Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k Grafika mobilní AMD Raven Ridge je rychlejší než Intel Iris Plus 640

Podstatna informace ktera chybi, bude hlavne cena.. srovnavat Iris Pro s AMD je dlouhodoba tradice, ale bez cenoveho srovnani to nema smysl :)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Chcelo by to keby APU mobile používa Apple vo svojich produktoch. AMD by to nalialo do rozpočtu pekných pár miliónov + bola by to pre AMD skvelá reklama.

V podstate by AMD pre Apple bola asi lepšia voľba keďže AMD im dokáže dodať všetko v jednom balíku a dokonca na mieru upravené. Keď už používajú ich GPU prečo nie aj CPU?

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Apple Ryzentosh :D (Snazzy Labs)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Asi k tomu nějaký důvod mají. Zda-li jde o technické problémy, nebo naopak jde o dostupnost v období návrhu. Stejně tak byste se mohl ptát, proč nový iMac Pro ponese procesory Intel Xeon W, když už používají Vega 56 a 64. Možná prostě nebyl Epyc/Threadripper dostupný, dořešený, nebo měl technické či konstrukční problémy.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Dovod je jasny SW optimalizacie. AMD GPU m,aju uz 4. ci 5. generaciu, ale AMD CPU nemaju.,

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Tým pádom by nikdy neprešli od nvidie lebo predošlé optimalizácie boli robené na ne. Apple má schopnosti a kapacity reoptimalizovať na iné architektúry a hw. Tam bude podla mňa iný dôvod.
Niekde som čítal že Apple softvér často používa nejaké Intel špecifické inštrukcie bez ktorých by to všetko išlo pomerne pomaly.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

To nedává až tak úplně smysl; jak AMD tak i nVidia mají svoje vlastní ovladače a ovladač několikáté generace od nVidie by byl prostě nahrazen ovladačem několikáté generace od AMD. Ale kompilátor pro CPU si v současnosti vyvíjí Apple prakticky sám (díky zapojení do projektu LLVM) a zřejmě ho primárně ladili roky pro normální chování Core, které se až tak rychle nemění. Pokud se ale Zen chová hodně jinak (což je možné, viz třeba https://www.youtube.com/watch?v=lN5mxFfkr7g), musel by se generátor kódu v applím kompilátoru "přeladit" mnohem významněji. A i pak by Apple měl problém s chováním programu na dvou zcela odlišných platformách, pokud ždímají poslední procenta výkonu - leda že by zase použili "fat binaries" nebo aspoň profilováním řízené duplikování sekcí kódu, což by bylo další úsilí ze strany vývojářů. Prosté použití Xeonu tohle eliminuje.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problém mohl být klidně v tom, že AMD by nedokázalo zajistit dostatek procesorů, jelikož je odebírá hodně OEM partnerů. Intel má ale větší výrobní kapacity, tak je to možná v tom.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Tabulka naznačuje pro Intel skvělé výsledky. Dosáhl polovičního výkonu než AMD, a to s grafikou na 0 MHz. Co teprve kdyby jí několik MHz přidal.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

To by znamenalo, že by se aktivovalo sedm symbolů a musela by se zavřít Iris a zavolat Tielka z Čulaku aby to přes noc vskutku pohlídal, pak Intel zaplatí pokutu :D

+1
+4
-1
Je komentář přínosný?

Tak nejdůležitější bude cena (což lze ale předpokládat, že AMD opět nasadí svoje ceny s nezdravě nízkými maržemi - pozor, nehodnotím jako zákazník, tam je to pro nás výborné, ale z pohledu zadlužené firmy, která by na sebe měla vydělat a hlavně umořit dluh), protože nemá Intel ještě trochu výkonnější Iris Plus 950? Hlavní je, že konkurence se rýsuje a Intel se bude muset trochu snažit, na druhou stranu se musí Intelu nechat, že ač dělá jen integrované grafiky, tak jejich Iris řada je dost povedená.

