou okousány na kost a občas chybí i kus té kosti - GTX 970...) tento stav nesmírně vyhovoval.

Ale dík AMD se časy změnily.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

"Tak pro jistotu, ty trole"

Sám píšeš komentáre štýlom trola, ale vidím, že obviňovať niekoho iného je jednoduchšie.

"Kdo bude za 10 dní uvádět grafickou kartu s HBM ramkami? nVidia snad?"

Je sice pekné, že AMD príde s HBM ako prvé, ale dôležitý je celkový výkon. Ak to AMD nevydá na najvýkonnejšiu jednojadrovú grafiku, tak aký efekt to asi bude mať? Aby sa nakoniec nepotvrdili dohady, že Fiji bude mať výkon menší či zrovanateľný s tou očesanou GTX 980 Ti. Na vyhlásenia aké dávaš by som radšej ešte ten týždeň počkal.

"Že R9 290X neměla v DX12 více draw callů, než Titan X?"

Toto je vskutku celkom zaujímavé. Ešte zaujímavejšie by bolo, keby uviedli aj výšku FPS, ktorá k týmto draw call-om patrí. Vážne si myslíš, že R9290X bude výkonovo zrovanteľná s TitanomX pod DX12? Chcelo by to si naštudovať čo je draw call a FPS.Nie sú to tie isté veličiny. BTW ovládače k DX12 sú stále vo vývoji a to čo platilo v danom teste nemusí platiť po oficiálnom vydaní prvých hier s týmto API.

"zablokovat sračkovým renderem, jenž speciálně na AMD kartách bude generovat mnohem víc polygonů, či užívat mnohem méně optimální shadery"

Nikto nekriplí výkon špeciálne kartám AMD. Zlým nastavením ho v trebárs vo Witcherovi 3 pokazili aj pre Keplery a nižšie rady NVIDIA GPU. Tiež si myslím, že to výška teselačného faktoru mala byť buď implicitne menšia alebo aspoň nastaviteľná. BTW ktoré sú to menej optimálne shadery?

"a neuniklo Vám, že DX12 máme JEN díky Mantle a AMD...? Jinak by nVidia dál blokovala výkon desktop PC neefektivním, v podstatě jednovlákovým DX renderem?"

Takže kýmj neprišlo Mantle, tak aj AMD bolokovalo desktop výkon? :-) To vyhlásenie snáď ani nebolo myslené vážne.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

Ejmen.
Ja jen dodam, ze tim "vitezstvim" v drawcalls (v beta OS v beta DX s beta ovladaci) o 0,4% amd titan fakt technologicky vydrtila...

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

Nechci se míchat do vaší svaté války, ale docela mě dostalo to hlášení o Mantle/DX12. To si už vážně nikdo nepamatuje ten NEVÝVOJ, který tu byl? Softies byli spokojení, protože DX11 účinně negovalo výkon desktopu oproti zdechlým konzolím minulé i současné generace. nVidia se utápěla ve vendor lock řešeních a AMD je prostě AMD. Je to stará firma a už od dob Jerryho Sanderse se prostě chová jinak než většina ostatních ICT firem. Mantle vzniklo jako trucpodnik (dokonce ani ne přímo v AMD), jediné AMD se jej rozhodlo podpořit, jít do rizika a kopnout tak do MS a jeho hnijícího vředu jménem DX. Výsledkem bude DX12, které by tu jinak vůbec nebylo. A s ohledem na fakt, že AMD prý (neustále) krachuje, proč tedy utápí peníze právě v takových riskantních podnicích, jejichž výsledek bude patrný ne hned, ale až po delší době? AMD není hegemon, nemůže samo diktovat vývoj, přesto se o to pokoušelo a pokouší.

