Diit.cz - Novinky a informace o hardware, software a internetu

Diskuse k SLI 3 a 4 GeForce GTX 1080 funguje jen v syntetických testech

Proste, strucne a jasne, zaplatite nam za 3/4-way SLI ale my se vam na vasi hlavu ukazkove vysereme, sice sme to mohli poresit/vyresit ukazkove podobne jako konkurenci AMD skrz technologii XDMA(PCI-Express 3.0 data interconnect streaming technology), ale my se proste nebudeme na tyto praktiky snizovat.

Vase NVIDIA a kupujte nas i nadale, po 224-bitovym fiasku u GTX 970, u failu s ridici technologii GPU Boost 3.0 pri rade GTX 1000 a nasilnim zamezeni vypoctu v spektru FP16 v generaci Pascal budeme radi za vase penize.

S uctou a pokorou vas lupič.

+1
+21
-1
Je komentář přínosný?

Hele zase klidnit hormon. XDMA neni žádná spása, je to spíš krok zpět. SLI bez můstků uměly už některé GF6, celej koncept můstků je tu od toho aby se nezatěžovala sběrnice. Což bude o to více podstatné do budoucna protože WDDM2.0 pracuje jinak s Vram a mnohem více vytěžuje sběrnici než to bylo zvykem dříve. SLI můstky tak jak jsou už jsou zastaralé dlouho a už dlouho teče část dat (v závislosti na rozlišení + refresh rate) přes sběrnici i u NV jen nemaj marketingovej název prio "hele už nemáme můstky".

Navíc XDMA nefunguje pokud GPU neseděj na stejném PCI-E řadiči. Nemůže bejt jedno GPU na southbridge, nebo napojené na jinam CPU u multiCPU systémů protože pak je tam děsnej stutter a latence. SLI tímto netrpí.

To jak pascal provozuje SLI je lamárna (pokužívá 2 stále staré můstky zapojené do páru, čekal jsem že už tam bude nová tech na cross GPU komunikaci na bázi Nvlinku), tzn více jak 2 GPU zapojení je krajně nevhodné, musí pak část dat téct přes PCI-E. Zapojení více jak 2 GPU do SLI či CF je ale obecně spíš nefunkční a vždy to tak bylo, takže žádná ztráta. To že to bude funogovat jen v markách je OK na nic jiného než honění čísel to v praxi stejně nikdy použitelné nebylo.

+1
-12
-1
Je komentář přínosný?

XDMA určitě není krok zpět, ale naopak krok vpřed, protože to vyřešilo hned několik problémů. Pokud si srovnáš datovou propustnost jednoho kanálu SLI a PCIe 3.0 x16, je rozdíl jasný. Nvidia stejně pro vyšší rozlišení už roky používala přenos po sběrnici, navíc bez XDMA, takže o nezatěžování sběrnice nelze mluvit.

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Co si budem povidat, Pascal je facelift a posledni zastupce svoji generace chipu. nVidia si vzhledem k terminum nejspis nemohla dovolit nejake zasadni zasahy a spojeni 2 SLI linek byl mozna jediny zpusob jak zajistit pouzitelne SLI na dvou kartach bez vetsich zasahu do driveru i HW.

Jsem fakt zvedavy na Voltu, protoze nVidia je od Keplera architekturou v podstate porad stejna nuda. AMD aspon predstavilo HBM ramky a vetsi redesign architektury stihlo uz s Polarisem. Jsem docela zvedavy jestli bude Vega jen Polaris+HBM2 podobne jak u aktualniho Fury a nebo jestli tam budou i dalsi zmeny.

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

sorry, ale jen blb si dnes koupí nVidia kartu

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ještě pořád platí, že SLI je milostivě povolen jen na boardech, které mají nějaký certifikát NVidie v biosu?

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Ano.