+1
-4
-1
Je komentář přínosný?

Myslím si ze firma která si buduje renomé od začátku a potřebuje pokryt své provozní náklady si moc vysoké marže nemůže dovolit ..ostatně s cenotvorbou je skoro na hraně konkurenceschopnosti....kdyby prodávaly dražší produkty tak bych jich prodali mnohem méně...

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

To si nemyslim, otazkou je len mix cien

Predsa len karta, ktora stoji 2200 USD/kus je od AMD dostupna od 13.9.2017 je 18.9. dostupna v HP-cku v troch kusoch

HP Z8: Je libo domácí superpočítač s 56 jádry a 1,5 TB RAM? Rozbijte prasátko. Hodně prasátek!
18. září 2017
Dva 28jádrové procesory Intel Xeon Platinum 8180 (Skylake-SP)
.....
Tři grafické karty Nvidia Quadro P6000, nebo AMD Radeon Pro WX 9100

https://www.zive.cz/bleskovky/hp-z8-je-libo-domaci-superpocitac-s-56-jad...

Pricing and Availability

The Radeon Pro WX 9100 and Radeon Pro SSG graphics cards' planned availability is September 13. The expected MSRP of the Radeon Pro WX 9100 is $2,199 and the expected MSRP of the Radeon Pro SSG is $6,999
https://www.amd.com/en-us/press-releases/Pages/radeon-pro-wx-9100-2017ju...

8180 (38.5M cache, 28 Cores, 56 Threads, 2.50GHz (205W) 10.40 GT/sec Intel® QPI, 14nm) $10,009/kus

8180M (38.5M cache, 28 Cores, 56 Threads, 2.50GHz (205W) 10.40 GT/sec Intel® QPI, 14nm) $13,011/kus
https://www.intc.com/investor-relations/investor-education-and-news/cpu-...
https://s21.q4cdn.com/600692695/files/doc_downloads/cpu_price/2017/Sep_1...

2x 10 009 USD = 20 018 USD za CPU
2x 13 011 USD = 26 022 USD za CPU

3 krat $2,199 =6597 USD za GPU.

26 022+ 6 597= 32 619 USD

Za to je aj slusnejsie auto ako "francuzsky motorovy nakupny vozik z Trnavy"

Edit: vyhodene vysvetelnie, co to je..

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Strč si už tieto priblblé 30 riadkové copypasty do pr.... Nechce sa mi toľko na mobile scrollovať.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Hardwarově to povedené možná mají, ale jejich ovladače je děs a bída. V práci máme nějaké HP připojené k telce (používá se na telekonference). A ani za zlaté prase se nikomu nepodařilo tu telku připojit přes DP tak, aby se i po probuzení ze spánku ukázal obraz. Po aktualizaci W10 se už ani nepodařilo zobrazit jakýkoli obraz. Takže 50+ LCD ve FullHD běží po archaickém VGA kabelu .

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ještě pořád? Achjo, trable s Intel drivery řeším v práci celkem často, oni to prostě neumí dotáhnout do funkčního stavu :/

Ovladače Intelu jsou smutné hlavně ve Windows, v linuxu to tak nějak funguje, spíš je to taková Intel nepodpora celkově, pokud bych to měl rozepsat, tak:

Intel X3100 - Intel 965 chipset - 2007

- mizerný 3D výkon, 2D dobré tak na WindowsXP
- podpora DX10, kterou Intel sliboval nefunguje prakticky téměř vůbec
- velmi rychle zaříznutá podpora

Intel X4500 - Intel GM45/G45 a různé deriváty - 2008

- mizerný 3D výkon, 2D lepší
- H.264 akcelerace funguje jen u TOP chipsetů, ty s nižším taktem to nedávají
- mizerná OpenGL podpora, DX10 konečně funguje
- krátká životnost z hlediska novějších driverů nebo optimalizací