Já v tom všem prostě vidím ta idealistická 70. léta, kdy se IT nedělalo jen pro byznys, ale i proto, že ti lidi tím žili, snažili se něco dělat, posouvat vývoj vpřed. Ne jen bouchat peníze na trošku vylepšených produktech.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Mantle nevzniklo kvuli nejake slunickovske vizi, nedelej se naivni. Mantle vzniklo jako posledni zoufalej pokus zvednout tragicky skore amd cpu ve hrach. Nic vic, nic min. A jestli se cela iniciativa mantle/dx12 povede, to se teprv uvidi. Zatim je realnej prinos prinejmensim spornej. Takovej Witcher3 nepotrebuje mantle, aby bez furworks fungoval na plny detaily na tri roky starym nizsim highendu.

A jeste k tomu negovani vykonu desktopu DX11. Uz DX11 ma treba davkove zpracovani tech magickych drawcalls. Ze je nikdo nepouziva, protoze se sere na vyvoj, to neni problem rozhrani. Zatimco u konzoli se optimalizovat muselo, u pc ne, tam se vsechno odrelo za par susni hrubym vykonem. Vyvoj doplacel zakaznik ze sveho. To je samozrejme zjednoduseni, protoze i u blbych portu toho pc pocitalo mnohem vic a grafika byla o rad o dva jinde (rozliseni, fps, textury, efekty a hlavne rozsah osvetleni).

+1
-20
-1
Je komentář přínosný?

@Nest:

"Mantle nevzniklo kvuli nejake slunickovske vizi, nedelej se naivni. Mantle vzniklo jako posledni zoufalej pokus zvednout tragicky skore amd cpu ve hrach. Nic vic, nic min."

tohle je pěknej nesmysl. Nejde vůbec o AMD a nějaké zachranování výkonu CPU ( to by přece krásně vyřešila další generace CPU ne ? )

Problém je daleko hlubší. To rozhraní vzniklo hlavně a především proto, že s další generací GPU by vznikal vážný problém s CPU limitací, protože díky omezením DX11 API by žádný procesor nedokázal ty nové GPU krmit. Už teď mají občas i ty nejlepší CPU od Intelu problém některé konfigurace GPU plně vytížit a co teprve až vyjdou karty na 14/16nm výrobním procesu s dvojnásobnými parametry oproti stávající generaci ? Mantle jen ukázalo cestu a DX12 jde v jeho stopách a je to jediný logický a správný krok. Takže žádnej zoufalej krok, ale správná cesta !

+1
+13
-1
Je komentář přínosný?

Ja som za Mantle rád. Nikdy som netvrdil, že nie. Trodas proste popísal viacero nezmyslov a na to som reagoval. Inak čo sa týka dôvodu prečo Mantle vzniklo, myslím si to isté čo nest. Nešlo o žiadne kopanie do MS kvôli stagnácii na poli grafických API. AMD s týmto stavom žilo dlho tiež. Pochybujem, že by sa o to vôbec zaujímali keby Mantle nemalo priniesť efektívnejšie využitie slabších CPU (hlavne ich vlastných). Aj tak je to ale úplne jedno. Hlavne, že sa pohli stojaté vody a posunuli sme sa ďalej. V podstate sa už niečo také aj pýtalo. Výrobný proces sa nedá donekonečna zmenšovať a čím ďalej, tým dlhšie sa bude stáť na jednom kroku. Tam už veľa možností ako priniesť výkon inak ako zefektívnením SW nezostáva. Tým ale neuberám nič zo snahy AMD a tých čo sa podieľali na Mantle, vďaka čomu prišlo rýchlejšie DX12. Len si netreba idealizovať príčiny, ktoré sú podľa mňa hlavne obchodné. AMD je síce stará firma ale pokiaľ viem, už ju nevedú ľudia ako na začiatku ale súčasní manažéri s aktuálnym videním sveta.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Buď jsi fakt trol, nebo jsi úplně mimo. Jak AMD rozmázne NVidii pomocí architektury Fiji a HBM pamětí, když ji budou používat pouze ve snobendu, kterých se prodá ve světě maximálně pár stovek, v lepší´m případě pár tisíc kusů, zvlášť když NVidia má přijít s podporou HBM 2 půl roku na to.

+1
-16
-1
Je komentář přínosný?