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Dnes asi nezaspím, že nefunguje nejaké three and four-way SLI.
Úplne cítim tú práznotu na Mini-ITX platforme, že som ochudobnený o ďalšie dve a tri grafické karty naviac. Ešte, že na tej Mini-ITX platforme funguje aspoň SLI... :-)))))

+1
+5
-1
Je komentář přínosný?

Pochop, týka sa to tých 0,0001% hráčov, ktorý potrebujú 3 GTX1080 v SLI asi kvôli 8K.

Je jasné prečo to je taká tragédia, a prečo sa to všade rieši.

+1
+6
-1
Je komentář přínosný?

ja bych rekl, ze ani tak nejde (ani autorovi) o to, ze tolik a tolik miliard hracu to postihne - dotkne se to maleho poctu lidi (ikdyz zrovna tech, kteri davaj v hernich grafikach nvidii nejvic vydelat); ale o pristup a tradicni vykrucovani, prekrucovani a polopravdovani tehle firmy.
Kdyby natvrdo pri te skoro papirove, blbe teleshoppingy atmosferou pripominajici, prezentaci "nove" generace natvrdo rekli: "U teto generace bude jen SLI2", myslim, ze naprosta vetsina magazinu by si toho moc ani nevsimala (jiste pozastavili by se, ale coz - kolik lidi rozebiralo, kdyz AMD prestalo podporovat 3DNow instrukce v procicich - prestoze byly programy, co je vyuzivaly).
Jde o ten "tradicni" nvidiackej pristup: podporujeme, nepoporujeme, podporujem tak trochu, ale.... to je problem...
Ale bohuzel takhle to ta firma dela skoro se vsim.
Nebo polopaticky: kdyby tahle firma prodavala kone, tak bych si prepocital vsechny jeho zuby a hledal stopy po lepidle, jestli ten ocas neni jen prilepenej a jestli to vubec kun je.

+1
+16
-1
Je komentář přínosný?

https://www.youtube.com/watch?v=yvJJ4jilxcY

Já bych jenom řekl, že -

1) ANO - nVidia nepodporuje 3/4 way SLI tak jak bylo doteď zvykem
2) nVidia podporuje zapojení více než dvou karet a to hned pomocí dvěma dalšími režimy, které mohou mít svůj smysl
3) bohužel je potřeba podpora ze strany software
4) kolik z nás má 85k na 4 GK - a to nepočítám, že s boost 3.0 je potřeba vodní chlazení, taky deska, procesor, a pořádná skříň .... jo a zdroj

chápu, že si někdo domů pořídí 2GK, ale 3 nebo 4 už je fakt moc. stačí mrknout na statistiky steamu (což si myslím, že nejlépe reprezentuje hráčskou obec) a uvidíte kolik procent hráčů má více než jednu GK .... ani bych neřekl, že se dá mluvit o procentech :-D

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Trošku mi to smrdí podváděním. V benchmarku to jako že půjde ale v praxi ne? No co to je, co ten benchmark pak měří?
To je jako tvrdit že Trabant zvládne 200 km/h ale jen na korbě závodního tahače.

+1
+11
-1
Je komentář přínosný?

Presne som vedel, že najviac to ofrflú ľudia, ktorí buď NV grafiku nemajú alebo by si ju ani nekúpili. :-) Tí istí čo kritizujú NV klasicky za všetko bez toho aby sa zamysleli, či to má alebo nemá zmysel. Zapojenie viac ako 2 kariet nemá totiž moc význam a už nehovorím o mantre AMD fandov týkajúcej sa pomeru cena/výkon, kde normálne počítajú každé euro pri oveľa lacnejších riešeniach. Ale tu odrazu sa tvária ako keby boli tí, ktorých sa to týka.

+1
-7
-1
Je komentář přínosný?