Intel HD Graphics - Arrandale - 2010

- mizerný 3D výkon
- akcelerace videa funguje
- mizerná podpora OpenGL, DX11 podpora neexistuje, rychle zaříznuta podpora pro novější OS, resp. nevydávaly se nějaké fixy nebo nové drivery

Intel GMA3650 - Atomy - 2011

- mizerný 3D i 2D výkon
- Intel se vykašlal na podporu Linuxu, ze začátku nebylo možné z toho dostat obraz
- jednalo se o bazmek od PowerVR, Intel obviňoval z ovladačů PowerVR
- akcelerace videa není plynulá
- OpenGL maximálně ve verzi 3.0 a se smutným výkonem

Intel HD3000 - Sandy Bridge - 2011

- 3D výkon skoro dohání low-end Radeon HD5470 z roku 2009 za předpokladu, že je aktivní dual-channel a je k tomu rozumné CPU, alespoň i5 a nethrottluje
- umí max dva displeje
- DX11 podpora pouze na papíře, v praxi to funguje tak nějak random
- OpenGL max ve verzi 3.0
- nekonzistentní výkon, kdy se zatěžuje CPU i GPU
- rychle zaříznuta podpora i optimalizace driverů ze strany Intelu

Intel HD4000 - Ivy Bridge - 2012

- 3D výkon o něco vyšší
- podpora až tří monitorů, za předpokladu, že dva jsou připojeny přes DP a třetí přes cokoliv jiného, omezení na max 1920x1080 a 60Hz, u notebooku lze docílit jedině dokovací stanicí
- nedávno byl venku driver, který 3 monitory znefunkčnil a je potřeba přejít na starší
- rychle zaříznuta podpora i optimalizace driverů ze strany Intelu
- mizerná podpora při launchi, legendární video jak "funguje" 3D: https://www.youtube.com/watch?v=Dy4bELAYjKU DX11 jim totiž jaksi nefungovalo, ale předvýst se to muselo že?

A tak by se dalo pokračovat :)

Zakončil to lze tak, že Intel je značka.

+1
+3
-1
Je komentář přínosný?

Stejny problem na Dellu s i5 a dedikovanou AMD kartou... Problem nekde na urovni biosu, neb at jsem delal co jsem delal, proste PC po probuzeni nereagovalo na klavesnici a obrazovka cerna (paradoxne stacilo odpojit/zapojit klavesnici a vse se rozebehlo) nebo to slo rovnou do smajliku :) ... Vyresilo to paradoxne vyndani dedikovane grafiky a vse beha bez problemu... Dell to odmita resit... Pry chyba desitek ale delalo to obcas i na sedmach.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Jo, to je klidně možné. Já ale hodnotil právě tu HW stránku.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Problem firmy neni dluh jako takovy. Apousta firem jede na uvery. Problem nastava pokud nemate na placeni splatek uveru, nebo pokud zadluzeni je prilis vysoke a nemate dostatečný obrat nebo zisk, aby Vam banky pujcovali nadale.
Problem AMD je spis omezena moznost investic-zdroju. Jde to videt i v tom, jak pomalu ted uvadeji nove produkty na trh.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ryzen má pro AMD velmi dobré marže. AMD má malé marže na těch výrobcích, na kterých si velké nemůže dovolit.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Iris Plus pobavilo.

Ještě chybí vydat:

Iris Plus PRO
Iris Gold
Iris Ultra
Iris Platinum
Iris Extreme
Iris Extreme XTX+
Iris vPro XT+

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ešte ti chýba Iris testované AlzaTechom pre extrémne pretaktovanie :)

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Bomba, bomba, bomba, bomba, bomba, bomba, bomba, bomba.

PREDSTAVTE si to grafika z Raven Ridge si dava Intel Iris Pro k snidani!!!

Je to mozne? Uzasne, famozni, excelentni.