GTX9800Ti a Titan X nejsou snob-end? ;-)
O zbytku karet řady 3xx toho mimo pár nedůvěryhodných leaků taky moc nevíme. A co bude za půl roku... to jsi před půl rokem taky při uvedení GTX980 už psal o tom, že za půl roku AMD přijde s odpovědí?

nVidia má teď manko, stejně jako jej mělo AMD před půl rokem.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

nvidia ma vybornou 970 a 980ku. O 960ce pomlcme, k te mam vyhrady. Ale zadne manko nevidim.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

<b>Nest</b> - <i>nvidia ma vybornou 970</i>

To aspiruje na vtip roku...! :))) Děkujeme! :))))

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Viacero "dedukcií" z tvojho komentára hore je oveľa viac vtipnejších. :-)

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

970 je výborná karta. Mám ji. Ty taky?

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Prosim, Vase Velicenstvo.

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

Já ji vrátil před 3 měsícema

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

Myšleno to bylo s ohledem na nasazení HBM, což je čistě technologický evoluční krok.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

keď už...s tým HBM 2 v architektúre Pascal má prísť o rok....približne v podobnom období, ako AMD s generáciou Arctic Islands...zase raz fanatické výroky z tábora zelených...je prezentácia, tak to zajtra budú vyrábať..no určite..s TSMC ako hlavným partnerom, resp. dodávateľom čipov ešte tak rok počkajte. Kým namaľuje tie vzdušné zámky dúhovou farbou...na pozadie čiernu...a do toho tú krásnu zelenú.

+1
-9
-1
Je komentář přínosný?

Njn, ted si asi v nVidii docela trhaji vlasy, ze sli do patentoveho trollovani Samsungu. Minimalne je ma TSMC na lopate s cenou vyroby, protoze na rozdil od ostatnich nemuzou tolik vyhrozovat utekem k Samsungu a GF.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Tak už ze snižování cen je jasné, že nVidia ví něco, co my ještě vědět nesmíme. Ale je myslím celkem jasné, co ví :))))

Patent trolling je doucešná zbraň a TSMC se v dohledné době nechystá mít technologii, kterou by se daly dělat masivně velké jádra s malou spotřebou v rozumné výtěžnosti a slušně taktovatelné. Zlatej Intel 22nm proces... i ten by bodl a to oběma výrobcům.

Ale uvidíme, co čas přinese. Jakmile bude mít ale AMD náskok v technologii, tak se karta obrátí - leda že by všichni zákazníci nVidie měli vygumováno jako někteří... :)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Obvykle nekritizuju ale tentokrat si to neodpustim.
Nemuzu si odpustit ale tenhle clanek mi zni silne pro-nvidia protoze neuvadi vsechny udaje, respektive uvadi jen ty co sou vyhodne pro nvidii a uplne ignoruje druhou stranu.
Trosku mi vadi kdyz uz autor popisuje vlastnosti GPU z poslednich nekolika generaci a hani jednoho vyrobce a pritom uplne zignoruje polovinu udaju:
- Fiji stejne jako maxvell bude podporovat minimalne feature level 12_1 takze uz jen titulek je nepravdivy.
- predchozi generace nvidie podporuji pouze Dx12 11_0 kdezto nektere cipy AMD z poslednich 3 generaci zalozenych na GCN 1.1 a novejsi podporuji alespon DX12 12_0 a zbytek (GCN 1.0) podporuje Dx12 11_1 coz je vice nez umi ty od nvidie.

Clanek ma asi takovou vypovidaci hodnotu jako rict ze starsi generace AMD podporuji DX12.0 kdezto nvidia ne. Je to sice pravda, ale jen napul !!!

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Neni treba hazet flintu do zita. Lidi prece nesoudi Vas, ale svoji predstavu o vas, a to jsou dve rozdilne veci. Proto si nic NEBERTE OSOBNE.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Já sem spíš zvědavý na to, jestli Win10/DX12 bude dostatečnou motivací pro upgrade, resp. koupi nového PC i v dnešní době, kdy i náročným uživatelům, jako třeba mně, zcela dostačuje 5 let staré PC.