Proč si myslíš že nVidia grafiku nemám nebo bych si ji nekoupil? (popravdě mám teď svoji první AMD grafiku - předtím jsem měl vždy nVidia).
Takže my brbleme že je to drahý a pak přijdeš ty, řekneš že to není o penězích ale že víc než dvě grafiky nemají smysl ... nějak nechápu proč to sem teda píšeš.
A tože koukámna poměr cena výkon a chci ušetřit přece neznamená, že bych si nemohl z fleku postavit PC za čtvrt milionu .... popravdě ale budu radši příštích 10 let každý rok upgradovat za 25k ....

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Nečudoval by som sa keby sa sťažovali ľudia, ktorí majú 3 a viac GPU v SLI. Skôr ma zabáva, že tento krok NVIDIe kritizujú ľudia, ktorých sa to vôbec netýka. A samozrejme tí istí čo sa chytia každej príležitosti niečo s NV riešiť.

"A tože koukámna poměr cena výkon a chci ušetřit přece neznamená, že bych si nemohl z fleku postavit PC za čtvrt milionu"

Ak by si sa pozeral na cena/výkon, nikdy by si neuvažoval mať viac ako 2 GPU v SLi či CF. Z mojich skúseností sa jednak neoplatí ani mať v SLI mainstream karty či tie, ktoré majú ešte nižší výkon. Proste platíš za každú ďalšiu grafiku ďalšiu sumu s tým, že nárast výkonu je s každou ďalšou kartou nižší (a to o dosť). Mne je napríklad tento krok NVIDIe úplne ukradnutý. Len sa čudujem tým, ktorí ho kririzujú aj keď sa ich vôbec netýka a z ich filozofického hladiska by sa ich netýkal ani v budúcnosti.

Inak sa čudujem, že si sa ozval práve ty keďže podľa tvojho predchádzajúceho príspevku v ktorom si sa normálne vecne vyjadril, sa ťa moja reakcia nijak natýkala.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Lidi s 3/4 kartama si nestěžují.. Titany, 980Ti pokud vím neodstřihnou a kupující karet na Pascalu je s tím seznámen. Navíc se třemi kartami je třetí možné použít na Psysx, což pravda, není moc důležité.

více karet lze propojit bez problémů, jen ne novými můstky, s těmi mimochodem nejdou zapojit ani dvě grafiky s vodním blokem - min. pro EKWB to platí.

Hlavně ale majitelé 3+ karet ví, že ani dnes to skoro nikde nefunguje vyjma těch testů, specifických aplikací nebo v případě kdy chce člověk třeba 16 monitorů...

Kdyby ten o kousek výše něco takového měl, nebo alespoň tušil tak zjistí že nezřídka majitelé už obyč 2way SLI mnohdy hrají v režimu jedné karty, protože ten výkon jednoduše nepotřebují, nebo hra v multiGPU vůbec neškáluje, ba i ztrácí.

Někteří s třemi kartami ve SLI tvrdí že to je lepší kvůli microstutteringu, avýkon už je bezpředmětný.

3-4way SLI je primárně záležitost profi použití a enthusiast záležitost, přesně jak v článku šlo - benchmarking. Jsou jednoduše lidi, které to baví a že to stojí "pár dolarů navíc" je netrápí.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

já jsem hráč FPS her - takže si nemysli, že mě nezajímá koupit 2 grafiky (3 a 4 opravdu neuvažuju) - ono 1440p zobrazovadlo 21:9 když chceš hrát na ultra detaily něco výkonu spotřebuje.

já to tiž nediskutuju "za sebe" ale tak nějak se snažím přispět svým (i špatným) názorem, abych zjistil co se dozvím dál - a je to přínosné.

Ty tu řekneš že nechápeš proč tu lidi co je SLI/CF nezajímá vůbec o SLI/CF diskutují, a pak dodáš , že tě to taky nezajímá - mě to zajímá - peníze na to mám, jen jsem to zatím nepotřeboval ...

+1
0
-1
Je komentář přínosný?