Co na tom, ze bud me na notase zajima vykon grafiky, pak mam NVidii nebo me vykon grafiky nezajima, pak mam cokoli, klidne i Intel nebo dokonce AMD. :-/

Tak davejte minusy, pojdme na to.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

:))
Podivej se na Physics score... na urovni noveho 4C8T KabyLake. Tohle je vyborny vysledek. Da se ocekavat, ze ta CPU budou podobne vykonna, tudiz hlavni vyhoda Intelu v APU..vyssi Cpu vykon uz nebuse platit jako doposud. Kdyz k tomu pridal lepsi grafiku v AMD, jaky mas pak důvod koupit Intelovske APU v notebooku oproti AMD....

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

No, souhlas, ale prave v tom to je: Co me bude u klasickeho notasu zajimat, budu-li porovnavat vykon? Bude me zajimat CPU, takze bude-li mit CPU AMD vyssi vykon nez CPU Intel, tak nemam co resit a kupuju AMD aniz bych se jakoli staral o vykon grafiky.
Naopak, pokud budu kupovat "herni" notas, tak stale nemam jinou moznost nez CPU Intel + GPU NVidia.

+1
-8
-1
Je komentář přínosný?

O akom hernom notase hovoríš ty grrrr? Tu sa predsa bavíme o ultrathin a adekvátnych procesoroch APU. Kde na tom chceš hrať hry? Dedikovaná grafika nvidia ti vycucne batériu a potom ten ultrathin nebude ani na prenášanie.
Herní notas nemáva procesor U rady. Ty si fakt spadol na hlavičku. Alebo len musíš do každej diskusie niečo napísať.

+1
+9
-1
Je komentář přínosný?

Vidim, ze je bez sance, ze bys to pochopil, ale presto jeste jeden pokus.

Mas kategorii klasickych kancelarskych a prenosnych notebooku, tam se dnes chytli procesory Intel s grafikou Iris. Proti nim AMD stavi sve APU Riven Ridge, ktere bude mit pravdepodobne malinko vykonejsi CPU i GPU cast. Ovsem u techto ultranotasu je grafika jen obycejnym zobrazovadlem a tudiz je zcela ukradene, o kolik bude mit AMD vyssi vykon. I vykon Intelu je zcela postacujici a neni treba resit grafickou cast. Jestli uzivatele po necem v teto oblasti touzi, tak je to co nejvetsi vykon procesoru pri minimalni spotrebe energie. Grafika JE irelevantni.

Pro srovnani jsem doplnil, ze clovek, ktery si kupuje zcela jinou kategorii notebooku a naopak ho grafika velice zajima, stejne nema jinou volbu nez koupit NVidii osazovanou ke Core HQ rade Intelu.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Zase táráš nesmysly. V7konná grafika v CPU najde uplatnění tam, kde bývaly lowend nVidie.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Takze srovnavas co s 6 let starym lowendem NVidie?

Jinymi slovy v 3D Mark 11 je i soucasny lowend NVidie o 1/4 lepsi nez kolik da Iris Pro Skylake generace. Takze ten zdejsi orgasmus nad grafikou AMD Riven Ridge mam chapat, jako ze super, ze to AMD nejspis dokaze dorovnat?
Aha, jenze ja odjakziva nechapu v cem bych mel davat prednost pred lowendem NVidie pred grafikama Intelu, v tehle kategorii je to totiz uplne jedno. V kategorii GTX1050 a lepe stejne neni co resit.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

jeste pardon lowend NVidie pro uplnost ma nazev MX150 a Riven Ridge ho ztezi dorovnava.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Jen samotný čip z MX150 má TDP 25W... A srovnáváš jej s výkonem APU s TDP pod 20W. Hmmm, čím to asi bude, že ta grafika bude mít vyšší grafický výkon než to APU?