+1
+14
-1
Je komentář přínosný?

No, já letos upgradovat hodlám, už to mám taky 6 let, noťas z loňska mám 2x výkonnější. :-) Zjišťuju, že už to má problémy s 19 MB RAW souborem - takový posuv v měřítku 1:1 po obrazovce je už porod. A protože nejsem vášnivý hráč, bazírující na superdetailech na 4K, vyhlídl jsem si GTX960. Proti 6750 s 512 MB paměti to bude dost skok. Využiju i CUDA a líbí se mi malá spotřeba. Kromě toho mám omezený rozpočet.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

ono kdyby Vulkan (Khronos grp) byl trochu aktivni a nekazisukovala to tam nVidia, a nasledne hry by byly psane pro nej , tak se na nejaky dx12 i s celym zazracnym spehovacim terminalem winX muzu vy*** - a pak by bylo uplne jedno, ze si MS dosadi zase neco sveho do specifikace - jenze pokud se MS podari stale udrzet DX jako hlavni herni API, tak se zadnej zazrak konat nebude... na druhou stranu valna vetsina dnesnich a blizkych her nestoji za to, aby si clovek kvuli nim instaloval win X

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Podpora feature level nikdy nehrala dulezitou roli v rozhodovani uzivatelu. Kdyby ano, tak by AMD musela nepochybne mit nasobne lepsi vysledky. To, ze po DX10.1/11.1/11.2 prichazi nvidia, a po mnoha letech prichazi s podporou jako prvni je jedine dobre. Bylo na case!
A doufejme, ze DX11.3/12.1 nedopadne jako jeho jmenovani predchudci, kteri se prave kvuli nepodpore ze strany nvidia temer v zadne hre nepouzili.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Není podstatné co výrobek umí, jako spíše to, jak ho marketing dokáže prodat. Jestli bude NVidia dostatečně dlouho a hlasitě křičet, že její gf. karty sou lepší, tak by to vliv na rozhodování uživatelů mít mohlo.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?
+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

http://www.computerbase.de/2015-06/directx-12-amd-radeon-feature-level-1...
A tady ta tabulka je zase o něco jiná. Tedy alespoň co se podpory u starších nVidií týče.
Na SHW mají uvedený zdroj wccftech, ale v odkazovaném článku je u Fermi a Kepleru uvedeno:
NVIDIA’s older cards, such as Kepler and Fermi come with Feature Level 11_0 support with partial Feature Level 11_1 support.
http://wccftech.com/amd-confirms-gcn-cards-feature-full-directx-12-suppo...

Takže bych spíš věřil té tabulce z computerbase.de, než té z SHW.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Navíc: je třeba si plně uvědomit, že GNC1.0 (které podporuje max. DX11.1 (DX12 FL11_1)) tu je od roku 2011, tedy se jedná o 4 roky (!!!) staré karty.
Další věc je, že kromě nejnovějších nvidií, tedy řady 9xx, podporují "zelení" pouze DX11.0 (DX12 FL11_0), a tedy jsou na tom průřezově hůř, než AMD.

A konečně: zásadní otázka je, jak bude ohledně podpory DX12 FL vypadat řada 3xx, tam se asi bude lámat chleba. Osobně bych předpokládal, že alespoň 12_0 by tam být mělo a pro 4 nejvyšší modely 12_1..

+1
+10
-1
Je komentář přínosný?

GCN podporuje DX11 feature level 11.2, coz nekoresponduje s DX12 feature level.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Po přečtení nadpisu jsem se lekl, že se nacházím na nvidiatunyngu, ale pak jsem se začetl do obsahu a hned bylo všechno jasné :D

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Já myslím, že zvlášť dneska je dobrý si dát studenej obklad a počkat si jak to bude na kartách nvidia a amd vypadat v praxi, tohle jsou pořád jen dohady. :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nevim. Má co dělat FeatureLevel s tím, že na DX12 se rendering rozprostře na více jader a tudíž nebude pro pohodové hraní nutné mít vysoko taktovaný Intel? Co mě momentálně nejvíc zajímá je, kdy se začnou objevovat plně DX12 hry a jestli půjdou spustit na stávajících grafikách (GCN1 a vyšší, Maxwell a novější). Pokud ano, tak je mi nějakej FL u zadele.