Ja som sa ale nebavil primárne o SLI 2 kariet (o tom nebol ani samotný článok). Išlo mi o 3 a 4. SLI 2 kariet chápem. Ja osobne o ňom síce neuvažujem, ale ten ešte zmysel má (aj keď podľa mňa iba s kartami z performance a vyššieho segmentu). To nikde nespochybňujem.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

s3icc0: "já to tiž nediskutuju "za sebe"..."

LOL, koho nazor to teda prezentujes?

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

„Zapojenie viac ako 2 kariet nemá totiž moc význam“

- 2006: Nvidia uvádí Quad-SLI s generací GeForce 7000: „the Platform That Enables Extreme High Definition Gaming“ - http://www.nvidia.com/object/IO_30228.html

- 2007: Nvidia uvádtí Tri-SLI s generací GeForce 8000: „xtreme gaming just got a whole lot better“ - http://www.nvidia.com/object/io_1197375200475.html

- po dalších deset let Nvidia posílá sestavy se 3-4 geforce na recenze, dává redakcím systémy na měření latencí a průběhů snímkové frekvence, aby ukázala, jak je na tom lépe než konkurence

- leden 2014 - na CES se Nvidia chlubí Quad-SLI Titanů jakožto řešením pro 4K Surround: https://youtu.be/BIdXXwvA0xc

- březen 2014 - na GTC se Nvidia chlubí Quad-SLI Titanů Black: https://verrytechnical.com/wp-content/uploads/2014/04/Desktop-Gaming-PC-...

- červen 2014 - na Computex se Nvidia chlubí Tri-SLI Titanů Black: https://youtu.be/XF1tWAlcNao

- březen 2015 - Nvidia se chlubí Quad-SLI Titanů X: http://www.legitreviews.com/wp-content/uploads/2015/03/nvidia-digits-bac...

- červenec 2015: CrossFire Radeonu FuryX škáluje ve 3 i 4 kartách lépe než Titany: http://iyd.kr/753

- 2016 - na CES, GTC i Computex se už sestavy s Quad-SLI / Tri-SLI neobjevují

- červen 2016: Nvidia ztrácí zájem propagovat a podporovat SLI 3 a 4 karet mimo syntetické testy

- 10. 6. 2016: „Zapojenie viac ako 2 kariet nemá totiž moc význam“ - zajímavé je, že s tímto názorem přicházíš poprvé zrovna pod zprávou, která informuje o tom, že Nvidia se současnou řadou karet odepsala podporu 3/4-SLI :-)

+1
+8
-1
Je komentář přínosný?

Prečo zaujímavé? Vždy som to tak bral. Iba som to proste neriešil. Ja mám skúsenosť iba so SLI 2 GTX 460 a to ma nijak neoslovilo a už by som nikdy nešiel do SLI 2 maisntream kariet. Celkovo ma ale už SLI či CF netrápi tak či tak.

+1
-3
-1
Je komentář přínosný?

Zajímavé je to hlavně proto, že jsi po žádným ze článků o Quad-SLI / Tri-SLI tento názor nesděloval a začal jsi s tím teprve, až když Nvidia veřejně uznala, že podpora Quad-SLI / Tri-SLI nemá význam :-)

+1
+2
-1
Je komentář přínosný?

Keby k tomu nevznikol explicitne takýto článok, nevyjadril by som sa opäť. V podstate ma "naštartovali" reakcie niektorých AMD fans, ktorí sú týmto krokom nejakým spôsobom pohoršení. :-) To bol jediný dôvod prečo som vôbec niečo napísal.