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Ne, nesrovnavam.
Ja tady pisu, ze uzivateli je totalne sumafuk, jestli ma v notasu mene vykonou grafiku Intel nebo vic vykonou grafiku AMD, oboji cca. stejna spotreba energie. Oboji je jako zobrazovadlo naprosto dostatecne a bezproblemove. Dal neni co resit.

(Jen jsem jako dodatek uvedl, ze pokud uzivatele nezajima spotreba energie a naopak jde po vykonu grafiky, tak ma jedinou moznost neco od NVidie, ta nema v mobilnich grafikach zadnou konkurenci.)

+1
-5
-1
Je komentář přínosný?

No, zrovna ten lowend od nvidie bude z herního hlediska naprosto k ničemu, i kdyby mělo to AMD APU třeba o čtvrtinu nižší grafický výkon. Protože freesync.
Ono se to nezdá, ale rozdíl je znatelný a dokud nvidia bude bojkotovat tuhle vychytávku, opticky bude tratit neskutečně - zejména právě na slabších kartách. Ono propagovat "speciální nabídka: dvojnásobná spotřeba a vyšší cena bez jakéhokoli reálného přínosu pro zákazníka" stojí marketing nemalé úsilí.

Osobně se mi líbí ty nové stroje s 15W intelím čtyřjádrem spárovaným s MX150 - jsou lehké, mají slušnou výdrž a na relaxační hraní starších/nenáročných her je to dostatečné - jenže jakmile bude na trhu alternativa podporující freesync, budou to mít s prodejností hodně těžké.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ano, konecne rozumny koment. Pokud ma Raven Ridge konkurovat notasum s Intel Core U + NVidia MX150, tak OK, muze to byt prave v tomto segmentu zajimave.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ale jo, proti gustu žádný dišputát.

Na druhou stranu, když budu vybírat notebook a budu mít 2 možnosti:
a) Notebook za 15000
b) Notebook za 15000, parametry obdobný jako verze a, jenom s výkonnějším grafickým řešením, při zhruba podobné spotřebě...

Osobně bych volil variantu B, ať v ní bude APU AMD, nebo Intel.

Jo a mínus nakonec dám - měl byste alespoň ocenit hypotetický návrat konkurence :)

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

Tak tos nemusel s tim minusem. :-) Ja preci nehovorim o preferencich k nejakemu reseni notebooku, ciste me zaujalo no-Xovo "halooo" ohledne vykonu GPU v AMD APU. Vyse uz jsem napsal, ze je to jen detail, podle ktereho nemam duvod se rozhodovat. Jestlize vse nasvedcuje, ze APU AMD bude mit vykonejsi procesor pri zhruba stejne spotrebe, tak neni co resit a Intel bude mit i v tomto segmentu znacny problem.

Kde ale konkurence neni a zda se, ze jen tak nebude je oblast "hernich" notasu, teda CPU Intel + GPU NVidia nema bohuzel stale zadnou konkurenci.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

detail to není protože i na ultrabooku se dá už i hrát, není třeba vyhrazený stroj. A hlavně kompatibilita s hrama je na mnohem lepší úrovni než u Intelu. Dosud byla největší bolístka výrazně nížší IPC cpu, to již neplatí, takže konečně může AMD rozvinout koncept Fusion se kterým přišli už před lety ale díky nízkému výkonu procesorové části z toho nic nebylo. Proč asi Intel zrušil spoustu vedlejších projektů - hrozí mu že v jeho hlavní oblasti mu ujede vlak.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

" i na ultrabooku se dá už i hrát"

Asi si to hrani kazdej predstavujeme jinak.

Ja to vidim presne naopak, pokud chci notas a chci hrat anebo chci pracovat a hrat, tak si poridim aspon GTX1050 a umi to vsechno.

Pokud vim, ze stejne nehraju, tak nevidim duvod priplacet za NVidii a beru Intel. Samozrejme ted mam diky AMD dalsi moznost, coz je super, protoze vetsi konkurence, lepsi ceny pro zakaznika.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

VKV.....