+1
+7
-1
Je komentář přínosný?

a neni to tak, ze pokud ma karta umet aspon to, co jsi vyjmenoval, tak musi podporovat alespon Feature level 0 u DX12? a ne byt jen DX12 kompatibilni na urovni feature level 11.1

+1
-11
-1
Je komentář přínosný?

Na podporu rozložení zátěže na více procesorových jader stačí pod DX12, pokud karta plně podporuje FL11.x. Rozdíl je pouze ve výkonu GK, kdy nepodpora FL12.1, ale i FL12.0 s sebou ponese výkonový propad oproti kartám s plnou podporou FL12.1 - to se ale týká až budoucích her, které nových možností obsažených ve FL12.x využijí. Na ty si ale ještě hodnou chvíli počkáme.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Chápu to správně, že feature level 12.1 je to samé co 11.3 a 12.0 odpovídá 11.2? Nebo jsou tam rozdílové feature (mluvím o features, ne o implementaci)?

+1
-10
-1
Je komentář přínosný?

no toto :D

a ted kluci vazne, vas jako fakt nekoho trapi jakej feature level nejakyho DX ma vase soucasna nebo budouci VGA? pro me je to asi stejne tak dulezitej udaj, jako vedet jakou barvu plastu maji napajeci konektory dane VGA 8)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

nejsem už nejmladší a pamatuju si doby, kdy nepodpora určité verze DX znamenala nemožnost spustit nové hry.

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

Tiež si to pamätám. Dnes si ale neviem predstaviť, že by niekto vydal hru, ktorá by nešla spustiť na AMD alebo NVIDIA grafikách.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

.. a proto je to tak s hrama a jejich technologickým vývojem v piheli..
(a nejde o AMD/nvidia), ale čistě a výlučně podporu nových technologií. Dnes se každý bojí vydat hru, která by byla technologicky převratná a podporovala jen omezené množství karet s nejmodernějšími funkcemi. Není tedy divu, že úroveň her stagnuje, nebo spíše jde rapidně dolů, protože se pouze recykluje. A taky se nelze divit, že MS i výrobci HW nadávají, že lidi nic nekupují - proč by taky měli, když jim to jede i na >6 let staré plečce?

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

to bude tim ze kdysi se hry delali celkem hodne z fandovstvi, kdesto dnes je to jen o penezich a za penezma stoji nejcasteji nekdo, kdo nema ani potuchy otom jak takova hra vznika

ukazkou fandovskych her "soucasnosti" jsou kuprikladu Kingdom Come: Deliverance kde si do toho Dan moc nenecha kecat (cos je velice dobre), a nebo Star Citizen kde proste diky komunite nedostatkem financi rozhodne netrpi, a diky tomu muzou vpodstate co chteji, takze ignorovat konzole a vymazlit si hru podle predstav vlastnich ale i fanousku :)

kdys se nato podivam z vlastni zkusenosti, tak na scenare ktere bych chtel delat jak herne tak animacne jsem prachy nesehnal, ale na rychlobraky ktere jasne cili na investorovi city (je tam jasny ze to vydela balik) jsem s tim problem nemel, takove hry/animace si ale do CV ani nedavam, za to se clovek spis stydi a slouzi to jen jako neco cim se proste musi zivit

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

"Dnes se každý bojí vydat hru, která by byla technologicky převratná a podporovala jen omezené množství karet s nejmodernějšími funkcemi." Zasranej hnusnej svět, všichni chtějí jen vydělávat a nosit domů vejplaty.
"...že lidi nic nekupují - proč by taky měli, když jim to jede i na >6 let staré plečce." Tento stav, pokud já vím, trvá asi 20 let. Jestli to nebude o té majoritě uživatelů, kterým je zdejší brekot šumák ;)

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.