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Prostě odteď tady musíš reagovat pod každým článkem, abys nebudil podezření, velký bratr si dělá čárky ;)

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

"pohoršení"

LOL, ze pohorseni.... Vidis to tak trochu spatne. Nikdo z AMD fans neni v pohorseni, AMD fans si spis rekli neco ve smyslu "mwahaha, presne todle jsem cekal od nvidie"

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

A čo sa tak zamyslieť či tento krok NVIDIe má zmysel vzhľadom na škálovanie 3 a viac GPU. Ale asi je ľahšie za iba zasmiať na úkor firmy, ktorú nemám rád. :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

"- červen 2016: Nvidia ztrácí zájem propagovat a podporovat SLI 3 a 4 karet mimo syntetické testy"

Ze by si treba nVidia spocitala, ze to zajima jen minoritni cast uzivatelu a zmenila strategii, protoze ji to vyjde ve finale levneji? Co je vlastne na vyvoji jejich nazoru na tuto vec tak nepochopitelne a odsouzenihodne? A nebo jde spis o snahu za kazdou cenu na nVidii vylit kybl sr...., aby se mi lepe spalo? :-))

+1
-6
-1
Je komentář přínosný?

Kde odsuzuju změnu názoru Nvidie? :-)

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pokud někdo vyplodí tak dlouhý příspěvek ohledně vývoje 3/4-SLI u nVidie, tak to vypovídá o jistém hnutí mysli :)

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

No jistě, to je ono! Nvidia lekla toho, že pomalejší Radeony Fury v pár testech škálují v CF líp než GeForce, a proto rázem zařízla podporu 3way a 4way!

Nemyslíš si, že bude pro Nvidii podstatně větší problém, pokud se objeví testy, kde se bude porovnávat maximální výkon čtyř Radeonů proti dvěma GeForce ve SLI než testy, ve kterých se ukáže, že u Radeonů pomáhá CF v průměru o 30 %, zatímco u GeForce jen o 20 %, ale i tak jsou výkonnější?

Ad horší škálování, proboha, člověče, občas uvažuješ jak malé dítě. Když mám hry, ve kterých je výkon limitovaný procesorem, a pustím na tom multiGPU ze dvou slabších grafik a multiGPU ze dvou silnějších karet, bude líp škálovat multiGPU ze dvou slabších, nebo ze dvou silnějších karet? A PROČ?

Doba prostě uzrála. Nevýhody tohoto řešení a okolnosti už dávno převážily výhody.

Nvidia/PCPer dali až poměrně nedávno dohromady FCAT a intenzivně se věnují potlačování microstutteringu, Díky němu zjistili, že je problém synchronizovat víc než dvě karty bez microstutteringu. (Do té doby to v podstatě nikdo neřešil, hlavně že z toho padaly hezké průměrné FPS).

Zatímco grafiky s výkonem setrvale rostou, výkon u desktopových procesorů od uvedení Sandy Bridge setrvale stagnuje. Řval jsem kvůli tomu prakticky v každém novoročním shrnutí za posledních X let, tady máte jen výsledek.

Před dvěma lety ještě mělo to chlubení se se 4K/4-way SLI na těch Titanech smysl, 4K bylo nové a výkon grafik podstatně slabší.

Kdekoliv pod 4K je ve hrách problém už i se škálováním výkonu u highendových jednočipových karet. SLI/CF škáluje ještě hůř, a o 3-way a 4-way SLI/CF nemluvě.

Když se podíváte na testy tří a čtyř SLI a CF, zjistíte že to už hodně blbě škáluje všude s výjimkou benchmarků (což se obvykle přičítá principu, na jakém to funguje, já jsem přesvědčený, že za to hlavně může fakt, že to procesor nestíhá krmit).

S v podstatě mainstreamovým čipem GTX 1080 zase vyrostl výkon grafik o slušný kus nahoru, a ještě se v rámci této generace čeká na Titan či kýho šlaka 1080 Ti (jestli ji teda Nvidia nenechá až na 1180 Ti), která s tím výkonem udělá bůh ví co.

P. S. To 3-way a 4-way SLI má i nadále fungovat, ale tam, kde to má smysl, tzn. pod DX12 a Vulkanem, a hlavně bez otřesného AFR.

+1
-1
-1
Je komentář přínosný?

Dablpost.

+1
-2
-1
Je komentář přínosný?

Pro psaní komentářů se, prosím, přihlaste nebo registrujte.