Já, já, já, jenom já, viď .-)

Co lidí hraje na mnohem horším a levnějším hw - a pro ně bude tohle vysvobození od otřesných intel grafik.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Ale zapomínáš na jeden detail, i na tomto APU si nejnovější hru zahraješ na 1280x720 ultra low 35fps... Takže ano, hrát se dá, ale kýbl kzblití s sebou... Na Intelu máš 17fps (nebo taky 25, pokud to APU dostane DDR4 2133 v ultrabooku, že/, ale ve výsledku zážitek stejnej. A tu eDRAM nebo jak tomu říkají u Intelu bych nepodceňoval.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

to možná tak AAA hru. Oblíbené MP hry půjdou jak po másle, nebude třeba snižovat rozlišení z nativního a střední detaily.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Kdyz Intel uvedl mobilni Core i7 platilo ze vzdy ma 4 jadra/8 vlaken, nastupem mobilni generace Haswell u Core i7 zacalo platit 2 jadra/ 4 vlakna, cili ojeb a to za peknou cenu, HQ modely zas byli prilis drahe + s tim prisli vojebane atomí N Celerony a Pentia ktere mali horsi vykon jak 7 lete zavedene mobilní procesory, Intel proste toho pokurvil v mobilním segmentu co se dalo, cili je nacase vymitit z mobilních Core i5/i7 dvoujadra a N procesory, drzim palce Raven Ridge.

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

No, ono to je trochu jinak.

Intel nebyl schopen vmestnat do TDP rady U, ktery nejak stanovil prave to 4C/8T. Proc to tak intel stanovil a proc ty procesory nazval jako i7, netusim.

Ale faktem je, ze vykonne plnohodnotne procesory jsou v noteboocich prave a jen ty HQ. Ano, neni to levne, ale ma to ocekavany vykon a je to proste tak.

Osobne zastavam jedno takove tvrzeni, ktere nemusi platit stoprocentne, ale vetsinou to tak je: Kdo si kupuje "Core" z rady U, tomu staci Core i3-xxxxU.

Samozrejme ojeb Atom N, o tom zadna, to me take vytacelo, protoze nezkuseni uzivatele se pravidelne ke sve smule nechavali nachytat levnou cenou a ve vysledku to nedalo plynule ani fullHD HEVC.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

To není pravda, mobilní Core i7-620M z roku 2010, které je 2C/4T říká, že nemáte pravdu. Mobilní i7 byly vždy jen 2C/4T nebo 4C/8T. Záleží na konkrétním modelu.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

A žere 10x viac? ... naco sa pytam, samozrejme ze hej

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

myslíš Intel? Nejspíš ne tolik, ale ano žere víc.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Při tak málo stream procesorech a na tomto řešení spíš rozhoduje proces (fabrika) výroby.

Výkon probublává už delší dobu a s tím koeficientem HD620 x 2 to pochopitelně při té spotřebě (dostupné plochy na GPU) není formule, ale pokud to bude stát jak desktopová i3-doplňjezero, proč ne. Pokud to přehajpujou jakože Iris... nevim nevim, nad tím jsou věci jako nVidia 150M, která je koeficient 4x.

Do mozku si uložím informaci, že jeden Vega shader má 4x vyšší výkon než Intel shader (SP, CUDA jak chceš) a počkám, jak se to vyvrbí.

Ruku na srdce, všichni stejně čekáme na minimum 2048 Vega SPs, k tomu HBM2 4GB a pár Zen jader na jednom interposeru. To by teprv zabili. Bohužel nečtou místní diskuze....

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

tak k tomu stávajícímu 4c/8t by stačilo 1024SP a 1GB cache. Na Iris už 128MB dělalo hodně zajímavé posuny, tak 1GB měl velmi výrazný přínos.

+1
+1
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.